.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 536 از 771 نخستنخست ... 36436486516526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546556586636 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,351 تا 5,360 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5351


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    این سودها نصیب چه کسانی می شود؟
    اختلاف ۱۰۰میلیونی قیمت وارداتی ها از نمایندگی تا بازار

    پرشین خودرو: با گشت و گذاری در میان قیمت لوکس ها متوجه اختلاف قمیت چشمگیر آنها می شویم؛ اختلاف قیمتی که سال گذشته بازار تولیدات داخلی را اسیر کرده بود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سال پیش بود که تفاوت قیمت خودروهای داخلی از کارخانه تا نمایندگی خبرساز شد. این تفاوت قیمت سود فراوانی را روانه جیب دلالان و سودجویان کرده بود.
    البته لازم به ذکر است که این تفاوت ها همچنان ادامه دار است و هیچ اقدام و قانونی نتوانست این راه کسب سود را از دلالان بگیرد.
    به گزارش افکارنیوز، در حالی این تفاوت قیمت تنها در بازار خودروهای داخلی مشاهده شده بود که ظاهرا این روند به بازار خودروهای وارداتی نیز کشیده شده است.
    از آنجایی که بازار خودروهای وارداتی در ایران به واسطه قوانین یک بازار لوکس محسوب می شود، تفاوت قیمت این خودروهای خارجی از نمایندگی تا بازار نیز بسیار لوکس و خیرکننده است! کافی است سری بع وبسایت های به روزکننده قمیت خودرو در این زمینه بزنید تا متوجه این نکته شوید.
    لوکس ها در سال گذشته بسیار خبرساز شده بودند. یکی از نمایندگی های یکی از خودروهای وارداتی علت این تفاوت قیمت را ارائه گارانتی می داند.
    دیگر نمایندگی ذکر می کند که فروش ندارد. نمایندگی دیگری نیز به ذکر اینکه فروش خودروهای ... تنها به صورت پیش فروش با تحویل ۴ماه آینده است.
    با این وضاع می توان حدس زد که گرانی قیمت خودروها در ایران، به زودی به بازار وارداتی ها نیز سرایت خواهد؛ خودروهایی که در طول یکسال افزایش بیش از ۱۰۰درصدی را تجربه کرده اند.
    هیوندای
    در بازار این خودوروی وارداتی تفاوت قیمت ها متفاوت است. به طور مثال، هیوندای I۲۰ از نمایندگی تا بازار آزاد تنها ۲میلیون تومان قیمت دارد. در مقابل، تفاوت قیمت همتای این خودرو یعنی هیوندا I۳۰ از کارخانه تا بازار آزاد گاهی به ۴۰میلیون تومان نیز رسیده است.
    نمایندگی هیوندای سوناتا ۲۰۱۳ را نیز درحالی با قیمت ۱۳۰میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می دهد که قیمت این خودرو برای متقاضیانش در بازار آزاد به ۱۴۰میلیون تومان می رسد.
    در گروه این خودروی کره ای، آزرا گرنجور ۲۰۱۳ و جنسیس ۲۰۱۳ رکورددار بیشترین اختلاف قیمت از نمایندگی تا بازار آزاد هستند.
    آزرا گرنجور فول با رادار، در حالی در بازار به قیمت ۱۸۶میلیون تومان به فروش می رسد که قیمت این خودرو توسط نمایندگی ۱۵۶میلیون تومان تعیین شده است.
    در واقع این خودرو ۳۰میلیون تومان از نمایندگی تا بازار افزایش قیمت دارد. اما جنسیس در بین هیونداها با تفاوت قیمت ۴۰میلیون تومانی یکی از رکورد داران است. قیمت نمایندگی جنسیس ۱۹۹میلیون تومان تعیین شده است در حالی که هر دستگاه جنسیس با ۲۴۰میلیون تومان در بازار معامله می شود.
    از سوی دیگر اختلاف قیمت یکی دیگر از خودروهای این برند کره ای، به ۸۷میلیون تومان نیز رسیده است. رکورددار تفاوت قیمت هیوندای مربوط به هیوندای سنتنیال است؛ چرا که تفاوت قیمت این خودرو از نمایندگی تا بازار ظاهرا ۱۲۰میلیون تومان است.
    تویوتا
    در بازار این خودرو نیز تفاوت قیمت ها به وضوح حس می شود. به طور مثال تویوتا اف جی کروز، از نمایندگی تا بازار آزاد دارای تفاوت قیمت ۴۵میلیون تومانی است. این تفاوت قیمت ها برای تویوتا پرادو و فورچونر به ترتیب، ۵۰ و ۶۲میلیون تومان است. اما رکورد دار تفاوت قیمت تویوتا لندکروز سپربلند است که از نمایندگی تا بازار آزاد تفاوت قیمتی اش به ۷۲میلیون تومان می رسد.
    کیاموتورز
    کیا یکی دیگر از خودروهایی است که بیشترین سهم را در بین خودروهای وارداتی دارد. تفاوت قیمت از نمایندگی تا بازار آزاد این خودرو نیز در بازار خیره کننده است. به طور مثال تفاوت قیمت کیا سورنتو از نمایندگی تا بازار آزاد به ۸۰میلیون تومان نیز می رسد. این تفاوت قیمت برای کیا اسپورتیج در حدود ۶۳میلیون تومان است.
    مرسدس بنز
    تا اینجای کار از خودروهایی صحبت کردیم که تنها برای مردم ایران لوکس هستند و در بقیه جهان از خودروهای متوسط محسوب می شوند اما مرسدس بنز همواره از دیرباز به لوکس بودن مشهور بوده است؛ خودرویی که چندی است به علت تحریم ها و سختی مبادلات بین المللی کمتر شاهد فعالیت نمایندگی اش هستیم.
    مرسدس بنز نیز مانند خودروهای دیگر گفته می شود از نمایندگی تا بازار تفاوت قیمت دارد. تفاوت قیمت های انواع مدل های مرسدس بنز از نمایندگی تا بازار واقعا خیره کننده است. به طور مثال S ۵۰۰ Long ۱۰۰میلیون تفاوت قیمتی را شامل می شود. CLS ۵۰۰نیز از نمایندگی تا بازار ۹۰میلیون تومان بر قیمتش افزوده می شود. تفاوت قیمت نمایندگی تا بازار E۳۵۰ کوپه نیز در حدود ۷۵میلیون تومان ذکر شده است.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (11th April 2013),taher550 (13th April 2013)

  3. #5352


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جزئیات قیمت‌های پیشنهادی جدید بنزین
    بنزین 1000 تومانی در راه است+جدول
    پرشین خودرو: با آغاز مذاکرات دولت و مجلس، طرح افزایش قیمت بنزین و CNG در کشور کلید خورده است و پیش بینی می شود امسال چشم جایگاه های سوخت برای نخستین بار به بنزین ۱۰۰۰ تومانی روشن شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، متوسط مصرف بنزین ایران در دو سال گذشته با رشدی صعودی همراه بوده است به طوری که در سال ۱۳۹۰ متوسط مصرف روزانه ۵۹.۹ میلیون لیتر به ثبت رسید و سال گذشته هم مصرف این فرآورده نفتی با رشدی حدود ۶ درصدی به مرز ۶۴ میلیون لیتر در روز افزایش یافت.
    از ابتدای سالجاری تاکنون هم متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک و پرطرفدار نفتی هم با رشدی حدود ۱۰ درصدی همراه بوده است و پیش بینی می شود در هفته های پیش روی کمی از تقاضا برای مصرف بنزین کاسته و مصرف این فرآورده نفتی در مرز ۶۷ تا ۶۵ میلیون لیتر در روز تثبیت شود.
    با این وجود مسئولان وزارت نفت پیش بینی می کنند با افزایش تعداد خودروها در ناوگان حمل و نقل و تکمیل ظرفیت تولید CNG در سبد سوخت با ساخت ۲۵۰۰ جایگاه گاز، تقاضا برای مصرف بنزین با افزایش بیشتری همراه شود.
    در حال حاضر روزانه ۱۸ میلیون لیتر گاز در جایگاه های CNG به خودروها تحویل داده می شود که معادل مصرف روزانه ۱۸ میلیون لیتر بنزین است و تا پایان سالجاری با تکمیل ساخت جایگاه های باقی مانده CNG حداکثر عرضه روزانه این حامل انرژی به ۲۲ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.
    در خوشبینانه ترین حالت CNG می تواند تا سقف ۲۲ میلیون مترمکعب در روز تقاضا را برای کاهش رشد مصرف بنزین تکمیل کند و با تکمیل توسعه صنعت CNG به یک باره مصرف بنزین با رشد افسار گسیخته ای روبرو خواهد شد.
    مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم با اشاره به نقش CNG در مهار رشد مصرف بنزین، تاکید می کند: اگر صنعت CNG توسعه نمی یافت هم اکنون مصرف روزانه بنزین کشور با وجود سهمیه بندی و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به ۸۲ میلیون لیتر در روز افزایش می یافت.
    رونمایی رسمی از بنزین ۱۰۰۰ تومانی
    کمیسیون تلفیق مجلس روز گذشته از بسته افزایش قیمت حامل های انرژی رونمایی کرد و بر این اساس، در صورت موافقت اهالی بهارستان قیمت بنزین نیمه یارانه ای با ۳۰۰ تومان افزایش به ۷۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد با ۲۰۰ تومان افزایش به ۹۰۰ تومان می رسد.
    از این رو قیمت بنزین سوپر یا بنزین با استاندارد یورو نیمه یارانه ای با ۳۰۰ تومان افزایش به ۸۰۰ تومان و هر لیتر بنزین سوپر آزاد با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۱۰۰۰ تومان افزایش می یابد.
    یک مقام مسئول با بیان اینکه اخیرا در برخی از کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی نسبت به جهش مصرف بنزین در سال ۹۲ و ۹۳ هشدا داده شده است، گفت: در این نشست مسئولان وزارت نفت و دولت تاکید کردند در صورت تثبیت قیمت ها علاوه بر افزایش قاچاق فرآورده های نفتی امکان منفی شدن مجدد تراز تولید و مصرف بنزین در کشور فراهم می شود.
    مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم پیشتر با اشاره به تبعات تثبیت قیمت ها و یا عدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، گفته بود: اگر قیمت ها در سال ۹۲ تثبیت شود احتمال رشد ۸ درصدی مصرف و افزایش مصرف بنزین تا سقف ۷۰ ئمیلیون لیتر در روز وجود دارد.
    استدلال دولت برای افزایش قیمت بنزین
    در کنار مباحث افزایش تقاضای احتمالی مصرف بنزین یکی از استدلال های افزایش قیمت بنزین از نگاه دولت بهبود کیفیت این فرآورده نفتی با اجرای طرح های بهینه سازی و بهبود فرآیند کیفیت در پالایشگاه های موجود نفت است.
    آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد که با سرمایه گذایر حدود ۱۵ میلیارد دلاری استاندارد تولید بنزین و گازوئیل از یورو ۲ به یورو ۴ و ۵ افزایش یافته است.
    در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود که مطابق با برنامه زمان‌بندی تولید این فرآورده نفتی با استاندارد یورو ۴ به مرز ۷۰ میلیون لیتر تا پایان سالجاری افزایش می یابد.
    کاهش میزان گوگرد و ترکیبات حلقوی و آروماتیک‌ها که منجر به کاهش آلایندگی بنزین می شود و افزایش عدد اکتان که ارتقای میزان احتراق و درجه آرام سوزی بنزین را به همراه دارد، موجب می شود که مصرف بنزین اروپایی در خودروهای ایرانی به نوعی زمینه بهره وری بیشتر در ناوگان حمل و نقل را به همراه داشته باشد.
    از سوی دیگر پیشتر مسئولان وزارت نفت و ستاد سوخت بارها تاکید کرده بودند، در یک دوره پنج ساله باید قیمت بنزین با یک شیب ملایم آزاد و تک نرخی شود که قطعا علاوه بر کاهش فساد منجر به افت انحراف این فرآورده نفتی به خارج از مرزهای کشور خواهد شد.

    لیست قیمت جدید انواع بنزین
    نوع بنزین
    قبل از اجرای فاز اول هدفمندی
    بعد از اجرای فاز اول هدفمندی تاکنون
    پیشنهاد دولت به مجلس در سال 92
    بنزین معمولی نیمه یارانه‌ای
    100 تومان
    400 تومان
    700 تومان
    بنزین سوپر نیمه یارانه‌ای
    150 تومان
    500 تومان
    800 تومان
    بنزین معمولی آزاد
    -
    700 تومان
    900 تومان
    بنزین سوپر آزاد
    -
    800 تومان
    1000 تومان


    افزایش قیمت گازوئیل فقط در مرزها
    به گزارش مهر، هر چند تاکنون مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت بنزین واکنشی نشان نداده است اما قیمت گازوئیل در مبادی و بازارچه های مرزی تا ۲ ماه آینده با افزایش همراه خواهد بود.
    بر این اساس با موافقت کارگروهی در دولت متشکل از نمایندگان وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارایی ، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت به کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در بازار‌چه‌های مرزی و برای خودروهای ترانزیتی قیمت سوخت به قیمت فوق خلیج‌فارس و به صورت شناور محاسبه می‌شود.
    همزمان با افزایش قیمت گازوئیل در مبادی مرزی اما بهای این فرآورده نفتی برای ناوگان حمل و نقل و سایر مصرف کنندگان با افزایش قیمت همراه نخواهد بود.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (11th April 2013),taher550 (13th April 2013)

  5. #5353


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پژویان پاسخ داد:
    وضع افرادی که اقدام به پیش خرید خودرو کرده‌اند، چیست؟
    پرشین خودرو: رییس شورای رقابت از احتمال تصویب بخشی از دستور‌العمل قیمت خودرو در جلسه هفته آینده این شورا خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان با اشاره به بررسی اختلالات بازار خودرو در جلسه یکشنبه گذشته این شورا گفت: در این جلسه اعضا به بررسی ابعادی از بازار خودرو پرداختند و در پایان مرکز ملی رقابت را به تهیه دستورالعمل قطعی تا پایان فروردین‌ماه مکلف کردند. در حال حاضر کارگروه شورا در حال بررسی است و درجلسه یکشنبه آینده احتمال دارد بخشی از دستورالعمل آماده و تصویب شود.
    وی درباره‌ وضعیت افرادی که اقدام به پیش خرید خودرو کرده‌اند نیز توضیح داد: من به شرکت‌های خودروسازی اولتیماتوم داده که حق افزایش قیمت به صورت صد‌درصد را ندارند و اگر بناست بهای خودروها افزایش پیدا کند، باید در مبلغ باقی‌مانده انجام شود برای مثال اگر فردی 10 میلیون از مبلغ یک خودرو 20 میلیونی را پرداخت کرده باشد که قیمت فعلی آن به 30 میلیون رسیده فرد قانونا مالک 50 درصد از خودرو است و شرکت خودرو‌ساز حق دریافت مبلغی بیش از آن را ندارد.
    به گزارش ایسنا، پژویان در رابطه با بحث‌هایی که از سوی یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 در رابطه با شورای رقابت مطرح شود، نیز اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 دارای وظایف بسیار مهمی است اما در این حوزه حق دخالت در وظایف شورای رقابت را ندارد، زیرا شورای قانونی است، در کنار آن در شورا سه نماینده مجلس نیز حضور دارند که از نزدیک با وضعیت جلسات مرتبط‌اند و اطلاعات را به همکاران خود خواهند رساند.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th April 2013)

  7. #5354


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بازار لوازم یدکی در رکود و آرامش
    پرشین خودرو: رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی نوسانات ارزی را دلیل تغییرات قیمتی در بازار لوازم یدکی کشور عنوان می کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، غلامرضا بخشی زاده گفت: در حال حاضر اقلام مورد نیاز مردم به مقدار کافی در بازار عرضه می شود و با وجود شرایط اقتصادی کنونی، وضعیت کلی بازار لوازم یدکی رضایت بخش است و چنانچه افزایش قیمتی در قیمت کالا های وارداتی پیش آمده به علت تغییرات نرخ ارز حاصل شده است.
    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی در تولید و عرضه لوازم یدکی در کشور احساس نمی شود، اظهار داشت: اکثر واحدهای تولیدی های خوب تحت نظر کارخانجات خودروسازی هستند و بر اساس قراردادی که دارند، همگام با تولید خودرو لوازم یدکی مورد نیاز دستگاه را تولید و به بازار عرضه می کنند.
    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی با بیان اینکه در بخش کالاهای وارداتی نیز کمبودی احساس نمی شود، ادامه داد: اگر چه به دلیل نوسانات نرخ ارز قیمت لوازم یدکی وارداتی دستخوش تغییراتی شده اما در عرضه این محصولات به بازار مشکلی ایجاد نشده است.
    به گفته وی، با پایان یافتن مسافرت های نوروزی بازار لوازم یدکی نیز با کاهش تقاضا روبرو و دچار رکود شده است که به نظر می آید این شرایط تا آغاز فصل تابستان ادامه داشته باشد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th April 2013)

  9. #5355


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بی‌تاثیری توقف شماره‌گذاری بر قیمتهای خودرو+جدول
    پرشین خودرو: یک روز پس از رسانه‌ای شدن خبر توقف شماره‌گذاری خودروها در سال جدید، این موضوع هیچ تاثیری بر قیمت‌ها در بازار خودرو نداشته است به‌گونه‌ای که نرخ‌ها همچنان نوسان اندک رو به کاهش در این بازار دارند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، روز گذشته اعلام شد که از ابتدای سال جاری به دلیل عدم ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4، شماره‌گذاری این محصولات متوقف شده است. البته بلافاصله پس از آن مقامات مسوول از موافقت هیات دولت با ادامه شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 خبر دادند.
    در این زمینه مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد که با دریافت مصوبه مربوط به ارائه مهلت جدید برای شماره‌گذاری خودروهای یورو 2، شماره‌گذاری این محصولات مجددا آغاز خواهد شد.
    کیومرث فروتنی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر مصوبه مربوطه از سوی هیات دولت دریافت و ابلاغ شود تا براساس آن شماره‌گذاری خودروهای داخلی از سر گرفته شود.
    بنابراین در شرایطی که این نگرانی وجود داشت که برخی از دلالان و واسطه‌های بازار خودرو با اعلام خبر توقف شماره‌گذاری خودروها موجب افزایش بی دلیل قیمت‌ها شوند، اعلام رسمی موافقت هیات دولت در این زمینه موجب جلوگیری از به هم ریختگی بازار خودرو شد.
    به گزارش ایسنا، قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی به شرح زیر است:
    نوع خودرو
    قیمت بازار
    قیمت کارخانه
    سایپا 111
    15 میلیون و 200 هزار
    16 میلیون و 700هزار
    سایپا 131SL
    14 میلیون
    15 میلیون و 200 هزار
    سایپا 131SX
    15 میلیون و 200هزار
    16 میلیون و 50هزار
    تیبا
    18میلیون و 300هزار
    19 میلیون و 290 هزار
    تندر 90 پارس خودرو E2
    29 میلیون و 800 هزار
    35 میلیون و 50 هزار
    مگان
    70میلیون
    74 میلیون و 400هزار
    ماکسیما
    100میلیون
    103میلیون
    206 صندوق‌دار V8
    37میلیون
    34 میلیون و 500 هزار
    206 صندوق‌دار V9
    47میلیون
    39 میلیون و 500 هزار
    تندر 90 ایران خودرو E2
    29 میلیون و 800 هزار
    35 میلیون و 50 هزار
    پژو پارس سال
    29میلیون
    29میلیون
    پژو 405
    23میلیون
    25 میلیون و 500 هزار

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th April 2013)

  11. #5356


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    از پژو تا دوو
    با 10 میلیون تومان چه خودروهایی می توان خرید؟
    پرشین خودرو: خودرو، واژه ای که تن هر ایرانی را با افزایش قیمت خیره کننده اش در سال ۹۱، لرزاند. در حالیکه این تکه آهن، در برابر کاهش ارزش ریال بسیار مقاومت کرده بود، در اواخر سال ۹۱، پوست ترکاند و با افزایش قیمتی ناباورانه ای همه ایرانیان را غافلگیر کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از پارس، در بهار سال ۹۱، در حالی برای خرید یک خودروی خوب و سالم مدل۸۹، ۹۰ با ۱۰میلیون تومان گزینه های زیادی پیش رو بود که امسال این امکان کمتر فراهم است.
    شاید بتوان گفت این پول ملی بوده که بی ارزش تر شده است اما با این حال با ۱۰میلیون تومان می توان برای خود، خودروی مناسب دست و پا کرد ولی این خودروهای مناسب همگی مدل پایین هستند و نباید انتظار داشت که با این میزان پول،خودروی مدل ۹۱ خریداری کرد.
    پژو
    اگر به دنبال یکی از مدل های این برند فرانسوی مونتاژ ایران خودرو هستید با ۱۰میلیون تومان گزینه های زیادی را پیش رو دارید.
    البته این گزینه ها کمتر شامل ۲۰۶می شوند و بیشتر دربردارنده پژو GLX یا ROA می شود. به طور مثال برای خرید یک پژو GLX مدل سال ۱۳۸۲، داشتن ۹میلیون و ۷۰۰هزار تومان الزامیست یا برای خرید مدل سال ۱۳۷۹ همین خودرو، باید ۸میلیون تومان هزینه کرد.
    اگر بودجه شما برای خرید این مدل خودرو کمی پایین تر است نگران نباشید. چرا که مدل سال ۸۱ این خودرو، با قیمت ۶میلیون تومان به فروش می رسد.
    همچنین در رده های دیگر پژو، پژوهای روآی متعلق به سال ۱۳۸۵ در محدوده قیمتی ۹میلیون تومان معامله می شوند. برای نمونه مالک یک دستگاه روآی متعلق به ۷سال پیش، ارزش خودروی خود را ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان تعیین کرده است.
    البته یک دستگاه روآی دوگانه سوزمدل سال ۸۶ نیز با ۲سال بیمه ۸.۵میلیون تومان به فروش می رسد. لازم به ذکر است کارکرد خودرو تاثیر زیادی برا قیمت این خودروها دارد. به طور مثال یک دستگاه روآ، مشابه خودروی قبلی وجود دارد که قیمت آن ۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان تعیین شده است؛ کارکرد این خودرو، ۱۱۰هزار کیلومتر عنوان شده است.
    اگر به دنبال پژو RD هستید باید بگوییم با کمتر از ۱۰میلیون تومان در بین دست دوم های بازار خودرو می توانید خودروی دلخواه خود را پیدا کنید.
    برای نمونه یک دستگاه RD مدل سال ۸۲ را با داشتن ۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان می توانید تهیه کنید. این خودروی سفیدرنگ، دوگانه سوز است. اگر به دنبال مدل های جدید تر این خودرو هستید باید مبلغ بیشتری هزینه کنید.
    برای نمونه یک دستگاه RD مدل سال ۱۳۸۵با کارکرد ۱۴۰هزار کیلومتر ۸میلیون تومان به فروش می رسد. همچنین یک مدل RDI در بین آگهی ها به چشم می خورد که قیمت آن ۵میلیون تومان ذکر شده است، مدل این خودرو برای سال ۱۳۸۳ است.
    گرچه با افزایش قیمت خودرو، کمتر پژوی ۲۰۶ با قیمت پایین تر از ۱۰میلیون تومان یافت می شود اما با این حال مواردی ازاین دست وجود دارد. به طور مثال یک دستگاه ۲۰۶ متعلق به سال ۱۳۸۰با قیمت ۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان برای فروش آگهی شده است.
    پراید
    پراید تنها محصولی است که رده های متنوعی از قیمت را شامل می شود. تا سال گذشته با ۱۰میلیون تومان می شد یک پراید صفر تهیه کرد اما اواخر سال گذشته بود که قیمت این خودرو در رشدی ناگهانی به ۲۰میلیون تومان رسید و سوژه پیامک ها و شوخی های شبکه های اجتماعی شد.
    با ۲۰میلیون تومانی شدن پراید قیمت انواع مدل های دست دوم این خودرو نیز افزایش یافت.
    با این حال هنوز هم با بودجه ۱۰میلیون تومانی می توان پراید سواری کرد. به طور مثال با داشتن ۸میلیون تومان می توانید سوار بر پراید صندوق دار سال ۸۴ شوید.
    این خودرو با کارکرد ۱۷۴هزار کیلومتری بیمه ۹ماهه دارد. همچنین مدل دیگری از پراید صندوق دار مدل سال ۸۵ هست که قیمتش ۸میلیون و ۴۰۰هزار تومان تعیین شده است. بیمه این خودرو ۸ماهه است. برای پراید مدل بالاتر یعنی سال ۸۶ باید ۹میلیون تومان هزینه کنید. لازم به ذکر است که این خودرودوگانه سوز نیز هست.
    اگر بودجه شما کمتر از ۷میلیون تومان است باید به خرید مدل های پایین پراید رضایت دهید. برای نمونه یک دستگاه پراید مدل سال ۷۸، ۶میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یا یک دستگاه پراید مدل سال ۸۱، ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد.
    دوو
    یکی دیگر از خودروهایی که با کمتر از ۱۰میلیون تومان در ایران قابل تهیه است، دووها هستند. گرچه دوو دیرزمانی است که از ایران رفته است اما مدل های دست دوم آن هنوز در کشور خرید و فروش می شود، دوو است. دووهای دست دوم همچنان طرفداران خاص خودرا در ایران دارد.
    به طور مثال با داشتن ۸میلیون تومان می توانید دوو ریسر مدل ۱۹۹۲ را تهیه کنید. قیمت مدل های دست دوم دوو اسپیرو نیز قیمت های مشابه دوو ریسر دارند.
    یا برای خرید یک دستگاه دوو ماتیز مدل سال ۷۹، داشتن ۸میلیون تومان کافی است. اگر خواهان مدل های بالاتر این نوع دوو هستید باید پول بیشتری هزینه کنید چرا که مدل های ۸۰ تا ۸۱ این خودرو، ۸.۵ تا ۹میلیون تومان قیمت دارند.
    اگر خواهان خرید مشابه ماتیز یعنی ام وی ام هستید نیز تنها می توانید بین مدل های سال ۸۵و پایین تر از آن را با ۱۰میلیون تومان یا ارزان تر تهیه کنید.
    از دیگر خودروهایی که با کمتر از ۱۰میلیون تومان می توانید آن را تهیه کنید،رنو و نسل های باقی ماند از پیکان هستند.

  12. #5357


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خرید و فروش در بازار به مرز صفر نزدیک شد
    این روزها در بازار خودرو چه می گذرد؟
    پرشین خودرو: بازار خودرو کشور این روزها یکی از راکدترین دوران خود را طی سال‌های گذشته پشت سر می‌گذارد و خرید و فروش در آن به مرز صفر نزدیک شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، به گفته فعالان بازار، مشتریان هیچ تمایلی به خرید و فروش خودرو از خود نشان نمی‌دهند و این بی میلی از اوایل اسفند‌ماه سال گذشته گریبان بازار را گرفته است.
    بازار خودرو پس از آن به رکود رفت که رییس جمهور به خودروسازان دستور کاهش قیمت داد و مشتریان نیز به هوای آنکه قرار است قیمت‌ها افتی چشمگیر داشته باشند، دست از خرید کشیدند.
    هرچند گمان می‌رفت با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مشتریان دوباره به سراغ بازار خودرو بروند و خرید و فروش رونق بگیرد؛ اما این اتفاق رخ نداد تا مشخص شود بازار به معنای واقعی توسط مشتریان تحریم شده است.
    حالا هم بهار 92 به یکی از پاییزی‌ترین دوران بازار خودرو کشور تبدیل شده و مشتریان در انتظار کاهش قیمت‌ها نشسته و دست از خرید کشیده‌اند.
    در این بین، شورای رقابت و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان مدعیان جدی قیمت‌گذاری خودرو، مشتریان را به نخریدن خودرو توصیه می‌کنند و از آن سو وعده کرده‌اند که قیمت‌ها تا حدود 10 روز دیگر پایین خواهند آمد.
    به گفته آنها، قیمت‌های فعلی که توسط خودروسازان تعیین شده، غیر قانونی اند و قیمت‌های جدید تا آخر فروردین‌ماه اعلام خواهند شد. این دو مدعی قیمت‌گذاری معتقدند قیمت خودرو باید پایین تر از نرخ‌های فعلی باشد و از همین رو به مشتریان توصیه می‌کنند فعلا خودرو نخرند تا تکلیف مشخص شود.
    مشتریان نیز علاوه بر تحریم بازار، در حال انصراف از دریافت خودروهای ثبت نامی خود نیز هستند؛ زیرا متوجه شده‌اند با قیمت کمتری می‌توانند این خودروها را تهیه کنند.
    آنها البته به انتظار کاهش قیمت شدید خودروها نیز نشسته و منتظرند تا ببینند 31 فروردین تکلیف قیمت‌ها چه خواهد شد.
    این در حالی است که خودروسازان نیز پی در پی تاکید دارند قیمت خودرو پایین نمی‌آید و اگر قرار بر کاهش دستوری آن باشد، چیزی از صنعت خودرو باقی نخواهد ماند.
    بازار خودرو زرد شد
    اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت خودرو به چه شکل است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، مگان هم‌اکنون 78 میلیون تومان قیمت دارد و این موضوع از افت دو میلیونی آن طی سال جدید حکایت می‌کند.
    همچنین تندر - ۹۰ نیز که این روزها قیمتی زیر نرخ کارخانه دارد، هم‌اکنون در مدل پارس خودرویی خود 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل ایران خودرویی آن نیز 31 میلیون تومان قیمت دارد که این نشان می‌دهد هر دو تندر یک میلیون تومان در سال جدید افت قیمت داشته‌اند.
    تندر مدل E1 نیز با توجه به افت 500 هزار تومانی‌اش با قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.
    از تندر و مگان که بگذریم، تیبا نیز دیگر خودرویی است که طی سال جدید با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. این محصول
    19 میلیون تومان قیمت دارد و یک میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند؛ اما ماکسیما خودرویی است که با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. ماکسیما در حال حاضر 112 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از رشد قیمت دو میلیونی تومانی آن حکایت می‌کند.
    نیسان تیانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با 137 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این به معنای افت قیمت هشت میلیون تومانی اش است. همچنین سوزوکی گرندویتارا نیز در سال جدید با کاهش قیمت روبه‌رو شده و پنج میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند.
    این محصول در حال حاضر 115 میلیون تومان در بازار قیمت دارد، اما دیگر خودرو بالای ۱۰۰ میلیون بازار، مزدا۳ است که با افتی یک میلیونی هم‌اکنون قیمتی برابر با 119 میلیون تومان قیمت دارد.
    دیگر مدل مزدا یعنی مزدا۲ نیز در حال حاضر ۷5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این به معنای کاهش قیمت دو میلیونی آن است.در بین محصولات ایران خودرو، اما پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ و پارس و سمند و پژو ۲۰۷ نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.
    به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ قیمتی برابر با 32 میلیون و 800 هزار تومان دارد. تیپ۶ این محصول در حال حاضر ۵2 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های صندوقدار ۲۰۶ نیز V9 با قیمتی برابر با 53 میلیون تومان به فروش می‌رسد و V8 هم 43 میلیونی است.
    این خودرو نیز افتی دومیلیونی را تجربه کرده است.همچنین پژو 207 اتومات نیز در حال حاضر 56 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ نیز که حدود یک میلیون تومان افت قیمت داشته، 24 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
    به نوشته دنیای اقتصاد، سمند هم در مدل LX خود قیمتی برابر با 23 میلیون و 500 هزار تومان دارد. پژو پارس نیز در حال حاضر ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از افت قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند.
    همچنین به گفته فعالان بازار، پراید در حال حاضر 16میلیون و 200 هزار تومان در مدل ۱۱۱ خود قیمت دارد. پراید مدل 131 نیز 15 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رود و مدل 132 هم در حال حاضر 15 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود.
    پرایدها بین 200 تا 500 هزار تومان ارزانی را در مقایسه با اواخر اسفند سال گذشته به خود می‌بینند.

  13. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (12th April 2013),taher550 (13th April 2013)

  14. #5358


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودرو همچنان در انتظار کاهش قیمت
    پرشین خودرو: در ادامه وعده‌های مقامات مسوول برای کاهش قیمت خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش قابل توجه قیمت این محصولات خبر داده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اسفند ماه سال گذشته به دنبال مصوبه دولت در زمینه تعیین قیمت خودرو براساس نرخ‌های تجاری، خودروسازان قیمت محصولات خود را تا حدود صد درصد افزایش دادند. این اقدام نارضایتی مصرف‌کنندگان و برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.
    به دنبال انتقادات صورت گرفته به این موضوع رییس‌جمهوری وارد عمل شده و خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی شد. پس از آن نیز خودروسازان قیمت محصولات خود را بین 500 هزار تا چهار میلیون تومان کاهش دادند که البته از نظر منتقدان راضی کننده نبود.
    در چنین شرایطی شورای رقابت اعلام کرد که دستورالعمل جدیدی را برای قیمت‌گذاری خودرو تدوین خواهد کرد. دستورالعمل مقدماتی این شورا اواخر سال گذشته تدوین شد که براساس آن قیمت خودروهای داخلی باید در حد قابل توجهی نسبت به نرخ‌های فعلی کاهش یابد.
    به گزارش ایسنا، در این شرایط و در حالیکه رییس شورای رقابت از نهایی شدن این دستورالعمل و تعیین قیمت‌های جدید تا پایان فروردین ماه خبر داده است، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اواخر هفته گذشته اظهار کرد که قیمت جدید خودروها تا پایان فروردین و یا اوایل اردیبهشت اعلام خواهد شد. قیمت‌هایی که به گفته وی به مراتب کمتر از نرخ‌های اعلامی از سوی خودروسازان خواهد بود.
    مهدی غضنفری که برای پاسخگویی به پرسش‌های نمایندگان در مجلس حاضر شده بود، اظهار کرد: سال گذشته به دنبال افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه، خودروسازان نرخ محصولات خود را افزایش دادند. البته میزان افزایش قیمت مورد اعتراض مجلس، رییس‌جمهوری و مردم قرار گرفت. بنابراین رییس‌جمهوری تصمیم گرفت که شورای رقابت وارد عرصه شده و قیمت جدید خودرو را تعیین کند.
    وی خاطرنشان کرد که سازمان حمایت و شورای رقابت کمک می‌کنند تا قیمت خودرو در حد قابل قبولی تعیین شود زیرا از نظر ما قیمتی که خودروسازان اعلام می‌کنند، قابل قبول نبوده و تلاش می‌کنیم تا قیمت جدیدی که به مراتب کمتر از قیمت‌های تعیین شده از سوی خودروسازان است را اعلام کنیم.
    در این شرایط به نظر می‌رسد که اظهارات جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش قابل توجه قیمت خودروها، رکود ایجاد شده در بازار خودرو را تشدید خواهد کرد زیرا تا فرا رسیدن موعد یاد شده مصرف‌کنندگان به امید کاهش قیمت‌ها همچنان از خرید خودرو خودداری می‌کنند.

  15. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (13th April 2013),taher550 (13th April 2013)

  16. #5359


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نگاه غیرکارشناسی وسیاسی دولت، صنعت خودرو را به زانو درآورد
    پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنعت خودرو به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و دخالت های دولت و نگاه غیرکارشناسی و غیرمتخصصی و سیاسی به جایی رسیده که امروز به رغم تقاضای بالا برای خرید خودرو داخلی با کمتر از نصف ظرفیت، خودرو تولید می کنیم و خودرویی وجود ندارد که متقاضیان بخواهند تحویل بگیرند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمد بیاتیان، با بیان این مطلب اظهار داشت: خودروسازان ناچار به افزایش قیمت خودرو هستند به دلیل اینکه ارز دولتی نمی گیرند و بخشی از مواد اولیه شان را با ارز آزاد تهیه می کنند.
    نماینده مردم بیجار و حسن آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان سرمایه در گردش ندارند و هزینه هایشان بالا رفته است، گفت: متاسفانه برخی از مراکز و مجامع خاص وبرخی لابی ها و دلال ها از این فضا دارند کمال استفاده را می برند.
    وی با اشاره به برخی لابی گری ها در این فضا افزود: در موضوع واردات ۱۰۰۰ خودرو لوکس بالای ۲۵۰۰ سی سی می بینیم که با تعرفه ۴۵ درصد این خودروها وارد شد و به راحتی ۲۵۰ میلیارد تومان نصیب یک عده خاص شد که نهایتا فردای آن، تعرفه ها به بالای ۹۰ درصد بازگشت.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: متاسفانه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که باید در آنالیز قیمت خودرو تصمیم گیرنده باشد را دور می زنند.
    نماینده مردم بیجار و حسن آباد درمجلس گفت: اگر میزان سطح درآمد مردم را حساب کنیم قیمت خودرو معقول نیست و مردم توان خرید ماشین با این قیمتها را ندارند اما اگر بخواهیم افزایش قیمت مواد اولیه را درنظر بگیریم خودرو سازان مجبورند با این قیمت محصولات خودرا بفروشند.
    به گفته وی خودروسازان بیش از هزار میلیارد تومان ضرر و زیان مالی دارند که اگرسیاست ها این طور پیش برود باید در مجمع شان اعلام ورشکستگی کند که البته این مسایل ناشی از دخالت سیاسیون و غیر متخصصین در حوزه تولید است که باید اصلاح شود.
    بیاتیان با بیان اینکه امیدواریم دولت بعدی صنعت خودرو را به خودروسازان بدهد وخودروسازان اجازه رقابت پیدا کنند، گفت: زمانی که یک سری موسسات مشورتی آمریکایی در بحث تحریم ایران به اوباما اعلام می کنند که درفشار به ایران تنها به صنعت نفت اکتفا نکنید و سراغ صنایع تولیدی دیگراز جمله صنایع خودروسازی بروید ،یک عده در داخل کشور با لطایف الحیلی خودروهای لوکس خارجی بی کیفیت چینی با رانت بالا وارد می کنند که این روند را یک جایی باید متوقف کنیم.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: بخش زیادی از تولید ملی کشور، خودرو است و با هرخودرویی که تولید می شود ۵ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایچاد می شود از این رو نباید در سال حماسه اقتصادی از این صنعت غفلت کرد.

  17. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (13th April 2013),taher550 (13th April 2013)

  18. #5360


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نعمت بخش خطاب به پژویان:
    خودرو را از انحصار خارج کنید
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران انجام قیمت گذاری توسط شرکت های خودروسازی و واردات خودرو با تعرفه 45درصد را بهترین راه کار برای رفع وضع فعلی صنعت خودرو کشور دانست.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش با بیان این مطلب گفت: تا زمانی که وضعیت قیمت گذاری خودروها مشخص نشود، بازار روی آرامش را نخواهد دید و بحران روز به روز بیشتر می شود که ادامه این روند به تعطیلی کارخانه ها ختم خواهد شد.
    وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت فعلی تکلیف بازار و خریداران خودرو چه می شود، گفت: با توجه به اینکه پژوهان متفق دولت است، ما بر اساس مصوبه دولت و سامانه 127 قیمتها را تعیین می کنیم و مشخص کردن تکلیف بازار بر عهده شخص ایشان است.
    نعمت بخش در مورد نقش دلالان در بازار خودرو اظهار داشت: مصوبه دولت در جهت کوتاه کردن دست دلالان است و در حال حاضر دلالان نقش کمتری نسبت به قبل ایفا می کنند که البته این مصوبه به طور کامل اجرا نشد که در صورت اجرای کامل آن، نقش دلالان هر روز کمرنگ تر خواهد شد.
    او در ادامه به تشریح دلیل افزایش قیمت خودرو پرداخت و افزود: دلیل به هم ریختن وضعیت بازار، کاهش ارزش پول کشور است که در مدت کوتاهی به یک سوم کاهش یافته که همین امر باعث افزایش سه برابری قیمت تمام اجزای خودرو از قبیل چدن، آهن، آلومینیم،لاستیک و.... شده است.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو طبیعی است، تصریح کرد: مردم در زندگی روزمره شان با خرید اجزا و قطعات خوودرو درگیر نیستند و از افزایش قیمت مواد اولیه این صنعت بی خبرند و به همین سبب فقط افزایش قیمت خودرو است که توجهشان را جلب می کند.
    نعمت بخش همچنین انجام قیمت گذاری توسط خود شرکت های خودروساز را بهترین راه کار برای رفع وضعیت فعلی دانست و از شورای رقابت خواست دست به کار شده و خودرو را از انحصار بیرون آورد.
    او واردات خودرو با تعرفه 45درصد را معقول و یکی از بهترین راه کارها برای نجات صنعت خودروسازی کشور از وضعیت فعلی دانست.

  19. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (13th April 2013)

صفحه 536 از 771 نخستنخست ... 36436486516526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546556586636 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University