.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 573 از 771 نخستنخست ... 73473523553563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583593623673 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,721 تا 5,730 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5721


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دبیر انجمن خودروسازان ایران:
    افزایش هزینه های تولید از تأثیرات تحریم است
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: تحریم ها هزینه تولید خودروهای داخلی را افزایش خواهد داد.
    احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: این امکان وجود دارد که در شرایط تحریم قطعات و مواد اولیه مورد نیاز از طریق واسطه ها و یا کشورهایی که ممنوعیت ارتباط با ایران را ندارند تأمین شود و همچنین این ضرورت وجود دارد که قطعه سازان تولید قطعات وارداتی را ساخت داخل کنند.
    وی تصریح کرد: این امکان وجود دارد که تحریم ها تولید خودروهای FULL CKD را تحت تأثیر قرار دهد و چنانچه کمپانی های طرف قرارداد با خودروسازان داخلی، خودرو مشابه را به آمریکا صادر کنند امکان توقف تولید این خودروها وجود دارد در غیر این صورت تأثیر تحریم ها کمتر خواهد شد.
    این مقام مسئول اظهار داشت: مشکل تولید برای خودروهایی که عمده قطعات آن در داخل کشور تولید می شود کمتر خواهد بود اما با وجود تمام مشکلات به بن بست نرسیده ایم و برای بهبود وضعیت در حال رایزنی هستیم.
    وی متذکر شد: امید می رود پس از انتخابات و تغییر دولت و انجام مذاکرات جدید تعاملات ایران با دیگر کشورها تغییر کرده و اندکی از مشکلات کاسته شود.
    نعمت بخش تأکید کرد: قطعه سازان برخی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین می کنند همچنین برخی از اجزاء قطعات خودرو نیز از کشورهای خارجی وارد می شود که این امر موجب می شود تا تحریم ها و نوسانات نرخ ارز در صنعت خودروسازی کشور تأثیرگذار باشد و هزینه های تولید را افزایش دهد.
    وی اظهار داشت: فعالان صنعت خودرو بارها بر مهم بودن این صنعت تأکید داشته اند اما اخذ تصمیمات مختلف در زمینه قیمت و استاندارد و آلایندگی خودروها موجب ایجاد شرایط کنونی در صنعت خودروسازی کشور شده است.
    وی در ادامه افزود: صنعت خودروسازی در سال 90 با 27 هزار میلیارد تومان درآمد پس از صنعت نفت بالاترین گردش مالی را در صنعت کشور داشت که دشمنان نیز با پی بردن به اهمیت این صنعت اقدام به تحریم آن کردند.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران در پایان در خصوص ادغام شرکت های کوچک قطعه سازی با یکدیگر خاطرنشان کرد: این اقدام امری مفید است و موجب کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات خواهد شد و قدرت شرکت های قطعه سازی را افزایش خواهد داد.

  2. #5722


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    انتخابات با قیمت خودرو چه کرد؟ +جدول
    پرشین خودرو: یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد کاهش یافته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هفته گذشته با بروز شوک قیمتی در بازار خودرو قیمت این محصولات در حد قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت با این حال مصادف شدن ابتدای این هفته با پایان انتخابات ریاست‌ جمهوری منجر به وارد آمدن شوک تورمی مثبت به بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها شده است.
    فعالان بازار خودرو معتقدند که حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به بهبود وضعیت بین‌المللی و در نتیجه کاهش قیمت محصولات از جمله خودروها خواهد شد.
    به گزارش ایسنا، قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی به شرح زیر است:
    نوع خودرو
    پلاک 92
    سایپا 111ای.ایکس
    17 میلیون
    سایپا131 ای.ایکس
    16 میلیون
    تیبا
    19 میلیون
    تندر 90 پارس خودرو E2
    38 میلیون
    مگان
    89میلیون
    206 صندوق‌دارv8
    40میلیون
    206 تیپ 2
    38 میلیون
    تندر 90 ایران خودرو E2
    38 میلیون
    پژو پارس سال
    37 میلیون
    پژو 405
    27 میلیون و 500 هزار


  3. #5723


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شورای رقابت از خودروسازان گزارش عملکرد خواست
    پرشین خودرو: شورای رقابت از خودروسازان خواست عملکرد خود را در اجرای مصوبه ۹۲/۰۲/۰۸ شورا در خصوص موارد فروش، پیش‌فروش، تحویل، کیفیت خودروهای تحویلی، فسخ قراردادها، دریافت‌ها و استردادهای واقعی وجوه به مرکز ملی رقابت به‌نحو مستند اعلام کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تسنیم، شورای رقابت در جلسه اخیر خود بررسی موضوع پیش‌فروش خودرو، پاسخ به نامه رئیس کمیسیون اصل نود، بررسی موضوع شرکت پالایشگاه شیراز، پاسخ به نامه سازمان بازرسی کل کشور، آبونمان شرکت مخابرات ، بررسی دستورالعمل شرکت بازرگانی پتروشیمی، بررسی نامه ریاست جمهوری در خصوص شرکت بسته‌بندی چاپ طلا با موضوع انحصار در تولید فیلم BOPP، ورود شورای رقابت به تعیین دستورالعمل قیمت راه‌آهن و ادامه بررسی موضوع شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق را در دستورکار داشت.
    در یک‌صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای رقابت تصمیمات زیر اتخاذ گردید:
    1. از خودروسازان خواسته شود عملکرد خود را در اجرای مصوبه 149 مورخ 92/02/08 شورا در خصوص موارد فروش، پیش‌فروش، تحویل، کیفیت خودروهای تحویلی، فسخ قراردادها، دریافت‌ها و استردادهای واقعی وجوه به مرکز ملی رقابت به‌نحو مستند اعلام نماید.
    2. از وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل گروه خودروسازان (ایران خودرو و سایپا)، نماینده قطعه سازان و نماینده واحد اعلام نرخ تورم از بانک مرکزی جهت بررسی وضعیت جاری بازار خودرو و اتخاذ تصمیم مقتضی دعوت به عمل آید.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th June 2013)

  5. #5724


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آیا سیتروئن DS2 تا سال 2014 عرضه می‌شود؟
    پرشین خودرو: احتمالاً بخش DS خط تولید سیتروئن مدل ساده DS2 را تا سال آینده معرفی خواهد کرد. این خودرو که با نگاهی به هاچ‌بک محبوب DS3 شکل گرفته و قرار است با همتایانی از جمله فیات 500 و اُپل آدام مستقیماً به رقابت بپردازد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، DS2 از پلت فرم پژو 208 استفاده می کند که در رده نیمه‌کوچک قرار می‌گیرد اما ابعاد آن به دلیل تمرکز بر طرح مفهومی REVOLTe که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2009 معرفی شد، به این خودرو نزدیک‌تر است. DS2 در وهله نخست بخش جوان مشتریان این خودروساز را هدف قرار داده است، از این رو این هاچ‌بک کوچک سطح بسیار بالایی از شخصی‌سازی‌ها را ارائه می‌کند که شامل ترکیب دو رنگ برای بدنه، تعدد طرح‌های قابل سفارش برای رینگ‌ها و استیکرهای متنوع می‌شود. البته همانند تمامی اعضای خانواده DS روند شخصی سازی به درون کابین DS2 نیز نفوذ کرده و برای مثال می‌توان وجود دو بسته سفارشی کاملاً طبقه‌بندی شده high-tech را برشمرد که خدمات اطلاعات-سرگرمی را بر مبنای صفحه لمسی عرضه می‌کنند. اطلاعات فنی خودرو مذکور همچنان مخفی مانده اما مجله آلمانی Auto Bild ادعا کرده این خودرو احتمالاً دارای پیشرانه سه سیلندر 90 اسب بخاری گروه پژو-سیتروئن است و نسخه با توان 155 اسب‌بخار از پیشرانه 1.6 لیتری THP که دارای چهار سیلندر است و توسط پژو و ب.ام.و توسعه یافته می‌تواند بر روی DS2 قرار بگیرد. البته گزینه‌های دیزلی HDi هم قابلیت استفاده در محصول جدید سیتروئن را دارند.
    اگر گمانه زنی‌ها در ارتباط با سیتروئن DS2 درست باشد، این خودرو در نمایشگاه پاریس بعدی در سپتامبر 2014 رونمایی خواهد شد.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th June 2013)

  7. #5725


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جایگزینی شایسته برای سری3 کوپه
    نسخه تولیدی ب‌ام‌و سری4 معرفی شد
    پرشین خودرو: سری4 نام محصول جدید ب.ام.و است که اخیراً به طور کامل و رسمی معرفی شده است و با وجود آن‌که جایگزینی برای سری3 کوپه است، عده‌ای نیز آن را تکامل بخش کوپه‌های محبوب قبلی می‌دانند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این موضوع کار محصول تازه متولد را اندکی سخت می‌کند چراکه باید انتظارات طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان به این برند را برآورده کند.
    با این‌که سری4 سوار بر پلت‌فرم سری3 است اما دارای استایلی جذاب بوده و به طور کلی کشیده‌تر،عریض‌تر و با ارتفاع کمتر از برادر خود ظاهر شده است تا هم ظاهر خود را حفظ کرده باشد و هم عملکردی بی‌نقص مشابه با کوپه‌های اسپرت از خود نشان داده باشد، به‌طوری که کارخانه سازنده اعلام کرده این خودرو دارای پایین‌ترین مرکز ثقل در میان محصولات ب.ام.و است و می‌توان هندلینگی عالی از آن انتظار داشت. از مواردی که با معرفی مدل مفهومی سری4 وارد محصولات اخیر خط تولید این سازنده شدند Air Curtain و Air Breather بودند که باعث بهبود خاصیت آیرودینامیک خودرو و عبور راحت‌تر آن در میان توده هوا می‌شوند و اکنون این ویژگی در نسخه نهایی سری4 به چشم می‌خورد تا به کارآمدترین شیوه ممکن هوا را به اطراف خودرو براند.
    کابین
    جدای از فضا و جاداری بیشتر در داخل کابین نباید دنبال تغییرات بسیار بزرگ بود، چرا که همان مجموعه داشبورد با اصالت متشکل از چوب و چرم و فلز و صندلی‌های اسپرتی که حالا به کف اتاق نزدیک‌تر هم شده‌اند دیده می‌شود، با این وجود ب.ام.و از آپشن‌های سفارشی و نسل جدید سیستم ناوبری برای این کوپه خبر داده است. با نگاهی به بخش انتهایی کابین شاهد صندلی‌های تاشونده با نسبت 40:20:40 هستیم که کاربری محفظه بار را افزایش داده است و جالب آن‌که راننده با خواباندن بخش میانی صندلی عقب به راحتی صاحب پایه اسکی می‌شود که تصور انتقال آن با کوپه‌ای به این سبک کمی مشکل است. همچنین در صورت سفارش بسته Comfort Access همانند سدان‌های این سازنده می‌توان با مالش پا به زیر سپر عقب درب صندوق را به‌طور خودکار باز نمود.
    پیشرانه
    دو گزینه 428i و 435i روی میز ثبت سفارش مشتریان است که هردو از پیشرانه‌های یکسان با سری3 بهره می‌برند، که نمونه نخست شامل پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری به همراه توربوشارژر است و توانی معادل 240 اسب‌بخار و گشتاور 345.7 نیوتن‌متر دارد، درحالی که مدل 435i نیروی 300 اسب‌بخار خود را از پیشرانه‌ای با حجم 3 لیتر و تعداد شش سیلندر مجهز به توربو دریافت می‌کند که دارای گشتاوری به میزان 407 نیوتن‌متر است. با این اوصاف شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت مدل 428i تنها 5.7 ثانیه خواهد بود (به همراه لاستیک‌های سفارشی تابستانی) که این زمان در مدل قوی‌تر با جعبه دنده دستی به 5.3 ثانیه کاهش می‌یابد و در صورت استفاده از گیربکس خودکار و لاستیک‌های تابستانی می‌تواند رکورد 5 ثانیه را نیز ثبت کند. لازم به ذکر است هردو پیشرانه به همراه جعبه‌دنده‌های دستی شش سرعته و خودکار هشت سرعته و سیستم xDrive که شامل AWD است عرضه می‌شوند. چهار تریم برای این دو پیشرانه در نظر گرفته شده که به ترتیب شامل استاندارد، لوکس، اسپرت و در نهایت M Sport می‌شوند و همانند سری3 کوپه، هرکدام از تریم‌ها دارای تغییرات اختصاصی خود در بخش تزئینات داخلی و جزئیات بدنه هستند. با فرا رسیدن تابستان و ورود سری4 به نمایشگاه‌ها فروش آن با قیمت پایه 41.425 دلار برای مدل 428i و 46.925 دلار برای مدل 435i آغاز خواهد شد که بهای استفاده از سیستم AWD برای هر دو مدل 2000 دلار خواهد بود.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th June 2013)

  9. #5726


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ایده ارتباط خودرو به خودرو اجرایی می‌شود
    مرسدس به دنبال ارتباط بین خودروها
    پرشین خودرو: این خودروساز آلمانی قول داده است که در صورت عملی و فراگیر شدن چنین ایده‌ای، رانندگی بسیار ایمن‌تر خواهد شد.
    به گزراش «پرشین خودرو»، مرسدس اعلام کرد که قصد دارد اولین خودروسازی باشد که از تکنولوژی «Car-To-X» استفاده کند.
    این سیستم رانندگان را قادر می‌سازد که با یکدیگر در تماس بوده و همچنین آن‌ها را از وضعیت ترافیک آگاه می‌سازد تا «آن‌ها بتوانند اقدامی مناسب انجام دهند و در شرایط اضطراری، تصمیمی درست بگیرند.»
    برای مثال، اگر خودرویی که به این تکنولوژی مجهز باشد، خراب شود یا تصادف کند، دیگر راننده‌های موجود در نزدیکی محل اتفاق، از این حادثه مطلع می‌شوند و می‌توانند مسیر یا خط خود را عوض کنند تا برخوردی جدی و بزرگ با خودروی خراب‌شده رخ ندهد. این سیستم همچنین اطلاعات بسیار دقیق و سریعی از وضعیت ترافیک در اختیار راننده‌ها می‌گذارد.
    این تکنولوژی به عنوان بخشی از بسته «درایو کیت پلاس» عرضه می‌شود. این بسته نیازمند به یک گوشی همراه هوشمند و همچنین نرم‌افزار «دیجیتال درایواستایل» است.
    شاید چنین سیستمی ایده‌آل نباشد اما مرسدس می‌گوید آن‌ها تکنولوژی Car-To-X را انتخاب کردند تا به سریع‌ترین شکل ممکن، راه را برای دیگر تکنولوژی‌های مرتبط با همین موضوع باز کنند.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th June 2013)

  11. #5727


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو انجمن قطعه سازان خبر داد:
    تأثیر 15 درصدی تحریم در قیمت ها
    پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان گفت: به طور کلی تحریم ها بیش از 15 درصد در تولید تأثیرگذار نخواهد بود.
    علی اکبر جوانروح در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: صنعت خودروسازی کشور نیز مانند دیگر صنایع تحریم شده است و به کار بردن الفاظ تحریم و تأثیرهای آن تنها جنبه روانی دارد.
    وی در ادامه تصریح کرد: صنعت خودروسازی کشور مانند دیگر صنایع از ابتدای تحریم ها دچار مشکل شده است و خوشبختانه در حال حاضر این صنعت وابستگی چندانی به غرب ندارد در نتیجه تحریم ها چندان تأثیرگذار نخواهد بود.
    وی با اشاره به حضور شرکت رنو در کشور ما اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از قطعات مورد نیاز جهت ساخت خودرو در داخل کشور تولید می شود و دیگر قطعات و مواد اولیه نیز از روسیه و رومانی وارد می شود و با کشور چین نیز قراردادی جهت واردات منعقد شده است.
    این عضو انجمن قطعه سازان تأکید کرد: عواملی از جمله افزایش قیمت کالا، کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز موجب سوءاستفاده برخی افراد شده است و اینها تنها بهانه هایی جهت بهره بری هرچه بیشتر از تحریم ها است.
    وی با اشاره به تأثیر 15 درصدی تحریم ها در قیمت تمام شده خودرو، متذکر شد: قیمت مواد اولیه دولتی نظیر فولاد، آلومینیوم، پلی اتیلن و پتروشیمی با نرخ ارز مشخص می شود به همین دلیل نوسانات نرخ ارز موجب افزایش شدید قیمت ها شده است.
    جوانروح در پایان با بیان اینکه استفاده از ارز آزاد موجب کاهش توان کنترل می شود، خاطرنشان کرد: ادامه روند کنونی موجب از بین رفتن سرمایه های ملی خواهد شد.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th June 2013)

  13. #5728


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    صدور کارنامه عملکرد خودروسازان
    تولید اردیبهشتی خودروسازان از نصف هم کمتر شد!
    پرشین خودرو: میزان تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال به ۴۵ هزار و ۴۵۷ دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت سال گذشته کاهش ۵۵.۸ درصدی را نشان می‌دهد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در اردیبهشت امسال ۴۵ هزار و ۴۵۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که از این رقم، ۳۸ هزار و ۵۳۷ دستگاه به تولید خودرو سواری اختصاص داشته است. در این شرایط، تولید خودروی سواری در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته کاهش ۵۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.
    همچنین در این مدت، تولید وانت به ۶ هزار و ۱۳۴ دستگاه رسید که افت ۴۸.۴ درصدی را نسبت به اردیبهشت ۹۱ تجربه کرده است.
    طبق آمار، تولید انواع خودرو در دو ماهه ابتدای امسال نیز نسبت به دو ماهه ابتدای سال گذشته با کاهش ۵۸ درصدی روبرو بوده و در دو ماهه ابتدایی امسال ۶۸ هزار و ۲۹۵ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.
    بر این اساس، تولید سواری در دو ماهه اول امسال ۵۸ هزار و ۶۳۵ دستگاه بود که نسبت به دو ماهه اول سال گذشته ۵۹.۵ درصد کاهش داشته است.
    افت ۵۰ درصدی تولید خودروهای تجاری
    در اردیبهشت امسال، تولید خودروهای تجاری نیز در کشور به ۶ هزار و ۹۲۰ دستگاه رسید که کاهش ۵۰.۳ درصدی را نسبت به اردیبهشت ۹۱ نشان می‌دهد.
    میزان تولید خودروهای تجاری در دو ماهه اول امسال نیز ۹ هزار و ۶۶۰ دستگاه بود که افت ۴۶.۱ درصدی را نسبت به دو ماهه اول سال گذشته نشان می‌دهد.
    کاهش ۷۰ درصدی تولید ایران خودرو
    در اردیبهشت امسال، ۱۴ هزار و ۳۶۲ دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شد که این رقم نسبت به تولیدات این شرکت در اردیبهشت سال گذشته ۶۴.۹ درصد کاهش داشته است.
    همچنین آمار تجمعی دو ماهه اول امسال نشان می‌دهد تولید ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۷۰ درصدی همراه بوده است.
    تولید سایپا ۳۶ درصد کاهش یافت
    در مورد تولیدات گروه صنعتی سایپا نیز می‌توان به کاهش ۳۸.۵ درصدی تولیدات این گروه خودروسازی نسبت به اردیبهشت سال گذشته اشاره کرد، به طوری که در اردیبهشت امسال ۱۵ هزار و ۱۸۴ دستگاه خودرو توسط گروه سایپا تولید شد.
    تولیدات این گروه خودروسازی در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۶.۴ درصدی همراه بوده است.
    به گزارش فارس، در اردیبهشت امسال، ۵ هزار و ۴۶۸ دستگاه خودرو نیز توسط شرکت پارس خودرو تولید شد که افت ۷۳.۳ درصدی را نسبت به اردیبهشت سال گذشته نشان می‌دهد.
    روند کاهشی تولید شرکت‌های خودروساز طی ماه‌های اخیر در حالی ادامه دارد که خودروسازان به وزیر صنعت قول داده بودند تا در صورت موافقت دولت با افزایش قیمت محصولاتشان، تولیداتشان را افزایش دهند.
    کاهش تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان باعث شده تا روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طی هفته‌های اخیر دوباره از سر گرفته شود.

  14. #5729


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزرای پیشنهادی کابینه حسن روحانی
    قفل صنعت خودرو با کدام کلید باز خواهد شد؟
    پرشین خودرو: کلیدی که این روزها به نماد حل مشکلات اقتصادی، سیاسی مردم تبدیل شده آیا می‌تواند قفل صنعت خودروی کشور را بازکند؟
    به گزارش «پرشین خودرو»، دنیای اقتصاد نوشت: ظاهرا قرار است کلید تدبیر، بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مدیران دولت نهم و دهم از حل آن عاجز بودند، گره گشای رونق اقتصادی کشور شود.در این بین دست‌اندرکاران صنعت خودرو نیز گوشه چشمی به این کلید دارند تا شاید با کمک آن بتوانند قفلی که طی دو سال گذشته بر تولید خودرو زده شده، با تدبیر روحانی باز شود.
    بالا گرفتن کلید همراه با اعلام شعارهای انتخاباتی توسط روحانی اگر چه این روزها توقع مردم را برای حل زودهنگام مشکلات اقتصادی افزایش داده، اما روزنه‌ای از امید را نیز در دل مدیران بسیاری از صنایع خصوصی و نیمه خصوصی از جمله صنعت خودرو گشوده است؛ به طوری که آنها در اظهاراتشان به باز شدن قفل‌هایی که طی چند سال گذشته بر بسیاری از صنایع کشور زده شده، امیدوار شده‌اند.
    حسن روحانی در پایان نخستین برنامه انتخاباتی تلویزیونی خود، با بالا بردن کلیدی که نماد باز شدن قفل مشکلات کشور خوانده می‌شد عنوان کرد که «من می‌خواهم بگویم همه چیز با تدبیر و امید و با کلید تدبیر حل خواهد شد.»
    با توجه به شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که چینش وزرای کارآمد در تحقق این شعارها بسیار موثر است حال آنکه پیش‌بینی می‌شود رییس دولت یازدهم در کابینه خود از وزرای سابق دولت هاشمی و خاتمی بهره ببرد و محور حرکت اقتصادی دولت تدبیر و امید با این وزرا کلید بخورد.
    در همین حین روز گذشته خبرگزاری مهر پیش‌بینی کرده که حسن روحانی، در چینش وزرای اقتصادی خود، احتمالا کلید وزارت صنعت، معدن و تجارت را به یکی از این افراد، یعنی اسحاق جهانگیری (وزیر اسبق صنایع و رییس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی)، رضا ویسه (رییس اسبق سازمان گسترش)، غلامرضا شافعی (رییس فعلی سازمان گسترش)، یحیی آل‌اسحاق (وزیر بازرگانی دولت هاشمی رفسنجانی و رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران) و محمد نهاوندیان (رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ) خواهد سپرد که البته شانس جهانگیری، آل‌اسحاق و نهاوندیان بیش از سایر گزینه‌های دیگر است.
    حال بنا داریم که سوابق خودرویی هر یک از کاندیداهایی را که گمان می‌رود ممکن است طی ماه‌های آتی کلید این وزارتخانه به آنها سپرده شود، بررسی کنیم. اسحاق جهانگیری وزیر صنعت و معدن دوران خاتمی، در این بین شاید گزینه محکمی برای پست وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت باشد.
    به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، شاید هیچ واژه‌ای به اندازه «پیکان» مردم به خصوص ایران‌خودرویی‌‌ها را یاد اسحاق جهانگیری، وزیر صنایع و معادن پیشین نیندازد، کسی که پیکان، گاو شیرده ایران‌خودرو را از چرخه تولید حذف کرد و پس از آن، این شرکت با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو شد.
    هر چند وی بارها در اظهارنظر و مصاحبه‌های خود عنوان کرده که پیکان باید می‌رفت؛ چراکه جان مردم مهم‌تر بود، اما بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو اقدام وی را سیاسی خواندند و در نهایت عملی برای درخشش پرونده مدیریتی وی.
    در هر حال اگر چه خروج نابهنگام پیکان مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان خودرویی قرار گرفت، اما عقد قرارداد پلت‌فرم مشترک در زمان وی که خارج از حاشیه‌سازی و اختلال نبود، به سوابق درخشان جهانگیری افزود.
    به اعتقاد وی، ‌‌ایران‌خودرو چند سال وقت داشته تا جایگزین مناسبی برای پیکان بیابد این در حالی است که تندر قرار بوده تا جایگزین پیکان باشد، اما سنگ‌اندازی برخی اجازه تحقق این هدف را نداده است.
    در هر صورت در دوران وزارت وی هم اولین خودروی ملی کشور تولید شد و هم با اندیشه جهانی شدن صنعت خودرو کشور، قرارداد پلت‌فرم مشترک با رنو امضا شد.
    اما از رضا ویسه نیز به عنوان وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی نام می‌برند.
    وی نیز از مدیران قدیمی و باسابقه صنعت خودرو بوده و تقریبا در تمامی گروه‌های این صنعت از جمله ایران‌خودرو، سایپا و سازمان گسترش، حضوری فعال و تاثیرگذار داشته است، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ویسه از آن دسته مدیران صنعتی است که ایده‌ها و فعالیت‌هایش در زمان مسوولیت در بخش‌های مختلف صنعتی، دارای تفکر و عمق بوده و حکایت از دوراندیشی و تجربه وی دارد.
    پروژه خودروی ملی و پلت‌فرم مشترک (X90)، طرح‌هایی نیست که بتوان به سادگی از کنار آنها گذشت و تحولاتی را که با اجرای این طرح‌ها، در صنعت خودروی کشور به وجود آمده، نادیده گرفت و انکار کرد. ویسه معاون جهانگیری در دوران ریاست محمد خاتمی بود، وی با تبیین برنامه‌ای 10‌ساله بانام سیاست‌های توسعه صنعت خودرو قصد پیشرو کردن این صنعت را در کشور داشت.
    وی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که ما برای آنکه بتوانیم توان طراحی و مدیریت کیفیت خود را افزایش بدهیم و وارد بازارهای جهانی شویم، طرح پلت‌فرم مشترک را تدوین کردیم که دلیل آن هم این بود که در قالب این طرح در اندازه اقتصاد بزرگ، تولید کنیم؛ چرا که خاصیت تولید مشترک، پایین آمدن قیمت تمام شده محصول است.
    اما از غلامرضا شافعی نیز در کابینه روحانی نام برده شده است.
    شافعی شاید تنها مدیر از دولت خاتمی بود که در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نیز صاحب کرسی مدیریتی شد. وی هم‌اکنون رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایمیدرو) است. مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت سال گذشته غلامرضا شافعی وزیر تعاون دولت هاشمی رفسنجانی و وزیر صنایع دولت خاتمی را به سمت معاون خود منصوب کرد و کلید ایدرو را به وی تحویل داد.
    شافعی پس از آنکه در سال 78 و با آمدن اسحاق جهانگیری به وزارت صنایع، از دولت هفتم خداحافظی کرد، کمتر در محافل دیده شد و در واقع گوشه عزلت گرفته و خود را به فعالیت‌های اقتصادی مشغول کرده بود.
    تشکیل ستاد صنعت خودرو از جمله اقدامات خودرویی وی محسوب می‌شود.
    او در دو مقطع، پا به وزارت صنایع گذاشت؛ یکی در اوایل دهه 60 و دیگری در سال 76 که از سوی رییس‌جمهور دوره هفتم، به عنوان وزیر صنایع معرفی شد. در واقع ورود شافعی از سال 63 به وزارت صنایع بعد از دوران مسوولیت وی در سازمان ملی صنایع ملی ایران بود. او بیش از دو سال در این سازمان بر کرسی ریاست نشست. بر این اساس هر چند از سوابق خودرویی یحیی آل‌اسحاق و محمد نهاوندیان سندی موجود نیست، اما این دو نیز در گمانه‌زنی‌ها برای احراز پس وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.

  15. #5730


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    چه سرنوشتی در انتظار شورای رقابت است؟
    پرشین خودرو: در حالی که عملکرد شورای رقابت در صنعت خودرو نارضایتی همزمان مصرف‌کنندگان و خودروسازان را به دنبال داشته است با پایان کار دولت فعلی مشخص نیست که رییس جمهوری جدید چه رویکردی در برابر این شورا خواهد داشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شورای رقابت از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته با وعده کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودرو به حوزه قیمت‌گذاری این محصولات وارد شد.
    با این حال پس از گذشت حدود چهار ماه از آن زمان از یک سو مطالبات مردم برای کاهش قیمت خودروها محقق نشده و از سوی دیگر قیمت برخی از خودروهای پرطرفدار داخلی مانند تندر 90 هنوز تعیین نشده است.
    در این شرایط برخی از فعالان صنعت خودرو معتقدند که رییس جمهوری جدید باید با شورای رقابت به دلیل نوع عملکردش در صنعت خودرو برخورد کرده و در راستای کنار گذاشتن این شورا از تصمیم‌گیری‌های صنعت خودرو حرکت کند.
    داوود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان ایران در این زمینه می‌گوید: متاسفانه تنها حاصل عملکرد شورای رقابت در صنعت خودرو، تعداد زیادی قطعه‌ساز است که یا ورشکسته شده و یا با حداقل ظرفیت ممکن فعالیت می‌کنند.
    به گزارش ایسنا، وی ادامه می‌دهد: این موضوع موجب شده تیراژ تولید قطعات خودرویی در کشور بیش از پیش کاهش یافته و شاهد رشد مجدد قیمت خودروها در بازار آزاد آزاد باشیم.
    میرخانی رشتی خاطرنشان می‌کند: بنابراین دولت جدید باید شورای رقابت را به دلیل عملکرد چند ماهه‌اش در این صنعت بازخواست کند زیرا این شورا نه تنها نتوانست باعث کاهش قیمت خودرو شود بلکه از آن سو نیز موجب شد صنعت خودرو با بحران جدیدی به نام فروش و نقدینگی مواجه شود.
    ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران نیز در این زمینه می‌گوید: از نظر ما شورای رقابت زمانی حق داشت وارد عرصه قیمت‌گذاری خودرو شود که پیش از آن دستورالعمل قیمت‌گذاری مواد اولیه انحصاری تولید خودرو مانند فولاد، مس و آلومینیوم را تدوین کرده باشد.
    وی با بیان این‌که منطقی نیست قطعه‌سازان مواد اولیه را بر اساس نرخ دلار آزاد خریداری کرده و محصول نهایی را به قیمت دلار مبادله‌ای بفروشند، تصریح می‌کند:‌ اما شورای رقابت چنین توقعی از قطعه‌سازان دارد. توقعی که موجب ورشکستگی تعداد زیادی از واحدهای قطعه‌سازی شده است.
    دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه می‌دهد: بنابراین فکر می‌کنم که دولت جدید باید به این موضوعات رسیدگی کرده و دست شورای رقابت را از صنعت خودرو و قطعه کوتاه کند.
    قربانی خاطرنشان می‌کند: کسی مخالف نظارت بر عملکرد صنعت خودرو و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیست اما این نظارت‌ها نباید به‌گونه‌ای صورت گیرد که هم حقوق مردم ایفا نشده و هم صنعت خودرو به ورشکستگی کشیده شود.

صفحه 573 از 771 نخستنخست ... 73473523553563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583593623673 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University