.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    داشبورد ساخته شده دنا را دیده‌اید؟
    پرشین خودرو: در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، شرکت ایران خودرو برای اولین بار نمونه ساخته شده داشبورد دنا را به نمایش گذاشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این محصول برای اولین بار در بهار سال 89 رونمایی شد، اما در روز رونمایی هنوز فاز ساخت داشبورد آن تکمیل نشده بود و به همین جهت ایران خودرو تنها به نمایش تصاویر 3D آن اکتفا کرده بود.
    روز گذشته ایرانخودرو در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو ایران یک نمونه پروتوتایپ از دنا را به نمایش گذاشته بود.
    دنا اوایل سال آینده برای ورود به بازار آماده خواهد شد.




    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  2. #2


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیر عامل این شرکت خبر داد:
    برنامه ریزی گروه بهمن برای ورود به شبکه تاکسیرانی
    پرشین خودرو: مدیر عامل گروه خودروسازی بهمن اعلام کرد: این شرکت در حال برنامه ریزی برای ارائه یک محصول جدید جهت عرضه در شبکه تاکسیرانی کشور است.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، محمد رضا سروش در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ضمن بیان این مطلب، اظهار كرد: گروه بهمن اولین خودرو ساز سبز در کشور محسوب میشود که تمام محصولات خود را منطبق با استانداردهای ملی کشور تولید و به بازار عرضه می کند.
    وی با بیان اینکه این گروه خودرو سازی در بخش های خودروهای سنگین، سواری و موتور سیکلت فعالیت می کند، گفت: در حال حاضر این مجموعه با شرکت های مزدا ژاپن، FAW ،ZX و ChangHe چین همکاری دارد و در تلاش است تا سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.
    وی افزود: از اواخر سال جاری خطوط تولیدی موتور دیزل در این مجموعه راه اندازی خواهد شد که این نوع موتور با قدرت 320 اسب بخار برای نصب بر روی کامیونت و وانت خواهد بود.
    سروش ادامه داد: ساختار مالی مستحکم گروه بهمن در این شرایط اقتصادی به دلیل تنوع ساختار سهام و سرمایه گذاری هایی که تاکنون داشته است و همچنین به واسطه انعطاف پذیری سیستم تولید که منجربه تولید محصولات منحصر به فرد با بهره وری بالا شده توانسته است شرایط دشوار تحریم را پشت سر گذاشته و در حال حاضر نیز توسعه محصول و افزایش تولید را در دستور کار خود قرار داده است.
    وی خاطر نشان کرد: قیمت تمام شده ساخت قطعات داخل در ایران معادل 60 درصد قیمت تمام شده همان کالا در کشور ژاپن است که فرصت مناسبی را برای تولید محصول رقابتی در بازارهای داخلی و کشورهای منطقه برای خودروسازان کشور و شرکای خارجی آنها فراهم می کند.
    سروش در ادامه به تشریح دیپلماسی دولت یازدهم در زمینه صنعت و اقتصاد پرداخت و گفت: بر اساس دیپلماسی دولت جدید و موفقیت های بوجود آمده در عرصه سیاست خارجی، به نظر می رسد که فرصت های بی نظیری در خصوص تعامل و همکاری با شرکت های خارجی و صادرات به کشورهای اروپایی و آسیایی بوجود آمده است.
    وی به اهمیت جایگاه جغرافیایی ایران در آسیا و خاورمیانه و دارا بودن همسایگان متعدد و فرصت تجاری مناسب پرداخت و به بهره مندی ایران به منابع طبیعی و فسیلی فراوان، دارا بودن شاهراه‌های ترانزیتی و همچنین عضویت در اِکو و عضو ناظر در پیمان منطقه‌ای شانگهای اشاره کرد.
    وی با تاکید به سهم 3.9 درصدی صنعت خودرو و ارزش افزوده‌ 7.9 درصدی حمل و نقل از تولید ناخالص داخلی کشور، بیان کرد فرصت قابل توجهی در این بخش از کشور وجود دارد. مهندس سروش همچنین با اشاره به رشد 14 درصدی حمل بار در ایران و وجود راه‌های ترانزیتی در کشور، بازار خودروهای تجاری را در ایران یک بازار بالقوه‌ دانست.
    مدیرعامل گروه بهمن در ادامه به تحلیل شرایط بازار خودرو در آسیانه‌ی میانه و شمال آفریقا و همچنین میزان سرانه‌ی خودرو و قدرت خرید مردم در این کشورها پرداخت و به این نکته اشاره کرد که در بحث صادرات، داخلی‌سازی باید در جهتی پیش برود که با قدرت خرید منطقه تناسب داشته باشد.
    سروش همچنین با اشاره به روند بازار خودرو در ایران در طی سال‌های گذشته در دو حوزه‌ی خودروهای وارداتی و تولیدات داخلی بیان داشت که عمده‌ی نیاز بازار از تولیدات داخلی تأمین شده است. وی اهمیت به تولید متناسب با توجه به قدرت خرید و شرایط تقاضای بازار، و نسبت بالای خودروهای فرسوده به ویژه خودروهای تجاری را از شاخص‌های مهم در بازار ایران دانست که فرصت‌های اقتصادی مناسبی را برای کشور فراهم می‌کند.
    وی در ادامه به معرفی گروه بهمن و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن و فعالیت‌هایشان پرداخت و درباره‌ی استراتژی این گروه توضیح داد که بر خلاف دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران که استراتژی تولید انبوه را دستور کار دارند و به‌منظور عدم تلاقی با آن‌ها، از استراتژی «نیچ مارکت» استفاده کرده و با هدف‌قراردادن مشتریان خاص در بخش‌ خودروهای سواری وارد این حوزه شده است و علاوه بر این در بازار خودروهای تجاری نیز حضور مستمر و فعالی دارد.
    مدیرعامل گروه بهمن تحریم‌ها را عاملی برای به‌روزرسانی و نوع‌آوری و گامی در جهت داخلی‌‌سازی محصولات دانست و به فعالیت‌های در حال انجام این گروه در همین راستا اشاره کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به نمونه‌سازی و طراحی کامیونت 6 تن با نام شیلر با برند داخلی که تا پایان سال عرضه می‌شود، کامیونت 5 تن شیلر که تا اواسط سال آینده قابل عرضه خواهد بود، انتخاب و طراحی خطوط تولید موتور دیزل با قدرت 120 اسب که از اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قابل نصب بر روی کامیونت و وانت‌های گروه خواهد بود، خطوط تولید موتور بنزینی با ظرفیت دو هزار سی‌سی و قدرت 135 اسب که در حال نصب و راه‌اندازی است اشاره کرد.
    وی به معرفی ظرفیت‌ها و محصولات سروش به پتانسیل‌های صنعت خودروسازی در ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه در تمامی خودروسازان کشور وجود دارد و تاکنون ظرفیت 1.6 میلیون دستگاه خودرو توسط قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان داخلی به ثبت رسیده است که تجربه‌ی صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی را دارند.
    وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به وجود سرمایه‌ انسانیِ با استعداد و متخصصان داخلی و در همکاری با شرکای خارجی بتوان از فرصت‌های به‌دست آمده حداکثر استفاده را برد.

  3. #3


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    روایت پژویان از دست‌های پشت پرده بغل گوش وزیر صنعت
    پرشین خودرو: رئیس مستعفی شورای رقابت امروز به دفاع از ۴ سال فعالیت خود در این شورا پرداخت و گفت: نتوانستم در مقابل مانع تراشی نهادهای دولتی ذی نفع از مصوبات قانونی شورای رقابت دفاع کنم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان رئیس مستعفی شورای رقابت امروز طی نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در خصوص دلایل استعفای خود از ریاست این شورا پرداخت و اظهار داشت: استعفای من یکشنبه هفته گذشته نوشته شده و به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است. حتی رونوشت آن نیز به بخش های مختلف از جمله وزیر اقتصاد ارسال شد تا به واسطه آن 2 نفر را وزارت اقتصاد برای تعیین رئیس آینده شورای رقابت به این شورا معرفی نماید.
    وی با بیان این که برخی با سوءبرداشت‌هایی علل متفاوتی را برای استعفای من از ریاست شورای رقابت اعلام کرده اند، افزود: من بیشتر در این نشست خبری مصر هستم تا ابهامات این موضوع را برطرف کنم.
    پژویان یکی از برداشت‌های نادرست استعفای خود را موضوع هلدینگ خلیج‌فارس مطرح کرد و گفت: اگر قرار بود من برای این موضوعات استعفا دهم باید 4 سال پیش برای موضوع مخابرات استعفای خود را به رئیس‌جمهور ارسال می‌کردم.
    رئیس شورای رقابت با بیان این که شاید مباحث امروز من تا حدودی برای اهالی رسانه تکراری باشد اما به صورت اجمالی می‌خواهم در خصوص دلایل ایجاد شورای رقابت توضیحاتی را مطرح کنم، تصریح کرد: در گذشته به دلیل حضور بازارهای انحصاری و عوامل تعیین‌کننده آن لزوم ایجاد نهادی مستقل برای هدایت و نظارت آن احساس شد که به همین واسطه نهادی تحت عنوان شورای رقابت که در بیش از 150 کشور مسئول نظارت و تنظیم کننده بازارهای انحصاری است در ایران نیز شکل گرفت.
    به اعتقاد پژویان این نهاد به هیچ عنوان به دولت وابستگی ندارد اما در مقاطعی با توجه به موضوعات مطرح شده با مسئولان هر 3 قوه ارتباط مناسبی دارد. مخصوصاً با دولت در رابطه با بودجه و ساختارها تعاملات قابل توجهی را انجام می‌دهد.
    وی ضمن تأکید بر اینکه قوانین و مقررات این شورا متضمن استقلال آن است، اظهار داشت: قوانین این نهاد به صورتی تنظیم و تصویب شده است تا شورای رقابت بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.
    رئیس شورای رقابت در رابطه با قوانین شورای رقابت که در دولت‌های هفتم و هشتم و نیز مباحث آن مطرح شده بود، گفت: در نهایت این شورا با تصویب قوانین و در چارچوب سیاست‌های کلی اصل 44 با قوانین متعددی تشکیل شد اما با وجود 4 سال فعالیت باید بگوییم دست‌های پشت پرده باعث شد تا نتوانیم به عنوان یک این نهاد مستقل وظایف خود را انجام دهیم.
    پژویان با بیان این که در طول این سال‌ها بیشترین وظایف این شورا در مقابل دولت و در جاهایی که دولت اقدام به ایجاد اختلاف و رانت می‌کند متمرکز شده است، گفت: اولین حضور شورای رقابت را باید در تنظیم بازار مخابرات دانست. مسئله‌ مالکیت مخابرات به اعتقاد ما در جایگاه بعدی قرار داشته ولی بازار آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به همین واسطه شورای رقابت لازم دید تا بازار آن را در قالب تعیین دستورالعمل‌هایی ساماندهی کند.

    بدون حامی نتوانستم وظایف خود را انجام دهم
    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: این شورا از همان روزهای نخست فعالیت خود در تنظیم بازار مخابرات با سازمان تنظیم مقررات رادیویی و مواضع آن روبه‌رو شد که بنده در این 4 سال تمام تلاش خود را کردم تا این ابهامات برطرف و ایرادات سازمان به اقدامات شورا برطرف گردد. اما در نهایت باید بگویم شورای رقابت نتوانست یکسری از قوانین و وظایف خود را به دلیل اعتراضات و البته عدم دانش اقتصادی انجام دهد.
    وی با اشاره به اینکه البته در آن مقطع به هر ترتیبی که شد تمام تلاش خود را برای تنظیم بازار مخابرات انجام دادیم، گفت: براساس علم اقتصاد دستورالعمل قیمت‌گذاری در نهایت به یک قیمت ختم می‌شود که من در این 4 سال نه تنها در حوزه مخابرات بلکه در حوزه خودرو نیز که با اعتراضات متعددی روبه‌رو بودم این نکات را متذکر شدم اما چه کنم که بدون حامی نتوانستم اقدامات خود را انجام دهد.
    پژویان با بیان این که با تغییر پارامترها در دستورالعمل قیمت‌گذاری، قیمتها ناخوداگاه تغییر کرده و دیگر لزومی به ارائه درخواست 6 ماهه از سوی بخش‌های مختلف نیست، افزود: این مشکلی بود که در این چهار سال به هر طریق سعی در فهماندن آن به گروه‌ها و افراد خاص از جمله در حوزه مخابرات بودم. البته باید بگویم در نهایت در تنظیم قیمت مخابرات توانستم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنم تا با تدوین دستورالعمل هایی تنظیم بازار این بخش را انجام دهیم .
    رئیس شورای رقابت خودرو را دیگر مسئله در دستور کار این شورا عنوان کرد و گفت: شورای رقابت با این اعتقاد که 97 درصد از بازار خودرو در دست 2 خودروساز بزرگ است و آنها در صدد استقرار یک کمیته با ترکیب خود برای کنترل بازار خودرو هستند به حوزه خودرو ورود پیدا کرد و ضمن لغو تشکیل چنین کمیته‌ای درصدد تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری برای خودروها نمود.
    وی اضافه کرد: البته در آن مقطع شنیده شده بود که قطعه‌سازان نیز در مدیریت خودروسازها دخالت دارند که شورا از ایجاد این امر نیز جلوگیری کرد.

    مانع تراشی نهادهای دولتی ذی نفع در قیمت گذاری خودرو
    پژویان در ادامه به اختلاف نظر شورای رقابت و نهادهای دولت در حوزه خودرو اشاره کرد و افزود: از همان روزهای نخست ورود شورای رقابت به مسئله قیمت‌گذاری خودرو نهادهای دولتی که ذی‌نفع این موضوع به شمار آمده و در گذشته مسئول تنظیم بازار خودرو بودند اقدام به کارشکنی‌های متعددی کردند که در نهایت رئیس‌جمهور وقت طی حکمی تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را متوجه رئیس شورای رقابت دانست و بازار خودرو را انحصاری اعلام کرد.
    وی با تأکید بر اینکه براساس قانون تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو و تنظیم بازار کالاهای انحصاری با شورای رقابت است، تصریح کرد: این شورا بعد از تعیین دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو حتی با مدیران عامل نیز صحبت‌هایی را انجام داد و آنها موافقت خود را با دستورالعمل اعلام کرده‌اند، گفت: حتی در صداوسیما و در کمیسیون صنایع نیز تاکیدات زیادی در معقول بودن دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بیان شده بود اما نمی‌دانم چرا موضوع تجدید نظر در دستورالعمل قیمت ‌گذاری و زیان خودروسازان مطرح شده است.
    رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو سودهای مناسبی نیز برای خودروسازان در نظر گرفته شده بود اما آنان معتقدند در اجرای این دستورالعمل با ضررهای متعددی روبه‌رو می‌شوند که همین امر را باید یکی از صحبت‌های غیرمنطقی آنها عنوان کنم.
    پژویان با اشاره به اینکه در طول این چهار سال مرتبا در مقابل هجمه ها و تیغه این دوستان قرار داشته و حتی تهمت‌هایی را به من زده اند، تصریح کرد:در این مدت انتظار داشتم کسی یا دولت و مجلس به کمک من بیایند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه یک‌مرتبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی هم از خواب بیدار شد و با تغییر دولت شروع کردند به دادن مصوبه و بی اعتبار کردن مصوبات شورا و برخوردهایی که حداقل برای مدتی فراموش شده بود.
    به گفته وی، در این شرایط دیدم که باید دوباره به ابتدای کار باز گردم و تمام تلاشی که در یک سال گذشته با تمام توان کردم که بگذارند شورای رقابت کار خود را انجام دهد، از بین رفت.
    به گزارش تسنیم، پژویان، یکی دیگر از مشکلات ایجاد شده در تشکیلات مرکز ملی رقابت را این موضوع که تفسیری بر روی تمام تصمیمات شورا وجود داشت، اعلام کرد و گفت: هیات تجدیدنظر شورا از قضات متخصصین خوبی هستند و تفسیری داشتند که روی تمام تصمیمات شورا تجدیدنظر کنند. بنده در جریان تمام مصوبات قانونی شورا از ابتدا بوده ام. ماده 61 شورای رقابت ذکر می کند که فقط مواردی که شورا در آن حکم مجازات داده است می تواند مورد تجدیدنظر قرار گیرد، این در حالی است که ما مرتبا در مقابل نامه نگاری‌های تجدیدنظر قرار می گرفتیم و هیچ جایی نیز برای اینکه در مورد اینکه چه مواردی قابل تجدیدنظر هستند و می تواند مورد قضاوت در این زمینه هستند، وجود نداشت. ما هر رأیی که می دهیم فوری برای تجدیدنظر می برند و ماه ها در آنجا باقی می‌ماند. مشکلی که باید حل می شد این بود که شورای رقابت دادگاه نیست.

    پژویان ها خوشحال باشند زیرا جیبشان پر شده است
    رئیس مرکز ملی رقابت افزود: انشاءالله با استعفای من موافقت خواهد شد و من به عنوان پژویان سابق به کار قبلی خود، یعنی استادی دانشگاه برمی گردم. وقتی که می بینیم دیگر نمی توانیم ادامه دهیم ترجیح می دهیم که آن را واگذار کنیم. البته، اصل شورا است که باید وظایف خود را انجام دهد و کاری نکند که مردم مجبور شوند خودروهایی را با کیفیت یک قرن پیش با دو برابر قیمت خودروهای امروزی خریداری کنند و فقط پژویان‌ها خوشحال باشند، زیرا که جیب‌شان پر شده است. من از این وضعیت خسته شده ام.
    وی ادامه داد: در این مدت مشاهده کردم وقتی خاکریزها را یکی یکی رد می کنی اما یکباره نگاه می کنی و می بینی سر خاکریز اول هستی.
    پژویان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در این مدت با وزرا نداشتم، گفت: بلکه تشکیلاتی که قدرت و صندلی خود را از دست می دادند، در مقابل تصمیمات شورا مقاومت می کردند؛ تشکیلاتی که بغل گوش نعمت زاده وزیر صنعت هستند. در عین حال نیز از برخی رسانه ها گله مندم.
    رئیس مرکز ملی رقابت با اشاره به فشارهایی که از سوی سازمان‌های ذی نفع مثل سازمان حمایت و تنظیم مقررات به شورای رقابت وارد می شد، گفت: در این وضعیت ما پشتیبانی نداشتیم، البته شورای رقابت زورخانه نیست، تشکیلات است. ما حتی بودجه ای برای پرداخت دستمزد کارشناسان مرکز و حقوق کارکنانمان را نداریم. بارها شده که نصف حقوق را پرداخت کرده ایم. در این مدت به جای اینکه کارشناس بگیریم از دست داده ایم. چند بار نیز در این مدت با معاونت برنامه ریزی و رئیس دفتر رئیس جمهور تماس برقرار کرده ام اما پاسخی دریافت نکرده ام، البته آنها هم گرفتار هستند. با این وجود باید اهمیت شورای رقابت را درک کنند. نمی توانند زخمی کنند و بگذارند بمیرد.
    وی گفت: تا زمانی که رئیس جمهور فرد جدید را به عنوان رئیس جدید شورای رقابت صادر کند، من به فعالیت خود در مرکز ملی رقابت ادامه خواهم داد و مرکز را تنها نخواهم گذاشت و در زمان مقرر شورا را به فرد جدید تحویل خواهم داد و اگر با استعفای من موافقت نشود، شرطی را خواهم گذاشت که از من حمایت کنند.

  4. #4


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سرمایه گذاری خارجی مصوب در حوزه خودرو به یک میلیارد دلار رسید
    پرشین خودرو: رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حوزه خودرو سازی به تصویب رسیده که بیش از 300 میلیون دلار آن تحقق یافته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهروز علیشیری با اشاره به حوزه فعالیت های سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران گفت: عمده فعالیت های این دسته از سرمایه گذاران در بخش های طراحی ، ساخت و تولید قطعات مکانیکی و الکترونیکی متمرکز بوده است.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص خط کامل تولید خودرو توسط سرمایه گذاران خارجی گفت: تاکنون چند فقره مجوز سرمایه گذاری خارجی در تولید خودروی سواری صادر شده است که موفقیت نسبی خوبی داشته اما ورود شرکت های معتبر بین المللی در ایران یک پدیده رایج نیست.
    رئیس هیات سرمایه گذاری خارجی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی در جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی گفت: حمایت های قانون و آیین نامه های سرمایه گذاری خارجی در ایران ، ترجیحات و مشوق مالی و پولی به آنها به همراه تقاضای رو به رشد بازارهای ایران و منطقه می تواند جمهوری اسلامی ایران را به قطب تولید خودرو های مناسب در سطح منطقه تبدیل کند.
    علیشیری خاطر نشان کرد: برای نیل به هدف استراتژی دعوت از خودروسازان خارجی در کشور باید برنامه بلند مدتی تعریف شود که در قالب این برنامه شرکت های بزرگ و متوسط خودروی کشور به دنبال یافتن شرکای مطمئن و دائمی در صنایع خودرویی دنیا باشند و در این برنامه الگوی خوب سرمایه گذاری مستقیم خارجی باید جایگزین سایر شیوه های تامین مالی در بازارهای داخلی و خارجی برای صنایع خودرویی کشور شود.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با تقدیر از اقدامات اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یافتن راه های مشارکتی برای توسعه و تحکیم صنعت خودرو سازی کشور، آمادگی سازمان سرمایه گذاری را برای مذاکرات فنی با شرکای خارجی و صدور مجوز های سرمایه گذاری اعلام کرد.

  5. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (4th December 2013)

  6. #5


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آشنایی بیشتر با پادرا
    پرشین خودرو: زامیاد از محصول تازه خود با نام پادرا در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس پرده برداشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محصول جدید زامیاد از یک پیشرانه 4 سیلندر دوگانه سوز بهره می‌برد که پیش از این در مدل‌های 24 و شوکا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.
    این محصول که با کد Z24 LXB شناخته می‌شود با پیشرانه‌ای به حجم 2.4 لیتر توان تولید 95 اسب بخار در 4600 دور در دقیقه و گشتاور 190 نیوتن متر در 2400 دور در دقیقه را داراست. پادرا با این پیشرانه توان حمل 2.1 تن بار را دارا بوده و استاندارد الایندگی یورو4 را دریافت می‌کند. زامیاد برای این خودرو ترمزهای دیسکی در چرخهای جلو و کاسه‌ای برای چرخهای عقب را درنظر گرفته است که به سیستم کمکی ضد قفل نیز تجهیز شده‌اند.
    عمده تغییرات این خودرو در نمای ظاهری آن به خصوص در قسمت جلویی اشاره کرد. با توجه به همکاری سابق زامیاد با شرکت فودِی چین که بدنه شوکا را از آن خریداری کرده بودند، میتوان گفت کابین و تغییرات ظاهری پادرا نیز متعلق مدل Lion این شرکت است.
    زامیاد هنوز سطح امکانات رفاهی، قیمت و زمان عرضه این محصول را اعلام نکرده است. از رقبای این محصول در بازار ایران می توان به کاپرا و وینگل اشاره داشت.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  7. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (4th December 2013)

  8. #6


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توسط دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو قرائت شد:
    جزئیات بیانیه پایانی همایش بین المللی صنعت خودرو ایران
    پرشین خودرو: شامگاه روز گذشته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در بیانیه پایانی همایش بین المللی صنعت خودرو ایران را قرائت کرد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، جزئیات این بیانیه به شرح زیر است:
    1_ سخنرانان این کنفرانس به نقش کلیدی صنعت خودروی ایران اشاره داشتند. سهم 3.6درصدی از تولید ناخالص داخلی و سهم 20 درصد از ارزش افزوده بخش صنعت و گردش مالی حدود ده میلیارد دلاری جایگاه ویژه ای به صنعت خودرو در اقتصاد ایران بخشیده است. بازار خودروی ایران به عنوان شمشین بازار رشد یابنده جهان تمایل بسیاری از شرکت های معتبر خودروساز و قطعه ساز جهانی را جهت فعالیت در این بازار به خود جلب نموده است. تقاضای بالقوه 1.5 میلیونی، ضرورت ارتقاء کمی، کیفی و تنوع محصول در بازار ایران را اجتناب ناپذیر ساخته است.
    2_ مسئولین دولتی که به عنوان سخنران کلیدی در این کنفرانس شرکت داشتند بر وظایف خود مبنی بر بهبود و توسعه فضای کسب و کار ایران تاکید داشته، از صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو توسعه سایر بخش های کلیدی مثل صنعت فولاد، آلومینیوم، شیشه، مس، تایر سازی، پتروشیمی و غیره یاد نمودند و بر توسعه هر چه بیشتر صنعت خودروی ایران به عنوان یکی از اهداف مهم دولت جدید ایران تاکید کردند.
    3_ شرکت کنندگان در این همایش که عمدتا از بخش خصوصی صنعت خودرو هستند از دولت جدید ایران خواستار شرایط مناسب سرمایه گذاری خارجی شدند چرا که تسهیل قوانین و مقررات سرمایه گذاری در ایران مهمترین عوامل توسعه صنایع خودروسازی و قطعه سازی بشمار می آید. همچنین مسئولین دولتی و پارلمانی ایران از سرمایه گذاری در بخش صنعت خودرو و صنایع وابسته حمایت نمودند.
    4_ با توجه به این که ارتقاء تکنیکی خودروهای ایرانی خواست تصریح شده مشتریان ایرانی و کشورهای بازار هدف صادرات می باشد لذا خودروسازان و فطعه سازان ایرانی جذب فناوری نوین در این صنعت را از اهداف مهم و فوری خود دانسته، از این رهگذر از کلیه شرکت های صاحب تکنولوژی جهت انجام پروژه های انتقال دانش فنی دعوت به عمل می آورند.
    5_ با توجه به رقابتی بودن بازار خودروی ایران و ضرورت تنوع محصول با ویژگی های نوین، خودروسازان و قطعه سازان ایرانی از تاسیس مراکز R&D جدید با همکاری شرکتهای خارجی استقبال می کنند.تاسیس شرکتهای طراحی و R&D، مراکز آزمون به شیوه همکاری مستقیم یا مشترک (FDI یا JV) می تواند راه حل مناسبی برای توسعه همکاریهای مشترک بین شرکت های ایرانی و خارجی باشد که دولت نیز از این همکاریها حمایت جدی خواهد داشت.
    6_ با توجه به فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق اولیه در نشت ژنو ، بخش خصوصی فعال در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته آن در ایران ضمن تاکید بر مستعد بودن این صنعت، براین باورند که ایران توانایی تبدیل شدن به پایگاه تولید و صادرات خودرو و قطعات آن را در منطقه دارد و از کلیه شرکت هایی که تمایل به همکاری با ایران را دارند استقبال نموده و آماده همکاری می باشند. امیدوار هستیم تا با توجه به نگاه مثبت به وجود آمده، ساز و کارهای لازم برای تبادل علمی، تکنولوژیکی و تولید در صنایع قطعه سازی و خودروسازی ایران از طریق همکاریهای بین المللی، فراهم شده و این همکاریها زمینه ساز صلح و دوستی، توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه اجتماعی برای مردم ایران، منطقه و شرکای ایران باشد.

  9. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    KIAN FAR (4th December 2013),naaavid (2nd December 2013)

  10. #7


    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    4
    تشکر ها
    10
    7 سپاس از3 پست

    پیش فرض پاسخ : اخبار خودرو

    Click here to enlarge نوشته اصلی توسط حميد ذوالعلا Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    توسط دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو قرائت شد:
    جزئیات بیانیه پایانی همایش بین المللی صنعت خودرو ایران
    پرشین خودرو: شامگاه روز گذشته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در بیانیه پایانی همایش بین المللی صنعت خودرو ایران را قرائت کرد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، جزئیات این بیانیه به شرح زیر است:
    1_ سخنرانان این کنفرانس به نقش کلیدی صنعت خودروی ایران اشاره داشتند. سهم 3.6درصدی از تولید ناخالص داخلی و سهم 20 درصد از ارزش افزوده بخش صنعت و گردش مالی حدود ده میلیارد دلاری جایگاه ویژه ای به صنعت خودرو در اقتصاد ایران بخشیده است. بازار خودروی ایران به عنوان شمشین بازار رشد یابنده جهان تمایل بسیاری از شرکت های معتبر خودروساز و قطعه ساز جهانی را جهت فعالیت در این بازار به خود جلب نموده است. تقاضای بالقوه 1.5 میلیونی، ضرورت ارتقاء کمی، کیفی و تنوع محصول در بازار ایران را اجتناب ناپذیر ساخته است.
    2_ مسئولین دولتی که به عنوان سخنران کلیدی در این کنفرانس شرکت داشتند بر وظایف خود مبنی بر بهبود و توسعه فضای کسب و کار ایران تاکید داشته، از صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو توسعه سایر بخش های کلیدی مثل صنعت فولاد، آلومینیوم، شیشه، مس، تایر سازی، پتروشیمی و غیره یاد نمودند و بر توسعه هر چه بیشتر صنعت خودروی ایران به عنوان یکی از اهداف مهم دولت جدید ایران تاکید کردند.
    3_ شرکت کنندگان در این همایش که عمدتا از بخش خصوصی صنعت خودرو هستند از دولت جدید ایران خواستار شرایط مناسب سرمایه گذاری خارجی شدند چرا که تسهیل قوانین و مقررات سرمایه گذاری در ایران مهمترین عوامل توسعه صنایع خودروسازی و قطعه سازی بشمار می آید. همچنین مسئولین دولتی و پارلمانی ایران از سرمایه گذاری در بخش صنعت خودرو و صنایع وابسته حمایت نمودند.
    4_ با توجه به این که ارتقاء تکنیکی خودروهای ایرانی خواست تصریح شده مشتریان ایرانی و کشورهای بازار هدف صادرات می باشد لذا خودروسازان و فطعه سازان ایرانی جذب فناوری نوین در این صنعت را از اهداف مهم و فوری خود دانسته، از این رهگذر از کلیه شرکت های صاحب تکنولوژی جهت انجام پروژه های انتقال دانش فنی دعوت به عمل می آورند.
    5_ با توجه به رقابتی بودن بازار خودروی ایران و ضرورت تنوع محصول با ویژگی های نوین، خودروسازان و قطعه سازان ایرانی از تاسیس مراکز R&D جدید با همکاری شرکتهای خارجی استقبال می کنند.تاسیس شرکتهای طراحی و R&D، مراکز آزمون به شیوه همکاری مستقیم یا مشترک (FDI یا JV) می تواند راه حل مناسبی برای توسعه همکاریهای مشترک بین شرکت های ایرانی و خارجی باشد که دولت نیز از این همکاریها حمایت جدی خواهد داشت.
    6_ با توجه به فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق اولیه در نشت ژنو ، بخش خصوصی فعال در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته آن در ایران ضمن تاکید بر مستعد بودن این صنعت، براین باورند که ایران توانایی تبدیل شدن به پایگاه تولید و صادرات خودرو و قطعات آن را در منطقه دارد و از کلیه شرکت هایی که تمایل به همکاری با ایران را دارند استقبال نموده و آماده همکاری می باشند. امیدوار هستیم تا با توجه به نگاه مثبت به وجود آمده، ساز و کارهای لازم برای تبادل علمی، تکنولوژیکی و تولید در صنایع قطعه سازی و خودروسازی ایران از طریق همکاریهای بین المللی، فراهم شده و این همکاریها زمینه ساز صلح و دوستی، توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه اجتماعی برای مردم ایران، منطقه و شرکای ایران باشد.
    به نظر شما الان وضعيت خوبي واسه خريد ماشين هست؟؟

  11. #8


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پیوند ناگسستنی خودروسازان و شرکای قدیمی‌
    پرشین خودرو: گذشته چراغ راه آینده است؛ این جمله‌ای است که خودروسازان در پاسخ به چگونگی ارتباط با شرکای خارجی بعد از لغو کامل تحریم‌های صنعت خودرو می‌گویند. معنای این جمله می‌تواند این باشد که خودروسازان قصد دارند در آغاز دور جدید شراکت‌های خود با خارجی‌ها، شیوه‌ای جدید را پیشه کنند، شیوه‌ای که متفاوت از همکاری‌های گذشته باشد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بعد از یک دوره نسبتا طولانی قطع ارتباط شرکای استراتژیک خودروسازان با صنعت خودرو ایران، حالا توافقات صورت گرفته در ژنو افق جدیدی را برای همکاری شرکای خارجی با ایران باز کرده است. با باز شدن گره‌های سیاسی و لغو تحریم صنعت خودرو، خودروسازان ایرانی و طرف‌های خارجی آنها در حال آماده کردن خود برای آغاز دوباره همکاری‌ها هستند.
    تمایل خودروسازان به شراکت با خارجی‌ها در حالی است که با تشدید تحریم‌ها علیه ایران و خصوصا صنعت خودرو، عملا اثبات شد قراردادها برای شرکای خارجی خودروسازان اهمیتی ندارد. برای مثال پژو به راحتی قرارداد همکاری با ایران که در سال 2003 میان روسای‌جمهور دو کشور انعقاد شده بود را زیر پا گذاشت و ایران نیز هیچ گاه شکایتی رسمی از این لغو قرارداد نکرد، در صورتی که این اقدام حق قانونی ایران محسوب می‌شد. شکایت نکردن خودروساز ایرانی شاید به این دلیل بوده که آنها به همکاری دوباره با پژو امیدوار بوده‌اند.
    با این حال آن طور که از نتایج همایش بین‌المللی خودروسازان بر می‌آید به نظر می‌رسد از این پس شاهد همکاری‌های بیشتری میان خودروسازان کشورمان با شرکای خارجی باشیم، چه پژو، چه رنو و چه شریکی تازه وارد که هنوز مشخص نیست کدام خودروساز و از کدام کشور خواهد بود.
    هر چند ارتباط دوباره خودروسازان با شرکای جهانی اتفاقی خوشایند است اما با توجه به شرایط فعلی صنعت خودروی ایران که همچنان با افتی بیش از 50 درصدی دست به گریبان است، برنامه خودروسازان برای همکاری با خارجی‌ها چگونه خواهد بود؟ آیا آنها برای بازگرداندن رشد تولید به صنعت خودرو حاضرند بار دیگر مانند 25 سال گذشته همکاری شان را به مونتاژ خودرو محدود کنند یا تسلیم افت تولید و کمبود خودرو نمی‌شوند و بر روی تولیدات مشترک تمرکز می‌کنند؟
    موضوع افت تولید و تضعیف صنعت خودرو و قطعه کشور مساله‌ای است که می‌تواند نوع همکاری خودروسازان با شرکای خارجی را بسیار تحت‌تاثیر قرار دهد. هرچند مدیران دو خودروسازی بزرگ بر تولید و توسعه محصولات جدید تاکید دارند؛ اما برای تکرار نشدن تجربه‌های گذشته چه برنامه‌ای دارند؟
    حالا خودروسازان از قراردادهایی می‌گویند که بر اساس آنها شرکای خارجی به همکاری خود پایبند خواهند ماند؛ زیرا خروج ناگهانی شرکای خارجی بر اساس مصالحشان تولیدات خودروسازان را با چالش‌های فراوانی همراه کرد و این موضوع برای خودروسازان تجربه شده است.
    سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی عقیده دارد شرکایی که ایران را ترک کردند راه دیگری نداشته‌اند؛ زیرا آنها نیز مانند خودروسازان ایرانی تحت نظارت و نفوذ دولت‌هایشان هستند و نمی‌توانند خارج از سیاست‌های کلان دولت‌هایشان عمل کنند.
    به عقیده لیلاز هیچ قراردادی نمی‌تواند خودروسازان خارجی را برای ماندن در ایران ملزم کند. به عقیده این کارشناس مسائل اقتصادی، تنها راه‌حل ماندگار کردن شرکای خارجی در ایران این است که دولت امنیت سرمایه‌گذاری اقتصادی و همچنین ثبات سیاسی را تامین کند.
    این نگاه لیلاز به ماجرای ماندن شرکای خارجی در کشور تحت هر شرایطی در حالی است که دبیر انجمن قطعه‌سازان عقیده دارد قراردادهای جدید با شرکای خارجی باید به گونه‌ای نوشته شوند که ترک کردن کشور برای آنها به راحتی امکان پذیر نباشد.
    ساسان قربانی به دنیای اقتصاد می‌گوید: شاید 25 سال قبل که قرارداد همکاری ایران خودرو و پژو نوشته شده هیچ گاه فکرش را هم نمی‌کردند که صنعت خودرو ایران روزی تحریم شود؛ بنابراین قراردادهای جدید باید طوری تنظیم شوند که اگر اجباری هم از سوی کشورهای خارجی برای خروج خودروسازان از ایران ایجاد شد، طبق قرارداد آنها نتوانند این کار را انجام دهند.
    اما هرقدر هم که قراردادهایی سفت و سخت میان خودروسازان ایرانی و خارجی تنظیم شود، اگر ثبات شرایط سیاسی و اقتصادی تامین نشود، چه انتظاری از شرکای خارجی می‌توان داشت؟

    شرکای خودروسازان در آینه سال‌های دور
    هر چند بحث امنیت سیاسی و اقتصادی برای جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی مهم است؛ اما با نگاهی به سال‌های گذشته می‌توان متوجه شد حتی در شرایطی که امنیت اقتصادی و سیاسی برای سال‌ها در کشور فراهم بود؛ شراکت با خارجی‌ها به نوعی به سود طرف مقابل بوده تا طرف ایرانی.
    برای مثال پژو حضوری 25 ساله در ایران داشت، 25 سالی که آنها با کمترین مشکل با خودروسازان ایرانی ارتباط داشتند و سودهای کلانی نیز بردند، حال این سوال مطر ح است که امنیت سیاسی- اقتصادی این سال‌ها چه دستاوردی برای خودروسازی کشور داشت؟ یکی از دستاوردهایی که این همکاری 25ساله برای شرکت تولیدکننده خودروهای پژو داشته، خودکفایی نسبی این شرکت در تولید خودرویی مانند پژو 405 است که تکنولوژی آن مربوط به 30 سال قبل است، البته این شرکت می‌تواند خودروی 206 را نیز تا حدودی تولید کند، اما آیا این میزان از تولید برای یک همکاری 25 ساله مطلوب است؟ حتی خودرویی مانند تندر 90 نیز که بخش زیادی از قطعات آن توسط قطعه سازان ایرانی تولید می‌شود، با مشکلاتی که بر سر راه همکاری ایران با رنو قرار گرفت، با افت شدید تولید همراه شد.
    موضوعاتی که به آن اشاره شد و به همراه ده‌ها کمبود و کاستی دیگر قرار است چگونه در قراردادهای جدید جبران و از تکرار آنها جلوگیری شود؟
    ساسان قربانی در رابطه با این سوال می‌گوید: خودروسازان قطعا رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته خواهند داشت و در چارچوبی عمل خواهند کرد که به رضایت مشتری‌ها منجر شود.
    او در ادامه با اشاره به خواسته‌های مشتریان، آنها را بسیار روشن می‌داند و می‌گوید: افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، تنوع محصولات و رقابتی بودن قیمت‌ها جزو مواردی هستند که مشتریان از خودروسازان انتظار دارند؛ اما آنها تاکنون نتوانسته‌اند این خواسته‌های مشتریان را تامین کنند. قربانی بسیار امیدوار است که با آغاز همکاری‌های جدید خودروسازان با شرکای خارجی و تغییر نگاه خودروسازان، این انتظارات برآورده شوند، انتظاراتی که با توجه به قدمت صنعت خودروی ایران معقول به نظر می‌رسند.
    دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه عملیاتی شدن لغو تحریم‌های صنعت خودرو احتمالا در ژانویه اتفاق خواهد افتاد می‌گوید: تا جایی که من در جریان هستم دو شرکت خودروسازی در طول همایش بین‌المللی خودروسازان مذاکراتی بسیار جدی با طرف‌های خارجی خود داشته‌اند که این مذاکرات تماما با توجه به تجربه‌های گذشته انجام شده است.
    او در ادامه می‌گوید: از آنجایی که عملیاتی و اجرایی شدن لغو تحریم‌ها تا ژانویه زمان خواهد برد، طی این مدت خودروسازان می‌توانند مذاکرات خود را به بهترین شکل تکمیل کنند، من بسیار خوش‌بین هستم که خودروسازان بتوانند فعالیت‌های جدید خود را در فضایی رقابتی آغاز کنند. به عقیده قربانی اتفاقات ناخوشایندی که تا کنون در زمینه شراکت خارجی خودروسازان رخ داده است، هزینه‌هایی بوده که خودروسازان برای کسب تجربیات جدید پرداخته‌اند، او تاكید كرد كه ما باید یاد بگیریم در عرصه بین‌المللی صنعت خودرو چگونه باید رفتار کنیم.
    اما درست عکس باور کارشناسان و عموم مشتریان بازار خودرو، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران عقیده دارد همکاری‌های گذشته خودروسازان با شرکایی مانند پژو و رنو خیلی هم مفید بوده، زیرا حالا خودروسازان می‌توانند خودروی 405 را با اتکا به توان خود تولید کنند و محصولی مانند 206 هم تا 80 درصد داخلی‌سازی شده است، تندر-90 نیز محصول دیگری است که در ایران به تولید می‌رسد.
    نعمت بخش؛ اما افت شدید تولید محصولات نامبرده شده را با قطع ارتباط این دو شریک مرتبط نمی‌داند و عقیده دارد افت تولید در تمام محصولات و به صورت یکدست رخ داده است.
    اما نعمت بخش در رابطه با چگونگی همکاری خودروسازان با شرکای خارجی با توجه به تجربه‌های گذشته می‌گوید: البته در قراردادهای قبلی مشکلاتی وجود داشته و نمی‌خواهم بگویم خیلی کامل بوده‌اند؛ اما ما در حاشیه همایش خودروسازان نمایندگان پژو و رنو را بسیار شماتت کردیم؛ اما آنها هم با اجبار دولتشان با ایران قطع ارتباط کردند.
    او در ادامه می‌گوید: با لغو کامل تحریم‌های صنعت خودرو هرکدام از این شرکت‌ها کاستی‌های گذشته را جبران خواهند کرد؛ زیرا وزیر صنعت نیز در همایش رسما از آنها گلایه کرد.
    نعمت بخش با اشاره به این موضوع که ممکن است حالا این انتظار وجود داشته باشد که خودروسازان با پژو قطع رابطه کنند، می‌گوید: اگر این رابطه قطع شود ما نیز متضرر می‌شویم؛ زیرا ما طی سال‌ها همکاری قالب‌ها، قطعات و برنامه‌های مشترک زیادی با پژو داریم و به صلاح ما نیست که این کار را انجام دهیم.
    این نکته‌ای است كه لیلاز نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: رفتن به سراغ شرکایی جدید آسان نیست، زیرا حالا خودروسازان ایرانی پیوندهای عمیقی با شرکای قدیمی خود دارند و ما نمی‌توانیم به راحتی شریکمان را تغییر دهیم، بهترین کاری که الان می‌شود کرد این است که دو طرف یکدیگر را راضی کنند تا همکاری بهتر و مفیدتری داشته باشند.
    به عقیده لیلاز بعید است که خودروسازان برنامه‌ریزی متفاوتی از گذشته داشته باشند. این حرف لیلاز در واقع به همان پیوندهای عمیقی که میان خودروسازان و شرکایشان وجود دارد اشاره می‌کند.
    لیلاز در ادامه می‌گوید: بهترین کاری که حالا می‌توان انجام داد این است که خودروسازان داخلی تلاش کنند تا با همکاری شرکای خارجی خود بازار خودروی از دست رفته را بار دیگر به دست بیاورند. به عقیده این کارشناس اقتصادی در حال حاضر بازگرداندن بازار به رونق سال‌های گذشته یکی از ابعاد مهمی است که خودروسازان باید در مذاکرات خود با خارجی‌ها آن را مدنظر قرار دهند.
    نعمت بخش اما در ادامه صحبت‌هایش تاکید می‌کند که هر کدام از خودروسازان بر اساس برنامه‌های خود، نوع شراکتشان را مشخص خواهند کرد و آنها قطعا تلاش خواهند کرد تا حداکثر منافع خودروسازان و مصرف‌کنندگان را در نظر داشته باشند.
    او ورود مدل‌ها و پلت‌فرم‌های جدید به صنعت خودرو را قطعی می‌داند و می‌گوید: خودروسازان حتما مناقصاتی برای تولید خودرو و پلت‌فرم جدید برگزار خواهند کرد، در این مناقصات هر خودروسازی که بتواند داخلی‌سازی بیشتر و تامین منافعی مانند صادرات را تضمین کند شریک خودروسازان خواهد بود اصلا شاید آمریکایی‌هایی در این مناقصه برنده شوند ما که نمی‌دانیم.

  12. #9


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:
    تولید خودرو افزایش می‌یابد
    پرشین خودرو: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: با توجه به بهبود فضای کسب و کار افزایش تولید خودرو در کشور قطعی خواهد بود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: در هفته‌های اخیر آرامش و ثبات نسبی به فضای کسب و کار بازگشته و دورنمای تولید روشن‌تر شده است.
    وی با بیان این‌که به موازات این موضوع برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو تاثیر بسزایی در روشن شدن آینده صنعت خودرو داشت، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه ثبات در اقتصاد کشور سرمایه‌ها از بخش‌های غیر مولدی چون طلا و ارز خارج شده و باید با مدیریت درست به سمت واحدهای تولیدی هدایت شود.
    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: باید از فضای شکل گرفته و آرامش ایجاد شده در فضای کسب و کار برای رشد تولید خودرو و قطعه در کشور استفاده شود.
    وی به ایسنا گفت: در این زمینه بانک‌ها باید فعال‌تر شده و نقدینگی مورد نیاز واحدهای قطعه‌سازی و خودروسازی را تامین کنند زیرا هم‌اکنون نیاز صنعت خودرو و قطعه به نقدینگی برای رسیدن به تیراژ تولید قبلی پنج تا 15 برابر نیاز گذشته است.
    محبی‌نژاد با بیان این‌که این نقدینگی باید به روش‌های مختلفی تامین شود، تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاداتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که البته نقش اصلی در این زمینه را بانک‌ها برعهده دارند.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University