.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 582 از 771 نخستنخست ... 82482532562572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592602632682 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,811 تا 5,820 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5811


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تولید اکتیو تورر تا یک ماه دیگر
    پرشین خودرو: اخیراً اكتیو تورر، هاچ¬بك هیبریدى ب.ام.و كه مدت زیادى از رونمایی‌اش نگذشته به واسطه شایعه هایى مبنى بر تولید این مدل تا یك ماه دیگر، بسیار خبرساز شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نام ب.ام.و همواره در میان بزرگانى است كه صنعت خوردروهاى هیبریدى بر گردن آن‌ها حق زیادى دارد، در واقع یكى از دلایل شكل گیرى این صنعت، فعالیت ها و تحقیقات فراوان ب.ام.و است. مثلا قبل از اینكه مدل مفهومى i8 توسط ب.ام.و رونمایى شود، تقریبا همه به این خودروها به چشم یك اسباب بازى شارژى نگاه مى كردند اما بعد از i8 همه چیز تغییر كرد و مدل‌هاى اسپرت هیبریدى شروع به شكل گرفتن كردند كه به سوپرخودروهایى مانند لافرارى و مكلارن P1 ختم شدند. i8 آخر كار ب.ام.و نبود و این شركت در نمایشگاه پاریس از یك هاچ بك هیبریدى با نام اكتیو تورر رونمایى كرد.
    اكتیو تورر خودرویى جمع و جور و با آلایندگى خیره كننده است طورى كه در هر صد كیلومتر فقط صد گرم CO2 آزاد مى كند كه این مقدار co2 از موتور بنزینى 1.5 لیترى 3 سیلندر آن بیرون مى¬آید. در كنار این موتور یك موتور برقى شارژى مجهز به باترى لیتیوم هم قرار دارد كه توانایى طى 32 كیلومتر، بدون هیچ كمكى از طرف پیشرانه بنزینى را دارد. اگر قدرت تولیدى هر دو پیشرانه را كنار هم بگذاریم به رقم 188 اسب بخار مى رسیم كه براى این سبك از خودروها مناسب به نظر مى آید.
    اگر به عكسهاى كابین نگاه كنید به راحتى متوجه این مى شوید كه اكتیوتورر خودرویى متعلق به نسل آینده است. خطوط مواج، نورپردازى اتاق، استفاده از چوب یك تكه، نوع صندلى ها، داشبورد، سقف شیشه اى همگى این موضوع را اثبات مى كنند. یكى از قابلیتهاى سقف شیشه اى این خودرو، مات شدن آن به صورت كامل است طورى كه نورى از آن عبور نكند. سیستم ناوبرى اكتیوتورر هم ویژگى هاى جالبى دارد. این سیستم با نصیحت كردن، شما را وادار به رعایت قوانین مى كند مثلاً وقتى از سرعت مجاز عبور كنید، برخلاف خودروهاى دیگر كه پیوسته مانند ضبطى كه نوارش گیر كرده باشد، جمله ى "شما سرعت مجاز را رد كردید" را تكرار نمى كند یا صندلى و فرمان را به صورت وحشتناكى تكان نمیدهد بلكه به صورت خیلى ساده مى گوید" لطفاً پاتو از روى گاز بردار"، همچنین این سیستم پیوسته اطلاعات مربوط به مقدار شارژ یا بنزین باقیمانده را به راننده نشان می‌دهد.
    اگر راننده مقصد را در GPS خودرو مشخص كند، این سیستم مقدار شارژ را با مقدار راه مى سنجد و وضعیت را به راننده گزارش مى كند. در پشت صندلى هاى جلو براى هر دو سرنشین عقب یك آی‌پد قرار داده شده كه مى توان با آن به آهنگ مورد نظر خود گوش دهند یا در آن فیلم ببینند و یا در اینترنت جست‌وجو كنند. همچنین در آی‌پدها یك بازی كه خود ب.ام.و آن را طراحى كرده قرار دارد كه به گیمر خود نحوه كنترل و حركت خودرو در جاده به صورتى كه كمترین آلایندگى را تولید كند، آموزش مى دهد.
    به هرحال این خودرو چیزى هم براى صاحبش هم براى سرنشینانش و هم براى هواى كره زمین كم نمى گذارد و اگر شایعات حقیقت داشته باشند، از ماه دیگر همگى شاهد زمینى پاكتر بواسطه وجود این خودرو در خیابانها هستیم.

    - امیر وزیری



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  3. #5812


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فورد F-150 Tremor معرفی شد
    لرزه‌ای که فورد به جان بازار می‌اندازد
    پرشین خودرو: فورد جدیدترین مدل وانت خود یعنی Ford F-150 Tremor را معرفی کرد. این خودرو پاییز امسال روانه بازار می شود اما هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اولین نمومه فورد F-150 در سال 2001 با نام تجاری SVT Lightning روانه بازار و با استقبال فراوانی از سوی مشتریان مواجه شد و تا کنون نیز سری F-150 به واسطه پدربزرگ خود توانسته در زمره پرطرفدارترین وانت‌ها قرار گیرد.
    پیشرانه این خودرو یک موتور V6 با توربو دوقلو از نوع اکوبوست (EcoBoost) است که فورد به تازگی آن را معرفی کرده است. این موتور در گروه موتورهای بدون آلایندگی یا به نوعی دوست‌دار طبیعت قرار می‌گیرد و توانایی تولید 365 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و گشتاور 420 پوند (190 کیلوگرم) در 2500 دور در دقیقه را دارا است که باعث شتاب گیری بهتر و برتری آن نسبت به موتورهای دیگر شده است. نیروی تولید شده موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک هفت حالته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو (Ford F-150 Tremor) را می‌توان هم به صورت دیفرانسیل عقب و هم به صورت چهار چرخ محرک تهیه کرد که بستگی به سلقیه و نیاز خریدار دارد.
    شکل ظاهری تغییر چندانی نسبت به نسخه‌های قبلی این سری نداشته، اما سازندگان پکیجی با نام FX را معرفی کرده‌اند که خریدار با سفارش این پکیج می‌تواند از امکاناتی همچون تغییرات اندک ظاهری خودرو، رینگ‌های 20 اینچی سیاه-سفید، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، طرح‌های گرافیکی بدنه و.... بهره‌مند شود.
    روکش چرم صندلی‌ها با نوار قرمز، فرمان چرم و کنسول میانی جذابیت خاصی را درون خودرو ایجاد کرده‌اند.
    از امکانات جانبی خودرو می‌توان به سیستم ناوبری، سیستم توزیع مساوی نیرو، ترمزهای ضد قفل، گرمکن صندلی، سیستم ضد سرقت، ایربگ‌های جانبی و جلویی، سیستم کنترل کشش و... اشاره کرد.
    بدون شک فورد Ford F-150 Tremor با طراحی داخلی و خارجی جذاب، قدرت خروجی بالا و کارایی بسیار بالا و مصرف سوخت پایین یکی از بهترین و محبوب‌ترین وانت‌های ساخته شده به دست بشر است.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  5. #5813


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معرفی کیفی ترین خودروهای داخلی +جدول
    فرانسوی ها بازهم مغلوب ژاپنی ها شدند
    پرشین خودرو: در سومین ماه سال جاری ژاپنی ها توانستند از رقبای فرانسوی خود پیشی گرفته و صدر جدول کیفی ترین خودروهای تولید داخل را از آن خود کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در خرداد ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 4/5 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با كاهش 7/34 درصدی مواجه گردید.
    در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل كشور مختص خودروهای سبك (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.
    در بخش سواری شاهد افزایش 4/11 درصدی تولید نسبت به ماه قبل بودیم. از نكات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ خودروهای تولید داخل می‌توان به تولید خودروی جدید پارس تندر در کارخانه پارس خودرو، قطع تولید خودروهای پژو 206 و voleex c30 و افزایش تولید خودروهای تیبا، پژو 405 و تندر90 پارس خودرو اشاره نمود.
    به طبع افزایش تولید خودروهای سواری در خرداد ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 2/27 درصد افزایش یافت بطوریكه جمعا 18 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت كه 9 مدل در سطح كیفی خیلی خوب و 9 مدل در سطح كیفی خوب قرار گرفته‌اند.
    جدول رده بندی كیفی- گروه سبك- سواری

    ردیف
    خودرو
    شركت
    كدهای 9 گانه
    نمره
    سطح كیفی
    سازنده
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    منفی
    1
    نیسان تیانا
    پارس خودرو
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    3.1
    0.0
    0.0
    3.1
    خیلی خوب
    A+
    2
    نیو مزدا3
    گروه صنعتی بهمن
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    5.0
    10.0
    0.0
    0.0
    15.0
    خیلی خوب
    A+
    3
    گرند ویتارا
    ایران خودرو خراسان
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    2.5
    10.0
    5.0
    0.0
    0.0
    17.5
    خیلی خوب
    A+
    4
    رنو مگان
    پارس خودر
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    7.5
    8.4
    2.8
    0.9
    0.0
    19.7
    خیلی خوب
    A+
    5
    پارس تندر
    پارس خودرو
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    5.5
    11.8
    3.2
    0.0
    0.0
    20.5
    خیلی خوب
    A+
    6
    تندر 90
    پارس خودرو
    0.0
    0.0
    0.3
    0.0
    10.3
    8.7
    2.0
    0.0
    0.0
    21.3
    خیلی خوب
    A+
    7
    تندر 90
    ایران خودرو
    0.0
    0.0
    0.0
    0.0
    6.6
    6.0
    7.1
    1.8
    0.0
    21.5
    خیلی خوب
    A+
    8
    توجوی هاچ بك
    كرمان خودرو
    0.0
    7.5
    3.8
    3.8
    7.5
    15.0
    15.0
    0.0
    3.8
    56.3
    خیلی خوب
    A
    9
    لیفان 620
    كرمان خودرو
    4.3
    4.3
    2.1
    0.0
    15.0
    15.0
    15.0
    2.1
    0.0
    57.9
    خیلی خوب
    A
    10
    پژو پارس
    ایران خودرو خراسان
    4.5
    1.5
    0.0
    0.8
    25.5
    11.3
    12.0
    4.5
    1.3
    61.3
    خوب
    B+
    11
    پژو 405
    ایران خودرو
    8.0
    1.8
    1.8
    1.8
    26.8
    11.4
    8.6
    1.4
    0.5
    62.1
    خوب
    B+
    12
    پژو 405
    ایران خودرو خراسان
    5.4
    2.9
    0.0
    0.0
    30.0
    10.7
    9.6
    4.3
    0.0
    62.9
    خوب
    B+
    13
    سمند
    ایران خودرو
    6.3
    3.3
    1.0
    1.5
    29.3
    4.0
    12.0
    5.5
    0.0
    63.0
    خوب
    B+
    14
    MVM530
    مدیران خودرو
    15.0
    0.0
    8.0
    0.0
    15.0
    12.0
    15.0
    0.0
    0.0
    65.0
    خوب
    B+
    15
    تیبا
    سایپا کاشان
    1.9
    11.0
    1.9
    3.1
    22.7
    16.5
    5.6
    4.2
    0.6
    67.5
    خوب
    B+
    16
    MVMX33
    مدیران خودرو
    0.0
    12.0
    6.0
    5.0
    12.0
    19.0
    19.0
    0.0
    0.0
    73.0
    خوب
    B+
    17
    سایپا X131
    سایپا
    2.2
    12.3
    5.0
    7.6
    21.9
    18.0
    5.8
    2.8
    8.2
    83.8
    خوب
    B+
    18
    سایپا X131
    پارس خودرو
    0.7
    9.8
    0.3
    2.0
    26.6
    27.3
    11.1
    4.2
    4.6
    86.5
    خوب
    B


    ذكر: عیوب فنی و عملكردی شامل كدهای 1 (فنربندی، تعلیق و فرمان)، 2 (موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهیزات الكتریكی) می‌باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل كدهای 5 (تزئینات) و 8 (صداهای غیرعادی) می‌باشد. عیوب بدنه شامل كدهای 6 (بدنه) و 9 (نفوذ آب) و عیوب رنگ هم كد 7 می باشد.
    همانطور كه در جدول رده‌بندی كیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، خودروی نیسان تیانا محصول شركت پارس خودرو در صدر و خودروی سایپا X131 محصول شركت پارس خودرو در انتها قرار دارند.
    در بخش عیوب فنی و عملكردی خودروهای سواری سایپا X131 ، MVM530 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را كسب نمودند. از طرفی شاهد بهبود 8/7 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای تندر90 پارس خودرو و رنو مگان می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای سمند و پژو 405 خراسان بیشترین نمرات منفی را كسب نمودند.
    در ضمن شاهد ترقی 8/10 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تغییر برای خودروهای نیسان تیانا و MVMX33 می باشد. در بخش بدنه خودروهای سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را كسب نمودند، همچنین نسبت به ماه قبل رشد 0/8 درصدی را شاهد هستیم كه بیشترین تاثیر در این روند رو به رشد مربوط به خودروهای نیسان تیانا و سمند می باشد.
    در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نیافت و خودروهای MVM530 ، MVMX33 ، توجوی هاچ بک و لیفان بیشترین نمرات منفی را كسب نمودند.
    ایرادات مهم و اساسی نیز روند نزولی 3/33 درصدی داشته كه عمدتا مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروهای سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو می باشد.
    در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای بهبود كیفی 6/7 درصدی بوده كه عمدتا مربوط به روند رو به رشد خودروهای MVM530 و سوزوکی گرند ویتارا می باشد.
    درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه MVM530 بیشترین درصد بهبود و MVMX33 هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.
    از دیگر نكات حائز اهمیت در جدول می‌توان جابجایی رده کیفی خودروی تندر90 ایران خودرو و پارس خودرو را در جدول ماه جاری مشاهده کرد بطوریکه تندر90 پارس خودرو بر خلاف ماه پیش بالاتر از هم نام ایران خودرویی خود قرار گرفت. از طرفی هم خودروی پژو 405 ایران خودرو که ماه پیش در رده پایین تر از هم نام ایران خودروی خراسانی خود قرار داشت، در این ماه بالاتر از پژو 405 خراسان قرار گرفت.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  7. #5814


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    *** لیفت هیوندای الانترا در حال آزمون جاده ای




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: هیوندای الانترا، به زودی تغییرات زیادی خواهد کرد. امروز تصاویری فاش شده اند که نشان می دهند هیوندای به تست *** لیفت الانترا در کره جنوبی و ایالات متحده ادامه می دهد.
    به گزارش خبرخودرو، الانترای سیال که در سال 2010 معرفی شد، مدلی موفق بود و به اندازه پیش بینی هیوندای فروش داشت. اما از آنجا که طراحی این خودرو سه سال قدمت دارد، هیوندای باید این سدان عالی را به روز کند.
    تصاویر فاش شده، این خودرو را در حال آزمون در فولرتون کالیفرنیا نشان می دهند. تصاویر دیگری نیز از این خودرو در حال آزمون جاده ای در کره فاش شده است. نمونه ای که در کره تست می شود دارای پوشش روی درها است اما مدل ایالات متحده این پوشش را ندارد.
    قسمت های جلو و عقب این خودرو در هر دو کشور دارای پوشش است. بنابراین احتمالا تغییرات بدنه، روی این قسمت های خودرو اعمال خواهد شد. چراغ های جلو و عقب این خودرو، طراحی متفاوتی داشته و محافظ رادیاتور آن نیز تغییرات ظریفی خواهد داشت. باقی قسمت های این خودرو بی تغییر باقی خواهند ماند.
    انتظار می رود *** لیفت الانترا، پایان امسال رونمایی شود.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  9. #5815


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    احتمال تعویق یک ماهه تحریم صنعت خودرو

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو،رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت : با انتخابات اخیر ریاست جمهوری و تغییر و تحول در دولت ، مقرر گردیده تا اعمال تحریم های جدید صنعت خودرو،حدود یک ماه به تعویق بیفتد . هادی غنیمی فر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه به هر حال شروع تحریم های جدید می تواند شرایط را برای شرکت های خودرویی سخت تر کند ، افزود : البته تاکنون اعمال تحریم های جدید بر علیه صنعت خودروسازی ایران نیز از ابتدای جولای رسما به تصویب نرسیده است. وی تصریح کرد : در حال حاضر مشکلاتی که صنعت خودروسازی در مواجه با تحریم ها داخلی با آن روبرو است به مراتب شدید تر از تحریم های خارجی است. وی گفت : از جمله موانع و تحریم های داخلی اقدام بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و سایر نهاده ها در افزایش ناگهانی نرخ بهره بانکی به 31 درصد است که مشکلات جدی را برای تولید کنندگان و مردم ایجاد نمود در حالی که همچنان روسای بانک مرکزی خواب های آشفته تر از آن را دیده و بنا دارند تا نرخ بهره بانکی را افزایش دهند. وی ضمن انتقاد جدی به سیاستهای اقتصادی دولت در سالهای اخیر تصریح کرد : متاسفانه کسانی که در حوزه صنعت ، تولید و اقتصاد تصمیم گیر هستند به مسائلی و راهکارهایی که مزیت های تولید و صنعت بسته به این نوع اقدامات دارداحاطه ندارند. رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت در ادامه به یشنهاد اختصاص 2 میلیارد دلار تسهیلات به صنعت خودرو،اشاره کرد و گفت : طرح چنین پیشنهاداتی ، قانون و مصوبه ای نیست که بتوان به آنها اطمینان کرد و امکان تحقق این پیشنهادات بعید و دوراز تصوراست. غنیمی فر افزود : تمام قوانین رندانه ای که ظاهرا به نفع دولت و به واقع به ضرر کشور و مردم است باید تغییر یابد . وی به نوسان و کاهش نرخ ارز و طلا در هفته های گذشته و رشد سهام شرکتهای خودرویی در بورس پرداخت و گفت : به نظر می رسد کاهش نرخ ارز و رشد سهام شرکتهای خودرویی در بورس در این روزها کاذب است و روند کنونی ادامه نخواهد داشت.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  11. #5816


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مقابله با تحریم صنعت خودرو با تامین منابع ارزی و ریالی مورد نیاز خودروسازان

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : در صورت اعمال تحریم های جدید برصنعت خودرو مشکلات خودروسازان و قطعه سازان دوچندان خواهد شد. فرهاد به نیا در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته پیش از اعمال تحریم ها هشدار و تدابیر لازم برای مقابله با دور جدید تحریم از سوی مسئولین و شرکتهای خودروساز اعلام شده است تا با تامین به موقع نقدینگی و خریدهای لازم بتوان فشارهای مضاعف در این زمینه را مدیریت نمود. وی تصریح کرد : متاسفانه وضعیت تحریم های داخلی بسیار شدیدتر از تحریم های خارجی است به طوری که سیستم بانکی کشور برای تامین نقدینگی لازم شرکتهای خودروساز و قطعه ساز قبل از دور جدید تحریم ها تاکنون هیچ گونه همکاری نداشتند. وی گفت : در صورت کاهش و تعویق تحریم ها بر علیه صنعت خودرو ایران امید می رود که وضعیت خودروسازان و قطعه سازان تا حدودی بهبود یابد. وی با تاکید بر اینکه مسلما سیاستهای اقتصادی دولت جدید بسیار پخته تر از سیاستهای قبلی است ،گفت : تا کنون صنعت خودرو از تصمیمات سیستم بانکی ،تامین اجتماعی،دارایی، مالیات بر ارزش افزوده ،گمرکات به اندازه کافی ضربه خورده است شاید مهمترین بخشی که با تصمیمات نادرست به خوروسازان آسیب وارد کرد شورای رقابت باشد. وی افزود : در این مدت شورای رقابت با عدم قیمت گذاری مواد اولیه شرکتها مانند فولاد و مس و آلومینیم موجب عرضه این کالاها در بورس و افزایش چند برابری قیمت این مواد گردید در حالی که همزمان شرکتهای خودروساز را با چالش شدید فروش مواجه کرد به طوری که تا کنون نزدیک 5 ماه است که فروش شرکتهای خودروساز به شدت دچار بحران شده و متاسفانه اثرش را بر نقدینگی قطعه سازان گذاشته است. وی به تدابیر لازم جهت دور زدن تحریم های جدید صنعت خودرو اشاره و اظهار داشت : مهمترین تدبیر جهت مقابله با تحریم های احتمالی بر صنعت خودرو تامین نقدینگی ارزی و ریالی خودروسازان و قطعه سازان در داخل کشوراست. این کارشناس صنعت قطعه سازی در ادامه تصریح کرد : متاسفانه در این جریان نه سیستم بانکی و بانک مرکزی و نه وزارت صنعت و معدن هیچ کمکی را به صنعت خودرو کشور نکردند .

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  13. #5817


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    عرضه جدیدترین محصولات زامیاد در بازار

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، همزمان با سالروز میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و با حضور حجه‌الاسلام‌والمسلمین‌غ وری امام‌جمعه مرودشت، فریدون‌حمیدی مدیرعامل شرکت‌ زامیاد و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت، دومین نمایندگی فروش وخدمات پس‌ازفروش شرکت زامیاد در شهرستان مرودشت استان فارس افتتاح شد. بنا به این گزارش، فریدون‌حمیدی مدیرعامل شرکت زامیاد با اشاره به نقش خدمات پس‌ازفروش اظهار داشت: با توجه به محصولات تولیدی زامیاد که در بخش تجاری قرار می‌گیرد دقت، کیفت و کاهش زمان توقف خودرو، شاخص مهمی در جهت ارتقا خدمات پس‌ازفروش خودروهای‌تجاری محسوب می‌شود از این رو است که اهمیت به‌روزرسانی،گسترش و توسعه خدمات پس‌از فروش در این حوزه را دوچندان‌می‌کند. وی در خصوص وضعیت فروش محصولات شرکت زامیاد در استان فارس بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود، فروش و خدمات پس‌ازفروش محصولات شرکت زامیاد در استان فارس رتبه نخست را به خود اختصاص داده و مطمئنا حضور پرقدرت زامیاد در استان فارس با عرضه مجموعه‌ای از جدیدترین و کاربردی‌ترین محصولات تجاری این شرکت، جایگاه زامیاد را در استان فارس بیش از گذشته تقویت خواهد کرد. مدیر عامل شرکت زامیاد در خاتمه خواستار آموزش نمایندگی‌ها در بخش خدمات پس‌ازفروش خودروهای تجاری شد و اظهار داشت: خودروی تجاری محل تامین معیشت یک خانواده محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که زمان در کنار نحوه ارایه خدمات فنی در بخش پس‌ازفروش در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که باید با آموزش‌های دورهای ظرفیت‌ها را در قسمت خدمات پس از فروش خودروهای تجاری بالا ببریم.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  15. #5818


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    روشی برای تشخیص سمت باک بنزین خودرو!+ تصویر
    پرشین خودرو: اگر خودرو کسی را امانت گرفتید و موقع بنزین زدن ندانستید که باکش کدوم سمته؟ از روی جهت دستگیره Icon پمپ بنزین که روی داشبورد مقدار بنزین را نشون میده میتونید جهتش رو بفهمید: اگر دستگیره سمت راست بود باک شما سمت راسته و بر عکس.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هرچند شاید به نظر بیاید که فراموش کردن محل باک بیشتر هنگامی که سوار بر خودوری جدیدی هستید اتفاق می‌افتد اما هستند کسانی که در خودروی خود نشسته‌اند و فراموش می‌کنند که مخزن بنزین در کدام سمت خودرو واقع شده است.
    به گزارش ایسنا، البته شاید سوال دیگری که پیش بیاید این باشد که چرا خودرو سازان همانگونه که فرمان خودرو را در جای ثابت طراحی کرده‌اند چرا در خصوص دریچه مخزن بنزین اینگونه عمل نکرده‌اند.




    Click here to enlarge





  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  17. #5819


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مقایسه JAC J5 و جیلی امگرند EC7
    شاخ به شاخ چینی‌ها در ایران
    پرشین خودرو: در شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور، انتخاب محصولات چینی کمتر به سلیقه افراد برمی‌گردد و به نوعی جبر ناشی از کمبود تنوع و قیمت گزاف دیگر محصولات خارجی، خریداران را به سوی چینی‌های بازار سوق می‌دهد.
    به گزارش«پرشین خودرو»، بنا به دلایل مشخص این محصولات در حال افزایش تنوع در بازار بوده و به لطف ملّیتی که دارند در رده قیمتی پایین‌تر از سایر رقبا قرار گرفته‌اند، همچنین کلاس سدان‌های متوسط از دیرباز تاکنون یکی از رده‌های پر طرفدار در بازار بوده‌اند، از این رو در این مطلب قصد داریم تا دو عضو خوش‌نام چینی این رده را رودررو کنیم تا به انتخاب بهتر و مناسب‌تر میان جیلی امگرند EC7 و JAC J5 دست یابیم.
    طراحی ظاهری
    در این بخش JAC J5 شمشیر را از رو بسته و با تکیه بر تجربه و سلیقه ایتالیایی پینین فارینا وارد صحنه نبرد شده است، چراکه وظیفه طراحی J5 برعهده این مرکز طراحی مشهور گذارده شده است تا خیال این سازنده چینی از حیث بدنه و نماهای داخلی و خارجی راحت باشد و دیگر مورد سرزنش منتقدان قرار نگرفته و برپسب کپی کاری به آن چسبانده نشود. با نگاهی به این خودرو به راحتی تناسبات بدنه نمایان می‌شوند و چراغ‌های هالوژنی کشیده جلو و LED عقب جلوه دهنده نماهای جلو و عقب آن هستند. در نمای جانبی نیز تلاقی درب عقب و ستون C یکی از نقات جذاب J5 محسوب می‌شود، هرچند که در این نما درب‌ها از خط شخصیت به بعد تا پایین خودرو به شکلی ساده دیده می‌شوند و خبری از خطوط پایینی نیست. در ادامه باید این نکته را متذکر شد که آینه‌های جانبی با اینکه از اندازه مناسبی برخوردارند اما با ظرافت کلی خودرو ناهماهنگ بوده و کمی زمخت طراحی شده‌اند. در طرف دیگر میدان EC7 به عنوان عضو پر افتخار شاخه لوکس برند جیلی(امگرند) خودنمایی می‌کند، و با چهره‌ای جدی اما ساده‌تر جلوپنجره پخته‌تر خود را به رخ می‌کشد، این خودرو از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد، البته از جذابیت‌های آن می‌توان به انحنای بیشتر سطوح درب‌ها و بخش انتهایی خودرو اشاره کرد، چرا که با دیدن درب صندوق به سرعت نسل پیشین مرسدس بنز Sکلاس برای شما تداعی می‌شود تا به‌این‌ترتیب جذاب‌ترین بخش EC7 نمای عقب آن باشد. این خودرو دارای ستون C ضخیم‌تری بوده که ممکن است اندکی بر روی دید عقب تأثیر بگذارد اما همین امر باعث شده تا بُرش درب عقب به شکلی ساده درآمده و همانند فرم تکراری بسیاری از خودروهای میان‌رده باشد. بنابراین تا این‌جای رقابت J5 برنده بخش نمای ظاهری است.
    کابین
    با ورود به کابین EC7 با فضایی آمیخته از خطوط نرم و تیز روبرو می‌شوید، فضایی که در آن همه‌چیز به دور از اغراق و در کمال سادگی شکل گرفته است، کنسول وسط آلومینیومی و دریچه‌های هوای مستطیل شکل از نکات منفی این بخش هستند که بسیار ساده‌تر از آنچه باید می‌نمایند، البته وجود دکمه‌های کنترل کننده بر روی غربیلک فرمان تنها نقطه برتری EC7 بر J5 است چرا که J5 در بخش طراحی داخلی نیز یک سر و گردن از رقیب خود سر بوده و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در آن نیز بهتر است، برای مثال با دیدن صفحه نشان دهنده‌های دایره‌ای شکل با تزئین کروم می‌توان پی به تفاوت این دو خودرو برد. در پایان می‌توان امتیاز این بخش را نیز به JAC J5 واگذار کرد.
    تجهیزات رفاهی و ایمنی
    در زمینه امکانات رفاهی هر دو خودرو پابه‌پای هم پیش رفته‌اند، و هردو دارای تجهیزاتی از جمله سیستم تهویه هوای خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های خطر درب‌ها، آنتن‌های شیشه‌ای، تریم چرم کابین، آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشو دارای چراغ‌راهنما و قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو هستند و تنها در مواردی همانند تنظیم هشت جهته صندلی راننده، صفحه نمایش 6.5 اینچی سیستم رادیو پخش DVD، وجود سانروف، چراغ زیر درب راننده، سیستم Power Windows، محافظ نویز شیشه‌ها و سیستم HSEA شیشه جلو و عقب و البته آینه وسط الکتروفتوکرومیک است که EC7 به وضوح برتری خود را نشان می‌دهد، اما در بخش ایمنی نیز این برتری ادامه داشته و از آنِ محصول امگرند است، با توجه به اینکه هر دو خودرو با شعار ایمنی بالا وارد صحنه شده‌اند ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که J5 پنج ستاره ایمنی خود را از موسسه چینی C-NCAP دریافت کرده درحالی که سازنده EC7 که در ابتدای برنامه‌ریزی برای ساخت این خودرو قول تولید خودرویی ایمن را داده بود با غرور تمام به تبلیغ اخذ 4 ستاره ایمنی از مرکز تست Euro-NCAP توسط EC7 پرداخته است. حال اگر ستاره‌ها را کنار بگذارید نیز برخی مشخصات EC7 به راحتی شما را قانع خواهند کرد که از آن جمله می‌توان به سنسور تشخیص کمک راننده، کیسه‌های هوای جانبی صندلی‌های جلو و پرده‌ای ردیف‌های جلو و عقب، باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص، هشدار روشن ماندن چراغ‌ها و روشنایی خودکار چراغ‌ها اشاره کرد که در کنار مشخصات ایمنی یکسان هر دو رقیب مانند کیسه‌های هوای جلو به تعداد 2 عدد، سیستم ضد سرقت، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و پیش‌کشندگی، هشدار باز بودن درب‌ها و سرعت بالا، قفل کودک و ترمزهای ABS و EBD برتری بلامنازعی را برای جیلی امگرند EC7 در زمینه ایمنی به ارمغان آورده‌اند.
    مشخصات فنی
    پیروزی این بخش از مقایسه هم نصیب EC7 می‌شود چراکه با پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1792 سی‌سی توانایی تولید نیرویی برابر با 137 اسب‌بخار در دورموتور6200 و گشتاور172 نیوتن‌متر در دور4200 را دارد که با همکاری یک جعبه دنده دستی 5 سرعته توانایی دست‌یابی به حداکثر سرعت 185 کیلومتربرساعت را دارد و در مقابل J5 از پیشرانه‌ای بهره می‌برد که درست همانند EC7 دارای تعداد چهار سیلندر از نوع خطی و 16 سوپاپ است اما به واسطه حجم کمتر پیشرانه به میزان 1499 سی‌سی قادر به تولید نیرویی معادل 111 اسب‌بخار در دور 6000 و گشتاور 146 نیوتن‌متر در دور 4000 است و با استفاده از جعبه دنده 5 سرعته دستی به حداکثر سرعت 175 کیلومتربرساعت دست می‌یابد. گفتنی است طی ماه‌های آینده رقابت در این بخش سخت‌تر خواهد شد چراکه قرار است به زودی پیشرانه 1.8لیتری و جعبه دنده اتوماتیک برای J5 توسط کرمان موتور عرضه شود. ابعاد EC7 برای طول، ارتفاع و عرض خودرو به ترتیب برابر است با 4635، 1789 و 1470 میلی‌متر است که این اعداد در J5 با 4590، 1765 و 1465 میلی‌متر برابری می‌کنند، به این‌ترتیب EC7 اندکی بزرگتر از J5 ظاهر شده از این رو حجم محفظه بار آن 680 لیتر است که نسبت به محصول JAC با 430 لیتر می‌تواند قابل توجه خانواده‌های ایرانی باشد.
    پایان سخن
    خوشبختانه تعصب در خرید خودروهای چینی جایگاه چندانی ندارد و عموماً خریداران به انتخاب منطقی تمایل دارند و با درنظر گرفتن ارزش خودرو در مقابل بهای پرداختی اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند. حال با توجه به مقایسه انجام شده بین نمونه تولیدی J5 در کرمان موتور و EC7 وارداتی توسط جیلیران می‌توان هدف خرید را به سه بخش تقسیم کرد، اگر خواهان خودرویی با طراحی چشم‌نوازتر در نمای بیرونی و کابین هستید J5 انتخابی منطقی است اما اگر جزو آن دسته افراد هستید که ایمنی و امکانات رفاهی را در اولویت قرار می‌دهید بدون درنگ به سراغ EC7 بروید، همچنین دسته سوم که عاشق قدرت بیشتر پیشرانه هستند تکلیفشان مشخص است و تا زمان عرضه نسخه 1.8 لیتری J5 می‌توانند اقدام به خرید امگرند EC7 کنند. بهای پرداختی برای هردو خودرو در رنج قیمتی نزدیک به هم و در محدوده 52 میلیون برای J5 و 54 میلیون تومان برای EC7 قرار دارد اگرچه در بازار شاهد قیمت 57 میلیون برای J5 و 63 میلیون تومانی برای EC7 هستیم.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

  19. #5820


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کدام خودروها بیشتر دچار تغییر می شوند؟+جدول قیمت
    بازار رینگ ایران در قبضه چشم بادامی ها
    پرشین خودرو: بازار محدود و منحصر به فردی است این بازار رینگ لاستیک خودرو و صد البته مشتریان خاص و و منحصر به فرد خودش را هم دارد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، قیمت ها هم در این بازار خاص و عجیب و غریب است به طوری که قیمت انواع رینگ بسته به جنس، ابعاد، اندازه رینگ و کشور تولییدکننده از 400 هزار تومان شروع شده و به بیش از چندین میلیون تومان می رسد.
    هر چند قیمت عرف و معمول بازار این کالا بین 400 هزار تا دو میلیون تومان است اما به گفته فعالان بازار تیونینگ، بازار رینگ اسپرت آنقدر خاص است که برخی مشتریان آن حاضر می شوند برای منحصر به فرد کردن خودروشان تا سقف 20 میلیون تومان برای خرید رینگ های سفارشی هزینه کنند که البته خودرو آنها نیز، ماشین هایی خاص و موردی است.
    در حال حاضر حدود 14میلیون خودرو در کشور تردد می کنند که به طور متوسط سالی یک میلیون خودرو نیز به تعداد آنها افزوده می شود بنابراین به طور بالقوه تقاضایی بالغ بر 56 میلیون قطعه برای این بازار در ایران وجود دارد، اما از اینکه چه درصدی از این تقاضای بالقوه؛ بالفعل می شود، آمار و ارقام دقیقی وجود ندارد.
    به گفته فعالان تیونینگ، اکثر کسانی که به سراغ اسپرت کردن خودروهایشان می روند دارندگان خودروهای ارزان قیمتی چون پراید هستند، بعد از پراید نیز خودروهای چون 206، 405، پرشیا و تندر در صف تغییر قیافه هستند. صاحبان مورانو، زانتیا، بی.ام.و، بنز و .... هم گاهی اوقات سری به این بازار می زنند.
    عمده فروشندگان رینگ اسپرت معتقدند که از هر 10 خودرو مراجعه کننده برای خرید رینگ اسپرت هشت خودرو پراید بوده و دو خودرو دیگر سایر برندهای را در بر می گیرد. با این حال آنها معتقدند که تنها حدود 10 درصد از خودروهای موجود در کشور برای دریافت این خدمات مراجعه می کنند و مابقی تمایلی برای تغییراتی از این دست در خودروهایشان ندارند.
    این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس خریداران خودرو همواره در حال تغییر و تحولاتی از این قبیل در خودروهایشان هستند که این موضوع به وجود بازار جذاب با حضور همه برندهای خودروسازی بستگی دارد، ولی در ایران با توجه به اینکه عمده بازار در اختیار دو خودروساز بزرگ است، آنها هستند که بر سلیقه و رفتار مشتری تاثیر می گذارند.
    به گفته آنها، دلیل این موضوع نیز به کارخانه های سازنده این خودروها برمی گردد چراکه خودروهای وارداتی معمولا از طریق کمپانی های سازنده با رینگ های اسپرت عرضه می شوند. البته در ایران نیز برخی خودروها به صورت سفارشی تحویل مشتری می شوند اما با این وجود خرید خودرو به صورت تیونیگ در ایران چندان رونق و جذابیتی برای مشتریان ندارد.
    اما رینگ های موجود در بازار ایران به دو دسته وطنی و وارداتی تقسیم می شوند که البته بیشتر بازار این کالا در اختیار رینگ های خارجی به ویژه محصولات کشور چین است به طوری که می توان گفت 70 درصد بازار رینگ ایران در قبضه چشم بادامی هاست.
    در ایران و در حال حاضر هفت کارخانه تولید رینگ آلومینیومی معتبر و شاخص وجود دارد که عبارت اند از جوگی تهران، مالیبل سایپای تهران، اروند چرخ کرمان، آذر ذوب سپاهان (آزپک) اصفهان، نور نیریز فارس، خمین گستر اراک و معارف کرمانشاه. خودروسازان داخلی هم معمولا بین 20 تا 25 درصد از تولیدات خود را با رینگ های اسپرت تولید می کنند و برای مابقی تولیدات از رینگ های معمولی با قالپاق های پلاستیکی استفاده می کنند.
    اما با این حال شرکت های اقماری خودروسازان مانند آپکو (ایران خودرو) و سیتکو(سایپا) نسبت به اسپرت کردن خودروها و یا تولید خودروهای سفارشی اقدام می کنند.
    رینگ های خارجی موجود در بازار ایران نیزاکثراً ساخت کشورهایی از قبیل ایتالیا، آلمان، اوکراین، تایوان، چین، کره، تایلند و ...هستند. با این حال بسیاری از فعالان بازار معتقدند که رونق فروش این محصولات به شرایط اقتصادی کشور و مردم هم بستگی دارد زیرا در شرایط فعلی و با توجه به رشد تورم تعداد مراجعات کمتر شده است.
    قیمت 4 حلقه رینگ(تومان)
    سایز
    حداقل قیمت
    حداکثر قیمت
    15
    400.000
    650.000
    16
    450.000
    850.000
    17
    500.000
    1.300.000
    18
    1.300.000
    1.800.000
    19
    1.400.000
    2.000.000

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    farhad1904 (5th July 2013)

صفحه 582 از 771 نخستنخست ... 82482532562572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592602632682 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University