.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 600 از 771 نخستنخست ... 100500550580590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610620650700 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,991 تا 6,000 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5991


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:
    لابی ویژه خودروسازان با برخی مسئولان در دولت دهم
    پرشین خودرو: رئیس سازمان ملی استاندارد از لابی ویژه خودروسازان با برخی مسئولان در دولت دهم به شدت انتقاد کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نظام‌الدین برزگری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: بنده در دولت قبل نمی توانستم رئیس جمهور را ببینم در حالی که برخی خودروسازان با حضور در دفتر وی، برخی مصوبات را برای به تعویق انداختن اجرای استانداردها دریافت می‌کردند.
    وی در ادامه از جزئیات جدید حادثه اتوبوس اسکانیا در جاده قم خبر داد و اظهار داشت: به نظر می رسد دولت باید به صورت جدی فرضیه سرعت بالای راننده را بررسی کند.
    رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: کارگروه ویژه ای در سازمان ملی استاندارد برای بررسی این حادثه و با تمرکز بر روی لاستیک خودرو تشکیل شده که بر اساس آن، مشخص شده لاستیک از بهترین کیفیت و متعلق به یک برند مطرح و کاملا استاندارد جهانی است.
    وی، دو پوسته شدن لاستیک را از جمله عوامل بروز این سانحه دانست و تصریح کرد: البته فرضیه سرعت بالا بیش از هر چیز در دلایل وقوع چنین حادثه ای خودنمایی می کند، این در شرایطی است که پلیس سرعت متوسط را 93 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده در حالی که با توجه به محاسبات انجام شده از سوی استاندارد متوسط سرعت این اتوبوس 140 کیلومتر بر ساعت بوده است.
    به گفته برزگری، بررسی محل حادثه گویای این واقعیت است که لاستیک علت اصلی بروز حادثه نبوده در حالی که برخی مسئولان اصرار دارند که کیفیت لاستیک را زیر سئوال برده و موضوع را هرچه سریعتر خاتمه دهند.
    از احمدی نژاد تذکر گرفتم
    رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با تاکید بر اینکه مصوبه دولت دهم مبنی بر به تعویق افتادن نصب اجباری دو ایربگ بر روی خودروها را اجرا نمی کند، تاکید کرد: حتی عدم عمل به این مصوبه به دلیل اینکه جان مردم در خطر است، از سوی بنده منجر به دریافت تذکر از رئیس جمهور دولت دهم نیز شده است.
    وی خاطر نشان کرد: در دولت گذشته و به خصوص در زمان وزارت علی اکبر محرابیان بارها و بارها از بنده درخواست شده تا برخی مصوبات و یا توصیه های خارج از قانون را عمل کنم در حالی که هیچگاه این کار را نکرده ام و حتی محرابیان پیغام داد که رئیس جمهور از دست من ناراحت است.
    برزگری گفت: هم اکنون هر پنجشنبه وزیر صنعت معدن و تجارت جلسه برگزار می کند که بنده نیز در آن حضور دارم و در مورد استانداردها بحث صورت می گیرد، البته تمرکز بر روی استانداردهای خودرو نیز صورت گرفته به نحوی که به وزیر صنعت و معدن و تجارت پیشنهاد کردم که قیمت خودرو را رها کند و از خودروسازان برنامه ارتقای کیفیت و توسعه پلت فرم بخواهد.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: قرار بر این است که وزیر صنعت معدن و تجارت یک جلسه برای بررسی برنامه های ارتقای کیفیت خودروسازان برگزار کند. برزگری همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: آماری که از تلفات جاده ای اعلام می شود، تماما مربوط به تلفات جاده ای نیست بلکه بیشتر آمار تلفات مربوط به موتورسیکلت و عابران پیاده است در حالی که هیچگاه از این آمار سخن گفته نمی شود.
    به گفته وی، اینکه موتورسیکلت سواران کلاه ایمنی بر سر نمی گذارند، وظیفه استاندارد نیست که آنها را کنترل کند و وظیفه دستگاه های دیگر از جمله پلیس است.
    لابی ویژه خودروسازان با برخی مسئولان
    برزگری با انتقاد شدید از عملکرد خودروسازان در رابطه با اجرایی نکردن مصوبه نصب دو ایربگ، خاطر نشان کرد: برخی از خودروسازان با لابی های ویژه ای که در دولت قبل با برخی مسئولان داشتند مصوبه ای را با امضای معاون اول رئیس جمهور دریافت کردند که بر مبنای آن، نصب دو ایربگ به صورت اجباری تا سال آینده به تعویق بیافتد در حالی که هیچگاه من این مصوبه را اجرا نکردم.
    وی ادامه داد: بنده نمی توانستم رئیس جمهور را ببینم در حالی که برخی خودروسازان با حضور در دفتر وی، برخی مصوبات را برای به تعویق انداختن اجرای استانداردها دریافت می کردند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    kingg (10th October 2013)

  3. #5992


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توسط یک شرکت وابسته به ایران خودرو صورت می گیرد
    فروش خودروهای وارداتی مدل 2014 در ایران+ شرایط
    پرشین خودرو: شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان فروش خودروهای وارداتی مدل 2014 را در دستور کار خود قرار داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بر اساس اعلام این شرکت که متعلق به تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو است سود مشارکت در این طرح 36 درصدی بوده که در صورت انصراف این سود به 20 درصد کاهش می یابد.
    شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان سفارش واردات کلیه خودروهای شرکت های هیوندای، ب.ام.و، کیا، بنز، تویوتا، رنو و هوندا را در تیراژ و با تخفیف ویژه انجام می دهد.
    بر اساس این گزارش، خودروهای فوق در رنگ های سفید، مشکی، تیتانیومی، نقره ای، قهوه ای و خاکستری عرضه می شود. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44009529- 44009525 تماس بگیرند و یا به وب سایت WWW.gtkco.ir مراجعه کنند.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    kingg (10th October 2013)

  5. #5993


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پژویان عنوان کرد
    کارشکنی برخی برای ایجاد اختلاف بین شورای رقابت و وزارت صنعت
    پرشین خودرو: رییس شورای رقابت با مثبت ارزیابی کردن جلسه هفته گذشته خود با وزیر صنعت اظهار کرد: بناست در روزهای آینده یکی از جلسات شورای رقابت با حضور قائم مقام نعمت‌زاده برگزار شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان با بیان این‌که نوع نگاه وزارت صنعت و شورای رقابت در عرصه قیمت گذاری خودرو یکی است، گفت: در جلسه هفته گذشته با نعمت زاده بار دیگر این مسئله تصریح شد و دو طرف با بیان نقطه نظرات خود سعی کردند راه جدیدی را در این عرصه باز کنند.
    وی ادامه داد: هدف بلند مدت ما در این عرصه باز کردن افقی روشن در عرصه خودرو و این صنعت بزرگ کشور است به همین دلیل سعی می‌کنیم با همکاری همه جانبه با وزارت صنعت و دیگر نهادها نقشی مثبت در این عرصه ایفا کنیم.
    رییس شورای رقابت درباره صحبت‌هایی که در هفته‌های گذشته مبنی بر احتمال کنار گذاشتن این شورا از عرصه قیمت‌گذاری خودرو مطرح شده بود نیز بیان کرد:‌ از همان ابتدا نیز وزارت صنعت چنین قصدی نداشت و در این بین تنها افرادی که هیچ سمت قانونی مشخصی نداشته و هدفشان نیز از بر هم زدن اوضاع بازار مشخص نیست تلاش کردند بین شورای رقابت و وزارت صنعت اختلاف به وجود آورند که البته این مسئله برایشان به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نبود و خوشبختانه رابطه شورا با وزارت بسیار خوب و پسندیده است.
    به گزارش ایسنا، پژویان در پایان از احتمال برگزاری یکی از جلسات روزهای آینده شورای رقابت با حضور قائم مقام وزیر صنعت خبر داد و گفت: این جلسه مشترک قرار بود هفته گذشته برگزار شود که متاسفانه به دلیل برخی از ناهماهنگی‌ها اتفاق نیفتاد اما امیدواریم با برنامه ریزی مجدد این جلسه در آینده نزدیک برگزار شده و برنامه‌های مشترک این دو نهاد در عرصه خودرو تبیین و نهایی شود.

  6. #5994


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آزاد‌سازی قیمت خودرو به شرط تولید با استاندارد جهانی
    خودروهای داخلی استاندارد نیستند
    پرشین خودرو: عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به جلسه اخیر شورای رقابت و در خواست خودروسازان برای قیمت‌گذاری جدید بر مبنای تورم ۶ ماهه، گفت: آزاد‌سازی قیمت خودرو مشروط به تولید خودروهای داخلی با استانداردهای جهانی است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، عیسی امامی با تشریح جزئیات جلسه اخیر شورای رقابت اظهار داشت: در این جلسه، بر لزوم اجرا شدن مصوبات این شورا تأکید کردیم و اعضاء شورا خواستار تجدید‌نظر در برنامه‌های شورای رقابت شدند.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای تولید داخل ایمنی لازم را ندارند، گفت: این خودروها از نظر کیفیت نیز قابلیت رقابت با خودروهای خارجی را ندارند و وجود بازار انحصاری باعث شده که کیفیت آنها ارتقا نداشته باشد.
    خودروهای داخلی فاقد استانداردهای ملی و جهانی‌اند
    به گفته وی، خودروهای ایرانی قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را ندارند و در صورتی که واردات خودرو فعال شود، صنعت خودروی ایران از بین خواهد رفت.
    امامی با تأکید بر اینکه خودروهای تولید داخل فاقد استانداردهای لازم و ایمنی بالا هستند، تصریح کرد: در جلسه شورای رقابت، بر لزوم ارتقاء استانداردهای خودروهای داخلی تأکید شد، زیرا اگر این خودروها فاقد استانداردهای قابل قبول باشند صنعت خودروسازی نمی‌تواند از قیمت‌گذاری آزاد برخوردار شود.
    وی ادامه داد: آزاد‌سازی قیمت خودرو مشروط به تولید خودروهای داخلی با استانداردهای جهانی است، زیرا اگر سطح کیفی و ایمنی این خودروها پایین باشد ولی قیمت آن بالا باشد، در حق مصرف‌کننده اجحاف خواهد شد.
    تقاضای افزایش قیمت برای خودروهایی با کیفیت پایین
    عضو ناظر شورای رقابت در مورد تقاضای خودروسازان برای تعیین قیمت جدید خودروها بر اساس نرخ تورم 6 ماهه، گفت: درست است که تورم افزایش یافته و این مسئله بر تولید همه محصولات تأثیرگذار بوده است، ولی زمانی می‌توان افزایش قیمت خودرو را پذیرفت که این تولیدات، استانداردهای قابل قبولی را دارا باشند.
    وی ادامه داد: این در شرایطی است که رئیس سازمان استاندارد از کیفیت خودروها ناراضی است، پس در این حالت افزایش قیمت خودرو مسئولیت سنگینی دارد و به ضرر مصرف‌کننده خواهد بود.
    وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی تحت تأثیر حمایت‌های دولتی است، گفت: قیمت خودرو فشار زیادی را به مصرف‌کننده وارد می‌کند و علاوه بر این، هزینه‌های جبران‌ناپذیر و مشکلات ایمنی را به همراه دارد.
    به گزارش فارس، امامی افزود: خودروهای ایرانی نه تنها استانداردهای جهانی را دارا نیستند، بلکه از نظر رعایت استانداردهای ایمنی نیز با مشکل روبرو هستند.
    بحثی در مورد قیمت‌گذاری مگان و تندر مطرح نشد
    وی با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای رقابت بحثی در مورد قیمت‌گذاری مگان، تندر90 و پژو 206 مطرح نشد، گفت: برای تصمیم‌گیری جدید در مورد صنعت خودرو توسط این شورا، باید ابتدا مصوبات قبلی اجرایی شوند و این مصوبات یک ضمانت اجرایی داشته باشند.
    امامی با بیان اینکه مصوبات قبلی شورای رقابت خروجی خاصی نداشته است، افزود: تا زمانی که مصوبات قبلی به طور کامل اجرایی نشود و از مکانیزم‌های قانونی برای کنترل صنعت خودرو‌سازی برخوردار نباشیم، صدور مصوبات جدید فایده‌ای نخواهد داشت.
    امامی تأکید کرد: خودروی ملی باید شاخص‌های ملی را دارا باشد و در عین حال، قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را نیز دارا باشد.
    وی افزود: شورای رقابت باید به دنبال اجرایی شدن مصوبات قبلی خود باشد و برای این کار از جایگاه قانونی برخوردار شود.

  7. #5995


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پیاده سازی ایده های نو در ایران
    دکتر آلفا به بازار خدمات پس از فروش خودرو می آید
    پرشین خودرو: شرکت آلفاموتور در راستای افزایش سطح رضایت مشتریان محصولات آلفارومئو در ایران در نظر دارد با ارائه طرحهای نوین در حوزه خدمات پس از فروش خودرو نسبت به ارتقای سطح کیفیت خدمات پس از فروش اقدام و استاندارد جدیدی در حوزه خدمات را تدوین نماید.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در همین راستا شرکت آلفاموتور با ارائه طرحهای تضمین خدمات جدید "تضمین یک ساله سپر تا سپر"، "سامانه امداد 247" و "دکتر آلفا" برای کلیه محصولات شرکت آلفا موتور که از تاریخ آغاز طرح خریداری می شوند تعریف جدیدی در حوزه خدمات پس از فروش خودرو ایجاد کرده است.
    البته سامانه امداد 247 به کلیه محصولات آلفارومئو موجود در کشور مستقل از اینکه توسط شرکت آلفاموتور و یا سایر شرکتها وارد شده است خدمات ارائه خواهد کرد.
    این در حالی است که اشتراک دکتر آلفا طی مدت دو سال برای کلیه دارندگان خودروهای واردشده توسط آلفاموتور رایگان بوده و سایر مالکان خودروهای وارداتی غیر شرکتی می توانند با پرداخت حق اشتراک از امکانات این طرح استفاده کنند.
    مالکان می توانند با مراجعه به سامانه دکترآلفا یا نشانی اینترنتی شرکت به آدرس www.alfamotor.ir نسبت به ثبت نام و به روزرسانی نشانی و شماره تماس خود اقدام کنند.

  8. #5996


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیران خودرو برگزار کرد
    استقبال از فستیوال سفری شگفت انگیز با ایکس 33
    پرشین خودرو: شرکت مدیران خودرو طبق وعده قبلی فستیوال " سفری شگفت انگیز با 33" را در جاده های شمال ایران برگزار کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در این طرح، مشتریانی که از نیمه شعبان تا عید سعید فطر (که تا14/6/92 تمدید گردید) در نمایندگی های مجاز سراسر کشور اقدام به خرید خودروی X33 نمودند، این فرصت را داشته اند تا با دریافت کارت ویژه به "سفری شگفت انگیز با 33" از نمایندگی های مدیران خودرو شانس خود را برای جوایز این طرح _"سفری شگفت انگیز با 33" و یا"330 لیتر بنزین رایگان"_ بیازمایند. همچنین اعضای فعال باشگاه هواداران MVMعلاقمند به عکاسی، با شرکت در مسابقه عکس این باشگاه و ثبت آثارشان، شانس خود را برای دست یابی به جایزه اول این طرح آزمودند. در پایان طبق وعده قبلی 33 بنده "سفری شگفت انگیز با 33" در 11 و 12 مهر ماه جاری در جاده های سرسبز شمال برگزار گردید.
    کارناوال 33 خودروی X33 مسیر خود را از تهران به سمت ماسوله آغاز نمودند و پس از بازدید از روستای ماسوله و بازار سنتی آن به سمت رشت و پس از آن به سمت لاهیجان حرکت خود را ادامه داند. گروه پس از بازدید موزه چای لاهیجان از استان گیلان عبور کرده وبه سمت محل اقامت خود در شهر زیبای رامسر حرکت کردند. در روز دوم این برنامه 33 خودرو مجددا مسیر خود را در استان مازندران با طبیعت گردی و صرف ناهار در جنگل 2000 ادامه داده و مراسم اختتامیه این سفر جاده ای در پایان روز دوم در منطقه توریستی نمک آبرود برگزار شد.
    شایان ذکر است در این طرح مشتریان شرکت مدیران خودرو از شهرهای مختلف حتی با طی مسافت طولانی از شهرهایی نظیر کرمان ، شیراز ، دزفول و ... خود را به ایستگاه اول این سفر در شهر تهران رسانده و با سایر شرکت کنندگان به ماسوله عزیمت کردند. در پایان طبق اعلام قبلی کارت هدیه به ارزش ده میلیون ریال به هر یک از شرکت کنندگان خوش شانس این طرح اهدا شد.










    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  9. #5997


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با رد پیشنهاد ادغام صورت گرفت؛
    تأکید کارشناسان بر لزوم همکاری مشترک
    پرشین خودرو: چندی پیش در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید ایران خودرو، هاشم یکه زارع با تأکید بر لزوم همکاری ایران خودرو و سایپا گفت: دو شرکت ایران خودرو و سایپا باید در کنار رقابت در بازار داخلی، در سطح بین المللی ارتباطی دوستانه و رفاقتی داشته باشند تا در صدور برندهای ایران در بازارهای جهانی موفق عمل کنند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، یکه زارع با شهامت بیشتر از همکاری با شرکت رقیب سخن به میان آورد و اعلام کرد: همکاری دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودررو و سایپا در زمینه های مختلف طراحی پلتفرم و تولید قطعات مختلف خودرو از ضروریات تکامل خودروسازی ایران است.
    عضو انجمن قطعه سازان در این رابطه گفت: چنانچه ادغام دو شرکت خودروسازی همراه با تغییر مدیریت و روی کار آمدن یک مدیر توانمند و عالی باشد، ادغام راهکار مناسبی خواهد بود اما در صورتی که شرکت ها ادغام شوند و تغییری در مدیریت آن ایجاد نشود، بنده نتایج آن را چندان مثبت ارزیابی نمی کنم.
    ابوالقاسم آروند تأکید کرد: جهت ادغام سایپا و ایران خودرو ابتدا باید مدیران این دو شرکت خودروسازی دلایل و اهداف خود را مشخص کرده سپس ادغام را آغاز کنند اما افزایش همکاری دو شرکت ایران خودرو و سایپا قطعاً راهکار مناسب تری نسبت به ادغام خواهد بود و موجب رشد خودروسازی می شود.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید: در تمام دنیا خودروسازان بزرگ برای تسخیر بازار و افزایش توان و سرمایه های خود با هم تجمیع می شوند.
    اله وردی دهقانی افزود: چنانچه دو شرکت خودروسازی ایران خودرو سایپا با یکدیگر تجمیع شوند توانایی تسخیر بازارهای داخلی و خارج را خواهند داشت و حتی می توانند به توانایی تولید خودرو هیبریدی نیز دست پیدا کنند.
    وی متذکر شد:‌ چنانچه ادغام ایران خودرو و سایپا هدفمند و همراه با مدیریت خوب باشد قطعاً در بهبود وضعیت صنعت خودرو مؤثر خواهد بود اما چنانچه انگیزه ای برای رقابت در بازار نداشته باشند با توجه به بسته بودن بازار خودرو کشور بر روی دنیا، صنعت خودروسازی زمینگیر خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، یکی دیگر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: ادغام این دو شرکت خودروسازی اقدام مناسبی نیست بلکه باید همکاری این دو شرکت گسترش پیدا کند و رقابت آنها بیرون از مرزهای کشور صورت گیرد.
    حسین گروسی عنوان کرد: ایران خودرو و سایپا باید همکاری های خود را افزایش دهند مانند شرکت پژو و سیتروئن که دو خودروسازی جدا هستند اما همکاری های بسیاری با هم دارند و رقابت بین این دو شرکت خودروساز خارج از مرزهای کشورشان است.
    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا گفت: این روش در سراسر دنیا مرسوم است و زمانی که بازار محصولات در معرض تحدید قرار می گیرد و قدرت رقابتی کاهش می یابد، کارخانه های تولید کننده آن محصولات دست به اتحاد استراتژیک می زنند.
    اسماعیل جلیلی ضمن بیان این مطلب افزود: چنانچه اتحاد استراتژیک دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو در راستای پویایی صنعت و افزایش مزیت های رقابتی باشد مفید خواهد بود اما در صورتی که این اتحاد باعث ایجاد انحصار و ادامه روند کنونی در بازار باشد اقدام مناسبی نخواهد بود.
    وی در خصوص طراحی پلتفرم مشترک توسط دو خودروساز بزرگ کشور خطرنشان کرد: لازمه طراحی پلتفرم وجود یک برند معتبر و شناخته شده در بازارهای جهانی است لذا چنانچه طراحی پلتفرم جدید همانند خودرویی مانند سمند باشد چندان مفید نخواهد بود.

  10. #5998


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با تصویب هیات وزیران؛
    نرخ جدید عوارض و اسقاط خودرو فرسوده چقدر است؟+جدول
    پرشین خودرو: هیات وزیران بنا به پیشنهاد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و به استناد اصل ۱۳۸قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، میزان جدید پرداخت عوارض و اسقاط خودروی فرسوده برای خودروهای تك سوخته بنزین سوز یا نفت گاز سوز را تصویب كرد.
    به گزارش«پرشین خودرو»، بر این اساس، سن فرسودگی خودروهای سواری شخصی، سواری دولتی، تاكسی(سواری و ون)، مینی بوس و میدی بوس، اتوبوس درون شهری و برون شهری ، كامیون و كشنده، وانت، موتورسیكلت و سایر وسایل نقلیه باری و مسافری تا آخر برنامه پنجم توسعه به ۲۰ سال كاهش می یابد.
    یادآور می شود كه در مصوبه های پیشین دولت برای سواری شخصی ۲۵ سال، سواری دولتی ۱۵ سال، تاكسی(سواری و ون) ۱۰ سال، مینی بوس و میدی بوس ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری ۱۰ سال و برون شهری ۱۵ سال، كامیون و كشنده ۲۵ سال، وانت ۱۵ سال، موتورسیكلت ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه باری و مسافری ۲۵ سال تعیین شده بود.
    بر اساس این مصوبه همچنین هرگونه استفاده و نگهداری از خودروهای فرسوده دولتی، فروش یا واگذاری آنها در تمامی دستگاه های دولتی ممنوع است و این وسایل نقلیه بدون استفاده از تسهیلات دولتی از رده خارج می شوند.
    افزایش میزان كمك های بلاعوض به انواع خودروهای سواری فرسوده
    بر اساس این مصوبه كمك بلاعوض به خودروهای مختلف شامل؛ تاكسی ۵۰ میلیون ریال، وانت(یك تن و پایین تر) ۲۰ میلیون ریال، مینی بوس ۸۰ میلیون ریال، اتوبوس ۳۰۰ میلیون ریال، كامیونت(۲ تا ۵/۳ تن) ۴۰ میلیون ریال، كامیونت(۵/۳ تا ۶ تن) ۵۰ میلیون ریال، كامیون سبك(۶ تا ۱۰ تن) ۱۰۰ میلیون ریال، كامیون متوسط(۱۰ تا ۲۶ تن) ۲۰۰ میلیون ریال، كامیون سنگین(۲۶ تن و بالاتر) ۲۸۰ میلیون ریال و كامیون كشنده ۲۸۰ میلیون ریال تعیین شده است.
    افزایش میزان تسهیلات به خودروهای اسقاطی
    بر اساس این مصوبه میزان تسهیلات برای خودروهایی كه تا پایان سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به سن فرسودگی می رسند، ۲۵ میلیون ریال تعیین شده است.
    یادآور می شود، در مصوبه قبلی دولت میزان تسهیلات برای خودروهایی كه تا پایان سال ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به سن فرسودگی می رسند، ۱۵ میلیون ریال تعیین شده بود.
    ایجاد كارگروه برای تعیین سقف تعداد مراكز اسقاط وسایل نقلیه فرسوده
    بر این اساس، سقف تعداد مراكز اسقاط وسایل نقلیه فرسوده و نحوه پراكنش آنها در سطح كشور با رعایت اسناد بالادستی و میزان تقاضا توسط كارگروهی با مسوولیت رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مركب از معاونان ذی ربط وزارتخانه های كشور، راه و شهرسازی و نفت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و سازمان حفاظت محیط زیست تعیین و مجوزهای مربوط توسط ستاد یاد شده صادر می شود.
    دبیرخانه كارگروه در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مستقر است.
    این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.
    نوع
    مصرف در 100 کیلومتر چرخه ترکیبی
    شرایط شماره گذاری
    اسقاط خودروی فرسوده برای خودروهای بنزین سوز و نفت گاز سوز
    پرداخت عوارض برای خودروهای بنزین سوز
    سواری، ون و وانت وارداتی
    کمتر از 6 لیتر
    1 دستگاه
    10 درصد ارزش گمرکی
    بیش از 6 لیتر و کمتر از 10 لیتر و 10 لیتر
    4 دستگاه
    بیش از 10 لیتر
    6 دستگاه
    سواری تولید داخل
    بیش از 10 لیتر
    1 دستگاه
    معا


    افزایش میزان تسهیلات به خودروهای اسقاطی
    سال عرضه برای اسقاط 1392 1393 1394
    خودروهایی که تا پایان سال 1392 به سن فرسودگی میرسند 25 20 15
    خودروهایی که در سال 1393 به سن فرسودگی میرسند 25 25 20
    خودروهایی که در سال 1394 به سن فرسودگی میرسند 25 25 25









  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    kingg (10th October 2013)

  12. #5999


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بذرپاش:
    مسئولان به خاطر کیفیت پایین خودروها عذرخواهی کنند
    پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مسئولان باید بابت عدم رشد هماهنگ کیفیت و قیمت خودروهای داخلی از مردم عذرخواهی کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مهرداد بذرپاش در گفتگو با برنامه روز از نو شبکه دو ضمن اشاره به اینکه زمزمه افزایش قیمت خودروهای تولید داخل مدتی است به گوش می‌رسد، گفت: افزایش یا کاهش قیمت خودروها به عهده دولت است و مجلس بارها عدم موافقت خود را با موضوع افزایش قیمت اعلام کرده است.
    عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مردم اهمیتی ندارد که قیمت گذاری توسط چه کسی انجام می شود، افزود: واگذاری مسئولیت قیمت گذاری به شورای رقابت بیشتر شبیه یک بازی رسانه ای است که تا کنون هیچ منفعتی برای مردم نداشته است.
    وی گفت: طی چند سال گذشته با ورود محصولات باکیفیت خارجی، سطح توقع مردم تغییر کرده و مسئولان باید بابت عدم رشد هماهنگ کیفیت و قیمت خودروهای داخلی از مردم عذر خواهی کنند.

  13. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    kingg (10th October 2013)

  14. #6000


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پاسخ عجیب رییس کل بیمه مرکزی:
    خودروهای ناایمن عامل تصادفات پرخطر نیست!
    پرشین خودرو: کارشناسان تصادفات معتقدند که علت بخش قابل توجهی از تصادفات، عدم ایمنی خودرو و مقاومت آن است و برهمین اساس نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تقریبا هرماه آمار رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی را اعلام می‌کند که در آن اکثر خودروهای با قیمت پایین‌تر از 40 میلیون تومان نمره منفی بالای 50 دارند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آمار تصادفات نیز حاکی از بالا بودن تلفات و مجروحان خودروهای با کیفیت پایین است، اما در این بین؛ رییس کل بیمه مرکزی خودروهای ناایمن را عامل تصادفات پرخطر و افزایش ریسک بیمه نمی‌داند.
    محمدابراهیم امین،‌ رییس کل بیمه مرکزی اظهار کرد:‌ راننده‌ای که به خوبی رانندگی کند در هر ماشینی بنشینند تصادف نمی‌کند!
    وی افزود: برهمین اساس می‌خواهیم در قانون جدید نقش راننده و خودرو را به صورت تلفیقی مد نظر قرار داده و هرکدام را به اندازه سهم واقعی‌شان دخالت دهیم.
    وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث به راهکارهای کاهش ریسک صنعت بیمه توجه شده است، گفت: در بحث بازنگری در قانون بیمه‌نامه شخص ثالث پیشگیری از خطر براساس مکانیزم قیمت در بازار تعیین می‌شود که این کار منجر به کنترل ریسک از سوی بیمه‌گذار خواهد شد.
    بیمه مرکزی وظیفه‌ای برای کاهش ریسک ندارد
    رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: درواقع مکانیزیم قیمت و نظام پاداش و تنبیه منجر به مدیریت ریسک و پیشگیری و توسعه ایمنی می‌شود در غیر اینصورت بیمه مرکزی وظیفه مشخصی برای کاهش ریسک ندارد، اما اگر امر بیمه‌گری به صورت کامل اجرایی شود این مدیریت ریسک هم انجام می‌شود.
    به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یکی از اشکالات قانون فعلی آن است که حق بیمه برای راننده پرخطر و کم خطردیده نشده است، گفت: ما به دنبال آن هستیم که ارزیابی ریسک را از خودرو به راننده منتقل کنیم زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهند 80 درصد حوادث ناشی از خطای راننده است و باید ارزیابی ریسک راننده بر ریسک خودرو مقدم باشد.
    این سخنان رییس کل بیمه مرکزی، به عنوان فردی که سالها در این صنعت حضور دارد، جای تعجب دارد چراکه سال گذشته بیمه مرکزی همایشی تحت عنوان مدیریت ریسک با حضور سردار مومنی و کارشناسات صنعت بیمه برگزار کرد تا راهکارهای کاهش خسارت و ریسک این صنعت را مورد بررسی قرار دهد، ضمن آنکه اکثر شرکت‌های بیمه‌ای درصد پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث‌شان از میزان حق بیمه دریافتی بیشتر بوده و زیان ده هستند.
    همچنین در تصادف اخیر دو اتوبوس در جاده تهران – قم که منجر به کشته شدن 44 نفر و مجروح شدن بیش از 50 نفر شد، از سوی کارشناسان 50 درصد علت نقص فنی خودرو و عدم سلامت لاستیک اتوبوس و سپس نقص فنی در سیستم برق رسانی اعلام شد که ابتدا منجر به انحراف و پس از برخورد با اتوبوس در راه مقابل، آتش سوزی اتفاق افتاد و 44 نفر زنده در آتش سوختند.
    از ناگواری حادثه و اثرات اجتماعی که سالها به خانواده‌های بازمانده و همچنین مجروحان مرتبط خواهد شد که بگذریم، همین یک تصادف، که اتفاقا در ماه حرام هم رخ داد، براساس دیه 154 میلیون تومانی و همچنین خسارت خودروهایی که سه تا چهار سال از عمرشان نمی‌گذرد، چندین میلیارد تومان هزینه تنها به صنعت بیمه وارد کرد، در حالی که اگر توجه به سلامت خودرو و داشتن معاینه فنی از سوی شرکت‌های بیمه برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث در نظر گرفته می‌شد، شاید شاهد این میزان هزینه جانی و مالی در یک تصادف نمی‌بودیم.

  15. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    kingg (10th October 2013)

صفحه 600 از 771 نخستنخست ... 100500550580590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610620650700 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University