.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 563 از 771 نخستنخست ... 63463513543553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573583613663 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,621 تا 5,630 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5621


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مشاور انجمن خودروسازان:
    خودروسازان داخلی مجبور به کپی کاری شدند
    پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان ایران تلویحاً اعتراف کرد که صنعت خودروسازی ما صنعت سازنده خودرو نیست.
    داوود میرخانی رشتی در گفتگو با خبرنگار«پرشین خودرو»، با بیان مطلب فوق گفت: دلیل اصلی این امر نبود امکانات کافی برای رشد و توسعه صنعت خودروسازی کشور است.
    وی با بیان اینکه خودروسازان ما مجبور به کپی کردن طرح هایشان از روی تولیدات دیگر خودروسازان هستند، درباره دلیل این امر توضیح داد: در کشور ما شرایط جهت طراحی خودرو و تحقیقات در این رابطه چندان مساعد نیست. از سوی دیگر شرایط محیط کسب و کار در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت بوده و ایران از ثبات اقتصادی چندانی برخوردار نیست از این رو نمی توان صنعت خودروسازی ایران را با دیگر کشورها مقایسه کرد و انتظاری در حد خودروسازانی مانند بنز و بی.ام.و از خودروسازان داخلی داشت.
    این مقام مسئول در ادامه افزود: صنعت خودروسازی کشور به هیچ عنوان مورد حمایت دولت نیست و هیچ گونه سرمایه گذاری جهت اجرای طرح های توسعه ای در این صنعت صورت نمی گیرد که این عوامل خودروسازان را ناگزیر به کپی کاری کرده است.
    وی با تأکید بر جلوگیری از سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در کشور ما اظهار داشت: چندین سال پیش شرکت رنو قصد سرمایه گذاری و تولید خودرو در ایران را داشت که برخی از نمایندگان مجلس به دلایل معلوم و نامعلوم مخالفت خود را با این امر اعلام و از اجرای آن جلوگیری کردند.
    میرخانی در پایان متذکر شد: وجود مشکلات مذکور و قوانین مختلف در نهادهای گوناگون موجب شد تا صنعت خودروسازی ما از لحاظ کیفیت، قیمت قطعات و محصولات توان رقابت با دیگر خودروسازان در سراسر دنیا را نداشته باشد.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    Mortal Kombat (27th May 2013)

  3. #5622


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دریچه کولر خودرو گرد باشد بهتر است یا مربعی؟
    پرشین خودرو: فرم دریچه کولر خودرو در خودروهای قدیمی، مربعی شکل و ساده بود. اما با ورود انواع مدل های مرسدس بنز و برخی خودروهای دیگر با دریچه های گرد برای کولر، این فرم نیز مورد استقبال طراحان خودرو و مشتریان قرار گرفت.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از پول نیوز، از لحاظ اصول طراحی خودرو، کارایی بیشتر کولر و مصرف بهینه انرژی، دریچه های گردی که با کمترین پره ها باد کولر را بیرون داده و آن را هدایت کنند، طبیعا به مصرف کمتر سوخت کمک می کنند و بر قدرت خنک کنندگی کولر می افزایند.
    این فرم از طراحی دریچه را بیشتر می توان روی خودروهایی مشاهده کرد که بیش از تمرکز روی ویژگی های بصری، در طراحی آن ها بر اصول کاربردی طراحی، مهندسی و ساخت خودرو دقت شده است.
    نمونه آن خودروی لوگان رنو (تندر90) است که تحمل هر نوع شرایط آب و هوایی، اقلیم، انواع جاده‌ها، خیابان‌های سنگفرش و راه های صحرایی را دارد و علاوه بر این، راحتی در تعمیر، رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای و گازهای آلودکننده و بازیافت ۹۵٪ درصدی اتومبیل نیز در آن لحاظ شده است.
    با این حال، این فرم گرد برای دریچه کولر به دلیل آن که سلیقه گروهی از مشتریان را به لحاظ ظاهری تأمین نمی کند، روی همه خودروها استفاده نمی شود.
    در ایران، تغییر فرم دریچه کولر روی خودروی پراید 141 و دیگر مدل ها تا حدی به کارایی کولر کمک کرد که برخی مشتریان، کولر این خودرو را قوی تر از قبل دانستند، این در حالی بود که تنها فرم دریچه کمک کرده بود تا کولر قدرت خنک کنندگی بیشتری یابد و فشار نسبتا کمتری به موتور وارد کند و با مصرف سوخت کمتر و شتاب بهتر، دمای آب را متعادل نگه دارد.
    این در حالی است که کولرهای پراید نصب شده روی پراید از سال 1384 به بعد ضعیف تر از کولرهای کره ای است که مثلا روی مدل سال 1379 نصب شده است. اما این کولرها فشار کمتری به موتور می آورند و بدین ترتیب آمپر هنگام استفاده از آن ها به ندرت بالا می آید و علاوه بر خنک کنندگی بیشتر، صدای زوزه ای که کولرهای کره ای در دور موتور 2500 داشت را ندارند.
    به قول مکانیک های خودرو دریچه های گرد و کم پره نفس کولر خودرو را نمی گیرند!

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (27th May 2013),sajadnasirpor  (27th May 2013)

  5. #5623


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی:
    دولت مسبب اصلی کپی کاری خودرو است
    پرشین خودرو: رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: صنعت خودروسازی کشور سازنده خودرو نیست و صنعتی کپی کار و مونتاژکار است که مسبب اصلی این امر دولت است.
    ابوالقاسم آروند در گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: شرکت ایران خودرو موفق به تولید موتور EF7 که یک موتور ملی است و از عمده استانداردهای روز دنیا برخوردار است، شده اما با توجه به فعالیت چند ده ساله صنعت خودروسازی این امر آنچنان حائز اهمیت نیست.
    وی دولت را مسبب اصلی این امر دانست و تصریح کرد: سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران طی سالیان متوالی شریک صنعت خودورسازی بوده است اما این سازمان به جای نوسازی و تولید خودروی جدید تنها به فکر تولید خودرو و مصرف سود حاصل از آن در دیگر بخش ها بوده است.
    این مقام مسئول اظهار داشت: استراتژی و برنامه ریزی صنعت خودروسازی کشور به گونه ای است که تنها به فکر واردات خودرو است و جهت بهبود وضعیت این صنعت و نوسازی در آن هیچ گونه کمکی صورت نمی گیرد.
    وی در خصوص راهکارهای بهبود این وضعیت عنوان کرد: صنعت خودروسازی جهت بهبود وضعیت خودرو نیازمند مسئولانی است که با خودرو آشنایی کامل داشته باشند و از سطح تکنولوژی های جهانی آگاهی کامل دارند و همچنین از سواد دانشگاهی و کاربردی کافی برخوردار هستند.
    آروند در پایان متذکر شد: با وجود مدیران و مسئولان مناسب و اعطای اختیارات کامل به آنها با وجود امکانات موجود در کشور قادر به ساخت خودروهای جدید هماهنگ با تکنولوژی روز دنیا و ظاهری زیبا خواهیم بود.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (27th May 2013),sajadnasirpor  (27th May 2013)

  7. #5624


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ایجاد قطب سوم خودروسازی طرحی که به دست فراموشی سپرده شد

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، سه سال پيش وزیر وقت صنایع و معادن در ابلاغی به رییس هیات عامل ایدرو، دستور برنامه‌ریزی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی كشور را صادر كرد. وی در ابتدای سال 89 اظهار كرده بود كه سال 1390، سالی است كه سومین قطب تولید خودرو در ایران تاسیس خواهد شد. اما علي رغم وعده وزير سابق صنايع و معادن، جواز تاسيس قطب سوم خودروسازي كشور صادر نشد كه دليل اصلي آن نيز اختلاف نظر سرمايه‌گذاران در خصوص چگونگي مشاركت در اين طرح بوداین در حالي است كه با شروع سال 1391 قطب سوم خودروسازي كشور بايد تولد يك سالگي خود را جشن مي‌گرفت، اما اين خودروسازي به دليل برخي مشكلات ايجاد شده، تاکنون متولد نشده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : با تشدید مشکلات صنعت خودرو از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ، بعید است که دیگر کسی بخواهد به ایجاد قطب سوم خودروسازی در ایران فکر کند. احمد نعمت بخش افزود : از سال 91 با تغییر و تحولاتی که در نرخ ارز صورت گرفت که موجب افزایش قیمت کلیه کالاها از جمله خودرو و کاهش قدرت خرید مردم گردید به نظر نمی رسد دیگر در چنین شرایطی ایجاد قطب سوم خودروسازی در ایران توجیه اقتصادی داشته باشد . وی تاکید کرد : ظرفیت تولید خودروی سواری در ایران حدود 2 میلیون دستگاه است که با توجه به شرایط موجود بسیار دور از ذهن است که خودروسازان بتوانند از 50 درصد این ظرفیت هم استفاده کنند لذا هیچ عقل سلیمی سرمایه اش را در راه مبهمی که هم اکنون مشکلات زیادی را برای خودروسازان ایجاد کرده است، هزینه نمی کند. وی افزود : تصمیم بر ایجاد قطب سوم خودروسازی توسط وزیر سابق صنعت ، معدن و تجارت در سال 89 گرفته شد و به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ابلاغ شد که با توجه به ادغام وزارتخانه و آمدن وزیر جدید و دیدگاه ایشان که متفاوت با دیدگاه وزیر قبلی است و از طرفی مشکلات اخیر صنعت خودرو ایجاد قطب سوم خودروسازی به دست فراموشی سپرده شده است و امکان ندارد که سرمایه گذار در این زمینه وارد شود . نعمت بخش تصریح کرد : ایجاد قطب سوم خودروسازی در صورتی منطقی است که شرایط کسب و کار کشور تغییر یابد و تحریم ها از بین برود به طوری که قطب جدید با هدف تولیدات صادرات محور با یکی از بزرگان خودروسازی مانند بی ام و ، تویوتا و یا ... جوینت شود و محصولات صادراتی را تولید نماید. وی افزود : در شرایط کنونی حفظ دو قطب مهم خودروسازی کشور بسیار مهم تر از ایجاد قطبی جدید در صنعت خودروسازی است که متاسفانه کسی به این موضوع فکر نمی کند . به گفته وی در صورت فراهم شدن شرایط ،قطب سوم خودروسازی باید توسط بخش خصوصی و با رویکرد صادرات محور ایجاد شود در غیر این صورت موفق نخواهد بود. وی همچنین به اوضاع کنونی خودروسازان اشاره کرد و تصریح کرد : شورای رقابت پس از گذشت 3 ماه تاکنون وضعیت خودروهای فول سی کی دی را روشن نکرده است و در حالی که 86 درصد هر خودروی فول سی کی دی وارداتی است و نرخ ارز در این مدت 3 برابر شده است آیا نرخ تورم آن 60 درصد می شود لذا در این شرایطی که در آستانه پایان دولت دهم هستیم ، دولت نیز کاملا مشکلات صنعت خودرو را از یاد برده است.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (29th May 2013),sajadnasirpor  (28th May 2013)

  9. #5625


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    باید برای نجات کشتی صنعت خودرو که در حال غرق شدن است فکری اساسی شود

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت : در حال حاضر نجات صنعت خودرو مهم تر از توسعه این صنعت است و باید برای نجات کشتی که در حال غرق شدن است فکری اساسی شود. علی جزایری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در شرایط کنونی باید با نگاه جدیدی برای صنعت خودرو کشور برنامه ریزی شود، در واقع امروز صنعت خودرو نیازمند برنامه های دقیق ، سرمایه گذاری خارجی و بازنگری جدی است . وی افزود : در چنین وضعیتی که صنعت خودرو کشور با آن مواجه است مطرح کردن قطبی جدید اصولا صحیح نیست و موجب تشدید مشکلات خواهد شد. وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت خودرو اقدامی مناسبی است افزود : در شرایطی که ظرفیت های تولید در شرکتهای خودروساز بزرگ کشور توسعه خوبی یافته است به نظر نمی رسد که هم اکنون توسعه صنعت خودرو باری از مشکلات صنعت خودرو کشور را کم کند. وی خاطر نشان کرد : پس از انقلاب اقدام اساسی که در صنعت خودرو صورت گرفت کوچک سازی صنعت خودرو و دو قطبی کردن آن بود به طوری که شرکتهای کوچک تر در شرکتهای ایران خودرو و سایپا ادغام شدند. مدیر گروه خودرو ، دانشکده خودرو دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در ادامه تصریح کرد : امروز مشکلات صنعت خودرو ایران فراتر از توسعه ظرفیت و ایجاد رقبای جدید است چرا که عمده این شرکتها وابستگی مالی به دولت دارند و با سرمایه های خصوصی امکان توسعه خودروسازی در ایران وجود ندارد. جزایری گفت : در شرایط اقتصادی کنونی به نظر نمی رسدرویکردی به سمت ایجاد قطبی جدید در صنعت خودرو وجود داشته باشد بلکه بحث اصلی امروز صنعت خودرو کاهش بیش از 50 درصدی تولید دو قطب بزرگ صنعت خودروسازی زیر ظرفیت تولید است . وی در ادامه امکان صادرات و فروش خودرو دو نکته مهم در ایجاد قطب جدید دانست و گفت : متاسفانه امروز صنعت خودروسازی ما به چالش هایی کشیده شده است که این چالش ها درصنعت نساجی نیز صورت گرفت و نتوانستیم بر آنها غلبه کنیم و به طور کلی این صنعت نابود شد نگرانی ما این است که صنعت خودرو ایران بواسطه این چالش ها آسیب جدی ببیند. وی یاد آورشد : صنعت خودرو برای اینکه رقابتی عمل کند باید ظرفیت هایی بالای یک میلیون داشته باشد بنابراین با وجود دو قطب با ظرفیت های تولیدی کنونی و مشکلاتی که در صادرات خودرو وقدرت خرید مردم صورت گرفته است، طرح چنین مباحثی و ایجاد قطب ها و ظرفیت های جدید اصولا جوابگو نخواهد بود.

  10. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (29th May 2013),sajadnasirpor  (28th May 2013)

  11. #5626


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    توجیه اقتصادی ایجاد قطب جدید خودروسازی ،بازگشت تولید به روند گذشته است

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیر گروه خودرو، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت : در شرایط اقتصادی کنونی که مشکلات بسیاری برای تولید خودرو بوجود آمده هر گونه سرمایه گذاری جدید در بخش صنعت خودرو هیچ گونه توجیهی را به دنبال نخواهد داشت. شهرام آزادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : ایجاد قطب جدید خودروسازی با توجه به مسائل اخیر تولید در صنعت خودرو اقتصادی نبوده و در شرایط کنونی غیر منطقی است . وی تاکید کرد : در صورتی که تولید خودرو به روند معمول گذشته بازگردد و میزان تولید خودرو به سقف بالای یک و نیم میلیون برسد در چنین شرایطی با احتساب در آمد ارزی حاصل از صادرات خودرو، ایجاد قطب جدید توجیه پذیر خواهد بود. وی خاطر نشان کرد : در شرایط سخت اقتصادی و مشکلاتی که برای تامین ارز و تامین قطعات توسط ساب لایرها ایجاد شده است ایجاد قطب جدید خودروسازی کاملا غیر منطقی است چرا که در حال حاضر اکثر شرکتها با کمتر از یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند بنابراین چنانچه بخواهیم قطب دیگری را در صنعت خودرو ایجاد کنیم و این شرکت با مشکلاتی که سازندگان دارند تولید نمایند قطعا هزینه هایی را به آنها تحمیل خواهد کرد. وی همچنین علت توقف ایجاد قطب سوم خودروسازی را به جهت مشکلات کنونی صنعت خودرو ذکر کرد و افزود : صنعت خودرو در حال حاضر دچار مشکلات بسیاری است بنابراین در این شرایط نه تنها فضای کافی، بلکه سرمایه لازم برای ایجاد قطب جدید و امکان برنامه ریزی در این زمینه وجود ندارد. این کارشناس صنعت خودرو در ادامه تاکید کرد : در شرایطی که صنعت خودرو بدیهی های عقب افتاده زیادی را به قطعه سازان دارد اگر دولت و یا هر بخش دیگری بخواهد چنین کاری را انجام دهد ترجیحا باید به خودروسازان فعلی کمک نماید تا ورشکست نشوند. آزادی تصریح کرد : در چنین شرایطی حفظ دو قطب بزرگ کنونی صنعت خودرو که به طور مستقیم و غیر مستقیم چند صد هزار نفر شغل ایجاد نموده است بسیار مهم است بنابراین اگر قرار است دو قطب مهم خودروسازی از بین بروند که قطب جدیدی ایجاد شود مسلما این اتفاق مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی را به دنبال خواهد داشت. وی گفت : این اقدام زمانی منطقی است که رشد اقتصادی کشورروند مثبتی داشته باشد و سالانه 10 درصد رشد تولید در صنعت خودرو صورت می گرفت در حالی که امروز رشد اقتصادی کشور منفی است بنابراین در شرایطی که محدودیت های زیادی برای تولید و صادرات وجود دارد و هیچ دورنمایی برای صادرات خودرو وجود ندارد امکان ایجاد قطبی جدید که قرار بود با هدف صادرات صورت گیرد عملا غیر ممکن است.

  12. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (29th May 2013),sajadnasirpor  (28th May 2013)

  13. #5627


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    واردات خانوادگی
    واردات خودرو با حجم بیش از 2500 سی.سی برای ... آزاد است!
    پرشین خودرو: سال گذشته واردات خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی ممنوع شد و در حقیقت اینگونه خودروها در لیست دهم اقلام ممنوعه قرار گرفتند. در این راستا بنا شد هر زمان که شرایط ارزی کشور بهبود پیدا کرد واردات خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی آزاد شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ایران نوشت: تاکنون به دلیل نوع اولویت‌بندی‌هایی که وجود دارد کالاهای لیست دهم اجازه ورود به کشور را ندارند، لذا با توقف واردات خودروهای لوکس هیچ فردی انتظار ترخیص خودروهای خاص را ندارد، به‌خصوص خودروهایی که مصرف سوخت آن‌ها بسیار بالاست اما در شبکه‌های خارجی فارسی‌زبان، اینگونه تبلیغ می‌شود که «هر خودرویی که شما بخواهید، در مدت کوتاهی به دستتان می‌رسد.»
    با دیدن چنین تبلیغی تصور کردیم خودرو باید حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی داشته باشد و اگر بالاتر از آن باشد قطعاً پلاک نخواهد شد.
    از این‌رو با شرکت یاد شده در یکی از کشورهای همسایه تماس گرفتیم و جزئیات واردات خودروهای خارجی را جویا شدیم.
    یکی از مدیران فروش خودروهای وارداتی به خبرنگار گفت: هر خودرویی که شما پسند کنید ما می‌توانیم در مدت کوتاه حداکثر 30 روز ترخیص کنیم و امکان پلاک کردن آن بدون مشکل وجود دارد. وی ادامه داد: هرنوع خودرو و این‌که ساخت هر کشوری باشد واردات آن آزاد است و حتی مقوله حجم موتور خللی در سیستم ترخیص خودرو ایجاد نخواهد کرد.
    از او پرسیدیم که واردات خودروهای بیش از 2500 سی‌سی به ایران ممنوع است و نمی‌توان آن را ترخیص و شماره‌گذاری کرد. در جواب شنیدیم که این قانون برای دیگران است و واردات خودرو با حجم بیش از 2500 سی‌سی برای شرکت... آزاد است. وی اطمینان داد: خودروهای خارجی که در زمره کالاهای لوکس قرار گرفتند با پلاک تحویل مشتریان می‌شود.
    خودروهای نجومی
    هر چند قیمت‌های اعلامی از سوی شرکت واردکننده خودرو به کشورمان بسیار بالا بود ولی افرادی که متقاضی خودروهای لوکس هستند حاضرند بابت اینگونه خودروها، قیمت‌های نجومی پرداخت کنند.
    نکته جالب در گفت‌وگو با مدیر فروش شرکت واردکننده خودرو آن بود که آن‌ها به قوانین کشور و ممنوعیت‌هایی که وضع شده بهایی نمی‌دهند و با استفاده از رانت‌های خاص اقدام به واردات می‌کنند.
    براین اساس باید یادآور شد که گروهی خاص امکان واردات خودروهای لوکس را دارند و با دور زدن قانون خودروهایی را وارد کشور می‌کنند که ارزبری زیادی دارند.
    در کنار این موضوع خودروهایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند توسط 2 الی 3 مجموعه است و در این چرخه هیچ فرد دیگری نمی‌تواند ورود کند در این باره علی خاکساری عضو هیأت عملی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر واردات خودرو به کشور در انحصار چند خانواده خاص است.
    متاسفانه سیا‌ستگذاری‌ها و شروط وضع شده برای واردات خودرو به کشور، واردات این محصول را در انحصار چند خانواده خاص درآورده است.
    وی با بیان این‌که این موضوع موجب شده قیمت خودروهای وارداتی در بازار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی چند واردکننده اصلی تعیین شود، خاطرنشان کرد: در این میان آنچه اهمیتی نداشته و از بین می‌رود حقوق مصرف‌کنندگان است.
    واردات انحصاری
    عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هم‌اکنون حدود 80 درصد بازار خودرو در اختیار دو برند خودروسازی است که این خودروها نیز از سوی یک خانواده وارد می‌شوند. همچنین محصولات دو برند دیگر هم نیز توسط خانواده دیگری وارد می‌شود.
    وی افزود: ‌این در حالی است که باید سیاست‌گذاری واردات خودرو به‌گونه‌ای صورت گیرد که هر کسی هر خودرویی که دلش خواست را بتواند وارد کند در آن صورت هیچ واردکننده‌ای نخواهد توانست محصولات وارداتی را به نرخ دلخواه عرضه کند.
    خاکساری با بیان این‌که ریشه انحصار شکل گرفته در واردات خودرو به عملکرد سیاست‌گذاران این صنعت و همچنین خودروسازان داخلی بازمی‌گردد، تصریح کرد:‌ واردکنندگان تاجرند و به دنبال سود حداکثری هستند اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید حافظ منافع مردم باشند.
    جمشید پژویان رئیس شورای رقابت هم در این باره گفت: قیمت خودروهای وارداتی باید تعیین شود تا به صورت دلخواهی قیمت‌گذاری صورت نگیرد.
    وی با بیان این‌که دولت قصد دارد بر قیمت و روند خودروهای وارداتی نظارت‌های سختگیرانه‌ای داشته باشد، تصریح کرد: پرداختن به خودروهای داخلی و حل مشکلات آن‌ها باعث شد تا از موضوع خودروهای خارجی دور بمانیم. لذا حداکثر تا دو ماه آینده وضعیت قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی تعیین خواهد شد.
    احمد یاوری از اساتید دانشگاه نیز اذعان داشت: باید مشخص شود که واردات خودرو دست چه کسانی است؟ چرا آن‌ها از قانون تبعیت نمی‌کنند؟ زمانی که در ماهواره تبلیغ واردات خودروهای لوکس به ایران می‌شود باید با آن برخوردهای لازم صورت گیرد و مانع از قانون‌شکنی شد.
    وی افزود: خودروهای وارداتی از مرزهای کشور با مجوز چه افرادی ترخیص و شماره‌گذاری می‌شوند؟ بر این اساس به گونه‌ای باید وضعیت اصلاح شود تا افراد خاص سبب بر هم زدن بازار نشوند.

  14. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (29th May 2013),sajadnasirpor  (28th May 2013)

  15. #5628


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو شورای رقابت:حریف خودروسازان نمی شویم
    به خطر افتادن منافع برخی، مانع کاهش قیمت خودرو شد
    پرشین خودرو: عضو شورای رقابت از ثابت ماندن تعرفه تلفن ثابت و تورم بخشی ۵۲درصد سایر خودروها در جلسه دیروز این شورا خبر داد و گفت: برخی پشت پرده‌ها و به خطر افتادن منافع برخی در خودروسازی‌ها، مانع کاهش قیمت خودرو شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تسنیم، جلسه دیروز شورای رقابت در حالی برگزار شد که اعضای شورا به بحث‌هایی پیرامون مخابرات، پتروشیمی‌ها و در پایان خودرو پرداختند؛ شورای رقابت در این جلسه افزایش تعرفه تلفن ثابت را بررسی کرد ولی به نتیجه‌ای نرسید.
    محمدعلی مددی درباره جلسه دیروز شورای رقابت به خبرنگار تسنیم گفت: در حوزه مخابرات قبلاً مشکلاتی درباره واگذاری این بخش به وجود آمده بود و شورای تجدیدنظر حکمی برای مخابرات صادر کرده بود؛ دیروز درباره آن حکم در شورا صحبت کردیم.
    وی با بیان اینکه افزایش تعرفه تلفن ثابت نیز در دستورکار شورای رقابت قرار دارد گفت: هفته آینده به‌صورت جزئی و دقیق وارد افزایش یا عدم‌افزایش تعرفه تلفن ثابت خواهیم شد.
    این عضو شورای رقابت به طرح ایرادی از سوی اعضای شورا مبنی بر فاقد وجاهت بودن تصمیمات شورای رقابت در جامعه اشاره و تصریح کرد: در پایان جلسه موضوع خودرو مورد بحث قرار گرفت؛ اعضای شورا معتقد بودند هنوز شورا جایگاه قانونی خود را بین مردم جامعه پیدا نکرده است.
    مددی تصریح کرد: اگر شورای رقابت بین مردم دارای جایگاه قانونی بود تصمیماتی را که این شورا در حوزه خودرو و مکانیزم‌های قیمت‌گذاری تعیین کرده بود اعمال می‌کردند اما شاهد عدم‌اجرای مصوبات شورا هستیم.
    این عضو شورای رقابت عدم‌اجرای مصوبات این شورا در حوزه قیمت‌گذاری خودرو را به‌خاطر برخی پشت‌پرده‌ها دانست و گفت: منافع برخی افراد در خودروسازی در خطر است به همین منظور آنها اجازه نمی‌دهند قیمت خودرو کاهش پیدا کند.
    وی با اشاره به گلایه‌های مردم در خصوص وضعیت قیمت خودرو ادامه داد: بانک مرکزی دیروز نرخ تورم مابقی خودروها شامل تندر، پژو ۲۰۶، رانا و مگان را ۵۲ درصد اعلام کرده است؛ این نرخ غیرقابل قبول است و ظلم به مردم تلقی می‌شود.
    مددی در همین ارتباط تأکید کرد: قرار است شورای رقابت از مسئولان بانک مرکزی دعوت کند تا در جلسه هفته آینده این شورا حضور پیدا کرده مکانیزم تعیین نرخ تورم خودرو را توضیح دهند.

  16. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (29th May 2013),sajadnasirpor  (28th May 2013)

  17. #5629


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو انجمن قطعه سازان:
    خودروسازان ناچار به افزایش قیمت شدند
    پرشین خودرو: تحقق نیافتن برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه صنعت خودرو موجب شد تا صنعت خودروسازی کشور ما تبدیل به صنعتی کپی کار شود.
    رضا رضایی عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: ناوگان حمل و نقل اعم از ریلی، زمینی و هوایی از ضروری ترین نیازهای تمامی جوامع است و مؤلفه توسعه هر کشور، وجود شبکه حمل و نقل با کیفیت در آن کشور است.
    وی با بیان این که شیوه بنگاه داری در هر کشور متفاوت است تصریح کرد: چشم اندازها، اهداف، مأموریت و برنامه ریزی های توسعه صنایع و اجرای آن ها در قالب راهکار صحیح توسعه موجب پیشرفت و رشد صنعت می گردد.
    عضو انجمن قطعه سازان همچنین اظهار داشت: در تمامی جوامع دولت نگاه ویژه ای به صنعت خودروسازی و قطعه سازی دارد اما متأسفانه در کشور ما اینگونه نیست و سلایق شخصی هر دولت و سیاست های خاص و بی دوام رؤسا برای این صنعت موجب ایجاد وضعیت کنونی و روی آوردن اجباری خودروسازان به کپی کاری شده است.
    وی در ادامه افزود: وضعیت بانک ها، مالیات، بیمه اجتماعی، بهره وری و فرهنگ کاری موجب شد تا مدیران صنعت خودروسازی با تمام تلاش خود توان پیشرفت بیش از این را نداشته باشند.
    این مقام مسئول ضمن اشاره به فضای نادرست کسب و کار در صنعت کشور، تأکید کرد: در کشور ما فضای موجود برای رشد دانش و تکنولوژی مناسب نیست و نهایتاً ظرف مدت 4 ماه صنعت خودروسازی به وضع کنونی خود می رسد.
    وی اعتراض مردم را بر حق دانست و همچنین اذعان داشت: تنها کالایی که قیمت آن افزایش داشته خودرو نیست. با افزایش هزینه های سربار و جاری، تورم و نرخ بانک ها خودروسازان چاره ای جز افزایش قیمت خودرو نداشتند.
    رضایی در پایان خاطرنشان کرد: جهت تبدیل صنعت خودروسازی کشور به صنعت سازنده خودرو بایستی راهکارهای مدیریتی و استراتژیک کارشناسان خبره که در آغاز کار این صنعت با دستورالعملی صحیح تعیین شده بود بار دیگر مرور شود و تجارب دیگر کشورهای خودروساز نیز مورد توجه قرار گیرد.

  18. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Mortal Kombat (29th May 2013),sajadnasirpor  (28th May 2013)

  19. #5630


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دبیر انجمن قطعه سازان:
    خودروسازی ایران را با بنز و بی.ام.و مقایسه نکنید
    پرشین خودرو: با وجود محیط رشد و توسعه ای که در کشور ما وجود دارد صنعت خودروسازی نسبت به دیگر صنایع پیشرفت های بسیاری داشته است.
    ساسان قربانی دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: در شرایطی که ارزش پول ملی در عرض یک روز به یک سوم می رسد، قیمت مواد اولیه سه برابر می شود و قوانین ضد کار است نباید توقع پیشرفتی چون کشورهای اروپایی را داشت.
    وی تصریح کرد: در کشور ما قوانین گمرک ضد توسعه است، قوانین دانشگاهی در خدمت تولید نیست، برنامه ریزی صحیح وجود ندارد و قوانین موجود مانع تولید است با این وجود صنعت خودروسازی کشور از دیگر صنایع جلوتر است اما از صنعت خودروسازی دیگر کشورها عقب تر است.
    این مقام مسئول با اشاره به روز نبودن تکنولوژی کشور ما تأکید کرد: ایجاد هرگونه صنعت مستلزم فراهم سازی بستر توسعه صنعتی است.
    دبیر انجمن قطعه سازان در نظر گرفتن تمامی عوامل را لازمه مقایسه علمی دانست و اظهار داشت: نبود ابزار درست و تخصصی موجب استفاده از ابزار فرعی می شود که این امر کارها را پیچیده و مسیر پیشرفت را ناهموار می سازد.
    وی همچنین اظهار داشت: در کشور ما نظام اقتصادی هوشمند و پویا جهت رشد و توسعه وجود ندارد و به دلیل نبود ثبات اقتصادی، برنامه ریزی صحیح و بستر فرهنگی مناسب امکان سرمایه گذاری بلند مدت در صنعت وجود ندارد.
    وی با تاکید بر اینکه نباید از خودروسازی کشور توقع پیشرفتی مانند شرکت های بنز و ب.ام.و را داشت، متذکر شد: اما وضعیت کنونی این صنعت جلوتر از حد انتظار است و در زمینه ساخت برخی قطعات در کشور، افزایش تیراژ تولید و پاسخگویی نسبی به نیاز مشتری به توفیقاتی دست یافته است.
    قربانی در پایان خاطرنشان کرد: فشارهایی که هم اکنون بر صنعت خودروسازی کشور ما وجود دارد در هر کشور دیگری وجود داشت صنعتش به همین وضع دچار می شد.

  20. 4کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    alih6 (28th May 2013),mehranm2 (28th May 2013),Mortal Kombat (29th May 2013),sajadnasirpor  (28th May 2013)

صفحه 563 از 771 نخستنخست ... 63463513543553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573583613663 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University