.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 610 از 771 نخستنخست ... 110510560590600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620630660710 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,091 تا 6,100 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6091


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عقب‌نشینی جمعی خودروسازان؛ دستوری یا مصلحتی؟
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، رئیس سازمان گسترش و مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروساز امروز در حالی یکی پس از دیگری از ادعای خود برای افزایش قیمت خودرو عقب‌نشینی کردند که باید دید این کار دستوری انجام شده یا مصلحتی بوده است و توجه به حقایق بازار آنان را به این نتیجه رسانده است؟
    به گزارش «پرشین خودرو»، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمی‌یابد.
    منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمی‌یابد!
    در این وضعیت، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقب‌نشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
    وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکت‌های خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.

    سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم
    سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
    وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذی‌صلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
    وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی و افزایش تیراژ تولید هزینه‌های سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایت‌های دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعمل‌های تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
    وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
    مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمت‌گذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیم‌گیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.

    ایران خودرو: هزینه‌های سربار را کاهش می‌دهیم
    به گزارش فارس، مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبت‌های خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقب‌نشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.
    هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
    این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت می‌کردند ولی امروز از مدیریت قیمت‌ تولیداتشان از طریق ارتقاء بهره‌وری سخن می‌گویند.

    سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمی‌رود
    علاوه بر مدیران خودروساز، غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمی‌یابد.
    وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.
    وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینه‌های فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.
    شافعی به مشکلات خودروسازان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریم‌های غرب، افزایش تولید و ثبات قیمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.
    وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفته‌اند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیان‌هایی نیز مواجه هستند.
    رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریم‌ها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

    تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است
    دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکت‌های خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
    احمد نعمت‌بخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داد‌اند و از ثابت ماندن قیمت‌ها سخن می‌گویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت می‌گیرد.
    وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمت‌گذاری دولتی به تولیدکننده‌ای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.
    وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط می‌شود.
    نعمت‌بخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، می‌توان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.
    وی با بیان اینکه سال گذشته شرکت‌های خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کرده‌اند.

    چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟
    در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
    این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمی‌کند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایت‌های دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
    در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمت‌های افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمت‌های فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
    یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
    اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر می‌برد.
    به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاه‌ها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.

    وزیر صنعت به مجلس احضار شد
    موضع‌گیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.
    روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر می‌شود.
    به نظر می‌رسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضع‌گیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.
    در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (5th November 2013),taher550 (7th November 2013)

  3. #6092


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض


    Click here to enlarge
    در برنامه پایش به رای گذاشته شد
    82 درصد مردم در صورت گرانی، خودرو نمی خرند+ نمودار
    پرشین خودرو: برنامه پایش این هفته ضمن بررسی تغییرات قیمت خودرو پس از اظهارات وزیر، این افزایش قیمت‌ها را به رای مردم گذاشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، برنامه پایش شب گذشته سوال نظرسنجی خود را به افزایش قیمت خودرو اختصاص داد و نظر مردم را در مورد خرید خودروهای افزایش قیمت یافته به نظرسنجی گذاشت. 82 درصد از شرکت کنندگان موافقت خود را با نخریدن خودروهای گران شده اعلام کردند.
    سوال نظرسنجی این برنامه به این شرح بود: آیا موافقید مردم خودروهای گران شده را نخرند ؟ 1 – بله 2- خیر
    82 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به گزینه یک رای دادند و اعلام کردند که مردم نباید خودروهای گران شده را بخرند. 17 درصد نیز به گزینه دوم رای دادند. در مجموع 244 هزار و 796 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.
    همچنین این برنامه نشان داد که در هفته گذشته و بعد از اظهارنظر وزیر صنعت درباره ارزان نشدن قیمت خودرو در بازار تا پایان سال، قیمت اکثر خودروها چه خودروهای ارزی و چه خودروهای غیرارزی با افزایش چشمگیری مواجه شده است.
    به عنوان مثال قیمت سایپا 131 بین 500 تا 600 هزار تومان و پژو 405 یک میلیون تومان گران شد؛ قیمت خودروهای تندر90 نیز در همین مدت حدود یک میلیون تومان افزایش یافت.
    ویرایش توسط حميد ذوالعلا : 5th November 2013 در ساعت 00:33

  4. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (5th November 2013),reza_ns (6th November 2013),taher550 (7th November 2013)

  5. #6093


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در صورت ادامه روند کنونی صورت می گیرد؛
    سرنوشت صنعت نساجی در انتظار خودروسازی!
    پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: چنانچه کارخانه های خودروسازی بخواهند سودآور باشند این ضرورت وجود دارد که تیراژ تولید آنها بالای یک میلیون دستگاه باشد.
    علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر میزان تولید ایران خودرو بسیار اندکی است که همین میزان خودرو نیز با نقص تولید و در انبارها جمع آوری می شود.
    وی در ادامه تصریح کرد: میزان تیراژ کارخانه های خودروسازی حاکی از آن است که صنعت خودروسازی ما نابود شده و بنده نگران این هستم که این صنعت نیز به سرنوشت صنعت نساجی دچار نشود.
    این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: تحریم های خودروسازی بسیار جدی است و در این شرایط تأمین قطعاتی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود ندارد و یا تولید آنها توجیه اقتصادی ندارد، بسیار دشوار است لذا خودروسازان چاره ای جز افزایش قیمت ندارند.
    وی همچنین اظهار داشت: تنها راهکاری که می تواند از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کند، تعدیل نیرو در کارخانه های خودروسازی است که این امر نیز عواقب خاص خود را خواهد داشت.
    عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی متذکر شد: یکی از راهکارهای کاهش قیمت خودرو افزایش تولید است اما باید امکان آن وجود داشته باشد و با توجه به فرسودگی ماشین آلات کارخانه ها و دشواری تأمین قطعات و مواد اولیه وارداتی افزایش تولید بسیار سخت است.
    جزایری در پایان خاطرنشان کرد: می توان با سرمایه گذاری در صنعت خودرو ماشین آلات موجود در کارخانه ها را به روز رسانی کرد و میزان تولید را افزایش داد تا از این طریق از گران شدن خودرو جلوگیری شود.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (5th November 2013),taher550 (7th November 2013)

  7. #6094


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تجربه رانندگی با رنو کولیوس
    از بوسان تا کاشان+ تصاویر
    پرشین خودرو: اگر تا پیش از این شهر کاشان به واسطه گلاب و عرقیات معروف و منحصر به فرد و یا صنایع نساجی و فرش خود شناخته می شد، اما در سالهای اخیر صنعت خودرو با ساختار اجتماعی و اقتصادی این شهر درآمیخته و فضای متفاوتی را برای مردمان این دیار رقم زده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سایپا کاشان امروز به عنوان یکی از قطب های تولید خودرو در کشور به فعالیت خود ادامه می دهد و فضای متفاوتی را در فضای صنعت و اقتصاد این شهر رقم زده است. هر چند مجموعه صنعت خودرو کشور طی سالهای اخیر شرایط سخت و شکننده ای را پشت سرگذاشته است، اما کاشی ها امیدوارند که پس از بازگشت دوباره رونق به صنعت خودرو ایران، نبوغ صنعتی این خطه شکوفاتر شود.
    گرچه پیش از این بارها تجربه سفر به شهر کاشان تحقق یافته بود، اما بیراه نیست اگر به این موضوع اشاره کنیم که تجدید هر سفر تجربه متفاوتی را رقم می زند. این بار به بهانه معرفی و تجربه رانندگی با خودرو رنو کولیوس فرصت سفر به این دیار فراهم شد. هرچند خودرونویسان مطبوعات و رسانه های کشور به بهانه رصد خودرو رنو کولیوس در این سفر گرد هم آمده بودند، اما فرصت رصد اجرام آسمانی و صور فلکی در رصدخانه نیاسر نیز فراهم شد تا تجربه متفاوتی برای آنها رقم بخورد.
    با این حال شرکت پارس خودرو که پیش از این تجربه تست بلند مدت تندر90 و نیسان تیانا را برای خودرونویسان فراهم کرده بود این بار برنامه ویژه ای را برای خودرو رنو کولیوس تدارک دیده بود. به همین منظور دومین دوره کلاس های تخصصی حوزه خودرو را در محل شرکت سایپاکاشان استارت زد.
    نکته قابل تامل در برگزاری این کلاس های آموزشی، حضور ناگهانی مدیر ارتباطات گروه خودروسازی سایپا در هنگام برگزاری این کلاس ها بود که نشان می داد که مدیران رده بالای شرکت مادر(سایپا)هم به کیفیت تولیدات پارس خودرو و برنامه های مرتبط با آن اهمیت می دهند.

    خداحافظی پارس خودرو با پوسته گرایی
    فرهاد میرزایی مدیر راه تولید پارس خودرو، به عنوان اولین سخنران در این دوره آموزشی سخنان و مطالب خود را اینگونه آغاز کرد، پارس خودرو افزون بر 10 سال است که از پوسته خودش جدا شده و در افق راه تولید به دنبال کسب سیستم تولید منحصر به فرد است.
    وی گفت: شرکت های بزرگ خودروسازی مانند تویوتا، فورد، رنو و ... به منظور دستیابی به اهداف اصلی در زمینه های کیفیت، هزینه و زمان و ... بنا بر تجربیات به دست آمده اقدام به ایجاد و استقرار سیستم های مدیریت ویژه خود کرده اند.
    میرزایی با اشاره به شرکای تجاری پارس خودرو شامل رنو و نیسان، متوسط سیستم تولید یک خودرو در نیسان را 19.2 ساعت و این رقم برای رنو را 25.9 ساعت دانست و اضافه کرد: همین سیستم بهره ور تولید نیسان عاملی برای ادغام این دو شرکت و به دنبال آن تهیه و تدوین "استراتژی های ایجاد موتور و گیربکس مشترک" و "پلت فرم مشترک" شد.
    مدیر راه تولید پارس خودرو، از پیاده سازی مدل تولید رنو در این شرکت خودروسازی خبر دادو در خصوص آن اینگونه توضیح داد که دو سال زمان برای درک و توسعه مفاهیم پایه این مدل نیاز بود و یک سال باید شرایط را مطابق با این مدل بهبود می دادیم و در نهایت پس از سه سال شاهد اجرای این مدل در خطوط تولید هستیم.
    وی نام مدل فعلی تولید پارس خودرو را مدل اس.پی.آر ایران نامید و ادامه داد: در سال 1389 با آنالیز تهدیدهای خارجی جلساتی به همین منظور با ایران خودرو، رنو و رنوپارس برگزار شد و براساس آن مدل SPR ایران ایجاد و یک سند چشم انداز تا سال 1394 برای آن تعریف کردیم و تا پیش از این تحریم ها تمامی برنامه های این مدل پیاده و اجرا شد.
    میرزایی همچنین از همکاری پارس خودرو با ایران خودرو در تعریف سیستم ها و استفاده از توان مشترک خبر داد.

    فرهنگ «خودرو داشتن» نیازمند توجه
    در ادامه این دوره، محمد حسین گلابی مدیر کیفیت پارس خودرو، در سخنان خود خواستار ارتقای سطح فرهنگی برای داشتن خودرو از سوی مصرف کنندگان شد و با توجه به اینکه فرهنگ مردم در این بخش نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته است، بیان کرد: هنوز در موضوع خودرو داشتن و تصورات مردم از داشتن خودرو با ضعف هایی روبرو هستیم.
    وی با اشاره به تصورات اشتباهی برخی مشتریان، افزود: ارزش گذاری جامعه نسبت به رنگ خودرو در مقایسه با سیستم های فنی و موضوعات تکنیکال بسیار متفاوت است و همین موضوعات موجب می شود تا بسیاری از فعالیت هایی که در زمینه کیفیت تولیدات انجام می شود از سوی مردم دیده نشود.
    مدیر کیفیت پارس خودرو خواستار گسترش فعالیت های فرهنگی در خصوص آشنایی بیشتر مردم با مقوله کیفیت در صنعت خودروسازی و توجه مناسب برای حرکت چشمگیر خودروسازان در این زمینه شد.
    وی اظهار کرد: فعالیت و عملکرد پارس خودرو همانند گذشته نیست که یک واحد کار تولید خودرو را انجام دهد و واحدی دیگر به مسائل کیفیت بپردازد و واحدهای دیگر هر کدام کاری انجام دهند و باید بگویم که مسائل کیفی و کیفیت جزء اصلی تمام واحدهای این شرکت شده است.
    گلابی یکی از مهمترین ماموریت های این شرکت خودروسازی را تحویل محصول بدون عیب به مشتری دانست.

    اتهام اصلی پارس خودرو چیست؟
    اما ابراهیم عیوض زاده مدیر ارزشیابی و کیفیت پارس خودرو، در این دوره آموزشی با بیان اینکه استاندارد AVES استاندارد مشترک ارزشیابی شرکت های رنو و نیسان است، متذکر شد: از سال 1981 استاندارد «وِس»(VES) در نیسان پیاده شد و از سال 1984 این استاندارد در شرکت پارس خودرو اجرایی شده است.
    وی با توجه به ادغام رنو و نیسان در سال 2001 از اجرای همزمان استاندارد اَوِس(AVES) در پارس خودرو خبر داد و گفت: این استاندارد شامل 370 عنوان است که در 18 گروه ایرادی شامل استاتیک و دینامیک طبقه بندی می شود.
    مدیر ارزشیابی و کیفیت پارس خودرو در پاسخ به این موضوع که مهمترین ایرادات کیفی محصولات تولیدی در این شرکت که از سوی ISQI اعلام می شود به چه دلیلی رخ می دهد؟ گفت: هم در گروه تولیدات نیسان و هم رنو بیشتر موارد به ایرادات ثانوی و به دلیل ماندگاری خودرو در کارخانه بر می گردد.
    به گفته وی، هر وقت فرآیند تولید از مسیر خودش خارج می شود و مشکلات ثانوی مانند ماندگاری خودرو به دلیل تامین برخی قطعات و ... پیش می آید شاهد برخی ایرادات کیفی در تولیدات هستیم که البته باید گفت تاکنون این ایرادات در خودروها نیز بسیار اندک و ناچیز بوه است.

    «کولیوس» حاصل هنر فرانسه و ژاپن
    امیر حسن مومن کارشناس تحقیقات پارس خودرو به عنوان آخرین استاد در این کلاس های تخصصی وظیفه ارائه مطالب مرتبط با توسعه دانش خودرو و در نهایت معرفی محصول پارس خودرو یعنی کولیوس را داشت.
    وی خودروی کولیوس را اولین خودروی موفق رنو پس از اتحاد این شرکت با کمپانی نیسان برای حضور در بازار رو به رشد، گسترده، پر رقابت و بسیار پر سود خودروهای 4×4 دانست.
    به گفته مومن، این خودرو در سگمنت جی(J-Segment) یا کلاس کراس اورهای جمع و جور CUV(Compact Crossover SUV) قرار دارد و تبلور ترکیب نتایج بیش از 20 سال تلاش رنو در کلاس خودروهای 4×4 ، با پلتفرم موفق C رنو – نیسان و بکارگیری Powertrain(مجموعه موتور و سیستم انتقال نیرو) و شاسی (مجموعه سیستم تعلیق ، فرمان و ترمز) پر قدرت نیسان است.
    این مقام مسئول متذکر شد: پلت فرم، Powertrain و شاسی مذکور قبلا امتحان خود را در محصولات 4×4 حرفه ای نیسان مانند نیسان X-Trail با موفقیت کامل پس داده است.
    کارشناس تحقیقات پارس خودرو ادامه داد: کولیوس برای اولین بار در نمایشگاه پاریس 2006 به نمایش گذاشته شد و مدل 2014 این محصول حاصل فاز چهارم تغییرات و فیس لیفت است که ظاهری مدرن و چشم نواز دارد و با این حال سخت و نیرومند است.
    وی تصریح کرد: موتور این خودرو QR25 است که پیش تر در محصولات مختلف نیسان از جمله نیسان X-TRIEL و قشقائی مورد استفاده قرار گرفته و به لحاظ کارایی و اطمینان آزمون خود را پس داده است.
    مومن افزود: گیربکس اتوماتیک پیشرفته کولیوس که از نوع متغییر پیوسته(CVT) همراه با حالت شش سرعته دستی است، با شتاب گیری پیوسته و عالی با دارا بودن نسبت دنده های گسترده تر(20 درصد بازه بالاتر بین کمترین و بیشترین ضریب انتقال نیرو، نسبت به گیربکس های هشت سرعته اتوماتیک) یک مصرف سوخت اقتصادی را به شما ارائه می دهد.
    این کارشناس بخش تحقیقات پارس خودرو، سیستم انتقال قدرت سه حالته (All Mode 4x4-i system) کولیوس را دارای تکنولوژی انحصاری (torque vectoring all-wheel drive) کمپانی نیسان استاین سیستم که 4×4 هوشمند (4x4-Intelligence) نامیده می شود معرفی کرد.
    وی بیان کرد: این سیستم حاصل پیمودن راهی طولانی(بیش از نیم قرن) در روند تکامل سیستم های انتقال قدرت به چهار چرخ 4×4 و نتایج کسب شده توسط نیسان طی سال های متمادی حضور در مسابقات Off road و سخت ترین آزمون ها و بر آمده از ترکیب موفق مزایای سیستم های مکانیکی با آسایش بکارگیری سیستم های پیشرفته الکترونیکی است، به طوریکه کولیوس در حین دارا بودن قابلیت استفاده روزانه، در صورت نیاز و در شرایط سخت، یک 4×4 واقعی(True Off road) است.
    وی در ادامه متذکر شد: مطابق نتایج تست های تصادف (Crash Test) انجام پذیرفته در موسسه معتبر (Euro Ncap) خودروی کولیوس دارای بالاترین امتیاز ایمنی، یعنی 5 ستاره ایمنی از این شرکت است. خودروی کولیوس علاوه بر طراحی حساب شده استاتیکی و دینامیکی سازه خودرو، بصورت استاندارد دارای ایربگ های راننده و سرنشین جلو، ایربگ های جانبی و ایربگ پرده ای و کمربندهای مجهز به پیش کشنده همراه با محدود کننده کشش(Seatbelts with pretensioners& load limiters) و پشت سری های فعال (Head Restraints) برای تمامی سرنشینان است.
    به گفته مومن، این خودرو دارای سیستم تشخیص هوشمندانه شرایط مختلف رانندگی بوده و در صورت فعال شدن از طریق اطلاعات کسب شده از سنسورهای متعدد مشخص کننده وضعیت خودرو، شتاب طولی و جانبی خودرو، سرعت خودرو، و شتاب و سرعت زاویه ای هر کدام از چرخ ها و آنالیز آن توسط پردازنده های اختصاصی و جدا از پردازنده مرکزی خودرو (ECU) نیروی متناسب و مورد نیاز هر چرخ را به آن انتقال می دهد.
    کارشناس تحقیقات پارس خودرو در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: منظور و مقصد نهایی مسیر و برآیند و حاصل همکاری دو کمپانی بزرگ رنو و نیسان منجر به خلق خودرویی شده است که پیوند طراحی چشم نواز و با اعتماد به نفس بالای آن و کیفیت شایان ذکر اروپایی آن در طراحی خارج، داخل و کلیت خودرو از سویی و تکنولوژی بکار رفته و مهندسی بالا و دقت نظر خاص ژاپنی آن از سوی دیگر در گوشه گوشه خودرو و تمام جزئیات آن مشهود است.

    تجربه رانندگی با کولیوس
    با توجه به این که تنها یک نمونه از این خودرو که از روسیه وارد شده برای انجام این بررسی در نظر گرفته شده بود، هر یک از خبرنگاران به نوبت با آن دوری در پیست زده و کولیوس را به نفر بعدی تحویل دادند. هر چند طول کوتاه پیست امکان بررسی دقیق و موشکافانه را از ما سلب می‌کرد، اما وجود انواع رمپ، دست‌انداز و پیچ برای انجام این کار به یاری ما آمد.
    بررسی را با نشستن روی صندلی عقب این خودرو آغاز می‌کنیم. فضای ردیف دوم برای سه سرنشین بزرگسال کاملا کافی و مناسب به نظر می‌رسد. شاید در پیچ‌های تند و سریع برای حفظ تعادل خود نیاز داشته باشید از دستگیره‌‌ها استفاده کنید، اما در شرایط طبیعی صندلی‌های کولیوس به راحتی شما را در بر می‌گیرند. از نکات دیگری که باید به آن اشاره کرد ضرباتی است که توسط سیستم تعلیق کولیوس جذب شده و به نرمی به سرنشینان انتقال داده می‌شود.
    اولین نکته هنگام راندن این خودرو این است که یک مشغولیت ذهنی به کلی برای شما برطرف شده است. ترمز پارک این خودرو که از نوع الکترونیکی تعبیه شده است به صورت اتوماتیک فعال و غیرفعال می شود. این نکته موجب شده زمانی که شما غیرفعال کردن این سیستم را فراموش می‌کنید آسیبی به خودرو وارد نشود. از خودرویی در کلاس و ابعاد کولیوس انتظاری نمی رود که سریع باشد، اما اختلاف زمان درج شده در کاتالوگ این خودرو و زمان دستیابی به سرعت 100 کیلومتر می تواند که نارضایتی برای شما به همراه داشته باشد. با این حال قابلیت های حرکتی این خودرو که آن‌ را از نیسان X-Trail به عاریه گرفته موجب می شود این مساله را به دست فراموشی بسپارید.
    انتخاب حالت AWD که نیرو را به صورت هوشمند بین چهار چرخ تقسیم می‌کند در کنار سیستم‌هایی نظیر ESP موجب شده منحرف کردن کولیوس از مسیر به کاری ناممکن تبدیل شود. تعادل بالای این خودرو حتی در سرعت‌های بالا و پیچ‌های تند شما را به داشتن این خودرو علاقه مند خواهد کرد. در عبور از دست اندازها و مسیرهای ناهموار کوچکترین صدایی از بر هم خوردن قطعات کولیوس به گوش نمی‌خورد که نشان از کیفیت بالای متریال و مونتاژ این خودرو دارد.
    وجود سیستم HAC در این خودرو موجب می‌شود در مسیرهای شیبدار شروع مجدد حرکت بدون برگشتن به سمت عقب انجام شود. برای فعال شدن این سیستم باید با فشردن کامل ترمز خودرو را متوقف کنید. وجود سیستم HDC در این خودرو نیز موجب می‌شود حرکت در سرپایینی کنترل شود. این سیستم سرعت خودرو را تا 7 کیلومتر محدود می‌کند که البته در نمونه مورد آزمایش این سیستم عمل نمی‌کرد.
    کولیوس واقعا هوشمندانه و کاربردی طراحی شده است. این یک شعار تبلیغاتی نیست، شما واقعا از دیدن برخی نکات کاربردی در این خودرو لذت می‌برید. وجود یک صفحه رابط بین درپایینی و فضای بار که قرار دادن اجسام سنگین را سهولت می‌بخشد یکی از این موارد است. اهرم‌های خواباندن صندلی ها به جای ردیف دوم از محفظه بار در دسترس هستند. برای خواباندن صندلی‌ها کافی است این اهرم‌ها رانگه دارید تا صندلی‌ها به آرامی تا شوند. این سیستم با جلوگیری از بسته شدن ناگهانی صندلی‌ها می‌تواند در افزایش عمر قطعات و کاهش استهلاک تاثیر به سزایی داشته باشد.
    جدی‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران را می توان تویوتا RAV4 دانست که قیمتی بالاتر از کولیوس دارد. هر چند که وجود رقبای کره‌ای نیز می‌تواند بر بازار این شاسی بلند 162 میلیونی تاثیرگذار باشد. با این همه رنو کولیوس مسیر طولانی بوسان کره جنوبی تا ایران را طی می کند تا در بازار شاسی بلندهای ایران عرض اندام کند. هرچند که به نظر می رسد به واسطه اشتهار پارس خودرو در زمینه تولید خودروهای لوکس و با کیفیت و همچنین شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش سایپا مسیر آسان تری را طی کند.

    - احمد بروغنی، حسین مزاریان، محمدعلی ملاعبداللهی



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge


    ویرایش توسط حميد ذوالعلا : 5th November 2013 در ساعت 00:43

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (5th November 2013)

  9. #6095


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    گاف بزرگ در تخریب یک خودروسازی
    رسانه ملی را به بیراهه نبرید
    پرشین خودرو: گروه ایران
    به گزارش «پرشین خودرو»، شب گذشته و در بخش های مختلف خبری شبکه اول سیما گزارشی از وضع خدمات پس از فروش یکی از شرکت های خودروسازی منتشر شد که هم جای تقدیر داشت و هم جای تأمل!
    پخش این گزارش از این بابت قابل تقدیر است که رسانه ملی با درایت و پیگیری مداوم صیانت از حقوق مصرف کنندگان را در دستور کار خود قرار می دهد و همواره تلاش می کند نقاط ضعف و کاستی های موجود در این بخش را پوشش دهد.
    این همان رویکردی است که موجب می شود تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات همواره خود را ملزم به رعایت حقوق مصرف کنندگان دانسته و آگاه باشند که رسانه ملی و حتی دیگر رسانه های فعال کشور به عنوان چشمان بیدار جامعه عمل می کنند.
    اما پخش این گزارش به همان اندازه که جای تقدیر دارد، چندین برابر جای تأمل و تعمق دارد که دست اندرکاران رسانه ملی باید به صورت ویژه آن را مدنظر قرار دهند.
    قدر مسلم آنچه در نخستین نگاه، تصویر نا مطلوبی را در ذهن مخاطبان رسانه ملی ایجاد می کند این است که این گزارش کاملاً هدفدار و صرفاً در جهت تخریب یک شرکت خودروسازی تنظیم شده است.
    چه بسا تصاویر خودروها و سر در نمایندگی خودروساز به سهولت نمایش داده می شود و نه تنها زمینه هرگونه اظهار نظری برای مصاحبه شوندگان فراهم می شود، بلکه مصاحبه کننده که خود در قامت یک خبرنگار نمی تواند سلایق و علایق شخصی را در تنظیم و تولید گزارش وارد کند، مبادرت به چنین امری کرده و تلاش می کند تا تأثیر مستقیم بر ذهن مخاطبان بگذارد.
    حتی اگر بخواهیم تهیه و تنظیم این گزارش را دلسوزانه و برای دفاع از حقوق مصرف کننده در نظر بگیریم، بازهم نحوه و شکل تهیه و تنظیم آن دارای اشکال است.
    تصور کنید خبرنگار یک رسانه در مقابل بیمارستان تخصصی درمان بیماری های چشمی یا سوانح سوختگی حاضر شود و در آنجا با دهها و صدها بیمار مواجه شود، آیا او می تواند ادعا کند که همه مردم دچار بیماری های چشمی و یا سوانح سوختگی شده اند. طبیعی است که هیچ عقل سلیمی این موضوع را برنمی تابد.
    در مورد این گزارش هم همین موضوع صدق می کند، خبرنگار رسانه ملی درست در مقابل درب نمایندگی شرکت خودروسازی حاضر شده که به طور طبیعی مشتریان نیازمند خدمات به آن مراجعه می کنند.
    به طور حتم در میان مراجعه کنندگان افراد ناراضی وجود دارند و افرادی هم وجود دارند که ممکن است از کیفیت و خدمات خودرو رضایت داشته باشند.
    آیا نظرات و دیدگاه های آنها قابل پخش در رسانه ملی نیست؟ آیا بهتر نبود خبرنگار رسانه ملی گشتی هم در سطح شهر می زد و نظرات دیگر دارندگان این خودروها را جویا می شد؟
    هرچند شرکت خودروساز موظف است تا نیازهای مشتریان را به نحو مطلوب و تا جلب رضایت کامل آنها پوشش دهد، اما وجود نقص فنی و یا هر ایراد دیگری را نمی توان بهانه تخریب یک برند و یک خودروساز قرار داد.
    نباید فراموش کرد که خودرو به خودی خود ساخته نمی شود، بلکه با ایجاد یک خط تولید صدها و هزاران کارگر ایران مشغول به کار می شوند و تهیه گزارش هایی که در آن آرم یک شرکت خودروساز به راحتی نمایش داده می شود، ممکن است حیات یک واحد تولیدی را تحت تأثیر قرار دهد.
    حال اگر این موضوع به بیکاری بخش قابل توجهی از اشتغال داخلی منجر شود آیا رسانه ملی پاسخگو خواهد بود؟ آیا تعطیلی یک خودروساز داخلی که در راستای افزایش تولید و عمق ساخت داخل تلاش می کند برای اقتصاد ایران خوشایند است؟
    تردیدی نیست که مسئولان رسانه ملی تأیید می کنند، طی سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران تحت تأثیر روابط غیرعادی تجاری دیگر کشورها و تحریم ها با چالش های متعددی مواجه بوده که بر هیچکس پوشیده نیست و با این وجود خودروسازان دولتی و خصوصی تلاش کرده اند تا به هر شکل ممکن از تولید و اشتغال داخلی صیانت کنند.
    از سوی دیگر نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که در سالهای اخیر هزاران دستگاه خودرو به صورت شخصی و شناسنامه ای وارد شده اند که هیچ مرکزی برای ارائه خدمات و پاسخگویی به آنها وجود ندارد. آیا تا کنون تلاشی برای رسیدگی به خواسته های دارندگان این خودروها صورت گرفته است؟
    نکته مهم این است که در گزارش پخش شده تنها به موضوع کیفیت خدمات پس از فروش آن هم با شرایطی که یاد شد، اشاره شده است. ای کاش خبرنگار رسانه ملی به عنوان یک مرجع بی طرف عمل می کرد و قیمت خودروهای مورد اشاره را با دیگر خودروهای هم کلاسی که با چند برابر قیمت ارائه می شود، مقایسه می کرد. ضمن آنکه این خودروها نیز تحت نظارت استانداردهای ملی وارد بازار کشور شده و از مراجع ذیصلاح مجوز دریافت کرده است.
    در این رابطه گفتنی ها بسیار است، اما در پایان این سیاهه باید این موضوع را مورد کنکاش قرار داد که چگونه است کشورهایی که در مجامع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران رأی می دهند و همواره تهدید می کنند، به راحتی خودروهای تولیدی آنها وارد بازار ایران می شود، اما از انعقاد قرارداد همکاری با خودروسازان خصوصی و دولتی ایران در جهت انتقال دانش فنی خبری نیست؟ با این همه انتظار می رود که رسانه ملی در زمینه صیانت از حقوق مصرف کنندگان، همه جانبه به موضوعات نگاه کرده و در مسیر بیراهه حرکت نکند.
    منبع: موج

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (7th November 2013)

  11. #6096


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ایران خودرو همه خودروسازان برتر جهان را دعوت کرد
    پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو با هدف تجدید و افزایش همكاری های خود با شركای بین‌المللی، از همه خودروسازان برتر جهان خواسته تا در یك كنفرانس بین المللی كه 30 نوامبر امسال در تهران برگزار می شود، شركت كنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو در دیدار با هیات كارشناسی صندوق بین‌المللی پول با بیان این مطلب، برگزاری این همایش را نوعی دیپلماسی اقتصادی – صنعتی توصیف كرد و افزود: در هفته های اخیر همزمان با ارسال نامه هایی برای خودروسازان برتر جهانی جهت حضور در كنفرانس بین المللی تهران و به تبع آن حضور در عرصه خودرو ایران، دستگاه دیپلماسی كشور در مذاكره با كشورهای غربی از آنها خواسته تا تحریم ها علیه ایران را كاهش دهند.
    حمیدرضا تقوی نژاد با اشاره به افزایش هزینه های تولید خودرو در ایران گفت: ایران خودرو در سال های گذشته، سرمایه گذاری های لازم برای ظرفیت سازی را انجام داده و امروز برای توسعه مدل ها و ساخت پلتفرم جدید به سرمایه گذاری نیاز دارد.
    وی افزود: به جرات می توان گفت هر شركت دیگری در موقعیت كنونی ایران خودرو قرار می گرفت، بیش از 40درصد نیروی انسانی خود را تعدیل می كرد اما ایران خودرو ظرفیت نیروی انسانی خود را علی رغم زیاندهی حفظ كرده است.
    معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو كه به نماینده صندوق بین المللی پول گزارش می داد، گفت: ایران خودرو بین سال های 2005 تا 2012 تعداد 222 هزار دستگاه خودرو به بازارهای جهانی صادر كرده است.
    وی با اشاره به قطع ناگهانی رابطه كاری ایران خودرو و پژو بعد از 20 سال، اظهار كرد: با وجود این اقدام پژو، شركت رنو رفتار متفاوتی را در پیش گرفت و با تشدید تحریم ها از اول جولای گذشته، همكاری خود را متوقف نكرد، بلكه آن را كاهش داد.
    تقوی نژاد افزود: در این شرایط، به دلیل تقاضای بازار و نیاز به انجام تعهدات داده شده به مشتریان، ایران خودرو چاره ای جز تامین قطعات لازم برای خودروهای در حال تولید نداشت. ضمن اینكه پیشتر نیز كاهش ارزش پول ملی و هدفمندسازی یارانه ها فشارهایی را بر خودروسازان وارد كرده بود و تحریم ها، فشار را مضاعف كرد.
    معاون استراتژی ایران خودرو نیاز سالانه خودروسازی ایران به پول را سه هزار و 700 میلیون تومان و میزان مورد نیاز ایران خودرو برای خروج از شرایط كنونی را حداقل هزار میلیارد تومان ذكر كرد و گفت: برای تامین این مبلغ مذاكرات بسیاری در یك و نیم سال اخیر با بانك مركزی انجام شده اما نتیجه ای حاصل نشده است.
    وی كاهش رتبه ایران در رده بندی جهانی خودروسازان از 13 در سال 2011 به 18 درسال 2013 را از پیامدهای تحریم ها و افزایش هزینه های تولید دانست و گفت: هم چنان كه در ركود اقتصادی غرب در سال های 2008 و 2009 اتفاق افتاد و دولت های غربی برای نجات صنعت خودرو به حمایت از شركت های خودروسازی برخاستند، لازم است در ایران نیز با برای حفظ صنعت خودرو راهكارهایی به اجرا در آید.
    ایران خودرو باید از چالش ها عبور كند
    نماینده صندوق بین المللی پول نیز در این دیدار گفت: ایران خودرو با چالش های مالی مهمی دست به گریبان است كه باید حل شود. برای حل این مشكلات، لازم است اهداف و برنامه های شركت اولویت بندی شود.
    مارتین سریسولا افزود: باید بررسی های گسترده ای در خصوص موقعیت جدید گروه صنعتی ایران خودرو انجام و زمینه های رونق دوباره این شركت شناخته و فراهم شود.
    وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای ایران خودرو، هدف از این دیدار را بررسی وضعیت اقتصاد كلان ایران به منظور دست یابی به یك دیدگاه جدید و گفت وگو با مقامات كشور در مورد برنامه ها و اولویت های اصلاحات و اقدامات لازم عنوان كرد.
    گفتنی است، هیات كارشناسی صندوق بین المللی پول از هفته پیش در ایران حضور پیدا كرده اند تا در دیدار با مسئولان كشور در جریان آخرین تحولات حوزه های مختلف اقتصادی كشور قرار گیرند.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (7th November 2013)

  13. #6097


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    راهکار حمایت از مردم در بازار خودرو چیست؟
    پرشین خودرو: باز هم خودرو و باز هم نرخ ارز؛ گویا هر که بر سر کار آید، پس از مدتی معتقد می‌شود که نرخ خودرو کف قیمت تعیین شده‌، ارز گران است، امکان ارزان کردن نیست و... جالب آن که این ادعا با تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، کار را به جایی می‌رساند که چاره‌ای جز پذیرش آن نباشد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در شرایطی که به نظر می‌‎رسید در سایه استقرار دولت جدید، بازار نابسامان و گرانی مهار شده و موج کاهش نرخ از راه برسد، این روز‌ها نه تنها اخبار خوشی در این زمینه به گوش نمی‌رسد، بلکه در مقوله‌هایی مانند نرخ خودرو می‌بینیم که مسئولان رسما پنبه ارزان شدن را می‌زنند تا تأویل آن در بازار، رسیدن موج جدیدی از گرانی باشد.
    کافی بود، وزیر صنعت بگوید «قیمت‌های جاری خودرو کف قیمت است و کاهش نخواهد یافت» تا بار دیگر نرخ خودرو جهیده و به ساعت نکشیده، حقوق مصرف کننده لاغر‌تر از قبل شود؛ مصرف کنندگانی که اگر در بخش دولتی شاغل باشند، مشمول هیچ اضافه دخلی نشده‌اند و اگر بخش خصوصی باشند، یا کسر دخل را با خون جگر تحمل می‌کنند و یا درصدد جبران آن بر‌می‌آیند.
    در این بازار گرانی که حقوق مصرف‌کننده دومینو‌وار در آن پایین می‌آید، با طرح پرسشی، راهکار حمایت از حقوق مردم (بخوانید مصرف کنندگان!) در رابطه با خودروساز‌ها را به نظرسنجی گذاشتیم تا دریابیم‌ راهکارهایی را که چه بسا کارهایشان در وسع هیچ نهاد حمایتی و نظارتی نبوده و در ید قدرت هیأت دولت و رئیس‌جمهور است.
    بازار خودرو را رقابتی کنید
    از مجموع ۴۴ هزار رأی ثبت شده، ۶۱ درصد (حدود ۲۷۰۰ رأی) راهکار حمایت از حقوق مردم را رقابتی کردن بازار خودرو دانسته‌اند که اشاره به یکه‌تازی خودروسازان داخلی با تکیه بر محصولات تاریخ گذشته و قدیمی داشته و جای خالی همیشگی محصولات به روز دنیا را هدف گرفته است.
    این مهم از آنجا سرچشمه گرفته که خودرو در دهه‌های گذشته در زمره محصولات انحصاری قرار گرفته و این روند به بهانه پاگرفتن این صنعت در کشور‌ها اینقدر تمدید شده که دیگر کسی به یاد نمی‌آورد، چه کسی یا کسانی سنگ بنای این انحصار را گذارده‌اند، چه کسانی آن را تداوم داده‌اند و... و خلاصه در کجای این پروسه طولانی، حقوق مصرف‌کنندگان ولو «مهم»، فدای «اهم» شده است؟!
    اینجاست که سخن وزیر مبنی بر درخواست بررسی دوباره انحصار خودرو در شورای اقتصاد، بیشتر به تعارف شباهت داشته و به نوعی از سر باز کردن این درخواست فراگیر مردمی است که هم به لحاظ تأثیر بر قیمت این محصول می‌تواند ‌بررسی شود و هم به لحاظ کیفیت و ایمنی باید مد نظر مسئولان باشد؛ اما مورد توجه قرار نمی‌گیرد تا بتوان پرسید: در رقابتی نشدن بازار خودرو که به باور بسیاری می‌تواند نفع مردم را در پی داشته باشد، چه سود بزرگتری در نظر گرفته شده است؟!
    چرا تنها نرخ خودرو گران می‌شود؟
    19 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی (حدود ۸۳۰ رأی) مهم‌ترین راهکار حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بازار خودرو را افزایش حقوق دانسته‌اند؛ مهم‌تر از رقابتی کردن بازار خودرو، ایجاد شفافیت در هزینه تمام شده این محصولات یا حتی تشدید نظارت.
    اقبال مخاطبان به این گزینه را شاید بتوان به نوعی پذیرش استدلال مسئولان در دفاع از افزایش نرخ یا دست کم، کاهش نیافتن نرخ خودرو دانست که با فرض درستی این فرض، می‌توان نتیجه‌های بسیاری از آن به دست آورد‌؛ این که نرخ تورم اعلام شده با نرخ تورم واقعی همخوانی ندارد؛ این که نرخ خودرو در حساب و کتاب وزیر، شورای رقابت و... بر مبنای تورم واقعی در نظر گرفته می‌شود تا حقوق خودروسازان کامل رعایت شود، در حالی که این اتفاق درباره حقوق و مستمری مردم رخ نمی‌دهد؛ این که نرخ خودرو چند بار در سال متناسب با تورم تغییر می‌کند، ولی درآمد مصرف کنندگان... .
    البته بسیار روشن است که «افزایش حقوق متناسب با تورم واقعی» درخواستی است که هرچند مهم بوده و در سال‌های اخیر و اوج گرفتن چندباره نرخ‌ها به شدت بر آن تأکید شده‌، ‌مورد وثوق آن دسته از مردمی که در پیشه‌های خود‌محور همچون مغازه‌داری شاغل هستند، نبوده و بیشتر دربرگیرنده اعتراض کارمندان و کارگرانی‌ است که یا مستقیم‌ حقوق‌بگیر دولت هستند یا ‌غیر‌مستقیم (با تعیین کمترین حقوق قانون کار) حقوق ماهانه‌شان برگرفته از تصمیمات دولت است.
    هزینه تمام شده خودرو شفاف نیست
    به گزارش تابناک، هرچند کمی بیش از 16 درصد (نزدیک ۷۰۰ تن) مخاطبان، شفاف کردن هزینه تمام شده خودرو‌ها را بهترین راهکار حمایت از حقوق مردم دانسته‌اند، بی‌گمان ابهام در هزینه تمام شده خودروهای تولید داخل را باید یکی از جدی‌ترین ابهاماتی دانست که همواره در حاشیه نرخ این محصول مطرح بوده و البته به ندرت کسی در صدد پاسخگویی به آن برآمده است.
    کافی است در مقابل شایبه‌های مطرح درباره سود سرشار خودروسازان و حامیان آن‌ها، تمامی ابزارهای جست‌وجو را به کار بگیریم تا دریابیم به رغم دفاع مسئولان ‌در ادوار گوناگون از نرخ این محصولات، گران شدن‌ گاه و بیگاه آن، آسمان و ریسمان کردن برای یافتن ارتباط نرخ ارز با نرخ محصول صددرصد داخلی و...، هیچ‌ گاه کسی هزینه‌های تمام شده یک خودرو را برای دفاع از نرخ آن برنشمرده است!
    به عبارت بهتر، برای بسیاری از مردم همواره این پرسش مطرح بوده و هست که با وجود انحصاری بودن خودرو و تعرفه‌های سنگینی که بر واردات آن گذاشته شده ـ و ریشه رقابت را زده ـ چگونه است که هر بار خودروسازان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و نرخ محصولاتشان بالا می‌رود؟
    آیا مردم از نظارت اعمال جریمه برای متخلفان ناامیدند؟!
    اگر بدانیم نزدیک ۳.‌۵ درصد مخاطبان (حدود ۱۶۰ رأی از ۴۴۰۱۹ رأی) «نظارت آنلاین و اعمال جریمه متناسب با تخلفات» را بهترین روش برای حمایت از مردم در مقوله نرخ خودرو دانسته‌اند، هرچند می‌توان از اولویت بیشتر سایر گزینه‌ها نزد شرکت کنندگان در نظرسنجی یاد کرد، ولی اگر کمی بد‌بین باشیم، به نوعی حکایت از نومیدی مردم از به‌کارگیری نظارت به عنوان راهکار احقاق حقوق دارد.
    این فرضیه که می‌تواند مفصل‌ جداگانه بحث و بررسی شود، از آن رو تقویت می‌شود که بدانیم در روند نرخ‌گذاری خودرو، یا هرگز کاهش نرخی رخ نداده و خواسته خودروسازان ‌تأیید شده و یا اگر بوده، ناچیز و قابل چشم‌پوشی بوده و یا در سایه آگاهی‌رسانی نادرست، مغفول مانده ‌است.
    به این موارد می‌توان این را افزود که کمتر کسی به یاد دارد که به رغم رخ دادن فجایعی همچون آتش گرفتن ناگهانی برخی محصولات تولیدی داخل، خودروسازان وطنی مشمول جریمه شده باشند تا این گمان تقویت شود که نه نظارت و نه اعمال جریمه، نخواهند توانست حقوق مصرف‌کنندگان پرشمار خودرو را پاسداری کنند.

  14. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    reza_ns (6th November 2013),taher550 (7th November 2013)

  15. #6098


    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته ها
    32
    تشکر ها
    27
    114 سپاس از30 پست

    پیش فرض خودروسازان چینی در ایران ارزان‌فروشی می‌کنند

    Click here to enlarge


    شهرام آزادی اظهار کرد:‌ صنعت خودروی چین برای رشد بیشتر نیاز به بازارهای خارجی دارد. البته کشور چین به دلیل کیفیت پایین نمی‌تواند خودروهای تولیدی با برند خودش را به بازارهای اروپا و آمریکا صادر کند.وی با بیان این‌که بهترین بازار فعلی برای خودروهای چینی بازار آسیای میانه و به‌ویژه ایران است، خاطرنشان کرد: این کشورها عملا به سکوی پرتابی برای خودروسازان چینی تبدیل شده‌اند تا محصولاتشان را به جهان معرفی کنند.
    عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: چند سال پیش نیز مونتاژکاران خودروهای چینی برای ورود و کسب بازار ایران محصولاتشان را به قیمت کمتری از قیمت تمام شده عرضه و به دمپینگ اقدام کردند.
    آزادی با بیان این‌که حدود چهار سال پیش یکی از شرکتهای ایرانی به عنوان مونتاژکننده محصولات چینی در شرف ورشکستگی بود، خاطرنشان کرد: با این حال چینی‌ها سهام مدیریتی این شرکت ورشکسته را خریداری کردند تا در بازار ایران جای پایی داشته باشند.
    وی ادامه داد: وقتی خودروساز چینی سهام یک شرکت ورشکسته دارای زیان را خریداری می‌کند طبیعتا به دنبال ارزان فروشی و دمپ محصولات خود برای باقی ماندن در بازار است.
    عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: در آن زمان با توجه به هزینه‌های سربار و کاهش شدید تولید محصولات ام‌وی‌ام به 5000 دستگاه در سال، قیمت فروش این محصولات حتی هزینه‌های تمام شده این شرکت را نیز پوشش نمی‌داد.
    وی با بیان این‌که مونتاژکاران خودروهای چینی هم‌اکنون نیز خودروهای خود را با سودی کمتر از سود اصلی عرضه می‌کنند، تصریح کرد: البته با توجه به سفت شدن جای پای خودروهای چینی در ایران هم‌اکنون ارزان فروشی در حد سال‌های گذشته صورت نمی‌گیرد.
    آزادی افزود: نکته مهم این است که در دو سال اخیر با توجه به کاهش تولید حدودا 70 درصدی خودروهای داخلی و افزایش شدید قیمت این محصولات، مونتاژکاران خودروهای چینی توانستند با استفاده از خلاء ایجاد شده در بازار قیمت محصولات خود را در حد قابل توجهی افزایش دهند.
    وی تصریح کرد: به این ترتیب خودروسازان چینی توانستند بازار ایران را آلوده محصولات بی‌کیفیت خود کنند. البته اگر قوانین ضد دمپینگ در ایران فعال بود از اقدام این شرکت‌ها جلوگیری می‌شد.

  16. نمایش تمام تشکر های reza_ns در این پست:

    taher550 (7th November 2013)

  17. #6099


    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    نوشته ها
    32
    تشکر ها
    27
    114 سپاس از30 پست

    پیش فرض نیسان قشقایی پوست انداخت

    هفته گذشته نیسان تیزر قشقایی جدید را منتشر کرد. اما این روزها تبلیغات به قدری حرفه ای شده است که از تصویر منتشر شده نمی توان به کل جزئیات پی برد. باید منتظر ماند تا این خودرو در نمایشگاه توکیوی امسال به نمایش درآید تا مشخص شود که قشقایی جدید چه در چنته دارد. نیسان در اصل این کراس اور را برای بازار خودروی اروپا در نظر گرفته است. از روی تصاویر منتشر شده فقط می توان گفت که قشقایی پوست انداخته همان چهره همیشگی نیسان های کراس اور را حفظ کرده است، حفاظ یا نرده جلوی خودرو هم شبیه حرف یو در زبان انگلیسی است و چراغ های ال ایی دی جلوی خودرو زاویه دار هستند. ژاپنی بودن آن را هم می توان از روی انحناهای تیز روی درب موتور آن تشخیص داد مخصوصا در دنیای کراس اورها که در نگاه اول شبیه به هم به نظر می رسند.چند روز دیگر به نمایشگاه توکیو باقی نمانده و با آغاز این نمایشگاه تمام جزئیات قشقایی پوست انداخته مشخص خواهد شد. Click here to enlarge Click here to enlarge Click here to enlarge

  18. نمایش تمام تشکر های reza_ns در این پست:

    taher550 (7th November 2013)

  19. #6100


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    چرا چینی ها در ایران ارزان فروشی می کنند؟
    پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مونتاژکاران خودروهای چینی برای کسب بازار محصولاتشان را ارزان‌تر از قیمت‌های واقعی در ایران عرضه کرده‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شهرام آزادی اظهار کرد:‌ صنعت خودروی چین برای رشد بیشتر نیاز به بازارهای خارجی دارد. البته کشور چین به دلیل کیفیت پایین نمی‌تواند خودروهای تولیدی با برند خودش را به بازارهای اروپا و آمریکا صادر کند.
    وی با بیان این‌که بهترین بازار فعلی برای خودروهای چینی بازار آسیای میانه و به‌ویژه ایران است، خاطرنشان کرد: این کشورها عملا به سکوی پرتابی برای خودروسازان چینی تبدیل شده‌اند تا محصولاتشان را به جهان معرفی کنند.
    عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: چند سال پیش نیز مونتاژکاران خودروهای چینی برای ورود و کسب بازار ایران محصولاتشان را به قیمت کمتری از قیمت تمام شده عرضه و به دمپینگ اقدام کردند.
    آزادی با بیان این‌که حدود چهار سال پیش یکی از شرکتهای ایرانی به عنوان مونتاژکننده محصولات چینی در شرف ورشکستگی بود، خاطرنشان کرد: با این حال چینی‌ها سهام مدیریتی این شرکت ورشکسته را خریداری کردند تا در بازار ایران جای پایی داشته باشند.
    به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: وقتی خودروساز چینی سهام یک شرکت ورشکسته دارای زیان را خریداری می‌کند طبیعتا به دنبال ارزان فروشی و دمپ محصولات خود برای باقی ماندن در بازار است.
    عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: در آن زمان با توجه به هزینه‌های سربار و کاهش شدید تولید محصولات ام‌وی‌ام به 5000 دستگاه در سال، قیمت فروش این محصولات حتی هزینه‌های تمام شده این شرکت را نیز پوشش نمی‌داد.
    وی با بیان این‌که مونتاژکاران خودروهای چینی هم‌اکنون نیز خودروهای خود را با سودی کمتر از سود اصلی عرضه می‌کنند، تصریح کرد: البته با توجه به سفت شدن جای پای خودروهای چینی در ایران هم‌اکنون ارزان فروشی در حد سال‌های گذشته صورت نمی‌گیرد.
    آزادی افزود: نکته مهم این است که در دو سال اخیر با توجه به کاهش تولید حدودا 70 درصدی خودروهای داخلی و افزایش شدید قیمت این محصولات، مونتاژکاران خودروهای چینی توانستند با استفاده از خلاء ایجاد شده در بازار قیمت محصولات خود را در حد قابل توجهی افزایش دهند.
    وی تصریح کرد: به این ترتیب خودروسازان چینی توانستند بازار ایران را آلوده محصولات بی‌کیفیت خود کنند. البته اگر قوانین ضد دمپینگ در ایران فعال بود از اقدام این شرکت‌ها جلوگیری می‌شد.

  20. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    reza_ns (7th November 2013),taher550 (7th November 2013)

صفحه 610 از 771 نخستنخست ... 110510560590600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620630660710 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University