.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    برای طراحی پلت فرم قطعه سازان دست به کار شدند
    برای نجات خودروسازان دولت بدهی آنها را تقبل کند
    پرشین خودرو: «نمی توان دست روی دست گذاشت و با ادامه این وضعیت سال آینده هیچ امیدی برای ادامه تولید صنعت خودرو و قطعه سازی باقی نخواهد ماند. این یک هشدار جدی است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.»
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، اگر چه پیش از این بحث های متععدی در رابطه با رکود تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور مطرح شده بود، اما این بار رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو یک نشست اضطراری با رسانه ها ترتیب داد و با ارائه این هشدار اعلام کرد که با ادامه این وضعیت دیگر امیدی ادامه حیات این صنعت وجود ندارد.
    گلوردی گلستانی، اما نگرانی خود را اینگونه مطرح کرد که در حال حاضر برخی از سرمایه گذاران خارجی از طریق شرکای ایرانی خود در تکاپوی خرید سایت های خودروسازی داخلی برآمده اند و به تدریج تلاش می کنند تا به واسطه قدرت مالی خود زمینه مونتاژ کاری و تصاحب بازار داخلی را فراهم کنند.
    وی گفت: این پدیده به هیچ وجه نمی تواند پیامد خوشایندی برای صنعت خودرو ایران به همراه داشته باشد و دولت نیز باید این موضوع را با جدیت دنبال کرده و در نخستین گام با تقبل بدهی خودروسازان از طریق اعطای تسهیلات سریع و کم بهره زمینه حفظ این صنعت و اشتغال داخلی را فراهم کند.
    وی در ادامه از ارائه پیشنهادی از سوی قطعه‌سازان به وزارت صنعت برای طراحی پلت‌فرم جدید ایرانی خبر داد و افزود: پیشنهادی برای طراحی پلت‌فرم ایرانی با استفاده از توان طراحی داخل از سوی قطعه‌سازان تهیه و به وزارت صنعت ارائه شده که مورد موافقت مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته است.
    وی تصریح کرد: برخی اعضای انجمن به صورت داوطلبانه برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند و طراحی پلت‌فرم‌های جدید در صورت حمایت وزارت صنعت اجرایی خواهد شد.
    گلستانی با بیان اینکه طراحان ماهری در کشور وجود دارند، گفت: شرط طراحی پلت‌فرم‌های جدید دریافت وام ارزان قیمت است، تا با استفاده از آن نسبت به طراحی یک پلت‌فرم اقدام کنیم.به گفته وی برای طراحی هر پلت‌فرم به 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است، تا خودرویی مناسب با شرایط درآمدی کشور طراحی شود.
    گلستانی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی خودروسازان و قطعه‌سازان اظهار داشت: دولت برای حمایت از خودروسازان، بدهی این تولید کنندگان به قطعه‌سازان را پرداخت می‌کند، تا خودروسازان پس از یک تنفس 5 ساله این مبلغ را به دولت بپردازند.وی پیشنهاد کرد: دولت بر روی توسعه چند پلت‌فرم روز در کشور سرمایه‌گذاری کند، تا از این طریق با تولید و فروش خودروهای جدید درآمد حاصل از این فرآیند از طریق مالیات نصیب دولت شود.
    گلستانی با بیان اینکه طبق استانداردهای جهانی برای تولید هر خودرو سه فرصت شغلی ایجاد می‌شود، افزود: قیمت‌گذاری پایین خودرو و دخالت نامناسب شورای رقابت باعث زیان خودروسازان و کاهش تولید آنها شد.رئیس انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: وضعیت نامناسب تولید باعث تعطیلی 150 تا 200 واحد قطعه‌ساز در کشور شده است.
    وی همچنین با اشاره به واردات خودروهای گران قیمت به کشور اظهار داشت: اگر دولت اجازه واردات قطعات این خودروها و مونتاژ آنها در کشور را بدهند، علاوه بر جلوگیری از واردات آنها سود حاصل از این تولید نصیب دولت و مصرف کنندگان خواهد شد.گلستانی همچنین در مورد تکلیف خودروسازان به ارتقای پلت‌فرم‌های داخلی به قانون ارتقای کیفیت خودرو نیز گفت: وقتی از ارتقای کیفیت صحبت می‌شود، باید ببینیم چه میزان کیفیت و با چه سطح قیمتی مدنظر است.
    وی توضیح داد: خودروهایی مانند فراری و بوگاتی دارای کیفیت‌های مخصوص خود هستند که مورد استفاده عام نیست، ولی خودروهایی مانند محصولات چینی دارای سطح کیفیتی متفاوت و در عین حال دارای مصرف بیشتری هستند که باید مشخص شود منظور از ارتقای کیفیت خودروهای داخلی چه چیزی است.
    وی با تأکید بر اینکه قطعه‌سازان ایرانی محصولات با کیفیت تولید می‌کنند، گفت: گاهی ممکن است به دلیل محدودیت تولید، خودروساز نسبت به خرید برخی قطعات مانند لنت ترمز از داخل بازار اقدام کنند که این قطعه وارداتی و دارای کیفیت پایین است، در این صورت کیفیت خودرو کاهش پیدا می‌کند که در واقع دلیل آن، قطعه وارداتی است.رئیس انجمن قطعه سازان افزود: خودروسازان نیز تمایل دارند قطعات پک را دریافت کنند و با تولید خودرو از این طریق گردش مالی خود را افزایش دهند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    3400  (23rd November 2013)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University