.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 609 از 771 نخستنخست ... 109509559589599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619629659709 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,081 تا 6,090 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6081


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دست‌های پنهان در نوسان بازار
    چرا نمی‌گذارند بازار بهای خودرو را تعیین کند؟
    پرشین خودرو: چندی پیش، وزیر صنعت و معدن در یک نشست خبری اعلام کرد، قرار نیست بهای خودرو کاهش یابد؛ در شرایطی که جامعه در انتظار کاهش قیمت خودرو بود و حالت نیمه راکدی را پشت سر می‌گذاشت، همین جمله آقای وزیر کافی بود تا دوباره بازار دلالی رونق بگیرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این در حالی است که شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده، موضع سکوت گرفته‌اند، در حالی که انتظار می‌رفت، موضع خود را روشن کنند. اساس تشکیل این سازمان‌ها در حمایت از مصرف‌کننده بود، ولی گویا امروز تبدیل به ابزاری در دست دولت شده است.
    بنا بر این گزارش، در آغاز کار قرار بود این سازمان‌ بر سازوکار تولید خودرو و همچنین بالا بردن کیفیت خودروهای تولید داخل نظارت کامل داشته باشد. به همین منظور ‌با مصوبه مجلس شروع به کار کردند؛ اما به دلایلی از جمله دیرکرد در ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن از مسیر اصلی خود منحرف شد.
    حمید رضا فولادگر‌ با اشاره به این که در مجلس هفتم و هشتم، قوانینی در خصوص ارتقای صنعت خودرو‌سازی تصویب شده، ولی اجرا نشده، در مورد دلیل ‌اجرایی نشدن این قوانین و همچنین عدم پیگیری مجلس در این زمینه گفت: بخشی از این قوانین اجرا شده و بخشی از آن اجرا نشده است. نتایج تحقیق و تفحصی که در مجلس هفتم انجام شد، منجر به تصویب قانون حمایت از مصرف کننده شد. البته دو سالی طول کشید تا دولت آیین‌نامه آن را تهیه کند. با این حال، اکنون بخشی از این قانون ‌اجرا نمی‌شود.
    رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی افزود: در مجلس هشتم نیز قانونی در مورد کیفی‌سازی صنعت خودرو تصویب شد که مؤسسه استاندارد ملزم شد بر استانداردهای الزامی خودرو نظارت کند و علاوه بر آن این نظارت را در مورد خودروهای وارداتی نیز داشته باشد که این کار در ادامه به تمامی ماشین آلات صنعتی نیز تعمیم یافت‌ که البته تا کنون گزارش‌هایی همراه با تأخیر ‌‌داده‌اند. در این مورد نیز برخی استاندارد‌ها هست که همچنان برنامه‌ای در مورد آن اجرا نشده است.
    نماینده مردم اصفهان اظهار داشت: اگر از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود، می‌توان با نظارت بیشتر کیفیت خودرو را افزایش ‌و ‌خدمات پس از فروش را ارتقا داد.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد افزایش قیمت خودرو و چراغ سبز وزیر صنعت به این موضوع گفت: مسئولان نباید با این صراحت نسبت به برخی مسائل اظهار‌نظر کنند. وقتی وزیر اعلام می‌کند، قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد، این پیام را به بازار می‌دهد که شاید گران شود. چه دلیلی دارد که وزیر در این مورد اظهار‌نظر رسمی کند؟
    اگر می‌گویند شورای رقابت باید در این زمینه نظر بدهد و بازار خودرو انحصاری نیست، ‌چرا چنین موضعی می‌گیرند؟ اگر اعتقاد به سیستم بازار دارند، باید بگذارند عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد.
    به گزارش تابناک، این نماینده گفت: چون هنوز حالت شبه انحصار در صنعت خودرو وجود دارد، ضروری است، ‌ همچنان شورای رقابت رویه قیمت گذاری را تعیین کند، نه قیمت را. اشکال این بود که پیش از این وارد قیمت‌گذاری شده بودند اما زمانی که احساس شود بازار خودرو رقابتی است، عرضه و تقاضا باید تعیین کننده بهای خودرو باشد.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (3rd November 2013)

  3. #6082


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو:
    خودروسازان می توانند رونق را به بازار بازگردانند
    پرشین خودرو: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از افزایش قیمت خودروهای داخلی و رکود شدید بازار خبر داد.
    حسن زمانی افشار در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در پی صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده خودروسازان از ارز آزاد و تأکید وی بر لزوم افزایش قیمت ها، باعث شد تا قیمت محصولات ایران خودرو 5 درصد و قیمت محصولات سایپا 8 درصد افزایش پیدا کند و هم اکنون فروشندگان محصولات داخلی در انتظار مشخص شدن قیمت اصلی خودروها از فروش خودداری می کنند.
    وی در ادامه تصریح کرد: برآورد فروشندگان خودرو این بود که بازار خودرو در ایام ماه محرم به سکوت خود ادامه دهد و قیمت ها تغییری نداشته باشد و پس از آن نیز با فرارسیدن دهه فجر و آغاز فروش ویژه خودروسازان، بازار را به شب عید برسانند اما افزایش ناگهانی قیمت ها موجب شد تا تمام این برنامه ریزی ها منتفی شود.
    این مقام مسئول بیان کرد: بازار خودرو از سه مرحله تولید، توزیع و مصرف تشکیل شده که در یک سال اخیر تقاضایی برای خرید محصول در این بازار وجود نداشت اما هم اکنون تقاضا برای خرید وجود دارد اما فروشندگان از عرضه محصول خودداری می کنند.
    به گفته وی آینده بازار خودرو وابسته به تصمیماتی است که توسط مقامات و دولتمردان اتخاذ می شود.
    زمانی افشار در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه عرضه خودرو آغاز شود و خودروسازان اقدام به ارائه طرح های ثبت نامی جهت فروش خودرو کرده و به تعهدات خود در این طرح ها عمل کنند، رونق به بازار خودرو بازمی گردد.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (3rd November 2013)

  5. #6083


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض


    Click here to enlarge
    رندر آئودی A3 کوپه منتشر شد
    پرشین خودرو: به تازگی وبلاگی با نام Xtomi تصاویری رندری را از مدل کوپه آئودی A3 منتشر کرده است که دال بر این دارد که آئودی در فکر ساخت برادری کوپه برای خانواده آئودی A3 همچون سه درب هاچ‌بک، پنج درب هاچ‌بک، سدان و کانورتیبل است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، همانطور که می‌دانیم مدل کوپه بر پایه آئودی A3 پی‌ریزی شده است، پس به این نکته پی‌خواهیم برد که مانند دیگر اعضای خانواده A3، مدل کوپه نیز از موتورهایی همچون موتور 1.4 لیتری TFSI با 140 اسب‌بخار قدرت، موتور 1.8 لیتری TFSI با 180 اسب‌بخار قدرت و 2.0 لیتری TDI با 150 اسب‌بخار قدرت استفاده کند، با توجه به پیشرانه‌های استاندارد، انتظار می‌رود در مدل S این محصول نیز از یک موتور 2.0 لیتری TFSI با قدرت 300 اسب‌بخار و گشتاور 380 نیوتن‌متری استفاده شود.



    ویرایش توسط حميد ذوالعلا : 3rd November 2013 در ساعت 00:46

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (3rd November 2013)

  7. #6084


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    استقبال کم نظیر از طرح عید تا عید مدیا موتورز
    ام جی 350 بازار وارداتی ها را روسفید کرد
    پرشین خودرو: مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز نماینده انحصاری شرکت ام جی در ایران اعلام کرد: اجرای طرح ویژه فروش عید تا عید (ویژه اعیاد قربان تا غدیر) خودروهای ام جی با استقبال کم نظیر متقاضیان مواجه شد.
    ارشاد تیمورتاش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو» با اعلام این خبر افزود: شرایط ویژه فروش شرکت مدیاموتورز زمینه خرید خودرو متناسب با هر سلیقه و توان اقتصادی متقاضیان را فراهم کرده بود و این سطح استقبال از طرح عید تا عید تجربه متفاوتی را نیز برای این شرکت رقم زد.
    وی ادامه داد: بیشترین میزان استقبال از طرح فروش ویژه عید تا عید شرکت مدیا موتورز مربوط به خودرو تازه وارد ام جی 350 است و این موضوع نشان می دهد که سلیقه مصرف کنندگان ایارانی روز به روز در حال ارتقا است و این شرکت نیز تلاش خواهد کرد تا همگام با نیازهای مشتریان خود گام بردارد.
    وی با بیان اینکه تحویل فوری شرکت مدیا موتورز در مقایسه با سایر رقبا یکی از نکات مورد توجه مشتریان بود، افزود: به رغم اینکه هزینه های اسقاط خودرو و عوارض گمرکی افزایش یافته بود، اما این شرکت به هیچ عنوان هزینه اضافی بر دوش خریداران تحمیل نکرد.
    وی گفت: با توجه به آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت خریداران از فرآیند فروش شرکت مدیا موتورز یک دستاورد بزرگ به شمار می رود و در ادامه نیز هدفگذاری این مجموعه بر پایه ارتقای سطح خدمات در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خواهد بود.
    تیمور تاش افزود: طبق نظرسنجی های صورت گرفته رضایت خریداران از کیفیت و امکانات خودروهای ام جی در سطح بسیار بالایی قرار گرفته و در کنار این موضوع ارائه محصول با قیمت مناسب و رقابتی در مقایسه با دیگر خودروهای هم کلاس وارداتی زمینه حضور قدرتمند خودروهای ام جی در بازار ایران را فراهم کرده است.
    مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز با اشاره به تلاش های این شرکت برای توسعه شبکه و کیفیت خدمات پس از فروش، خاطر نشان کرد: پراکندگی عاملیت های فروش و خدمات پس از فروش این شرکت در اقصی نقاط ایران یک نقطه قوت در حوزه خدمات پس از فروش به شمار می رود و به تدریج با افزایش تعداد خودروهای ام جی در بازار ایران تعداد نمایندگی های این شرکت در سطح کشور افزایش خواهد یافت.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (4th November 2013)

  9. #6085


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نشست مشترک کارگروه تخصصی تعیین قیمت خودرو با وزیر
    پرشین خودرو: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برگزاری نشست مشترک کارگروه تخصصی تعیین تکلیف قیمت خودرو با وزیر صنعت در هفته جاری خبر داد و گفت: زمان دقیق این نشست هنوز مشخص نیست، اما فردا در جلسه کمیسیون در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون جهت نوساناتی که در بازار خودرو طی هفته‌‌های اخیر ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر کارگروهی تخصصی برای تعیین تکلیف قیمت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکیل شده که نمایندگانی از دولت نیز در این کارگروه عضویت دارند.
    وی افزود: کارگروه تعیین تکلیف قیمت خودرو در هفته‌های گذشته در کمیسیون تشکیل شده است که در حال حاضر نیز این کمیته مشغول بررسی علت نوسانات بازار خودرو در هفته‌های اخیر است.
    رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد: این کارگروه از نمایندگانی از خودروسازان، سازمان حمایت و وزارت صنعت در این کمیسیون تشکیل و قرار شده تا در این کارگروه قیمت‌ها به صورت کارشناسی تعیین و به مصرف‌کننده اعلام شود.
    به گزارش تسنیم، رحمانی در ادامه اظهار کرد: کارگروه ویژه تعیین تکلیف قیمت خودرو، به طور جدی در موضوع ساماندهی و جلوگیری از نوسانات بازار این محصول وارد شده که در این هفته نیز جلساتی با وزیر صنعت و خودروسازی‌ها در این مورد خواهیم داشت. البته زمان دقیق این نشست هنوز مشخص نیست که فردا در جلسه کمیسیون در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (4th November 2013)

  11. #6086


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ایرانی‌ها چگونه جذب خودروهای چینی شدند؟
    پرشین خودرو: اگرچه چینی‌ها در حال حاضر سهم نسبتا اندکی در بازار خودرو ایران دارند، اما به نظر می‌رسد در صورت ادامه اوضاع نابسامان فعلی در خودروسازی کشور، حضور آنها پررنگ و پررنگ‌تر شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آنچه کارشناسان از آن به عنوان برگ برنده چینی‌ها در بازار خودرو ایران یاد می‌کنند، «دامپینگ» یا همان «ارزانفروشی» است، حربه‌ای که به خوبی مورد استفاده خودروسازان چینی قرار گرفت.
    با همین دامپینگ بود که چینی‌ها توانستند در دوران خوب خودروسازی ایران، وارد بازار کشور شده و به تدریج خود را در این بازار جا بیندازند و حالا هفت سالی از حضور جدی چینی‌ها در خودروسازی ایران می‌گذرد و خودروهای چینی در بیشتر جاده‌ها و خیابان‌های کشور به چشم می‌آیند و گویا بیرون رفتنی نیز نیستند.
    ابتدای ورود چینی‌ها به صنعت و بازار خودرو ایران، تنها چری (یکی از خودروسازان بزرگ چین) بود و رقبای بزرگی به نام ایران‌خودرو و سایپا؛ اما هرچه گذشت، شرکت‌های بیشتری به ایران آمدند، به نحوی که در حال حاضر هشت خودروساز چینی با 27 محصول، بخشی از بازار کشور را در اختیار گرفته‌اند.
    هر چند هم‌اکنون خودروهای چینی نیز جزو گران قیمت‌های بازار ایران به شمار می‌روند و چندان از ارزانفروشی قبل خبری نیست، اما به نظر می‌رسد چینی‌ها اگر لازم بدانند، باز هم دست به دامپینگ خواهند زد تا همچنان میهمان ایرانی‌ها باشند. به اعتقاد کارشناسان، اوضاع نامناسب تولید خودرو در ایران و ضعف خودروسازان داخلی سبب شده که چینی‌ها مانند گذشته ارزانفروشی نکنند، زیرا تولید خودروهای ایرانی افت شدیدی کرده و شرکت‌های چینی نهایت استفاده را از این اوضاع نابسامان برده و می‌برند.
    با این حال بد نیست نگاهی بیندازیم به راهی که چینی‌ها از آن برای رسیدن به بازار خودرو ایران استفاده کردند؛ یعنی همان دامپینگ.
    دامپینگ چیست؟
    ابتدا ببینیم دامپینگ دقیقا به چه معناست و در اقتصاد، چه جایگاهی دارد. «دامپینگ» از واژگان خاص اقتصادی به حساب می‌آید که در تجارت بین‌المللی جایگاهی ویژه و قانونی دارد. معادل فارسی این واژه، «رقابت مکارانه» یا تبعیض در قیمت‌ها در بازرگانی با خارج، معنا شده است.
    به عبارت بهتر، تولیدکنندگان و بازرگانان برای به دست آوردن بازارهای خارجی، اجازه می‌یابند محصولات خود را با قیمتی کم (حتی ارزان‌تر از بازار داخل) عرضه کنند. این موضوع البته چندان مطابق میل ایرانی‌ها نیست، چه آنکه برخی کارشناسان معادل فارسی این واژه را «رقابت مخرب» نیز دانسته‌اند.
    با این حال، برخی دیگر از کارشناسان، نگاهی کاملا علمی و تئوریک به «دامپینگ» داشته و در تعریف آن می‌گویند، «دامپینگ، فروش کالا در بازاری خارجی و با قیمتی کمتر از هزینه‌ نهایی تولید آن کالا در کشور عرضه‌کننده، به منظور کسب مزیت در رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان همان کالا است.»
    با این تعاریف و تفاسیر، مشخص می‌شود خودروسازان ایرانی نیز مرتکب دامپینگ شده‌اند، منتها فرق شان با چینی‌ها این است که نتوانستند مانند آنها در به دست آوردن بازارهای خارجی موفق عمل کنند.
    از منظر اقتصادی، دامپینگ چهار دلیل عمده دارد که عبارتند از «بیرون کردن رقبای خارجی و به دست آوردن انحصار بازار حتی با تحمل زیان‌های کوتاه‌مدت»، «کاهش مازاد موقتی ذخائر کالا به منظور جلوگیری از پایین آمدن قیمت‌ و جلوگیری از افت درآمد تولیدکنندگان داخلی»، «به دست آوردن سهمی از بازار کالای مربوطه» و همچنین «کاهش ضررهای مربوط به کالای فاقد قابلیت رقابت و فروش»؛ به زبان ساده تر، دامپینگ با هدف حضور در بازارهای خارجی و به منظور فروش بیشتر، جلوگیری از کاهش تولید در داخل و گاهی عرضه کالاهایی که به دلیل کیفیت نه چندان مناسب، تقاضای اندکی دارند، انجام می‌شود.
    این کار را چینی‌ها دقیقا در بازار خودرو ایران انجام داده‌اند، چه آنکه بزرگترین خودروسازان دنیا در چین حضور دارند و با وجود آنها، شرکت‌های چینی حرف زیادی برای گفتن نداشته و از همین رو سراغ دامپینگ در بازارهای کشورهای مختلف از جمله ایران رفته‌اند.
    البته طبق قانون گمرک ایران، اگر ارزش یک کالا نامناسب تلقی شود، سود و عوارض گمرکی برای آن کالا در نظر گرفته خواهد شد. در واقع کشورهایی مانند ایران هر وقت احساس کنند نرخ یک کالا پایین‌تر از قیمت واقعی آن است، می‌توانند به بازار مراجعه کرده و قیمت کالای مشابه موجود وارد در بازار را ملاک قرار داده و از آن، حقوق و عوارض گمرکی دریافت کنند.
    در حال حاضر خودروهای چینی (چه وارداتی و چه مونتاژی)، با پرداخت تعرفه میهمان ایران می‌شوند، هر چند تعرفه واردات آنها با سایر خودروها تفاوتی ندارد و اگر تفاوتی باشد، در خودروهای مونتاژی خود را نشان می‌دهد. طبق قانون، هر چه میزان ساخت داخل قطعات خودرویی بالاتر باشد، تعرفه مربوط به قطعات آن کمتر است؛ بنابراین امکان دارد تعرفه‌ای که چینی‌ها برای مونتاژ محصولات خود به گمرک ایران می‌پردازند، با تعرفه‌ای که سایر خودروسازان پرداخت می‌کنند، متفاوت باشد.
    خودروسازان چینی البته حمایت ویژه دولت را در دامپینگ، پشت سر خود احساس می‌کنند و از همین رو توانسته‌اند حضوری موفق در بازارهای دنیا (نه فقط بازار خودرو) داشته باشند.
    با توجه به اینكه بیشترین سهم تولید خودرو جهان در كشور چین معادل 18 میلیون دستگاه است، صادرات یكی از اهداف كلیدی این كشور به شمار می‌رود و طبق برنامه، باید 10 درصد از این 18 میلیون خودرو، صادر شود.
    دولت چین به منظور تحقق این هدف، مشوق‌های صادراتی برای خودروسازان خود در نظر گرفته و نسبت به حذف مالیات بر ارزش افزوده (معادل 17 درصد قیمت خودرو) نیز اقدام کرده است.
    دولت همچنین از راه معافیت شرکت‌های خودروساز از برخی مجوزهای سرمایه‌گذاری و بر مبنای عملكرد آنها، اقدام به ترغیب صادرات خودرو و قطعات آن می‌کند. به عنوان مثال، طبق سیاست توسعه صنعت خودرو سال 2004، سرمایه‌گذاران خارجی كه سعی در تولید كامل خودرو در چین دارند، ملزم هستند وارد قراردادهای سرمایه‌گذاری مشتركی شوند كه در آنها شركای داخلی حداقل مالك نیمی از سرمایه‌گذاری باشند.
    البته سرمایه‌گذارانی كه در مناطق توسعه صادراتی قرار دارند از این قاعده مستثنی هستند. از سوی دیگر، شرکت‌هایی که در مناطق توسعه صادراتی قرار دارند، از دیگر قوانین مانند حداقل ارزش پروژه، سطح سرمایه‌گذاری مورد نیاز و الزامات فنی برای تولیدكنندگان خودرو وموتور خودرو مستثنی بوده و مانند دیگر شرکت‌ها با آنها رفتار نمی‌شود. این قوانین سبب ایجاد انگیزه قوی برای تولیدكنندگان موتور خودرو و خودرو می‌شود تا در مناطق توسعه صادراتی مستقر شوند و محصولات خود را صادر كنند.
    دو ابزاری كه دولت چین برای ترویج صادرات محصولات استفاده می‌كند، عبارتند از: «اعتبارات صادراتی كم هزینه از محل بانك صادرات واردات چین» و «بیمه اعتباری صادراتی از محل موسسه بیمه اعتباری و صادراتی».
    بانك توسعه چین نیز برای شركت‌های چینی تامین اعتبار صادراتی انجام می‌دهد و از سوی دیگر، سیاست‌های دولت، بانك صادرات واردات و موسسات بیمه‌ای چین را ملزم می‌کند تا به صادرات محصولات با تكنولوژی بالا كه شامل قطعات خودرو نیز می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشد.
    خودروسازان چینی؛ اما یک پروسه پنج مرحله‌ای را برای استراتژی دامپینگ خود در نظر گرفته‌اند که به نظر می‌رسد موفق به انجام آن در بخش خصوصی صنعت خودرو ایران و همچنین بازار کشور شده‌اند.
    در این پروسه، چینی‌ها ابتدا برند خود را در بازار هدف معرفی می‌کنند و هدف شان از این کار، امکان سنجی ورود به آن بازار است. در ایران نیز چینی‌ها ابتدا با خودروهایی کم مصرف و کوچک، روانه ایران شدند، آن هم درست زمانی که بنزین سهمیه بندی شده بود و ایرانی‌ها به دنبال خودروهایی با مصرف سوخت پایین می‌گشتند.
    شرکت چری چین در آن دوران با هدف شناساندن خود به مشتریان ایرانی، خودرویی کم مصرف و کوچک و ارزان را روانه بازار کرد، خودرویی که در مقایسه با پراید و پیکان، امکانات بیشتری نیز داشت و قیمتش نیز پایین‌تر بود. این کار در واقع انجام مرحله دوم استراتژی دامپینگ چینی‌ها بود؛ یعنی ارائه محصولاتی با قیمت پایین‌تر و امکانات بهتر نسبت به رقبا.
    در مرحله سوم؛ اما باید بازار به چالش کشیده شود، که به نظر می‌رسد خودروسازان چینی توانستند تا حدی البته محدود، موفق به انجام آن شده و به تدریج، محصولات خود را در محدوده‌های مختلف قیمتی، روانه بازار ایران کنند. مرحله چهارم استراتژی دامپینگ چینی‌ها، به حذف رقبا و در اختیار گرفتن بازار مربوط می‌شود، که اگر ملاک را بخش خصوصی صنعت خودرو ایران در نظر بگیریم، آنها در این عرصه نیز موفق شدند و هم‌اکنون سلطان خودروسازان خصوصی ایران به حساب می‌آیند.
    به گزارش دنیای اقتصاد، در واقع بازار بخش خصوصی ایران در دست چینی‌ها است، هرچند با توجه به افت شدید تولید بخش دولتی صنعت خودرو، محصولات چینی رقیبی برای تولیدات این بخش نیز به شمار می‌روند.
    خودروسازان چینی حالا دیگر مرحله پنجم استراتژی دامپینگ خود را نیز در بازار خودرو ایران انجام داده‌اند، مرحله‌ای که طی آن، قیمت محصولات شان را بالا می‌برند تا ضرر و زیان قبلی ناشی از ارزانفروشی را جبران کنند.
    شاید تا همین دو سه سال پیش، کمتر کسی باورش می‌شد که روزی قیمت خودروهای چینی به 50 میلیون و 60 میلیون و حتی بالاتر برسد، اما حالا آن روز فرا رسیده و خودروهای چینی هم دیگر ارزان نیستند. در همین ماجرای قیمتگذاری خودروها، شرکت‌های چینی خیلی آرام و چراغ خاموش، قیمت خودروهای خود را افزایش دادند تا نشان دهند دوره ارزانفروشی محصولات شان در بازار خودرو ایران به سر آمده و پروسه دامپینگ در این بازار، پایان یافته است. در حال حاضر، قیمت صادراتی خودروهای چینی، بیشتر از كشور مبدا است و بررسی‌ها نشان می‌دهد كه حاشیه سود واردكنندگان این خودروها به طور میانگین 28 درصد است.
    با توجه به وضعیت صنعت خودرو و روند روبه رشد حضور مدل‌های مختلف خودروهای چینی، به نظر می‌رسد در سال 93 تعداد عرضه این خودروها از مرز 200 هزار دستگاه عبور كند و این روند رو به رشد در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان با افت تولید مواجهند.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (4th November 2013)

  13. #6087


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کولیوس و سراتو در برنامه تولید سایپا
    تولید دنا از بهمن ماه آغاز می شود
    پرشین خودرو: مدیران عامل دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو از تولید محصولات جدید در شرکت های تابعه خود خبر دادند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، هاشم یكه زارع مدیرعامل ایران خودرو، در خصوص محصولات جدید این شركت گفت: در این گروه به زودی تولید پیکاپ آغاز می شود.
    وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه امسال تولید «دنا» آغاز می شود، افزود: همچنین با خودروسازان خارجی مذاکراتی را آغاز کرده ایم که در صورت بهبود فضای سیاسی این مذاکرات نتیجه بخش خواهد بود.
    سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: محصولاتی همچون کولیوس، سراتو، تیبا2 و پراید وانت در برنامه تولید است.
    وی اضافه کرد: همچنین مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده ایم اما نتیجه این مذاکرات زمان بر است و احتمالا تا نیمه سال آینده به طول انجامد.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (5th November 2013)

  15. #6088


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در پی بی‌اعتنایی مردم؛
    خودروسازان از افزایش قیمت عقب نشینی کردند
    پرشین خودرو: پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل سایپا از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کرد که قیمت محصولات سایپا فعلاً افزایش نمی‌یابد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
    این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمی‌کند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایت‌های دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
    در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمت‌های افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمت‌های فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
    یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
    به گزارش فارس، اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر می‌برد.
    به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاه‌ها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.
    سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
    وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذی‌صلاح خبر داد و گفت: با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
    وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی و افزایش تیراژ تولید هزینه‌های سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایت‌های دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
    وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
    مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمت‌گذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیم‌گیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.
    در این شرایط باید منتظر اظهارنظر جدید مدیرعامل ایران خودرو باشیم تا مشخص شود که بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از افزایش قیمت تولیداتش عقب‌نشینی خواهد کرد یا خیر.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (4th November 2013)

  17. #6089


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دبیر انجمن خودروسازان:
    عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکت‌های خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داد‌اند و از ثابت ماندن قیمت‌ها سخن می‌گویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت می‌گیرد.
    وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمت‌گذاری دولتی به تولیدکننده‌ای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.
    وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط می‌شود.
    به گزارش فارس، نعمت‌بخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، می‌توان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.
    وی با بیان اینکه سال گذشته شرکت‌های خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کرده‌اند.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (4th November 2013)

  19. #6090


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت:
    انتظار برای کاهش قیمت ها، عامل اصلی رکود بازار
    پرشین خودرو: عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: تقریباً سه سال قبل خودروهای خریداری شده توسط مردم بیش ار نیاز آنها بود به نحوی که فروشندگان پیش بینی فروش 1500 دستگاه را داشتند اما تعداد خودروهای فروخته شده به 1700 دستگاه رسید.
    امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از دلایل عدم خرید خودرو توسط مردم بالا بودن میزان خرید در سه سال گذشته بود که موجب شد نیاز کنونی مردم به خودرو تأمین شود.
    وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته قیمت خودرو به یکباره افزایش یافت اما پس از مدتی مجدداً خودرو ارزان شد و این امر موجب شد تا مصرف کنندگانی که نیاز جدی نداشتند در انتظار کاهش قیمت ها اقدام به خرید نکنند لذا می توان انتظار برای کاهش قیمت را یکی دیگر از دلایل رکود بازار دانست.
    این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: طبیعی است که با افزایش قیمت ها درآمد مردم کاهش یابد و قدرت خرید نیز پایین می آید اما چنانچه مردم قیمت های کنونی خودرو را باور کنند و انتظاری برای کاهش قیمت ها نداشته باشند، خرید و فروش به روال عادی بازگشته و رونق به بازار خودرو برمی گردد و پس از مدتی بازار به ثبات رسیده و قیمت ها نیز واقعی می شود.
    وی همچنین اظهار داشت: کاهش تولید در سال گذشته باعث شد تا قطعه سازان با مشکلات بسیاری مواجه شوند لذا در حال حاضر چنانچه خودروسازان قصد افزایش تولید خودرو را داشته باشند به دلیل مشکلات قطعه سازان برای تأمین قطعه و مواد اولیه اندکی زمان لازم است تا وضعیت تولید به روال عادی بازگردد.
    کاکایی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئولین صحبت های جدیدی را در خصوص قیمت خودرو مطرح نکنند تا سه ماه آینده و در آستانه سال جدید بازار به ثبات خواهد رسید و با بازگشت رونق به بازار، خودروسازان نیز می توانند اقدام به افزایش کیفیت محصولات خود و منطقی کردن قیمت ها کنند.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (4th November 2013)

صفحه 609 از 771 نخستنخست ... 109509559589599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619629659709 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University