با وجود نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش؛
چه کسی خودروهای کارکرده را تضمین می کند؟
پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان مخالفت خود را با واردات خودروهای سواری دست دوم به کشور اعلام کرد و گفت: در وضعیتی که شرایط کشور بحرانی شده و تورم سنگین آحاد افراد جامعه را در بر گرفته نباید مشکل جدیدی را بر دیگر مشکلات صنعت اضافه کرد.
رضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: فرقی ندارد خودرویی که خریداری می شود تولید چه سالی باشد، در هر صورت باید هزینه مورد نیاز برای خرید آن با ارز پرداخت شود و در حال حاضر مشکل اصلی خودروسازان و قطعه سازان که برخی از آنها را تا مرز تعطیلی پیش برده، مشکل تأمین ارز است.
وی در ادامه تصریح کرد: ایده هایی که برای بهبود وضعیت صنعت مطرح می شود باید علمی باشد و به عواقب آن خوب اندیشیده شود لذا واردات خودرو دست دوم حتی در شرایط عادی و زمانی که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد نیز راهکار مناسبی نیست و باید به فکر راه حل های اساسی برای بهبود وضعیت صنعت خودرو باشیم.
این عضو انجمن قطعه سازان تأکید کرد: صنعت خودرو با زحمت های فراوان قطعه سازان و مدیران در دهه های قبلی به پیشرفت های بسیاری دست یافته بود و نباید زمانی که این صنعت با مشکل مواجه شده با اقدامات نادرست موجب از بین رفتن سرمایه هایی شویم که صرف پیشرفت این صنعت شده است.
وی متذکر شد: باید با نقشه های راهبردی به صنعت خودرو کمک کنیم تا با افزایش تنوع محصول و جلب رضایت مشتریان بازار کشور را رقابتی کنند و به سمت جهانی شدن پیش رود.
عضو انجمن قطعه سازان عنوان کرد: مردم از خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو راضی نیستند حال چگونه می توان خودرویی را به کشور وارد کرد که نه قطعات آن در کشور موجود است و نه خدمات پس از فروشی دارد.
وی همچنین اظهار داشت: واردات خودرو دست دوم به کشور ممکن است توان تأمین نیاز بازار را داشته باشد اما نباید فراموش کرد که واردات این خودروها موجب آشفته شدن بازار خودرو می شود و مشکلی را بر مشکلات صنعت خودرو اضافه خواهد کرد.
رضایی در پایان ضمن اشاره به لزوم افزایش نظارت بر واردات خودرو و قطعات آن از چین، خاطرنشان کرد: بازار ایران بازاری جذاب برای خوردوسازان سراسر دنیا است لذا باید در صورت از بین رفتن تحریم ها، خودروسازان خارجی با شرایطی خاص وارد کشور شوند.