.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 586 از 771 نخستنخست ... 86486536566576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596606636686 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,851 تا 5,860 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5851


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رفتن رنو بزرگترین ضربه تحریم ها به خودروسازی
    تحریم با بازار خودرو چه کرد؟
    پرشین خودرو: رونقی که با آغاز فصل تابستان و به دنبال پایان فصل مدارس و آغاز سفرهای تابستانی، خونی تازه در رگ های خشکیده بازار خودرو دمیده بود، مجددا با دور تازه تحریم های آمریکا از بین رفت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آغاز فصل مسافرت ها باعث شد تا عده ای اقدام به خرید خودرو و عده ای دیگر اقدام به تعویض اتومبیل خود کنند که این امر موجی از تقاضا را در بازار خودرو به وجود آورد و باعث شد بازار معاملات اندکی داغ شود، هر چند عمر این رونق کوتاه بود و با اولین مانع بازهم بازار به رکود فرو رفت.
    هر چند با شروع رونق در بازار خودرو قیمت ها هم روند صعودی به خود گرفت و بهای خودروهای پرطرفدار رو به افزایش گذاشت اما پایان یافتن فصل اول مسافرت ها و آغاز ماه مبارک رمضان قیمت ها باعث توقف روند صعودی و تثبیت قیمت ها در بازار خودرو شد.
    اما اتفاق دیگری که ثبات نسبی بازار خودرو را تحت الشعاع قرار داد و باعث شد دوباره خودرو در سربالایی قیمت ها قرار بگیرد تحریم های جدید آمریکا علیه صنعت خودروسازی کشور بود. اما این اتفاق تاثیر دیگری نیز در بازار خودرو برجای گذاشت و آن تشدید رکود و کاهش شدید خرید و فروش در بازار بود.
    از سوی دیگر تغییر دولت و واگذاری آن از احمدی نژاد به روحانی باعث ایجاد انتظار قیمتی در بازار و توقف معاملات خودرویی شد به طوری که هم فروشندگان و هم خریداران دست نگه داشته و منتظر بودند ببینند که کلید روحانی با قفل بازار خودرو چه می کند. آیا این کلید می تواند تحریم های بین المللی علیه کشور را کاهش داده و جانی دوباره به بازار بی رمق خودرو بدهد یا بازار راهی را که در پیش گرفته ادامه خواهد داد.
    اما مهمترین تاثیر تحریم های جدید در بازار خودرو افزایش قیمت محصولات فرانسوی در بازار بود به ویژه تندر 90. از آنجا که تحریم های جدید فعالیت رنو در ایران را نشانه گرفته، انتشار اخبار ضد و نقیض درباره خروج رنو از کشور همزمان با کاهش تولید و عرضه این محصولات از سوی خودروسازان باعث افزایش قیمت تندر و مگان در بازار شد.
    در شرایطی که صنعت خودروسازی کشور به دلیل تحریم های اقتصادی، کاهش نقدینگی، خروج پژو و ... طی چند سال اخیر تقریبا زمینگیر شده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، می توان از تحریم صنعت خودرو و خروج رنو به عنوان استخوان لای زخم این صنعت یاد کرد به طوری که بسیاری از کارشناسان از رفتن رنو به عنوان بزرگترین ضربه تحریم ها به خودروسازی ایران نام می برند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    3400  (21st August 2013)

  3. #5852


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    صنعت خودرو زمین خوردنی نیست

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان برگزاری مجمع عادی فوق العاده سایپا صنعت خودرو را صنعتی دانست که زمین خوردنی نیست چرا که دو عامل مهم همچون سهامداران وفادار و پرسنل زحمتکش را در تکیه گاه خود دارد. مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان برگزاری مجمع عادی فوق العاده سایپا ضمن تشکر ویژه از سهامدارانی که در فضای کسب و کار نه چندان مطلوب وفادرا به سرمایه گذاری در صنعت خودرو به این صنعت وفادار بودند خواستار توسعه این وفاداری شد و اذعان داشت: متاسفانه در طی سالهای گذشته فشاری بر این صنعت خودرو وارد شده است که طی 30 سال سابقه خدمت من در این صنعت، بی سابقه بوده است و صنعت خودرو با سرکوب مالی و موانعی همچون بخش نامه های متفاوت بانک مرکزی مواجه شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مهمترین عامل خروج از وضعیت بحرانی سال گذشته را حمایت سهامداران و تلاش خانواده سایپا عنوان داشت و تاکید کرد: پشتوانه هایی به بزرگی این دو عامل باعث عدم زمین خوردن این صنعت در اقتصاد کشور خواهد شد. مهندس سعید مدنی افزود: در دولت تدبیر و امید با بهبود وضعیت اقتصادی و با توجه به پتانسیل های بالای موجود در صنعت خودرو مطمئناً می توان رشد قابل توجهی را برای این صنعت پیش بینی کرد و این رشد می تواند ارزش سهام را افزایش و موجب رضایت سهامداران صنعت خودرو شود. وی تصریح کرد: همکاران گروه خودروسازی سایپا که علی رغم فشارهای همه جانبه و کاستی های موجود تلاش خود را برای بهبود وضعیت آینده بکار خواهند گرفت و می توان امیدوار بود که سال آینده وضعیت بهتری برای سایپا رقم بخورد. مدنی ادامه داد: در حال حاضر اوضاع با ثبات بیشتری همراه شده است و با تبیین سیاست های مثبت در روند تولید بدنبال ادامه آن در مدت آتی خواهیم بود. مهندس سعید مدنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سالهای گذشته در جهت بهبود وضعیت سایپا اذعان داشت: یکی از مهمترین کارهایی که سایپا در سال گذشته صورت گرفت سیاست زدائی از این شرکت بود و خوشبختانه این روند کمک شایان توجهی به تثبیت وضعیت سایپا کرد. وی افزود: علاوه بر این تخصیص منابع فروش به تولید باعث شد پرداخت مطالبات قطعه سازان که بصورت 9 ماهه و یک ساله پرداخت می شد به سه ماهه و شش ماهه و در برخی از شرکتها حتی بروز انجام شود و این نکته باعث ایجاد شور و نشاط در صنعت قطعه سازی کشور شد. مدنی ادامه داد: در سال گذشته تلاش بسیاری در جهت منطقی کردن قیمت خودروها صورت گرفت و دهها جلسه در وزارت خانه ، هیات دولت، شورای رقابت، سازمان حمات و ستاد تدابیر ویژه انجام دادیم و این تلاش ها منجر به مصوبه قیمت گذاری در بهمن ماه سال گذشته شد و بطور کل باعث حل موضوع قیمت گذاری ورونق فروش خودرو در کشور شد.وی تصریح کرد: اما با کمال تاسف یک اظهار نظر در برنامه تلویزیونی باعث شد مردم دست از خرید خودرو بردارند و عملاً باعث ایجاد ضرر شد و این فشار بسیار زیادی به صنعت خودروسازی وارد کرد که عدم در اسفند 91 و فروردین و اردیبهشت 92 شد اما شرکت سایپا با این وجود به تولید خود ادامه داد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز تاسف از دخالتهای ارگان غیر مسئول در مباحث خودروئی متولی این صنعت را وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و خواستار جلوگیری از دخالت دیگر نهادها در این خصوص شد. مهندس مدنی اضافه کرد: در امسال تمام تلاش خود را برای حل معضلات صنعت خودرو بکار خواهیم گرفت و برنامه های اساسی در 10 محور برای این امر در نظر گرفته ایم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تشریح محورهای برنامه های سال آینده این شرکت گفت: ما برای سال آینده مهمترین اصل را بر افزایش تولید قرارداده ایم و در این راستا افزایش تولید بر محصولاتی همچون تیبا صورت گرفته است که این امر باعث کاهش قیمت تمام شده نیز خواهد شد. وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای مورد نظر در سیاست های سایپا تنوع و توسعه محصول است و تلاش های صورت گرفته باعث شد امسال 2 محصول جدید به تولید وپیش فروش برسد و شروع آنها باعث ایجاد تحول در فروش این شرکت خواهد شد و همچنین دو پلت فرم جدید هم به خطوط تولید و همچنین دانش تولید آن به سایپا اضافه خواهد شد. سعید مدنی افزود: برنامه های سایپا در تنوع محصول گفت: بزودی محصول Z300 که خودروئی در کلاس مگان بوده به اتمام خواهد رسید و پس از آن خودروهائی مانند B90 یا ساندرو که تمام مراحل انجام آن در پارس خودرو صورت پذیرفته است به مرحله اجرا در خواهد آمد. وی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته در سایپا در خصوص تنوع محل گفت: در گروه سایپا نیز در شرکت زامیاد در حال اتمام پروژه جدیدی هستیم که در فاز های پایانی آن بسر می بریم و بدنبال تولید P27 که محصول مشترک ایران و کشورهای شرق آسیا است نیز خواهیم بود. مهندس سعید مدنی با اشاره به میزان 180 میلیون دلار صادرات سایپا در سال گذشته ادامه داد: با توسعه سبد محصولات می توان به صادرات نیز با نگاه صعودی نگاه کرد و آن را با توجه به پتانسیل های موجود با رشد بیشتری همراه نمود و در بلند مدت از ارزهای دولتی و نفتی رهائی یافت. مدنی گفت: برنامه کلی در صادرات این خواهد بود که 20 درصد از تیراژ تولید به صادرات اختصاص یابد و با توجه به تجربه نزدیک 10 درصدی سال گذشته می توان گفت این امر دوز از ذهن نخواهد بود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: توسعه روشهای فروش نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که در برنامه های سایپا مدنظر قرار خواهد گرفت تا از این طریق با تلاش بیشتر همه خانواده سایپا در تحقق حقوق مشتریان نیز قدم برداشته شود. وی افزود: کاهش قیمت تمام شده ومدیریت قیمت نیز از مهمترین برنامه های سایپا در آینده خواهد بود و در این خصوص باید افزایش بهره وری در این موضوع هدف قرار گیرد. مدنی خاطرنشان کرد: آینده سهام به موارد بسیاری بستگی دارد و باید عنوان کرد که گروه خودروسازی سایپا تمام توان خود را در این خصوص بکارخواهد گرفت تا با منطقی کردن قیمت خودرو و افزایش تولید و همچنین کاهش هزینه های بازار و افزایش بهره وری باعث افزایش ارزش سهام سایپا شود.

  4. #5853


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پیش فروش تیبا هاچ بک از هفته آینده آغاز می شود

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، معاون بازاریابی و فروش سایپا از آغاز پیش فروش تیبا هاچ بک( تیبا2 ) از ابتدای هفته آینده خبر داد گفت : تا پایان امسال 5 هزار دستگاه تیبا هاچ بک پیش فروش و به بازار عرضه خواهد شد. محمد علی قادری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: پیش فروش تیبا 2 دومین مدل خودرو ملی سایپا، از هفته آینده در نمایندگی های سایپا آغاز و از بهمن ماه تحویل مشتریان خواهد شد. وی میزان پیش پرداخت تیبا 2 تحویلی بهمن و اسفند ماه را 12 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و افزود : در این مرحله از پیش فروش تیبا 2 ، میزان پیش پرداخت 12 و نیم میلیون تومان ، سود مشارکت 16% و سود انصراف 14% تعیین شده است. وی گفت : پیش بینی می شود این محصول با توجه به نوع طراحی ، امکانات و کیفیت و قیمت مناسب با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبرو شود. وی همچنین در خصوص تاثیر وضعیت کنونی بازار خودرو بر پیش فروش تیبا 2 گفت : با توجه به نظر سنجی های صورت گرفته در کلینیک های مختلف این خودرو ، پیش بینی می شود ورود این خودرو از تقاضای بسیار بالایی در میان مشتریان برخوردار شود.

  5. #5854


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ايران خودرو شركت هايش را حراج نكرده است

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، درپي انتشار خبري ناصحيح دريكي از سايت هاي اينترنتي با عنوان «ايران خودرو به حراج گذاشته شد»، ايران خودرو به مدعيات خلاف واقع اين پايگاه خبري پاسخ داده است. متن اين جوابيه به شرح زير است: پيرو آگهي اطلاع رساني شركت ايران خودرو در روزنامه هاي كثيرالانتشار و در پاسخ به برداشت‌هاي ناصواب و غير واقع، مواردی به شرح زير به منظور تنوير افكار عمومي و فعالان اقتصادي و اشخاص حقيقي و حقوقي علاقه مند و مرتبط به موضوع تاكيد مي شود: -1واگذاري سهام شركت ها در راستاي اجراي سياست هاي مجامع عمومي و با هدف ساختار اصلاح اقتصادي و بهره وري بيش‌تر گروه صنعتي و در چارچوب ضوابط و مقررات قانوني و جاري شركت انجام مي شود. اين درحالي است كه اين سايت اقدام عادي و متداول شركت در راستاي اجراي برنامه هاي مصوب خود را ، اقدامي عجيب دانسته و آن را با آغاز به كار دولت تدبير و اميد مرتبط و سعي كرده از آن بهره برداري سياسي کند. موضوع و چاپ آگهي هاي اطلاع رساني براي واگذاري سهام شركت در سه سال گذشته و اقدامات عملي صورت گرفته در اين رابطه مبين تعهد شركت در اجراي برنامه ها و اهداف بلند مدت مورد تاكيد مجامع عمومي و هیات مديره است. ضمنا تاكيد مي شود اين شركت متعهد به هماهنگي با رويكردها و سياست هاي ابلاغي دولت محترم تدبير و اميد در حوزه صنعت است. -2سايت مذكور اطلاعيه شركت را تعبير به حراج كرده و با اين برداشت غيركارشناسي نتيجه گيري كرده است كه هدف مديران از اين حراج بهبود آني در وضعيت مالي شركت بوده است. صاحب نظران و متخصصان اقتصادي مي دانند كه آگهي اطلاع رساني فاقد قيمت، شرايط فروش و زمان، با مفهوم حراج بسيار متفاوت بوده و اين برداشت احتمالا ناشي از ضعف اطلاعات علمي نگارنده است و يا عمدا با اغراض سياسي صورت گرفته است . -3نگارنده هدف مديران را بهبود آني در وضعيت شركت عنوان كرده است كه اين برداشت نيز به لحاظ تخصصي و اجرايي فاقد وجهه كارشناسي است. بايد از نگارنده پرسيد چگونه مي توان بيش از 30شركت را بدون رعايت تشريفات قانوني و اداري مربوط از جمله قيمت گذاري ارزش سهام توسط گروه كارشناسان رسمي دادگستري، تعيين قيمت و شرايط و چگونگي فروش، يافتن خريداران توانمند از حيث فني، مالي و اقتصادي و مديريتي، تهيه اسناد مزايده و برگزاري مزايده به صورت آني فروخت؟ تلقي يكسان نگارنده از آگهي اعلام آمادگي عرضه سهام شركت هاي تابعه ايران خودرو در تاريخ 26 مرداد ماه 1392 با آگهي مزايده سهام شركت ها مطمئنا در نبود اطلاع كافي از وجوه تمايز اين دو است. آگهي مزايده مشخصات حقوقي، فني و با اعلام قيمت پايه مزايده‌، شرايط فروش (نقد يا نقد و اعتباري)، مبلغ سپرده شركت در مزايده، اعلام تاريخ دقيق و ساعت برگزاري مزايده به منظورگشايش پاكت هاي پيشنهاد قيمت و ديگر تشريفات مربوط است كه هيچ يك از موارد فوق در آگهي اطلاع رساني كه جهت بازاريابي منتشر شده است وجود ندارد.

  6. #5855


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رکود در بازار باطری
    باطری داخلی توان تامین بازار را ندارد
    پرشین خودرو: رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان گفت: بیش از دو ماه است که رکود بر بازار باطری حاکم شده و مجوز ترخیص باطری های وارداتی موجود در گمرک نیز بنا به دلایل غیر موجهی صادر نمی شود.
    محمود اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: هم اکنون تولید کارخانه های داخلی بسیار محدود است و اجازه واردات باطری نیز صادر نمی شود که این امر موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت ها در بازار شده است.
    وی در ادامه تصریح کرد: تحریم ها در زمینه باربری و انتقال کالاهای خریداری شده به کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است اما موانع اصلی حاصل تحریم های داخلی است.
    وی با اشاره به افزایش گمرکی واردات باطری به 40 درصد، عنوان کرد: تولیدکنندگان داخلی با اعتراض به واردات باطری اظهار داشتند توانایی تولید باطری مورد نیاز کشور را دارند و حال در شرایطی که حق واردات از فعالان این صنعت سلب شده تولیدکنندگان نیز توانایی تولید نیاز بازار را ندارند.
    رییس اتحادیه صنف باطری فروشان و باطری سازان یکی از دلایل گرانی باطری را کاهش عرضه دانست و بیان کرد: کاهش عرضه و ثابت ماندن میزان تقاضا موجب افزایش قیمت ها در بازار شده ایت به عنوان مثال شرکت صبا باطری با وجود اینکه از دو ماه پیش تمامی پول مورد نیاز خود برای فروش باتری به متقاضیان را دریافت کرده به بهانه کاهش تولید از تحویل باطری ها خودداری می کند.
    اکبرزاده همچنین اظهار داشت: توقیف باطری های وارداتی در گمرک از دو ماه پیش تا کنون موجب از بین رفتن تدریجی باطری ها خواهد شد لذا این ضرورت وجود دارد که این کالاها ترخیص شوند تا سرمایه های داخلی و ارز خارج شده از کشور از بین نرود.
    این مقام مسئول با بیان اینکه دولت جدید باید با بهره گیری از نیروهای متخصص مشکلات صنعت باطری سازی را مرتفع کند، تصریح کرد: این ضرورت وجود دارد که جلسه بین وزارت بازرگانی و اتحادیه باطری برگزار شده و میزان تولید و مصرف باطری تعیین شود تا مسئولین بتوانند میزان عرضه و تقاضا را تنظیم کنند.
    وی متذکر شد: تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید باطری مناسب برای خودروهای وارداتی را ندارند لذا بایستی واردات آزاد شود تا امکان تأمین نیاز مردم در هر نوع باطری وجود داشته باشد.
    اکبرزاده در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از باطری های وارداتی موجب کاهش تقاضا و اشباع بازار شده بود زیرا عمر مفید این باطری ها حدود دو تا سه سال است اما باطری های ایرانی نهایتاً تا یک سال قابل استفاده هستند.

  7. #5856


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نسل پنجم الانترا به ایران رسید
    پرشین خودرو : بالاخره پس از مدتها انتظار پای سدان کوچک هیوندای نیز به خاک ایران باز شد تا این خودرو نیز به جرگه برادرانش در سرزمین پارس بپیوندد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، چندی پیش خبر عرضه دو سدان جمع‌و‌جور هیوندای الانترا و اکسنت توسط آسان موتور در محافل خودرویی پیچید و حالا آرام آرام بوی حضورشان در خیابانها حس می‌شود. به نحوی که حتی در برخی از نمایشگاه های سطح شهر نیز رویت شده‌اند.
    قوانین جدید واردات آسان موتور را مجاب کرد تا برای جبران محدودیت عرضه محصولات با موتورهای حجیم‌تر، به فرزندان کوچک هیوندای روی بیاورد. الانترای کنونی نسل پنجم این خودرو محسوب می‌شود. البته روزگاری نسل سوم الانترا با نام آوانته در کرمان خودرو مونتاژ می‌شد و از این رو چندان برای ایرانیان غریب نیست. حالا الانترا با یک نسل غیبت سعی در حضور مجدد در ایران را دارد.
    نسل جدید این خودرو پیرو سبک طراحی جدید محصولات هیوندای با خطوط سیال بدنه و نمایی اغراق آمیز شکل گرفته است. این طرح اگرچه در نمای اول جذاب و زیبا بنظر می‌رسد، اما همانند تمام کره‌ای‌ها پس از چندسال بشدت از مد افتاده و تکراری می‌شود. الانترا در دو تیپ جی ال اس (پایه) و لیمیتد (فول) و با پیشرانه 1.8 لیتری 16 سوپاپه و دو نوع گیربکس 6 سرعته اتومات و دستی در بازار های جهانی عرضه می‌شود که تاکنون تنها گونه‌های فول آپشن و اتومات وارد بازار ایران شده‌اند.
    148 اسب بخار قدرت خروجی برای این بدنه مناسب بوده و جوابگوی وزن الانترا است اما اگر موتوری حجیم‌تر و قدرتمندتر برای آن در نظر گرفته می‌شد کشش و شتاب گیری بهتری را نیز برای الانترا شاهد بودیم. ارائه لیست بلند بالای آپشن‌های الانترا از حوصله این مطلب خارج است اما از جمله خاص‌ترین موارد قابل ذکر می‌توان به صندلی‌های جلو حافظه دار با تنظیم شش جهته برقی و روکش چرمی، ریموت کنترل رادیویی درب‌ها به همراه پاورویندوز، کروزکنترل پیشرفته، خروجی برق 12 ولت، تهویه مطبوع اتوماتیک با ***** گرد و خاک، سیستم صوتی پیشرفته با 6 اسپیکر و CD چنجر و خروجی آیپاد و دوربین دید عقب، بلوتوث هندزفری، سانروف دو حالته برقی، اتولایت چراغ‌ها و چراغ روشنایی روز، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن و حافظه، کلیدهای سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، چراغ‌های مطالعه جلو، رینگ چرخ 17 اینچی آلومینیومی و ... می‌توان اشاره کرد.
    هیوندای این محصولش را با گارانتی 5 سال یا 100000 کیلومتر بفروش می‌رساند. الانترا جدید از لحاظ ایمنی نیز کم نگذاشته و با سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ، ایربگ‌های زانویی و پرده‌ای، سیستم ضدسرقت، پشت‌سری‌های فعال شونده، سیستم کنترل پایداری، سنسورهای کمک پارک و ... توانسته 5 ستاره کامل از موسسه NHTSA دریافت و رتبه "خوب" را از موسسه IIHS دریافت کند.
    و اما نگاهی به نظر رسانه‌های خارجی در رابطه با هیوندای الانترا می‌اندازیم. سایت ادموندس در ابتدا با تعریف و تمجید از هیوندای بدلیل متحول ساختن الانترای 2013 و طراحی ظاهری دگرگون شده تشکر کرده و آنرا از جمله بهترین سدان‌های کامپکت قابل خرید بازار می‌شمارد . این سایت در ادامه کابین و تریم داخلی الانترا را می‌ستاید و آنرا در بین رقبا منحصر بفرد می‌داند.
    سایت کار اند درایور مدل کوپه آن را نمادی از پویایی و تحرک شناخته و جاداری و فضای پای کافی برای سرنشینان ردیف عقب به همراه دسترسی آسان به صندوق بار از طریق صندلی‌های تاشو را جزو نکات مثبت آن ارزیابی می‌کند. اما همین سایت گشتاور کم موتور را عامل ضعف کشش الانترا دانسته و البته در مقابل ترمزهای فوق العاده قوی و فرمان تیز و دقیق را مهمترین برتری‌های فنی الانترا می‌داند.
    سایت اتوموبیل مگ مدل الانترا کوپه را در دسته مقرون به صرفه‌ترین خودروهای اسپرت دنیا قرار داده و انتخاب این خودرو بعنوان خودرو سال ایالات متحده را یاد آوری کرده است. همچنین در ادامه از کیفیت بالای نمایشگر سیستم صوتی آن ابراز خرسندی کرده، اما در نهایت الانترا را خودرویی آرام و بی‌هیجان نامیده و از قرارگیری موتور 1.8 لیتری بر روی آن گله کردهاست.
    در انتها باید گفت الانترا با تمام نقاط قوت و ضعفش می‌تواند روح مجددی در بازار راکد وارداتی‌ها بدمد و با قیمتی ارزانتر از سوناتا و آزرا و کیفیت بالای ساخت و استهلاک پایین در بازار غوغایی بپا کند و اگرچه که امیدواریم وارد کننده وطنی هرچه سریعتر در تدارک مدل کوپه نیز باشد و در رابطه با قیمت هم اگرچه که هنوز آسان موتور قیمت قطعی را اعلام نکرده، اما هم اکنون نمونه‌هایی که شخصی وارد شده‌اند را می‌توان در بازار با 115 تا 120 میلیون تومان نیز یافت.

    - سپهر عظیمی



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  8. #5857


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت، معدن و تجارت:
    نتیجه بررسی قیمت خودرو دو تا سه هفته دیگر اعلام می شود
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال بررسی قیمت خودرو هستیم و نتیجه این بررسی دو تا سه هفته دیگر اعلام می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت زاده روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران بیان كرد كه از او پرسید: آیا در دولت یازدهم، درباره قیمت خودرو تصمیم گیری شده است؟
    وزیر صنعت، معدن و تجارت پاسخ داد: در دولت چنین چیزی مطرح نشده اما ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

  9. #5858


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    انتخاب با شماست +تصاویر
    مگان توربو، آلفارومئو جولیتا یا هیوندا i30؟
    پرشین خودرو: در چند دهه اخیر نمادی از ثروت و قدرت مالکین خود بوده‌اند در بازار کاسته می شود و در عوض عده بیشتری به خرید خودروهای چند منظوره، انواع استیشن‌های کاربردی و هاچ‌بک‌های سایز متوسط با عملکرد بالا روی می‌آورند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با افزایش ازدحام شهرها، تشدید ترافیک و بالارفتن بهای سوخت در سال‌های اخیر، نیازهای بشر نیز برای آمد و شد در محیط شهری مدرن به شکل چشمگیری تغییر کرده‌اند.
    در کشورهای توسعه یافته هر ساله از سهم خودروهای بزرگ، سنگین وزن و پرمصرفی که در چند دهه اخیر نمادی از ثروت و قدرت مالکین خود بوده‌اند در بازار کاسته می شود و در عوض عده بیشتری به خرید خودروهای چند منظوره، انواع استیشن‌های کاربردی و هاچ‌بک‌های سایز متوسط با عملکرد بالا روی می‌آورند.
    ابعاد مناسب برای استفاده در سفرهای کوتاه خانوادگی و تردد در مسیرهای پر ترافیک درون شهری، مصرف سوخت اقتصادی و قابلیت‌های فنی قابل توجه از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خودروها محسوب می‌شوند.
    این تغییر سلیقه آن‌چنان محسوس بوده است که حتی خودروسازانی نظیر ب‌ام‌و، پورشه، مازراتی، جگوار و حتی فراری روی به ساخت مدل‌های هاچ بک، استیشن و انواع خودروهای چند منظوره آورده‌اند.

    Click here to enlarge

    بازار کشورمان نیز از این روند جهانی بی‌نصیب نمانده است و در چند سال اخیر گرایش عمومی به خریداری خودروهای هاچ‌بک به شکل چشمگیری افزایش یافته است. از همین‌رو بر آن شدیم تا از میان هاچ‌بک‌های مدرن موجود در کشور سه خودروی متفاوت را را رودرروی یکدیگر قرار دهیم و قابلیت‌های آنان را در شرایط نامتعادل کشورمان بسنجیم.

    در این آزمون و در پیست اختصاصی تخت‌گاز هیوندای i30 به عنوان پرفروش‌ترین هاچ‌بک وارداتی در مقابل آلفارومئو جولیتا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای موجود در کشور قرار گرفت و یک نمونه از هفت دستگاه مگان توربو نیز در میدان حاضر بود تا به عنوان قدرتمند ترین هاچ‌بک وارد شده به کشورمان قابلیت‌های فنی i30 و جولیتا را به چالش بکشد.

    طراحی ظاهری؛ از کره تا ایتالیا

    هر قدرکه به‌کارگیری شیوه‌های سنتی و طراحی محافظه‌کارانه در میان خودروهای آسیایی شرقی رواج دارد، طراحان رنو همچون همکاران ایتالیایی خود در مرکز طراحی آلفارومئو به ساختار شکنی و خلق محصولاتی با طراحی ظاهری متفاوت و منحصر به فرد شهره هستند. علی رغم وجود نشانه‌هایی نظیر چراغ‌های کشیده عمودی بر روی ستون عقب، خطوط طراحی نرم و لطیف و ساختار عامه‌پسند آسیایی، باید گفت که نسل اول هیوندای i30 بر خلاف تصور محصولی از مرکز اروپایی طراحی هیوندای واقع در خاک آلمان به شمار می‌آید و به گفته مسئولین این کمپانی بر اساس سلیقه مشتریان قاره سبز به عنوان داغ‌ترین بازار خودروهای هاچ‌بک در سطح جهان شکل گرفته است.
    Click here to enlarge

    در مقابل طراحان رنو که همواره از روش‌های متفاوت و اغلب شگفت‌آوری برای خلق خودروهای خود استفاده می‌کنند، در طراحی مدل هاچ‌بک سه درب مگان نسل دوم، اوج هنر خود را در ترکیب خطوط تیز و منحنی در قالبی مدرن به کار گرفته‌اند که تنها با لغت جذاب و اسپرت قابل توصیف است، با این حال آنچه طراحی رادیکال و افراطی ستون C توصیف می‌شود از جمله مواردی است که می‌تواند بسیاری را نسبت به این خودرو دلزده کند.
    Click here to enlarge

    اما نقد طراحی خودروهای ایتالیایی و به خصوص محصولات آلفارومئو بسیار دشوار است، چرا که محصولات این خودروساز اصیل ایتالیایی همواره بر اساس الگوهای سنتی آلفارومئو و ظرافت‌های خاص سرزمین طراحان بزرگ شکل می‌گیرد که از جمله مهمترین این موارد می‌توان به چراغ کشیده افقی عقب، دستگیره پنهان درب‌های عقب و جلوپنجره کشیده جلو اشاره کرد. همچنین خط طولی تیز و برنده در نمای جانبی در ترکیب با گلگیرهای عضلانی به پیچیدگی بصری نمای جانبی کمک فراوانی کرده است.
    Click here to enlarge


    فضای داخلی

    با هدف انجام سفرهای نه چندان طولانی با چهار سرنشین بزرگسال، هر سه خودرو از فضای کافی برخوردارند و در مقایسه با هاچ‌بک شناخته شده‌ای نظیر خانواده پژو 206 به خصوص برای سرنشینان عقب بزرگتر و با فضای پای بیشتر توصیف می‌شوند. به لطف پیکر بندی پهن و عریض مگان در صورت اضافه شدن نفر پنجم نیز مشکل چندانی در راحتی خودرو سرنشینان ردیف عقب پیش نخواهد آمد به‌خصوص که طراحی بسیار خاص و نازیبای سقف، فضای بسیار وسیعی را برای سرنشینان عقب ایجاد می‌کند.
    Click here to enlarge

    به گزارش تخت گاز، فضای مناسب سرنشینان ردیف عقب در مورد جولیتا نیز صادق است، البته عرض و ارتفاع کلی کابین در مقایسه با مگان کمتر بوده که بخشی از آن به‌دلیل رعایت نکات ایمنی بسیار در هنگام طراحی درب ها و ستون‌های جانبی خودرو روی داده است که از قطر و ضخامت قابل توجهی برخوردارند. در واقع جولیتا از نقطه نظر ایمنی حتی از رنو مگان که خود پیشرو ایمنی محسوب می‌شود نیز بالاتر بوده و یکی از ایمن ‌ترین خودروهای جهان در کلاس خود به حساب می‌آید.
    Click here to enlarge

    به هر روی باید گفت در شرایطی که سرنشینان جلو آلفارومئو از فضای وسیع و بسیار مناسبی برخوردارند، سرنشین سوم در ردیف عقب می‌تواند محدودیت‌هایی را از نظر ارتفاع سقف تجربه کند که بیشتر در خصوص افرادی با قد بلندتر از 180 سانتی متر قابل تصور است. مشابه چنین وضعیتی در خصوص i30 نیز مشاهده می‌شود که البته از نظر ایمنی در سطحی پایین‌تر از دو خودرو دیگر رده‌بندی می‌شود. i30 همچنین از نظر فضای حمل بار در رتبه‌ای پایین‌تر از مگان و جولیتا قرار می‌گیرد.
    Click here to enlarge

    نگرش متفاوت طراحان سه خودرو در فضای درون کابین نیز به وضوح دیده می‌شود و در حالی که طراحان مگان با به کارگیری اشکال دایره‌ای در تریم مشکی رنگ خودرو سعی در القای حس اسپرت به سرنشینان داشته‌اند، کره‌ای‌ها همچون همیشه ترکیبی از تریم داخلی مشکی را به همراه قطعات تزئینی کروم‌کاری شده و نقره‌ای رنگ ارائه داده‌اند که بیش از هر چیز مفهوم لوکس و نه چندان با کیفیت را به سبک آسیایی به ببیننده القا می‌کند! در مقابل طراحان آلفارومئو به راستی سنگ تمام گذاشته‌اند و با خلق مجموعه‌ای از ادوات دایره‌ای با ظرافت در فضای داشبوردی که از بهترین مواد ساخته شده و به‌کارگیری گسترده چرم طبیعی برای صندلی‌ها (مدل‌های فول) ترکیبی تحسین برانگیز از کابین اسپرت و لوکس را پدید آورده‌اند که بی‌شک یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین‌ها در کلاس هاچ‌بک‌های سایز متوسط به حساب می‌آید.

    ویژگی‌های فنی

    در سه سال اخیر استفاده از پیشرانه‌های کم‌حجم و توربو به سرعت در میان خودروسازان سراسر جهان فراگیر شده‌است که دلیل این تغییر رویکرد نیز بیشتر به مسائل اقتصادی نظیر کاهش مصرف سوخت و کاستن از میزان انتشار گازهای آلاینده باز می‌گردد، پیشرانه جولیتا به عنوان یکی از مدرن‌ترین خودروهای موجود در کشور با چنین رویکردی شکل گرفته است.
    به لطف ترکیب توربو شارژر دومرحله‌ای twin scroll ، سامانه باز و بسته شدن متغییر سوپاپ ها MULTI AIR با پیشرانه‌ای 4/1 لیتری، دستیابی به توان چشمگیر 170 اسب بخار مقدور می‌شود. همچنین گشتاور قابل توجه 250 نیوتن‌متری نیز از دورهای بسیار پایین (2500 RPM) در دسترس راننده قرار دارد که در رانندگی روزمره و درون‌شهری یاری‌رسان سبقت‌گیری‌های سریع این هاچ‌بک تند و تیز ایتالیاییست.
    گیرباکس TCT (دوبل کلاچ) شش سرعته که در حالت معمول عملکردی نظیر گیرباکس‌های تمام اتوماتیک دارد، با قرارگیری در وضعیت( D (dynamic به جعبه دنده‌ای با مشخصات اسپرت مبدل می‌شود که می‌تواند دنده ها را در کسری از ثانیه تعویض کند و در هنگام ترمزگیری‌ها نیز با اعمال دنده معکوس‌های دقیق و حساب شده به تشدید روند کاهش سرعت خودرو یاری برساند، هرچند ترمزهای اسپرت با کالیپر برمبو (مدل‌های فول) به خودی خود نیز از عملکردی تحسین‌برانگیز برخوردارند.
    در شرایط رانندگی معمولی و اقتصادی در حالت N (NORMAL) مجموعه‌ای‌ از تنظیمات الکترونیکی در کنار سامانه مایکرو هایبرید (خاموش و روشن شدن خودکار پیشرانه در توقف‌های کوتاه) به یاری منافع اقتصادی مالک می‌آید تا دست‌یابی به مصرف سوخت حداقلی حتی در شرایط ترافیک شهر شلوغی نظیر تهران نیز مقدور شود!
    شاید در نگاه نخست ساختار پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر و توربو رنو مگان هاچ‌بک نیز مشابه جولیتا به نظر برسد، اما واقعیت این است که بخش رنو اسپرت که تقویت مدل‌های تولید انبوه محصولات رنو را بر عهده دارد، تنها با هدف افزایش توان و بهبود عملکرد به طراحی این پیشرانه دست زده و کمتر ملاک‌های اقتصادی را مد نظر قرار داده است. از این رو توان پیشرانه مگان‌های خارج شده از بخش رنو اسپرت، به قیمت افزایش میزان مصرف بنزین، 60 واحد بیشتر شده و از 165 به 225 اسب بخار ارتقاء یافته است.
    جعبه‌دنده شش سرعته دستی نیز به خوبی با معیارهای سازندگان برای ساخت هاچ‌بکی آتشین و اسپرت سازگاری دارد، هرچند برای بسیاری از مالکان نبود امکان تعویض خودکار دنده‌ها نقطه ضعف محسوب می‌شود، اما با وجود چنین جعبه دنده‌ای مگان توربو می تواند حتی برای خودروهای 300 اسب بخاری مجهز به گیرباکس اتوماتیک خط و نشان بکشد و در هنگام نیاز به لطف ترمزهای برمبو در هر چهار چرخ سریع‌تر از آن‌ها متوقف شود.
    هیوندای i30 بدون شک از نظر فنی در تضاد کامل با مگان توربو اسپرت قرار می‌گیرد. پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی علی‌رغم تولید 141 اسب بخار نمونه‌ای معمولی با راندمان نه چندان بالا توصیف می‌شود و گیرباکس چهار سرعته اتوماتیک آن به شکل عجیبی قدیمی و ابتدایی به نظر می‌رسد.
    در واقع تنها مزیت پیشرانه هیوندای i30 در مقابل دو خودروی دیگر، سازگاری بیشتر پیشرانه با کیفیت تاسف‌آور بنزین موجود در کشور است. به عبارت دیگر در حالی‌که پیشرانه‌های مدرن و توربوی آلفارومئو و رنو برای نشان دادن توانایی های خود به بنزین با کیفیت همراه با مکمل نیازمندند، مالک هیوندای i30 حداقل بر روی کاغذ می‌تواند کمتر نگران کیفیت سوخت باشد.
    Click here to enlarge

    عملکرد و هندلینگ

    شاید در نگاه نخست شکست جولیتا 170 اسب بخاری در برابر مگان توربو 225 اسب بخاری در رقابت شتاب بدیهی به نظر برسد، اما در آزمون شتاب این سه خودرو به سرعت مشخص شد که جولیتا در برابر مگان سالخورده برتری انکار ناپذیری دارد و در طول سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از اسب‌های مگان از سینه این ورزشکار فرانسوی گریخته‌اند.

    در لحظه فشردن پدال گاز تاخیر اندکی در عملکرد جولیتا دیده می شود که البته در وضعیت دینامیک کمتر به چشم می‌آید، اما پس از گذشت این مرحله روح ایتالیایی آلفارومئو به کالبد جولیتا دمیده می‌شود و به سرعت فاصله خود را با مگان توربو جبران کرده و با اختلاف قابل توجهی زودتر از مگان به خط پایان مسیر 300 متری پیست تخت گاز می‌رسد. برای اطمینان از این نتیجه، آزمون شتاب بین سه خودرو دو بار دیگر نیز تکرار شد اما در هر صورت نتیجه به نفع جولیتا و ضعیف‌ترین عملکرد از آن هیوندای i30 بود که شتابی در حد پژو 206 تیپ 5 (با گیرباکس دستی) را از خود به نمایش می‌گذاشت.

    گفتنی است با انجام عملیات نسبتا پیچیده‌ای امکان خاموش کردن مجموعه کنترل پایداری جولیتا وجود دارد که در این صورت شتاب گیری خودرو به نهایت خود می‌رسد و حتی در تهران نیز دست‌یابی به رقمی در حدود 7/7 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حال سکون ممکن می‌شود، اما با توجه به برتری جولیتا نسبت به مگان توربو از این حالت که مشابه لانچ کنترل محسوب می‌شود، در زمان آزمایش استفاده نشد. در زمینه هندلینگ، i30 عملکردی نرم، قابل پیش‌بینی و با ثبات را از خود به نمایش می‌گذارد که رضایت مالکین را در پی دارد، البته مجموعه کنترل پایداری اندکی دیر وارد مدار شده و حرکت گهواره‌ای (BODY ROLL) نیز فراتر از انتظار به نظر می‌رسد که البته نتیجه مستقیم فنربندی نرمتر محور عقب این خودرو نسبت به سایر هاچ‌بک‌های موجود در بازار است. با در نظر گرفتن مشخصات پیشرانه و گیرباکس چهار سرعته خودکار که بی‌شک سنخیتی با عملکرد اسپرت ندارد، فنربندی و هندلینگ نیز متناسب با مشخصات کلی خودرو به نظر می‌رسد که راننده را به هدایت توام با آرامش خودرو دعوت می‌کند.

    در مقابل تعلیق سفت و خشن مگان، برای مانور‌های سریع و حرکت اسلالوم ایده‌آل به نظر می‌رسد اما خشکی فنربندی از جمله مواردیست که در هنگام تردد در مسیرهای ناهموار و پر دست‌انداز درون شهری آزار دهنده می‌شود.

    جولیتا به لطف تکنولوژی پیشرفته خود از نظر هندلینگ نیز عملکردی متغییر و هوشمندانه را از خود به نمایش می‌گذارد. در شرایطی که حتی در وضعیت نرمال نیز هندلینگ این خودرو، متناسب و با ثبات به نظر می‌رسد، با فعال سازی وضعیت اسپرت (دینامیک) ، فرمان سنگین‌تر شده، واکنش سیستم تعلیق به نیروهای جانبی به شکل ملموسی تغییر می‌کند و ترمزها نیز با حساسیت و سرعت بیشتری درگیر می‌شوند. بدین ترتیب جولیتا در حالت دینامیک به خوبی می‌تواند پا به پای مگان توربو مسیر اسلالوم را پشت سر بگذارد و حتی به لطف بهره‌گیری از دیفرانسیل هوشمند الکترونیکی با کشش بیشتری از پیچ‌های جاده خارج شود، امادر حالت نرمال وضعیت کلی خودرو با هدف افزایش رفاه سرنشینان به سمت افزایش راحتی و جذب بهتر ناهمواری‌ها تغییر می‌کند که البته بازهم در مقایسه با i30 عملکردی اسپرت‌تر را از خود به نمایش می‌گذارد.

    سخن آخر

    مالکین خودروهای خاص در کشورمان همواره با مسائل مربوط با خدمات پس از فروش و کمبود قطعات یدکی در بازار روبه‌رو هستند. چنین مشکلی در بلند مدت برای مالکین مگان توربو و هیوندای i30 حاضر در این آزمون مسئله‌ساز شده بود و در شرایطی که قطعات یدکی این دو خودرو با کمترین مشکل توسط شرکت مادر در کشورهای همسابقه پشتیبانی می‌شود، مالکین این دو خودرو در کشورمان برای یافتن قطعات فنی نظیر فن خنک کننده رادیاتور i30 یا مجموعه توربو مگان با سختی‌های فراوانی مواجه شده بودند.
    چنین مشکلی بیش از هر چیز به عدم پشتیبانی مناسب شرکت‌های وارد کننده باز می‌گردد. خوشبختانه مصداق چنین مواردی تاکنون در مورد شرکت وارد کننده آلفارومئو صادق نبوده است و مالکین به طور کلی از خدمات‌دهی به مدل‌های جولیتا راضی هستند.
    هرچند پیشرانه این خودرو نیز به بنزین با کیفیت نیازمند است و مالکین ناچار به تهیه مکمل‌های سوخت برای بهره‌گیری از حداکثر توانایی‌های خودروی خود هستند، البته در صورت عرضه بنزین یورو 4 این مسئله نیز رفع خواهد شد.
    شاید نسل جدید هیوندای i30 در صورت عرضه به در کشورمان بتواند بهتر از نسل اول (مدل فعلی) در مقابل رقبای اروپایی خود عرض‌اندام کند، اما تا آن زمان شکی نیست که جولیتا علی‌رغم قیمت بالای خود بهترین گزینه برای استفاده ترکیبی درون شهری و برون شهری محسوب می‌شود و با ترکیب عملکرد بالا، کیفیت تحسین‌برانگیز ساخت و مونتاژ و امکانات رفاهی قابل‌توجه بی‌شک برترین گزینه در میان هاچ‌بک‌های موجود در بازار محسوب می‌شود و به عنوان یک خودروی اقتصادی و اسپرت چند منظوره از ارزش بالایی در مقابل رقم پرداختی برخوردار است.
    با تشکر از آقایان رضازاده، خالد نژاد، تصویری،امیر جلیلوند، یوسفی، دلجو و کلیه عزیزانی که یاری‌رسان گروه تست تخت گاز در برگزاری این آزمون گروهی بودند.
    Click here to enlarge

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    ramin4942 (22nd August 2013)

  11. #5859


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیر بازاریابی ام.جی:
    مدیا موتورز با دست پر به مشهد می رود
    پرشین خودرو: مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز اعلام کرد: شرکت مدیا موتورز با تمامی محصولات خود که شامل Magnette، 350، GT، MG3 و MG5 است، در نمایشگاه مشهد حضور خواهد داشت.
    ارشاد تیمورتاش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت مدیا موتورز تنها با یک نمایندگی در نمایشگاه مشهد شرکت خواهد کرد.
    وی تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ پنجم لغایت هشتم شهریور ماه برگزار خواهد شد و غرفه شرکت مدیا موتور در سالن بهار قرار است.
    مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز عنوان کرد: محصولات عرضه شده توسط شرکت مدیا موتورز در نمایشگاه مشهد با تخفیف ویژه و تحویل فوری به فروش می رسد.
    مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز همچنین اظهار داشت: برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت مدیا موتورز محصولات آینده خود را به معرض نمایش خواهد گذاشت و یکی از محصولات جدید خود را نیز رونمایی خواهد کرد.
    وی بیان کرد: امکان تست رانندگی با محصولات مدیا موتورز به صورت رایگان در طول مدت نمایشگاه برای علاقه مندان وجود دارد که این طرح برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.
    وی متذکر شد: امکان دریافت بلیت رایگان جهت بازدید از نمایشگاه برای مالکان خودروهای ام.جی وجود دارد و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 6018133 -0511تماس بگیرند.
    تیمور تاش در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار خودرو در استان خراسان از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و قطعاً نمایشگاه خودرو در بهبود وضعیت آن مؤثر خواهد بود.

  12. #5860


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با ثبت سفارش محصولات ب‌ام‌و
    سری3 و سری5 آماده ورود به ایران می‌شوند
    پرشین خودرو : ثبت سفارش جدیدترین مدل‌های ب ام و باز شده و تا چندی دیگر شاهد تردد مجدد باواریایی‌های محبوب در خیابان خواهیم بود.
    به گزارش پرشین خودرو در لیست اعلامی خودروهای مجاز به واردات برای سال 1392 - 11 مدل ب‌ام‌و در 5 کلاس به چشم می‌خورند. در حالی گمرک مهلت اعتبار ورود خودروها را تا 29/12/1392 اعلام کرده که ما در این نوشتار نگاهی اجمالی بر دو سدان وارداتی به ایران از میان محصولات ب‌ام‌و خواهیم داشت. سری3 و سری5 از مدل‌های پرفروش ب‌ام‌و در سراسر جهان از جمله ایران به حساب آمده و نسل قدیم هر دو آنها روزگاری در کشورمان بفروش می‌رسیدند و با اقبال خوبی مواجه شدند، اما با اعمال تحریم‌های جدید غرب علیه ایران شرکت ب‌ام‌و اولین شرکتی بود که قید حضور در این بازار را زد و اگرچه حضور رسمی ب‌ام‌و به حاشیه رفت اما عطش جوانان متمول ایرانی پایان نیافت و بدین ترتیب شاهد واردات شخصی انواع مدلهای این شرکت بودیم.
    سری3
    اما امروز ب‌ام‌و قصد شروعی دوباره با پرشیا خودرو نماینده رسمی محصولاتش را در ایران دارد. سری3 جدید که آغازگر سبک جدید طراحی‌های این آلمانی در محصولاتش است با خطوط تیز‌تری نسبت به گذشته شکل گرفته که تکامل یافته آن در سری 4 به وضوح حس می‌شود. در نگاه اول چراغ‌های باریک و پیوسته به جلو پنجره کلیوی به همراه کاپوت کشیده با خطوط عضلانی حسی از خشونت و هیجان در کمال پرستیژ و وقار را به بیننده القا می‌کنند. در نمای جانبی خط شانه معروف ب‌ام‌و و رینگهای آلومینیومی زیبا این نما را کامل کرده و اما در بخش انتهای بدنه طرح آشنای چراغ‌ها به پیروی از سری‌7 و دیفیوزر همرنگ بدنه که دو اگزوز کرومی را نیز در خود جای داده حال و هوای اسپرتی را به وجود می‌آورند.
    به محض ورود به کابین اصالت بی چون و چرای این باواریایی وجودتان را فرا گرفته که البته اندکی مدرن‌گرایی نیز به آن تزریق شده تا به همراه انبوه سیستم‌ها و تکنولوژی‌های پیچیده شما را از پیشرفت برق آسای دنیای فناوری عقب نگذارد. نمایشگر چند منظوره در قسمت فوقانی کنسول مرکزی از جایش جدا شده و می‌توان از آن بعنوان یک تبلت نیز بهره برد. دسته دنده جوی استیکی این خودرو رانندگی را به مانند بازی‌های ویدئویی بدل می‌کند. کیفیت مواد بکار رفته هم که مانند همیشه ستودنی است. با توجه به آنکه تنها مدلهای 320i و 328i مجاز به واردات هستند پس نباید انتظار پیشرانه‌ای حجیم را داشت بنابراین یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری 16 سوپاپه با توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت به همراه گیربکس 8 سرعته شیفت ترونیک بر روی نمونه های وارداتی قابل ملاحظه بوده ضمن آنکه پرشیا خودرو طبق قوانین بین‌المللی ب‌ام‌و ملزم به عرضه خودروها با گارانتی 4 سال یا 80000 کیلومتر است. همچنین سری3 همانند تمام محصولات ب‌ام‌و خودرویی دیفرانسیل عقب بوده که تجربه راندن با آن خالی از لطف نیست. در بازه قیمتی 300 تا 400 میلیون تومان رقبای زیادی انتظار ب‌ام‌و را می‌کشند. مرسدس بنز سی‌کلاس همواره کابوس سری‌3 بوده. البته بر خلاف باواریایی‌ها که بر روی هندلینگ و قابلیت‌های حرکتی کار می‌کنند اشتوتگارتی‌ها معمولا جنبه تجملاتی و لوکس بودن را سر لوحه کارشان قرار می‌دهند. از خانواده لکسوس هم اگرچهIS رقیب اصلی سری 3 محسوب میشود اما هنوز نسل جدیدش به ایران نرسیده ولی شما می‌توانید با همان 300 و اندی میلیون لکسوس ES را خریداری کنید که به اندازه یک هتل 5 ستاره در آن آپشن وجود دارد و یک کلاس بالاتر نیز محسوب می‌شود. هیوندای جنسیس سدان 2013 در فول ترین مدل چیزی کمتر از 280 میلیون می ارزد.
    سری5
    اما برادر بزرگتر یعنی سری‌5 خلق و خوی دیگری دارد. از چهره اش می‌توان دریافت که یک ژرمن واقعی است. بر خلاف برادر کوچکش در آن خبری از خشونت زیاد نبوده و کمی آرامش چاشنی کار شده است. در حقیقت طراحان و مهندسین ب‌ام‌و، مدل سری7 را الگوی اصلی ساخت نسل جدید سری‌5 قرار داده‌اند. در ابتدا با چراغ‌هایی زیبا و ملایم طرف هستید که همچون چشمانی نجیب به شما می‌نگرند و به آرامی نگاه را به سمت جلو پنجره حجیم سوق داده و هنگامیکه در تماشای سری5 فرو رفته‌اید ناگهان به یکباره برق را از سرتان پرانده و این بار شما را مبهوت عظمت و ابعاد بزرگش کرده و یادتان می‌آورد که او دیگر سری 3 ظریف و جمع و جور نیست بلکه غولی است بی‌بدیل در کلاس سدان‌های سایز متوسط ! در نمای جانبی همه چیز طبق روال همیشگی و با سادگی هرچه تمام تر پیش می‌رود ولی نمای عقب تشابهات و اشتراکات زیادی را با سایر برادرانش همچون سری‌3 و سری7 به نمایش گذاشته و لذا حرف جدیدی برای گفتن ندارد. درون اتاق خودرو کیفیتی بالاتر از سری3 و حتی در حد سری7 نمایان می‌شود و امکانات رفاهی و آپشن‌های ایمنی‌اش نیز کمتر یک لیموزین مجلل نبوده اما طرح کلیشه‌ای کنسول و داشبورد مورد استفاده در محصولات ب‌ام‌و کسل کننده شده است. ناگفته نماند که نسل فعلی سری5 در بازارهای جهانی رو به بازنشستگی است و بزودی و در آینده‌ای نزدیک پوست اندازی کرده و نسل جدیدش شکل خواهد گرفت. در بخش قوای محرکه مدل 520i با بهره گیری از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه با 240 اسب بخار حداکثر قدرت خروجی و جعبه دنده‌ای مشابه سری3 به مصاف رقبایش در ایران می‌آید وهمان ضمانت نامه 4 ساله سری3 شامل حال سری5 نیز خواهد شد.
    نا گفته پیداست که مرسدس ای‌کلاس جدی‌ترین رقیب هم وطنش در بازار ایران قد علم کرده و بدون شک انتخاب میان این دو در محدوده قیمتی 400 میلیون تومان فقط به سلیقه و تعصب بر سر برند دلخواه باز می‌گردد. در نهایت باید گفت اگرچه که با اوضاع و احوال امروز بازار خودرو و نوسانات نرخ ارز و محدودیت های موجود بر سر واردات و قیمت گذاری‌های غیر منطقی محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و آینده روشنی برای این خودروها در ایران قابل تصور نیست اما در هر صورت ایجاد تنوع خرید برای مشتری و خوشحالی طرفداران این برند در ایران را باید از معدود برکات بازگشت ب‌ام‌و دانست‌!






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  13. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    vahid khavarani (30th August 2013)

صفحه 586 از 771 نخستنخست ... 86486536566576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596606636686 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University