.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 547 از 771 نخستنخست ... 47447497527537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557567597647 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,461 تا 5,470 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5461


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    محاسبه قیمت نهایی 9 خودرو
    پرشین خودرو: شورای رقابت سرانجام تکلیف بازار خودرو را روشن کرد و پس از حدود سه ماه بلاتکلیفی در نهایت داستان دستورالعمل قطعی قیمت خودرو را به نقطه پایان رساند البته با اعلام تورم بخشی و یک فرمول.

    به گزارش «پرشین خودرو»، شورای رقابت که در جلسه روز یکشنبه تورم بخشی خودروهای کم‌تیراژ را 53.26 درصد اعلام کرده بود روز دوشنبه تورم بخشی پنج خودرو پر تیراژ کشور دیگر را به تفکیک اعلام کرد که بر اساس آن پراید 50.8، تیبا 52.1، پژو405 59.7، سمند 54.3 و رانا 49.4 اعلام شد.
    تصمیم کبرای شورای رقابت
    رییس شورای رقابت پس از برگزاری آخرین جلسه این شورا به خبرنگار ایسنا گفت: در جلسه‌ عصر یکشنبه شورا با توجه به این‌که بانک مرکزی تورم بخشی و سازمان استاندارد میزان کیفیت خودروها را به شورا اعلام کرد، این دو پارامتر بررسی شدند و بنا شد چهار خودروی پراید، پژو، سمند و تیبا به صورت جداگانه و دیگر خودروها که در بازار نقش کمتری دارند به صورت کلی محاسبه و اعلام شوند.
    پژویان افزود: خودروهایی که نسبت به گذشته آپشن‌هایی به آنها اضافه شده نیز در جلسه‌ شورا مورد بررسی قرار گرفتند و بنا شد نسبت به آپشن‌های اضافه شده، قیمت این خودروها نیز تغییر کند.
    شورای رقابت قیمت رسمی اعلام نمی‌کند
    رییس شورای رقابت با بیان این‌که این شورا هیچ‌گاه قیمت رسمی برای خودرو اعلام نخواهد کرد، گفت: با نهایی شدن بررسی پارامترها نتیجه‌ آن از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد که به وسیله‌ آن می‌توان قیمت دقیق خودروها را محاسبه کرد.
    قیمت‌گذاری تمامی خودروها با دستورالعمل شورا
    وی همچنین با بیان این‌که قیمت تمامی خودروها با توجه به دستورالعمل این شورا تعیین می‌شود گفت که هیچ نهاد یا سازمان دیگری در این زمینه حق ورود ندارد.
    پژویان تاکید کرد: طرحی که سال گذشته سازمان حمایت درباره خودروهای بالای 45 میلیون تومان داده بود از امروز و با توجه به دستورالعمل شورای رقابت قانونی نیست و تمامی خودروها با توجه به دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خواهند شد.
    او ادامه داد: با توجه به طرحی که تصویب کردیم پنج خودروی پرتیراژ داخلی (پراید، پژو، سمند، تیبا و رانا) به صورت جداگانه و دیگر خودروها نیز به صورت جداگانه محاسبه خواهند شد به این ترتیب خودرویی مانند مگان که با توجه به طرح سازمان حمایت باید توسط خودروسازان تعیین قیمت می‌شد از این پس با دستورالعمل جدید شورای رقابت و با محاسبه تورم بخشی 53.26 درصدی محاسبه خواهد شد.
    نرخ‌های نهایی انواع خودرو بر اساس فرمول و محاسبات شورای رقابت
    با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی شورای رقابت قیمت جدید برخی از خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است.
    با توجه به فرمول قیمت‌گذاری خودرو که برابر است با:
    (دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو
    و با توجه به آنکه میزان شاخص کیفیت خودرو به طور میانگین عددی بین منفی پنج دهم درصد و مثبت یک درصد بوده و تاثیر این میزان در فرمول قیمت‌گذاری خودرو بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است، ساده شده این فرمول برابر است با:
    (دو درصد - نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

    بنابراین با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی گذشته شورای رقابت، قیمت جدید برخی خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است:
    ردیف نوع خودرو تورم بخشی قیمت محاسبه شده
    1 پراید اس‌ایکس 50.8 درصد 14 میلیون و 900 هزار تومان
    2 تیبا 52.1 درصد 19 میلیون و 500 هزار تومان
    3 پژو 405 اس‌ال‌ایکس 59.7 درصد 23 میلیون و 700 هزار تومان
    4 سمند ال‌ایکس 54.3 درصد 25 میلیون و 550 هزار تومان
    5 تندر 90 مدل ای دو 53.26 درصد 25 میلیون و 580 هزار تومان
    6 پژو پارس سال 53.26 درصد 28 میلیون و 680 هزار تومان
    7 مگان 2000 اتومات 53.26 درصد 55 میلیون و 815 هزار تومان
    8 پژو 206 تیپ 2 53.26 درصد 24 میلیون تومان و 225 هزار تومان
    9 مزدا 2 تیپ 2 53.26 درصد 53 میلیون و 830 هزار تومان
    با توجه به اینکه قیمت سال گذشته رانا وجود ندارد نرخ جدید آن بر اساس فرمول شورای رقابت محاسبه نشده است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th April 2013)

  3. #5462


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شورای رقابت اعلام کرد:
    قیمت 4خودرو پرتیراژ داخلی
    پرشین خودرو: قیمت چهار خودرو پر تیراژ داخلی از سوی شورای رقابت اعلام شد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، کارگروه خودرو مرکز ملی رقابت براساس دستور العمل شورای رقابت محاسبات قیمت چهار خودرو پر تیراژ داخلی را انجام و قیمت ها را به شرح ذیل اعلام کرد:



    قیمت نهایی خودرو(ریال)
    تورم بخشی بانک مرکزی
    شاخص کیفیت
    قیمت سال پایه
    نام خودرو
    546و574و143
    50.8
    9.63 -
    90.624.420
    پراید 131سایپا فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا(SX)
    580و019و162
    52.1
    3.76 -
    105.303.024
    تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا
    773و693و208
    54.3
    1.03 -
    136.104.879
    سمند ال ایکس بنزینی مالتی با ایربگ ایمن خودرو زیمنس
    434و157و204
    59.7
    3.22 -
    126.866.424
    پژو405 اس ال ایکس TU5 با ترمز ضد قفل و کیسه هوا

  4. #5463


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جلسه احتمالی وزیر صنعت با احمدی‌نژاد با افزایش انتقاد خودروسازان
    پرشین خودرو: مدیرکل ماشین سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه هنوز دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را ندیده است، گفت: در صورت وجود انتقادات جدی به دستورالعمل مذکور از سوی خودروسازان، وزیر صنعت با رییس جمهوری جلسه‌ خواهد داشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، کیومرث فروتنی، با بیان این مطلب که هنوز دستور العمل جدید قیمت گذاری خودروی شورای رقابت را ندیده است، اظهار داشت: فعلا برای اعلام هر گونه اظهار نظر برای این دستور العمل زود است.
    وی با اشاره به اینکه باید منتظر ماند و دید خودروسازان تا چه میزان از دستور العمل جدید رضایت دارند، افزود: در صورت مشاهده انتقادات بسیار بنا به درخواست وزیر جلسه ای با رییس جمهوری برای ساماندهی قیمت خودرو برگزار خواهد شد.

  5. #5464


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شتابزدگی در اطلاع رسانی قیمت جدید خودرو
    قیمت های اعلامی شورای رقابت واقعی نیست
    پرشین خودرو: یک منبع آگاه اعلام کرد: شورای رقابت در اعلام قیمت جدید خودروها شتابزده عمل کرده و باید منتظر قیمت محاسبه شده از سوی خودروسازان و ارائه نظرات آنان می ماند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، وی در پاسخ به این سوال که نحوه محاسبه جدول قیمت چهار خودرو که عصر امروز بر روی سایت مرکز ملی رقابت درج شده چگونه بوده است؟ افزود: طبق اعلام این مرکز خودروسازان می بایست ظرف فردا با ارزیابی قیمت های سال گذشته و افزودن درصد رشد تورم بخشی قیمت ها را به شورای رقابت اعلام و سپس آنها نسبت به انتشار آن اقدام می کردند.
    وی با بیان اینکه به نظر می رسد این مرکز در اعلام قیمت های جدید شتابزده عمل کرده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قیمت های سل قبل خودروهایی مانند سایپا 131 اس ایکس با فرمان هیدرولیک و بدون کیسه هوا و تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا طبق دستورالعمل های ابلاغی به نمایندگان این شرکت به ترتیب 9میلیون و 850هزار تومان و 12 میلیون 540هزارتومان بوده است.
    وی ادامه داد: با ارزیابی قیمت های سال گذشته می بایست قیمت های جدید این دو خودرو در حدود 15 میلیون و 500 هزارتومان و 19 میلیون و 500 هزار تومان محاسبه شود و حتی با اعلام همین قیمت ها باز هم به نظر می رسد تولید خودرو با زیان همراه بوده و مقرون به صرفه نیست.
    وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این موضوع آنالیز قیمت تمام شده و مستندات ارائه شده از سوی خودروسازان نشان می دهد که قیمت های اعلام شده از سوی شورای رقابت واقعی نیست.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th April 2013)

  7. #5465


    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    نوشته ها
    52
    تشکر ها
    28
    146 سپاس از41 پست

    پیش فرض مخالفت برخی اعضای شورای رقابت با قیمت های جدید

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس، عیسی امامی اظهار کرد: قیمتی که بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، توسط مرکز ملی رقابت برای چهار خودرو پرتیراژ اعلام شده است مورد قبول همه اعضاء شورای رقابت نیست و برخی از اعضاء با آنها مخالف هستند.
    مامی با بیان اینکه در نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جهش بالایی دیده می‌شود، گفت: نرخ تورم اواخر سال 91 معادل 21 درصد بوده است و در این شرایط، تورم 52 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی جهش بالایی را نشان می‌دهد.
    امامی با تأکید بر اینکه کارشناسان بانک مرکزی باید در مورد اعلام نرخ تورم برای اعضاء شورای رقابت شفاف‌سازی کنند، افزود: یک تیم کارشناسی برای بررسی دقیق نرخ تورم تشکیل شده است و طی دو تا سه روز آینده نتیجه را مشخص خواهد کرد.
    به گفته وی، نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در بخش‌های خدماتی نیز تأثیر می‌گذارد و ممکن است نظم اقتصادی کشور را به هم بزند و بسیاری از بخش‌ها مدعی خواهند بود.
    عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد: باید روشن شود که نرخ تورم چطور به دست آمده و پس از آن، قیمت‌های اعلامی از سوی مرکز ملی رقابت و یا شورای رقابت رسمیت خواهد داشت.
    ویرایش توسط condor : 30th April 2013 در ساعت 19:55
    [COLOR=#0000ff][B]فروش کارت SkyStar HD2 اصل آلمان[/B][/COLOR]

  8. نمایش تمام تشکر های condor در این پست:

    sajadnasirpor  (1st May 2013)

  9. #5466


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قیمت جدید پراید و تیبا اعلام شد


    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبرخودرو، قیمت جدید خودروها تا ظهر امروز توسط خودروسازان اعلام می شود.
    به گزارش خبرنگار خبرخودرو به نقل از منابع آگاه قیمت جدید خودروی پراید 131 بدون آپشن 15 میلیون و 500 هزار تومان و خودروی تیبا 19 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است شورای رقابت در اعلام قیمت جدید خودروها به اشتباه نرخ سال پایه خودروی پراید 131 را 9 میلیون و 60 هزار تومان و خودروی تیبا را 10 میلیون و 50 هزار تومان محاسبه نموده در حالی که قیمت پایه این دو خودرو به ترتیب 9 میلیون و 800 هزار تومان و 12 میلیون و 580 هزار تومان بوده است.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st May 2013)

  11. #5467


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    فرمول قیمت گذاری خودرو دارای ایراداتی است


    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به افزایش ضرر و زیان خودروسازان طی ماههای اخیر گفت : با تاخیری که در اعلام قیمت گذاری خودرو صورت گرفته احتمال ورشکستگی خودروسازان بسیار زیاد است. امرالله امینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : برای تعیین قیمت خودرو باید چارچوب و استانداردی تعریف شود که در این راستا شورای رقابت فرمولی را برای قیمت خودرو مشخص کرده است که البته تعریف و تعیین سال پایه در این فرمول مورد اختلاف خودروسازان و شوای رقابت قرار گرفته است. وی تصریح کرد : هر چند به نظر می رسد سال پایه مشکلی ندارد چرا که بر اساس مباحث اقتصادی ، سال پایه در اقتصاد باید سالی تعیین شود که نقطه عطفی در شرکتهای خودروساز باشد که قبل از آن زمان روندی بوده اما پس از این نقطه قیمت خودرو تغییر یافته است. وی گفت : در فرمول قیمت گذاری علاوه بر در نظر گرفتن تورم ، روند کیفیت خودروهای داخلی دیده شده است بنابراین این دو ملاک ، ملاکی هایی هستند که پیش از این توجه چندانی به آنها نمی گردید بنابراین افزایش قیمت مستلزم افزایش کیفیت خودروها نیز است . وی تاکید کرد : نکته بعدی افزایش تورم است که در صورتی که بانک مرکزی شاخص تورم را اعلام کند برمبنای آن قیمت خودروها نیز افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به تاخیر شورای رقابت در اعلام دستورالعمل قیمت خودرو، یاد آور شد : تفویض مسئولیت و اعلام فرمول قیمت توسط شورای رقابت به یکباره رخ داد و با توجه به اینکه فرمولی تخصصی است با حضور جمعی از متخصصین و کارشناسان اقتصادی تعیین شده است. وی همچنین فرمول تعیین شده جهت قیمت گذاری خودرو را دارای برخی نواقص دانست و گفت : متاسفانه در فرمول قیمت گذاری خودرو بهره وری عوامل تولید و کارایی دیده نشده است که قطعا بر قیمت تمام شده خودرو تاثیر دارد که این انتقاد بر فرمول اعلامی توسط شورای رقابت وارد است. وی تاکید کرد : چنانچه غیر از شاخص تورم و تعیین رشد کیفیت ، بهره وری عوامل تولید و کارایی نیز باید در فرمول قیمت گذاری گنجانده می شد چرا که این موضوع در قیمت خودروها نیز تاثیر بیشتری خواهد داشت. این کارشناس صنعت خودرو معتقد است که انحصاری بودن خودروسازی در ایران ، موجب عدم رقابت و در نهایت کاهش بهره وری و کارایی در تولید شده است.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st May 2013)

  13. #5468


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تبليغات ايران خودرو سه بعدي شد


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، گروه صنعتي ايران خودرو براي اولين بار درتاريخ صنعت ايران، ازفناوري «واقعيت افزوده» درتبليغات خود استفاده مي کند که براساس آن امکان نمايش محصولات به شكل سه بعدي در گوشي هاي هوشمند تلفن همراه و تبلت ها فراهم مي آيد. علي مصريان مديرارتباطات و امور بين الملل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: فناوري «واقعيت افزوده» به زودي در تبليغات خودروي رانا عرضه خواهد شد و در ادامه نيز ساير محصولات ايران خودرو توسط اين فناوري معرفي خواهند شد. مدير ارتباطات و امور بين الملل گروه صنعتي ايران خودرو در تشريح جزئيات بيشتري از اين فناوري اظهار كرد: با استفاده از فناوري Augmented Reality مي توان يك جسم با حالت مجازي را از دريچه دوربين گوشي تلفن همراه يا تبلت به حالت واقعي در آورد و به نوعي ماكتي از آن را در اختيار داشت. وي افزود: براي استفاده از اين فناوري، نرم افزار مخصوص آن به صورت رايگان روي گوشي تلفن همراه يا تبلت نصب خواهد شد؛ پس از آن چنانچه كابر تصوير محصولات ايران خودرو روي بروشور، كاتالوگ، روزنامه و بيلبرد ها را روبروي لنز دستگاه خود قرار دهد، نرم افزار پس از شناسايي تصوير، ماكت سه بعدي از خودرو ارائه خواهد كرد. مدير ارتباطات و امور بين الملل گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد: درگام نخست اجراي اين نرم افزار، کاربران مي توانند نماي بيروني خودرو را از زواياي مختلف مشاهده و رنگ هاي متنوع را براي محصول مورد نظر آزمايش کنند؛ درفازبعدي نيز کاربر مي تواند نماي داخلي محصولات را به صورت سه بعدي مشاهده کند. مصريان اظهار كرد: اين فناوري در دنيا سابقه اي يك و نيم ساله داشته و توسط شركت هاي مطرح خودروسازي دنيا مانند بنز، فولكس واگن و ولوو به كار گرفته شده است، اما در ايران براي نخستين بار مورد استفاده قرار مي گيرد. وي اظهار اميدواري كرد با استفاده از اين فناوري كه حاصل تركيبي از تکنيک هاي تبليغات و فناوري هاي نوين است، هموطنان بتوانند با آگاهي و اشراف بيشتر خودروي مورد نظر خود را انتخاب كنند.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st May 2013)

  15. #5469


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تلاش متعهدانه برای عبور از تنگناها


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ارسال پیامی، فرارسیدن 11 اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر را به تمامی کارگران متعهد و پرتلاش ایران اسلامی به ویژه کارگران و کارکنان گروه سایپا تبریک گفت. متن پیام مهندس سعید مدنی بدین شرح است: 11 اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر، روز تجلیل از بزرگ مردان و زنانی است که با اراده ای پولادین و روحیه ای خستگی ناپذیر در راستای ارتقا جایگاه ایران اسلامی در جهان تلاش کرده و سودای راستین تحقق شعار "ما می توانیم" را در سر می پرورانند. بدون شک زحمات صادقانه و تلاش های بی منت کارگران و خدمت گزاران عرصه های صنعت و اقتصاد کشور، نوید بخش اقتصادی مستقل و پویا بوده که با خلاقیت و نبوغ ذهن های توانمند تمامی این عزیزان به اعتلا و بالندگی روزافزون دست خواهد یافت. در سالی که توسط رهبر عزیز و فرزانه انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری شده است، گروه خودروسازی سایپا با همتی دوچندان و تلاشی متعهدانه، قصد دارد با عبور از تنگناهای به وجود آمده، حماسه ای ماندگار در صنعت خودروسازی کشور رقم بزند. همانگونه که رهبر فرزانه در دیدارشان با کارگران فرمودند که "ا گر قشر کارگر از امید و رفاه و امنیت شغلی برخوردار باشد، حرکت کشور در مسیر پیشرفت سریعتر و آسان تر خواهد شد " امیدوارم با رفع مشکلات به وجود آمده احساس امنیت شغلی و امید در بین کارگران همچون گذشته بوجود آید تا با تلاش این عزیزان بتوانیم افتخاری دیگر در صنعت کشور رقم بزنیم زیرا رجاء واثق دارم که دستیابی به قله های افتخار در حوزه ی صنعت، از طریق ایجاد همدلی و همکاری مضاعف میان همه ارکان اقتصادی ایران اسلامی به ویژه کارگران عزیز، این قشر متعهد و پرتوان و سربازان خط مقدم جهاد تولید، میسر خواهد شد. اینجانب ضمن تقدیر مجدد از زحمات تمامی کارگران پرتلاش گروه خودروسازی سایپا، این روز خجسته را به یکایک آنان تبریک عرض مینمایم و امیدوارم این عزیزان همواره پرتلاش ، سلامت و موفق باشند .

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st May 2013)

  17. #5470


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    وضعیت قیمت خودرو باید هرچه زودتر مشخص شود


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تصویب فرمول نهایی قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت و مبنا قرار دادن قیمت های پایه غلط که باعث ورشکستگی خودروسازان و قطعه سازان می شود، گفت: بهتر بود خودروسازان نظرات خود را به شورای رقابت ارائه می دادند تا با همفکری یکدیگر به نتیجه مطلوب می رسیدند. حمیدرضا فولادگر در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو افزود: در صورتی که بازار انحصاری باشد شورای رقابت مجوز ورود دارد و به دلیل اینکه در بازار خودرو نیز بیش از 90 درصد خودروها توسط دو شرکت تولید می شود ، خودرو نیز از مصادیق انحصار برشمرده می شود بنابراین شورای رقابت حق ورود به این بحث را دارد. رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی در ادامه تصریح کرد: شورای رقابت باید کمی زودتر و قبل از پیش آمدن این مسائل و نوسانات بازار وارد این بحث می شد اما اکنون خودروسازان باید با شورای رقابت همکاری کرده و نقطه نظرات خود را بیان نمایند و در صورت وجود مشکل آن را مرتفع سازند. وی با ذکر این مطلب که مجلس نیز با شرایط کنونی موافق نیست و این ضرورت وجود دارد که وضعیت قیمت خودرو هرچه زودتر تعیین تکلیف شود اظهار داشت: با شرایطی که هم اکنون در صنعت خودرو حاکم است و کاهش تولید و خرید خودرو توسط مردم از اسفند ماه سال گذشته ، این مسائل سبب کاهش میزان تقاضا نسبت به عرضه شد و قطعه سازان را با مشکلاتی مواجه نمود که در نهایت تأثیر آن در اشتغال و تولید ملی مشاهده شد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت تمام شده خودرو گفت: مواد اولیه ای که به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابسته به نرخ ارز است همچنین هزینه ها و تورم موجود سبب افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است اما میزان افزایش قیمت ها باید مورد بحث قرار بگیرد. به گفته وی تا زمانی که خودروسازان ساختارهای خودرو را از لحاظ مالی، اقتصادی، فناوری و تکنولوژی اصلاح نکنند و سیاست صحیح در این صنعت حاکم نگردد مشکل قیمت رفع نخواهد شد. رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی در ادامه تصریح کرد: افزایش قیمت ها را باید پذیرفت اما این افزایش باید منطقی باشد. همچنین این ضرورت وجود دارد که قیمت های موجود در بازار اندکی تعدیل شود البته صدور بخشنامه از جانب دولت که به نوعی زمینه ساز افزایش قیمت شد و سپس ورود دولت در مقام انتقاد امر صحیحی نبود. فولادگر در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهترین و مؤثرترین راهکار رسیدن خودروسازان و شورای رقابت به یک جمع بندی درست و حمایت دولت از این صنعت جهت اعلام قیمت های جدید و خارج شدن مردم از این بلاتکلیفی است.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st May 2013)

صفحه 547 از 771 نخستنخست ... 47447497527537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557567597647 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University