.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:
    حمایت مجلس از بهبود فضای کسب و کار خودروسازان
    پرشین خودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین و سیاست های اجرایی حمایت همه جانبه خود را از صنعت خودرو و بهبود فضای کسب و کار اعلام می کند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، رضا رحمانی در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با اعلام این خبر افزود: توافقات ژنو گشایش اقتصادی را برای صنعت خودرو ایران فراهم خواهد کرد و مجلس شورای اسلامی نیز به این بخش بودجه هایی اختصاص خواهد داد که می تواند منجر به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شود.
    وی در ادامه گفت: با به کار گیری ظرفیت های بالقوه کشور شاهد احیای صنعت قطعه سازی و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات بودیم و این در حالی است که تا قبل از تصویب قانون حمایت از صنعت خودرو، خودروسازان ایرانی عمدتاً مونتاژکار و وابسته به شرکت های خارجی بودند.
    به گفته رحمانی « سیاست های اجرایی اصل 44 مشتمل بر خصوصی سازی »، «قانون تشویق و حمایت از سرمایه گزاران خارجی »، «ارتقاء کیفی صنعت خودرو و توسعه و تدوین احکام مرتبط با آن» و «بهبود بخشیدن فضای کسب و کار» از جمله قوانینی است که مجلس شورای اسلامی در زمینه صنعت خودرو و همکاری با قطعه سازان تصویب کرده است.
    وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید ظرفیت های خارجی، تولید کنندگان، صادرکنندگان کالا و همچنین سرمایه گذاران ایرانی را برای بهبود بخشیدن به صنعت خودروسازی ایران به کار گرفته و روابط سرمایه گذاران خارجی با تولید کنندگان داخلی استمرار یابد.

  2. #2


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل اورند پلاستیک مطرح کرد:
    شانه به شانه بزرگان قطعه سازی دنیا حرکت می کنیم
    پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک اعلام کرد: در حال حاضر این مجموعه محصولات خود را منطبق با استانداردهای روز دنیا تولید می کند و به لحاظ تکنولوژی و دانش شانه به شانه بزرگان صنعت قطعه سازی دنیا حرکت می کند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حمیدرضا صمدی در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر این مجموعه با برخورداری از دانش فنی روز دنیا در زمینه تولید قطعات های تک همکاری نزدیکی را با قطعه سازان معتبر اروپایی دنبال می کند و با توجه به همین ویژگی توانسته است چندین گام جلوتر از نیازهای خودروسازان داخلی حرکت کند.
    وی با اشاره به تمرکز مجموعه تحت مدیریت خود بر تولید قطعات منطبق با استاندارد یورو چهار، گفت: شرکت اورند پلاستیک یکی از زیرمجموعه های گروه RISECO است که در نه کشور جهان و در پنج حوزه قطعات خودرو ، نفت و گاز ، بسته بندی ، اقتصاد و آب فعالیت می کند که تمام این فعالیت ها با مرکزیت ایران دنبال می شود.
    وی با بیان اینکه سه شرکت از زیرمجموعه های گروه RISECO در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت می کنند، افزود: در حال حاضر شرکت اورند پلاستیک بزرگترین آنها به شمار می رود و در مجموع گروه RISECO از دو هزار نفر نیروی کار متشکل از فعالیت هستند.
    وی گفت: گردش مالی سالیانه این شرکت در سال 2011 رقمی در حدود290 میلیون دلار را شامل می شود که در سال 2012 به 370 میلیون دلار افزایش یافته، اما در سال 2013 بر اساس پیش‏بینی ‏ها به علت فشار تحریم ‏ها این عدد حداکثر به 350 میلیون ‏دلار می رسد.
    صمدی با اشاره به تولید باک پلیمری 6 لایه و منطبق با استانداردهای یورو چهار در شرکت اورند پلاستیک، افزود: خط تولید این محصول در سال 1388 به بهره برداری رسیده و این در حالی است که خودروسازان داخلی طی سال جاری در تلاش برای استفاده از این نوع باک ها برآمده اند.
    مدیرعامل اورند پلاستیک با بیان اینکه شرکای این مجموعه شرکت های خوشنام اروپایی هستند، افزود:این شرکت اولین آزمایشگاه تخصصی سیستم سوخت‏ رسانی را در ایران راه ‏اندازی کرده است.
    وی با اشاره به فرصت های پیش روی خودروسازان و قطعه سازان بزرگ دنیا در در بازار داخلی ایران و منطقه، افزود: به طور حتم این بازار می تواند منافع مشترکی را برای طرف های خارجی در آینده فراهم کند، زیرا ایران تنها کشور مطرح منطقه در زمینه زیرساخت های صنعت خودرو و قطعه سازی به شمار می رود.

  3. #3


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شافعی خواستار شد:
    شركای خارجی صنعت خودرو اقدامات خود را جبران كنند
    پرشین خودرو: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در همایش بین المللی صنعت خودرو تاکید كرد كه مدیران صنعت خودرو كشور در نظر داشته و دارند چه با تحریم و چه بدون تحریم، این صنعت را اداره کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، غلامرضا شافعی با بیان این كه در سال 2003 قراردادی بین روسای جمهور ایران و فرانسه امضا و از سال 2004 اجرایی شد، افزود: این قرارداد تا سال 2014 اعتبار داشت و فرانسوی ها حق نداشتند از هیچ تحریمی تبعیت كنند؛ ما امیدواریم شرکتهای خارجی که پیش از این با صنعت خودروی ایران همکاری می کردند و در تحریم های ناعادلانه علیه ایران شرکت کردند، امروز از شرایط جدیدی كه در فضای سیاسی پدیدآمده استفاده کرده و این اقدامات را جبران کنند.
    وی ادامه داد: ظرفیت های بسیار خوبی در صنعت قطعه سازی ایران ایجاد شده و قطعه سازان خارجی می توانند ضمن همكاری با قطعه سازان ایرانی، در بازارهای خارجی برای شركای ایرانی خود بازار فراهم كنند.
    شافعی ادامه داد: بازار خودروی ایران بازاری شیرین و جذاب است و در منطقه ای قرارداریم كه سوخت های فسیلی تا مدت های طولانی در آن تولید و مصرف خواهد شد بنابراین، ایران با وجود پتانسیل ها و مزیت هایی كه دارا می باشد، می تواند كانونی برای بازار خودروی منطقه خاورمیانه باشد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: در سال 2011 صنعت خودروی ایران توانست 1.6 میلیون خودرو تولید كند كه هم بازار داخلی را تامین كرد و هم تعدادی صادرات داشت و این میزان می تواند به 3 میلیون دستگاه برسد كه یك میلیون دستگاه از آن قابل صدور به بازارهای منطقه و كشورهای اطراف ایران باشد.
    شافعی عنوان كرد: در این همایش جای بانك ها و همچنین سازمان تامین اجتماعی خالی است و آنها باید بدانند كه خودروسازان ایرانی با وجود همه مشكلات، حتی یك كارگر خود را اخراج نكردند و سعی كردند باری بر دوش بیمه های اجتماعی نباشند ولی شاهد بودیم كه شركت پژو همكار فرانسوی ایران خودرو در همین زمان هزاران تن از كارگران خود را اخراج كرد.
    وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مدیرعامل صندوق توسعه ملی اظهار کرد: مدیرعامل این صندوق معتقد است این صندوق به عنوان یک صندوق توسعه ای آمادگی دارد با ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای همکاری کند.
    وی افزود: بر این اساس در صورت ارائه طرح های بزرگ‌ملی با توجیه اقتصادی از سوی بخش خصوصی در حوزه خودرو و با مشارکت 80 درصدی آنها، حمایت مالی این طرح ها از سوی صندوق توسعه ملی انجام خواهد گرفت.
    رئیس هیات عامل ایدرو با بیان این که در حال حاضر مزیت های زیربنایی مناسبی در ایران برای توسعه صنعت خودرو فراهم است، خاطرنشان كرد: انتظار می رود با وجود سرمایه گذاری های صورت گرفته و همچنین وجود دانش آموختگان كافی در این حوزه، شرکت هایی که در شرایط تحریم با ما همکاری می کردند، با زبان احترام با شركای ایرانی خود سخن بگویند و در همکاری خود پایبند بمانند و خودروسازان ایرانی نیز باید در این مسیر به تعهدات خود عمل نمایند.

  4. #4


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    داشبورد ساخته شده دنا را دیده‌اید؟
    پرشین خودرو: در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، شرکت ایران خودرو برای اولین بار نمونه ساخته شده داشبورد دنا را به نمایش گذاشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این محصول برای اولین بار در بهار سال 89 رونمایی شد، اما در روز رونمایی هنوز فاز ساخت داشبورد آن تکمیل نشده بود و به همین جهت ایران خودرو تنها به نمایش تصاویر 3D آن اکتفا کرده بود.
    روز گذشته ایرانخودرو در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو ایران یک نمونه پروتوتایپ از دنا را به نمایش گذاشته بود.
    دنا اوایل سال آینده برای ورود به بازار آماده خواهد شد.




    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  5. #5


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیر عامل این شرکت خبر داد:
    برنامه ریزی گروه بهمن برای ورود به شبکه تاکسیرانی
    پرشین خودرو: مدیر عامل گروه خودروسازی بهمن اعلام کرد: این شرکت در حال برنامه ریزی برای ارائه یک محصول جدید جهت عرضه در شبکه تاکسیرانی کشور است.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، محمد رضا سروش در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ضمن بیان این مطلب، اظهار كرد: گروه بهمن اولین خودرو ساز سبز در کشور محسوب میشود که تمام محصولات خود را منطبق با استانداردهای ملی کشور تولید و به بازار عرضه می کند.
    وی با بیان اینکه این گروه خودرو سازی در بخش های خودروهای سنگین، سواری و موتور سیکلت فعالیت می کند، گفت: در حال حاضر این مجموعه با شرکت های مزدا ژاپن، FAW ،ZX و ChangHe چین همکاری دارد و در تلاش است تا سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.
    وی افزود: از اواخر سال جاری خطوط تولیدی موتور دیزل در این مجموعه راه اندازی خواهد شد که این نوع موتور با قدرت 320 اسب بخار برای نصب بر روی کامیونت و وانت خواهد بود.
    سروش ادامه داد: ساختار مالی مستحکم گروه بهمن در این شرایط اقتصادی به دلیل تنوع ساختار سهام و سرمایه گذاری هایی که تاکنون داشته است و همچنین به واسطه انعطاف پذیری سیستم تولید که منجربه تولید محصولات منحصر به فرد با بهره وری بالا شده توانسته است شرایط دشوار تحریم را پشت سر گذاشته و در حال حاضر نیز توسعه محصول و افزایش تولید را در دستور کار خود قرار داده است.
    وی خاطر نشان کرد: قیمت تمام شده ساخت قطعات داخل در ایران معادل 60 درصد قیمت تمام شده همان کالا در کشور ژاپن است که فرصت مناسبی را برای تولید محصول رقابتی در بازارهای داخلی و کشورهای منطقه برای خودروسازان کشور و شرکای خارجی آنها فراهم می کند.
    سروش در ادامه به تشریح دیپلماسی دولت یازدهم در زمینه صنعت و اقتصاد پرداخت و گفت: بر اساس دیپلماسی دولت جدید و موفقیت های بوجود آمده در عرصه سیاست خارجی، به نظر می رسد که فرصت های بی نظیری در خصوص تعامل و همکاری با شرکت های خارجی و صادرات به کشورهای اروپایی و آسیایی بوجود آمده است.
    وی به اهمیت جایگاه جغرافیایی ایران در آسیا و خاورمیانه و دارا بودن همسایگان متعدد و فرصت تجاری مناسب پرداخت و به بهره مندی ایران به منابع طبیعی و فسیلی فراوان، دارا بودن شاهراه‌های ترانزیتی و همچنین عضویت در اِکو و عضو ناظر در پیمان منطقه‌ای شانگهای اشاره کرد.
    وی با تاکید به سهم 3.9 درصدی صنعت خودرو و ارزش افزوده‌ 7.9 درصدی حمل و نقل از تولید ناخالص داخلی کشور، بیان کرد فرصت قابل توجهی در این بخش از کشور وجود دارد. مهندس سروش همچنین با اشاره به رشد 14 درصدی حمل بار در ایران و وجود راه‌های ترانزیتی در کشور، بازار خودروهای تجاری را در ایران یک بازار بالقوه‌ دانست.
    مدیرعامل گروه بهمن در ادامه به تحلیل شرایط بازار خودرو در آسیانه‌ی میانه و شمال آفریقا و همچنین میزان سرانه‌ی خودرو و قدرت خرید مردم در این کشورها پرداخت و به این نکته اشاره کرد که در بحث صادرات، داخلی‌سازی باید در جهتی پیش برود که با قدرت خرید منطقه تناسب داشته باشد.
    سروش همچنین با اشاره به روند بازار خودرو در ایران در طی سال‌های گذشته در دو حوزه‌ی خودروهای وارداتی و تولیدات داخلی بیان داشت که عمده‌ی نیاز بازار از تولیدات داخلی تأمین شده است. وی اهمیت به تولید متناسب با توجه به قدرت خرید و شرایط تقاضای بازار، و نسبت بالای خودروهای فرسوده به ویژه خودروهای تجاری را از شاخص‌های مهم در بازار ایران دانست که فرصت‌های اقتصادی مناسبی را برای کشور فراهم می‌کند.
    وی در ادامه به معرفی گروه بهمن و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن و فعالیت‌هایشان پرداخت و درباره‌ی استراتژی این گروه توضیح داد که بر خلاف دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران که استراتژی تولید انبوه را دستور کار دارند و به‌منظور عدم تلاقی با آن‌ها، از استراتژی «نیچ مارکت» استفاده کرده و با هدف‌قراردادن مشتریان خاص در بخش‌ خودروهای سواری وارد این حوزه شده است و علاوه بر این در بازار خودروهای تجاری نیز حضور مستمر و فعالی دارد.
    مدیرعامل گروه بهمن تحریم‌ها را عاملی برای به‌روزرسانی و نوع‌آوری و گامی در جهت داخلی‌‌سازی محصولات دانست و به فعالیت‌های در حال انجام این گروه در همین راستا اشاره کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به نمونه‌سازی و طراحی کامیونت 6 تن با نام شیلر با برند داخلی که تا پایان سال عرضه می‌شود، کامیونت 5 تن شیلر که تا اواسط سال آینده قابل عرضه خواهد بود، انتخاب و طراحی خطوط تولید موتور دیزل با قدرت 120 اسب که از اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قابل نصب بر روی کامیونت و وانت‌های گروه خواهد بود، خطوط تولید موتور بنزینی با ظرفیت دو هزار سی‌سی و قدرت 135 اسب که در حال نصب و راه‌اندازی است اشاره کرد.
    وی به معرفی ظرفیت‌ها و محصولات سروش به پتانسیل‌های صنعت خودروسازی در ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه در تمامی خودروسازان کشور وجود دارد و تاکنون ظرفیت 1.6 میلیون دستگاه خودرو توسط قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان داخلی به ثبت رسیده است که تجربه‌ی صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی را دارند.
    وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به وجود سرمایه‌ انسانیِ با استعداد و متخصصان داخلی و در همکاری با شرکای خارجی بتوان از فرصت‌های به‌دست آمده حداکثر استفاده را برد.

  6. #6


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    روایت پژویان از دست‌های پشت پرده بغل گوش وزیر صنعت
    پرشین خودرو: رئیس مستعفی شورای رقابت امروز به دفاع از ۴ سال فعالیت خود در این شورا پرداخت و گفت: نتوانستم در مقابل مانع تراشی نهادهای دولتی ذی نفع از مصوبات قانونی شورای رقابت دفاع کنم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان رئیس مستعفی شورای رقابت امروز طی نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در خصوص دلایل استعفای خود از ریاست این شورا پرداخت و اظهار داشت: استعفای من یکشنبه هفته گذشته نوشته شده و به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است. حتی رونوشت آن نیز به بخش های مختلف از جمله وزیر اقتصاد ارسال شد تا به واسطه آن 2 نفر را وزارت اقتصاد برای تعیین رئیس آینده شورای رقابت به این شورا معرفی نماید.
    وی با بیان این که برخی با سوءبرداشت‌هایی علل متفاوتی را برای استعفای من از ریاست شورای رقابت اعلام کرده اند، افزود: من بیشتر در این نشست خبری مصر هستم تا ابهامات این موضوع را برطرف کنم.
    پژویان یکی از برداشت‌های نادرست استعفای خود را موضوع هلدینگ خلیج‌فارس مطرح کرد و گفت: اگر قرار بود من برای این موضوعات استعفا دهم باید 4 سال پیش برای موضوع مخابرات استعفای خود را به رئیس‌جمهور ارسال می‌کردم.
    رئیس شورای رقابت با بیان این که شاید مباحث امروز من تا حدودی برای اهالی رسانه تکراری باشد اما به صورت اجمالی می‌خواهم در خصوص دلایل ایجاد شورای رقابت توضیحاتی را مطرح کنم، تصریح کرد: در گذشته به دلیل حضور بازارهای انحصاری و عوامل تعیین‌کننده آن لزوم ایجاد نهادی مستقل برای هدایت و نظارت آن احساس شد که به همین واسطه نهادی تحت عنوان شورای رقابت که در بیش از 150 کشور مسئول نظارت و تنظیم کننده بازارهای انحصاری است در ایران نیز شکل گرفت.
    به اعتقاد پژویان این نهاد به هیچ عنوان به دولت وابستگی ندارد اما در مقاطعی با توجه به موضوعات مطرح شده با مسئولان هر 3 قوه ارتباط مناسبی دارد. مخصوصاً با دولت در رابطه با بودجه و ساختارها تعاملات قابل توجهی را انجام می‌دهد.
    وی ضمن تأکید بر اینکه قوانین و مقررات این شورا متضمن استقلال آن است، اظهار داشت: قوانین این نهاد به صورتی تنظیم و تصویب شده است تا شورای رقابت بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.
    رئیس شورای رقابت در رابطه با قوانین شورای رقابت که در دولت‌های هفتم و هشتم و نیز مباحث آن مطرح شده بود، گفت: در نهایت این شورا با تصویب قوانین و در چارچوب سیاست‌های کلی اصل 44 با قوانین متعددی تشکیل شد اما با وجود 4 سال فعالیت باید بگوییم دست‌های پشت پرده باعث شد تا نتوانیم به عنوان یک این نهاد مستقل وظایف خود را انجام دهیم.
    پژویان با بیان این که در طول این سال‌ها بیشترین وظایف این شورا در مقابل دولت و در جاهایی که دولت اقدام به ایجاد اختلاف و رانت می‌کند متمرکز شده است، گفت: اولین حضور شورای رقابت را باید در تنظیم بازار مخابرات دانست. مسئله‌ مالکیت مخابرات به اعتقاد ما در جایگاه بعدی قرار داشته ولی بازار آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به همین واسطه شورای رقابت لازم دید تا بازار آن را در قالب تعیین دستورالعمل‌هایی ساماندهی کند.

    بدون حامی نتوانستم وظایف خود را انجام دهم
    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: این شورا از همان روزهای نخست فعالیت خود در تنظیم بازار مخابرات با سازمان تنظیم مقررات رادیویی و مواضع آن روبه‌رو شد که بنده در این 4 سال تمام تلاش خود را کردم تا این ابهامات برطرف و ایرادات سازمان به اقدامات شورا برطرف گردد. اما در نهایت باید بگویم شورای رقابت نتوانست یکسری از قوانین و وظایف خود را به دلیل اعتراضات و البته عدم دانش اقتصادی انجام دهد.
    وی با اشاره به اینکه البته در آن مقطع به هر ترتیبی که شد تمام تلاش خود را برای تنظیم بازار مخابرات انجام دادیم، گفت: براساس علم اقتصاد دستورالعمل قیمت‌گذاری در نهایت به یک قیمت ختم می‌شود که من در این 4 سال نه تنها در حوزه مخابرات بلکه در حوزه خودرو نیز که با اعتراضات متعددی روبه‌رو بودم این نکات را متذکر شدم اما چه کنم که بدون حامی نتوانستم اقدامات خود را انجام دهد.
    پژویان با بیان این که با تغییر پارامترها در دستورالعمل قیمت‌گذاری، قیمتها ناخوداگاه تغییر کرده و دیگر لزومی به ارائه درخواست 6 ماهه از سوی بخش‌های مختلف نیست، افزود: این مشکلی بود که در این چهار سال به هر طریق سعی در فهماندن آن به گروه‌ها و افراد خاص از جمله در حوزه مخابرات بودم. البته باید بگویم در نهایت در تنظیم قیمت مخابرات توانستم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنم تا با تدوین دستورالعمل هایی تنظیم بازار این بخش را انجام دهیم .
    رئیس شورای رقابت خودرو را دیگر مسئله در دستور کار این شورا عنوان کرد و گفت: شورای رقابت با این اعتقاد که 97 درصد از بازار خودرو در دست 2 خودروساز بزرگ است و آنها در صدد استقرار یک کمیته با ترکیب خود برای کنترل بازار خودرو هستند به حوزه خودرو ورود پیدا کرد و ضمن لغو تشکیل چنین کمیته‌ای درصدد تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری برای خودروها نمود.
    وی اضافه کرد: البته در آن مقطع شنیده شده بود که قطعه‌سازان نیز در مدیریت خودروسازها دخالت دارند که شورا از ایجاد این امر نیز جلوگیری کرد.

    مانع تراشی نهادهای دولتی ذی نفع در قیمت گذاری خودرو
    پژویان در ادامه به اختلاف نظر شورای رقابت و نهادهای دولت در حوزه خودرو اشاره کرد و افزود: از همان روزهای نخست ورود شورای رقابت به مسئله قیمت‌گذاری خودرو نهادهای دولتی که ذی‌نفع این موضوع به شمار آمده و در گذشته مسئول تنظیم بازار خودرو بودند اقدام به کارشکنی‌های متعددی کردند که در نهایت رئیس‌جمهور وقت طی حکمی تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را متوجه رئیس شورای رقابت دانست و بازار خودرو را انحصاری اعلام کرد.
    وی با تأکید بر اینکه براساس قانون تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو و تنظیم بازار کالاهای انحصاری با شورای رقابت است، تصریح کرد: این شورا بعد از تعیین دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو حتی با مدیران عامل نیز صحبت‌هایی را انجام داد و آنها موافقت خود را با دستورالعمل اعلام کرده‌اند، گفت: حتی در صداوسیما و در کمیسیون صنایع نیز تاکیدات زیادی در معقول بودن دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بیان شده بود اما نمی‌دانم چرا موضوع تجدید نظر در دستورالعمل قیمت ‌گذاری و زیان خودروسازان مطرح شده است.
    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو سودهای مناسبی نیز برای خودروسازان در نظر گرفته شده بود اما آنان معتقدند در اجرای این دستورالعمل با ضررهای متعددی روبه‌رو می‌شوند که همین امر را باید یکی از صحبت‌های غیرمنطقی آنها عنوان کنم.
    پژویان با اشاره به اینکه در طول این چهار سال مرتبا در مقابل هجمه ها و تیغه این دوستان قرار داشته و حتی تهمت‌هایی را به من زده اند، تصریح کرد:در این مدت انتظار داشتم کسی یا دولت و مجلس به کمک من بیایند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه یک‌مرتبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی هم از خواب بیدار شد و با تغییر دولت شروع کردند به دادن مصوبه و بی اعتبار کردن مصوبات شورا و برخوردهایی که حداقل برای مدتی فراموش شده بود.
    به گفته وی، در این شرایط دیدم که باید دوباره به ابتدای کار باز گردم و تمام تلاشی که در یک سال گذشته با تمام توان کردم که بگذارند شورای رقابت کار خود را انجام دهد، از بین رفت.
    به گزارش تسنیم، پژویان، یکی دیگر از مشکلات ایجاد شده در تشکیلات مرکز ملی رقابت را این موضوع که تفسیری بر روی تمام تصمیمات شورا وجود داشت، اعلام کرد و گفت: هیات تجدیدنظر شورا از قضات متخصصین خوبی هستند و تفسیری داشتند که روی تمام تصمیمات شورا تجدیدنظر کنند. بنده در جریان تمام مصوبات قانونی شورا از ابتدا بوده ام. ماده 61 شورای رقابت ذکر می کند که فقط مواردی که شورا در آن حکم مجازات داده است می تواند مورد تجدیدنظر قرار گیرد، این در حالی است که ما مرتبا در مقابل نامه نگاری‌های تجدیدنظر قرار می گرفتیم و هیچ جایی نیز برای اینکه در مورد اینکه چه مواردی قابل تجدیدنظر هستند و می تواند مورد قضاوت در این زمینه هستند، وجود نداشت. ما هر رأیی که می دهیم فوری برای تجدیدنظر می برند و ماه ها در آنجا باقی می‌ماند. مشکلی که باید حل می شد این بود که شورای رقابت دادگاه نیست.

    پژویان ها خوشحال باشند زیرا جیبشان پر شده است
    رئیس مرکز ملی رقابت افزود: انشاءالله با استعفای من موافقت خواهد شد و من به عنوان پژویان سابق به کار قبلی خود، یعنی استادی دانشگاه برمی گردم. وقتی که می بینیم دیگر نمی توانیم ادامه دهیم ترجیح می دهیم که آن را واگذار کنیم. البته، اصل شورا است که باید وظایف خود را انجام دهد و کاری نکند که مردم مجبور شوند خودروهایی را با کیفیت یک قرن پیش با دو برابر قیمت خودروهای امروزی خریداری کنند و فقط پژویان‌ها خوشحال باشند، زیرا که جیب‌شان پر شده است. من از این وضعیت خسته شده ام.
    وی ادامه داد: در این مدت مشاهده کردم وقتی خاکریزها را یکی یکی رد می کنی اما یکباره نگاه می کنی و می بینی سر خاکریز اول هستی.
    پژویان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در این مدت با وزرا نداشتم، گفت: بلکه تشکیلاتی که قدرت و صندلی خود را از دست می دادند، در مقابل تصمیمات شورا مقاومت می کردند؛ تشکیلاتی که بغل گوش نعمت زاده وزیر صنعت هستند. در عین حال نیز از برخی رسانه ها گله مندم.
    رئیس مرکز ملی رقابت با اشاره به فشارهایی که از سوی سازمان‌های ذی نفع مثل سازمان حمایت و تنظیم مقررات به شورای رقابت وارد می شد، گفت: در این وضعیت ما پشتیبانی نداشتیم، البته شورای رقابت زورخانه نیست، تشکیلات است. ما حتی بودجه ای برای پرداخت دستمزد کارشناسان مرکز و حقوق کارکنانمان را نداریم. بارها شده که نصف حقوق را پرداخت کرده ایم. در این مدت به جای اینکه کارشناس بگیریم از دست داده ایم. چند بار نیز در این مدت با معاونت برنامه ریزی و رئیس دفتر رئیس جمهور تماس برقرار کرده ام اما پاسخی دریافت نکرده ام، البته آنها هم گرفتار هستند. با این وجود باید اهمیت شورای رقابت را درک کنند. نمی توانند زخمی کنند و بگذارند بمیرد.
    وی گفت: تا زمانی که رئیس جمهور فرد جدید را به عنوان رئیس جدید شورای رقابت صادر کند، من به فعالیت خود در مرکز ملی رقابت ادامه خواهم داد و مرکز را تنها نخواهم گذاشت و در زمان مقرر شورا را به فرد جدید تحویل خواهم داد و اگر با استعفای من موافقت نشود، شرطی را خواهم گذاشت که از من حمایت کنند.

  7. #7


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سرمایه گذاری خارجی مصوب در حوزه خودرو به یک میلیارد دلار رسید
    پرشین خودرو: رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حوزه خودرو سازی به تصویب رسیده که بیش از 300 میلیون دلار آن تحقق یافته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهروز علیشیری با اشاره به حوزه فعالیت های سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران گفت: عمده فعالیت های این دسته از سرمایه گذاران در بخش های طراحی ، ساخت و تولید قطعات مکانیکی و الکترونیکی متمرکز بوده است.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص خط کامل تولید خودرو توسط سرمایه گذاران خارجی گفت: تاکنون چند فقره مجوز سرمایه گذاری خارجی در تولید خودروی سواری صادر شده است که موفقیت نسبی خوبی داشته اما ورود شرکت های معتبر بین المللی در ایران یک پدیده رایج نیست.
    رئیس هیات سرمایه گذاری خارجی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی در جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی گفت: حمایت های قانون و آیین نامه های سرمایه گذاری خارجی در ایران ، ترجیحات و مشوق مالی و پولی به آنها به همراه تقاضای رو به رشد بازارهای ایران و منطقه می تواند جمهوری اسلامی ایران را به قطب تولید خودرو های مناسب در سطح منطقه تبدیل کند.
    علیشیری خاطر نشان کرد: برای نیل به هدف استراتژی دعوت از خودروسازان خارجی در کشور باید برنامه بلند مدتی تعریف شود که در قالب این برنامه شرکت های بزرگ و متوسط خودروی کشور به دنبال یافتن شرکای مطمئن و دائمی در صنایع خودرویی دنیا باشند و در این برنامه الگوی خوب سرمایه گذاری مستقیم خارجی باید جایگزین سایر شیوه های تامین مالی در بازارهای داخلی و خارجی برای صنایع خودرویی کشور شود.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با تقدیر از اقدامات اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یافتن راه های مشارکتی برای توسعه و تحکیم صنعت خودرو سازی کشور، آمادگی سازمان سرمایه گذاری را برای مذاکرات فنی با شرکای خارجی و صدور مجوز های سرمایه گذاری اعلام کرد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (4th December 2013)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University