.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 592 از 771 نخستنخست ... 92492542572582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602612642692 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,911 تا 5,920 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5911


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو فرانکفورت(29)
    آئودی نانوک، فرزند جدید خانواده کواترو
    پرشین خودرو: آئودی Nanuk Quattro مفهومی، دیگر آئودی است که در بخش IAA نمایشگاه فرانکفورت 2013 به نمایش در خواهد آمد. کانسپتی که ترکیبی از خودروی اسپرت با عملکرد و قدرتی بالا با خودروی خارج از جاده‌ای است که توانایی پیمودن هر مسیری در هر شرایطی را با بهره‌گیری از قابلیت خارج از جاده‌ای خود، دارا است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آئودی Nanuk Quattro توسط تیم طراحی Italdesign Giugiaro توسعه داده شده است. خودرویی موتور میانی که هم می‌تواند با آن در پیست‌های مسابقه‌ای، بزرگراه‌ها و جاده‌های پیچ در پیچ رانندگی کرد و هم می‌تواند مسیر‌های دشوار نظیر شن، ماسه و یا برفی را به راحتی در هم شکند که نتیجه آن خودرویی اسپرت با تطبیق پذیری بالا با هر نوع جاده‌ای است.
    این خودرو دو نفره از یک موتور V10 TDI در مقابل محورهای عقب، بهره‌مند است، موتور 5.0 لیتری دیزلی که توان تولید 544 اسب‌بخار (400 کیلووات) قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور 1500 RPM دارد. دو توربوشارژر قدرتمند که توسط سیستم Valvelife آئودی (AVS) کنترل می‌شود و گیربکس S Tronic واقع در پشت موتور که وظیفه انتقال قدرت و گشتاور این خودرو را بر عهده دارد. آئودی Nanuk Quattro با وزنی معادل 1900 کیلوگرم می‌تواند در عرض 3.8 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و با حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت هوای مقابل را شکافته و جاده را به آتش بکشد. این موتور یا به عبارتی این خودرو مصرف سوخت صد کیلومتری برابر با 7.8 لیتر دارد که برای چنین خودرویی عددی حیرت‌آور است. وظیفه سواری و هدایت خودرو نیز بر عهده چهار رینگ 22 اینچی چرخ‌ها است که در ابعاد لاستیک 235/50 در جلو و 295/45 در عقب، وزن خودرو را تحمل کرده و رانندگی لذت بخش را پدید می‌آورند. برای توقف خودرو نیز از ترمزهای دیسکی سرامیکی با تحمل درجه حرارت بالا و مقاوم در برابر سایش استفاده شده است.
    برای آسایش بیشتر رانندگان و استفاده از تمامی قابلیت‌های این خودرو از سیستم تعلیق پنوماتیکی انطباقی مجهز به دامپر و کنترل الکترونیکی استفاده شده است که راننده می‌تواند بنا به نیاز خود فاصله را تنظیم کند. در شرایط خاص تعلیق خودرو منتظر راننده نمانده و خود دست به کار می‌شود و با کمک سیستم‌های ناوبری و سنسورهای خود سطح جاده را آنالیز کرده و خودرو را در بهترین حالت جهت عبور از جاده پیش رو آماده می‌کند. دیگر سیستم استفاده شده در این خودرو که نمی‌توان به راحتی از کنار آن رد شد، سیستم فرمان پذیر چرخ‌های عقب خودرو است که با توجه به زاویه چرخ‌های جلو و حداکثر زاویه نه درجه‌ای باعث کنترل پذیری بهتر خودرو شده است و شعاع چرخش حدود 10 متری را برای این خودرو رقم می‌زند.
    ابعاد خارجی خودرو در فاصله بین دو محور 2710 میلی‌متر، طول 4541 میلی‌متر، عرض 1990 میلی‌متر و ارتفاع 1337 میلی‌متری برنامه ریزی شده است. ساختار بدنه متشکل از آلومینیم و الیاف پلیمری کربن است که کمک شایانی به کاهش وزن خودرو کرده است. در جلوی خودرو با توجه به نام Quattro، همانند مدل‌های مشابه از یک جلو پنجره شش ضلعی با قاب کناری آلومینیومی، چراغ‌های مخصوص روز و LED مجهز به فن‌آوری ماتریس، ورودی‌های هوای بزرگ با سه تیغه شکافنده هوا جلویی که هدایت‌گر هوای ورودی به سمت عقب خودرو است، استفاده شده است و در نیم رخ این خودرو از درب‌های حجاری شده برای هدایت هوای بیرون به سمت موتور و آینه‌های دوربینی که نقش بسزایی در کاهش مقاومت هوا دارند استفاده شده است. در عقب خودرو شاهد فعل و انفعالات برآمده متعددی هستیم، چراغ‌های عقب مدرن و دو مجرای خروجی بزرگ گازهای حاصله از احتراق که نقش بسزایی در شکل گیری ظاهر عقبی خودرو دارند.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  2. #5912


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با انتخاب یکه زارع
    آینده روشن در انتظار ایران خودرو
    پرشین خودرو: دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب یکه زارع به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: انتخاب یکه زارع به نفع ایران خودرو است زیرا وی عضوی از بدنه خودروسازی و کارشناسی قدیمی و مجرب است.
    سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: قطعاً یکه زارع می تواند با استفاده از تجارب خود و بهره گیری از دانش کارشناسان و متخصصان خودروسازی آینده ای روشن را برای ایران خودرو رقم بزند.
    وی در ادامه تصریح کرد: او باید با کمک کارشناسان و متخصصان و جلوگیری از دخالت های غیرتخصصی و سیاسی به ارتقاء کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بپردازد.
    نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که یکه زارع باید با چه راهکاری وضعیت ایران خودرو را بهبود بخشد، عنوان کرد: در حال حاضر تمامی شرکت های خودروساز در شرایط نامناسبی به سر می برند و با توجه به مشکلاتی که در اثر تحریم ها و کمبود نقدینگی برای آنها به وجود آمده دولت باید جهت رهایی آنها از وضعیت کنونی تمهیداتی را بیندیشد.
    وی همچنین اظهار داشت: دولت باید با اختصاص بودجه و کمک های قرض الحسنه به خودروسازان و قطعه سازان و همچنین تصویب قوانین و صدور بخشنامه هایی که در راستای حمایت از تولید باشد، خودروسازان را جهت ارتقاء کیفیت محصولاتشان یاری کند.
    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکه زارع باید جهت بهبود وضعیت اقداماتی از جمله مدیریت دقیق و کارشناسی در تولید، ارتقاء کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان که از مهمترین دلایل موفقیت هر شرکتی خواهد بود را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
    بیاتیان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم خودروهای با کیفیت خارجی و هم محصولات بی کیفیتی چینی که به هیچ عنوان توان رقابت با محصولات داخلی را ندارند در خیابان های کشور ما تردد می کنند. این محصولات چینی علی رغم کیفیت پایین خود با آپشن هایی که دارند توانستند توجه مشتریان را به خود جلب کنند لذا یکه زارع نیز باید با مدنظر قرار دادن سلیقه مردم، تنوع و کیفیت محصولات خود را بالا برد تا در پی آن میزان فروش، تولید و توان مالی شرکت افزایش یابد.

  3. #5913


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدفوع پاندا، سوخت آینده خودروها می شود
    پرشین خودرو: پانداهای غول‌پیکر می‌توانند با استفاده از میکروب های موجود در مدفوعشان در پیشرفت تولید سوخت های زیستی سهیم باشند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، دو پاندا در باغ‌وحش مم*** ایالت تنسی آمریکا با ضایعات خود در پژوهشهای علمی سهیم شده‌اند که هدف آنها تولید سوختهای زیستی در آینده است.
    این نمونه‌ها در کنار مواد زائد دیگر از باغ‌وحش تورنتو برای هدف تغییر تولید سوخت زیستی از ذرت و گیاهان دیگر که مصرف خوراکی داشته، به مدفوع حیوانات و گیاهان غیرخوراکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
    این پژوهش که توسط محققان دانشگاه می‌سی‌سی‌پی انجام شده، در دویست و چهل و ششمین نشست ملی و نمایشگاه انجمن شیمی آمریکا ارائه شده است.
    محققان بیش از 40 میکروب زنده در روده پانداهای غول‌پیکر شناسایی کردند که می‌توانند تولید سوخت زیستی را نسبت به ضایعات گیاهی آسانتر و ارزانتر کنند.
    این پژوهش همچنین می‌تواند اطلاعات جدید مهمی برای حفظ سلامت پانداها ارائه کند.
    اتانول بدست آمده از ذرت یکی از رایج‌ترین سوختهای مصرفی در آمریکا است اما نگرانیهای بسیاری وجود دارد که استفاده گسترده از ذرت، دانه سویا و گیاهان خوراکی دیگر برای تولید سوخت ممکن است هزینه غذا را بالا برده یا به کمبود مواد غذایی منجر شود.
    به گفته محققان، ساقه ذرت، چوپهای آن و دیگر مواد گیاهی که مصرف غذایی ندارند، می‌توانند منابع بهتری از اتانول باشند.
    اما این کار در حال حاضر نیازمند پردازش خاص برای تجزیه ماده لیگنوسلولز سخت درون ضایعات این گیاه و گیاهان دیگر مانند علف switchgrass است که بطور خاص برای تولید اتانول پرورش داده می‌شود.
    تجزیه این ماده هزینه‌بر بوده و نیازمند یک مرحله پیش‌درمانی با استفاده از حرارت و فشار بالا یا اسید است.
    محققان در حال حاضر به دنیال باکتریهایی هستند که از کاربری بالا در تجزیه لیگنوسلولز و آزادسازی ماده‌ای برخوردارند که قابل تخمیر به شکل اتانول است. باکتری موجود در مدفوع پانداها یکی از کاندیداهای اصلی هستند.
    پانداها تنها از رژیم گیاه بامبو برخوردارند و همچنین سیستم گوارشی کوتاهی دارند که نیازمند باکتریهای با آنزیم بسیار قوی برای تجزیه لیگنوسلولز است.
    این محققان با همکاری دانشمندان دانشگاه ویسکونسین-مدیسون باکتریهایی را شناسایی کردند که این ماده را به شکل قندهای ساده تجزیه می‌کنند و می‌توان آنها را به شکل اتانول زیستی تخمیر کرد.
    آنها همچنین باکتریهایی را کشف کردند که می‌توانند این قندها را گرفته و آنها را به روغن و چربی برای تولید دیزل سوختی تبدیل کند.
    برنامه‌های بعدی دانشمندان شامل گسترش پژوهش برای استفاده از نمونه‌های مدفوع پانداهای قرمز است که رژیم غذایی آنها نیز گیاه بامبو است.

  4. #5914


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    احتمال تهاتر نفت سنگین با بنزین سوپر
    چراغ سبز مجلس به دولت برای واردات بنزین
    پرشین خودرو: همزمان با پیشی گرفتن مصرف از تولید بنزین، تصمیم دولت برای تثبیت قیمت این فرآورده نفتی و چراغ سبز وزارت نفت برای واردات بنزین، احتمال تهاتر نفت سنگین ایران با بنزین سوپر پالایشگاه‌های هندی به‌جای دریافت ارز روپیه در قبال صادرات نفت قوت گرفته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران با ثبت رشدی حدود 7 درصدی به حدود 70 میلیون لیتر در روز رسیده که با توجه به آغاز دور جدید سفرهای تابستانی متوسط مصرف بنزین معمولی و بنزین سوپر کشور از مرز 75 میلیون لیتر در روز عبور کرده است.
    آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نشان می‌دهد در دو هفته گذشته تاکنون حتی رکوردهای مصرف روزانه بیش از 80 میلیون لیتر بنزین در روز هم به ثبت رسیده است و پیش بینی می‌شود همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس متوسط مصرف بنزین ایران کماکان به رشد افسار گسیخته خود ادامه دهد.
    در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌های نفت حدود 65 تا 67 میلیون لیتر در روز بوده است که در صورت راه اندازی کامل دو طرح بنزین سازی پالایشگاه های اصفهان و تبریز تا مهر ماه سالجاری تولید بنزین کشور به حدود 70 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.
    با این وجود از ابتدای سالجاری تاکنون علاوه بر تولید به طور متوسط روزانه 7 تا 10 میلیون لیتر بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی مابقی نیاز بنزینی کشور از محل برداشت از مخازند استراتژیک تامین شده به طوری‌که هم اکنون حجم ذخایر استراتژیک بنزین کشور کاهش یافته است.

    زنگنه: بنزین وارد می کنیم
    همزمان با منفی شدن تراز تولید و مصرف بنزین، بیژن زنگنه وزیر نفت هفته جاری در جمع خبرنگاران از آغاز واردات اندک بنزین خبر داده و تاکید می کند: نیاز است مقدار اندکی بنزین وارد کنیم و با توجه به اینکه ذخیره بنزین نیز موجود است می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.
    از سوی دیگر اخیرا ایران و هند مذاکرات گسترده‌ای را درباره آخرین وضعیت صادرات نفت به پالایشگاه‌های این کشور، نحوه دریافت منابع مالی حاصل از فروش نفت با ارز روپیه و تهاتر برخی از کالاها با نفت خام انجام داده است.
    هند تا حدود سه سال گذشته تاکنون یکی از بزرگترین تامین کنندگان بنزین وارداتی ایران بود اما پس از آغاز تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی، واردات بنزین ایران از هند هم متوقف شد.
    با این وجود با توجه به مذاکرات انجام گرفته تهران و دهلی و چراغ سبز وزارت نفت مبنی بر از سرگیری بنزین احتمال تهاتر بنزین سوپر با نفت خام سنگین ایران با این کشور آسیایی قوت گرفته است.
    در سال‌های گذشته برخی از شرکت های سوئیسی هم اقدام به صادرات بنزین به ایران می کردند که با توجه به مشکلات تحریم به نظر می رسد در شرایط فعلی تهاتر نفت سنگین با بنزین هندی از سایر گزینه ها دارای توجیه اقتصادی بالاتری باشد.

    مجلس: واردات بنزین قانونی است
    غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه هیچ قانونی برای منع واردات کالاهای استراتژیک وجود ندارد، افزود: بنابراین اگر وزیر نفت صلاح بداند که باید در شرایط فعلی واردات بنزین انجام شود، مشکل قانونی ندارد.
    این نماینده محجلس با تاکید بر اینکه باتوجه به اینکه در دو سال اخیر قیمت بنزین هیچ افزایشی نداشت و تورم، ارزش هر لیتر بنزین را به 50 درصد کاهش داده است، تصریح کرده است: بنابراین در صورتی که قیمت بنزین هم اکنون اصلاح نشود ممکن است اگر امروز نیاز کمی به واردات داشته باشیم، فردا این نیاز افزایش یابد.
    در همین حال محمدباقر نوبخت سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری اینکه در قانون بودجه افزایش ۳۸ درصدی قیمت سوخت به دولت اعلام شده است، گفت: با این وجود، دولت تصمیم گرفته ریالی هم بر قیمت سوخت از جمله بنزین اضافه نکند تا فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشود.

    تاریخچه مصرف بنزین پس از آغاز سهمیه‌بندی تاکنون
    به گزارش مهر، سهمیه بندی بنزین پنجم تیرماه سالجاری 6 ساله شد تا با اجرای نظام کارت هوشمند سوخت عملا ایران از یک کشور وارد کننده صرف این فرآورده استراتژیک نفتی به یکی از صادرکنندگان بنزین در سطح منطقه تبدیل شود.
    بر این اساس تا پیش از اجرای نظام سهمیه‌بندی، وزارت نفت برای مثبت کردن تراز عرضه و مصرف بنزین مجبور به واردات سالانه 4 تا 6 میلیارد دلار بنزین بود به طوری‌که در حدفاصل سالهای 85، 86، 87 و 88 به ترتیب روزانه 28.9، 19.5، 22.5 و 22 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شد.
    آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نشان می دهد پیش اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین متوسط مصرف روزانه بنزین ایران حدود 73.5 میلیون لیتر در روز بوده است، که با راه اندازی سامانه هوشمند سوخت و مدیریت مصرف بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در طول سال های 86 تا 89 روندی نزولی داشته است.
    در چند سال گذشته تاکنون با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، حتی واردات این فرآورده نفتی از خارج کشور به طور کامل متوقف شد ضمن آنکه سال 1389 با اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها، مصرف بنزین و گازوئیل کشور به نوعی مدیریت و رشد آن مهار شد.
    در حدفاصل سال 1389 تا 91 متوسط مصرف روزانه بنزین کشور بین 60 تا 65 میلیون لیتر در روز نوسان داشته است، با این وجود از ابتدای سالجاری تاکنون مصرف بنزین ایران رشد و جهش غیرقابل پیش بینی را ثبت کرده است.
    ورود سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان حمل و نقل کشور و تثبیت سهمیه و قیمت‌های بنزین در کنار قاچاق و انحراف این فرآورده نفتی از مهمترین دلایل سونامی مصرف بنزین از ابتدای سالجاری تاکنون بوده است.
    شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا با تاکید بر اینکه تا پایان سالجاری ظرفیت تولید روزانه بنزین ایران به 70 میلیون لیتر افزایش می یابد از رشد تولید این فرآورده استراتژیک نفتی به بیش از 100 میلیون لیتر تا پایان افق چشم انداز خبر داده است.
    همزمان با افزایش ظرفیت تولید بنزین هم با اجرای 13 میلیارد دلار طرح‌های جدید بنزین سازی، بهبود کیفیت و فرآیند تولید در پالایشگاه‌های موجود نفتی ضمن افزایش عدد اکتان بنزین به بیش از 90 میزان برخی از ترکیبات آروماتیکی، گوگرد، ام.تی.بی.ای و بنزن هم از ترکیب این فرآورده نفتی حذف خواهد شد.

  5. #5915


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:
    واگذاری خودروهای وارداتی به معلولان
    پرشین خودرو: رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری خودروهای وارداتی ویژه معلولان خبر داد و گفت: به زودی 4700 خودرو در اختیار معلولان واجد شرایط قرار می‌گیرد در حالی که جذب مشارکت‌های مردمی در دو سال گذشته رشد قابل توجهی را داشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، همایون هاشمی، با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور استفاده از مشارکت‌های مردمی و گسترش آن در سطح کشور است اظهار داشت: در این بخش با حمایت خیرین و چهره‌های نام آشنا تحولات خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.
    وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی مشارکت هنرمندان، ورزشکاران برای کمک به مددجویان و نیازمندان است که در این راستا سال گذشته طرح سفرای طلایی بهزیستی کلید خورد.
    هاشمی به فارس افزود: هم اکنون ورزشکارانی چون مهدوی‌کیا، کریم باقری، امیر قلعه‌نویی، سردار رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، حمید سوریان قهرمان کشتی در المپیک به عنوان سفرای بهزیستی مشغول به فعالیت شدند ضمن اینکه بهداد سلیمی نیز قهرمان جهان در رشته وزنه‌برداری به تازگی به عنوان سفیر طلایی بهزیستی انتخاب شده است.
    رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی در دو سال گذشته رشد قابل توجهی را داشته است به طوری که در ماه مبارک رمضان امسال سهم آورده بیش از 3 هزار واحد مسکونی از سوی خیرین تأمین شد.
    هاشمی در ادامه به آخرین وضعیت لایحه بازنگری شده قانون جامعه حمایت از حقوق محرومان اشاره کرد و گفت: کارهای کارشناسی روی این لایحه سال گذشته از سوی بهزیستی به اتمام رسید و این لایحه برای بررسی نهایی به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد که به زودی قرار است جلسات نهایی در خصوص تصویب این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت برگزار شود.
    وی گفت: واگذاری خودروهای وارداتی ویژه معلولان در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است و به زودی قرار است 4700 خودروی وارداتی در اختیار معلولان واجد شرایط قرار گیرد.

  6. #5916


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بررسی راهکارهای افزایش بهره وری خدمات اداری مگاموتور
    پرشین خودرو: جلسه هم اندیشی بررسی عوامل تاثیرگذار بر فعالیت ها و افزایش کارایی و بهره وری پرسنل خدمات اداری با حضور معاونت منابع انسانی، مدیر امور اداری و نیروهای زیرمجموعه با هدف پویایی هرچه بیشتر این همکاران در رستوران کارگری مگاموتور برگزار شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در این نشست خلیل ا... فرازانی معاون منابع انسانی با اشاره به جایگاه پرسنل خدمات اداری و نقش آنها در شرایط کنونی در سازمان گفت: کار شما عزیزان سخت و دشوار است و مجموعه مدیریت اداری پاسخگوی خواسته ها و مطالبات قانونی شما عزیزان می باشد، تا بتوانیم به سمت سازمانی متعالی حرکت کنیم.
    وی افزود: درست است که مشکلات اقتصادی و سختی های زندگی ممکن است اول گریبان گیر شما شود لیکن این شرایط در همه سازمان وجود دارد و خوشبختانه با تدبیر شایسته مدیریت مگاموتور کمترین آسیب مالی به اقتصاد خانواده همکاران وارد شده است و باید دقت داشته باشیم این موارد کیفیت کار ما را تحت شعاع قرار ندهد بلکه باید با افزایش کارایی و بهره وری موجب رونق سازمان خود باشیم.
    معاون منابع انسانی مگاموتور با بیان اینکه قدر و منزلت انسان به اندازه همت اوست گفت: وظایف هریک از ما مشخص است و برای کسب حداکثر امتیاز بهره وری باید همه وظایف را کامل و به نحو احسن انجام دهیم و در این شرایط با یک گام جلوتر و بیشتر از گذشته، به وظایف مشخص شده عمل کنیم تا با کسب رضایت خداوند متعال و روزی حلال، در پیشگاه الهی ارج و منزلت ویژه ای کسب نمائیم.
    وی با اشاره به ارتباط مفید و موثر با کارکنان و دریافت نقطه نظرات آنها به صورت روزانه گفت: شما در قبال وظایف خود مطالباتی به حق، از سازمان دارید و ما نیز بر خود وظیفه می دانیم با برآورده شدن این مطالبات و انجام درست کارها در جهت متعالی تر شدن سازمان گام برداریم.
    در پایان این جلسه کارکنان با ارائه نقطه نظرات، سوالات خود را از معاون منابع انسانی و مدیر امور اداری مطرح و پاسخ های خود را دریافت و مقرر شد نظرات و پیشنهادات خود را در انجام بهتر کارها به صورت مکتوب ارائه تا پس از بررسی در گروه های کارشناسی اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.

  7. #5917


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تأکید نماینده مجلس بر همکاری مشترک
    خودروسازان ادغام می شود؟
    پرشین خودرو: شش سال و اندی از پیشنهاد پر حاشیه مهرداد بذرپاش مدیرعامل وقت پارس خودرو، مبنی بر ادغام خودروسازان ایران می‌گذرد و در حالی که خیلی‌ها آن را فراموش کرده‌اند، بذر آن دوباره پاشیده شد و این بار در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل ایران خودرو.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مرداد ماه 86 بود که مدیرعامل وقت پارس خودرو پیشنهادی عجیب را مطرح و عنوان کرد که راه نجات و البته توسعه صنعت خودرو کشور، ادغام ایران خودرو و سایپا با یکدیگر است.
    بذرپاش با استناد به تجربه‌های جهانی ادغام، معتقد بود خودروسازان بزرگ ایران نیز باید یکی شوند و این «یکی شدن» می‌تواند خودروسازی را در مسیر جهانی شدن قرار دهد.
    پیشنهاد مدیرعامل وقت پارس‌خودرو را که آن زمان کمتر از 30 سال از عمرش گذشته بود، کسی جدی نگرفت و خیلی‌ها آن را به پای جوانی اش گذاشتند. با این حال، بذرپاش دست بردار نبود و از آنجاکه ارتباط بسیار نزدیکی نیز با دولت نهم داشت، از هر فرصتی برای تبیین و عملی کردن پیشنهادش استفاده کرد.
    او بسیار اصرار داشت که پیشنهاد ادغام باید توسط کارشناسان و اهالی صنعت خودرو مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت عملی بودن آن، وزارت صنایع و معادن وقت به جد پیگیر اجرایش باشد.
    هر چند در ابتدا بیشتر کارشناسان و مسوولان وقت، وقعی به پیشنهاد ادغام نگذاشتند و از کنار آن عبور کردند، اما در ادامه، پافشاری‌های بذرپاش سبب شد این موضوع جدی شده و حتی علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن وقت نیز به آن ورود کند.
    محرابیان البته اوایل چندان واکنش محکم و شفافی به پیشنهاد بذرپاش نشان نداد و به نظر می‌رسید آن را خیلی جدی نگرفته است، اما بعدها به صراحت گفت که مخالف ادغام بوده و اجازه یکی شدن خودروسازان را نمی‌دهد. وی در مراسمی در ایران خودرو که بیشتر اهالی خودروساز در آن حضور داشتند، خطاب به بذرپاش گفت که «پروژه ادغام را فراموش کن.»
    بذرپاش هم که آن زمان دیگر مدیرعامل سایپا شده بود و انتظار چنین برخورد تندی را از محرابیان نداشت، مراسم را ترک کرد و از آن روز به بعد نیز کمتر اظهارنظری از وی در مورد «ادغام خودروسازان» شنیده شد.
    از آنجاکه محرابیان دستور بسته شدن پرونده ادغام را داده بود و از طرفی او هم مانند بذرپاش ارتباط بسیار نزدیکی با دولت نهم داشت، مخالفان ادغام بیش از پیش خود را نشان دادند و مخالفت با پیشنهاد بذرپاش، بیشتر و بیشتر شد. در نهایت نیز با رفتن بذرپاش از سایپا، دیگر حرفی از ادغام خودروسازان به میان نیامد، تا اینکه بعدازظهر یکشنبه گذشته و در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایران خودرو، دوباره «ادغام» بر سر زبان‌ها افتاد.
    البته این بار به تندی دفعه قبل نبود و بیشتر از عبارت «همکاری مشترک» استفاده شد تا واژه «ادغام.» در مراسم یکشنبه بعدازظهر که در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، مهرداد بذرپاش دوباره گریزی به پیشنهاد معروفش زد و از برخوردهای آن زمان نیز انتقاد کرد.
    بذرپاش گفت که مخالفان، پیشنهاد ادغام خودروسازان را بدون هیچ دلیل منطقی رد کردند، حال آنکه در حال حاضر «ادغام» تجربه‌ای موفق در صنعت خودرو به شمار می‌رود.
    وی که دیگر جاده مخصوصی نیست و یک بهارستانی به حساب می‌آید، در ادامه تاکید کرد تا همین چند سال گذشته حدود 40 خودروساز بزرگ در دنیا وجود داشت، اما با ادغام‌های انجام شده، این تعداد هم اکنون به هفت هشت خودروساز رسیده است.
    به گزاش دنیای اقتصاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این را هم گفت که از پیشنهاد ادغام، برداشت اشتباهی صورت گرفته و همه گمان می‌کرده‌اند قرار است ایران خودرو و سایپا کاملا با هم یکی شوند.
    به گفته وی، الان خودروسازان ایرانی می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های مشترک داشته باشند و مدیران عامل سایپا و ایران خودرو باید در این مورد همفکری کنند.
    به گفته بذرپاش، ایران خودرو و سایپا با همکارهای مشترک در زمینه‌هایی مانند تحقیق و توسعه، طراحی و تولید قطعات، می‌توانند هزینه‌های تولید خودرو را در کشور کاهش دهند.
    اظهارات بذرپاش که نشان از علاقه تمام نشدنی او به ادغام خودروسازان داشت، با تایید مدیرعامل جدید ایران خودرو همراه بود و‌هاشم یکه زارع در همان مراسم از مدیرعامل سایپا خواست تا دست وی را برای همکاری‌های مشترک بفشارد.
    او گفت که «من همین جا دستم را به سمت آقای مدنی (مدیرعامل سایپا) برای همکاری‌های مشترک دراز می‌کنم، چون معتقدم ایران خودرو و سایپا بدون هم نمی‌توانند کار کنند. یکه زارع تاکید كرد که در گذشته اتفاقات بچه گانه‌ای میان ایران خودرو و سایپا
    (در مورد همکاری‌های مشترک) رخ داده، ولی حالا باید کارهای مشترک را با یکدیگر انجام بدهیم. به گفته وی، هیچ اشکالی ندارد که ایران خودرو از موتور تولید سایپا استفاده کند یا سایپا موتوری را که ایران خودرو ساخته، روی محصولاتش بگذارد. یکه زارع حتی این را هم گفت که وقتی فلان شرکت برای سایپا قطعه می‌سازد، اشکالی ندارد اگر تیراژ همان قطعه را دو برابر کند و ایران خودرو نیز آن را مورد استفاده قرار بدهد.
    اظهارات بذرپاش و یکه زارع نشان می‌دهد پروژه ادغام بار دیگر و این بار در سطوحی پایین تر، زنده شده و هیچ بعید نیست در آینده نزدیک، ایران خودرو و سایپا طرح‌های مشترک را با یکدیگر به اجرا درآورند. مدافعان ادغام و کارهای مشترک، معتقدند این کار می‌تواند سرعت طراحی و تولید را بالا برده و البته کاهش قیمت خودرو را نیز در پی داشته باشد.
    به گفته آنها، در شرایط فعلی نیز که تحریم‌های بین المللی یقه صنعت خودرو را گرفته، لزوم همکاری مشترک میان ایران خودرو و سایپا بیش از پیش لمس می‌شود و این کار می‌تواند به رشد تولید بینجامد.
    به گفته آنها، البته قطعا سازوکار ادغام یا همکاری‌های مشترک و اینکه ایران خودرو و سایپا در چه سطوحی با یکدیگر همکاری کنند نیز، از اهمیت بالایی برخوردار است. آن طور که موید حسینی صدر در گفت و گو با سایت خانه ملت عنوان کرده، ادغام شرکت‌های خودروسازی شاید راهی برای برون رفت از شرایط ورشکستگی صنعت خودرو باشد، اما این ادغام باید همزمان با ایجاد قطب سوم در این صنعت صورت گیرد.
    به گفته وی، این موضوع (ادغام خودروسازان) یک تاکتیک متداول در دنیا است و در بسیاری از مواقع برای اینکه از توان همه برندهای خودروسازی استفاده شود، ادغام در راستای هم افزایی صورت می‌گیرد؛ با این حال در شرایط فعلی، ادغام شرکت‌های خودروسازی یک راه‌حل است به طوری که مشخص نیست نتیجه این ادغام مثبت باشد یا خیر.
    در مقابل اما برخی نیز معتقدند ادغام خودروسازان در شرایط فعلی که آنها هنوز هم به دولت وصل هستند، منطقی و کارساز نیست. به اعتقاد مخالفان، در حال حاضر رقابتی نسبی میان خودروسازان داخلی وجود دارد حال آنکه اگر ادغام شوند، رقابت كاهش پیدا می‌کند و این موضوع به ضرر مصرف كننده خواهد بود.
    از دید آنها، روش ادغام خودروسازان كارشناسی نبوده و مبنای علمی و اقتصادی ندارد؛ در دنیا نیز وقتی دو شركت خودروساز قصد ادغام شدن را دارند، در خصوص مسائل مالی، وضعیت بازار و سایر موارد تحقیق و بررسی انجام می‌دهند تا نقاط مشترك خود را پیدا كنند تا بتوانند زمانی كه ادغام شدند هزینه‌های بخش‌های مشترك را كاهش دهند.
    این در شرایطی است که خودروسازان ایرانی چنین شرایطی را ندارند و هنوز به دولت وابسته‌اند، بنابراین تا وقتی که کاملا خصوصی نشوند و زیرمجموعه‌های غیر ضروری خود را واگذار نکنند، نمی‌توان ادغام شان کرد. با توجه به اظهارنظر مخالفان و موافقان، باید منتظر ماند و دید آیا دو غول جاده مخصوص در آینده با هم یكی خواهند شد یا اینکه همچنان به صورت جداگانه، روزگار خواهند گذراند. در این مورد قطعا موضع محمدرضا نعمت‌زاده وزیر «صنعت، معدن و تجارت» تعیین کننده است و باید دید او چه نظری در مورد «ادغام خودروسازان» دارد.

  8. #5918


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تشکیل اولین جلسه همكاری مشترك بین دو خودرو ساز
    پرشین خودرو: اولین جلسه مدیران عامل دو شركت خودرو سازی بزرگ كشور، ایران خودروو سایپا با هدف همكاری مشترك این دو شرکت برگزار شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در جلسه مذکور همکاری در زمینه‌های مختلفی از جمله طراحی پلاتفرم و تولید قطعات خودرو از ضروریات تکامل خودروسازی ایران عنوان شد و دو شرکت ایران خودرو و سایپا خواستار آن شدند تا در کنار رقابت در بازار داخلی، در سطح بین المللی ارتباطی دوستانه و رفاقتی جهت صدور برندهای خود دربازارهای جهانی داشته باشند.
    هاشم یكه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو كه در مراسم معارفه خودبر اتحاد خودروسازان با هدف پیشبرد صنعت خودرو تاكید كرده بود چگونگی این همكاری را با مهندس مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا موردبرسی قرارداد.
    همچنین در نشست یاد شده، مواردی از جمله استراتژی صنعت خودروی كشور و راه های برون رفت ازمشكلات فعلی صنعت خودروسازی در دولت تدبیر و امید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    ازدیگر سو مقررشدكارگروهی متشكل از مهندسان و مدیران ایران خودرو وسایپا برای اجرایی كردن اتحاداستراتژیك بین این دو خودرو ساز بزرگ كشور درهفته آتی برگزارشود.

  9. #5919


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به دنبال اظهارات رئیس ستاد سوخت؛
    سایپا مدرک رو کرد!
    پرشین خودرو: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در حالی روز گذشته از عدم همکاری شرکت های خودروساز در اجرای طرح نوسازی سخن می‌گوید که خودروسازان با استناد به نامه نگاری های خود اینگونه اظهارات را خلاف واقع می دانند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، روز گذشته مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل نقل و سوخت با اشاره به اینکه سایپا و ایران‌خودرو در طرح جایگزینی مشارکت نمی‌کنند، اظهارداشت: مشکلی در رابطه با واردات خودرو نداریم.متاسفانه در حال حاضر خودروسازان بزرگ کشور با مشکل تولید مواجه هستند و بخشی از مشکلات جایگزینی دو سال اخیر ناشی از همین مسئله است. بعضی از خودروسازان برای مشارکت در طرح جایگزینی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما تعدادی دیگر از خودروسازان بزرگ یعنی سایپا و ایران‌خودرو تمایل چندانی برای حضور در این طرح ندارند.
    وی با بیان این‌که تیراژ تولید ایران‌خودرو و سایپا پایین است، افزود: این خودروسازان برای نوسازی تاکسی‌ها خودروهایی را پیشنهاد می‌دهند که ما آنها را از لحاظ فنی تایید نکرده‌ایم، با توجه به این مسئله مذاکراتی با مدیران خودرو صورت گرفته تا از ناوگان این خودروساز برای نوسازی تاکسی‌ها استفاده کنیم.
    در همین ارتباط شرکت های ایران خودروساز ضمن واکنش به این اظهارات از همکاری مناسب خود با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خبر می دهد.
    به گزارش تسنیم، براین اساس یکی از شرکت های خودروساز با اعلام این مطلب که این شرکت حتی نامه های متعددی را در ابتدای سال جاری مبنی بر آمادگی خود جهت همکاری به ستاد حمل و نقل سوخت ارسال کرده است گفت: هم اکنون در حال تحویل خودروهای سواری و وانت در قالب تفاهمنامه 130000 دستگاه خودروهای تولیدی از طریق آن ستاد محترم با بانک‌های عامل بوده که در صورت عدم وجود محدودیت‌های ارائه تسهیلات، سرعت بخشیدن در تحویل خودروهای جایگزین از سوی این شرکت کاملا امکان پذیر است.
    همچنین با توجه به درخواست اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری کشور و سازمانهای حمل و نقل همگانی پیش‌نویس تفاهمنامه تحویل خودروهای مگان، تندر90، تیبا و خانواده ایکس 100 با کاربری تاکسی و همچنین ون مسافربری تهیه و در حال تبادل است.
    متن نامه به شرح زیر است:



    Click here to enlarge


    Click here to enlarge Click here to enlarge





  10. #5920


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو فرانکفورت(36)
    کادوی تولد 80 سالگی Tahoe و Suburban
    پرشین خودرو: Tahoe & Suburban دو خودروی SUV تمام عیار هستند که درون غرفه شورولت خودنمایی می‌کردند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این دو خودرو یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای SUV شورولت بوده‌اند که حالا با کار بر روی آنها و تجدید نظر در بعضی از قسمت‌های آن، با عملکرد و ایمنی بالاتر با دامنه گسترده‌تری از فن آوری‌های پیشرفته صنعت خودرو، خود را برای سال 2015 آماده می‌کنند.
    این دو خودرو به مناسبت سالگرد 80 سالگی‌شان برای سال 2015 آماده شده‌اند. اولین مدل از این دو خودرو در سال 1935 معرفی و وارد بازار شد که با استقبال خوبی مواجه شده و سودآوری خوبی را برای شرکت مادر داشتند. در سال 2012 شرکت جنرال‌موتورز توانست در بازار پر رقیب SUVها 117000 دستگاه از این دو خودرو را تولید کرده و به فروش برساند که در شش ماه اول سال 2013 موجب رشد فروش 16 درصدی برای جنرال موتورز شد.
    طراحی داخلی خودرو با تغییر و تحولات زیادی رو به رو شده است، فضای پای مسافرین عقب افزایش داشته و در ردیف‌های دوم و سوم از صندلی‌های تاشو استفاده شده است. فرمان کاملا جدید شده و دسته دنده سنتی تاهو تعبیه شده در پشت فرمان بروزرسانی شده است. صفحات سرعت سنج و دور موتور جای خود را در صفحه کیلومتر با عقربه‌های نشانگر سوخت، دمای موتور، فشار روغن و باطری تعویض کرده‌اند. داشبورد دوباره طراحی شده و زیبایی خاصی را نسبت به قبل در فضای کابین به وجود آورده‌اند، استارت دکمه‌ای جایگزین استارت کلیدی شده و خروجی‌های هوای کابین به کنار کنسول مرکزی منتقل شده‌اند. بیشتر ادوات داخلی چرم کاری شده و جای هیچ‌گونه انتقادی را باقی نگذاشته‌اند. در راس کنسول مرکزی یک صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی رنگی مجهز به نسل جدید ارتباطات و سیستم ناوبری 3D فرمانروایی می‌کند، مجهز به شش پورت USB به همراه خروجی برق 110 ولت برای شارژ وسایل الکترونیکی سرنشینان. شورولت برای سرنشینان عقب خودرو نیز برنامه‌هایی تدارک دیده است، سیستم‌های سرگرمی متنوع با صفحه نمایشگرهای پیشرفته با قابلیت پخش فیلم‌های بلوری HD که لحظاتی خوشی را در عقب خودرو فراهم می‌کند.
    360 درجه ایمنی، نامی است که شورولت برای سیستم ایمنی دو خودروی خود برگزیده است. این سیستم قادر خواهد بود درمواقع تصادف با هر نقطه‌ای از این خودرو، حفاظت کامل سرنشینان خودرو را توسط کیسه‌های هوای استفاده شده در تمامی نقاط خودرو حفظ کند. مهم‌تر از حفظ ایمنی جلوگیری از بروز حادثه است که شورولت با استفاده از سیستم‌هایی نظیر سیستم هشدار برخورد با خودرو یا اشیاء جلویی، سیستم کمک پارک خودرو، سیستم هشدار خروج از جاده و عبور از خط ممتد جاده، سیستم هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های لرزاننده صندلی راننده برای مطلع ساختن راننده از دیگر حوادث در معرض بروز و....، استفاده کرده است.
    طراحی بیرونی خودرو فرم شاسی و بدنه قبلی خود را حفظ کرده است و تنها جزئیات آن مورد تجدید نظر و طراحی دوباره قرار گرفته‌اند. جلو پنجره مشبک آن گسترده‌تر شده و از پرژکتورهای بزرگ‌تر در طرفین سپر استفاده شده است، چراغ‌های جلو بزرگ‌تر شده و در آن از کاسه چراغ مشکی و چراغ‌های مخصوص روز و لامپ‌های زنون استفاده شده است.
    EcoTec3 نام موتور 5.3 لیتری V8 تزریق مستقیم مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم احتراق پیشرفته است که بدون ذکر قدرت و گشتاور تولیدی بر روی خودرو نصب شده است، از حجم موتور می‌توان انتظار یک قدرت و گشتاور عظیم را داشت، قدرت پس از تولید توسط موتور، توسط یک سیستم کلاچ دوبل به گیربکس شش سرعته Hydra-Matic 6L80 منتقل می‌شود که پس از تبدیل دور به دیفرانسیل منتقل شده و پس از تبدیل دور نهایی به پلوس‌ها تزریق و در نهایت به رینگ‌های استاندارد 18 اینچی و سفارشی 20 و 22 اینچی منتقل می‌شود. با توجه به حجم موتور و شاسی عظیم جسه ، باید شاهد مصرف سوخت بالای این خودرو باشیم که امروزه با توجه به قیمت سوخت و قوانین سختگیرانه، غول قدرتمند مرحله آخر افزایش سهم در بازار است که شورولت و جنرال موتورز برای شکست دادن آن باید به فکر راه حلی باشند.





    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





صفحه 592 از 771 نخستنخست ... 92492542572582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602612642692 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University