.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 569 از 771 نخستنخست ... 69469519549559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579589619669 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,681 تا 5,690 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5681


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آینده متعلق به خودروهای شاسی بلند کوچک و متوسط است

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل:همیشه این سوال برای کسانی که خودروهای بنزینی تولید می کنند وجود داشته که چرا استقبال مردم از شاسی بلندهای کوچک و متوسط بهتر است؟ به گزارش خبرخودرو ، دلایل زیادی برای این علاقه مندی وجود دارد. مشتریان خودرویی کم مصرف را می خواهند که مانور دهی با آن آسان و قیمت خرید آن ارزان باشد . به طور کلی انتظار می رود شاسی بلندها ویژگی های مثبتی مثل صندلی بلند، ساخت قوی، لاستیک های بزرگتر، پایداری بیشتر و مقرون به صرفه بودن را داشته باشند. فورد اعلام کرده این تمایل در آینده نیز ادامه خواهد داشت. از سال 2005 فروش شاسی بلندهای بزرگ شبیه کامیون مثل فورد اکسپدیشن 22 درصد کاهش یافته است ولی در بازارهای خاورمیانه هنوز تقاضا برای شاسی بلندهای بزرگ وجود دارد. 41 درصد از فورد اکسپدیشن های ساخته شده در سال 2012 به این منطقه صادر شدند. فورد به تنهایی با این تمایل مواجه نیست. 43.9 درصد از تویوتا سکویاهای ساخته شده در سال 2012 نیز به خاورمیانه صادر شد. باور مدیران فورد بر این است که آینده متعلق به شاسی بلندهای کوچک و متوسط مثل اکواسپرت و کوگا است. این تغییر به بالا رفتن قیمت سوخت و عوض شدن دیدگاه مشتریان مبنی بر این که شاسی بلندهای بزرگ سوخت زیادی مصرف می کنند و برای رانندگی روزانه خوب نیستند، نسبت داده می شود. از سال 2005 تقاضا برای شاسی بلندهای کوچک فورد 154 درصد افزایش یافته در حالی که این رقم برای شاسی بلندهای متوسط این برند افزایش 56 درصدی بوده. این میزان تقاضا را چین و آسیای جنوب شرقی بالا برده اند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mohsen xdsr (7th June 2013)

  3. #5682


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 تنها دلیل افزایش قیمت خودروها نیست

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، ، کارشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص الزام بر ارتقای استاندارد خودروها به یورو4 در شرایط کنونی و تاثیر آن بر قیمت خودروها گفت: افزایش قیمت ها تنها به دلیل استاندارد یورو 4 نیست بلکه شرایط فعلی کشور ، وجود تحریم ها و اتفاقاتی که در سال گذشته در بازار خودرو پیش آمد و موجب کاهش میزان تولیدات خودروسازان و قطعه سازان گردید نیز در افزایش نیاز بازار و همچنین افزایش قیمت ها تاثیر گذار بوده است. امیر حسن کاکایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: به دلیل اینکه بخش عمده تکنولوژی یورو 4 به خارج وابسته است و از سویی دیگر در ایران نیز به تازگی به ارتقای استانداردها به یورو 4 پرداخته اند، این مسئله تا حدود زیادی قطعه سازان را تحت فشار مالی سنگین قرار داده است اما باید اذعان داشت که صرفا مرتبط کردن افزایش قیمت ها به استاندارد یورو 4 مسئله را بغرنج و پیچیده تر خواهد کرد.
    این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: ارتقا ندادن کیفیت موتور خودروها به استاندارد یورو 4 و در نتیجه افزایش قیمت ها مشکلی است که خودروسازان را طی سال ها با تعلل به پرداختن در این موضوع، مواجه کرده است.
    معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ضمن تاکید بر تاثیر ارتقای استاندارد خودروها به یورو 4 بر روی قیمت خودروها ، اظهار داشت : زمانی که سیستم موتور به استاندارد یورو 4 ارتقا یابد باید به طور همزمان سوخت یورو4 نیز برای استفاده در این موتورها تولید شود و اگر این مسئله صورت نپذیرد موتور یورو 4 مستهلک شده و مصرف کننده متضرر می شود. به گفته وی شرکت نفت متعهد شده بود طبق قوانین و برنامه های موجود سوخت یورو 4 را در دسترس مردم قرار دهد اما متاسفانه تاکنون طبق برنامه عمل نکرده است.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    mohsen xdsr (7th June 2013),taher550 (7th June 2013)

  5. #5683


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نباید با برخی قوانین و مقررات خودروسازان را تحت فشار قرار داد

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخل گفت : قطعا با حمایت از تولید داخل زمینه اشتغال و رشد اقتصادی در کشور فراهم می شود. غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : البته در کنار حمایت از تولیدات داخل و رشد اقتصادی انتظار می رود که که محصولات داخلی با کیفیت لازم به دست مصرف کنندگان برسد. وی تصریح کرد :باید با ارتقاء و رشد کیفیت محصولات داخلی از جمله خودرو ،رضایت مصرف کنندگان را نسبت به خودروهای داخلی روز به روز افزایش داد. وی با اشاره به اینکه نباید با برخی قوانین و مقررات خودروسازان داخلی را تحت فشار قرار داد ، اظهار داشت : هر چند نباید با قوانین و مقررات حوزه تولید خودرو تحت فشار قرار گیرد اما چنانچه افزایش رضایت مشتریان با قوانین و مقررات حاصل می شود خودروسازان نباید از این موضوع نگران باشند. وی تاکید کرد : باید بر تصمیم گیری هایی که در خصوص صنعت خودرو و قیمت ها صورت می گیرد منطق حاکم باشد. نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : منطق حکم می کند که در شرایط کنونی از تولید داخل ، ایجاد اشتغال و حقوق مصرف کنندگان حمایت شود. زارعی تصریح کرد : متاسفانه نگاههای بخشی باعث شده که به ظرفیت های موجود در صنعت خودرو توجه نشود و همواره چالشی بین خودروسازان و تصمیمات دستگاههای مرتبط در این راستا وجود داشته باشد. وی گفت : مسلما این روند تعامل مورد پذیرش و انتظار دولت و مجلس نیست بنابراین چنانچه مشکلات موجود صنعت خودرو و قیمت گذاری در این حوزه در فضایی منطقی و مسئولانه تبیین و تدوین شود قطعا مشکلات فعلی در صنعت خودرو حاصل نخواهد شد. وی با اشاره به توقف جند ماهه بازار خودرو در راستای تصمیمات شورای رقابت و ارائه فرمول قیمت گذاری یاد آورشد : متاسفانه تاخیر در تصمیم گیرها موجب کاهش تولید خودرو و ضربه به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شده است. وی افزود : باید در جلسه ای با حضور خودروسازان و شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو تصمیمات لازم اتخاذ شود و اگر این موضوع محقق نشد توسط ارائه به مراجع بالاتر این موارد برطرف شود. وی تاکید کرد : مجلس آمادگی دارد تا نسبت به منطقی کردن ، ایجاد تفاهم و حل مسائل کنونی صنعت خودرو و قیمت ها وارد شده و در این زمینه کمک نماید.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    mohsen xdsr (7th June 2013)

  7. #5684


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شوک قیمتی در بازار نخواهیم داشت
    پرشین خودرو: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور تاکید کرد: به رغم افزایش نسبی قیمت برخی خودروها شوک قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حسن زمانی افشار، با بیان این مطلب اظهار کرد: دو سه هفته اخیر تحت تاثیر افزایش نسبی تقاضا در کنار کاهش عرضه از سوی برخی خودروسازان، قیمت برخی خودروهای داخلی اندکی افزایش یافت.
    وی با بیان این‌که افزایش قیمت رخ داده به معنای ادامه دار بودن روند صعودی قیمت خودروها در بازار آزاد نخواهد بود، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه آن است که در حال حاضر با توجه به یکسان بودن قیمت کارخانه‌ و بازار خودروها و همچنین با توجه به وضعیت سایر بازارهای رقیب مانند سکه و ارز، دلالان و واسطه‌ها انگیزه‌ای برای ورود به بازار خودرو و احتکار این محصول نخواهند داشت.
    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور ادامه داد: البته اوایل زمستان سال گذشته به دلیل تفاوت قابل توجه قیمت کارخانه و بازار خودروها، رشد قابل توجهی در نرخ این محصولات در بازار آزاد رخ داد اما آن اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.
    وی به ایسنا خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان بتوانند به نیاز بازار پاسخ گفته و عرضه را به طور مستمر ادامه دهند بازار خودروهای داخلی به ثبات خواهد رسید.

  8. #5685


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عرضه خودروسازان پاسخگوی تقاضا نیست
    خیز قیمت خودرو در بازار
    پرشین خودرو: عدم عرضه خودرو به میزان نیاز بازار از سوی شرکت‌های خودروساز موجب افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار شده به طوری که رشد 500 هزار تومانی قیمت پژو 405 و افزایش یک میلیون تومانی قیمت تندر 90 طی روزهای اخیر رقم خورده است.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 در بازار با افزایش دو میلیون تومانی طی روزهای اخیر به 37 میلیون تومان رسیده و پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز با رشد قیمت یک میلیون تومانی حدود 42 میلیون تومان معامله می‌شود.
    در مورد پژو 405 هم می‌توان به افزایش 500 هزار تومانی قیمت این خودرو در نوع بنزینی و دوگانه‌سوز طی هفته اخیر اشاره کرد به طوری که در حال حاضر نوع بنزینی این خودرو 26.5 میلیون تومان و نوع دوگانه‌سوز آن 27.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
    در مورد تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز باید به افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 35 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.
    قیمت تندر 90 مدل E2 ایران خودرو نیز با افزایش یک میلیون تومانی به 34 میلیون تومان رسیده است، در عین حال، هر دستگاه مگان نیز با افزایش قیمت یک میلیون تومانی حدود 82.5 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.
    در حال حاضر هر دستگاه ویتارا نیز با افزایش قیمت یک میلیون تومانی در بازار به قیمت 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
    در خصوص خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش قیمت برخی مدل‌ها اشاره کرد به طوری که هر دستگاه تویوتا کمری با افزایش قیمت 10 میلیون تومانی طی روزهای اخیر، هم اکنون به قیمت 167 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
    قیمت اپتیما نیز با رشد یک میلیون تومانی به 146 میلیون تومان رسیده است در مورد هیوندای مدل I20 نیز باید به رشد 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 71 میلیون تومان اشاره کرد.
    قیمت هیوندای مدل I30 نیز با افزایش 5 میلیون تومانی در بازار به 103 میلیون تومان رسیده است.
    طی روزهای اخیر آزرا گرانجور نیز 10 میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت 200 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.
    در مورد سوناتا نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 154 میلیون تومان اشاره کرد.

  9. #5686


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تولید خودروی هم‌کلاس پژو 308 در ایران
    پرشین خودرو: پژو 308 جدید در حالی چند روز پیش در خارج از کشور رونمایی شد که هم‌اکنون یک خودروی هم‌کلاس آن در ایران تولید می‌شود.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، 308 رونمایی شده مدل هاچ بک پژو 308 قدیمی است که تولید آن از چند سال پیش در شرکت پژو آغاز شده است.
    این خودروی جدید اگرچه در ایران تولید نخواهد شد اما از نظر سایز و ابعاد هم‌کلاس خودرویی چون مزدا 3 هاچ بک است که در ایران در حال تولید است.
    در حال حاضر شاخص‌ترین خودروی تولیدی تحت برند پژو در ایران، 206 است که البته کاملا داخلی سازی شده و هیچگونه وابستگی به شرکت فرانسوی ندارد. پژو 308 هاچ بک از نظر سایز، ابعاد و قیمت یک کلاس بالاتر از پژو 206 است.
    مدل جدید پژو 308 سبک‌تر از نسل قبلی این خودرو بوده و طراحی خارجی آن به ویژه خطوط برجسته بدنه که از ابتدا تا انتهای خودرو امتداد دارد، نمایی قدرتمند به این خودروی فرانسوی بخشیده است. استفاده از چراغ‌های ال.ای.دی و نوع طراحی کاپوت نیز ظاهر 308 جدید را نسبت به نسل قدیم آن زیباتر کرده است.
    طبق برخی اخبار قیمت پایه پژو 308 هاچ بک حدود 18 هزار یورو بوده و تولید آن از چند ماه آینده آغاز خواهد شد.

  10. #5687


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آمریکا صنعت خودرو ایران را رسما تحریم کرد
    خودروسازان خارجی بر سر دوراهی «ایران» و «آمریکا»
    پرشین خودرو: در روزهایی که باغ خودروسازی ایران به زردی گراییده و حال و هوایی پاییزی دارد، هر دم از آن خبری می‌رسد و مشکلی بر مشکلاتش انباشته می‌شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، دنیای اقتصاد نوشت: تا دیروز؛ قطع ارتباط پژو با ایران خودرو بود و افزایش نرخ ارز و رشد قیمت و ... و حالا پای تحریم صنعت خودرو از سوی ایالات متحده آمریکا به میان آمده است.
    از آنجا که خودروسازان آمریکایی سال‌ها است در ایران حضور ندارند و تعداد بسیار اندکی خودرو آمریکایی در خیابان‌های کشور (آن هم در مناطق آزاد) به چشم می‌آید، شاید «تحریم جدید» چندان مهم جلوه ندهد، اما این همه داستان نیست.
    درست است که تحریم خودروسازان و خودروهای آمریکایی موضوعی طبیعی و سابقه دار در صنعت و بازار خودرو ایران به شمار می‌آید، اما نکته «تحریم جدید» این است که حالا خودروسازان خارجی باید برای ماندن شان در ایران به نوعی از دولت ایالات متحده کسب اجازه کنند.
    این «کسب اجازه» از آن جهت است که خودروسازان خارجی اگر بخواهند زیر بار تحریم آمریکا نروند و در ایران بمانند، آنگاه باید قید بازار بزرگ آمریكا را بزنند، بازاری که هر خودروسازی آرزوی حضور در آن را دارد.
    در واقع «تحریم جدید»، شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز حاضر در ایران را (چه آنها که حضوری مستقیم دارند، مانند رنو-نیسان و چه آنها که غیر مستقیم دخیل هستند، مانند شرکت‌های قطعه‌ساز چینی و هندی)، بر سر دوراهی آمریکا-ایران قرار می‌دهد.
    حالا آنها مجبورند بین بازار ایران و بازار آمریکا، یکی را انتخاب کنند، به نحوی که اگر انتخاب شان «ایران» باشد، باید قید بازار چند میلیونی آمریکا را بزنند و اگر «آمریکا» را انتخاب کنند، بازار هنوز بکر ایران را از دست داده‌اند.
    اگرچه بهتر و امیدوارکننده‌تر برای صنعت و بازار خودرو ایران، ماندن خودروسازان خارجی و پشت کردن آنها به آمریکایی‌ها است، اما چه این شود و چه آن شود، در نهایت مشتریان ایرانی باید هزینه هر دو را بدهند.
    به اعتقاد کارشناسان، در حالت کلی اگر خودروسازان خارجی قید «ایران» را بزنند، تولید در صنعت خودرو کشور به شدت پایین خواهد آمد، چه آنکه همین حالا نیز با افت در تولید و به تبع آن رشد قیمت روبه‌رو هستیم. با این حساب، پایین آمدن دوباره تولید در اثر رفتن احتمالی خودروسازان خارجی از ایران، صعودی‌تر شدن قیمت‌ها را در پی خواهد داشت.
    کارشناسان اما حالت دوم (ماندن خودروسازان خارجی در ایران) را نیز هزینه بر دانسته و بر سخت‌تر شدن تولید و فزاینده‌تر شدن قیمت‌ها تاکید می‌کنند.
    به اعتقاد آنها، خودروسازان خارجی اگر بخواهند در ایران بمانند، هزینه پشت کردن شان به آمریکا را از ایرانی‌ها خواهند گرفت و این معنایی جز افزایش دوباره قیمت خودرو نخواهد داشت.
    در حال حاضر نیز به دلیل خروج برخی خودروسازان مانند پژو از ایران و همچنین محدودیت‌های موجود بر سر راه نقل و انتقال پول، تامین قطعات به سختی و همراه با رشد هزینه انجام می‌گیرد، به نحوی که قطعات با هزینه‌ای بیش از قیمت واقعی شان به خطوط تولید صنعت خودرو کشور وارد می‌شوند.
    داستان از این قرار است که چون شرکت‌های قطعه‌ساز به دلیل تحریم نمی‌توانند مستقیما با ایران کار کنند و همچنین امکان نقل و انتقال پول به طور مستقیم نیز وجود ندارد، کار حول محور «واسطه‌ها» می‌چرخد و آنها هزینه واسطه‌گری خود را از خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌گیرند.
    به عنوان مثال، اگر قرار باشد قطعه‌ای از فرانسه وارد ایران شود، باید بانکی از مثلا ترکیه نقل و انتقال پول را انجام دهد که برای این کار از طرف ایرانی مبلغی را اخذ می‌کند و این هزینه اضافی در نهایت روی قیمت خودرو می‌آید و مشتریان باید آن را بپردازند.
    حال باید دید آمریکایی‌ها تا چه حد در «تحریم جدید» خود مصمم هستند و شرکت‌های طرف حساب خودروسازی ایران، چه برخوردی با این تحریم می‌کنند و هزینه تولید خودرو در کشور تا چه اندازه رشد خواهد کرد.
    سرنوشت مبهم رنو-نیسان در ایران
    اما نگاهی به خودروسازان و قطعه‌سازانی که در حال حاضر با صنعت خودرو ایران همکاری و مبادلات تجاری دارند، نشان می‌دهد اغلب آنها استعداد چرخش کامل به سمت «آمریکا» و روی گرداندن از «ایران» را دارند.
    در حال حاضر «رنو-نیسان» را باید بزرگ‌ترین شریک خودروسازی ایران دانست که شاخه رنو آن فعالیت وسیع تری دارد. تندر-90 و مگان دو محصول تولیدی حال حاضر رنو در ایران به شمار می‌روند که با تیراژی نه چندان بالا در ایران خودرو و پارس خودرو به تولید می‌رسند.
    شاخه نیسان «رنو-نیسان» نیز با پارس خودرو ارتباط دارد و این رابطه به مونتاژ خودروهایی کم تیراژ مانند ماکسیما و نیسان تیانا ختم شده است. نیسان چندی پیش برنده مناقصه تامین تاکسی‌های شهر نیویورک آمریکا شد و بابت آن، قراردادی یک میلیارد دلاری منعقد کرد و حالا این قرارداد می‌تواند به پاشنه آشیل ادامه حضور نیسان در ایران تبدیل شود.
    رفتن نیسان از ایران، نه تنها بخشی از حجم تولید پارس خودرو را متاثر خواهد کرد و احتمالا به توقف تولید خودروهایی مانند تیانا می‌انجامد، بلکه بر رابطه رنو با صنعت خودرو ایران نیز تاثیرگذار خواهد بود.
    به اعتقاد کارشناسان، اگر نیسان تحت فشار آمریکا قرار بگیرد، قطعا بخشی از این فشار را نیز به رنو منتقل می‌کند و بعید نیست رنو تسلیم شده و بار سفر از ایران را ببندد.
    فربد زاوه یکی از کارشناسان صنعت خودرو در این مورد می‌گوید: رنو همین حالا نیز برای همکاری با خودروسازان ایران از دولت فرانسه مجوز گرفته است و چون وضع اقتصادی خوبی ندارد، احتمالا دوباره این مجوز را تمدید کند، مگر اینکه بابت تحریم جدید آمریکایی‌ها، مجبور شود دست به اقدامات دیگری بزند.
    وی با اشاره به اینکه رنو بخشی از شاخه «رنو-نیسان» به شمار می‌رود و نیسان در بازار آمریکا فعالیت دارد، می‌افزاید: نیسان شرکتی ژاپنی است و ژاپنی‌ها در بحث تحریم ایران معمولا منفعل و به اصطلاح ترسو عمل می‌کنند، بنابراین نیسان ممکن است رنو را به خروج از بازار ایران ترغیب کند، چون نمی‌خواهد موقعیت‌اش در بازار آمریکا به خطر بیفتد.
    به گفته زاوه، هرچند رنو نشان داده تمایل دارد در ایران بماند، اما این شرکت نیز آرزوی حضور در بازار آمریکا را در سر می‌پروراند و از طرفی باید پاسخگوی انتظارات شریک ژاپنی‌اش (نیسان) نیز باشد، بنابراین قطعا تحت تاثیر «تحریم جدید» قرار خواهد گرفت.
    زاوه این را هم می‌گوید که «تحریم جدید» سخت‌تر شدن روند تامین قطعات و همچنین بالاتر رفتن هزینه‌های تولید را در پی خواهد داشت که در نهایت به کاهش تولید و افزایش قیمت می‌انجامد.
    این موضوع را دبیر انجمن خودروسازان نیز تایید می‌کند، اما در عین حال می‌گوید که خطر تحریم‌های داخلی بیش از خارجی‌هاست. احمد نعمت بخش با بیان اینکه نباید بیش از حد به اثرات «تحریم جدید» بدبین بود، تاکید می‌کند: طبعا با توجه به تحریم جدید آمریکایی‌ها علیه صنعت خودرو، با افزایش هزینه‌های تولید روبه‌رو خواهیم بود و از طرفی باید به قطعه‌سازان بابت داخلی‌سازی بیشتر فشار بیاوریم.
    او در عین حال می‌گوید: اگر در داخل کشور ما را تحریم نکنند، صنعت خودرو راه دور زدن تحریم‌های خارجی را بلد است؛ از طرفی باید ببینیم نتیجه انتخابات چه می‌شود، زیرا این موضوع بر آینده روابط ایران و غرب تاثیرگذار است و از همین رو نباید خیلی هم بدبین بود.
    گفته‌های نعمت بخش را عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان نیز تایید کرده و می‌گوید در صورت همکاری نهادهای داخلی با خودروسازی کشور، تحریم جدید آمریکایی‌ها کم اثرتر خواهد بود. به گفته محمدرضا نجفی‌منش، خودروسازی ایران در صورتی که برخی نهادها مانند بانک مرکزی همکاری لازم را انجام بدهد، حریف تحریم‌های خارجی خواهد شد، چه آنکه همین حالا نیز از تحریم‌های داخلی بیشتر ضربه خورده است.
    چینی‌ها چه می‌کنند؟
    از رنو-نیسان که بگذریم، ادامه حضور خودروسازان چینی نیز در ایران با ابهام روبه‌رو است. در حال حاضر بدنه اصلی بخش خصوصی صنعت خودرو ایران را خودروسازان چینی (به خصوص چری و لیفان) تشکیل داده‌اند که اتفاقا هر دو آنها سودای حضور در بازار آمریکا را دارند و «تحریم جدید» می‌تواند آنها را برای ماندن در ایران مردد کند.
    به گفته یکی از مسوولان چری در ایران، تحریم جدید ایالات متحده آمریکا قطعا ارتباط خودروسازان چینی با ایران را دچار چالش کرده و در وضع بازار نیز اثر خواهد گذاشت.
    او می‌گوید: همین صرف انتشار خبر تحریم می‌تواند به رشد هزینه‌های تولید و در نهایت افزایش قیمت خودروهای چینی بیانجامد.
    الان مثلا گمرک چین می‌گوید چون آمریکا خودروسازی ایران را تحریم کرده، پس من به جای دو درصد، چهار درصد هزینه می‌گیرم و این یعنی افزایش هزینه تولید.
    این مقام مسوول در عین حال صحبت از دور زدن تحریم‌ها به میان آورده و تاکید می‌کند: راه‌هایی برای تداوم حضور خودروسازان چینی در ایران وجود دارد، منتها باید دید دولت چین چه برخوردی با این ماجرا می‌کند و آیا حاضر می‌شود مداخله کرده و مثلا از آمریکایی‌ها مجوز ادامه فعالیت خودروسازانش را در ایران بگیرد.
    گفته‌های وی در حالی است که گفته می‌شود حجم مبادلات ایران و چین حتی به یک درصد حجم مبادلات چین و آمریکا نیز نمی‌رسد و این موضوع کفه ترازو را به ضرر خودروسازی ایران سبک می‌کند.

  11. #5688


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آیا این چهره واقعی مزدا3 2014 است؟!
    پرشین خودرو: چند عکس از مدل مزدا3 2014 منتشر شده است که این عکس‌ها ظاهرا از یک مجله ژاپنی برداشته شده‌اند و به فضای مجازی راه پیدا کرده‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، عکس‌های منتشرشده، یک مدل هاچ‌بک با ظاهری اسپرت را نشان می‌دهند که طراحی کودو دارد و یادآور مدل‌ مزدا6 است. جلوپنجره و چراغ‌های عقب جذاب، ظاهر قدرتی و خشن خودرو در جلو از ویژگی‌های ظاهری این مدل است. حالت عقب این خودرو در عکس‌ها ظاهر خیلی همسان و سازگاری با طراحی کلی ندارد. بال عقب، چراغ‌های جدید و سیستم اگزوز دوقلو از ویژگی‌های این بخش خودرو هستند.
    اطلاعات کمی از نسخه 2014 این مدل در دسترس است اما گفته شده که خودرو بر همان شاسی مدل CX-5 سوار می‌شود و به همین خاطر می‌توان انتظار مصرف سوخت پایین‌تری داشت.
    گزینه‌های موتور خودرو هم هنوز تایید رسمی نشده‌اند اما شایعه شده است که نسخه آمریکایی از موتور 2 لیتری چهار سیلندر 155 اسب بخاری بهره می‌برد. همچنین احتمال حضور موتوری قدرتمندتر مثل 2.5 لیتری وجود دارد اما تمام این اخبار هنوز در مرحله شایعه هستند و برای یافتن اطلاعات رسمی، باید تا اواخر سال جاری که این خودرو برای فروش عرضه می‌شود، صبر کنیم.

  12. #5689


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    راهکار جدید برای قیمت‌گذاری خودروهای ارزبر
    پرشین خودرو: مگان، پژو۲۰۶، تندر ۹۰ و تیانا خودروهایی هستند که با وجود پرطرفدار بودن در بازار خودرو هنوز قیمت رسمی پایداری ندارند و از اسفند سال گذشته تا کنون در صف تعیین قیمت هستند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هرچند مدتی است که نرخ تورم بخشی این خودروها توسط بانک مرکزی اعلام شده است، اما به دلیل اعتراض خودروسازان به پایین بودن نرخ تورم اعلام شده، ( ۵۲ تا ۶۰ درصد ) این محصولات همچنان بدون قیمت هستند.
    آنها معتقدند به دلیل ارزبری بالایی که این خودروها دارند، نرخ تورم بخشی‌شان باید براساس ارز آزاد در نظر گرفته شود. به همین دلیل خودروسازان تاکنون از قیمت‌گذاری محصولات خود بر اساس نرخ تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی خودداری کرده‌اند تا از ضرر و زیان بیشتر پیشگیری کنند.
    اما با توجه به طولانی شدن روند قیمت‌گذاری این محصولات و بلاتکلیفی مصرف‌کنندگان، به نظر می‌رسد خودروسازان و شورای رقابت در تلاش هستند تا مساله پایین بودن نرخ تورم بخشی را از طریق راه‌هایی دیگر جبران کنند تا تولید و فروش این محصولات برای خودروسازان، به گفته خودشان با ضرر و زیان همراه نباشد.
    به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس شنیده‌ها، هرچند نرخ تورم بخشی خودروهای باقی‌مانده مورد اعتراض خودروسازان است، اما در نهایت برای قیمت‌گذاری، همین نرخ تورم ۵۲ تا ۶۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد، با این تفاوت که شاخص‌های دیگر به کمک خودروسازان می‌آیند.
    به این ترتیب با توافق نهایی خودروسازان و شورای رقابت و با مشخص شدن راه‌های جبران نرخ تورم در نظر گرفته شده، به زودی قیمت خودروهای باقی‌مانده مشخص و اعلام خواهد شد.
    با توجه به توافق صورت گرفته میان خودروسازان و شورای رقابت، در نرخ تورم بخشی این خودروها تجدید نظری صورت نخواهد گرفت تا به این ترتیب دیگر نه وقتی از بانک مرکزی گرفته شود ونه نرخ تورم اعلام شده، تغییر کند.
    با این شرایط، اتفاقی که در نهایت رخ می‌دهد این است که قیمت این خودروها به نرخ مورد نظر خودروسازان نزدیک‌تر خواهد شد.

  13. #5690


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر اعلام کرد:
    تولید تایر با تمام ظرفیت کارخانه ها
    پرشین خودرو: مشاور و سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: در حال حاضر کارخانه های ساخت تایر با تمام ظرفیت خودرو مشغول تولید تایر هستند.
    مصطفی تنها در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، افزود: قیمت تایر تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است اما گاهی نوسانات شرایط بازار که منطق خاص خود را دارد موجب افزایش قیمت ها می شود.
    وی در ادامه با بیان اینکه گاهی در فصول و سطوح مختلف به صورت مقطعی احتکار محصولات موجب افزایش قیمت ها می شود، تصریح کرد: در فصل تابستان به دلیل افزایش سفرها نرخ تایرهای سواری افزایش می یابد و نرخ تایرهای کشاورزی نیز در فصول برداشت تغییر می کند و اندکی تعادل بازار را برهم می زند.
    وی اظهار داشت: نوسانات قیمت تایر در روند فعالیت کارخانه ها هیچ تأثیری ندارد و تولید طبق برنامه و به صورت یکنواخت صورت گرفته و تایرها با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان می رسد.
    سخنگوی انجمن صنفی تایر بیان کرد: در سال جاری قیمت تایر با نوسانات اندکی مواجه بوده اما این تغییرات چندان چشمگیر نبوده است.
    وی با اشاره به افزایش 113 درصدی قیمت روغن عنوان کرد: کارخانجات تولید تایر سالانه و به صورت دوره ای مجوز افزایش قیمت دریافت می کنند اما قیمت مواد اولیه پیش از دریافت مجوز کارخانه ها افزایش می یابد.
    وی تأکید کرد: سال گذشته تنها در یک دوره نرخ تایرهای سواری 24 درصد افزایش داشته است و در سال جاری نیز قیمت این تایرها بسته به سایز، ساختار، وزن و فرمولاسیون آنها از 8 تا 29 درصد افزایش داشته است.
    تنها در پایان متذکر شد: شرایط کنونی جامعه و انتخابات تأثیری در صنعت تایر نداشته است اما تغییر سازمان و سیاست ها پس از برگزاری انتخابات در این صنعت تأثیرگذار خواهد بود.

صفحه 569 از 771 نخستنخست ... 69469519549559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579589619669 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University