.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 576 از 771 نخستنخست ... 76476526556566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586596626676 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,751 تا 5,760 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5751


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قطعا علت اصلی آلودگی هوای کلان شهرها ، استاندارد فعلی آلایندگی خودروها نیست

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کاهش آلایندگی 8 کلان شهر کشور و لزوم ارتقاء استاندارد خودروها به یورو4 گفت : قطعا علت اصلی مشکل آلایندگی هوای کلان شهرها به استاندارد کنونی خودروها مرتبط نیست بلکه درصد زیادی از آلایندگی هوای شهرهایی مانند تهران به جهت کارخانجات داخل تهران و حجم بالای خودروها در سطح شهرهاست. محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هر چند ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها در کاهش آلودگی هوای کلان شهرها تاثیر دارد اما قطعا ارتقاء استانداردها و تولید خودروهای یورو4 مستلزم سازوکارهای لازم و تامین و توزیع سوخت یورو4 است. وی تاکید کرد : بر اساس آمار و اطلاعات موجود تاکنون در برخی شهرها مثل تهران و کرج سوخت یورو4 عرضه شده است در حالی که برای تولید و استفاده از خودروهای یورو4 باید سوخت مناسب با آن در سراسر کشور توزیع شود تا رانندگانی که قصد تردد در سایر شهرهای کشور را دارند با مشکل تامین سوخت مواجه نشوند. وی گفت : باید پیش از تولید خودروهای یورو4 مقدمات این کار فراهم شود و پس از آن به خودروسازان در خصوص ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو4 فشار وارد شود. وی ضمن اشاره به اینکه اجرای هر قانونی مستلزم بستر سازی و هماهنگی دستگاهها با یکدیگر است ، خاطر نشان کرد : در الزام و اجرای ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو4 و کاهش آلودگی هوای شهرها ،قطعا یکی از موارد قابل توجه ، بحث معاینه فنی خودروهاست که متاسفانه تاکنون به طور جدی پی گیری نشده است به طوری که هم اکنون مدت زمان معاینه فنی خودروها 5 ساله است در حالی که باید حداقل 2 ساله باشد و این موضوع بر افزایش آلودگی هوای شهرها تاثیر بسیاری دارد از سویی برای معاینه فنی خودروهای با استاندارد یورو 4 نیز باید اقداماتی به منظور تجهیز این مراکز صورت گیرد که تاکنون این شرایط فراهم نشده است. نماینده سقز و بانه در خانه ملت همچنین افزود : برای اجرای استاندارد یورو4 ضمن اینکه باید تمام بسترها برای اجرای آن فراهم شود بلکه باید عزم جدی در کلیه بخش ها ایجاد شود و پس از آن به خودروسازان در این زمینه فشار وارد شود. بیگلری با اشاره عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست و مراکز معاینه فنی در انجام معاینات فنی و تعویض به موقع کاتالیست خودروها در 10 سال اخیر گفت : در صورتی که خودروها به یورو4 ارتقاء یابد اما همچنان سایر دستگاهها به وظالیف شان عمل نکنند قطعا اجرای این طرح نیز به سرنوشت خودروهای یورو2 تبدیل خواهد شد. وی همچنین بر لزوم بررسی مساله ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها در کمیسیون صنایع و معادن پرداخت و گفت : به نظر می رسد علاوه بر بحث قیمت گذاری خودروها ، بررسی و حل مشکلات اخیر در خصوص ارتقاء استاندارد خودروها به یورو4 نیز از نکاتی است که باید در هفته جاری در دستور کار مجلس و کمیسیون صنایع قرار گیرد.

  2. #5752


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نمایش خودروی ریچ پارس خودرو در شیراز

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، شرکت پارس خودرو با حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و نیرو محرکه شیراز خودروی جدید ریج را به نمایش درآورد. دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و نیرو محرکه شیراز با حضور خودروهای تیانا، پیکاپ و پارس تندر و همچنین خودرو ریچ به عنوان محصول جدید شرکت پارس خودرو برگزار و با استقبال مردم شیراز روبرو شد. خودروی ریچ دارای دو دیفرانسیل بوده و موتور پرقدرت این خودرو توسط یکی از شرکت های تحت لیسانس نیسان ژاپن ساخته شده و دارای سطح آلایندگی یورو 4 است.همچنین این خودرو توان حمل 1000 کیلوگرم بار را داشته و با حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت خودرویی مناسب برای علاقمندان به محصولات آفرود است. بنابراین گزارش، در این نمایشگاه نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضرغام صادقی از اعضای هیات رئیسه و جعفر قادری نیز حضور یافته وبا حضور در غرفه شرکت پارس خودرو از نزدیک با باکیفیت ترین خودروساز کشور آشنا شدند.

  3. #5753


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سوءاستفاده امداد خودروها از اطلاعات شخصی شهروندان!
    پرشین خودرو: به تازگی یکی از شرکت‌های امداد خودرویی متفرقه با دسترسی به شماره تلفن شخصی شهروندان اقدام به بازاریابی برای کارت خدمات امدادی خود می‌کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از معضلات اساسی در حوزه خدمات پس از فروش خودروها تعداد زیاد شرکت‌های امداد خودرویی متفرقه و غیر مسوول در این حوزه است.
    پیش از این مدیر عامل امداد خودرو ایران نسبت به اقداماتی چون ایجاد تصادفات صوری، ضرب و شتم، کلاهبرداری و سوءاستفاده توسط شرکت‌های امداد خودرویی متفرقه و فاقد صلاحیت هشدار داده بود.
    سیدعلی جعفری اظهار کرده بود که شرکت‌های امداد خودروی متفرقه که مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند به هیچ وجه از صلاحیت فنی و اخلاقی لازم برخوردار نبوده و شهروندان نباید از خدمات آنها استفاده کنند.
    در چنین شرایطی اخیرا یکی از این شرکت‌ها با دسترسی به فایل اطلاعات شماره تلفن همراه و نام شهروندان اقدام به بازاریابی و ارائه پیشنهاد فروش کارت خدمات امداد خودرویی کرده است.
    یکی از شهروندان در این زمینه می‌گوید: روز گذشته از طرف یکی از شرکت‌های امداد خودرویی با من تماس گرفته و پیشنهاد کردند کارت خدمات پنج ستاره طلایی آنها را به قیمت 89 هزار تومان خریداری کنم.
    وی با بیان این‌که نکته تعجب برانگیز این بود که چگونه کارمندان این شرکت به شماره تلفن شخصی و اطلاعات نام و نام خانوادگی من دست پیدا کرده‌اند، به ایسنا گفت: پس از این که این موضوع را از آن‌ها سوال کردم گفتند که شماره تلفن همراه من را از شرکت‌های بیمه گرفته‌اند. این در حالی است که من خودرو نداشته و در نتیجه بیمه نامه خودرویی نیز به نام من نزد هیچ یک از شرکت‌های بیمه‌ای وجود ندارد.
    این وضعیت در حالی است که هم‌اکنون تخلفات مشابهی نیز صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات خودرویی در تماس با شهروندان آخرین وضعیت خودرویی که از خودروسازان خریده‌اند را جویا شده و پیشنهاد ارائه خدمات پس از فروش را به آنها ارائه می‌کنند.
    با این حال پس از گذشت مدت‌ها از بروز چنین تخلفاتی هنوز مشخص نشده که اطلاعات و شماره تلفن شخصی شهروندان چگونه به دست این شرکت‌ها رسیده است؟ آیا درز اطلاعات شخصی شهروندان از طریق خودروسازان صورت گرفته و یا شرکت‌های بیمه در این زمینه نقش داشته‌اند؟
    البته اخیرا برخی شرکت‌های امداد خودرویی پا را فراتر از این نهاده و به فایل اطلاعات شماره تلفن همراه شهروندانی که در طول عمر خود هیچ خودرویی نداشته‌اند نیز دست یافته‌اند.

  4. #5754


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد
    پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: امیدواریم با ارائه گزارشی از وضع فعلی صنعت خودرو بتوانیم اطلاعات لازم را برای تصمیم‌ گیری در این زمینه در اختیار مسوولان دولت جدید قرار دهیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، داوود میرخانی رشتی، با بیان این مطلب اظهار کرد: به تازگی معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از کاهش قیمت خودرو در دولت جدید خبر داده است.
    وی با بیان این‌که به واسطه 20 سال آشنایی آقای نوبخت را فردی متین، کارشناس و ‌متخصص در امور اقتصادی می‌شناسم، خاطرنشان کرد: بنابراین معتقدم که احتمالا گزارش کاملی از وضعیت فعلی صنعت خودرو به وی ارائه نشده که از احتمال کاهش قیمت خودرو در دولت جدید گفته است.
    مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در هشت سال گذشته صنعت خودرو سرکوب مالی شده و قیمت محصولات آن به طور مصنوعی پایین نگاه داشته شده است که نتیجه آن رشد 7.7 برابری شاخص قیمت کالاهای عمومی در این مدت در مقایسه با رشد 1.4 برابری قیمت خودروها بوده است.
    وی افزود: به این ترتیب در حدود دو سال اخیر خودروسازان محصولات‌شان را با ضرر و زیان فروختند و تنها در اسفندماه سال گذشته موفق شدند قیمت محصولات‌شان را در حد لازم افزایش دهند که آن نیز با اعتراض شورای رقابت روبرو شد.
    میرخانی رشتی با بیان این‌که به دنبال بروز بحران نقدینگی در صنعت خودرو در اردیبهشت ماه سال گذشته پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به این صنعت به تصویب دولت رسید، خاطرنشان کرد: با این حال این تسهیلات تاکنون پرداخت نشده است. در کنار آن شورای رقابت نیز اواخر سال گذشته وارد عرصه قیمت‌گذاری خودرو شده و برای حدود سه ماه بازار خودروسازان را قفل و جریان ورودی نقدینگی به این شرکت‌ها را متوقف کرد.
    وی تصریح کرد: بنابراین در چنین شرایطی قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت زیرا ممکن نیست که تولیدکننده‌ای کالایی را به قیمتی ارزان‌تر از قیمت تمام شده‌ آن عرضه کند مگر آن‌که بپذیریم این واحد تولیدی تعطیل شود.
    مشاور انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان گفت خودرو ارزان می‌شود که قیمت مواد اولیه‌ای مانند فولاد، مس و آلومینیوم کاهش یابد در حالیکه در حدود دو سال اخیر قیمت این مواد به طور میانگین سه برابر شده است. البته با توجه به بورسی بودن شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه به نظر می‌رسد دولت نمی‌تواند قیمت این محصولات را کاهش دهد که به این ترتیب کاهش قیمت خودرو نیز غیر ممکن خواهد بود.

  5. #5755


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    افزایش قیمت بنزین اروپایی منتفی است
    پرشین خودرو: معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز عرضه و توزیع بنزین و گازوئیل یورو چهار در 90 جایگاه استان تهران افزایش قیمت بنزین یورو 4 را فعلا منتفی عنوان کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی بنزین یورو چهار با قیمت های فعلی و تکلیفی دولت عرضه می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، علیرضا ضیغمی، درباره آخرین وضع توزیع بنزین با استاندارد یورو4 اتحادیه اروپا در جایگاه‌های سوخت، گفت: در حال حاضر توزیع این فرآورده نفتی در کلانشهرهایی همچون تهران، کرج، اهواز، اراک بنزین آغاز شده است.
    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود با بهره برداری از چهار طرح جدید بنزین سازی در پالایشگاه های نفت اصفهان، لاوان، بندرعباس و تبریز، توزیع بنزین یورو 4 در سه کلانشهر شیراز، بندرعباس، اصفهان و مشهد هم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در مجموع امسال ظرفیت تولید روزانه بنزین یورو چهار کشور به بیش از 50 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.
    معاون وزیر نفت در خصوص جزئیات تولید بنزین یورو چهار در پالایشگاه‌های کشور، توضیح داد: از مجموع کل 50 تا 52 میلیون لیتر بنزین اروپایی حدود 3 میلیون لیتر آن در آبادان، 3 میلیون لیتر در تهران، 16 میلیون لیتر در شازند، ۲.۹ میلیون لیتر در لاوان،۳.۸ میلیون لیتر در تبریز، 11 میلیون لیتر در اصفهان و ۱۲.۴ میلیون لیتر در بندرعباس خواهد بود.
    این مقام مسئول با یادآوری اینکه تا پایان سال 92 علاوه بر بنزین اروپایی در کل حدود 40 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 و یورو 5 تولید خواهد شد، بیان کرد: از این رو در در تهران ۱۱.۵ میلیون لیتر، در اراک ۱۱.۲ میلیون لیتر، در بندرعباس 12 میلیون لیتر و در لاوان 2.2 میلیون لیتر خواهد بود و پالایشگاه بندرعباس 5.5 میلیون لیتر بنزین یورو 2 نیز تولید می‌کند.
    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت همچنین در خصوص زمان بندی راه اندازی طرح های جدید پالایشگاهی، توضیح داد: در تابستان سالجاری سه طرح جدید افزایش تولید بنزین با استاندارد یورو 4 قطعی و نهایی شده است.
    وی، ادامه داد: در شرایط فعلی آخرین مراحل راه‌اندازی و پیش راه‌اندازی طرح‌های بنزین سازی پالایشگاه تبریز، اصفهان و طرح توسعه پالایشگاه لاوان در حال انجام است که پیش بینی می شود هفته اینده این طرح جدید پالایشگاهی هم در مدار بهره برداری قرار بگیرد.
    ضیغمی همچنین با اعلام اینکه در صورت راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس در مجموع نزدیک به 27 تا 28 میلیون لیتر دیگر به ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو 4 کشور افزوده خواهد شد، تبیین کرد: توزیع بنزین اروپایی علاوه بر کاهش آلایندگی، افزایش راندمان در ناوگان حمل و نقل کشور را به همراه دارد.
    به گفته معاون وزیر نفت هزینه سرمایه گذاری تمامی طرح‌های راه اندازی شده و یا آماده بهره برداری بنزین سازی و توسعه پالایشگاه‌های نفت را بیش از 12 میلیارد و 300 میلیون دلار است.
    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تاکید کرد: عرضه و توزیع بنزین یورو چهار اتحادیه اروپا در 20 جایگاه و گازوئیل در 70 جایگاه استان تهران آغاز شده است.
    معاون وزیر نفت در خصوص قیمت گذاری فروش بنزین با استاندارد یورو چهار، گفت: قیمت تمام شده تولید این نوع بنزین از بنزین معمولی بیشتر است ولی قیمت عرضه شده همانند قیمت عرضه بنزین معمولی خواهد بود.
    به گزارش مهر، این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برای بنزین یورو چهار فعلا هیچگونه افزایش قیمتی در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای تولید این نوع فرآورده نفتی سرمایه گذاری کرده تا نفت و گاز را به بنزین یورو 4 تبدیل کند بنابراین باید ارزش افزوده این فراورده گران تر شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

  6. #5756


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جلوگیری از شماره گذاری خودروهای استاندارد یورو2 از فردا
    پرشین خودرو: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طبق آخرین گزارشات، حدود 70 درصد خودروها به لحاظ تیراژ با استاندارد یورو4 تست نهایی را پاس کرده‌ است، افزود: از اول تیر ماه به جز خودروی سمند و پراید 141، خودروهایی که با مطابق استاندارد یورو4 نباشد، شماره‌گذاری نخواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، علی محمد شاعری، در این رابطه افزود: باقی خودروها تقریبا با استاندارد یورو 4 انطباق یافته است که امیدواریم از این پس در هشت کلانشهر بزرگ کشور شاهد شماره‌گذاری خودروهای یورو2 نباشیم. همانگونه که در چند سال قبل پیکان به کلی جمع شد و به موزه تاریخ صنعت خودروسازی پیوست.
    وی با بیان اینکه میزان آلودگی خودروهای یورو 2، دو برابر خودروهای یورو4 است، افزود: استانداردسازی خودروهای دیگر شهرها را نیز به تدریج آغاز می‌کنیم و اکنون تعداد خودروهای تولیدی برای هشت کلانشهر کافی بوده و اهداف سازمان حفاظت محیط زیست را تامین می‌کند.
    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین در از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدامات بسیار خوبی داشته‌ایم که در کنترل آلودگی هوا بسیار موثر است. اکنون یک میلیون و 320 هزار خودرو از رده خارج شده و موتورسیکلت‌های دو زمانه نیز همچون این خودروها حذف شده و دیگر تولید نخواهند شد.
    شاعری ادامه داد: علاوه بر آن، در گسترش حمل و نقل عمومی نیز اقدامات بسیار خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی از 25 درصد در تهران به 55 درصد افزایش یافته و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، این میزان سالی پنج درصد افزایش یافته و باید با کمک وزارت کشور، دولت، مجلس و اقدامات شهری به 85 درصد برسد.
    به گزارش ایسنا، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا بسیار مناسب بوده، اما کافی نیست، افزود: در برخورد با خودروهای دودزا، نیروی انتظامی طی دو سال اخیر بسیار جدی‌تر عمل کرده است؛ علاوه بر آن معاینه فنی نیز به خوبی انجام شده و اکنون در 400 مرکز ماموران سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری با جدیت تمام خودروهایی که قبلا تولید شده و از عمرشان پنج سال می‌گذرد، بازبینی می‌کنند.
    وی اضافه کرد: در مدیریت منابع ثابت آلاینده نیز اقدامات بسیار بزرگی داشته‌ایم، به گونه‌ای که اکنون 4200 واحد صنعتی بزرگ آلاینده مانند فولاد مبارکه، سیمان آبیک، آلومینیوم‌سازی هرمزگان و پتروشیمی‌ها به صورت لحظه‌ای پایش می‌شوند.
    شاعری با بیان اینکه در این زمینه نیز جریمه‌ها را نیز فراموش نکرده‌ایم، افزود: طی چهار سال گذشته واحدهای آلاینده 1000 میلیارد تومان جریمه شده‌اند که این اقدامات آموزشی، هدایتی و اخذ جرایم باعث کاهش 45 درصدی صنایع آلاینده در اطراف شهرها شده است.
    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه همچنان برخی صنایع سوخت مازوت مصرف می‌کنند، افزود: مثلا 16 درصد آلودگی شهر اراک به دلیل وجود نیروگاه شازند اراک بود که از سوخت مازوت استفاده می‌کرد که اکنون با جایگزینی گاز به جای مازوت، این صنعت کاملا پاک شده است. علاوه بر آن 20 درصد آلودگی شهر اصفهان نیز مربوط به نیروگاه شهید منتظری و شهید رجایی است که وزارت نفت باید در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام دهد.
    وی همچنین با اشاره به حذف آزبست از صنایع، اظهار کرد: سال گذشته 60 هزار تن آزبست وارد می‌شد که به کلی ممنوع شد و اکنون تونل‌ها و قطار شهری ما مطابق با استاندارد جهانی است.
    به گفته شاعری، میزان آزبست در سال گذشته در منطقه تجریش 100 برابر حد مجاز بود که اکنون به میزان استاندارد رسیده است.
    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مهم‌ترین چالش کنونی محیط زیست، بحث آلودگی هوا است، افزود: طی سال‌های گذشته به دلیل وارونگی هوا در ماه‌های دی و آذر، شاهد تعطیلی مراکز مختلف بودیم. مثلا در سال 89 بیش از 10 روز تعطیل شده بود و حتی نزدیک بود دستور تخلیه شهر را صادر کنیم که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.
    وی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست طبق مطالعه‌ای که با همکاری دانشگاه داشت، چهار عامل را به عنوان دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها معرفی کرد که شامل سوخت، خودرو، صنعت، نوع مصرف و در برخی موارد، بعضی مواد سمی مانند آزبست و گازهای مخرب است.
    شاعری ادامه داد: در آن زمان اولین تمرکز خود را بر روی ارتقای کیفیت سوخت و خودرو گذاشتیم که 70 درصد آلودگی کلانشهرها مربوط به آن می‌شد و با برنامه‌ریزی‌هایی که با همکاری وزارت نفت داشتیم، اکنون مشاهده می‌کنیم که بنزین یورو4 در 20 جایگاه عرضه شده و تولید گازوئیل استاندارد نیز از ابتدای امسال آغاز شده است.
    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مهم‌ترین آلاینده‌هایی که در سال 82 داشتیم، شامل مونوکسید کربن، اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و اوزون می‌شد و شاخص مونوکسید کربن که کشنده‌ترین گاز است، 80 بود؛ اما اکنون با اندازه‌گیری در 36 ایستگاه تهران می‌بینیم که این عدد به شاخص 31 PSI رسیده است.
    وی افزود: اگر استانداردسازی سوخت با همین روند ادامه پیدا کند، طی یکی دو سال آینده دیگر شاهد عناصری که موجب آزار مردم شده و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد، نخواهیم بود.
    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امروز میزان بنزن در سطح شهر حدود یک تا 1.5 درصد است. در صورتی که سال قبل در همین زمان میزان بنزن پنج درصد بود که اکنون به حد استاندارد رسیده، همچنین میزان اکتان بنزین در 20 جایگاهی که در آنها سوخت یورو4 توزیع می‌شود، 90 درصد بوده و میزان آروماتیک‌ها 30 درصد کاهش پیدا کرده است.
    شاعری ادامه داد: همچنین سایر شاخص‌ها میزان گوگرد از 10 هزار PPM به زیر 50 PPM کاهش پیدا کرده است و سایر آلاینده‌های خروجی خودروها نیز در حد استاندارد بوده و کنترل می‌شوند، اما متاسفانه اکنون با آلاینده دیگری با نام "ذرات جامد و معلق" مواجه هستیم که بخشی از آن مربوط به سوخت بوده و قسمت عمده آن مربوط به ریزگردهایی است که از کشورهای عربی وارد می‌شوند.
    وی با بیان اینکه طی سه چهار سال گذشته، سه اقدام اساسی در زمینه سوخت توسط وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد، افزود: اولین اقدام بهبود کیفیت سوخت از یورو 2 به یورو 4 در بنزین و یورو 5 در گازوئیل است و اقدام دوم نیز کاهش مصرف سوخت با هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه‌بندی سوخت بود که رشد مصرف سوخت را در کشور مهار کرد.
    به گفته قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست، اگر روند مصرف سوخت مانند گذشته باقی می‌ماند، میزان مصرف روزانه بنزین به بیش از 105 میلیون لیتر در روز می‌رسید، اما در حال حاضر این میزان حدود 65 میلیون لیتر است.
    شاعری ادامه داد: اقدام سومی نیز که با همکاری وزارت نفت و وزارت صنایع انجام شد، کاهش میزان مصرف سوخت در خودروها بود که اکنون با اقدامات انجام شده، میزان مصرف از 10 لیتر به هشت لیتر کاهش یافته است.
    وی با بیان اینکه تغییر سبد مصرف سوخت از دیگر اقدامات بسیار مهم در این زمینه بود، افزود: پیش از سال 85 سهم CNG در حد صفر بود که اکنون به 22 درصد رسیده و در دنیا رتبه دوم را در مصرف این سوخت داریم. همچنین در بخش مصارف خانگی در گذشته 95 درصد موتورخانه‌ها با سوخت سنگین کار می‌کردند که اکنون سوخت گاز جایگزین آن شده است.
    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اکنون تعداد خودروها در مقایسه با سال 78، چهار پنج برابر شده افزود: با این حال میزان گاز مونوکسید کربن، اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و اوزون نه تنها ثابت مانده، بلکه کاهش پیدا کرده است.
    شاعری اضافه کرد: همین جا به خودروسازان اعلام می‌کنم که از نیمه دوم سال می‌توانند سوخت یورو 4 را دریافت کنند.

    تولید خودروهای سواری با سوخت گازوئیل
    وی با بیان اینکه اجازه تولید خودرو با مصرف گازوئیل را کلید زده‌ایم، افزود: تاکنون اجازه شماره‌گذاری این قبیل خودروها داده نمی‌شد، اما با کاهش میزان گوگرد در سوخت، مجوز برای خودروهای سواری که با این سوخت کار می‌کنند، داده شده که تحول بسیار بزرگی در صنعت خودروسازی است.
    به گفته قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست، کشورهای اروپایی گام‌های بزرگی را در این زمینه از سال‌های قبل برداشته‌اند.
    شاعری با بیان اینکه در بهینه‌سازی سوخت کوره‌پزخانه‌ها و واحدهای صنعتی اطراف شهرهای بزرگ نیز اقدامات بسیار بزرگی انجام داده‌ایم، افزود: این واحدها در گذشته از سوخت یورو 2 یا مازوت استفاده می‌کردند که اکنون با گازوئیل یورو 4 جایگزین شده و به همین دلیل تحولی که در کیفیت سوخت این واحدها به وجود آمده، مصرف سوخت نیز بسیار کاهش پیدا کرده است.
    وی با بیان اینکه مصرف انرژی در کشور ما در حال حاضر چهار برابر متوسط جهانی است، افزود: باید در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز فرهنگ‌سازی کنیم، زیرا این میزان مصرف زیبنده کشور و صنعت ما نیست.

  7. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    Ahmad20 (21st June 2013),panahi1972 (21st June 2013)

  8. #5757


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض پاسخ : اخبار خودرو

    گارانتی بدنه روز شمار ، خدمت جدید دیگری از امداد خودرو سایپا

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل امداد خودرو سایپا از ارائه خدمت گارانتی بدنه به صورت روز شمار خبر داد و گفت: شرکت امداد خودرو سایپا در سال جاری طرح جدید گارانتی بدنه را به صورت روز شمار به کلیه دارندگان محصولات گروه سایپا ارائه می کند. احمد کرفی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : شرکت امداد خودرو سایپا در راستای ايجاد تنوع در خدمات و كسب رضایت بيشتر مشتریان ، خدمت نوین گارانتی بدنه را که از سال گذشته برای کلیه محصولات گروه سایپا آغاز گردید از ابتدای امسال به صورت روزشمار و با توجه به توانایی مالي مشتریان به صورت اقساط ارائه می نماید. وی تصریح کرد : خدمت نوین گارانتی بدنه که بر اساس تجربه موفق کارت طلایی سابق و با پوشش نقاط قابل بهبود آن در حوزه خدمت بازسازی خودروهای آسیب دیده در تصادفات و پوشش سرقت های احتمالی خودرو طراحی گردیده است جبران كامل و بدون قيد و شرط خسارات بدنه خودرو است به طوری که مشتریان می‌توانند پوشش گارانتی بدنه را در هنگام خرید و یا پس از خرید خودرو به صورت جداگانه تهيه و خودروي خود را تحت پوشش این خدمت جدید قرار دهند. وی خاطر نشان کرد : در پوشش گارانتی بدنه ، مشتري پس از تصادف، خودروي خود را براي تعمير به نزديك‌ترين نمايندگي خدمات پس از فروش سايپا تحويل مي‌دهد و پس از پایان تعمیرات، آن را تحویل می‌گیرد، در حاليكه در بيمه‌هاي معمولي يكي از مشكلات اصلي صاحب خودرو پس از تصادف، مراجعه به شرکت های بیمه، برآورد خسارت، يافتن تعميرگاه مناسب از نظر فنی و هزینه ای براي تعمير خودرو است كه در اين طرح جديد، پوشش كامل گارانتي بدنه با هزينه اي مناسب و متناسب با بودجه مشتري تامين و هزينه گارانتي يكساله در تعداد اقساط مورد انتظار مشتري دريافت مي گردد. مدیرعامل امداد خودرو سایپا در ادامه یاد آورشد : خودروي کلیه مشترياني که تحت پوشش خدمت گارانتی بدنه امدادخودرو سایپا قرار دارند در صورت بروز هر گونه حادثه می توانند با شماره 096550 يا 02184444 ( امدادخودرو سايپا ) تماس گرفته و تمامي كارها تا پايان بازسازي كامل و رايگان خودرو را با خاطري آسوده به همكاران ما بسپارند. کرفی همچنین به انواع طرح های امدادی شرکت امداد خودرو سایپا در طول سال اشاره کرد و گفت: گروه خودروسازی سایپا به منظور جلب رضایت، ایجاد آسایش و همچنین امنیت مشتریان برای تمامی خودروهای سواری خود، بسته های خدماتی متنوع و با ارزشی را بر مبنای نیاز مشتریان و با بکارگیری پتانسیل بالای شبکه گسترده نمایندگی ها طراحی نموده است اين شركت در 9 ماهه گذشته جهت حفظ سلامت جامعه و كاهش ميزان تصادفات، انواع طرح های ویژه مانند طرح امداد نوروزی، طرح خدمات امدادي مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ، طرح تابستانه ، طرح مهر و طرح زمستانه را برای مشتریان محصولات گروه سایپا اجرا كرده است. وی افزود : همچنین به منظور ايجاد تنوع در خدمات ، انواع خدمات امداد الزامی، تکمیلی و خدمات در محل مشتری و طرح جدید گارانتی بدنه ، طرح جديد امداد عمومي براي كليه خودرو هاي سواري به منظور جلب رضایت بيشتر مشتریان ارائه مي گردد.

  9. #5758


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نامه انجمن خودروسازان ایران به مشاور اقتصادی رييس جمهور منتخب

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، به دنبال پخش سخنان دكتر نوبخت ، مشاور اقتصادي رييس جمهور منتخب در برنامه پایش ، مشاور انجمن خودروسازان ایران اقدام به انتشار نامه ای خطاب به ایشان نموده است که در ادامه از نظر می گذرد...
    جناب آقاي دكترنوبخت
    مشاور اقتصادي محترم رييس جمهور منتخب
    با سلام بیش از 20 سال است که شما را میشناسم . و بارها مستمع خوب سخنرانیهایتان در همایشهای مختلف بوده ام . از آن عزیز همیشه متبسم که همواره از سرعقل ودرایت ، وبا متانت سخن میگوید ، توقع نداشتم ، چنین ادعاهای غیر مستندی را در برنامه تلویزیونی پايش (26/3/92 شبكه يك سيما ) بنمائید ، آن هم از زبان مشاور اقتصادي رئیس جمهور منتخب: · افزايش قيمت خودروها ربطي به تحريم ها ندارد · و به مديريت مجموعه برميگردد · و مقرر است ازمديران شايسته در اين عرضه استفاده شود · و قيمت خودرو كاهش خواهد يافت. از جنابعالي كه از مديران با تجربه كشور ، با مشی عقلانیت هستيد انتظار میرود اظهار نظرهایتان مبتنی بر واقعیات مستند باشدکه بی تردید یکی از منابع تهیه اطلاعات مستند، انجمنهای تخصصی هستند که خوشبختانه جناب آقای دکتر روحانی در مصاحبه اخیر خود نیز براهمیت توجه به آنها ، تاکید نمودند. فراز اول - افزايش قيمت خودروها ربطي به تحريم ها ندارد 1- کاهش 50 درصدی درآمدهای ارزی دولت ، که باعث شده تا فقط10 درصد نیاز ارزی این صنعت (300 میلیون دلار به جای 3 میلیارد دلار )تخصیص یابد ، که باعث کاهش بیش از 50 درصدی تیراژ تولید شده( سقوط از رتبه سیزدهم به رتبه نوزدهم جهان) ، ربطی به تحریمها ندارد؟ 2- کاهش عرضه خودرو به میزان 50 در صد(عدم پاسخ به تقاضا ی بازار) ، ربطی به تحریمها ندارد؟ 3- تحریم بانکها و عدم امکان گشایش اعتبار با 10 درصد پیش پرداخت( 130 درصد میپردازیم) و همچنین عدم امکان نقل و انتقال ارز ، ربطی به تحریمها ندارد؟ 4- افزایش نرخ ارز از 1226تومان به2450تومان(مبادله ای )وبه3500تومان (بازار)،ربطی به تحریمها ندارد؟ 5- تا 3 برابر شدن قیمت مواد اولیه تولید داخل( فولاد – مس - آلومینیوم- مواد پتروشیمی و..)که عمدتا شركتهاي دولتی توليد كننده آنها بوده ودر بورس ارائه میشوند ، ، ربطی به تحریمها ندارد؟ فراز دوم - و به مديريت مجموعه برميگردد 1- این واقعیت که از شروع دولت نهم تا اواخر سال 89 ، وزرای سابق صنعت ومعدن برخلاف مصوبه شورای اقتصاد ، از تشکیل کمیته خودرو وتعیین قیمت در حاشیه بازار خودداری کرده وبه سرکوب مالی خودروسازان پرداختند، به نحوی که شاخص عمومی قیمتها در پایان سال90 به760 رسید ، در حالی که شاخص قیمت خودرو به 144 رسیده بود ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 2- این واقعیت که با ادغام نا پخته وغیر کارشناسی دو وزارتخانه صنعت ومعدن ، و وزارت بازرگانی عملا کارهای وزارت صنعت ومعدن به زمین ماندو... و با سپردن عنان کمیته خودرو به سازمان حمایت، و قیمت گذاری 20 درصد زیر قیمت تمام شده در اسفند 90 ، بزرگترین ضربه اقتصادی در تمام طول تاریخ صنعت خودروی ایران ، با زیان 4000 میلیارد تومانی در سال 91 به ثبت رسید ، به مدیریت مجموعه بر میگردد؟ 3- این واقعیت که شورای رقابت قبل از آماده سازی زمینه ها (جمع آوری اطلاعات و..) به ناگهان به مسئله قیمت گذاری ورود نموده وبا اظهارات غیر علمی وغیر کارشناسی برخی اعضایش (که متاسفانه نماينده مجلس هم بودند) ، باعث توقف فروش به مدت چهار ماه شدند ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 4- این واقعیت که فرمول پیشنهادی شورای رقابت ، برخلاف مصوبه شورای اقتصاد که بر قیمت تمام شده به علاوه سود عادله تاکید دارد، تعیین شده است، وبرعکس ، بر قیمت پایه ای تکیه دارد که خود آن قیمتها ، عامل ضرروزیان 4000 ملیارد تومانی شده بود ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 5- این واقعیت که دولت برخلاف مفاد قانون برنامه چهارم توسعه که در برنامه پنجم ( ماده 101) هم تنفیذ شده است ، اقدامی جهت پرداخت ضرر وزیان خودروسازان نکرده ونمیکند ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 6- این واقعیت ،که مانند چند سال پیش ، مدیران دو گروه بزرگ به سبب تداوم سرکوبهای مالی یاد شده ،برای حفظ آبروی وزارتخانه و شرکتشان در سال 91 (پرهیزازمشمولیت ماده 141 - ورشکستگی) مجبور به پنهان سازی زیانهای وارده ، از طریق فروش دارائیهای شرکت و استفاده از سود انباشته نموده تا بتوانند ضرر كمتري نشان داده وفریادهای اعتراضی سهامداران خرد خود را خاموش کنند، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ یا علت ثانویه تحمیلی است؟ 7- این واقعیت که پس از اعتراضات فراوان خودروسازان که گوش دولتیان را کر کرده بود، معاون اول محترم ، در کار گروه حمایت از تولید ،پرداخت 2000میلیارد تومان تسهیلات بانکی را تصویب کردند که تا کنون دیناری از آن پرداخت نشده است ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 8- این واقعیت که رئیس جمهور محترم پس از استماع گزارشات خودروسازان ، اجازه دادندپس از 9 ماه تاخیر ، بالاخره نرخ ارز در محاسبه قیمت تمام شده، برابر نرخ ارز مبادله ای انجام شود ، و چند روز پس از افزایش قیمتها، در کمال ناباوری وبرخلاف موافقت قبلی خودشان ، در تلویزیون خطاب به خودروسازان گفتند خودرو کیلوئی چند؟ که باعث ایجاد بدبینی شدید مردم به خودروسازان ودر نتیجه قفل شدن بازارگردید ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 9- اين واقعيت كه تثبيت مصنوعي نرخ ارز در چند سال گذشته باعث كاهش مستمر قيمت تمام شده قطعات وارداتي گرديد، همزمان با سركوب مالي قطعه سازان از جانب خودروسازان( تثبيت تحميلي قيمت خريد قطعات)، برخي قطعه سازان براي حفظ بقاي خود مجبور به استفاده از قطعات وارداتي از چين شدند و بدينسان ضمن كاهش كيفيت خودرو وابستگي ارزي افزايش يافت كه پس از شروع بحران تخصيص ارز و 3 برابر شدن نرخ ارز، امكان تامين قطعات از خارج( چين) به مشكل جدي برخورد كرد و عامل كاهش تيراژ توليد گرديد، به مديريت مجموعه بر مي گردد؟ 10- این واقعیت که به خاطر تصمیمات سیاسی دولت ، سایتهای برون / درون مرزی زیان ده ، ایجاد میشوند ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 11- این واقعیت که تداوم سرکوبهای مالی همراه با اصرار سهامداران عمده به توزیع نقدی سود (اشکال قانون تجارت ) که باعث تخلیه منابع ، هرچند اندک ، شرکتها میشود، به نحوی که امکان سرمایه گذاری برای طراحی وتولید محصولات جدید منطبق برفناوریهای جدید و..وجود ندارد، به مدیریت مجموعه بر میگردد؟ 12- این واقعیت که سرمایه گذاری صنعتی( ازجمله قطعه سازی) با نرخ بهره بانکی 25-30 درصد درهیچ کجای دنیا امکان پذیر نمیباشد، به مدیریت مجموعه بر میگردد؟ 13- این واقعیت که نداشتن ارتباط فعال با دنیای خارج ، مانع از جذب سرمایه گذاری خارجی برای انتقال دانش فنی روز دنیا گردیده ، و اجبارا به تولید محصولات کهنه وقدیمی میپردازد ، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ 14- این واقعیت که برخورد انفعالی وزرای دولت نهم ودهم باعث شد تا صنعت خودرو به جای یک متولی ، چندین متولی پیدا کند که هرکدام با گذاردن اهداف غیر کارشناسی و غیر عملیاتی برای صنعت خودرو ، علاوه برهدر رفت مبالغ فراوان ، وقت بسیار زیادی از مدیریت صنعت را تلف کرد ند، به مدیریت مجموعه برمیگردد؟ مصوبات رئیس تبصره 13 علیرغم مستندات کارشناسی ارائه شده ،مصوبات ستاد حمل ونقل، مصوبات سازمان حفاظت محیط زیست علیرغم اطلاع از مضایق متعدد وزارت نفت در تولید وتوزیع سراسری سوخت استاندارد (که هنوز هم ادامه دارد) ، حذف کلمه امکان ازجلوی عبارت نصب کیسه هوا از مصوبه کمیته ناوگان ، و..... فراز سوم - و مقرر است از مديران شايسته در اين عرضه استفاده شود از جنابعالی به عنوان یک دولتمرد اقتصاددان ، بعید به نظر میرسد که به دنبال پاک کردن صورت مسئله بوده وتصور کنید مشکلات زیر بنائی تحمیلی به اقتصاد ، به تولید ، به صنعت ، وبه صنعت خودرو را با تعویض مدیران ، حل وفصل نمائید. بی گمان صنعت خودرو هم مثل تمام صنایع دیگر گرفتار مشکلات درون سازمانی هم هست و مدیران فعلیش هم بی عیب و نقص نیستند، اما گوسفند قربانی هم نیستند که جلوی پای دولت جدید قربانی سیاستهای غلط گذشته شوند! فراز چهارم - و قيمت خودرو كاهش خواهد يافت. من در عجبم که وقتی رئیس جمهور منتخب ، در کمال تدبیر، از هرگونه وعده اقتصادی کوتاه مدت نا شدنی پرهیز کرده اند ، چگونه مشاور اقتصادی ایشان به خود جرئت میدهند بدون داشتن اطلاعات مستند، وعده ای غیر قابل اجرا بدهند که چند ماه دیگر در اجرایش بمانند و در نتیجه اعتماد مردم خوبمان ، (به تعبیر دکتر روحانی این سرمایه اجتماعی گرانبها ) به دولت تدبیر وامید را از دست بدهند . به همین آسانی!! داود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودرو سازان ایران

  10. #5759


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نامه انجمن قطعه سازان به رئیس جمهور منتخب کشور

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، انجمن قطعه سازان ایران با ارسال نامه ای به رئیس جمهور منتخب ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت قطعه سازی در اقتصاد کشور ، از آمادگی جامعه قطعه سازان برای مشارکت و همکاری در ارتقا این صنعت و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید پرداخته است که در ادامه مشروح این نامه از نظر می گذرد: جناب آقای دکتر روحانی ریاست جمهوری محبوب و منتخب کشور عزیزمان با سلام و ادای احترام ، با تقدیم گرم ترین شادباش ها حضور ملت بزرگ ایران و جامعه تلاش گر قطعه سازی کشورمان و به ویژه رئیس جمهور محبوبمان جناب آقای دکتر روحانی ، لازم می دانیم خداوند بزرگ را سپاس گوییم که در یکی از دشوارترین ادوار تاریخ کشورمان ، شرایطی پدید آمد تا در فضایی گرم و شاد و با حضوری سرنوشت ساز ، ملت بزرگ ایران پرچمدار تدبیر و امید را برگزیند . جناب آقای دکتر روحانی عزیز پس از سال ها لبخند بر لب تولید و تولید کننده بازگشت . بیانات دلگرم کننده جنابعالی در سخنرانی های مختلف در حمایت از تولید ملی و اراده حضرتعالی در استفاده از توان انجمن های علمی و صنفی ، به ویژه در امور تخصصی ، بی تردید یکی از همان کلید های طلایی است که راهگشای توسعه صنعت و تولید خواهد بود . انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با اراده ای جزم و توان خود که برگرفته از قدرت اعضاء فعال و متخصص عضو می باشد ، خود را یار و همراه رئیس جمهور منتخب می داند . این انجمن به نمایندگی از طرف جامعه بزرگ قطعه سازی کشور ، حضور امید بخشتان را یک بار دیگر صمیمانه تبریک عرض می کند و برای شما و همکاران محترمتان در دولت آینده ، توفیق و عزتی ماندگار و همیشگی آرزومند است . همان طور که آن مقام محترم استحضار دارند صنعت خودروی کشور حدود 4% تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد و بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت فعال هستند و به لحاظ توان تخصصی با 60 رشته مختلف صنعتی ارتباط دارد . لذا انجمن قطعه سازی به دلیل اهمیت و جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور آمادگی دارد در موارد زیر با تمام توان برای اعتلای صنعت خودروی کشور تلاش کند : 1- آمادگی کامل جامعه قطعه سازی برای مشارکت و همکاری در تولید قطعات خودروهای جدید با ویژگی های روزآمد از طریق ارتقاء سطح کیفی قطعات متناسب با نیاز و خواست مردم شریف کشورمان در محیطی رقابتی

    2- تولید و تأمین قطعات کیفی و دارای استاندارد های بین المللی 3- اقدام فوری در خصوص ارتقاء سطح ایمنی خودروها با استفاده از قطعات دارای تکنولوژی روز و رقابت کامل با رقبای خارجی 4- مشارکت در داخلی سازی قطعات ، مجموعه ها و مواد اولیه مرتبط که امکان ساخت داخل دارند ولی هنوز ساخت داخل نشده اند. 5- استفاده از دانش فنی به روز دنیا درساخت و تامین قطعات با هدف افزایش کیفیت 6- آمادگی برای مشارکت های بین المللی و جذب سرمایه گذاران خارجی معتبر در قالب j.v 7- آمادگی برای توسعه صادرات قطعات به خارج از کشور و ورود به بازارهای بین المللی 8- همکاری نزدیک با مراکز علمی ، تخصصی ، فنی و دانشگاه های کشور به منظور ارتقاء کیفیت ، کاهش قیمت و بومی سازی قطعات
    برای دستیابی به موارد فوق وجود شرایط زیر ضروری خواهد بود :
    1- رفع تحریم های بین المللی موجود علیه تولید و صنعت کشور، به ویژه جلوگیری از عملی شدن آخرین تحریم علیه صنعت خودرو که قرار است از ابتدای ماه July میلادیاجرایی شود . 2- تأمین نقدینگی مورد نیاز در کوتاه مدت و رفع موانع موجود در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان (وثیقه ، بدهی معوق ، چک برگشتی ، ذینفع واحد و ....) 3- یکسان سازی نرخ ارز و تثبیت آن و امکان خرید مواد اولیه و قطعات نیم ساخته خارجی با 10% قیمت پروفرم و بقیه در قالب تسهیلات یک ساله 4- التزام عملی همه سازمان ها و نهاد های ذیربط به اجرای برنامه های مصوب در خصوص صنعت خودرو و جلوگیری از مداخله سازمان های غیر ضروری و نهاد های موازی در امور صنعت خودرو و تمرکز آن در وزارت خانه مطبوع و آزاد سازی قیمت خودرو یک بار دیگر برای حضرتعالی و همکاران محترم در دولت آینده توفیق و سربلندی آرزومندیم و اعلام می داریم کلیه اعضاء این انجمن با تمام توان ، آماده همکاری برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید هستند.

    با تجدید احترام

    ساسان قربانی
    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

  11. #5760


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    متقاضیان خودرو درانتظار تغییر و کاهش قیمت ها نباشند

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، یکی از فعالان بازار خودرو کشور با اشاره به بی ثباتی بازار خودرو از اواخر سال گذشته تا کنون گفت : از نیمه دوم سال 91 تاکنون به جهت دخالت برخی ارگان ها و تاخیر شورای رقابت در ارائه فرمول قیمت گذاری خودروها ، بازار خودرو وضعیت بی ثبات را در قیمت ها داشته است به طوری که این مسائل بسیاری از مشتریان را سرگردان نموده است. کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، به رکود بازار خودرو طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود : خوشبختانه با انتخابات اخیر ریاست جمهوری تا حدودی بازار خودرو ثبات یافته است اما همین موضوع موجب رکود در بازار خودرو شده است. وی تصریح کرد: تصور اینکه با تغییر دولت ،قیمت خودرو در بازار تغییر محسوسی خواهد یافت خیالی بیش نیست چرا که هم اکنون تعادل بازار عرضه و تقاضای خودرو برهم خورده است و هر گونه کاهش قیمت مستلزم بهبود روند تولیدو افزایش عرضه خودرو به بازار است. وی گفت : پیشنهاد می شود که متقاضیان خودرو ، درانتظار تغییر و یا کاهش قیمت ها نباشند و در صورت نیاز خودرو مورد نظرشان را خریداری کنند چرا که با توجه به شرایط کنونی و وضعیت ارزی و تحریم ها،احتمال کاهش قیمت خودرو دور از ذهن است. وی با توجه به افزایش 5 درصدی قیمت برخی خودروهای داخلی در یکی ، دو ماه اخیر اظهار داشت : برای اینکه بازار خودرو به تعادل در قیمت ها دست یابد این امر نیازمند افزایش تولید و عرضه به بازار است. این فعال بازار خودرو درادامه خصوص تغییر قیمت در بازار خودروهای وارداتی گفت : از ابتدای سال جاری ضمن اینکه درصدی کاهش قیمت در خودروهای وارداتی رخ داده است در این مدت ،بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی نیز نسبت به سال گذشته با کمی رکود و کاهش مواجه شده است. نیکخواه تاکید کرد : پیش بینی می شود با توجه به شرایط ،قیمت خودرو طی روزهای آینده نه تنها کاهش نداشته بلکه با توجه به تغییر استاندارد خودروها ، افزایش نیز داشته باشد.

صفحه 576 از 771 نخستنخست ... 76476526556566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586596626676 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University