.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 587 از 771 نخستنخست ... 87487537567577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597607637687 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,861 تا 5,870 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5861


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آقای وزیر
    صنعت خودرو انحصاری نیست؛ تحمیلی است!
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس ایمیدرو به نخستین اظهار نظر رسمی خود درباره صنعت خودرو پرداخت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، گرچه پیش‌تر نیز چنین اظهاراتی را از نعمت‌زاده شاهد بوده‌ایم، این بار نیز در مورد انحصاری بودن یا نبودن صنعت خودرو در کشور عنوان کرد: به اعتقاد بنده، خودرو کالای انحصاری نیست. شورای رقابت می گوید خودرو کالای انحصاری است درحالی که صنعتگران معتقدند خودرو کالای انحصاری نیست، البته شورای رقابت تاکنون وظیفه قانونی خود را انجام داده و نظرش هم محترم است.
    به گزارش فردا، وزیر صنعت در شرایطی بر انحصاری نبودن صنعت خودرو تاکید می‌کند که از نقطه مقابل آن سخنی نگفته است.
    اگر نقطه مقابل انحصاری نبودن، رقابتی بودن است که باید گفت صنعت خودروی کشور ما به شدت رقابتی نیست! بلکه می‌توان گفت چیزی بین انحصار و رقابت است و بر اساس سطح درآمدهای دهک‌های مختلف جامعه کفه به سمت هریک از این دو قطب سنگینی می‌کند. اما در مجموع می‌توانیم بگوییم، صنعت خودروسازی کشور ما برای اکثر مردم کشور با درآمدی متوسط به یک صنعت تحمیلی تبدیل شده است.
    افرادی که تا مدتی پیش می‌توانستند پراید را در قیمتی زیر ده میلیون تومان خریداری کنند، امروز با پراید پانزده میلیون تومانی روبه‌رو هستند؛ آن هم در شرایطی که نه درآمدشان رشد قابل توجهی یافته و نه کیفیت خروجی خودروی پراید تحولی پیدا کرده است.
    این در شرایطی است که خودروهای تولید داخل با کیفیت‌های مختلف جهش قیمتی قابل توجهی پیدا کرده‌اند و خودروهای وارداتی نیز هم به واسطه قیمت دلار و هم به دلیل تعرفه‌های سنگین گمرکی در ابرها جای گرفته‌اند! این پازل ایجاد شده، نشان‌دهنده رشد شدید ناتوانی مردم در خرید خودروهای داخلی مطلوب یا خودروهای خارجی متناسب است.
    به این ترتیب در شرایطی که دیگر خودروهای خارجی برای قشر اصلی جامعه به یک هدف غیر قابل دستیابی تبدیل شده و از این رو می‌توان شرایط کنونی خودروسازی کشور را نسبتاً انحصاری دانست.
    البته اگر از زاویه دید دهک‌های بالایی جامعه نگاه کنیم، خودروهای خارجی نیز قابل دست‌یابی است و از این رو بازار خودرو یک بازار انحصاری طبقه‌بندی نمی‌شود گرچه رقابتی هم معنا نخواهد داشت؛ چرا که عملاً نمی‌توان پراید و پژو ۲۰۶ و سمند را با خودروهای چند صد میلیونی وارداتی مقایسه منطقی نمود!
    در شرایطی که عموم مردم از کیفیت و مخاطرات خودروی پراید آگاه هستند، پس چرا چنین هجمه‌ای برای خرید آن وجود دارد؟ آیا این مسأله به دلیل انحصاری بودن خودروسازی کشور در این رده قیمتی نیست؟ و آیا این نکته حاوی تحمیلی بودن خودروهای ایرانی به مردم نیست؟ پاسخ به این پرسش کاملاً فضای واقعی صنعت خودرو را روشن خواهد کرد.
    جالب اینجاست که در شرایطی که نعمت‌زاده از انحصاری نبودن صنعت خودرو سخن می‌گوید، زنگنه وزیر نفت نیز در بخشی از اظهاراتش درباره قیمت بنزین اشاره می‌کند: با این شرایط قیمت مناسب بنزین بالای ۳ هزار تومان است اما شرطش این است که خودرویی تولید کنیم که رقابتی باشد نه‌اینکه برای گذران زندگی خودروسازان به مردم زور بگوییم. نظر آقای نعمت‌زاده نیز در خصوص تولید خودرو با نظر من یکسان است. در تولید خودروی مناسب و اصلاح این رویّه باید حرکتی را آغاز کنیم تا ظرف سه تا چهار سال آینده به این هدف برسیم.
    اظهارات وزیر نفت به نوعی نمایشی واقعی‌تر از صنعت خودروی کشور است. ‌برای آنکه بتوانیم سکون و حرکت کند دهه‌های اخیر خودروسازی کشور را جبران کنیم نیاز به واقع‌نگری و تحول‌خواهی در این حوزه داریم. اگر بخواهیم با توجیه و تمجیدهای بی‌حاصل، باز هم زمان را زائد کنیم، به یقین رشدی در این صنعت و صنایع وابسته به آن صورت نگرفته و همچنان در قالبی تحملی باقی خواهد ماند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    vahid khavarani (30th August 2013)

  3. #5862


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد92
    اولین شاسی بلند جیلی رونمایی شد
    پرشین خودرو: شرکت جیلران موتور در نمایشگاه خودرو مشهد از اولین شاسی بلند جیلی با نام X7 رونمایی کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جیلران موتور در نمایشگاه خودرو مشهد در حضور جمعی از خبرنگاران از سومین محصول خود و اولین شاسی بلند جیلی پرده برداشت.
    شاسی بلند جیلی در ایران از یک پیشرانه 2.4 لیتری استفاده خواهد کرد که با یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته جفت و جور می شود. پیشرانه 2378 سی سی این خودرو قادر به تواید 162 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن گشتاور است. جیلی امگرند
    X7 اولین خودرو شاسی بلند چینی در بازار ایران است که به جعبه دنده اتوماتیک مجهز می شود.
    این محصول جیلی توانسته 5 ستاره اسنپمنی را از موسسه تست تصادف اروپا و امتیاز 5+ را از موسسه تست تصادف چین دریافت کند. بخشی از این موفقیت مربوط به 7 ایربگی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. X7 را میتوان یکی از اولین خودروهای موجود در این سگمنت دانست که به کیسه هوای زانویی راننده مجهز شده است. بهره گیری از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و تجهیز آن ها به سیستم های کمکی ABS و EBD بخشی از ایمنی فعال این خودرو را تشکیل می دهند.
    از میان امکانات این خودرو می توان به تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، سانروف، کروز کنتزل، سیستم صوتی مجهز صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور های دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی جلو و... اشاره نمود.
    جیلران موتور این محصول اواخر ماه جاری و با قیمتی حدود 90 میلیون تومان روانه بازار خواهد کرد.




    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    vahid khavarani (30th August 2013)

  5. #5863


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توسط شركت ایساكو اجرا می‌‌شود
    طرح تكریم مشتریان وفادار ایران‌خودرو
    پرشین خودرو: شركت ایساكو به مناسبت كسب رتبه یك خدمات پس از فروش، طرح تكریم مشتریان وفادار ایران خودرو را از دوم تا هفتم شهریورماه به اجرا گذاشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، عباس اخوان فرد، معاون شبكه شركت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساكو) ضمن بیان این مطلب گفت: این طرح برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروی كشور و به صورت رایگان برای كلیه مشتریان ایران خودرو به اجرا گذاشته شده است.
    وی افزود: در این طرح اجرت عیب‌یابی با دستگاه، بازدید و تعویض ***** هوا، بازدید و تعویض ***** بنزین بر حسب كیلومتر، بازدید و تعویض ***** روغن و تعویض روغن و بازدید و تعویض شمع موتور رایگان است. همچنین ***** هوا، ***** بنزین، ***** روغن (در صورت تعویض روغن) و شمع موتور (در صورت احراز شرایط) رایگان ولی هزینه تعویض روغن برعهده مشتری است.
    عباس اخوان‌فرد درخصوص شرایط خودروهای مشمول طرح گفت: این طرح شامل خودروهایی است كه تاریخ تولید آن از دوم شهریور 1382 به بعد بوده و از ابتدای سال 91 تا كنون سرویس تعویض روغن خود را در یكی از نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو انجام داده اند. وی افزود: دارا نبودن كارت طلایی یكی دیگر از شرایط استفاده از این طرح است. به این معنی كه مشتریان محترم از طریق كارت طلایی و سرویس ادواری اقدام به تعویض روغن نكرده باشند.
    اخوان فرد اظهار داشت: فهرست نمایندگی‌های منتخب اجرای این طرح، در سایت ایساكو به نشانی www.isaco.ir در دسترس مشتریان قرار گرفته است.
    سید علی جعفری مدیر عامل شركت امداد خودرو ایران نیز در این باره گفت: در دوره اجرای طرح تكریم مشتریان ایران‌خودرو، ‌طرح‌های ویژه‌ای از جمله اعمال تخفیف 30 درصدی به خریداران كارت طلایی توسط امداد خودروی ایران اجرا می شود.
    وی افزود: در بازه زمانی اجرای طرح تكریم خدمات ایاب و ذهاب برای كلیه امدادخواهان به صورت رایگان خواهد بود. جعفری گفت: شهروندان محترم می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت امدادخودرو ایران به نشانیwww.096440.ir و یا نزدیك‌ترین نمایندگی مجاز ایران خودرو مراجعه كنند.
    لازم به ذكر است شركت ایساكو با دارا بودن بیش از 800 نمایندگی در سطح كشور اقدام به اجرای طرح هایی با هدف افزایش رضایت‌مندی مشتریان می كند. همچنین مركز تماس ایران خودرو با شماره 096440 به صورت شبانه روزی و رایگاه آماده دریافت پیام های مشتریان عزیز در زمینه خدمات پس از فروش ایران خودرو است.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    vahid khavarani (30th August 2013)

  7. #5864


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    قیمت جدید تندر و 206 هفته آینده اعلام می شود
    چه کسی در دعوای قیمت گذاری برنده می شود؟
    پرشین خودرو: در شرایطی که در جلسه اخیر خودروسازان با وزیر صنعت،معدن و تجارت احتمال بازگشت کمیته خودرو افزایش یافته رئیس شورای رقابت همچنان بر قیمت گذاری خودرو توسط این شورا پافشاری می کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شنیده ها حاکی است در جلسه ای که روز جمعه میان خودروسازان و نعمت زاده برگزار شده، وزیر صنعت، معدن و تجارت تلویحاً با سپردن قیمت گذاری به حاشیه بازار موافقت کرده و تنظیم تولید را به تنظیم بازار ارجح دانسته است.
    بازگشت کمیته خودرو به معنی آزادسازی قیمت و بازپسگیری قیمت گذاری از شورای رقابت است و این در حالی است که پژویان کماکان معتقد است به دلیل اینکه بازار خودرو انحصاری به شمار می رود قیمت گذاری آن بر عهده شورای رقابت است و هیچ نهادی حق دخالت در این موضوع را ندارد.
    وی در خصوص احتمال سپرده شدن قیمت به حاشیه بازار و حذف شورای رقابت گفت: ورود هر سازمان به عرصه‌ قیمت‌گذاری خودرو غیرقانونی است و در صورتی که وزارت صنعت در این حوزه حکمی صادر کند، به قوه قضاییه شکایت می‌کنیم.
    پژویان با بیان این‌که طبق نص صریح قانون قیمت‌گذاری خودرو تنها در اختیار شورای رقابت است، گفت: من از نعمت‌زاده که سابقه‌ی سال‌ها وزارت را دارد تعجب می‌کنم و احتمال می‌دهم برخی از مشاوران ایشان اطلاعات غلطی دادند و گرنه ایشان خود واقف هستند که از نظر قانونی قیمت‌گذاری خودرو جزو وظایف و حقوق شورای رقابت است.
    وی ادامه داد: بنده به هیچ وجه در جریان جلسات وزیر صنعت با خودروسازان نبودم ولی اگر در این جلسات بحثی راجع به قیمت‌گذاری خودرو مطرح و وزارت صنعت حکم قیمتی خاصی در این حوزه صادر کند، شورای رقابت به قوه قضاییه شکایت خواهد کرد.
    رییس شورای رقابت در پایان خاطر نشان کرد: برای دولتی که حرف از قانون زده است چندان خوشایند نیست که در ابتدای کار خود کار غیرقانونی کند. بنده امیدوارم با انجام هماهنگی‌های لازم بتوانم در این هفته جلسه‌ای با رییس جمهور داشته و مسائل و ابعاد مختلف قیمت‌گذاری خودرو و هم‌چنین شرایط شورای رقابت را به ایشان اطلاع دهم.
    وی در این باره از اعلام قیمت برخی خودروها طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: تعیین قیمت ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ به کمیته مرکز ملی رقابت محول شده است و شورای رقابت در جلسه هفته آینده پیشنهاد کارگروه مذکور را بررسی و پس از تأیید نهایی، قیمتهای جدید را اعلام خواهد کرد.
    جمشید پژویان در رابطه با جزئیات جلسه دیروز شورای رقابت که قرار بود به دلیل بدقولی خودروسازان در ارسال اطلاعات، قیمت متوسطی برای خودروهای سی‌کی‌دی تعین شود، اظهار داشت: در جلسه دیروز موضوع قیمت گذاری مابقی خودروها بررسی و در نهایت مقرر شد کارگروه کمیته مرکز ملی رقابت در فرصتی یک هفته‌ای قیمت متوسطی را برای این خودروها تعیین کند.
    وی با اشاره به اینکه این کارگروه با فرصتی یک هفته ای ضمن استخراج اطلاعات اقدام به ارائه پیشنهاد خود برای قیمت مابقی خودروها خواهد نمود، افزود: شورای رقابت در جلسه آینده خود پیشنهاد کارگروه مذکور را بررسی و پس از تأیید نهایی اعلام خواهد نمود.
    به گزارش تسنیم، پیش از این جمشید پژویان با اشاره به اینکه علیرغم مکاتبات متعدد شورای رقابت با خودروسازان هنوز تعدادی از خودروسازان اطلاعات لازم را برای تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودروهای سی کی دی به این شورا ارسال نکرده‌اند، اظهار داشته بود: خودروسازان تا جلسه آینده شورای رقابت فرصت دارند تا اطلاعات تکمیلی خود را برای تعیین دستورالعمل قیمت این خودروها به شورا ارائه نمایند.
    وی اضافه کرد: در صورت عدم دریافت اطلاعات، شورای رقابت در نهایت قیمت متوسطی را برای این خودرو ها در نظر خواهد گرفت.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    vahid khavarani (30th August 2013)

  9. #5865


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مصوبات خودرویی دولت قبلی چه می شود؟
    پرشین خودرو: دو مصوبه دولت قبلی در رابطه با تعویق اجرای استاندارد آلایندگی یورو 4 و کیسه هوا با مشکلاتی در اجرا مواجه شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، دولت قبلی در اواخر فعالیت خود تصویب کرد به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و مشکلات تامین برخی قطعات خودرویی، اجرای دو استاندارد نصب کیسه هوا و ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4، یک سال به تعویق افتاده و به ابتدای سال 93 موکول شود.
    اگرچه این دو مصوبه حدود یک ماه پیش به تمام سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد اما هر دو سازمان از پذیرش آن خودداری می‌کنند.
    در رابطه با تعویق استاندارد نصب کیسه هوا، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اخیرا اظهار کرده که فرایند قانونی مربوطه برای تصویب این مصوبه طی نشده و از نظر ما غیر قانونی است. در رابطه با مصوبه مربوط به تعویق یک ساله اجرای استاندارد آلایندگی یورو 4 نیز سازمان حفاظت محیط زیست منکر هرگونه مصوبه‌ای در این باره شده و اظهار کرده مصوبه‌ای به ما ابلاغ نشده است.
    به گزارش ایسنا، این وضعیت در حالی است که هر دو مصوبه در همان زمان با امضای معاون اول رییس‌جمهوری وقت به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است. هنوز دولت جدید در رابطه با این مصوبات اظهارنظری نکرده است. به نظر می‌رسد تصمیمات وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت تکلیف این مصوبات را تعیین خواهد کرد.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    vahid khavarani (30th August 2013)

  11. #5866


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سایپا شفاف سازی کرد
    کلاهبرداری 50میلیاردی یک نمایندگی سایپا
    پرشین خودرو: روزنامه جمهوری اسلامی از کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی در یکی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در استان همدان خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع شماره امروز این روزنامه نوشت: كلاهبرداری 50 میلیارد تومانی یك نمایندگی شركت سایپا در همدان تجمع مال‌باختگان در مقابل درب استانداری همدان را به دنبال داشت.
    صحبت‌های مال باختگان حكایت از عدم توجه استانداری همدان به عنوان یك مرجع قابل رجوع به این موضوع داشت.
    آنها می‌گویند: مطابق گفته‌های مال‌باختگان تجمع كننده، این شركت پس از دریافت نمایندگی از سایپا تهران، دفتر نمایندگی خود را به دو فرد با نام‌های ("ش. م" و "ب، ث") واگذار نموده كه پس از این واگذاری كلاهبرداری میلیاردی اتفاق افتاده است.
    گفته‌ها حاكی از این است كه این شركت پس از دریافت مبالغ ثبت‌نام خودرو از مال باختگان اقدام به واگذاری رسید جعلی و حواله جعلی به آنان نموده و یا ماشین‌های فروخته شده قبلی را به نام افراد جدیدی در سایت سایپا ثبت نموده است.
    جوابیه شركت سایپا در مورد خبر درج شده
    مدیر مسئول محترم روزنامه وزین جمهوری اسلامی
    با سلام و احترام
    خبری در مورخه 6/6/92 در صفحه 2 ستون جهت اطلاع تحت عنوان ‹كلاهبرداری 50 میلیارد تومانی نمایندگی سایپا› منتشر گردیده است كه خواهشمند است وفق قانون مطبوعات كشور پاسخ این شركت را در اولین شماره و درهمان ستون جهت تنویر افكار عمومی منتشر نمائید.
    نمایندگی شركت سایپا با كد 2409 در استان همدان به دلیل تخلف از 9 ماه قبل لغو امتیاز گردیده است و این مركز از آن تاریخ هیچگونه ارتباط كاری با شركت سایپا نداشته است، لازم به ذكر است پس از لغو امتیاز نمایندگی از سوی سایپا محل این نمایندگی از سوی نماینده سابق به اشخاص دیگری اجاره داده شده است كه این موضوع توسط مستاجر رخ داده و آنگونه كه در خبر نیز آمده است ربطی به نماینده سابق شركت سایپا ندارد.

  12. #5867


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بنزین گران به شرط خودرو کم مصرف؛ تعلیق به محال
    پرشین خودرو: از آقای زنگنه می توان پرسید عدد سه هزار تومان از کجا استحصال یا استخراج شده و مادام که قیمت دلار تثبیت نشده این عدد را غیر واقعی دانست. اگر به هر دلیل قیمت دلار بالاتر رود آیا بهای سیاست های اقتصادی را مردم باید با افزایش قیمت بنزین تولید داخل بپردازند؟
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از عصر ایران، قیمت واقعی هر لیتر بنزین در ایران، بیش از سه هزار تومان است اما مادام که خودروی ارزان و کم مصرف به مردم ندهیم بالا بردن قیمت بنزین، ظلم به مردم است.
    این سخنان را بیژن نامدار زنگنه وزیر جدید نفت در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» بیان کرد.
    بخش اول که به ضرورت واقعی سازی قیمت بنزین اشاره دارد یادآور همان سیاست تعدیل اقتصادی در دولت سازندگی است که از واقعی سازی قیمت ها سخن گفته می شد و بخش دوم را می توان ناشی از سال های وزارت مهندس زنگنه در دولت اصلاحات دانست که از نگاه صرفا توسعه ای به نگاه همه جانبه با رعایت حقوق مردم تسری یافت و در واقع اصلاح وتصحیح شد. البته آقای زنگنه در دولت های سازندگی وزیر نیرو بود و در دولت خاتمی وزیر نفت شد.
    غرض از این یادآوری این است که وزیر نفت خود نیک می داند که در وضعیت کنونی اقتصادی نمی توان با قاطعیت گذشته از واقعی سازی قیمت ها سخن گفت از این رو با عبارت بعدی موضوع را قطعیت نمی بخشد و تصریح می کند بدون تحقق آن شرط افزایش قیمت منطقی نیست.
    به این بهانه اشاره به چند نکته مناسبت دارد:
    1- بنزین در اقتصاد ایران به یک کالای معیار تبدیل شده است. کالای معیار به کالایی گفته می شود که افزایش قیمت یا کمبود و فراوانی آن معیاری برای داوری درباره اقلام دیگر نیز هست.
    در بیشتر موارد این تصور با منطق اقتصاد سازگار نیست ولی به دلایل مختلف نزد مردم این ذهنیت شکل می گیرد. از این رو هنگامی که قیمت بنزین دو یا چند برابر می شود دارندگان کالاهای دیگر تصور می کنند آنها نیز حق دارند قیمت کالا یا خدمات خود را دو یا چند برابر کنند.
    حال آن که میزان مصرف بنزین یک خودرو در طول روز مشخص است و دو برابر شدن قیمت بنزین توجیه دوبرابر شدن کرایه خودرو نیست. دلار و طلا نیز دیگر کالاهای معیارند و خوش بختانه بخشی جامعه پذیرفته که قیمت طلا تابعی از قیمت جهانی است و نباید میان افزایش قیمت آن با دیگر کالاها نسبت دقیق و طابق النعل بالنعل برقرار کند.
    بنزین اما همچنان کالای معیار است و اگر اولویت دولت کاهش نرخ تورم است افزایش قیمت بنزین - فارغ از این که خودرو کم مصرف در اختیار مردم قرار بگیرد یا نه - تورم زاست.
    2- در کشوری که یکی از مهم ترین معضلات اجتماعی آن مرگ 20 هزار نفر در جاده های آن است تشویق مردم به استفاده بیشتر از وسایط نقلیه شخصی تنها این آمار را بالا می برد. نفس این اقدام که خودروهایی باید تولید یا وارد شوند که مصرف بنزین آنها کمتر باشد درست است اما فاصله فناوری تولید خودرویی با مصرف 12 لیتر در هر100 کیلومتر با مصرف 5 لیتر در 100 کیلومتر بیش از 30 سال است. این جهش 30 ساله چگونه میسر است یا منظور، واردات به جای تولید یا مونتاژ است؟
    3- شعار خودرو ارزان یا کم مصرف موضوع تازه ای نیست. بازار خودرو در ایران با همین شعار به وضعیت کنونی گرفتار آمده است. روزی که هاشمی رفسنجانی خط تولید پراید را افتتاح کرد نیز وعده دادند یک خودرو کم مصرف و ارزان تولید شود. روزی که صحبت از واردات خودرو چینی بود نیز همین توجیه شنیده می شد.
    4- اگر همین فردا آمریکا به سوریه حمله کند و قیمت دلاردر ایران مثلا به 4 یا 5 هزار تومان برسد آیا آنگاه باید گفت قیمت واقعی بنزین لیتری 4 یا 5 هزار تومان است؟!
    5- دراردیبهشت سال 84 وبلافاصله پس از اعلام کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی خبرنگار یو.اس.تودی با او گفت و گو کرد و پرسید با این که درآمد متوسط ایرانیان در ماه 200 تا 250 دلار است چرا نوع زندگی ایرانیان به گونه ای است که درآمد آنان دو تا سه برابر این مبلغ به نظر می رسد؟
    آقای هاشمی پاسخ داد: چنانچه به یکی از جایگاه های بنزین سربزنید یا قبوض برق و گاز را ببینید متوجه می شوید راز این تفاوت چیست. بخشی از هزینه های زندگی را در واقع دولت با یارانه های انرژی می پردازد.
    به عبارت دیگر واقعی نبودن دستمزدها با یارانه ها و حامل های ارزان انرژی توجیه می شد. در وضعیت کنونی اما نه دولت توان افزایش دستمزدها را دارد و نه کارفرمایان و در نتیجه می توان گفت با افزایش قیمت بنزین سطح رفاه عمومی کاهش می یابد.
    6- آقای مهندس زنگنه که بیش از هر مدیر و کارشناس حوزه نفت و انرژی در ایران اعتبار و اشتهار دارد بهتر از نویسنده این سطور و هر شخص دیگر می داند که برای بنزین تولید داخل یارانه ای پرداخت نمی شود بلکه شرکت های تولید و پخش فرآورده های نفتی در واقع نفعی دریافت نمی کنند یا احیانا محصول خود را با زیان می فروشند و این با یارانه متفاوت است. صحبت از قیمت واقعی را می توان به منزله جبران آن عدم النفع دانست حال آن که این جبران با روش های دیگرنیز میسر است.
    با عنایت به موارد فوق، می توان بر بخش پایانی سخنان وزیر نفت تاکید کرد و هم نوا با او گفت: بالا بردن قیمت بنزین ظلم به مردم است.

  13. #5868


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در حاشیه بزرگترین نمایشگاه خودرو ایران
    MG350 برای مشهدی ها رونمایی شد
    پرشین خودرو: شرکت مدیا موتور نماینده انحصاری محصولات MG در ایران، در نمایشگاه خودرو مشهد از مدل ام جی 350 رونمایی کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این شرکت که پیش از این نیز در زمستان سال 89 و 91 اقدام به معرفی و رونمایی از این محصول خود کرده بود، نمایشگاه خودرو مشهد را فرصتی دوباره برای معرفی 350 قبل از ورود به بازار دانست و در جمعی از خبرنگاران برای بار چندم از این محصول رونمایی کرد.
    ام‌جی 350 در ایران با یک پیشرانه 1.5 لیتری با توان خروجی 107 اسب بخار عرضه خواهد که بیشینه گشتاور آن به 135 نیوتن متر می‌رسد. این پیشرانه در ترکیب با یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک که به دکمه تغییر حالت گیربکس مجهز است، استاندارد آلایندگی یورو 5 را برای 350 به ارمغان آورده است.
    مسئولان مدیا موتور مدعی هستند که 350 خودرویی ویژه مشکل پسندان است و تفاوت های زیادی با سایر همکلاس‌های خود دارد. این ادعا در سطح امکانات ایمنی و رفاهی 350 به خوبی نمود پیدا میکند. ترمز های دیسکی خنک شونده در چهار چرخ که به سیستم جداکننده سریع لنت‌ها از دیسک مجهزند و به همراه سیستم های کمکی توزیع الکترونیکی نیرو(EBD)، سامانه ضد قفل (ABS)، ترمز کمکی(BA)، سیستم پایداری خودرو در پیچ‌ها(CBC) و شش کیسه هوا وظیفه تامین ایمنی فعال و غیر فعال این خودرو را دارند. این خودرو توانسته از موسسه تست تصادف اروپا 4 ستاره ایمنی را دریافت کند.
    برخی امکانات این خودرو نیز شامل گرمکن آینه‌های جانبی، تنظیم اتوماتیک سرعت برف پاک کن، سانروف دوحالته به همراه سیستم بسته شدن خودکار پس از پارک، کاناهای مجزای تهویه هوا برای ردیف عقب ، تنظیم خودکار صدای ضبط صوت بسته به سرعت خودرو، نمایشگر میزان باد تایر، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، بلوتوث جهت مکالمات تلفنی، سیستم صوتی XBM مجهز به 8 بلندگوی Hi-Fi با قابلیت پخش DVD، MP3 و WMA و.... می شود.
    علاوه بر لیست بلند بالای امکانات 350 که در تمایز آن از سایر خودروهای همکلاس نقش به سزایی دارند، می توان گفت قیمت تقریبی 95 میلیونی تومانی آن نیز در کسب این عنوان بی تاثیر نباشد. مدیا موتور در آینده‌ای نزدیک این محصول را روانه بازار خواهد کرد.

    - محمدعلی ملاعبداللهی



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  14. #5869


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مرسدس به ایران بازگشت + جدول
    پرشین خودرو: پس از آنکه خودروهای ب.ام.و مجوز ورود به ایران را به دست آوردند، ثبت سفارش محصولات مرسدس بنز و فولکس واگن نیز باز شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، پس از گذشت حدود یک سال از ممنوعیت ورود خودروهای مرسدس بنز به ایران، بار دیگر مجوز ورود خودروهای این شرکت خودروساز به کشور صادر شد تا بار دیگر شاهد تردد این خودروها در خیابان های کشورمان باشیم.
    شرکت خودروسازی سینا نیز که تا چندی پیش واردات خودروهای تجاری فولکس واگن را انجام می داد بار دیگر موفق شد مجوز ورود این خودروها را کسب کند.
    بر اساس این گزارش، ثبت سفارش خودروهای مرسدس بنز در 4 کلاس و 14 تیپ و فولکس واگن کدی نیز در دو تیپ 5 و 7 نفره صورت می گیرد.
    گمرک مهلت اعتبار ورود این خودروها را تا 1392/12/29 اعلام کرده است.

    مدل موتور
    مدل خودرو
    نام خودرو
    مدل
    ردیف
    M266_266940 1800cc
    B 180
    B 180 SEDAN
    بنز
    1
    271860 2034cc
    E 200 CGI
    E 200 CGI
    بنز
    2
    M266_266920 1600cc
    A 160 SEDAN
    A 160 SEDAN
    بنز
    3
    266940 1800cc
    A 180 SEDAN
    A 180 SEDAN
    بنز
    4
    M266 2034cc
    MERCEDES BENZ-A 200 SEDAN
    A 200 SEDAN
    بنز
    5
    M266 2034cc
    A 200 TURBO SEDAN
    200 TURBO SEDAN
    بنز
    6
    M266_266920 1600cc
    B 160
    B 160
    بنز
    7
    M266960 1800cc
    B 180 NGT
    B 180 NGT
    بنز
    8
    M266 2034cc
    B 200 TURBO
    B 200 TURBO
    بنز
    9
    M266 2034cc
    MERCEDES BENZ-B200
    B200
    بنز
    10
    M271820 1800cc
    C 180 K
    C 180 K
    بنز
    11
    M271 1796cc
    MERCEDES BENZ -C200 CGI
    C 200 CGI
    بنز
    12
    271860 1796cc
    C200
    C200
    بنز
    13
    M271 1796cc
    E200NGT
    E200NGT
    بنز
    14
    BSX 1984cc
    CADDY 2K
    کدی 5 نفره
    فولکس واگن
    15
    BSX 1984cc
    CADDY 2K
    کدی 7 نفره
    فولکس واگن
    16







  15. #5870


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آخرین اخبار از بازار خودرو
    پرشین خودرو: اگرچه در آخرین ماه تابستان قرار داریم و تب سفر در بین ایرانی‌ها بالاست، اما بازار خودرو همچنان راکد است و گویا مردم علاقه‌ای به خرید و فروش خودرو ندارند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فعالان بازار خودرو امیدوار بودند در شهریور ماه و به واسطه اوج‌گیری مسافرت‌های تابستانی، مردم با بازار آشتی کنند و خرید و فروش رونق بگیرد، حال آنکه تا به امروز این اتفاق رخ نداده و سایه رکود همچنان سنگین است.
    قیمت‌ها نیز تغییر چشمگیری را به خود نمی‌بینند، به نحوی که در هفته جاری بیشتر خودروها با ثبات قیمت روبه‌رو بوده‌اند. البته هفته گذشته با کاهش قابل توجه قیمت خودروهای وارداتی مواجه شدیم؛ اما این هفته تغییر خاصی در این بازار نیز رخ نداد. داخلی‌ها هم که فعلا روزهای با ثباتی را می‌گذرانند و باید دید اوضاع تا آخر تابستان بر همین منوال باقی می‌ماند یا تغییر و تحولاتی گریبان آن را خواهد گرفت.
    در این شرایط البته تصمیم نهایی دولت در مورد قیمت خودرو قطعا بر اوضاع و احوال بازار تاثیر خواهد گذاشت، چه آنکه ظاهرا قرار است قیمت خودرو بر اساس حاشیه بازار تعیین شود و این موضوع در کوتاه مدت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها را در پی خواهد داشت.
    اما آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت خبر می‌دهند، در بین خودروهای داخلی هم‌اکنون مگان در مدل فول آپشن خود قیمتی برابر با 88 میلیون تومان دارد و این موضوع از ثبات قیمت آن حکایت می‌کند.
    گفته می‌شود این خودرو به دلیل تعلیق فعالیت‌های رنو در ایران، اوضاع تولید مناسبی ندارد، درست مانند تندر-90 که آن هم با کاهش شدید تولید روبه‌رو شده است.
    البته تندر - ۹۰ نیز در هیچ کدام از مدل‌های پارس خودرویی و ایران خودرویی خود تغییر قیمتی نداشته است. در حال حاضر تندر-90 در مدل ایران خودرویی‌اش قیمتی برابر با 34 میلیون و 800 هزار تومان دارد و در مدل پارس‌خودرویی خود نیز 35 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار تندر مدل E1 نیز خبر می‌رسد که این محصول قیمتی برابر با 32 میلیون و 800 هزار تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن طی هفته جاری رخ نداده است.
    اما سری هم به تیبا بزنیم، خودرویی که فعالان بازار در مورد آن می‌گویند با تغییر قیمتی روبه‌رو نبوده و در حال حاضر 20 میلیون تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما هم خبر می‌رسد این محصول با تثبیت قیمت روبه‌رو بوده و 116 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
    همچنین نیسان تیانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با ۱47 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که هیچ تغییری نداشته است. سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون ۱32 میلیون تومان قیمت دارد و مزدا3 هم 119 میلیون تومان به فروش می‌رود، اما از بازار خبر می‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که تثبیت قیمت داشته، 35 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
    در بین دیگر مدل‌های پژو 206، مدل V9 هم با قیمتی برابر با ۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با 38 میلیون و 500 هزار تومان برخوردار است. همچنین پژو 206 تیپ 5 که افت و خیز قیمتی نداشته، هم‌اکنون 37 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
    از سوی دیگر، پژو ۴۰۵ نیز با قیمتی برابر با 27 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر است
    405 در این هفته تغییر قیمت خاصی نداشته است. سمند LX هم روزهای با ثباتی را در بازار خودرو می‌گذراند و هم‌اکنون 27 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.
    پژو پارس نیز در حال حاضر 34 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از ثبات قیمت پارس حکایت دارد. همچنین خبر می‌رسد رانا با همان قیمت 32 میلیون تومان خود خرید و فروش می‌شود.
    از بازار پراید نیز خبر می‌رسد که قیمت پرایدها تغییر خاصی نکرده است. هم‌اکنون مدل 111 (هاچ بک) پراید 17 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و پراید 131 نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده، 16 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید 132 هم 16 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.
    اما سری هم به بازار خودروهای وارداتی بزنیم. در حال حاضر سوناتا قیمتی برابر با 143 میلیون تومان دارد که این موضوع از ثبات قیمت آن حکایت می‌کند. هیوندایی IX55 نیز همین وضع را دارد و هم‌اکنون 214 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. IX35 نیز که تثبیت قیمت داشته، در حال حاضر 154 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر کیا اسپورتیج هم 156 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و تویوتا یاریس‌هاچ بک هم با توجه به افت قیمت یک میلیون تومانی‌اش 88 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا سراتو نیز در حال حاضر 108 میلیون تومان به فروش می‌رود.

صفحه 587 از 771 نخستنخست ... 87487537567577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597607637687 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University