.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 552 از 771 نخستنخست ... 52452502532542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562572602652 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,511 تا 5,520 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5511


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس شورای رقابت:
    آماده دریافت تخلفات خودروسازان از سوی مردم هستیم
    پرشین خودرو: مردم می‌توانند تخلفات خودروسازان را در خصوص ارائه خودرو بر اساس قیمت‌های اعلام شده به همراه مستندات به شورای رقابت ارائه کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان رئیس شورای رقابت به باشگاه خبرنگاران گفت: مردم از طریق سایت این شورا و رسانه ها می‌توانند با ارائه مستندات تخلفات شرکتهای خودرو ساز را به ما ارائه کنند.
    وی در خصوص موضوع مقاومت قطعه سازان در برابر کاهش نرخ خودرو عنوان کرد: امیدواریم در بخش قطعه سازان تخلفی اتفاق نیفتاد که اگر این موضوع منجر به تخلف از سوی قطعه سازان شود شورای رقابت بطور حتم بر اساس ماده 61 قانون اصل 44 با آنان برخورد می‌کند.
    وی تصریح کرد: در این ماده اجازه اعمال جریمه های مختلف به شورای رقابت برای برخورد با متخلفان داده شده است.
    وی ادامه داد: براساس ماده 61 قانون اصل 44 جریمه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که در بخش جریمه‌های نقدی این میزان تا سقف 100 میلیون تومان هم تعیین شده است ضمن آنکه این ماده از قانون اصل 44 به منظور اصلاحات لازم با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور به دلیل آنکه این ماده واحده مربوط به 7 الی 8 سال پیش است برای اصلاحات به مجلس می‌رود.
    رئیس شورای رقابت در خصوص جلسه امروز این شورا در رابطه با بحث مخابرات متذکر شد: جلسه امروز بررسی درخواست داده شده از سوی مخابرات در رابطه با بحث اخذ آبونمان می‌باشد که در شورا همچنان در حال بررسی است.

  2. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    javad1366 (7th May 2013),sajadnasirpor  (7th May 2013),taher550 (7th May 2013)

  3. #5512


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عقب نشینی شورای رقابت در برخی از مواضع خود
    بالاخره قیمت خودرو نهایی شد

    پرشین خودرو: روز گذشته در جلسه خودروسازان با شورای رقابت در حالی قیمت نهایی برخی محصولات پرتیراژ دو خودروساز بزرگ کشور اعلام شد که افت 5 تا 12 درصدی در قیمت‌های جدید مشهود است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بعد از گذشت دو ماه و اندی از وعده شورای رقابت مبنی بر اعلام رسمی قیمت‌ها، بالاخره روز گذشته در جلسه نهایی خودروسازان با این شورا، قیمت‌های جدید تایید و رسما بر خروجی سایت فروش دو خودروساز بزرگ کشور قرار گرفت.
    هر چند طبق وعده خودروسازان قرار بر این بود که شنبه گذشته قیمت‌های نهایی اعلام شود، اما با اختلاف‌نظری که بین خودروسازان و شورای رقابت بر سر هزینه‌های مالی بروز کرد، تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه به یکشنبه موکول شد. اما با نگاهی به قیمت‌های نهایی که برآمده از توافق شورای رقابت و خودروسازان است، شاهد عقب نشینی این شورا در برخی از مواضع خود می‌باشیم.
    هر چند جمشید پژویان رییس شورای رقابت در اظهار نظرهای مختلف عنوان می‌کرد که نسبت به مصوبه دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو عقب نشینی نخواهد کرد و قیمت‌ها باید بر اساس این دستورالعمل تعیین شود؛ اما با در نظر گرفتن تورم بخشی در خودروهای پرتیراژ و همچنین شاخص کیفیت پی به عدول خودروسازان از فرمول تعیین شده از سوی شورای رقابت می‌بریم.
    خودروسازان پیش از این عنوان کرده بودند که شورای رقابت در تهیه دستورالعمل قیمت گذاری، هزینه‌های مالی خودروسازان از جمله سود بانکی را در نظر نگرفته و این دستورالعمل نیازمند تغییراتی در این مورد است.
    در هر صورت قیمت‌های نهایی شده روز گذشته هر چند با قیمت‌های بهمن‌ماه اختلاف فاحش دارد، اما طبق وعده اعضای شورای رقابت به مشتریان هم پیش نرفته است.
    برخی از اعضای این شورا از اسفندماه سال گذشته با تشویق مشتریان به تحریم خرید خودرو، کاهش 50 درصدی قیمت‌ها را نسبت به بهمن ماه 91 وعده می‌دادند حال آنکه از قیمت‌های نهایی شده روز گذشته تحقق چنین وعده‌هایی برنمی‌آید.
    در هر صورت دیروز اولین گام مثبت شورای رقابت با تعیین تکلیف وضعیت خودروسازها و بازار خودروی کشور برداشته شد.
    زنجیره خودروسازی کشور از آخرین ماه سال گذشته با وعده‌های شورای رقابت و تحریم بازار از سوی مشتریان چنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد که برخی از کارشناسان ادامه آن را منجر به ورشکستگی این زنجیره نیمه دولتی می‌دانستند، اما قیمت‌های نهایی که در نتیجه توافق خودروسازان با شورا روز گذشته اعلام شد در خور توجه است.
    شنبه گذشته خودروسازان با احتساب هزینه‌های مالی که مدعی بودند در دستورالعمل قیمت‌گذاری گنجانده نشده، قیمت برخی از محصولات خود را به کمیته خودرو شورای رقابت اعلام کردند.
    هر چند پیش‌بینی می‌شد که قیمت‌های مورد توافق بسیار کمتر از قیمت‌های اعلامی از سوی خودروسازان باشد، اما قیمت‌های جدید در محصولات ایران خودرو حکایت از کاهش 80 تا 100 هزار تومانی در بیشتر تولیدات این شرکت دارد. به عنوان مثال ایران خودرو شنبه گذشته برای محصول پژو 405 بنزینی جی.ال.ایکس با کیسه هوای خود قیمتی برابر با 23 میلیون و 740 هزار تومان در نظر گرفته بود این در حالی است که قیمت مورد توافق این شرکت و شورای رقابت 23 میلیون و 660 هزار تومان می‌باشد یا ایران خودرو طبق فرمول قیمت‌گذاری با احتساب هزینه‌های مالی قیمت سمند ال ایکس ای اف 7 بنزینی با کیسه هوا را 24 میلیون و 360 هزار تومان محاسبه کرده، اما قیمت نهایی به 24 میلیون و 280 هزار تومان تغییر یافته است.
    آن طور که مشاهده می‌شود قیمت‌های مورد محاسبه ایران خودرو آن چنان فرقی با قیمت‌های مورد توافق با شورای رقابت نداشته این در شرایطی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان این توافق می‌توانست خیلی زودتر صورت گیرد تا بازار از بلاتکلیفی رهایی پیدا كند.
    اما قیمت‌ها نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته که آزادسازی قیمت خودرو به وقوع پیوست تا حدودی چشمگیرتر از توافقات دیروز بود.
    به گزارش دنیای اقتصاد، در بهمن‌ماه سال گذشته قیمت پراید به 16 میلیون و 100 هزار تومان رسیده بود حال آنکه دیروز قیمت مصوب پراید SL به 14 میلیون و 474 هزار تومان تغییر یافته بود.
    در همین حال محصول تیبا نیز در بهمن ماه با قیمتی معادل 19 میلیون و 790 هزار تومان از سوی این شرکت به فروش می‌رفت، اما قیمت نهایی آن دیروز
    18 میلیون و 790 هزار تومان شد بنابراین در خودروی پراید شاهد افت 10 درصدی و در تیبا نیز افتی 5 درصدی به وقوع پیوسته است، اما جای بسیاری از محصولات دو شرکت خودروساز در جدول نهایی قیمت‌گذاری خالی بود.
    تندر-90، رانا، 206 و 207 از جمله خودروهایی هستند که ظاهرا قیمت‌گذاری آنها با تعویق همراه است. در همین حال دیروز خودروسازان با اعلام اینکه فروش محصولات خود را از امروز آغاز خواهند کرد قیمت‌های مورد توافق را در سایت فروش قرار دادند.
    قیمت‌های اعلام شده، قیمت‌های پایه است و بدون آپشن در لیست خودروسازان قرار گرفته این در حالی است که با افزودن آپشن‌های دیگر، قیمت‌ها نیز اضافه می‌شود. اما قیمت‌های نهایی این‌گونه محاسبه شده است.
    نرخ جدید وانت باردو بنزینی با تزمز ضد قفل، 108 میلیون و یکصد هزار ریال؛ وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید، 108 میلیون و 700 هزار ریال، وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل جدید 128 میلیون و دویست هزار ریال و وانت باردو دو گانه سوز با ترمز ضد قفل 123 میلیون و یکصد هزار ریال در نظر گرفته شده است.
    قیمت پژو 405اس ال ایکس با موتور تی 5،کیسه هوای راننده 231 میلیون و یکصد هزار ریال و پژو405 بنزینی جی ال ایکس با کیسه هوای راننده 22 میلیون 800 هزار ریال می‌باشد.
    همچنین پژو405 دوگانه سوز جی ال ایکس با کیسه هوای راننده 236 میلیون 600 هزار ریال است.
    سمند ال ایکس ای اف 7 پایه گاز سوز نیز با قیمت 256 میلیون ریال و 900 هزار ریال عرضه خواهد شد. سمند ال ایکس ای اف 7 بنزینی با کیسه هوای راننده، 242 میلیون 800 هزار ریال خواهد بود، همچنین سمند ال ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده 230 میلیون ریال قیمت‌گذاری شده است.
    قیمت سمند ال ایکس سال دوگانه سوز با کیسه هوای راننده نیز 248 میلیون 500 هزار ریال و خودروی سمند اس ای با کیسه هوای راننده 206 میلیون و 200 هزار ریال قیمت‌گذاری شده‌اند.
    خودروی پژو پارس سال با کیسه هوای راننده 269 میلیون 700 هزار ریال و پژو پارس معمولی دوگانه سوز با کیسه هوای راننده 282 میلیون 800 ریال خواهد بود.

  4. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    javad1366 (7th May 2013),sajadnasirpor  (7th May 2013),taher550 (7th May 2013)

  5. #5513


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مقایسه قیمت جدید و قدیم خودروهای داخلی + جدول
    پرشین خودرو: مقایسه قیمت جدید خودروها که روز یکشنبه با توافق شورای رقابت و خودروسازان اعلام شد با آخرین قیمت‌ها نشان می‌دهد که از 320 هزار تا دو میلیون و نیم در انواع خودرو کاهش داشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اگرچه در اواخر بهمن ماه سال 91 خودروسازان قیمت تجاری محصولات خود را اعلام کردند اما پس از آن در 21 اسفندماه به دنبال اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری، قیمت‌های تجاری را بین 500 هزار تا چهار میلیون تومان کاهش دادند.
    به این ترتیب با قیمت‌های که 15 اردیبهشت 92 اعلام شد و مقایسه آن با قیمت‌هایی که در 21 اسفند 91 منتشر شد میزان واقعی کاهش قیمت‌ خودروها به شرح جدول زیر به دست می‌آید.
    به گزارش ایسنا، در جداول زیر آخرین قیمت اعلامی خودروسازان (21 اسفند) با قیمت‌های جدید مقایسه شده است:
    نام خودرو
    قیمت جدید
    قیمت قبلی
    میزان کاهش
    سایپا 131 SL
    14 میلیون و 474 هزار
    15 میلیون و 200 هزار
    726 هزار
    سایپا 132 SL
    14 میلیون و 591 هزار
    15 میلیون و 400 هزار
    809 هزار
    سایپا 141 SL
    13 میلیون و 720 هزار
    14 میلیون و 300 هزار
    580 هزار
    سایپا 111 SL
    14 میلیون و 776 هزار
    15 میلیون و 850 هزار
    یک میلیون و 74 هزار
    سایپا 131 SX
    14 میلیون و 967 هزار
    16 میلیون و 50 هزار
    یک میلیون و 83 هزار
    سایپا 132 SX
    15 میلیون و 82 هزار
    16 میلیون و 250 هزار
    یک میلیون و 168 هزار
    سایپا 141 SX
    14 میلیون و 213 هزار
    15 میلیون و 150 هزار
    937 هزار
    سایپا 111 SX
    15 میلیون و 268 هزار
    16 میلیون و 700 هزار
    یک میلیون و 432 هزار
    تیبا SX
    18میلیون و 790 هزار
    19میلیون و 290 هزار
    500 هزار
    پژو 405 اس‌ال‌ایکس
    23 میلیون و 110 هزار
    25 میلیون و 500 هزار
    دو میلیون و 390 هزار
    پژو 405 بنزینی جی‌ال‌ایکس
    22 میلیون و 180 هزار
    22 میلیون و 500 هزار
    320 هزار
    پژو 405 دوگانه‌سوز جی‌ال‌ایکس
    23 میلیون و 660 هزار
    24 میلیون و 500 هزار
    840 هزار
    سمند ال‌ایکس سال دوگانه‌سوز
    24 میلیون و 850 هزار
    26 میلیون
    یک میلیون و 150 هزار
    سمند اس‌ای
    20 میلیون و 620 هزار
    21 میلیون و 300 هزار
    680 هزار
    پژو پارس سال
    26 میلیون و 970 هزار
    29 میلیون
    دو میلیون و 30 هزار
    پژو پارس معمولی دوگانه‌سوز
    28 میلیون و 280 هزار
    30 میلیون و 700 هزار
    دو میلیون و 420 هزار

  6. 4کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    javad1366 (7th May 2013),sajadnasirpor  (7th May 2013),taher550 (7th May 2013),احمد برقکار (7th May 2013)

  7. #5514


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودرو ایرانی با چه قیمتی صادر می شود؟+جدول
    پرشین خودرو: جنجال بر سر قیمت گذاری خودرو مدتها است که بین شورای رقابت و خودروسازان بالا گرفته است اما به نظر می رسد بهترین مرجع قیمت گذاری برای خودرو، نرخ صادراتی آن است که باید در بازار داخلی نیز رعایت شود.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از پانا، کشمکش خودروسازان با شورای رقابت سرانجام به پایان رسید و قیمت سایر خودروها اعلام شد اما نتیجه آن چندان به دل مردم ننشست. قیمت خودرو تنها اندکی کاهش یافت در حالی که مسولین از مردم خواسته بودند از خرید خودرو تا کاهش قیمت ها خودداری کنند.
    قیمت های جدید اعلام شده از سوی شورای رقابت به شرح زیر است:
    محصولات سایپا
    1- سایپا 131 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 14 میلیون و 474 هزار تومان
    2- سایپا 132 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 14 میلیون و 591 هزار تومان
    3- سایپا 141 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 13 میلیون و 720 هزار تومان
    4- سایپا 111 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 14 میلیون و 776 هزار تومان
    5- سایپا 131 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 14 میلیون و 967 هزار تومان
    6- سایپا 132 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 15 میلیون و 82 هزار تومان
    7- سایپا 141 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 14 میلیون و 213 هزار تومان
    8- سایپا 111 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 15 میلیون و 268 هزار تومان
    9- تیبا SX معادل 18 میلیون و 790 هزار تومان
    محصولات ایران خودرو
    1 - پژو 405 اس‌ال‌ایکس با موتور تی 5، کیسه هوای راننده 23 میلیون و 110 هزار تومان
    2- پژو 405 بنزینی جی‌ال‌ایکس با کیسه هوای راننده 22 میلیون و 180 هزار تومان
    3 - پژو 405 دوگانه‌سوز جی‌ال‌ایکس با کیسه هوای راننده 23 میلیون و 660 هزار تومان
    4 - سمند ال‌ایکس ای‌اف 7 پایه گازسوز 25 میلیون و 690 هزار تومان
    5 - سمند ال‌ایکس ای‌اف 7 بنزینی با کیسه هوای راننده 24 میلیون و 280 هزار تومان
    6 - سمند ال‌ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده 23 میلیون تومان
    7 - سمند ال‌ایکس سال دوگانه‌سوز با کیسه هوای راننده 24 میلیون و 850 هزار تومان
    8 - سمند اس‌ای با کیسه هوای راننده 20 میلیون و 620 هزار تومان
    9 - پژو پارس سال با کیسه هوای راننده 26 میلیون و 970 هزار تومان
    10 - پژو پارس معمولی دوگانه‌سوز با کیسه هوای راننده 28 میلیون و 280 هزار تومان
    11 - وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل 10 میلیون و 810 هزار تومان
    12- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید 10 میلیون و 870 هزار تومان
    13- وانت باردو دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل جدید 12 میلیون و 820 هزار تومان
    14- وانت باردو دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل 12 میلیون و 310 هزار تومان
    این در حالی است که سال گذشته خودروسازان حجم بالایی خودرو صادر کرده اند که قیمت آن به مراتب پایین تر از قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت است. گویا خودروسازان بازار خارجی را بر بازار داخلی ترجیح می دهند و مشتری مدرای در بازار بین الملل را بیشتر از بازار داخلی مد نظر قرار داده اند.
    بر اساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است. بر اساس آمار بهمن ماه سال 91 قیمت برخی از خودروهای صادر شده در ذیل ارایه شده است:
    نوع خودرو
    قیمت به دلار
    قیمت به ریال با دلار تومان2500
    پژو پارس
    6.650
    16.625.000
    پژو 405
    6.000
    15.000.000
    سمند
    6.075
    15.187.500
    سمند LX
    7.000
    17.500.000
    پیکان وانت
    3.300
    8.250.000
    تیبا
    7.400
    18.500.000
    تندر 90
    7.628
    19.070.000
    سواری پراید
    5.500
    13.750.000
    قیمت صادراتی این خودروها به مراتب پایین تر از قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت است و این سوال باقی می ماند که چرا صادرات خودرو ارزان تر از توزیع آن در داخل است؟

  8. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    javad1366 (7th May 2013),sajadnasirpor  (7th May 2013),taher550 (7th May 2013)

  9. #5515


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بنزین یورو 4 چه زمانی توزیع خواهد شد؟
    پرشین خودرو: توزیع گازوئیل یورو 4 از خرداد ماه سال جاری در مراکز عرضه حومه و حاشیه شهرها آغاز خواهد شد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، رئیس انجمن جایگاه داران عرضه سوخت کشور با بیان این مطلب افزود: از چندی پیش مقادیری گازوئیل یورو 4 به صورت اختلاطی با گازوئیل یورو 2 در حاشیه شهرها جهت سوختگیری وسایل نقلیه سنگین عرضه می شد که از ابتدای خرداد ماه تنها گازوئیل با استاندارد یورو 4 توزیع می گردد.
    بیژن حاج محمدرضا در ادامه گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو» تصریح کرد: هم اکنون در تمامی جایگاه های عرضه موجود در حومه و مرکز شهرها آمادگی توزیع گازوئیل یورو 4 وجود دارد اما توزیع این گازوئیل در داخل شهرها بی مصرف است زیرا در حال حاضر هیچ گونه سواری گازوئیل سوز در داخل کشور وجود ندارد.
    وی در خصوص توزیع بنزین یورو 4 گفت: در سال 90 حدود 35 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در جایگاه ها عرضه شد اما مصرف کننده چندانی جهت استفاده از آن وجود نداشت و مصرف عمده آن در شمال شهر و توسط خودروهای سفارت کشورهای خارجی صورت گرفت و مقادیری از آن نیز به دلیل عدم وجود مصرف کننده به انبارها مرجوع شد.
    وی با اشاره به توزیع بنزین یورو 4 از ابتدای مرداد ماه در شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون آمادگی توزیع بنزین یورو 4 در تمامی جایگاه های عرضه سوخت وجود دارد اما توزیع بنزین با این استاندارد منوط به وجود مشتری جهت استفاده از آن است.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده خودروهای موجود در سطح کشور از استاندارد یورو 2 برخوردار هستند متذکر شد: استفاده از بنزین یورو 4 مستلزم افزودن برخی مشتقات خاص به خودرو و ایجاد تغییراتی در موتور آنها جهت هماهنگ سازی خودرو با بنزین یورو 4 است.
    حاج محمدرضا در خاتمه خاطرنشان کرد: خودروهای موجود در سطح کشور هم اکنون بنزین یورو 2 را همراه با روغن استفاده می کنند که موجب آلودگی های فراوان نیز می شود و در حال حاضر مصرف کننده ای جهت استفاده از بنزین یورو 4 وجود ندارد.

  10. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    javad1366 (7th May 2013),sajadnasirpor  (7th May 2013),taher550 (7th May 2013)

  11. #5516


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تجهیز بسیاری از خودروهای داخلی به کمربندهای پیش برنده
    پرشین خودرو: مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در خصوص نصب کمربندهای پیش برنده گفت: هم اکنون بسیاری از شرکت های تولیدکننده خودروهای خود را به این کمربندها مجهز کرده اند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، فریدون بلغاری تصریح کرد: برخی از محصولات شرکت ایران خودرو مجهز به کمربندهای پیش برنده هستند اما برخی دیگر از خودروها کماکان از کمربندهای قدیمی استفاده می کنند.
    وی در ادامه افزود: در حال حاضر تکنولوژی ساخت کمربندهای پیش برنده در کشور موجود است ومشکلی جهت تأمین این کمربندها وجود ندارد.
    وی با اشاره به اینکه عمده این کمربندها در داخل کشور تولید می شود اظهار داشت: عدم تجهیز تمام خودروهای تولیدی به کمربندهای پیش برنده به دلیل بهانه گیری تولیدکنندگان و عدم داشتن احساس مسئولیت آنها در قبال حفظ جان مصرف کنندگان است.
    مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط پلیس راهور بیشترین مصدومین در تصادفات نوروز سال جاری مربوط به خودروی پراید می باشد زیرا این خودرو فاقد کیسه هوا و کمربند پیش برنده است همچنین اطلاعات موجود حاکی از آن است که میزان جراحات و مصدومیت ها در خودروهایی که فاقد ایربگ و کمربند پیش برنده هستند بیشتر است.
    وی تأکید کرد: از تولید کنندگان عزیز تقاضا می شود بحث نصب کیسه هوا و کمربندهای پیش برنده را جدی بگیرند و امید است که تمامی خودروها به تجهیزات روز دنیا مجهز شوند.
    بلغاری در خاتمه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت خودروسازان تا پایان خرداد ماه سال جاری جهت تجهیز خودروهای خود به دو ایربگ مهلت دارند و این مهلت تمدید نخواهد شد همچنین اقداماتی جهت در نظر گرفتن فرصتی برای نصب کمربندهای پیش برنده نیز صورت گرفته است اما در حال حاضر اولویت با نصب ایربگ است.

  12. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    javad1366 (7th May 2013),sajadnasirpor  (7th May 2013),taher550 (7th May 2013)

  13. #5517


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    برخورد سلیقه ای در اجرای مصوبه دولت و شماره گذاری خودروها

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو ، بر اساس مصوبه هیئت دولت ، تولید خودروهای داخلی با استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 92 الزامی بود مشروط بر اینکه سوخت مربوطه از اول فروردین 91 توزیع می گردید که این مسئله یعنی توزیع سوخت محقق نشد و هیات دولت در جلسه 18 فروردین 92 بدون توجه به عدم توزیع سوخت جدید، الزام تولید خودرو با استاندارد یورو 4 را به اول تیرماه سال جاری موکول نمود. دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه دولت کلیه خودروها باید با استاندارد یورو2 و 3 تا اول تیرماه شماره گذاری شوند ، تصریح کرد : متاسفانه پلیس راهور علی رغم مصوبه دولت از شماره گذاری برخی خودروها خودداری نموده است. احمد نعمت بخش افزود : بر اساس مصوبه ابلاغی دولت ، پلیس راهور موظف است در فرصت تعیین شده خودروها با مدل 92 را شماره گذاری نماید و عدم تمکین پلیس از شماره گذاری خودروها بسیار بی معنی است. وی گفت : در سال جهاد اقتصادی که باید حمایت بیشتری از فعالیت های تولیدی و اقتصادی صورت گیرد متاسفانه خودروسازان بیش از یک ماه بود که بلاتکلیف بودند تا اینکه پس از یک ماه مصوبه دولت در خصوص ادامه شماره گذاری خودروها ابلاغ شد در حالی که هم اکنون با برخورد غیر مسئولانه راهور ناجا برای شماره گذاری برخی خودروها مواجه شده اند. وی با اشاره به شماره گذاری برخی خودروها پس از ابلاغ مصوبه دولت، اظهار داشت : علی رغم مصوبه دولت و گذشت حدود دو هفته از ابلاغ این مصوبه تا کنون پلیس شماره گذاری محصولات برخی شرکتها را آغاز نکرده است .

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (8th May 2013)

  15. #5518


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    با مصوبه شورای رقابت قیمت خودرو به یک ثباتی رسیده است

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص روند صنعت خودرو طی سال های گذشته اظهار داشت: در دهه 80 با توجه به رشد تولید سالانه 20 تا 30 درصدی خودرو ، هزینه های تولید کاهش داشت و این افزایش تولید، بخشی از افزایش هزینه ها را جبران می کرد و سبب ثابت ماندن قیمت نهایی محصول شد. وی افزود: اما از سال 86 به بعد روند افزایش تولید کند شد چراکه قیمت محصولات همچنان ثابت بود اما دستمزد افزایش یافته بودو دیگر افزایش تیراژ نتوانست هزینه های تولید را جبران کند. مدنی اضافه کرد: در سال 90 افزایش نهاده های تولید،دستورالعمل های بانک مرکزی و افزایش نرخ ارز باعث شد که ما با سونامی افزایش هزینه ها مواجه شویم و این امر ما را ناچار به مذاکره برای افزایش قیمت محصولات کرد. مدیرعامل سایپا تاکید کرد: معجزه تیراژ بالا سبب ثابت ماندن قیمت خودرو در دهه 80 بود اما بروز سونامی افزایش قیمت سبب شده که این معجزه دیگر افاقه نکند. وی افزود: سرانجام در اسفند 90 توانستیم مجوز افزایش 18 تا 22 در صدی کسب کنیم که البته تنها 6درصد آن برای فروردین 91 اعمال شد و مابقی آن به مهرماه 91 موکول شد. مدنی ادامه داد: اواخر سال 91 بر اساس مصوبه دولت قیمت خودرو با توجه به حاشیه بازار تعیین شد اما پس از آن قیمت گذاری به شورای رقابت واگذار شد. وی در خصوص انتقادات از فعالیت اقتصادی خودروسازان گفت : بنگاه های بزرگ اقتصادی برای کاهش هزینه های خود یک سری فعالیت هایی مرتبط اقتصادی انجام میدهند و این امر در صنعت خودرو مرسوم است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود : خودروسازان تسهیلاتی را که از بانکها دریافت می کنند برای تامین مواد مورد نیاز خود و کمک به جبران برخی هزینه ها صرف می کنند. مدنی با بیان اینکه با مصوبه شورای رقابت قیمت خودرو به یک ثباتی رسیده است اظهار داشت:بزرگترین حسن فرمول شورای رقابت منطبق بودن با تورم بخشی است که در هر زمان می توان با احتساب این شاخص ، قیمت قطعی خودرو را محاسبه کرد. وی ادامه داد:این فرمول برای خودروهایی که عمده قطعات داخلی دارند مناسب است اما خودروهایی که از قطعات سی کی دی وارداتی استفاده می کنند چون درصد ارزبری بالایی دارند باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: اکنون 60 صنعت مرتبط به خودروسازی داریم که اگر خودرو ساز دچار مشکل شود این صنایع نیز دچار بحران می شوند. مدنی گفت: کشورهای همسایه متقاضی محصولات ما هستند و خودروهای ما با توجه به بهای دلار خودروهای ارزان قیمتی است. مدنی در خصوص صنعت خودرو در دهه های اخیر گفت:دهه 60 ، 3 برنامه افزایش تولید ، خودکفایی و بهبود کیفیت در این صنعت ارایه شد که به دلیل جنگ تحمیلی زیرساخت های اجرای آن فراهم نشد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد در دهه 70 زیرساخت ها فراهم شد و در دهه 80 تولید روند رو به رشد داشت و 3 برنامه توسعه محصول ، ایجاد روش مناسب برای خرید بیشتر و تولید نام در دستور کار صنعت خودرو قرار گرفت. مدنی در خصوص برنامه های سایپا در این راستا اظهار داشت:این شرکت علاوه بر ارائه *** لیفت های جدید بر روی پراید در سالهای گذشته ، امسال 2 خودروی جدید خود را به تولید انبوه می رساند و در پایان سال نیز تولید انبوه سومین خودرو جدید سایپا آغاز خواهد شد و علاوه برآن، برای سال آینده نیز پیش بینی عرضه 3 محصول جدید داریم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افق صنعت خودرو را روشن دانست و افزود:با توجه به نقش صنعت خودرو در حوزه های مختلف ، دولت باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد و امیدواریم با حمایت های مناسب، اهداف تعیین شده در سند چشم انداز و دستیابی به تولید 3 میلیون خودرو و صادرات 1 میلیون دستگاه محقق شود. وی افزود: اکنون رتبه صنعت خودرو سازی کشور به دلیل کاهش تولید از سیزدهم جهان به هجده سقوط کرده است که اگر مشکلات خودروسازان رفع شود می توانیم جزو 10 خودروساز بزرگ جهان شویم.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (8th May 2013)

  17. #5519


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ایران خودرو برای مزدا موتور تولیدمی کند

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، براي تولید و نصب موتور او. اچ. وي. جي. 2 بر روي وانت هاي مزدا، مذاكراتي ميان ايران خودرو و مزدا(بهمن موتور) آغاز شده و با نهايي شدن آن، قراردادي ميان اين دو شركت بسته مي شود. فرشيد افتخاري معاون نيرومحركه ايران خودرو با بيان اين مطلب،‌ گفت: در چارچوب همكاري ميان ايران خودرو و مزدا، ايران خودرو پيشنهادها و الزامات مورد نظر خود براي نصب اين موتور بر روي محصولات مزدا را به اين شركت داده است. وي برخورداري از استاندارد يورو4 را از ويژگي هاي موتور او. اچ. وي. جي. 2. دانست و گفت: نمونه هايي از اين موتور به شركت مزدا داده و آزمون هاي لازم روي آن انجام شده است. افتخاري ظرفيت ايران خودرو براي توليد موتور او. اچ. وي. جي. 2. را روزانه 900 دستگاه ذكر و اظهار اميدواري كرد با رفع مشكلات موجود در اين زمينه، توليد اين موتور به عدد ظرفيت واقعي برسد. معاون نيرومحركه ايران خودرو افزود: موتور او. اچ. وي. جي. 2. كه نسخه بهبود يافته موتور او اچ وي گاز سوز است، پيشتر روي روآ نصب مي شد و امروز روي وانت باردو و وانت پي يو وان نصب مي شود، ولي براي نصب روي وانت هاي مزدا تغييراتي بر روي گيربكس آن انجام و تست هاي لازم با موفقيت به انجام رسيده است. وي برخورداري از استاندارد يورو4 را ويژگي تمامي قواي محركه مورد استفاده در محصولات ايران خودرو ذكر كرد و اظهار داشت: با توجه به هماهنگي انجام شده، قرار است شركت نفت نيز سوخت منطيق با استاندارد يورو 4 را در شبكه سراسري سوخت رساني تامين كند.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (8th May 2013)

  19. #5520


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پیشرفته ترین خط تولید خودرو کشور به زودی راه اندازی میشود

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبرخودرو، خط تولید تیبا هاچ بک به عنوان پیشرفته ترین خط تولید خودرو کشور از نظر اتوماسیونی به زودی در سایپا راه اندازی خواهد شد . مهندس مصدقی مدیر پروژه راه اندازی خط تولید تیبا 2 (هاچ بک) با اعلام این خبر گفت : این خط که از نظر تعداد رباتهای انتقال قطعه و کنترلهای کیفی از پیشرفته ترین خطوط تولید خودرو در کشور محسوب میشود مراحل پایانی خود را طی میکند و به زودی شاهد راه اندازی این خط در شرکت سایپا خواهیم بود . وی افزود : خودرو تیبا 2(هاچ بک) یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا میباشد که قرار است در این خط تولید و روانه بازار گردد . مصدقی خاطر نشان کرد : پیش فروش خودرو تیبا 2 نیز به زودی از طریق نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا آغاز خواهد شد و مشتریان میتوانند این خودرو زیبا را پیش خرید نمایند . وی ابراز امیدواری کرد ، با راه اندازی خط تولید تیبا هاچ بک بازار خودرو شاهد ورود یک خودرو با کیفیت و جوان پسند خواهد بود که مطمئناً میتواند در بازارهای صادراتی نیز جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد .

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (8th May 2013)

صفحه 552 از 771 نخستنخست ... 52452502532542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562572602652 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University