.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 607 از 771 نخستنخست ... 107507557587597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617627657707 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,061 تا 6,070 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6061


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تندر۹۰ و انواع پژو گران می شود
    پرشین خودرو: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از احتمال افزایش قیمت تندر۹۰ و انواع پژو حداکثر به میزان ۵ درصد براساس گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یکه‌زارع در پاسخ به این سئوال که با توجه به اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت کدام خودروها افزایش خواهد یافت؟ گفت: احتمال افزایش قیمت تندر90 و انواع پژو با توجه به ارزبری آنها در بازار وجود دارد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: البته تمام تلاش ما این است که خودروها با افزایش قیمت زیادی در بازار مواجه نشوند، اما به دلیل تغییر نوع ارز از مبادله ای به آزاد برای انواع خودروها احتمال افزایش قیمت برای این دو محصول وجود دارد.
    به گفته وی، حداکثر افزایش قیمت تندر 90 و انواع پژو 5 درصد خواهد بود.
    وی در پاسخ به این سئوالی مبنی بر اعلام پژو در خصوص ضرر و زیان هنگفت از تحریم ایران خاطر نشان کرد: به هر حال بازار ایران، بازار بزرگی برای پژو به شمار می آید.
    یکه‌زارع در خصوص مذاکرات با سایر کشورها برای تولید خودروهای مشترک بیان کرد: کشورهای زیادی برای تولید خودرو با ایران ابراز تمایل کردند که به هر حال بازار ایران را برای منافع خود مناسب می بینند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  3. #6062


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بی‌اعتنایی بازار خودرو به جهت‌دهی وزیر صنعت
    پرشین خودرو: رکود در بازار خودرو در حدی است که حتی صحبت‌های وزیر صنعت درباره اینکه «قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت» نیز تأثیری بر بازار نگذاشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حاضر بازار خودرو با رکود و کاهش قدرت خرید مردم روبرو است و در واقع خودرو، دیگر یک کالای سرمایه‌ای به حساب نمی‌‌آید. به همین دلیل سرمایه‌های موجود در بازار خودرو از این بازار خارج شده و مصرف کننده، تنها خریدار واقعی در این بازار است.
    یک فعال بازار خودرو در این مورد معتقد است: در شرایط فعلی، با توجه به گرانی خودرو و پایین بودن قدرت خرید مردم، مصرف‌کنندگان نیز تمایل چندانی به خرید ندارند و همچنان منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.
    به گفته وی، هر ساله با فرارسیدن فصول سرد سال، خرید و فروش در بازار خودرو کاهش می‌یابد و در عین حال، با توجه به بالا بودن قیمت خودرو، تمایل کمی بین مصرف‌کنندگان برای خرید خودرو وجود دارد.
    یک فروشنده خودرو در بازار نیز در مورد تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای لوکس می‌گوید: تولید شرکت‌های خودروساز در حد پایینی است، با این حال، باز هم به دنبال افزایش قیمت محصولاتشان هستند که اگر این اتفاق بیفتد با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم، بعید است که در بازار خودرو شاهد رونق خرید و فروش باشیم.
    در مورد خودروهای وارداتی نیز باید به اشباع بازار از این نوع خودروها اشاره کرد و در این شرایط اگر قیمت برخی خودروهای لوکس داخلی افزایش یابد، مصرف کننده تمایلی به خرید آن نخواهد داشت و بیشتر به سمت خرید خودروهای خارجی می‌رود.
    این مسئله باعث شده تا تولید خودروهای لوکس در داخل متوقف و یا به صورت قطره چکانی انجام شود.
    طی روزهای اخیر بازار خودرو تغییر خاصی را شاهد نبود و قیمت‌ها تقریباً ثابت مانده است، اما در برخی خودروها مانند پژو ۴۰۵ بنزینی و نوع دوگانه‌سوز آن شاهد کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت هستیم، به طوری که این خودروها در بازار به ترتیب ۲۶.۵ و ۲۸ میلیون تومان معامله می‌شوند.
    قیمت تیانای High نیز در بازار با کاهش ۲ میلیون تومانی به ۱۴۱ میلیون تومان رسیده است.
    در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افت یک میلیون تومانی قیمت کمری ۲۰۱۳ اشاره کرد که در حال حاضر ۱۳۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
    قیمت اسپورتیچ نیز با افت یک میلیون تومانی به ۱۵۱ میلیون تومان رسیده و در مورد سوناتا نیز می‌توان به افت قیمت ۳ میلیون تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت ۱۳۶ میلیون تومان اشاره کرد.
    قیمت سانتافه ۲۰۱۳ نیز که اخیراً وارد بازار شده با افت ۵۲ میلیون تومانی به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است.
    این خودرو در ابتدا به دلیل جدید بودن اتاقش با قیمت ۲۴۲ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد و به قول معروف یک خودروی نوبر محسوب می‌شد.
    به گزارش فارس، بی‌توجهی بازار و مشتریان به بحث‌های مطرح شده از سوی برخی مسئولان در شرایطی وجود دارد که محمد‌رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت دیروز در مورد سیاست وزارت صنعت در مورد قیمت‌گذاری خودروها، گفت: قیمت تولید خودرو در حال حاضر بر مبنای ارز آزاد محاسبه می‌شود و با توجه به این مسئله قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.
    وی اظهار داشت: قیمت خودرو قبلاً بر مبنای ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شد، ولی با توجه به اینکه در حال حاضر خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.
    وی تصریح کرد: قیمت خودرو بر مبنای ضوابط سال ۹۰ و ارز مبادله‌ای محاسبه‌ می‌شد و با توجه به اینکه در حال حاضر ارز مبادله‌ای به خودروسازان اختصاص نمی‌یابد اخیرا تولید خودرو بر مبنای ارز بازار صورت می‌گیرد.
    وزیر صنعت ادامه داد: ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت نشان می‌دهد که قیمت‌های جاری خودرو کف قیمت است و حتی ممکن است در برخی موارد تغییرات مختصری نیز داشته باشیم.
    وی افزود: از خودروسازان خواسته‌ایم تا کمتر سود ببرند و امسال همین قیمت‌های فعلی خودرو را دنبال کنند، هر چند ممکن است در برخی موارد تغییری نیز داشته باشیم.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  5. #6063


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توسعه صادرات محصولات سایپا به کشورهای اسلامی
    پرشین خودرو: قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از توسعه صادرات محصولات سایپا به کشورهای اسلامی خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ناصر آقا محمدی با اشاره به استقبال کشورهای اسلامی از محصولات گروه خودروسازی سایپا گفت: توسعه محصولات صادراتی گروه سایپا به کشورهای اسلامی در دستور کار قرار دارد و به زودی محصولات جدید این گروه از جمله تیبا 2 و پارس تندر نیز به سبد صادراتی سایپا اضافه خواهد شد.
    وی افزود: با توجه به کاربری مناسب سایپا 151 و استقبال از این محصول، صادرات این وانت سبک نیز که دارای کاربری های مناسبی است در برنامه های گروه سایپا قرار دارد و به زودی و همزمان با ورود این محصول به بازارهای داخلی صادرات آن به کشورهای اسلامی نیز آغاز خواهد شد.
    لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی خود با کشورهای اسلامی اهمیت زیادی قائل است و در سال گذشته سهم کشورهای اسلامی در صادرات غیر نفتی ایران بالغ بر 60 درصد بوده است و برپایی نمایشگاههای تجاری کشورهای اسلامی طی سالهای اخیر نقش قابل ملاحظه ای در توسعه حجم مبادلات تجاری بین کشورهای عضو OIC (سازمان همکاری اسلامی) و تقویت مناسبات همه جانبه آنها ایفا کرده است.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  7. #6064


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سیاست شفاف آقای وزیر
    پرشین خودرو: گروه ایران
    ارشاد تیمورتاش*
    بالاخره پس از رکود حاصل شده در پی انتظارات مردم از دولت تدبیر و امید در امر مهار و کاهش قیمت ها در بازار مصرف کننده خودرو، سخن آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت تکلیف بازار خودرو را مشخص کرد. شاید واقعاً نیازی به این صراحت گویی های روز گذشته آقای وزیر نبود تا بازار خودرو از رکود خارج شود، زیرا شواهد و قرائن بی شماری خبر از گرانی نه چندان دیرهنگام خودرو می داد
    . آزاد سازی واردات کالاهای اولویت 10 که خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی را شامل می شد با شرط پرداخت تعرفه 140 درصد اولین علامت افزایش قیمت ها بود و این موضوع در حالی در بازار خودرو تحکم خواهد کرد که قیمت خودروهای کمتر از حجم موتور 2500 سی سی نیز یقیناً متآثر از افزایش تعرفه های این خودروها با افزایش قیمت روبرو خواهند شد.
    هزینه انبار داری خودروهای دپو شده در گمرک، افزایش هزینه های اسقاط خودرو ها حاکی از آغاز یک تلاطم داشت و اما پیش بینی های افزایش حامل های انرژی، تورم در جامعه و عدم افزایش تولید خودرو بر اساس برنامه های آغاز سال شرکتهای خودروسازی، به راحتی میتوانند حربه مناسبی برای شورای رقابت باشد تا قیمت خودروها را در 6 ماهه دوم سال با پیشنهاد افزایش قیمتها روبرو سازد.
    زمزمه هایی که اخیراً از انحصار واردات خودرو توسط شرکتهای اصلی به گوش می رسد را نیز شاید بتوان کاتالیزوری در راستای افزایش قیمت ها در این بازار متلاطم نام برد. ولیکن تیر خلاص به نام آقای وزیر ثبت شد و آن زمانی بود که ایشان ضمن اشاره به حذف ارز مبادلاتی به خودروسازان، صراحتاً افزایش قیمت خودروها را ولی نه چندان زیاد اعلام کرد.
    حال شاید بسیاری از مردم از این موضوع و ابراز نظر آقای وزیر آزرده خاطر باشند ولیکن سیاست شفاف دولت یازدهم و اعلام مواضع و موانع در راه تعالی کشور میتواند بهترین و موثرترین راه تعامل مردم با بازار باشد.
    بازی شورای رقابت با اعلام کذب قیمتهایی که فرسنگها با واقعیتهای آن دروان فاصله داشت و وعده های هفته به هفته آن که منجر به رکودی بی سابقه در این صنعت گشت را در ماه های پایان سال گذشته هیچ شرکت خودرویی فراموش نخواهد کرد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  9. #6065


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    استقبال از بازگشت خودروسازان بین المللی؛
    خودروسازی معنا پیدا می کند
    پرشین خودرو: با روی کار آمدن دولت یازدهم امید به بهبود روابط بین الملل و از بین رفتن تحریم ها به شدت افزایش یافت و حال پس از انجام برخی مذاکرات بین ایران و آمریکا اخباری مبنی بر بازگشت خودروسازان آمریکایی و اروپایی به ایران منتشر شده که مورد استقبال مردم و مسئولین صنعت خودرو قرار گرفته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، پس از مذاکرات صورت گرفته بین ایران و آمریکا زمزمه های بازگشت خودروسازان اروپایی و آمریکایی مانند بنز، پژو و رنو که پیش از این نیز سابقه همکاری با کشور ما را داشتند به گوش می رسد و این احتمالات به قدری قوی است که خبرهایی از ورود خودروسازی جنرال موتورز نیز به کشور ما شنیده می شود.
    عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ضمن استقبال از بازگشت خودروسازان اروپایی به ایران گفت: خودروسازان بین المللی می توانند با ورود به کشور ما خودروهای جدید و به روز دنیا را نیز به همراه خود بیاورند مانند شرکت رنو که تندر 90 را به ایران آورد و شرکت پژو که 206 و 405 را به ایران آورد که تمامی این خودروها در زمان خود به روز بودند.
    محمدرضا نجفی منش تصریح کرد: حضور خودروسازان آمریکایی و اروپایی در کشور می تواند موجب ارتقاء سطح کیفی خودروسازان و قطعه سازان ما شود همچنین حضور آنها موجب ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات ما خواهد شد.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز در این باره گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته امید می رود که تحریم ها از میان برداشته شود و خودروسازان ما مجدداً بتوانند با خودروسازان خارجی همکاری کنند.
    احمد نعمت بخش تأکید کرد: همکاری شرکت های خارجی با خودروسازان ما مستلزم کمرنگ شدن تحریم ها است و باید دید که آیا آمریکا اجازه همکاری با ایران را به آنها می دهد.
    وی اظهار داشت: خودروسازان اروپایی و آمریکایی حرف اول را در دنیا میزنند که ما پیش از این با برخی از آنها نظیر بنز، پژو و نیسان همکاری داشتیم و در صورت از بین رفتن تحریم ها و افزایش تقاضا برای همکاری با ایران باید خودروسازان در یک مناقصه با یکدیگر رقابت کنند.
    یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو عنوان کرد: با بازگشت خودروسازان خارجی به ایران، صنعت خودرو کشور معنا پیدا خواهد کرد.
    ایرج یزدان بخش تأکید کرد: اولین تأثیر بازگشت خودروسازان خارجی به ایران در فرهنگ ما خواهد بود زیرا مردم ما می توانند با شناخت خودروسازان اروپایی و آمریکایی و مقایسه نسبی آنها با خودروسازان داخلی دلایل عقب بودن آنها را بفهمند.
    وی خاطرنشان کرد: باید روابط خودروسازان ما با چین قطع شود زیرا این کشور آمریکا و اروپا را تا مرز نابودی پیش برد و خودروسازی ما را نیز له خواهد کرد و فقط در صورتی می توانیم با این کشور همکاری کنیم که تکنولوژی خود را به سطح جهانی برساند که در آن صورت قطعاً قیمت کالاهای چینی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  11. #6066


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سه محصول ملی ایران خودرو در نمایشگاه کشورهای اسلامی
    پرشین خودرو: آخرین دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو و در راس آنها سه محصول جدید و ملی این خودروساز در چهاردهمین نمایشگاه تجاری کشورهای اسلامی به نمایش درآمده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رانا ال.ایكس، دنا و سورن ای.ال.ایكس در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در معرض دید بازدیدكنندگان قرار گرفته است.
    بر اساس این گزارش رانا ال.ایكس به شیشه بالابر برقی عقب، سیستم تهویه هوا، دما سنج، آیینه برقی، داشبورد جدید، سنسور دنده عقب و بلند گوی درب عقب مجهز است. این محصول از قوای محركه تی.یو فایو 16 سوپاپ و تریم مشكی بهره می برد.
    یك نمونه خودرو دنا نیز با امكانات رفاهی پیشرفته، دارای بلوتوث، هندزفری، كروز كنترل و سیستم راهبری (جی.پی.اس) از دیگر محصولات ایران خودرو به شمار می آید كه در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدكنندگان قرار گرفته است.
    این محصول كه تولید آزمایشی آن به تازگی آغاز شده از سه نوع قوای محركه ای.اف.سون بنزینی، گازسوز و توربوشارژ بهره می برد.
    سورن ای.ال.ایكس مجهز به موتور ای.اف.سون بنزینی و سیستم تهویه اتوماتیك نیز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران به نمایش درآمده است. این محصول كه در پروژه سورن فاز دو ساخته شده است از دو ایربگ، تزینات داخلی جدید، شیشه بالابر عقب و كمربندهای عقب سه نقطه ای و آینه های دارای فلاشر برخودار است.
    لازم به ذكر است چهاردهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری كشورهای اسلامی از امروز ششم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرده و به مدت پنج روز پذیرای بازدیدكنندگان است. گروه صنعتی ایران خودرو در سالن خلیج فارس این نمایشگاه آخرین محصولات خود را به نمایش گذاشته است.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  13. #6067


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    افزایش چند باره قیمت خودرو و جیب خالی مردم!
    پرشین خودرو: در حالیکه چندی پیش وزیر صنتعت و معدن و تجارت چراغ سبز افزایش قیمت را به خودروسازان نشان داد، شرکتهای خودروسازی بلافاصله و یک به یک شروع به دورخیز برا افزایش مجدد قیمت خودروهای داخلی کرده اند. تا جایی که مدیر عامل سایپا از افزایش قیمت تمام محصولات این شرکت خبر داده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بعد از آنکه وزیصنعت و معدن و تجارت به یکباره اقدام به ختم عائله قیمت گذاری خودرو کرد و با صراحت هرچه تمامتر اعلام کرد که قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت و با اختصاص یافتن ارز آزاد آزاد به خودروسازان باید منتظر افزایش قیمت خودروها باشیم، شرکتهای خودروسازی بلافاصله با استفاده از فرصتی که وزیر صنعت برای آنها محیا کرد، اقدام به دور خیز برای افزایش قیمت خودرو کرده اند.
    بعد از آنکه مدیر عامل ایران خودرو از افزایش قیمت خودروهای خانواده پژو و رنو خبر داد، مدیر عامل سایپا نیز خبر از آن داده است که قیمت خودروهای این شرکت افزایش خواهند یافت.
    مدنی عنوان کرده است: قبلا قیمت انواع خودرو با ارز مبادله ای محاسبه می شد ولی در حال حاضر قیمت خودرو با ارز آزاد محاسبه می شود به همین منظور قیمت خودرو باز هم افزایش خواهد داشت زیرا دیگر ارز مبادله ای به خودرو تعلق نمی گیرد.
    وی عنوان کرده: تمامی محصولات سایپا شامل این افزایش قیمت خواهند بود و تمامی خودروهایی که در شرکت خودروسازی سایپا مونتاژ می شوند چون دارای ارزبری بیشتری هستند احتمالا افزایش قیمت بیشتری هم خواهند داشت.
    به گزارش تابناک، وی اشاره کرده است: ما درخواست های افزایش قیمت در تمامی محصولات سایپا را به سازمان حمایت اعلام کرده ایم و منتظر پاسخ از سوی این سازمان برای اجرای افزایش قیمت ها هستیم.
    جالب این است که مدیرعامل شرکت های خودروسازی در حالی از تاثیر ارز آزاد بر افزایش قیمت خبر میدهند که پیش از این نیز به اذعان خود آنها ارز مبادله ای دراختیار خودروسازان قرار نمیگرفت و آنها از بازار آزاد ارز خود را تهیه میکردند. بارها مسئولان خودروسازی کشور اذعان کرده بودند که مجبور به تهیه ارز خود از بازار آزاد هستند.
    در همین حال نعمت زاده در یک اظهار نظر جالب عنوان کرده بود که "از این پس" خوردوسازان ارز آزاد دریافت میکنند و : به خاطر تغییرات پیش آمده "امسال" ارز کل خودروهای سواری را به خاطر سهمیه بندی و تقسیم ارز روی ارز متقاضی یا آزاد بردیم و آن چیزی که برای قیمتها قبلا محاسبه شده بود بر مبنای ارز مبادله ای بود.
    در واقع وزیر صنعت به گونه ای سخن گفته است که گویا ادعاهای پیشین خودروسازان در خصوص تهیه ارز از بازار آزاد را به کل نشنیده است و تهییه ارز آزاد یک اتفاق جدید است که بر اساس آن باید قیمت خودرو افزایش یابد!
    این در حالی است که هنوز درخواستهای مشتریان و مصرف کنندگان در خصوص افزایش کیفیت خودروهای داخلی و ایجاد یک فضای رقابتی در صنعت خودرو محقق نشده است و سیاستهای وزیر صنعت جدید که گویا به یکباره از دهه 70 به 90 پرت شده است (!) بر خلاف اظهارات پیشین خود وی نه در راستای ایجاد تحرک در صنعت خودرو با تدوین استراتژی های جدید، بلکه عملا محیا کردن میدان تاخت و تاز برای خودروسازان، حتی بیش از آنچه قبلا شاهد آن بودیم است.
    از سوی دیگر نعمت زاده عنوان کرد بود که : از خودروسازان میخواهیم که قیمتها را زیاد افزایش ندهند. اما مدنی از افزایش قیمت 30 درصدی خودروها خبر داده است. یعنی حتی بیش از آنچه سال گذشته سازمان حمایت برای افزایش قیمت خودرو مشخص کرده بود. باید گفت که یا خودروسازان و یا نعمت زاده منظور یکدیگر را از "زیاد" متوجخ نشده اند!
    با این حساب، همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، انتظار کاهش قیمتی که در بازار خودرو وجود داشت به یکباره تمام میشود و باید منتظر آن ماند که تا چند روز دیگر بهای خودروها مجددا با یک شیب تند میانگین 30 درصدی افزایش یابد. این درحالی است که هیچ اتفاقی در راستای تامین نظرات مصرف کنندگان نه از سوی دولت و نه از سوی مجلس صورت نگرفته است و همچنان حمایتهای وزیر صنعت از خودروسازان، یک حاشیه امن تضمینی را برای تاخت آنها فراهم کرده است.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  15. #6068


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پژویان:
    افزایش قیمت خودرو فعلاً درحد نظر است
    پرشین خودرو: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه فعلاً افزایش قیمت خودرو در حد نظر است و خودروسازان اجازه افزایش قیمت ندارند، گفت: فردا در شورای رقابت درباره دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو با ارز آزاد تصمیم می‌گیریم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان با اشاره به اینکه هنوز تصمیم جدیدی برای افزایش قیمت خودروها از سوی وزارت صنعت و شورای رقابت گرفته نشده است، اظهارداشت: صحبت‌های اخیر برخی از مدیران شرکت های خودروساز مبنی بر افزایش قیمت تعدادی از خودروها فقط در حد نظر است.
    وی با بیان اینکه خودروسازان به هیچ عنوان خود به خود نمی‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند، افزود: در کل بنده نمی دانم براساس چه مبنایی این اظهارات عنوان شده است.
    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: قرار است در جلسه فردای شورای رقابت با تأیید اطلاعات خودروسازان از سوی وزارت صنعت، دستور العمل نهایی قیمت خودرو براساس ارز آزاد تعیین شود.
    براساس این گزارش، سرانجام پس از اما و اگرهای بسیار در چگونگی قیمت گذاری خودرو و وعده‌های نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که به زودی قیمت خودرو تعیین تکلیف خواهد شد، این هفته مبنای قیمت گذاری خودرو ارز آزاد اعلام گردید.
    به گزارش تسنیم، نعمت زاده در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران از منتفی شدن کاهش قیمت خودرو خبر داد و گفت: با خودروسازان صحبت کردیم تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشند. البته انتشار همین خبر باعث شد تا خودروسازان از افزایش قیمت محصولات خود تا 30 درصد خبر دهند که این امر را باید برخلاف تعهد آنان به نعمت زاده در عدم افزایش قیمت‌ها دانست.
    همچنین نعمت زاده با رد انحصاری بودن بازار خودرو اظهارداشت: از شورای اقتصاد درخواست کردیم که در مصوبه دو سال پیش خود درباره انحصاری بودن بازار خودرو در ایران تجدیدنظر کند. در همین مسیر از شورای رقابت نیز خواسته ایم با برگزاری جلسه‌ای در قیمت ها هم تجدید نظر شود که بزودی این جلسات آغاز می شود.
    نعمت زاده با تاکید بر اینکه خودروسازان هم اکنون با ارز آزاد تولید می‌کنند ولی شورای رقابت قیمت ها را بر اساس ارز مبادله ای تعیین کرد، گفت: بر این اساس، کاهش قیمت خودرو را نباید انتظار داشته باشیم بلکه ممکن است برخی خودروسازان بخواهند افزایش قیمت هم بدهند که البته با آنها صحبت کردیم تا پایان سال قیمت ها افزایش نیابد.
    روی هم رفته اظهارات اخیر وزیر صنعت درباره خودرو باعث گردید مشتریان این کالای سرمایه‌ای که پیش از این امید کاهش قیمت خودرو را داشته و تمایلی به خرید نداشتند را با نگرانی هایی همراه کند. البته کارشناسان بازر خودرو نیز معتقدند تا هفته گذشته بازار خودرو وضعیت تقریبا با ثباتی را داشت و قیمت ها روند نزولی را طی می کرد. اما به نظرمی رسد با اظهارات وزیر صنعت درباره قیمت خودرو و اینکه دیگر نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت قیمت ها روند صعودی را با شیب بسیار ملایمی تجربه خواهد کرد.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  17. #6069


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تلاش برای افزایش قیمت ها؛
    وزیر صنعت با خودروسازان همراه شد
    پرشین خودرو: این روزها مشتریان بازار خودرو در حالی برای واقعی شدن قیمت‌ها و کاهش آن انتظار می‌کشند که اظهارنظرهای وزیر صنعت و خودروسازان نشانگر نوعی همسویی برای افزایش دوباره قیمت‌هاست.
    به گزارش «پرشین خودرو»، دو روز پیش وزیر صنعت سعی کرد آب پاکی را بر روی دست مشتریان بازار خودرو بریزد و خیال آنها را از بابت کاهش قیمت خودرو راحت کند، از این رو با تأکید بر اینکه از خودروسازان خواسته‌ تا کمتر سود ببرند و امسال همین قیمت‌های فعلی خودرو را دنبال کنند، اعلام کرد که ممکن است در برخی موارد، تغییری نیز در قیمت‌ها داشته باشیم.
    این صحبت وزیر صنعت هرچند مورد اعتراض بسیاری از مشتریان بلاتکلیف بازار خودرو قرار گرفت اما عاملی شد تا خودروسازان به قول معروف از آب گل‌الود ماهی بگیرند.
    هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو تنها یک روز پس از این اظهار نظر وزیر صنعت، از افزایش قیمت پژو و تندر 90 به دلیل ارزبری بالا خبر داد.
    به این ترتیب چراغ سبز وزیر صنعت به افزایش قیمت خودرو عاملی شد تا خودروسازان دوباره از افزایش قیمت محصولاتشان صحبت کنند.
    به گزارش فارس، مدیر عامل ایران خودرو در حالی از افزایش قیمت تندر 90 و پژو خبر داده که به نظر می‌رسد منظور وزیر صنعت از احتمال تغییر قیمت برخی خودروها، تغییرات کوچک در قیمت خودروهایی است که بیشتر قطعات آن از خارج تأمین می‌شود و ارزبری بالایی دارند.
    این در حالی است که طبق ادعای ایران خودرو، پژو ایرانی ماه‌هاست که جایگزین تولیدات پژو فرانسه شده است و این مسئله نشان دهنده بالا بودن سهم ساخت داخل در تولید این خودرو است. به این ترتیب مشخص نیست دلیل افزایش دوباره قیمت این خودرو چه خواهد بود.
    در مورد تندر 90 هم باید گفت که این خودرو در مقایسه با خودروهای دیگر مانند ویتارا، ارزبری کمتری دارد و به همین دلیل رشد قیمت آن چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد.
    حرکت به سمت افزایش قیمت به ایران خودرو محدود نشد و پس از ایران خودرو این سایپا بود که از افزایش قیمت محصولات خود خبر داد.
    مدنی مدیرعامل سایپا نیز اخیرا اعلام کرده است محصولاتی مثل مگان را تا 30 درصد افزایش قیمت می‌دهد.
    درخواست دوباره خودروسازان برای افزایش قیمت تولیداتشان تنها محدود به گفته‌های آنها نیست و این درخواست‌ها به شورای رقابت نیز ارائه شده است.
    هرچند شواهد نشان می‌دهد که وزیر صنعت، قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت را قبول ندارد.
    نعمت زاده دبیر انجمن خودروسازان معتقد است خودرو، کالای انحصاری نیست و به همین دلیل نباید در شورای رقابت قیمت‌گذاری شود.
    وی حتی از شورای اقتصاد هم خواسته تا موضوع انحصاری بودن یا نبودن خودرو را بررسی کند.
    صحبت دو روز پیش وزیر صنعت در مورد درخواستش از خودروسازان برای ثبات قیمت‌ها، در تناقض با بخش دیگر صحبت وی مبنی بر احتمال تغییر در قیمت برخی از خودروها است و در واقع راه فراری برای خودروسازان باز کرده تا همچنان به دنبال خواسته‌های خود برای رشد قیمت‌ها باشند.
    در این میان،‌ مصرف کنندگان بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و منتظر تعیین تکلیف قیمت‌ها و جهت‌دهی صحیح مسئولان به بازار هستند.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th October 2013)

  19. #6070


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    هدف نعمت‌زاده از افزایش قیمت خودرو چه بود؟+جدول
    پرشین خودرو: اگرچه بازار خودرو هنوز به سخنان محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش چندانی نشان نداده است، اما به نظر می‌رسد در روزهای آتی، واکنش‌ها به افزایش قیمت خودرو در بازار بیشتر خواهد بود و خریدها رونق می‌گیرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بعد از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود به صورت رسمی آغاز افزایش قیمت خودرو را آغاز کرد، اما بازار هنوز چندان واکنشی به افزایش قیمت خودرو نشان نداده و گویا مردم هنوز تصمیم به ورود به بازار را برای خرید نداشته‌اند.
    این در شرایطی است که برخی هدف نعمت‌زاده از اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو را تلاش برای رونق بازار می‌دانند و معتقدند که وی، این کار را به صورت یک اقدام مقطعی برای رفع کمبود نقدینگی خودروسازان و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید خودرو در کشور صورت داده است.
    در این میان، اما فعالان بازار خودرو می گویند که هنوز بازار واکنش چندانی به این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان نداده و خریدها رونق نگرفته است، البته در این میان باید نگاهی هم به قدرت خرید مردم داشت.
    در مقابل خودروسازان معتقدند که اگرچه ممکن است در مقطعی کوتاه، قیمت خودرو افزایش یابد، اما به طور قطع با تداوم تولید و عرضه به بازار، قیمت خودرو تثبیت خواهد شد و حداقل تا اوایل سال آینده، قیمت‌ها تغییر نخواهند داشت.
    هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو می گوید: با افزایش فروش، به طور قطع بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان خودرو در کشور تامین شده و آنها می توانند به تولید بیشتری بپردازند، ضمن اینکه وقتی تولید خودرو افزایش یابد، به طور قطع تثبیت قیمت نیز در راه خواهد بود.
    وی می‌افزاید: هدف ما این است که با افزایش عرضه خودرو به بازار، اشتغال موجود را حفظ کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنیم؛ ضمن اینکه وقتی عرضه به بازار افزایش یابد، حتما قیمت خودرو نیز متعادل خواهد شد.
    به گزارش مهر، البته هنوز هم اختلاف زیادی میان قیمت نمایندگی انواع خودروها با قیمت حاشیه بازار آنها وجود دارد که به نظر می رسد به دلیل کمبود عرضه برخی از انواع خودرو در بازار باشد، بنابراین می توان انتظار داشت که با افزایش تولید خودروسازان، قیمت حاشیه بازار نیز به قیمت نمایندگی نزدیک شود و حتی اگر افزایش قیمتی هم در نمایندگی رخ دهد، قیمت حاشیه بازار با تصمیم جدید برای افزایش، تغییر چندانی نخواهد داشت؛ چراکه در مقابل عرضه افزایش یافته و فاصله قیمت بازار و نمایندگی را به حداقل می رساند.

    قیمت جدید انواع خودرو
    نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت بازار اختلاف قیمت
    پژو 405
    25 میلیون و 180 هزار تومان
    27 میلیون و 200 هزار تومان
    2 میلیون و 20 هزار تومان
    پژو 206 تیپ2
    29 میلیون تومان
    35 میلیون تومان
    6 میلیون تومان
    پژو 206 تیپ5
    34 میلیون تومان
    36 میلیون و 500 هزار تومان
    2 میلیون و 500 هزار تومان
    پژو 206 تیپ6
    39 میلیون تومان
    49 میلیون تومان
    10 میلیون تومان
    پژو 206 صندوقدار
    37 میلیون و 500 هزار تومان
    38 میلیون تومان
    500 هزار تومان
    پژو پارس سال
    29 میلیون و 970 هزار تومان
    34 میلیون تومان
    4 میلیون و 300 هزار تومان
    سمند ال ایکس
    23 میلیون تومان
    27 میلیون تومان
    4 میلیون تومان
    تیبا
    18 میلیون و 790 هزار تومان
    20 میلیون تومان
    1 میلیون و 210 هزار تومان
    تندر 90
    35 میلیون تومان
    35 میلیون تومان
    صفر
    پراید 111
    15 میلیون و 268 هزار تومان
    17 میلیون و 300 هزار تومان
    2 میلیون و 32 هزار تومان
    پراید 132
    15 میلیون و 80 هزار تومان
    16 میلیون تومان
    920 هزار تومان
    مگان
    74 میلیون تومان
    87 میلیون تومان
    13 میلیون تومان

صفحه 607 از 771 نخستنخست ... 107507557587597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617627657707 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University