.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 612 از 771 نخستنخست ... 112512562592602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622632662712 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,111 تا 6,120 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6111


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یکی از کارشناسان صنعت خودرو:
    نباید جبران ضرر خودروسازان از جیب مردم باشد
    پرشین خودرو: یکی از کارشناسان صنعت خودرو اصلی ترین مشکل این صنعت را رکود بازار دانست و گفت: رکود حاکم از بازار مانع افزایش قیمت خودرو خواهد شد.
    مصطفی ممقانی اصل در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در پی کاهش نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش یافت به همین دلیل مردم انتظار دارند خودروهای داخلی نیز ارزان شود و به همین جهت از خرید خودرو خودداری می کنند.
    وی در ادامه تصریح کرد: افزایش قیمت ها برای جلوگیری از ضرر خودروسازان اقدام مناسبی نیست بلکه خودروسازان باید سعی در رفع سوء مدیریت های مالی و منطقی کردن هزینه ها داشته باشند.
    این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: قیمت خودروهای داخلی نسبن به انتظار بازار بسیار بالا است و در هفته گذشته نیز شاهد بودیم که بازار کوچکترین واکنشی در مقابل افزایش قیمت ها از خود نشان نداد و افزایش مجدد قیمت ها باعث می شود تا مردم از خرید محصولات داخلی صرف نظر کرده و به خودروهای وارداتی روی آورند لذا این ضرورت وجود دارد بازار با شرایط مناسب از رکود خارج شود.
    وی همچنین اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مشکلات کنونی خودروسازی کاهش تولید است و این کاهش به قدری است که اس که در سال گذشته رتبه ایران از 13 به بالای 20 رسید و این امر موجب شد تا پس چندین سال متوالی ایران در بین 20 خودروساز برتر جهان جایی نداشته باشد.
    ممقانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه خودروسازان به شدت افزایش یافته و کاهش تولید موجب می شود تا آنها توانایی تأمین هزینه های مورد نیاز خود را نداشته باشند لذا خودروسازان باید نهایت تلاش خود را برای افزایش تولید به کار گیرند.

  2. #6112


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    طرح‌های جدید تامین نقدینگی صنعت خودرو بررسی می شود
    پرشین خودرو: دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های قطعه‌سازی کشور از بررسی طرح‌های جدید تامین نقدینگی صنعت خودرو و قطعه در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
    به گزارش «پرذشین خودرو»، آرش محبی‌نژاد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون مشکل اصلی صنعت خودرو و قطعه، نبود نقدینگی برای حفظ و افزایش تیراژ تولید محصولات است.
    وی با بیان این‌که برای نجات صنعت خودرو و قطعه باید ظرف دو هفته آینده دو هزار میلیارد تومان نقدینگی به این صنعت تزریق شود، خاطرنشان کرد: همچنین تا یک ماه آینده نیز باید دو هزار میلیارد تومان دیگر در اختیار این صنایع قرار گیرد.
    دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های قطعه‌سازی کشور ادامه داد: نظر وزیر صنعت افزایش تیراژ تولید خودرو به 900 هزار دستگاه تا پایان سال جاری است با این حال در صورت عدم تامین نقدینگی، این هدف محقق نخواهد شد.
    وی افزود: البته با توجه به شرایط فعلی منابع ریالی لازم برای تزریق به صنعت خودرو و قطعه وجود ندارد بنابراین برای حل مشکل، روش‌های تخصصی غیرپولی جبران کسری نقدینگی صنعت خودرو و قطعه با توجه به ظرفیت‌های موجود در این صنایع در حال بررسی است.
    محبی‌نژاد با بیان این‌که پس از بررسی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت روش‌های جدید تامین نقدینگی صنعت خودرو و قطعه اعلام خواهد شد، به ایسنا گفت: تا زمانی که نقدینگی مورد نیاز به هر روشی از جمله روش‌های غیر پولی تامین نشود راهکاری برای افزایش تولید قطعه و خودرو وجود نخواهد داشت.

  3. #6113


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جی.ام،رنو و کرایسلر سهام خودروسازان ایرانی را می‌خواهند؛
    مشتریان آمریکایی و فرانسوی در جاده مخصوص
    پرشین خودرو: گرداب مشکلات، این روزها خودروسازی ایران را در خود فرو برده و از صنعتی که روزگاری گل سرسبد صنایع کشور بود، موجودی ضعیف ساخته؛ آنقدر ضعیف كه هر آینه بیم ورشكستگی می‌رود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آنچه که سه خودروساز بزرگ کشور مشکل و معضل اصلی خود می‌دانند، «بی‌پولی» است، مساله‌ای که از آن به عنوان ریشه کاهش شدید تولید و حتی کیفیت نامناسب خودروهای داخلی یاد می‌شود. در این شرایط، خودروسازان انتظار دارند تا دولت به کمک آنها آمده و با تزریق نقدینگی، جسم نیمه جان شان را جانی تازه ببخشد، حال آنکه اوضاع مالی دولت هم چندان خوب نیست. «بی‌پول‌ترین دولت تاریخ» عنوانی است که دولت یازدهم چند بار آن را در مورد خود به کار برده و این یعنی نباید انتظار کمک چندانی از آن داشت.
    این در حالی است که طبق برآوردهای انجام شده، احیای صنعت خودرو و رسیدن به تیراژ حداکثر یک میلیون دستگاه در سال، حدود 14 هزار میلیارد تومان نقدینگی می‌خواهد و از این پول، دولت باید حداقل 6 هزار میلیاردش را طی امسال تامین کند. این رقم با توجه به بی‌پولی دولت، بسیار کلان است و بعید به نظر می‌رسد خودروسازان موفق به دریافت آن از راه نهادهای دولتی (مانند بانک‌ها و صندوق توسعه ملی) شوند.
    از طرفی، آن طور که فعالان صنعت خودرو اعلام کرده‌اند، در صورت عدم تامین نقدینگی، خودروسازی کشور اندک توان تولیدی خود را نیز از دست خواهد داد و آن زمان ممكن است دیگر نشانی از غول‌های جاده مخصوص باقی نماند.
    حالا پرسش اینجا است که وقتی دولت فعلی، بی پول ترین دولت تاریخ ایران است و خودروسازی نیز بحرانی ترین روزهایش را به خود می‌بیند، راه کمک به این صنعت مهم و حیاتی (به لحاظ اشتغال ایجاد شده)، چیست؟ وقتی دولت نمی‌تواند نقدینگی موردنیاز بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از نفت را تامین کند، چه باید کرد تا چرخ‌های آن از حرکت نایستد؟
    به اعتقاد برخی کارشناسان، در شرایط فعلی که صنعت خودرو نیاز به نقدینگی فوری دارد، یکی از راه‌های احیای دوباره خودروسازان ایرانی، فروش سهام آنها به شرکت‌های خودروساز خارجی است. آنها بر این باورند که فروش سهام ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به خودروسازان خارجی، نه تنها احیای دوباره صنعت خودرو کشور را به دنبال خواهد داشت، بلکه به ارتقای کمی و کیفی خودروها نیز خواهد انجامید.
    البته در حال حاضر دولت تنها سهامدار خودروسازان به حساب نمی‌آید و منظور از فروش سهام به خارجی‌ها، سهم نسبتا اندک باقیمانده در دست دولت است.
    به گزارش دنیای اقتصاد، هم اکنون حدود 20 درصد از سهام ایران‌خودرو و 36 درصد از سهام سایپا در اختیار دولت است و طبعا اگر قرار به فروش سهام آنها به شرکت‌های خارجی باشد، باید روی همین درصدهای باقیمانده حساب باز کرد. البته شرایط در مورد پارس خودرو متفاوت است، به نحوی که اگر قرار به فروش سهام این شرکت باشد، می‌توان تا 51 درصد آن را به خریدار خارجی واگذار و باقیمانده‌اش را نگه داشت.
    به اعتقاد کارشناسان، فروش سهام خودروسازان کشور به خارجی‌ها، کار مثبت و قابل قبولی در شرایط فعلی به حساب می‌آید و با این راه می‌توان مشکلات مالی را حل کرد و در آینده شاهد تولید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب بود. اما آیا کسی حاضر به خرید سهام ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو با اوضاع و احوالی که دارند، خواهد شد؟ در این مورد عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تاکید می‌کند که به دلیل جذابیت بالای بازار خودروی ایران، قطعا هستند شرکت‌هایی که حاضر به خرید سهام صنعت خودرو کشور با همین وضع نیز باشند. به گفته محمدرضا نجفی منش، بازار خودرو ایران سرمایه‌ای بزرگ به حساب می‌آید و نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد، بنابراین اینکه خودروسازان خارجی بخواهند سهام خودروسازان ایرانی را بخرند، موضوع عجیبی نیست.
    اظهارات عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در حالی است که دو هفته دیگر، همایش صنعت خودرو همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قطعات، در کشور برگزار می‌شود و احتمالا جمعی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی دنیا نیز در آن حضور خواهند یافت و این بهترین فرصت برای شناساندن ظرفیت‌های صنعت و بازار خودرو ایران به آنها است.
    آن طور که خبر می‌رسد، مسوولان همایش برای تمام خودروسازان و قطعه سازان بزرگ دنیا دعوت نامه ارسال کرده و خواستار حضور آنها در همایش نهم آذر ماه شده اند و اتفاقا هدف اصلی نیز این است که خارجی‌ها با ظرفیت‌های پیدا و پنهان خودروسازی و البته بازار ایران، بیشتر آشنا شده و راغب به سرمایه‌گذاری در کشور شوند.
    گویا در این همایش، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها (در صورت آمدن به ایران)، میهمانان ویژه به شمار می‌روند و قرار است از واحدهای نمونه قطعه‌سازی و خودروسازی کشور نیز دیداری داشته باشند.
    گفته می‌شود که دیدارهایی خصوصی نیز میان خودروسازان ایرانی و میهمانان خارجی در این همایش دو روزه انجام خواهد گرفت و بنابر شنیده‌ها، یکی از محورهای اصلی مذاکرات، فروش سهام است. گویا از قبل نیز مذاکراتی نصف و نیمه انجام شده و برخی شرکت‌های بزرگ نیز تمایل اولیه خود را برای خرید سهام خودروسازان ایرانی اعلام کرده‌اند.
    در این بین، ظاهرا محتمل‌ترین گزینه، فروش سهام پارس خودرو به رنوی فرانسه است که از قبل نیز بحث آن وجود داشته و حالا در مراحل جدی‌تری قرار دارد. البته با توجه به اتفاقاتی که در مذاکرات هسته ای اخیر ایران و گروه 1+5 رخ داد و گفته شد که فرانسوی‌ها مانع توافق نهایی شده اند، شاید این موضوع (فروش سهام پارس خودرو به رنو) نیز تحت تاثیر قرار گرفته باشد، اما به نظر می‌رسد رنویی‌ها در این ماجرا جدی‌اند و منتظر فرصت برای عملی کردن هدف خود هستند.
    به عبارت بهتر، مسوولان رنو منتظرند تا مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب به نتیجه رسیده و بخشی از تحریم‌ها به‌خصوص تحریم صنعت خودرو برداشته شود و آنگاه با خیال راحت، سهام سومین خودروساز بزرگ ایران را مال خود کنند.
    اما جدای از پارس خودرو، ظاهرا سر ایران‌خودرو و سایپا نیز بی‌کلاه نمانده و آنها هم مشتریان خارجی دارند؛ هرچند شاید داستان آنها به جدیت رنو و پارس خودرو نباشد. به گفته یک منبع آگاه، ظاهرا ایران خودرویی‌ها یک مشتری نامدار و با اعتبار جهانی به نام «جنرال موتورز» دارند که برای خرید سهام بزرگترین خودروساز ایران ابراز علاقه کرده است. حتی آن طور که یکی از روزنامه‌های چاپ فرانسه در مقاله ماه پیش خود عنوان کرده بود، مذاکراتی نیز بین ایران خودرو و جنرال موتورز آمریکا انجام شده؛ با این حال هیچ منبع رسمی داخلی این خبر را تایید نکرده است.
    ظاهرا طرفین منتظر مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای ایران و غرب هستند، به نحوی اگر توافقی در این مورد صورت گیرد، آمریکایی شدن ایران‌خودرو چندان دور از ذهن نیست. خودروسازان آمریکایی به خصوص جنرال موتورز، پیش از انقلاب نیز در خودروسازی ایران حضور داشته‌اند و شاید دوباره پس از 35 سال، پای آنها به جاده مخصوص باز شود.
    اما از کیلومتر 15 جاده مخصوص هم خبرهایی می‌رسد. گویا سایپایی‌ها نیز یک مشتری صاحب نام آمریکایی-ایتالیایی دارند به نام گروه فیات-کرایسلر.
    شرکت ایتالیایی فیات در سال 2011 بخش قابل توجهی از سهام خودروساز آمریکایی (کرایسلر) را خرید و این 2 به نوعی با یکدیگر ادغام شدند. حالا خبر می‌رسد این «گروه خودروسازی» برای خرید سهام سایپا ابراز تمایل کرده، هر چند این خبر نیز فعلا توسط منابع رسمی داخلی مورد تایید قرار نگرفته است.
    به نظر می‌رسد مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 در اواخر آبان و همچنین همایش نهم آذر ماه، سرنوشت انتقال سهام خودروسازان ایرانی به خارجی‌ها را مشخص کند، چه آنکه اگر مذاکرات به نتایج مثبتی برسد و همایش نیز با حضور بزرگان خودروسازی و قطعه‌سازی دنیا برگزار شود، هیچ بعید نیست تا چندی دیگر، آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها سهامدار غول‌های جاده مخصوص شوند.

  4. #6114


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ایران​خودرو با ساخت قالب های بدنه دنا موفق به صرفه​جویی 11میلیون​دلاری شد
    پرشین خودرو: طراحی، ریخته گری و ساخت قالب های خطوط بدنه دنا بیش از 80 درصد انجام شده و تا حدود یك ماه دیگر در خطوط بدنه سازی ایران خودرو نصب خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، قائم مقام معاونت سواری سازی در قطعات پرسی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: قالب های بدنه دنا در شركت قالب های صنعتی ایران خودرو طراحی، ساخته و بر اساس مدل تكوین محصول، برخی فرایندهای كیفی روی آن انجام می شود.
    شاهین صدری، تضمین كیفیت محصول نهایی را هدف اصلی اجرای فرایندهای كیفی روی قالب های بدنه خودرو دنا عنوان كرد و افزود: ساخت قالب های بدنه در داخل كشور، از جمله گام های مهمی است كه در سال های اخیر توسط گروه صنعتی ایران خودرو برداشته شده است.
    وی اظهار كرد: شركت های قالب های صنعتی ایران خودرو موفق به ساخت قالب های بدنه دنا شده و از این راه 11 میلیون دلار صرفه جویی ارزی ایجاد كرده است.
    قائم مقام سواری سازی ایران خودرو، خطوط بدنه جانبی، درب موتور، درب صندوق عقب و بخشی از خطوط اصلی را از جمله تفاوت های خط دنا با سمند ذكر كرد و افزود: جیگ ها و تجهیزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ایران خودرو ساخته شده، قطعات بزرگ بدنه یعنی جی2 و جی 1 در ایران خودرو و سایر قطعات مانند جی 3 از زنجیره تامین ساپکو تامین می شود.
    صدری از برنامه ریزی جدی مدیریت ارشد ایران خودرو برای افزایش تیراژ تولید خبر داد و گفت: ایران خودرو توان تولید روزانه 3300 دستگاه خودرو را دارد و با تامین منابع مالی و قطعات مورد نیاز، تولید روزانه سه هزار دستگاه میسر است.

  5. #6115


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ادامه صدرنشینی پارس​خودرو در جدول بهترین​ها
    پرشین خودرو: شرکت پارس خودرو در هفته 32 منتهی به آبان ماه سال جاری با تولید باکیفیت ترین خودروهای تولیدی کشور بار دیگر توانست سه رتبه اول جدول کیفی ترین خودروها را به خود اختصاص دهد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، براساس گزارش های هفتگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی تیانا این شرکت مانند همیشه با برتری مطلق جایگاه نخست را در اختیار دارد تا از ابتدای تولید تا کنون رکوردار حضور در صدر جدول با کیفیت ترین خودروهای کشور باشد.
    بنابراین گزارش، خودروی پارس تندر (تغییر شکل یافته خودروی تندر90) و همچنین تندر90 این شرکت با کسب امتیاز کیفی خیلی خوب به ترتیب جایگاه دوم و سوم جدول کیفی را کسب کردند.
    شرکت پارس خودرو به منظور حفظ و ارتقای رضایت مشتریان خود به عنوان سرمایه های اصلی این شرکت، همواره می کوشد تا نظرات و سلایق آنها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و با ایجاد تنوع درتولید و عرضه محصولات، بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان را در بازار خودروی کشور داشته باشد.
    گفتنی است؛ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودروهای تولیدی در کشور را براساس نه معیار (فنربندی، تعلیق و فرمان)، (موتور و انتقال قدرت)، (ترمز)، (تجهیزات الكتریكی)، (تزئینات)، (صداهای غیرعادی)، (بدنه)، (نفوذ آب) و (رنگ) ارزشیابی می کند.

  6. #6116


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اختلاف جدید شورای رقابت و وزارت صنعت در قیمت‌گذاری
    پرشین خودرو: این روزها اختلاف نظر شورای رقابت و وزارت صنعت درباره ارز مورد محاسبه قیمت گذاری خودرو و ابهامات اطلاعات عملکرد خودروسازان به موضوعی جدید تبدیل شده است که بر بلاتکلیفی قیمت گذاری خودرو افزوده است.
    به گزارش «پرشین خوودرو»، طی ماه‌های اخیر که موضوع تجدید نظر در تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو مطرح و در نهایت شورای رقابت با آن موافقت نمود خودروسازان تلاش زیادی بر تغییر قیمت‌ها برای جبران ضرر وزیان خود نموده‌اند. در همین مسیر شورای رقابت لازمه اتخاذ تصمیم نهایی این موضوع را موکول به ارائه عملکرد شفاف و روشن خودروسازان کرد.
    بلاتکلیفی مستمر قیمت گذاری خودرو و امید خریداران در کاهش قیمت با تغییر دستور العمل قیمت گذاری خودرو در نهایت با اظهارات وزیر صنعت مبنی بر اینکه خودرو ارزان نخواهد شد تبدیل به یأس گردید. البته وزیر صنعت از حضور خود در جلسات شورای رقابت برای تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو نیز خبر داده بود که این اتفاق بنا به دلیلی هنوز محقق نشده است.
    در مجموع پژویان رئیس شورای رقابت در آخرین جلسه شورا که دوهفته گذشته برگزار شده بود تعیین دستور العمل دقیمت گذاری خودرو براساس ارز مبادله ای را منتفی اعلام کرد و اظهار داشت: خودروسازان نه تنها از ارز مبادله ای بلکه از ارز آزاد نیز برای تأمین مواد اولیه خود استفاده نمی کنند که برهمین اساس تغییر دستور العمل لزومی نداشته و روال گذشته در قیمت گذاری خودرو انجام خواهد شد.
    همین اظهارات باعث شد تا خودروسازان در واکنش به منتفی شدن تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو براساس ارز آزاد با اعلام اینکه در طی این سال‌ها نه تنها از ارز مبادله‌ای و مرجع استفاده نکرده‌اند بلکه بیش از 90 درصد فعالیت های خود را با استفاده از ارز آزاد انجام می‌دهند اصرار بر تغییر دستور العمل قیمت گذاری خود و یا پرداخت منابعی برای رفع ضررهای خود داشتند.
    دبیر انجمن خودروسازان در همین ارتباط با اشاره به اینکه اطلاعات ارسالی خودروسازان به وزارت صنعت و شورای رقابت ارائه شده است، افزود: به اعتقاد بنده وزارت صنعت باید این هفته تکلیف نوع ارز( آزاد یا مبادله ای ) مورد استفاده خودروسازان را در فرمول دستور العمل قیمت گذاری خودرو مشخص نماید.
    حال با پایان رسیدن هفته مورد اشاره نعمت بخش هنوز وزارت صنعت تکلیف ارز خودروسازان را مشخص ننموده و همچنان شورای رقابت به استناد اطلاعات ارسالی وزارت صنعت و خودروسازان مدعی است که دستور العمل قیمت گذاری تغییر نکرده و همانند روال سابق باید قیمت گذاری ها انجام شود.
    البته صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت نیز در واکنش به اظهارات پژویان معتقد است خودروسازان اطلاعات کامل فعالیت و نوع ارز مورد استفاده خود را به شورای رقابت ارسال نموده اند البته این اطلاعات در هر مقطع متفاوت بوده و شورا با کار کارشناسی دقیق در نهایت دستور العمل قیمت گذاری خودرو را تعیین خواهد نمود.
    وی اضافه کرد: از یک ماه پیش ارز متقاضی مبنای ارز مورد استفاده خودروسازان در تأمین مواد اولیه و ملزومات تولید قرار گرفته است بر همین اساس خودروسازان پس از ثبت سفارش از طریق صرافی یا هر روش مجاز با نرخ روز ارز مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند که این نکته نیز در تعیین دستور العمل قیمت گذاری مد نظر قرار می‌گیرد.
    اظهارات صالحی نیا در حالی مطرح می‌شود که پژویان رئیس شورای رقابت در آخرین جلسه خود با اعلام اینکه نخستین درخواست شورا از وزارت صنعت شفاف‌سازی اطلاعات ارسالی است اعلام کرد، در حال حاضر هست اطلاعاتی که هنوز به صورت شفاف در اختیار شورای رقابت قرار ندارد.
    البته رئیس شورای رقابت ضمن اشاره به اینکه تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله‌ای بسیار معقول است، گفت: براساس مطالعات انجام شده و گزارشات دریافتی در سال 91 نه تنها خودروسازان ارز مبادله‌ای بلکه در برخی از موارد اقدام به دریافت ارز مرجع نیز استفاده کرده اند در نتیجه شورا تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله‌ای را تغییر نداده و روال گذشته انجام خواهد شد.
    معاون امور صنایع وزیر صنعت در همین رابطه، اظهارداشت: بنده چنین چیزی را نشنیده ام . شورای رقابت براساس اطلاعات ارسالی خودروسازان دستور العمل قیمت گذاری خودرو را تعیین خواهد نمود به نحوی که تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو براساس ارز آزاد هنوز منتفی نشده است.
    به گزارش تسنیم، اختلاف نظر شورای رقابت با وزارت صنعت در مبنای ارز محاسبه در تعیین دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو و ابهامات اطلاعات ارسالی خودروسازان به شورای رقابت این روزها موضوع جدیدی در قیمت خودرو محسوب می‌شود که همچنان با تعلل مسئولین بازار خرید و فروش خودرو را با رکود روبه رو ساخته و خبری از ثبات قیمت‌ها به گوش نمی رسد.

  7. #6117


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    این ماشین 20 برابر یک پژو 405 قدرت دارد! +تصاویر
    پرشین خودرو: خودرو ماکسیموس نامی است که نلسون ریسینگ انجینز و اسکات اسپاک ریسینگ برای محصول شگفت انگیز و البته ناتمام خود برگزیده اند. این دوج چارجر 1968 با ظاهری منحصر به فرد نگاه های بسیاری را در نمایشگاه سما (SEMA) 2013 به سوی خود جلب کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ماکسیموس به یک موتور خورجینی 9.4 لیتری همی (Hemi ) هشت سیلندر با توربوشارژر دوقلو و اینترکولر دوقلو مجهز شده که می تواند 600 اسب بخار نیرو برای استفاده روزانه از این خودرو را تولید کند.
    اما نکته جالب توجه استفاده از سامانه سوخت دوگانه EFI بوده که با یک سوئیچ به صورت خودکار روی سوخت مسابقه ای با اکتان 116 تنظیم شده و نیروی موتور ماکسیموس را به 2000 هزار اسب بخار می رساند.
    بسیاری از اجزا اصلی ماکسیموس از آلومینیوم ساخته شده که از آن جمله می توان به مخزن سوخت، توربوها و پوشش سوپاپ ها اشاره کرد.
    توربوها دارای طراحی آینه ای مختص نلسون بوده که یکی از آنها در جهت عقربه های ساعت و دیگری در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت گردش می کنند. این خودرو بدون رنگ و به صورت فولاد صیقل خورده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته تا توانایی هایی نلسون در کار با فلز بیش از پیش نمایان شود. البته ظاهر ناتمام خودرو جذابیت بیشتری به آن بخشیده است.
    به گزارش عصر ایران، اگرچه ماکسیموس از نظر ظاهری همانند یک چارجر استاندارد بوده، اما بدنه خودرو به اندازه شش اینچ پهن تر شده است
    تنها برای ساخت بدنه این خودرو 1500 ساعت کار فلزکاری صورت گرفته است. بهره گیری از امکانات مختلف مانند سامانه تعلیق کاملا سفارشی و سامانه چهار چرخ متحرک، ماکسیموس را به خودرو مسابقه ای مدرن با ظاهر چارجر 1968 مبدل خواهند کرد.

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge
    __________________

  8. #6118


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    چرا خودروهای دیزلی در ایران سرانجامی ندارد؟
    پرشین خودرو: طی دهه‌های گذشته، بنا به پیشرفت و مزایایی که خودروهای دیزلی در سراسر دنیا کسب کرده‌اند به عنوان پرطرفدارهای تولیدات خودروسازان شناخته شدند حال آنکه تولید و عرضه این خودرو هیچ‌گاه دغدغه مسوولان و خودروسازان کشورمان نبوده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با این وجود با توجه به اوج گیری آلودگی هوا، هر ساله اظهار نظرات کوتاهی در مورد عرضه این نوع خودرو‌ها با توجه به مزایای آن از سوی خودروسازان می‌شود. بر این اساس هرچند چند سالی از آغاز فعالیت‌های تحقیقاتی دو خودروساز بزرگ کشور روی موتورهای دیزلی می‌گذرد و ایران خودرو موفق به تولید نمونه‌ای ملی از این موتور نیز شده است، اما یک مدیر ارشد صنعت خودرو ورود سواری‌های دیزلی به بازار را تا چهارسال دیگر عملی می‌داند.
    اظهارات این مدیر ارشد در حالی است که به نظر می‌رسد وزرای نفت و صنعت دولت یازدهم اصرار زیادی بر تولید سواری‌های دیزلی دارند تا آنجا که وزیر صنعت در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو از کاهش چشمگیر تعرفه واردات خودروهای دیزلی، هیبریدی و الکتریکی خبر داد.
    به این ترتیب در اولین گام، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشویق استفاده از خودروهای پاک، سقف کاهش تعرفه واردات این دست خودروها را تا 20 درصد اعلام کرد.
    اما با توجه به حجم آلودگی هوا در شهرهای مختلف، سوالی که در پی اظهارات محمدرضا نعمت زاده پیش می‌آید این است که آیا واردات خودروهای سواری دیزلی می‌توانند نیاز کشور به خودروهای دیزلی را برطرف کنند؟ اصلا آیا زیرساخت‌های لازم برای تردد این دست خودروها در کشور وجود دارد؟ و آیا خودروسازان می‌توانند با تولید انبوه خودروهای دیزلی در کاهش آلودگی هوا نقشی داشته باشند؟
    طبق آخرین تغییراتی که سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در سبد سوختی خودروهای سبک کشور ایجاد کرده است، در چشم‌انداز ۱۴۰۴ از مجموع خودروهای سبک کشور در ناوگان، سهم خودروهای سبک دیزلی باید 24 درصد باشد اما با توجه به شرایط فعلی تولید خودرو در کشور و با توجه به اظهارات خودروسازان، به نظر می‌رسد تولید سواری‌های دیزلی به این زودی‌ها محقق نشود.
    یک مدیر ارشد صنعت خودروسازی با اشاره به اینکه خودروسازان از مدت‌ها قبل تولید سواری دیزلی را مدنظر داشته‌اند می‌گوید: ما همیشه مشکل گازوئیل استاندارد را پیش رو داشته‌ایم و اگر خودروی دیزلی هم داشتیم نمی‌توانستیم شماره‌گذاری کنیم زیرا سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل نبود گازوئیل استاندارد اجازه شماره گذاری را صادر نمی‌کرد.
    او در ادامه به نامه‌ای اشاره می‌کند می‌کند که وزیر نفت دولت دهم اواخر سال گذشته به وزیر صنعت وقت ارسال کرد.
    او می‌گوید: در آن زمان وزیر نفت با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت وقت اعلام کرد که وزارت نفت به تولید گازوئیل استاندارد دست پیدا کرده است و تولید سواری‌های دیزلی دیگر مانعی ندارد.انتشار محتوای این نامه در حالی است که بنا به گفته خودروسازان هنوز زیرساختی برای تولید خودروهای یاد شده وجود ندارد.
    بر این اساس به عقیده یک مدیر ارشد صنعت خودرو اینکه فقط سوخت استاندارد تولید شود کفایت نمی‌کند و طراحی و تولید انبوه یک موتور دیزلی چهارسال زمان می‌خواهد.
    این مدیر ارشد تاکید می‌کند برای تولید یک خودروی دیزلی تنها تولید موتور کافی نیست و برخی قسمت‌های خودرو نیز باید تغییر داده شود.
    تولید انبوه خودروهای دیزلی در حالی با اما و اگرهای فراوانی همراه است که ایران خودرو و سایپا چند سالی است تولید موتورهای دیزلی را در برنامه خود دارند. ایران خودرو توانسته است نمونه‌ای از موتور دیزل ملی را طراحی کند، اما با این وجود به نظر می‌رسد ایران‌خودرو نیز از برنامه هایش عقب است، زیرا آن طور که محمد جواد نجم الدین، مدیر عامل پیشین ایران خودرو قول داده بود تولید انبوه‌سواری‌های دیزلی از سال 91 آغاز نشد.
    سایپا نیز هرچند موفق به تولید یکی از وانت‌های خود با موتور دیزلی شده است، اما با افزایش نرخ ارز سرنوشت این وانت‌ها نیز مشخص نیست.
    اگر تولید داخل نباشد، وارد می‌کنیم
    در سال 89 و همزمان با آزاد شدن شماره‌گذاری سواری‌های دیزلی بعد از ممنوعیتی 45 ساله محمدرضا نعمت زاده که آن زمان در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بود، کمکی 20 میلیارد تومانی به صورت بلاعوض در اختیار یکی از شرکت‌های خودروساز گذاشت تا این خودروساز کار تولید موتور ملی دیزلی را آغاز کند.
    حالا نزدیک به چهار سال از آن زمان می‌گذرد، نعمت زاده وزیر صنعت شده و طبیعی است که بخواهد طرحی که چندین سال قبل از آن حمایت کرده بود را به ثمر برساند اما به نظر می‌رسد وضعیت پیچیده‌تر از این حرف‌ها است.خودروسازان حالا می‌گویند به زمانی 2تا4ساله برای تولید انبوه این خودروها نیاز دارند و از طرفی توزیع نشدن گازوئیل استاندارد به صورت سراسری را نیز بهانه قرار می‌دهند.
    احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در همین رابطه می‌گوید: طی 10 سال گذشته استراتژی دولت بر گازسوز بودن خودروها بوده، حالا چند سالی است که تاکید بر تولید دیزلی‌ها است.
    او با تاکید بر اینکه استفاده از سوخت گازوئیل هم در کاهش آلودگی هوا تاثیر خواهد داشت (میزان مصرف سوخت سواری‌های دیزلی تا 40 درصد کمتر از بنزین سوزها است) و هم برای خودرو و موتور آن مزیت‌هایی به همراه دارد می‌گوید: خودروسازان قراردادهایی با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت داشته‌اند که آنها به تعهدات خودشان عمل نکرده‌اند و پول‌هایی که قرار بوده برای تولید این موتور پرداخت شود به صورت کامل به خودروسازان پرداخت نکرده‌اند که همین موضوع کار را عقب انداخته است.
    نعمت بخش با اشاره به اینکه نمونه اولیه این موتور ساخته شده است و حتی ایران‌خودرو 206های صادراتی اش را با موتور دیزل تولید می‌کرده می‌گوید تا سوخت دیزل مناسب توزیع سراسری نشود نمی‌توان این دست خودروها را به تولید انبوه رساند. تخمین نعمت بخش از زمان توزیع سراسری گازوئیل استاندارد، شش ماه است.
    او در این رابطه می‌گوید: ما مطمئن هستیم تا پایان سال گازوئیل استاندارد توزیع نمی‌شود، همان طور که بنزین یورو4 نشد و همان چند جایگاهی هم که در تهران بنزین یورو4 داشتند، حالا دیگر ندارند. او تاکید می‌کند که توان تولید سواری دیزلی در خودروسازان وجود دارد اما زیرساخت‌ها باید فراهم باشند.
    اظهارات نعمت بخش در حالی است که مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به توزیع گازوئیل استاندارد در جایگاه‌های سوخت کشور بسیار خوش بین است.
    به گزارش دنیای اقتصاد، محمدرضا فیض‌آبادی که به تازگی این سمت را در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت عهده دار شده است، می‌گوید: با توجه به اینکه متولیان اصلی تولید سواری‌های دیزلی (محمدرضا نعمت زاده، اکبر ترکان و عباس کاظمی) هم اکنون در سمت‌های اجرایی اثرگذاری حضور دارند، موتور دیزل ملی تحت عنوان ٍٍESD نیز در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست و دوام است و گازوئیل یورو 4 و یورو 5 نیز در کشور به تولید رسیده است، ما در صدد هستیم تا کار تولید انبوه این خودروها هرچه سریعتر توسط خودروسازان انجام شود.
    با توجه به تاکید مسوولان بر تولید سواری‌های دیزلی و با توجه به مشکلاتی که خودروسازان برای تولید دارند، اگر تولید انبوه سواری‌های دیزلی طبق برنامه پیش نرود، چه راهکاری پیش رو خواهد بود؟
    فیض آبادی در پاسخ به این سوال می‌گوید: مزایای موتور دیزل به قدری زیاد است که ما نمی‌خواهیم کار را متوقف ببینیم و اگر برای پیش بردن این طرح نیاز به واردات این موتور باشد حتما این کار را انجام می‌دهیم.
    او در ادامه به تولید وانت زامیاد با موتور دیزل وارداتی اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر وانت‌های دیزلی با موتورهای وارداتی در حال تولید هستند، اگر این کار برای خودروسازان صرفه نداشت قطعا این کار را نمی‌کردند. گفته‌های فیض آبادی در حالی است که یک مدیر ارشد صنعت خودرو تولید خودروهای دیزلی با موتور وارداتی را نیز به دلیل افزایش نرخ ارز کاری دشوار و هزینه‌بر می‌داند. این مدیر ارشد می‌گوید: حتی اگر قرار باشد کار تولید دیزلی‌ها با واردات هم پیش برود یک تا دو سال زمان می‌برد تا این موتور در داخل کشور مونتاژ شود و خودروهای موجود متناسب با این موتورها تغییر داده شوند.
    بر این اساس هرچند تولید موتور دیزل ملی چند سالی است که با هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های فراوانی آغاز شده است، اما به نظر می‌رسد مشکلات اقتصادی و همچنین تحریم‌ها خودروسازان و ارگان‌های مرتبط را برای تولید این نوع خودرو غافلگیر کرده است.
    فیض آبادی در این رابطه می‌گوید: تولید خودروهای دیزلی در افق چشم انداز کاملا مشخص شده است، اما تحقق این برنامه بستگی به امکانات، توانایی ساخت داخل، تولید سوخت دیزل و وضعیت تولید خودرو در کشور دارد.

  9. #6119


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک کارشناس صنعت خودرو:
    تحریم ها قابل پیش بینی بود
    پرشین خودرو: عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در حال حاضر می توان یکی از اصلی ترین مشکلات خودروسازی را ضعف عملکرد مدیران این صنعت دانست.
    امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: صنعت خودروسازی نیازمند حمایت دولت است و این ضرورت نیز وجود دارد که مدیران صنعت خودرو نقاط ضعف خود را بهبود بخشند و سعی بر نوآوری و افزایش کیفیت محصولات داشته باشند.
    وی در ادامه تصریح کرد: پس از کاهش تولید خودرو، خودروسازان باید با برنامه ریزی کیفیت محصولات خود را افزایش می دادند اما متأسفانه این امر صورت نگرفت و برخورد با بازار نیست چندان مناسب نبود.
    این کارشناس خودرو تأکید کرد: در قطعه سازی نیز مسئولین باید با پیش بینی تحریم ها و برنامه ریزی از بروز مشکلات جلوگیری می کردند اما متأسفانه این امر محقق نشد و طی چند سال قبل تولید به شدت افزایش یافت و سرمایه گذاری های بسیاری نیز در این راستا صورت گرفت و موجب شد تا قطعه سازان و خودروسازان ما با مشکلات کنونی مواجه شوند.
    وی ادامه داد: قطعه سازان و خودروسازان می توانستند با پیش بینی تحریم ها با آرامش به افزایش کیفیت و تنوع محصولات خود بپردازند اما آنها تنها به دنبال فروش محصولات خود و افزایش تیراژ بودند.
    عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: بازار ما برای خودروسازان خارجی بسیار جذاب است و هم اکنون چینی ها نیز با دامپینگ وارد این بازار شده اند و چنانچه صنعت خودروسازی ما تعطیل شود آنها هر قیمت که بخواهند برای محصولات خود تعیین می کنند و مردم ما را به بازی می گیرند.
    وی همچنین اظهار داشت: چنانچه صنعت خودروسازی ما و صنایع وابسته به آن تعطیل شود توان تأمین هزینه واردات را نیز نخواهیم داشت لذا تعطیلی این صنعت راهکار مناسبی نیست و باید سعی در بهبود وضعیت این صنعت داشت.
    کاکایی در پایان خاطرنشان کرد: این ضرورت وجود دارد که حمایت های کافی از صنعت خودروسازی صورت گیرد اما تزریق نقدینگی و افزایش تعرفه راهکار درستی برای حمایت نیست.

  10. #6120


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مناظره پراید و پژو !
    پرشین خودرو: گروه بازار
    "پژو" یکروز طعنه زد به "پراید"
    که تو مسکین چقدر یابویی!
    با چنین شکل ضایعی بالله
    بی‌جهت تووی برزن و کویی
    رنگ لیمویی مرا بنگر
    ای که تیره، شبیه هندویی
    من تمیزم ولی تو ماه به ماه
    مطلقاً دست و رو نمی‌شویی
    بچه می‌ترسد؛ آن‌طرفتر رو!
    که به هیئت شبیه لولویی
    من نه خودرو، گُلم، سَمن‌بویم
    تو نه خودرو، گیاه خودروویی!
    من به پاریس بوده‌ام چندی
    زیر پای "چهاردهم لویی"(!)
    روی "باسکول" بیا، بپر، بینم(!)
    روی‌هم‌رفته چند کیلویی؟!
    در تو آهن به کار رفته ولی
    نازکی عین برگ کاهویی!
    صاحبت با تو گر به جایی خورد
    سهم الارث ورثّه‌ی اویی!
    از "پژو" چون چنین شنید "پراید"
    گفت: ای دوست!چرت می‌گویی
    بنده گیرم به قول تو یابو،
    تو گمان کرده‌ای که آهویی؟!
    خویشتن، بی سبب بزرگ مکن
    تو هم از ساکنان این کویی!
    انتقادی اگر ز من داری
    مطرحش کن، ولی به نیکویی
    زیر این آسمان مینایی
    ای خوشا فکر و ذکر مینویی
    برو خود را بسوز و راحت کن
    بی‌علاج است آتشین‌خویی
    بخت باید تو را نه آپشن و تیپ
    ای که در بند چشم و ابرویی
    بخت ماشین اگر سپید بُوَد
    خواه بژ باش، خواه لیمویی!
    ارج و قربم کنون ز تو بیش است
    زانجهت در پی هیاهویی
    خوار بودم ولی عزیز شدم
    کرد دوران ز بنده دلجویی
    قیمت من کنون رسیده به بیست
    این منم من، "پراید" جادویی!
    توی بنگاه پیش هم بودیم
    غرّه بودی به خوش بر و رویی
    بنده رفتم فروش و یکماه است
    توی دپرس، هنوز آن توویی
    __________________

صفحه 612 از 771 نخستنخست ... 112512562592602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622632662712 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University