.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 546 از 771 نخستنخست ... 46446496526536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556566596646 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,451 تا 5,460 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5451


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:
    طرح هر کارت سوخت برای یک خودرو عملی نیست
    پرشین خودرو: با وجود اینکه معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال گذشته از "قابل استفاده بودن هرکارت سوخت فقط برای یک خودرو" خبر داد اما شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با ابراز بی اطلاعی از طرح قابل استفاده بودن هرکارت سوخت فقط برای یک خودرو گفت: در حال حاضر امکان عملی کردن این طرح وجود ندارد.
    وی با اعلام اینکه برای انحصاری کردن هر کارت سوخت به یک خودرو نیازمند نرم‌افزارهای جدیدی هستیم، یادآور شد: نرم افزاهایی که بتواند این طرح را اجرا کند نه تنها باید طراحی و در سامانه هوشمند سوخت نصب شود بلکه باید سیستم را در جایگاه‌های سوخت پیش‌بینی کرد که هنگام ورود خودرو به جایگاه پلاک خودرو را با کارت سوخت مطابقت دهد که این امر ممکن نیست.
    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: البته می‌توان این شیوه را به صورت غیر هوشمند و با کمک کارگران جایگاه‌های سوخت انجام داد اما در این حالت تضمینی وجود ندارد که کارگران جایگاه مانع از سوخت گیری خودروهایی شوند که خواهان دریافت سوخت با کارت سوخت دیگری هستند، چرا که فروش بیشتر منجر به درآمد بیشتر آنها خواهد شد.
    کشکولی یادآور شد: حتی در صورت اجرای کامل این طرح توسط کارگران جایگاه‌های سوخت ممکن است ممانعت آنها از سوخت گیری افرادی که کارت سوخت مخصوص خودرو را ندارند موجب درگیری شود.
    به گزارش ایسنا، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اسفند 1391 اعلام کرد که کارت‌های سوخت‌ باید به گونه‌ای ساماندهی شوند که کارت سوخت صادر شده توسط خودروی دیگر قابل استفاده نباشد.
    مهدی ابویی با اشاره به اینکه عده‌ای خودروهای فرسوده را می‌خرند و با کارت سوخت این خودروها اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند، گفت: به زودی با کمک نرم‌افزارهای جدید راهکاری در نظر گرفته می‌شود تا کارت سوخت فقط برای خودرو دارنده آن کارت فعال شود و دیگر افراد قادر به استفاده از کارت و احتمالا قاچاق سوخت نباشند.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    jalalkiansat (29th April 2013),sajadnasirpor  (29th April 2013)

  3. #5452


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دبیر انجمن خودروسازان ایران:
    دولت آغازگر بحران صنعت خودروسازی است
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران معتقد است مشکلات صنعت خودروسازی کشور از زمانی شروع شد که دولت دخالت در کار خودروسازان را آغاز کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش در خصوص پیشینه شروع مشکلات صنعت خودروسازی کشور بیان کرد: صنعت خودروی ایران تا کنون با مشکلاتی که امروزه دامن گیر این صنعت شده روبرو نشده بود مگر زمانی که دولت شروع به دخالت در کار خودروسازان کرد.
    وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در سالهای 73 و سپس 77، تعیین قیمت خودرو بر اساس حاشیه بازار بود و خبری از مشکلات فعلی در صنعت خودرو وجود نداشت. رانت پایین بود و دلالان خودنمایی چندانی در بازار نمیکردند. شکل گیری این مشکلات در سالهای 86 و 87 ریشه دارد که وزرای احمدی نژاد، از جمله محرابیان و طهماسبی شروع به مخالفت با در حاشیه ماندن قیمت گذاری خودرو کردند.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه این افراد بر این باور بودند که قیمت خودرو باید ثابت بماند، اظهار داشت: اینگونه استارت بحرانها و تنش ها در صنعت خودروسای کشور زده شد و اختلاف قیمت بین بازار و قیمت خودروسازان شکل گرفت.
    نعمت بخش همچنین یادآور شد: به دنبال همین موضوع غضنفری در حاشیه ماندن قیمت خودروهای بالای 45 میلیون را بلامانع دانست و قیمت گذاری خودروهای زیر 45 میلیون را به سازمان حمایت سپرد. این سازمان نیز استراتژی ثابت ماندن قیمتها و سرکوب مالی خودروسازان را در پیش گرفت. این وضعیت تا بهمن ماه سال پیش ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام ضربه سهمگینی به صنعت خودرو وارد و سبب زیان 4 هزار میلیاردی خودروسازان شد.
    دبیرانجمن خودروسازان ایران در ادامه عامل دیگری از جمله شکل گیری افکار عمومی مبنی برالزام گران نشدن خودرو را در دامن زدن به تنشها موثر دانست و گفت: وقتی قیمت تمام اجزای تشکیل دهنده خودرو سه برابر شده، چطور میشود که قیمت خودرو افزایش پیدا نکند؟این واقعیتی است که مردم در نظر نمی گیرند.
    به گفته وی، آزادسازی قیمت خودرو از مهمترین راهکارهای رفع بحران صنعت خودروسازی کشور است.

  4. #5453


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شرکت رنو کیفیت بالای محصولات پارس خودرو را قابل ستایش دانست


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیران ارشد شرکت رنو در راس هیاتی از خطوط تولید شرکت پارس خودرو بازدید کردند. مهندس جرارد دوتوربه –مدیر ارشد شرکت رنو در پروژه خودروهای کلاس A، مهندس ژان فرانسوا برون- مدیر ارشد تولید قوای محرکه رنو و مهندس پیمان کارگر –مدیر عامل شرکت رنو پارس و رئیس بخش آسیا و اقیانوسه شرکت رنو از خطوط تولید شرکت پارس خودرو بازدید کردند. در ابتدای این بازدید، مهندس صمدی- مدیر عامل شرکت پارس خودرو با اشاره به روابط خوب دو شرکت پارس خودرو و رنو گفت: شرکای تجاری ما در شرکت رنو قطعا از سوابق پارس خودرو و بازار خوبی که در سال های اخیر توسط این شرکت کسب شده، مطلع هستند و امیدوارم از این بازاری که به شدت در حال رشد است بتوانیم با کمک یکدیگر استفاده بهتری کنیم. مهندس صمدی افزود: شرکت پارس خودرو سال های متمادی است که رتبه اول کیفی ترین خودروهای ایران را به خود اختصاص داده و باعث ایجاد محبوبیت در بین مردم شده است و تصویر ذهنی خوبی برای مردم ایجاد کرده است. وی خاطر نشان کرد: پارس خودرو در حال حاضر 20 در صد سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده و این درصد با علاقمندی مردم به پارس خودرو به واسطه عرضه خودروهای با کیفیت به سرعت قابلیت رشد دارد به شرط اینکه بتوانیم خودروهایی با کلاس های مختلف تولید و به بازار عرضه کنیم. مدیر عامل پارس خودرو گفت: پارس خودرو به دلیل داشتن سالن های مختلف تولیدی، نیروی متخصص جوان، امکانات و خطوط مناسب با استاندارد های متداول دنیا قابلیت توسعه را دارد. وی افزود: گروه خودرو سازی سایپا در بخش صادرات در سال های گذشته حضور چشمگیری داشته و شرکت پارس خودرو نیز از سال گذشته در این زمینه فعالیت خوبی انجام داده و با جذب مشتریان از سراسر دنیا به خصوص همسایگان، توانسته گام مهمی در این راه بردارد. در این بازدید مهندس جرارد دوتوربه –مدیر ارشد پروژه خودروهای کلاس A شرکت رنو، با تاکید بر شناختی که از شرکت پارس خودرو به دست آورده، افزود: به نظرم آینده این شرکت بسیار بهتر از گذشته خواهد بود و نسبت به بازدیدی که سه سال پیش از این شرکت داشتم بسیار متفاوت است و در این شرکت کیفیت در سطح بالایی قرار دارد. مدیر ارشد پروژه خودروهای کلاس A شرکت رنو افزود: پارس خودرو به کیفیت واقعی دست یافته و تمام کارهای مشترک این دو شرکت به لحاظ کیفی بدون داشتن مشکلی و در حد خیلی خوب انجام شده است. وی با اشاره به کیفیت بالای نیروی انسانی در شرکت پارس خودرو افزود: این موضوع بسیار مهم است که در شرکتی که در تولید محصول با کیفیت در رده اول کشور است نیروهای آن نیز با کیفیت باشند و خوشبختانه شرکت پارس خودرو به این موفقیت دست یافته است و قطعا هر شرکتی اراده اول بودن را داشته باشد با داشتن تکنولوژی همراه با نیروی متخصص، قطعا به آن دست خواهد یافت و شرایط کیفی آن نیز روز به روز بهتر خواهد شد. این مدیر ارشد شرکت رنو از کیفیت دو محصول تندر 90 و مگان این شرکت ابراز رضایت کرد و گفت: قطعا شرکت پارس خودرو در تولید این دو محصول با کیفیت پیشرو بوده و در تولید بعضی قسمت های این دو خودرو از جمله شیب سقف و زه های روی سقف جزء بهترین ها در دنیا است. در این بازدید همچنین ژان فرانسوا برون- مدیر ارشد تولید قوای محرکه رنو گفت: تاکنون با شرکت پارس خودرو پروژه های بسیاری به صورت مشترک انجام داده ایم و با وجود داشتن تجهیزات خوب و نیروی انسانی متخصص به انجام پروژه های جدید در این شرکت امیدوار هستم. وی شرکت پارس خودرو را به لحاظ کیفیت در سطح بسیار خوبی دانست و گفت: برای شرکت رنو این موضوع که پارس خودرو به لحاظ تولید محصولات با کیفیت در ایران در رده اول است همواره قابل ستایش و تقدیر بوده است. همچنین پیمان کارگر- مدیر عامل شرکت رنو پارس و رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شرکت رنو افزود: افزایش تیراژ دو محصول تندر90 و مگان و تولید مدل های جدید محصولات رنو در پارس خودرو اهم موضوعات مطرح شده در این بازدید بود و تکنولوژی و توانمندی های شرکت پارس خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت. مدیر عامل شرکت رنو پارس گفت: پارس خودرو یکی از شرکت های خودرو سازی است که به لحاظ کیفیت محصولات پیشرو است و استاندارد محصولات این شرکت با شرکت رنو برابری می کند که قطعا بر روی این مساله در پارس خودرو سرمایه گذاری شده است.

  5. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    jalalkiansat (30th April 2013)

  6. #5454


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شرکت رنو کیفیت بالای محصولات پارس خودرو را قابل ستایش دانست

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیران ارشد شرکت رنو در راس هیاتی از خطوط تولید شرکت پارس خودرو بازدید کردند. مهندس جرارد دوتوربه –مدیر ارشد شرکت رنو در پروژه خودروهای کلاس A، مهندس ژان فرانسوا برون- مدیر ارشد تولید قوای محرکه رنو و مهندس پیمان کارگر –مدیر عامل شرکت رنو پارس و رئیس بخش آسیا و اقیانوسه شرکت رنو از خطوط تولید شرکت پارس خودرو بازدید کردند. در ابتدای این بازدید، مهندس صمدی- مدیر عامل شرکت پارس خودرو با اشاره به روابط خوب دو شرکت پارس خودرو و رنو گفت: شرکای تجاری ما در شرکت رنو قطعا از سوابق پارس خودرو و بازار خوبی که در سال های اخیر توسط این شرکت کسب شده، مطلع هستند و امیدوارم از این بازاری که به شدت در حال رشد است بتوانیم با کمک یکدیگر استفاده بهتری کنیم. مهندس صمدی افزود: شرکت پارس خودرو سال های متمادی است که رتبه اول کیفی ترین خودروهای ایران را به خود اختصاص داده و باعث ایجاد محبوبیت در بین مردم شده است و تصویر ذهنی خوبی برای مردم ایجاد کرده است. وی خاطر نشان کرد: پارس خودرو در حال حاضر 20 در صد سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده و این درصد با علاقمندی مردم به پارس خودرو به واسطه عرضه خودروهای با کیفیت به سرعت قابلیت رشد دارد به شرط اینکه بتوانیم خودروهایی با کلاس های مختلف تولید و به بازار عرضه کنیم. مدیر عامل پارس خودرو گفت: پارس خودرو به دلیل داشتن سالن های مختلف تولیدی، نیروی متخصص جوان، امکانات و خطوط مناسب با استاندارد های متداول دنیا قابلیت توسعه را دارد. وی افزود: گروه خودرو سازی سایپا در بخش صادرات در سال های گذشته حضور چشمگیری داشته و شرکت پارس خودرو نیز از سال گذشته در این زمینه فعالیت خوبی انجام داده و با جذب مشتریان از سراسر دنیا به خصوص همسایگان، توانسته گام مهمی در این راه بردارد. در این بازدید مهندس جرارد دوتوربه –مدیر ارشد پروژه خودروهای کلاس A شرکت رنو، با تاکید بر شناختی که از شرکت پارس خودرو به دست آورده، افزود: به نظرم آینده این شرکت بسیار بهتر از گذشته خواهد بود و نسبت به بازدیدی که سه سال پیش از این شرکت داشتم بسیار متفاوت است و در این شرکت کیفیت در سطح بالایی قرار دارد. مدیر ارشد پروژه خودروهای کلاس A شرکت رنو افزود: پارس خودرو به کیفیت واقعی دست یافته و تمام کارهای مشترک این دو شرکت به لحاظ کیفی بدون داشتن مشکلی و در حد خیلی خوب انجام شده است. وی با اشاره به کیفیت بالای نیروی انسانی در شرکت پارس خودرو افزود: این موضوع بسیار مهم است که در شرکتی که در تولید محصول با کیفیت در رده اول کشور است نیروهای آن نیز با کیفیت باشند و خوشبختانه شرکت پارس خودرو به این موفقیت دست یافته است و قطعا هر شرکتی اراده اول بودن را داشته باشد با داشتن تکنولوژی همراه با نیروی متخصص، قطعا به آن دست خواهد یافت و شرایط کیفی آن نیز روز به روز بهتر خواهد شد. این مدیر ارشد شرکت رنو از کیفیت دو محصول تندر 90 و مگان این شرکت ابراز رضایت کرد و گفت: قطعا شرکت پارس خودرو در تولید این دو محصول با کیفیت پیشرو بوده و در تولید بعضی قسمت های این دو خودرو از جمله شیب سقف و زه های روی سقف جزء بهترین ها در دنیا است. در این بازدید همچنین ژان فرانسوا برون- مدیر ارشد تولید قوای محرکه رنو گفت: تاکنون با شرکت پارس خودرو پروژه های بسیاری به صورت مشترک انجام داده ایم و با وجود داشتن تجهیزات خوب و نیروی انسانی متخصص به انجام پروژه های جدید در این شرکت امیدوار هستم. وی شرکت پارس خودرو را به لحاظ کیفیت در سطح بسیار خوبی دانست و گفت: برای شرکت رنو این موضوع که پارس خودرو به لحاظ تولید محصولات با کیفیت در ایران در رده اول است همواره قابل ستایش و تقدیر بوده است. همچنین پیمان کارگر- مدیر عامل شرکت رنو پارس و رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شرکت رنو افزود: افزایش تیراژ دو محصول تندر90 و مگان و تولید مدل های جدید محصولات رنو در پارس خودرو اهم موضوعات مطرح شده در این بازدید بود و تکنولوژی و توانمندی های شرکت پارس خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت. مدیر عامل شرکت رنو پارس گفت: پارس خودرو یکی از شرکت های خودرو سازی است که به لحاظ کیفیت محصولات پیشرو است و استاندارد محصولات این شرکت با شرکت رنو برابری می کند که قطعا بر روی این مساله در پارس خودرو سرمایه گذاری شده است.

  7. #5455


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    انتقاد انجمن خودروسازان نسبت به نرخ تورم خودروها


    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران ،ضمن انتقاد نسبت به تعیین نرخ تورم خودروها گفت : در شرایطی که تورم صنعتی سال 90، توسط بانک مرکزی 54 درصد اعلام شده است چگونه است که سال 91 که نرخ ارز 3 برابر شده است تورم صنعت خودرو 25/52 درصد اعلام می شود لذا به اعتقاد انجمن خودروسازان ایران، مبنای محاسبه تعیین تورم صنعت خودرو دارای ایراد بوده و رقم صحیحی نیست.

    احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در شرایطی که بسیاری از خودروهای تولیدی مانند مگان و ال 90 از ارزبری بالایی برخوردار است و از سال گذشته تا کنون نرخ ارز 3 برابر شده است چطور ممکن است نرخ تورم خودرو این رقم شود بنابراین معتقدیم مبنای محاسبه تورم صنعت خودرو ایراد داشته و انتظار می رود که بانک مرکزی شفاف سازی نماید . وی تصریح کرد : هم اکنون نرخی که در خصوص برخی خودروها توسط تعدادی از خبرگزاری اعلام شده است کمتر از قیمت خرید قطعات این گونه خودروهاست که با توجه به هزینه های مونتاژ بدنه ، رنگ و مونتاژ نهایی در کارخانجات خودروسازی قطعا قیمت ها بیش از این ارقام خواهد شد و اصلا این قیمت ها برای خودروسازان قابلیت اجرایی ندارند. وی گفت : توقع و انتظارمی رود که شورای رقابت و بانک مرکزی با اطلاع رسانی دقیق ، بازار خودرو را از بلاتکلیفی ایجاد شده خارج کنند. دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه همچنین به انتقاد نسبت به سال پایه در فرمول قیمت گذاری اشاره کرد و اظهار داشت : مبنای سال پایه در فرمول در قیمت‌گذاری خودرو، که فروردین 91 اعلام شده ، بایستی تصحیح شود چرا که قیمتهای فروردین 91 موجب گردید که صنعت خودرو در سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان متضرر شود بنابراین باید مبنای سال پایه نیز تغییر کرده و اصلاح شود. نعمت بخش افزود : بر همین اساس انجمن خودروسازان ایران در نامه ای به وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواسته است تا دستور دهند که سازمان حمایت قیمت های واقعی فروردین سال 91 را اعلام نماید تا پس ازتعیین تورم بخشی صنعت خودرو توسط بانک مرکزی ، قیمت های واقعی خودروها مشخص شود. وی تصریح کرد : در این شرایط بوجود آمده برای صنعت خودرو انتظار می رود که همان گونه که 2 ، 3 هفته قبل اعلام گردید رئیس جمهور به این مساله ورود یافته و نسبت به رفع مشکل قیمت گذاری خودرو اقدام نمایند.

  8. #5456


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم توضیح شورای رقابت نسبت به مبنای سال پایه قیمت گذاری خودرو


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب فرمول نهایی قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت و مبنا قرار دادن قیمت های پایه غلط که باعث ورشکستگی خودروسازان و قطعه سازان می شود، گفت: در این رابطه باید برنامه هایی تدوین شود تا خودروسازان با توجه به صرف هزینه های بسیار در پرداخت دستمزد کارگران، خرید مواد اولیه با ارز آزاد و عدم دریافت وام بانکی متضرر نشوند و کالایی را که هزینه زیادی برای تولید آن صرف کرده اند، با قیمت ارزان به فروش نرسانند. ارسلان فتحی پور در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو تصریح کرد: نباید اجازه داد که قیمت ها بیش از حد تعادل کاهش یا افزایش یابند و می بایست نظارت دقیقی در مورد آن صورت پذیرد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که خودروسازان به جهت عمل کردن اجباری به دستور تحمیلی قیمت خودرو در سال 91، حدود 4 هزار میلیارد تومان متضرر شدند و مطابق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه این رقم ضرر و زیان باید توسط دولت پرداخت شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ضروری است که خودروسازان باید با شورای رقابت جلساتی را در این زمینه برگزار نمایند. وی افزود: طی جلسه ای که در هفته آتی برگزار خواهد شد، شورای رقابت موظف به توضیح درباره مبنای قیمت گذاری خودرو بوده و وزارت صنعت معدن و تجارت نیز باید از حقوق کارگران و صنعت حمایت کند. فتحی پور در خاتمه اذعان داشت: در حال حاضر کارگران و قطعه سازان کشور با مشکلاتی مواجه هستند و در صورت ادامه روند کنونی بیش از 300 هزار کارگر شغل خود را از دست خواهند داد، که در این خصوص باید چاره اندیشی هایی صورت پذیرد.

  9. #5457


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مبادا خلاف قانون مادر عمل كنيم


    Click here to enlarge
    Click here to enlarge1- در فرمول پيشنهادي شوراي رقابت ، قيمتهاي فروردين سال 91 به عنوان مبنا اعلام شده است. تا پس از افزودن نرخ تورم بخشي سال 91 به آن و... قيمت هاي فروردين 92 مشخص شود. 2- جامعيت اين تصميم به هنگامي بروز مي يابدكه قيمت هاي فروردين 91 با ويژگيهاي تعريف شده در قانون مادر خوانايي داشته باشد. 3- در تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه بر عبارت قيمت عادله روز تاكيد شده است. تبصره 2 ـ در اجراي اين بند، چنانچه قيمت فروش كالا يا خدمات كمتر از قيمت عادله روز تكليف شود، مابه‌التفاوت قيمت عادله روز و تكليفي بايد همزمان تعيين و از محل اعتبارات و منابع دولت در سال اجرا پرداخت شود و يا از محل بدهي دستگاه ذي‌ربط به دولت تهاتر گردد. 4- در ماده 9 دستور العمل اجرايي ماده 101 قانون فوق الذكر مصوب شوراي اقتصاد در 3/2/91 بر هزينه تمام شده به علاوه نرخ سود منصفانه تاكيد شده است. ماده 9- قيمت ساير كالاها و خدمات ... حسب مورد بر اساس هزينه تمام شده واردات و يا هزينه تمام شده توليد و تامين آنها با رعايت بازده (شامل استهلاك سرمايه ثبت، هزينه مواد مصرفي و هزينه هاي نگهداري و بهره برداري) به علاوه نرخ سود منصفانه با پيشنهاد بالاترين مقام دستگاه هاي اجرايي به تصويب مراجع قانوني ذيربط مي رسد". 5 - با عنايت به موارد فوق به نظر مي رسد قيمت هاي فروردين 91 واجد ويژگي هاي ياد شده فوق يعني قيمت تمام شده به علاوه نرخ سود منصفانه نيستند. 6- اگر آن قيمت ها ويژگي هاي فوق را داشتند عامل ضرر و زيان 4000 ميليارد توماني خودروسازان نمي شدند. 7- اگر شوراي رقابت بر اجراي تصميم خود ( مبنا قرار دادن قيمتهاي فروردين 91) پافشاري كند، بي گمان ضرر و زيان خودرو/ قطعه سازان تداوم خواهد داشت. قطعه سازان بيشتري بسته خواهد شد و تيراژ توليد به سمت صفر ميل خواهد كرد و زمان اعلام ورشكستگي صنعت خودرو فرا خواهد رسيد. 8- براي جلوگيري از اين فاجعه دو كار بايستني است. اول- اصلاح قيمت هاي فروردين سال 91 بر اساس اطلاعات داده شده به سازمان حمايت در سال 90 دوم- شوراي رقابت به طور كتبي بازپرداخت ما به التفاوت قيمت هاي تحميلي فعلي با قيمت عادله قيد شده در قانون مادر (برنامه پنجم توسعه) ، توسط دولت را تضمين نمايد. داود ميرخاني رشتي مشاور انجمن خودروسازان ايران

  10. #5458


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خودرو سازان از فردا قیمت گذاری کنند


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت از تعیین شاخص های فرمول قیمت خودرو خبر داد. رئیس شورا و مرکز ملی رقابت گفت : خودروسازان از فردا می توانند برای قیمت گذاری اقدام و برای تایید آن از کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت استعلام کنند. جمشید پژویان با بیان اینکه نمی توان درصد مشخصی برای کاهش قیمت خودروها اعلام کرد ، گفت : این میزان ، درصد بالا و قابل توجهی نیست . پژویان افزود : شاخص تورم متوسط صنعت خودرو حدود 52 درصد محاسبه شده و برای خودروهای پرتولید نیز همین حدود است . پژویان با بیان اینکه خودروسازان هم با ما در تماس هستند ، افزود : انان صحبتی از مقاومت در برابر قیمت ها نداشته اند. پژویان افزود: برخی افزایش هزینه ها متوجه خودرو سازان نیست که ما روی انها کار می کنیم تا با کاهش این هزینه ها قیمت ها نیز در آینده بیشتر کاهش یابد. وی درباره اظهار نظر اخیر وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : اقای وزیر ابتدا با ما همراه بود و بعد نظرش را عوض کرد که فکر می کنم به خاطر فشارهای اطرافیان است.پژویان گفت : وقتی قیمت ها اعلام شود ، وی هم خوشحال و راضی خواهد بود.وی گفت : شورای رقابت ، اختبار قانونی برای نظارت بر قیمت ها دارد و می تواند از توان دستگاه های نظارتی هم استفاده کند.

  11. #5459


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تغییر نرخ تورم بخشی خودروها
    قیمت های جدید اعلام شد
    پرشین خودرو: قیمت خودروها با توجه به نرخ تورم بخشی اصلاحی شورای رقابت دوباره تغییر کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در حالی که روز گذشته نرخ تورم بخشی از سوی شورای رقابت ۵۲.۲۵ درصد اعلام شده بود، اما این نرخ امروز از سوی شورا اصلاح شد بنابراین نرخ های جدید با توجه به نرخ اعلامی ۵۳.۲۶ درصد به شرح زیر است:
    ۱- تندر ۹۰ مدل ای دو: ۲۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان
    ۲- پژو پارس سال: ۲۸ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان
    ۳- مگان ۲۰۰۰ اتومات: ۵۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان
    ۴- پژو ۲۰۶ تیپ ۲: ۲۴ میلیون تومان و ۲۲۵ هزار تومان
    این قیمت های جدید اگرچه در مواردی حدود ۳۰ درصد کمتر از قیمت های قبلی اعلامی از سوی خودروسازان است اما برخی از آنها به نرخهای بازار این خودروها نزدیک است. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بازار پژو پارس سال حدود ۳۰ میلیون تومان است.
    به گفته رییس شورای رقابت میزان تورم بخشی و قیمت جدید چهار خودروی پرتیراژ پراید، پژو، سمند و تیبا نیز ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد.
    مصوبات خودرویی سازمان حمایت ابطال شد
    رییس شورای رقابت با بیان این‌که قیمت تمامی خودروها با توجه به دستورالعمل این شورا تعیین می‌شود گفت:‌ هیچ نهاد یا سازمان دیگری در این زمینه حق ورود ندارد.
    جمشید پژویان تاکید کرد: طرحی که سال گذشته سازمان حمایت در رابطه با خودروهای بالای 45 میلیون تومان داده بود از امروز و با توجه به دستورالعمل شورای رقابت قانونی نیست و تمامی خودروها با توجه به دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خواهند شد.
    وی ادامه داد: با توجه به طرحی که تصویب کردیم چهار خودروی پرتیراژ داخلی (پراید، پژو، سمند و تیبا) به صورت جداگانه و دیگر خودروها نیز به صورت جداگانه محاسبه خواهند شد به این ترتیب خودرویی مانند مگان که با توجه به طرح سازمان حمایت باید توسط خودروسازان تعیین قیمت می‌شد از این پس با دستورالعمل جدید شورای رقابت و با محاسبه تورم بخشی 52 درصدی محاسبه خواهد شد.

  12. #5460


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تغییر نرخ تورم بخشی خودروها
    اشتباه یا اعمال فشار؟!
    پرشین خودرو: در حالی که رییس شورای رقابت صبح امروز میزان تورم بخشی خودرو را 52،25 درصد اعلام کرده بود،پس از گذشت چند ساعت درتماس با رسانه ها، این رقم را اصلاح کرد و به 53.26 درصد افزایش داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اکثر رسانه های داخلی صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با جمشید پژویان رییس شورای رقابت، خبر تورم بخشی خودرو به میزان 52،25 درصد را برای خودروهای کم تیراژ یا خودروهایی که در کارخانجاتی به غیر از ایران خودرو و سایپا تولید می شود، اعلام کرده بودند.
    پژویان اعلام کرده بود که این نوع خودروها عموما به صورت قطعات منفصله وارد شده و در داخل مونتاژ می شود، ضمن اینکه برای چهار مدل خودروی پرتیراژ به طور مشخص تورم بخشی توسط بانک مرکزی مشخص شده که ظرف یک تا دو ساعت آینده بر روی سایت شورای رقابت قرار می گیرد و طبق آن خودروسازان باید از فردا نسبت به اعلام نهایی قیمت ها اقدام کنند.
    رییس شورای رقابت همچنین اظهارداشته بود که میزان تورم خودروهایی مانند پراید، پژو، سمند و تیبا که از تیراژ تولید بالایی برخوردارند، به صورت پایه ای برای هر خودرو محاسبه شده است.
    پژویان خاطرنشان کرد: به این ترتیب بعنوان مثال قیمت پایه خودرو پراید مشخص است و خودروسازان می توانند با توجه به آپشن هایی که بر روی هر خودرو نصب می شود، قیمت هر مدل را به صورت جداگانه محاسبه و اعمال کنند.
    حدود یک تا دو ساعت پس از این اظهارات صریح، وی در تماس با رسانه ها مدعی شد که در اعلام این نرخ اشتباه کرده و متوسط تورم بخشی خودرو 53.26 درصد است.
    به گزارش ایرنا، این رقم1،1 درصد بالاتر از قیمت اعلام شده قبلی است، رقمی که شاید تا حدی ناچیز به شمار آید، اما همین تغییر کوچک می تواند تاثیر بسزایی در تعیین قیمت برخی خودروها داشته باشد.
    از سوی دیگر اعلام اشتباه یک عدد بحث برانگیز که می تواند در ایجاد هیجان کاذب در بازار و یا کاهش التهاب نقش بسزایی داشته باشد، آن هم از سوی رئیس شورای رقابت تا حد زیادی غیرباور به نظر می رسد، حرفی که می تواند ناشی از یک تغییر یا اعمال فشار از سوی عده ای برای افزایش نرخ تورم بخشی خودرو باشد.
    البته نباید از نظر دور داشت که در تعیین همین نرخ نیز دست خودروسازان برای افزایش قیمت ها به راحتی باز گذاشته شده، به طوری که گزینه در نظر گرفتن آپشن ها برای افزایش قیمت در اختیار خودروسازان قرار داده شده و به این ترتیب بهانه ای دیگر به دست آنها داده شده است تا با اعلام قیمت های نجومی بعنوان قیمت آپشن های خودرو هر گاه تمایل داشتند و به هر میزان که خواستند نسبت به افزایش قیمت ها اقدام کنند.
    از سوی دیگر باید دید کلمه آپشن از سوی خودروسازان چگونه معنا می شود و آنان چه مواردی را در این بحث لحاظ می کنند. تا جایی که طی ماه های گذشته و در بین بحران بازار خودرو در مواردی دیده شده که خودروسازان حتی سپر خودرو را نیز جز آپشن های یک خودرو به حساب می آورند. بنابراین باید منتظر ماند و دید با لحاظ قیمت چنین آپشن هایی، قیمت خودروهای داخلی کماکان به سود خودروسازان سودای پرواز خواهد داشت یا این امر با تعیین راهکار مناسب از همان ابتدا ملغی خواهد شد.

صفحه 546 از 771 نخستنخست ... 46446496526536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556566596646 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University