.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فرصت تاریخی شکوفایی صنعت خودرو ایران
    پرشین خودرو: غلامرضا شافعی: برای وارد کردن 2 میلیون دستگاه خودروی مورد نیاز در سال 1404 حداقل 20 میلیارد دلار ارز لازم است در حالی که برای تولید این تعداد در داخل کشور حداکثر 4 میلیارد دلار نیاز خواهد بود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حدود سه ماه پیشتر یکی از قطعه سازان بزرگ کشور در یکی از جلسات بررسی وضعیت صنعت خودروی کشور که هر دو هفته یکبار در ایدرو تشکیل می‌شود، موضوع برگزاری همایش بین‌المللی این صنعت را در شرایطی مطرح کرد که افق روشنی از همکاری‌های بین‌المللی دیده نمی‌شد. از دیگر سو، رئیس جمهور ایالات متحده نیز تحریم صنعت خودرو ایران را اعلام کرده بود. با این‌حال قرار شد همگان کمک کنند تا اجلاس پرباری برگزار شود و روحیه مقاوم و خلاق صنعتگران ایرانی را به رخ زیاده ‌خواهان بکشند و به آنان بگویند که چه با تحریم و چه بدون تحریم، کشور را اداره خواهیم کرد.در این گیر و دار بودیم که توافقنامه ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 امضا شد و تحریم صنعت خودرو نیز برداشته شد و حسب اعلام همکاران، شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز از غرب و شرق عالم جهت شرکت در این همایش اعلام آمادگی کردند.
    در این ارتباط مفروضاتی وجود دارد که کمابیش از دید فعالان این صنعت پنهان نیست از جمله:1- ایران کشوری نفتی و گازی است و بنابراین مردم آن تا ده‌ها سال دیگر امکان استفاده از سوخت فسیلی مورد نیاز خودرو را دارند.
    2- ایران کشوری بزرگ و گسترده است و مردم آن برای تردد بین نقاط مختلف کشور وسیله نقلیه موتوری لازم دارند.
    3- ایران کشور پرجمعیتی است و علی‌الدوام به جمعیت آن افزوده می‌شود و این‌هم یعنی نیاز به خودروهای نو.
    4- تعداد 14 میلیون خودرو در حال حاضر در کشور تردد دارند. آن‌ها به هرحال مستهلک می‌شوند و اگر هرساله حداقل 4درصد آن‌ها ضرورتاً از گردونه خارج شوند، می‌بایستی سالانه حدود 000/560 دستگاه اتومبیل نو با اتومبیل‌های فرسوده جایگزین گردد.
    5- ظرف 15 سال(1375 تا 1390) تعداد خودروهای تولیدی در ایران 5/12 برابر شده است و هرآنچه تولید شده، جذب بازار گردیده است.
    6- سطح کیفی خودروها نیز اگرچه در قیاس با همان شاخص، با خودروهای به‌روز دنیا فاصله دارد لکن از پیکان در سال 75 به سمند و L90 و... تبدیل شده و ارتقا یافته است.
    7- تعداد قطعه سازان دارای «گرید» به 1300 واحد رسیده است و این صنعت توانایی و ظرفیت خود را در استانهای مختلف گسترده است.
    8- هدف سیاستگذاران این است که برای سال 1404 در کشور 3 میلیون دستگاه خودرو تولید شود که 2 میلیون دستگاه آن برای مصارف داخلی و یک میلیون آن به منظور صادرات خواهد بود.
    9- برای وارد کردن 2 میلیون دستگاه خودروی مورد نیاز در سال 1404 اقلاً 20 میلیارد دلار ارز لازم است در حالی که برای تولید این تعداد در داخل کشور حداکثر 4 میلیارد دلار نیاز خواهد بود.
    این در حالی است که با صادرات یک میلیون دستگاه که دور از دسترس هم نیست، می‌توان حدود 8 میلیارد دلار کسب کرد و به حدود 2 میلیارد دلار تراز مثبت مطلوب ارزی دسترسی پیدا کرد.
    10-در فضای جدید سیاسی اقتصادی که باز شده است، طرفهای خارجی می‌دانند که شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروسازان ایرانی، از بین آنان به کسانی بیشتر اعتماد خواهند کرد که در شرایط تحریم‌های ظالمانه، با آنان صمیمانه همکاری کرده‌اند و نه کسانی که به‌صورت یکطرفه و ستمگرانه خطوط تولید آنان را با رکود و رخوت مواجه کرده‌اند.
    اینک ما هستیم و مردم صبور و شریف کشورمان که بحق از صنعت کشور خود انتظار دارند:1- با اتکا به توانمندیهای ذاتی مهندسین و طراحان و مراکز پژوهشی خودشان «که هروقت اراده کرده و حمایت شده‌اند، خوش درخشیده‌اند» تکیه صنعت خودروی کشور را به بیگانگانی که سربزنگاه ما را تنها می‌گذارند، کمتر و کمتر کنند.
    2- پرواضح است که نکته فوق به معنی قطع همکاری با صنعتگران دنیا نیست ولی باید روابطی با آنان تنظیم شود که از موضعی برابر و توأم با احترام و وفای به عهد باشد.
    3- کیفیت محصولات داخلی موجب رضایت مردم به لحاظ کارایی، رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی، ایمنی، مصرف بهینه سوخت، دسترسی به فناوریهای روز و... می‌شود.
    4- تراز مثبت ارزی را در صنعت خودرو کشور به ارمغان آورد.
    5- سهم مشخصی از قطعات خودروهای تولیدی شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با ایران را به قطعات تولیدی ایرانی اختصاص دهد.
    6- سبد محصولات داخلی از تنوع کافی برخوردار و مطابق با سلیقه مردم مشکل‌پسند کشور باشد.
    7- محصولات ایرانی با برندهای افتخارآمیز، در داخل و خارج از کشور چه به لحاظ کیفیت و چه ایمنی و چه از حیث قیمت و خدمات بعد از فروش، رقابت نمایند. به امید آن‌روز...
    و اما ایدرو؛به عنوان سازمانی که:1- سالها سهامدار عمده شرکت‌های مهم خودروساز کشور بوده و هنوز بزرگترین سهامدار شرکت‌های خودرویی کشور است.
    2- در سیاستگذاری و ایجاد شرکت‌های متعدد قطعه‌سازی در کشور نقش اساسی داشته است.
    3- طبق قانون اجرای اصل 44، اجازه داده شده است که 20درصد سهم خودرو کشور را در مالکیت و مدیریت خود داشته باشند.
    4- در صنایع نوین و Hi-Tech و حمل و نقل و انرژی مأموریت‌هایی برایش تعریف شده است؛ در نظر دارد از طرق زیر، رسالت خود را در صنایع خودروسازی ایفا نماید:
    1- تمرکز بر تعریف پلت‌فرمهای جدید در صنعت.
    2- توسعه سبد محصولات کشور و گسترش رقابت.
    3- مشارکت با بخش خصوصی (داخلی و خارجی) در طراحی و ساخت قطعات الکترونیک و کنترل هوشمند خودروها.
    4- ارتقای سطح فناوری‌های مختلف اعم از هیبریدی، موتورهای دیزلی، توربوموتورها و...به امید کسب موفقیت‌های بیشتر و روزهای بهتر.
    و اینک سخنی با شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به همکاری مشترک با ایدرو:
    1- ایران را دقیق‌تر بشناسید؛ ایران علاوه بر این‌که خود بازاری بزرگ است، در مرکز یک بازار 300 میلیونی صادراتی قرار دارد و استعداد تبدیل شدن به یک بازار منطقه‌ای و بلکه بین‌المللی را دارد.
    2- ملت ایران، علاوه بر داشتن سابقه‌ای ممتد در تمدن جهانی، امروزه ملتی است جوان و شاداب و تحصیلکرده و آماده جهش در صنعت بطور کلی و در صنعت خودرو بطور اخص.
    3- ملت ایران ظرف سنوات اخیر، سخت‌ترین تحریم‌ها را ازسر گذرانده است و بنا دارد چه با تحریم چه بدون تحریم، سربلند زندگی کند.
    4- خودروسازان و قطعه سازان و ایدرو به عنوان نمایندگانی از این ملت آمادگی دارند با خودروسازان و طراحان و مهندسانی که این منزلت را درک کنند، برای طراحی و تولید خودروهایی با کیفیت و فناوری بالا، با مصرف سوخت پایین و ایمن که ملاحظات زیست محیطی را تأمین کنند و ملاحظات فرهنگی ملت و منطقه ما را در طراحی‌ها پیش‌بینی کنند، به شکل جوینت ونچر یا اشکال قابل قبول طرفین همکاری نمایند و در این راه البته با آنان که در شرایط سخت تحریم، همراه ما بوده‌اند همراه‌تر خواهند بود.اولویت‌های ایدرو در این همکاری‌ها، شامل طراحی و مهندسی مشترک، تسهیم بازار، به کارگیری فناوری‌های جدید در پلتفرم‌ها و قوای محرکه و ارتقای آموزش مهندسین ایرانی خواهد بود.

  2. #2


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در پی توافق هسته ای صورت گرفت؛
    تولید کنندگان اصلی خودرو جذب بازار پررونق ایران شدند
    پرشین خودرو: خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد: توافق هسته ای ایران باعث شد تا همه تولید کنندگان اصلی خودرو و قطعات آن در جهان تنها یک هفته بعد از گذشت امضاء این توافق در تهران گردهم آیند با این دورنما که بهره های سرشاری از بازار پر رونق صنایع خودروسازی ایران بیاندوزند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، خبرگزاری فرانسه در این گزارش آورده است: طبق توافقی که هفته گذشته در ژنو حاصل آمد, فعالیتهای هسته ای ایران محدود شده است اما ضمن آن برخی از تحریمها علیه ایران هم موقتاً برداشته شد ازجمله تحریم صنعت خودرو.
    در ژوئن 2013 ریبس جمهور آمریکا طی حکمی هرگونه تجارت با صنعت خودرو سازی ایران اعم از فروش خودروی ساخته شده یا فروش لوازم و قطعات خودرو و یا هر گونه کمک فنی به صنعت خودرو سازی ایران را ممنوع اعلام کرد.
    برنامه صنعت خوردوسازی ایران پوشش بازار داخلی و نیز صدور خودرو به کشورهای اطراف است.
    این خبرگزاری ادامه می دهد: در این راستا شنبه گذشته کنفرانسی با عنوان کنفرانس بین المللی صنعت خودرو در تهران برگزار شد که در نوع خود اولین گردهمایی در ایران بشمار می رود.
    طبق اعلام برگزار کنندگان کنفرانس در این اجلاس بیش از 150 شرکت خودروسازی و سازنده لوازم یدکی خودرو از سراسر جهان حضور داشتند.
    به گزارش ایرنا، هدف از برگزاری کنفرانس بازگرداندن وضع عادی به صنعت خودرو که یکی از شکوفا ترین صنایع در ایران است اعلام شد. این صنعت از یک سال پیش در اثر تحریمها دستخوش رکود شده است.
    ˈمحمد رضا نعمت زاده وزیر صنایع ایران اظهار امیدواری کرد که تا پایان دسامبر تحریم صنعت خودرو از میان برداشته شود .
    نعمت زاده در مصاحبه ای با این خبرگزاری خواستار توسعه همکاریهای میان ایران با خودروسازان جهان از جمله شرکتهای فرانسوی پژو و رنو شد که تجربه ای قدیمی در همکاری با ایران دارند.
    در حاشیه این کنفرانس پاتریک بلن رئیس سازمان بین المللی تولید کنندگان اتومبیل در سخنانی گفت : ایران در سال 2011 یازدهمین بازار جهانی و سیزدهمین تولید کننده خودرو در جهان بوده و دارای پتانسیلی قوی است که از سال 2012 بلااستفاده مانده است.
    بلن به خبرگزاری فرانسه توضیح داد: همه شرکای صنعت خودروی ایران در این کنفرانس شرکت دارند و دلیلی برای نیامدن وجود ندارد.
    وی توضیح می دهد: ایران تصمیم دارد از سال 2014 سالانه 6/1 میلیون خودرو در سال تولید کند و این رقم را به 2 میلیون خودرو در سال برساند.
    وی این نکته را نیز یادآور شد: در حال حاضر نرخ سرانه تولید خودرو در ایران 89 خودرو برای هر هزار نفر است.این رقم حتی از آمار کشور پرجمعیت چین هم کمتر است ضمن آنکه قابل توجه است که درامد سرانه ایران حدود 12500 دلار است.
    ˈژیل نورمان مدیر عملیات کارخانه رنو در امور آسیا و اقیانوسیه هم خاورمیانه را بازار آینده برای همه سازندگان خودرو اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در این منطقه 50 درصد خودروهای فرانسوی که رقمشان به 20 میلیون دستگاه خودرو می رسد بیش از 25 سال قدمت دارند.
    وی یادآور شد که تحریمها بر بازار فروش رنو هم بشدت تاثیر گذار بوده است.
    رنو که از سال 2004 در ایران حضور دارد در سال 2012 بیش از نیمی از فروش بازار خودرو در ایران را به خود اختصاص داد یعنی معادل 100 هزار دستگاه خودرو این شرکت 10 درصد بازار خودرو در ایران را در دست دارد.
    اما این بازار فروش در پایان سال 2013 تا 30 هزار دستگاه کاهش یافت. پژو هم به نوبه خود بهار سال 2012 بازار خودروی ایران را که دومین بازار بزرگ این اتومبیل در جهان است، ترک کرد.
    پژو در سال 2011تعداد 458 هزار دستگاه خودرو در ایران فروخت و خروجش از ایران باعث شد این کارخانه بین سالهای 2011 تا 2012 مبلغ 100 میلیون یورو از دست بدهد.
    در همین وادی ساسان قربانی رئیس اداره لوازم و قعطات خودرو و ترتیب دهنده کنفرانس فوق در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: دولت با صراحت تمام از سرمایه گذاری خارجی در کشور حمایت می کند و در این ارتباط نشستهای مفیدی با شرکتهای خارجی داشته ایم و در آینده به توافقهایی دست خواهیم یافت.
    یکی از مسئولان کارخانه پژو هم به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که این کارخانه تماسهایی با شریک بزرگ ایرانی خود ایران خودرو داشته و مذاکرات خوبی هم میان طرفین انجام شده است.
    خبرگزاری فرانسه تصریح می کند: اما همه شرکت کنندگان در کنفرانس در عین حال بر اهمیت این موضوع تاکید دارند تا زمانی که تحریم بانکی ایران در اسرع وقت برداشته نشود رونق اقتصادی در ایران امکان پذیر نخواهد بود.
    پاتریک بلن می گوید: شتاب در به جریان انداختن کارها بشدت حائز اهمیت است، ایران باید راههایی را برای تامین اعتبار در داخل و در سطح بین المللی با هر کشوری که ممکن باشد، بیابد.
    نورمان تاکید می کند: باید کلیه مفاد توافقنامه هسته ای ایران به روشنی و شفافیت کامل مشخص شود. انتظار می رود این کار در ژانویه 2014 انجام گیرد.
    نورمان که در سطحی وسیع کارش را با ایران آغاز کرده است می گوید که: اینک نوبت به اجرای یک سیاست واقع بینانه است منتها ضمن رعایت تحریمهای بین المللی.
    این خودروساز فرانسوی خاطر نشان می شود که تا قبل از تحریمها حضور شبکه خودروسازان فرانسوی در ایران بسیار گسترده و چشمگیر بود.
    ˈآرنو دیوید بوره گار نایب رئیس فدراسیون صنایع و قطعات خودروˈی فرانسه هم اظهار داشته است: واقعاً حیف است این فرصت مغتنم از دست برود.

  3. #3


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان:
    خروج خودرویی ها از زیان و کسب سود مجدد زمانبر است
    پرشین خودرو: در تمام دنیا شرکت های تولیدکننده و حتی شرکت های تجاری واردکننده، هزینه های مالی خود رادر قیمت تمام شده محصولات محاسبه می کنند و ادارات مالیاتی نیز آنها را می پذیرند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هزینه مالی شرکت ها در ایران به دلیل وضعیت خاص اقتصادی، رقم بالایی است که این انتقاد قابل قبول است؛ اما قطعاً خودروساز در این خصوص مقصر نبوده و این مسأله تنها به مشکلات کلان اقتصادی ارتباط دارد.
    صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایعی است که براساس امضای توافقنامه اخیر میان ایران و شش قدرت جهانی، با لغو تحریم های اعمالی از سوی اتحادیه اروپا همراه شده است. با توافقات صورت گرفته در سومین دور از مذاکرات ژنو در دولت یازدهم، لغو تحریم ها در صنعت خودرو که دومین صنعت بزرگ کشور بعد از صنعت نفت محسوب می شود، در کنار دیگر صنایع در اولویت قرار گرفت و خودروسازان از لغو تحریم های بین المللی خشنود شدند.
    مدیر عامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان با بیان این مطلب اظهار داشت: این امرباعث می شود همکاری خودروسازان ایرانی باخودروسازان خارجی وتأمین قطعات مصرفی آنها رونق گیرد و امکان حضور شرکتهای خارجی نیز می تواند تأثیر مستقیمی بر بهبود روند انتقال تکنولوژی و دانش فنی تولید خودرو به شرکت های ایرانی داشته باشد. مصرف کنندگان نیز تمایل بیشتری را برای استفاده از این نوع خودروها ابراز می دارند.
    علیرضا برنجی افزود: در صورت رفع تحریم صنعت خودرو اثرات مثبت آن در کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت خودروهای داخلی از چند ماه آینده نمایان خواهد شد، زیرا فرآیند سفارش گذاری و خرید قطعات فرآیندی حدوداً شش ماهه است. بنابراین با رفع تحریم صنعت خودرو، هزینه های تأمین قطعات داخلی و خارجی کاهش یافته و کیفیت این قطعات نیز افزایش می یابد. این موضوع بر قیمت خودروهای داخلی نیز تأثیر خواهد داشت؛ به گونه ای که با کاهش هزینه های تولید، قیمت فروش خودروها نیز کاهش خواهد یافت.
    وی در پاسخ به اینکه اعمال تحریم ها تاکنون چه مبالغی هزینه جهت خرید قطعات خارجی مورد نیاز به شرکت های خودروساز تحمیل کرده که با برداشتن فشارهای بین المللی این هزینه ها بتواند حذف شود، گفت:شرکت های خودروساز در سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان ضرر مالی متحمل شدند.
    همچنین در شش ماه اول امسال بیش از هزار میلیارد تومان زیان مالی به شرکت های خودروساز وارد شده است. كاهش میزان تولید خودرو و قطعات، تعطیلی خطوط تولید بسیاری از شركت های قطعه ساز و خودروساز و در كنار آن تعدیل نیرو، نبود سرمایه در گردش شركت های تولیدی و كمبود شدید نقدینگی، صنعت خودروی ایران را با چالش های بسیار زیادی مواجه ساخته است. لذا با رفع تحریم های صنعت خودرو و تحریم های بانکی هزینه اضافی شرکت ها برای تأمین قطعات و مواد اولیه کاهش خواهد یافت و این مسأله به جبران زیان مالی شرکت ها کمک خواهد کرد.
    این کارشناس صنعت خودرو در خصوص تغییرات احتمالی در روند تولید و فروش خودروهای ساخت داخلی با توجه به امضای توافقنامه اخیر در ژنو اظهار داشت:لغو تحریم ها باعث می شود برخی شرکت های خودروساز داخلی بتوانند با برقراری ارتباط بیشتر با خودروسازان خارجی میزان تولید خود را افزایش داده و بخشی از افت تولید سال جاری را جبران نمایند و می توان گفت با رسیدن به تولید پایدار در سال آینده، شرکت های داخلی به سوددهی برسند و تحت تأثیر تغییرات دیگر امکان تأمین مستقیم قطعات فراهم شده و باعث تولید دوباره و رونق محصولاتی چون تندر، مگان و انواع پژو خواهد شد.
    از طرف دیگر تأمین گیربکس های اتوماتیک می تواند منجر به کنترل تقاضای بازار برای این خودروها و کاهش فاصله قیمتی این مدل ها با نمونه های گیربکس دستی شود.
    برنجی پیرامون زمان خروج شرکت های خودرویی از زیان و حرکت به سمت سودده شدن پس از پوشش کامل هزینه های مالی قابل توجه آنها، عنوان کرد: محدودیت های بانکی، مالیاتی و نقدینگی از جمله مشکلات داخلی صنعت خودرو در ایران است. هم اکنون بانک های کشور، خودروسازان و قطعه سازان را محدود کرده و از پرداخت تسهیلات به آنها خودداری می کنند.
    قوانین مالیاتی به ویژه نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز به منزله محدودیتی برای صنعت خودرو بوده و مشکلات زیادی را به ویژه برای قطعه سازان ایجاد کرده است. این وضعیت در حالی مشاهده می شود که هم اکنون به دلیل افت شدید تولید قطعه و خودرو، فعالیت‌ واحدهای قطعه سازی و خودروسازی زیان ده شده است. هرچند نباید فراموش کرد که هزینه مالی سنگین تنها مختص شرکت های خودروساز نیست.
    وی به بورس نیوز گفت: در تمام دنیا شرکت های تولیدکننده و حتی شرکت های تجاری واردکننده، هزینه های مالی خود رادر قیمت تمام شده محصولات محاسبه می کنند و ادارات مالیاتی نیز آنها را می پذیرند.
    هزینه مالی شرکت ها در ایران به دلیل وضعیت خاص اقتصادی، رقم بالایی می باشد که این انتقاد قابل قبول است؛ اما قطعاً خودروساز در این خصوص مقصر نبوده و این مسأله تنها به مشکلات کلان اقتصادی ارتباط دارد.
    در این مقطع زمانی کاهش تولید و فروش مهمترین عامل زیان ده شدن شرکت ها شده است و با تغییر رویکرد دولت و لغو تحریم ها در خصوص این صنعت و حضور شرکای قوی خارجی، خوش بینی به رفع مشکل تولید و فروش را با بهینه کردن قیمت تمام شده بیشتر کرده است. به طوریکه به نظر می رسد طی ماه های آتی شاهد بهبود وضعیت سودآوری گروه هایی همچون خودرو، پتروشیمی و بانک که به دلیل اعمال تحریم های بین المللی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند، خواهیم بود.
    در خاتمه، مدیرعامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان چشم انداز آتی صنعت را با توجه به گمانه زنی ها برای خرید سهام برخی شرکت های این گروه توسط شرکت های خودروساز خارجی، اینگونه ارزیابی کرد:ایران یک بازار جذاب با ابعاد و پتانسیل رشد بالا است و احتمالاً یک عامل پیشرفت برای خودروسازی کل منطقه در آینده خواهد بود. با حفظ منابع مشترک و افزایش انگیزه‌ ایران و شرکت های خودروسازی خارجی، روند مثبتی برای صنعت خودرو در کشور پیش بینی می گردد.
    همچنین همایش بین المللی تهران نشان داد که فضا کاملاً تغییر یافته و همه به دنبال سرمایه گذاری و استفاده از بازار خودروی ایران هستند. جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی به صورت مستقیم یا مشترك در راستای جذب فناوری های نوین و توسعه صادرات و پایگاه مراكز طراحی، آزمون و خدمات مهندسی خودرو در منطقه از دیگر وظایف صنعت خودروی ایران بوده که اخبار مثبت از آینده این صنعت سبب توجه سرمایه گذاران به سهام شرکت های خودرویی شده است و در نتیجه به نظر می رسد خودروسازان خارجی چشم به خرید برخی از واحدهای خودروسازی کشور دارند یا اینکه سایت های تولیدی شهرستان ها اولین گزینه خریداران خارجی باشند.
    از آنجایی که شركت های تولید كننده خودرو در ایران سهامی عام هستند و سرمایه عده بسیار زیادی از سهامداران خرد و كلان را معطوف خود ساخته اند، با توجه به لغو تحریم ها، گمان می رود گرایش بسیار بالایی به معامله و خرید و فروش سهام شركت های خودروسازی در بورس ایران در آینده وجود داشته باشد.

  4. #4


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ورود قیمت گذاری خودرو به مرحله ای جدید؛
    مکانیزم قیمت‌گذاری شورای رقابت به بن‌بست رسید؟
    پرشین خودرو: قیمت‌گذاری خودرو بحثی است که با لغو تحریم‌های صنعت خودرو، درخواست وزیر برای قیمت‌گذاری بر اساس نرخ ارز آزاد و همچنین استعفای رییس شورای رقابت وارد مرحله ای جدید و پیچیده شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان در حالی شورای رقابت را ترک کرد که این شورا هنوز تکلیفی برای قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ارز آزاد، چیزی که موردنظر وزیر صنعت و خودروسازان است، روشن نکرده است.
    خودروسازان اعتقاد دارند نرخ ارز فرمول شورای رقابت، باید از نرخ ارز مبادله‌ای به نرخ ارز آزاد تغییر کند زیرا خودروسازان محصولات خود را با ارز آزاد تولید می‌کنند و این عادلانه نیست که قیمت محصولاتشان بر اساس نرخ مبادله‌ای ارز آزاد تعیین شود.
    اما شورای رقابت در مقابل این خواسته وزیر و خودروسازان مقاومت کرد حال آنکه رییس این شورا، بدون اینکه تکلیفی برای قیمت خودرو تعیین کرده باشد، موضع خود را در مقابل قیمت‌گذاری با ارز آزاد بدون نتیجه رها کرده است.
    با رفتن پژویان سوالی که مطرح می‌شود این است که با وجود اینکه یکی از سرسخت‌ترین مخالفان قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز آزاد یا همان آزادسازی قیمت‌ها، از صحنه بازی خارج شده است، موافقان این مدل قیمت‌گذاری خواهند توانست در غیاب مخالف، خواسته خود را عملی کنند؟ و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، چه بر سر بازار و انتظارات مشتری‌ها برای کاهش قیمت‌ها خواهد آمد؟
    از نظر کارشناسان، تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو در کنار تغییراتی که اخیرا و با لغو تحریم‌ها برای صنعت خودرو ایجاد شده است ضروری به نظر می‌رسد.
    سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با بحث قیمت‌گذاری خودرو به دنیای اقتصاد می‌گوید: مکانیزم قیمت‌گذاری شورای رقابت به بن‌بست رسیده است و تعیین یک مکانیزم جدید و متناسب با وضعیت خودروسازان در شرایط فعلی ضروری به نظر می‌رسد.
    او در ادامه با تاکید بر اینکه حالا تمام مولفه‌های مرتبط با صنعت خودرو به سمت تعیین قیمت خودرو با ارز آزاد در حال حرکت است، می‌گوید: قیمت خودرو باید با توجه به نظام عرضه و تقاضا، قیمت تمام شده و کشش بازار تعیین شود نه با خارج کردن خودروسازها از بازار رقابت و تعیین دستوری قیمت‌ها.
    لیلاز عقیده دارد شورای رقابت ارگانی است که با از دست دادن حمایت‌های دولت دهم، عملا کارآیی خود را از دست داده است؛ زیرا در ارائه راه کارهای جدید برای کنترل بازار موفق عمل نکرده است.

    مشتری‌ها و خودروسازان مقابل یکدیگر نیستند
    رشد ناگهانی قیمت خودرو که اواخر سال گذشته رخ داد، مشتریان بازار خودرو را با شوک و البته سوالات فراوانی برای دانستن چرایی افزایش قیمت‌ها همراه کرد. هر چند خودروسازان توضیحات زیادی برای توجیه افزایش قیمت‌ها به مشتریان بازار خودرو ارائه کردند، اما این توضیحات باعث نشد تا مشتری‌ها بازار خودرو را تحریم نکنند.
    نهایتا با ورود شورای رقابت، قیمت‌های افزایش یافته با کاهشی نسبی همراه شدند و بازار نیز کمابیش به فعالیت خود ادامه داد.
    اما لیلاز عقیده دارد دولت نباید کاری کند که مشتری‌ها و خودروسازان در مقابل یکدیگر قرار گیرند. او در توضیح بیشتر می‌گوید: من کشمکش بین خودروسازان و واردکنندگان یا خودروسازان و دولت را قبول می‌کنم؛ اما قبول نمی‌کنم که میان خودروسازان و مشتریان، در فضایی استاندارد کشمکشی وجود داشته باشد، زیرا اگر فضایی مناسب برای فعالیت این دو گروه وجود داشته باشد این دو به راحتی می‌توانند روابط خود را تنظیم کنند. .
    لیلاز عقیده دارد در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات خودروسازان بازاری است که از دست رفته؛ او می‌گوید حالا باید خودروسازان تمام تلاش خود را بکنند تا بار دیگر بازار را به دست بیاورند و برای انجام دادن این کار، افزایش قیمت می‌تواند بازار را برای همیشه از دست خودروسازان خارج کند. لیلاز افزایش قیمت‌ها را برای خودروسازان کابوسی می‌داند که آنها از گرفتار شدن به آن حتی بیش از مشتریان بازار خودرو هراس دارند.
    اما اظهارات لیلاز در حالی است که قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز آزاد، قیمت خودرو را با افزایش همراه خواهد كرد، این افزایش قیمت را خودروسازان نیز تایید می‌کنند، اما در کنار آن به این موضوع نیز اشاره می‌کنند که اگر قیمت‌گذاری به عهده خودروسازان قرار داده شود، با رقابتی که در بازار ایجاد می‌شود قیمت‌ها افزایش چشمگیری پیدا نخواهند کرد و چه بسا با کاهش نیز همراه باشند.
    حالا اما با استعفای رییس شورای رقابت، هیچ بعید نیست که با تلاش محمدرضا نعمت‌زاده، خودرو از لیست کالاهای انحصاری خارج شود و نظارت بر قیمت‌گذاری آن بار دیگر به دست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیفتد.
    هرچند تلاش‌های نعمت‌زاده برای خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری با انتقادات فراوانی همراه بود، اما او در حاشیه همایش بین‌المللی خودروسازان بار دیگر این موضوع را مطرح کرد. به نظر می‌رسد وزیر سخت به دنبال عملی کردن ایده خود است و با توجه به کم رنگ شدن نقش شورای رقابت در دولت یازدهم هیچ بعید نیست در آینده شاهد خارج شدن خودرو از لیست کالاهای انحصاری و تعیین قیمت آن توسط خودروسازان باشیم.

    مردم باور کنند کاهش قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست
    کاهش قیمت خودرو، امیدی است که چراغ آن نزدیک به یک سال است در دل مشتریان بازار خودرو روشن است.
    هر چند این امید با لغو تحریم‌های صنعت خودرو، بازگشت شرکای خارجی خودروسازان یا موافقت صندوق توسعه ملی با پرداخت تسهیلات دو میلیارد دلاری به قطعه‌سازان پررنگ تر از قبل هم شد؛ اما کارشناسان عقیده دارند تضعیف صنعت خودرو به قدری شدید بوده است که حتی با برطرف شدن این مشکلات نیز امید به کاهش قیمت‌ها، امیدی واهی است. یکی از این کارشناسان محمود دودانگه است.
    او که عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی و رییس هیات‌مدیره شرکت خودروسازی سایپا نیز است، در رابطه با احتمال کاهش قیمت‌ها می‌گوید: ریشه مشکلات خودروسازان در واقع به اواخر سال 1390 باز می‌گردد. اشاره او به افزایش نرخ ارز در این سال و همچنین تامین نشدن تسهیلات مالی خودروسازان از سوی بانک‌ها است.
    دودانگه در ادامه می‌گوید: در این سال به دلیل مشکلات مالی فراوان، خودروسازان نتوانستند از ظرفیت تولید خود استفاده کنند، آنها همزمان با کاهش نقدینگی از سوی بازار به دلیل افت فروش و همچنین تامین نشدن نیازهای مالی شان توسط بانک‌ها با بحرانی مواجه شدند که تولیداتشان را به شدت کاهش داد.
    اودر ادامه به افزایش هزینه‌های سربار خودروسازان به دلیل افت تولید اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به همزمانی تمام این اتفاقات ناخوشایند برای صنعت خودرو می‌توان گفت یک زنجیره منفی در این صنعت ایجاد شده است که باید در جایی شکسته شود.
    او با اشاره به تاثیر مشارکت مشتریان در چرخاندن چرخ صنعت خودرو با خرید محصولات خودروسازان، شکستن این زنجیره منفی در صنعت خودرو را روشن شدن تکلیف مشتری‌های صنعت خودرو می‌داند.
    دودانگه در توضیح بیشتر می‌گوید: مردم باید از بلاتکلیفی خارج شوند؛ یعنی باید باور کنند که کاهش قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست، خودروسازان در حال حاضر در زیان به سر می‌برند و محصولاتشان را زیر قیمت بازار می‌فروشند، با این شرایط، کاهش قیمت خودرو چطور امکان‌پذیر خواهد بود؟
    به عقیده رییس هیات‌مدیره سایپا، کاهش قیمت زمانی رخ می‌دهد که تقاضا از سوی مشتریان ادامه داشته باشد تا به این واسطه تولید نیز افزایش پیدا کند.
    چندی قبل محمدرضا نعمت‌زاده نیز صحبت‌هایی مشابه در رابطه با قیمت خودرو داشت، او نیز به این نکته اشاره کرده بود که قیمت‌ها بیش از این کاهش نخواهند یافت.
    اما با توجه به موافقت صندوق توسعه ملی با پرداخت تسهیلات دو میلیارد دلاری به قطعه‌سازان، آیا باز هم می‌توان امیدی به کاهش قیمت‌ها داشت؟ هر چند این تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان هنوز انجام نشده است؛ اما این انتظار وجود دارد که با تامین این تسهیلات، چرخ تولیدات قطعه‌سازان روان تر بچرخد و قطعات بیشتری به خطوط تولید خودروسازان برسد، به این ترتیب شاید با رشد تولیدقیمت‌ها اندکی کاهش یابند.
    در همین حال دودانگه می‌گوید: این میزان نقدینگی تنها بخشی از نیاز زنجیره خودروسازی را تامین می‌کند، اما می‌تواند کمک خوبی برای خودروسازان باشد؛ ولی واقعیت این است که نیاز به نقدینگی صنعت خودرو بیش از اینهاست.
    او در ادامه به دو هزار میلیارد تومانی اشاره می‌کند که هیچ گاه به دست خودروسازان نرسید و می‌گوید: این میزان نقدینگی برای احیای صنعت خودرو ضروری است، زیرا خودروسازان به دلیل دولتی بودن نمی‌توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند؛ بنابراین این میزان نقدینگی برای خودروسازان باید از محلی دیگر به جز صندوق توسعه ملی تامین شود.
    در حال حاضر موافقت‌های اولیه برای پرداخت تسهیلات 2 میلیارد دلاری به قطعه‌سازان صورت گرفته است، اما در نهایت این قطعه‌سازان هستند که باید با جلب نظر بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی، راهی برای دریافت این تسهیلات باز کنند.

  5. #5


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اتمام حجت با خودروسازان جهانی در آستانه حضور دوباره
    پرشین خودرو: در حالیكه حضور خودروسازان و قطعه سازان معتبر جهان و همچنین اظهارات قاطعانه دولتمردان و خودروسازان ایران در تهران مورد توجه گسترده رسانه های خارجی و داخلی قرار گرفت، اما به نظر می رسد برخی از گروه های داخلی تلاش می كنند تا با رویكردهایی در تضاد با منافع ملی، دستاوردهای اخیر را به حاشیه ببرند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آنچه مسلم است در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران خواسته های این صنعت به وضوح و با قاطعیت تمام مطرح و بر این موضوع تاكید شد كه به هیچ وجه فرایندهای گذشته خودروسازان خارجی و نحوه حضور آنها در بازار ایران به شیوه های قبلی امكان پذیر نخواهد بود.
    با این همه موضوعی كه امروز بر پهنه ارتباط و تعامل خودروسازان ایرانی با شركت های بین المللی همین حوزه حكم فرما شده، نتیجه و برآیند رویدادهایی گوناگون است كه تنها اقتصادی نیستند و گرمای سیاست نیز به داغی این تنور مدد رسانده است.
    به روایتی 12 و به گفته ای 20 شركت و كشور در همایش بین المللی صنعت خودروی ایران حضور به هم رساندند. همایشی كه نخستین تجربه نبود اما از نظر تعداد حضور و سطح حساسیت به راحتی می توان آن را برای نخستین بار دانست.
    به گزارش موج، با این وجود فضای حاكم بر این رویداد را می توان تابعی دانست از آن‌چه در ماه های اخیر در كشور روی داده است؛ تدبیر، تعامل و پای بند بودن به بازی برد – برد در مراوده با دنیا.
    این كلید، قفل 10 ساله مذاكره با كشورهای معمولی و قدرتمند در سپهر سیاست را گشود و مدلی موفق را ارایه كرد تا براساس آن پیشرفت و پیشبرد امور در حوزه های مختلف امكان پذیر شود.
    صنعت خودروی ایران آن زمان كه برای همكاران و هم‌كیشان خارجی خود دعوت نامه امضا می كرد و می فرستاد هم به یاد داشت و فراموش نكرده بود كه برخی از آنان در گذشته ای نه چندان دور، تسلیم خواسته های سیاسیون شدند و دست شركای ایرانی را در پوست گردو رها كرده و به خوش خدمتی سیاست ورزان زیاده خواه پرداختند.
    اما آنان می دانستند كه این مرحله، زمان مناسبی برای تسویه حساب نیست. فرصت حضور در ایران باید یك‌بار دیگر در اختیار پیش قراولان خودروسازی دنیا قرار گیرد تا صنعت خودروی ایران از نتایج آن منتفع شوند. از این رو آنان دعوت را انجام دادند و با روی گشاده به استقبال آنانی رفتند كه این دعوت را اجابت كردند. آنانی كه تعدادشان هم كم نبود و از نظر جدیت و سطح حضور هم كم نگذاشتند.
    همایش آغاز شد و سخنرانان از میزبان گرفته تا میهمانان، یكی پس از دیگری تریبون در اختیار گرفته و هر كسی از ظن خود به جست وجوی یار پرداخت. در این میان این ایرانیان تیزهوش بودند كه نشان دادند می دانند بزنگاه یادآوری كم لطفی شریكان دیروز و میهمانان امروز چه وقتی بوده است؟!
    ایرانیان از معاون رییس دولت گرفته تا وزیر و معاون وزیر و مدیران خودروسازی هر یك در سخنان خود، علاوه بر یادآوری توان صنعت خودرو و تشریح زمینه های همكاری، مستقیم و غیرمستقیم به مطالبه گران حضور در ایران گفتند كه ایرانیان برای همكاری و شراكت با خودروسازان جهانی می خواهند آغوش بگشایند اما طرح نو دراندازند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت گفت قراردادی بین صنعتگران خودروی ایران با شركت های خارجی امضا نخواهد شد، مگر این‌كه تعهد صادرات ضمیمه آن باشد. رییس هیات عامل ایدرو به خودروسازان خارجی گفت كه باید اقدامات گذشته را جبران كنند و مدیران عامل خودروساز داخلی نیز از وداع با مونتاژكاری سخن گفته و مبنای همكاری دوباره با شركای آینده را تولید، تولید و تولید عنوان كردند.
    مجموع این سخنان و گفته ها، اتمام حجتی بود با آنان كه به بازار و صنعت خودروی ایران چشم حضور و همكاری دوباره دوخته اند. ایرانیان اگر چه در سایه سیاه تحریم سختی كشیدند و رنج دیدند اما هر چه بود به سلامت گذشتند تا نشان دهند توان و ظرفیت آن‌ها بیش از آنی است كه گاه تصور می شود.

  6. #6


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیر عامل گروه کیان خودرو نوین اعلام کرد:
    ضرورت شفاف سازی مذاکرات و توافقات با خودروسازان بزرگ دنیا
    پرشین خودرو: پرشین خودرو: مدیر عامل گروه کیان خودرو نوین اعلام کرد: رویکرد جدید خودروسازان با شرکت های مطرح خارجی باید به صورت شفاف و هدفمند دنبال شود تا ضمن تامین منافع ملی انگیزه سرمایه گذاری داخلی در این صنعت افزایش یابد.
    عباس کیان پور در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب، اظهار كرد: در حال حاضر بخشی از صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور این پتانسیل را دارد که تولیدات خود را با استانداردهای جهانی انطباق داده و بخش دیگری نیز متاسفانه با عدم رسیدگی دستگاه های ذیربط دچار رکود شدید شده اند که همین امر تکنولوژی و طراحی صنعت قطعه سازی کشور را با تحولات روز دنیا فاصله داده است.
    وی افزود: تعامل با طراحان و قطعه سازان مطرح خارجی به ارتقای سطح تکنولوژی در صنعت خودروسازی کشور و مطابقت با استانداردهای جهانی کمک بسیاری خواهد کرد.وی همچنین با اشاره به منابع انسانی ارزشمند و وجود طراحان با تجربه در صنعت خودرو، بیان کرد: ظرفیت های بالای صنعت خودروسازی و پتانسیل های موجود در این بخش توانسته 30درصد از صنعت قطعه سازی را به استانداردهای جهانی برساند این در حالیست که با توافقات اخیر می توانیم این رقم را به بالای 70درصد ارتقا دهیم.
    کیان پور افزود: بزرگترین مشکل صنعت خودرو کشور کمبود نقدینگی و تورمی است که سرمایه گذاران را به مسیر انحرافی سوق داده و با برگزاری این همایش امیدی که در خودروسازان و قطعه سازان بوجود آمده زمینه بازگشت سرمایه را به این صنعت فراهم می کند.
    مدیر عامل گروه کیان خودرو نوین خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت کشورهای آمریکای شمالی و ژاپن بتوانیم صنعت خودرو کشور را به سطح قابل توجهی در عرصه های جهانی برسانیم و با شناساندن محصولات خود در سراسر جهان بازار رقابتی سالم و مناسبی را بوجود آوریم.

  7. #7


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اتمام حجت با خودروسازان جهانی در آستانه حضور دوباره
    پرشین خودرو: در حالیكه حضور خودروسازان و قطعه سازان معتبر جهان و همچنین اظهارات قاطعانه دولتمردان و خودروسازان ایران در تهران مورد توجه گسترده رسانه های خارجی و داخلی قرار گرفت، اما به نظر می رسد برخی از گروه های داخلی تلاش می كنند تا با رویكردهایی در تضاد با منافع ملی، دستاوردهای اخیر را به حاشیه ببرند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آنچه مسلم است در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران خواسته های این صنعت به وضوح و با قاطعیت تمام مطرح و بر این موضوع تاكید شد كه به هیچ وجه فرایندهای گذشته خودروسازان خارجی و نحوه حضور آنها در بازار ایران به شیوه های قبلی امكان پذیر نخواهد بود.
    با این همه موضوعی كه امروز بر پهنه ارتباط و تعامل خودروسازان ایرانی با شركت های بین المللی همین حوزه حكم فرما شده، نتیجه و برآیند رویدادهایی گوناگون است كه تنها اقتصادی نیستند و گرمای سیاست نیز به داغی این تنور مدد رسانده است.
    به روایتی 12 و به گفته ای 20 شركت و كشور در همایش بین المللی صنعت خودروی ایران حضور به هم رساندند. همایشی كه نخستین تجربه نبود اما از نظر تعداد حضور و سطح حساسیت به راحتی می توان آن را برای نخستین بار دانست.
    به گزارش موج، با این وجود فضای حاكم بر این رویداد را می توان تابعی دانست از آن‌چه در ماه های اخیر در كشور روی داده است؛ تدبیر، تعامل و پای بند بودن به بازی برد – برد در مراوده با دنیا.
    این كلید، قفل 10 ساله مذاكره با كشورهای معمولی و قدرتمند در سپهر سیاست را گشود و مدلی موفق را ارایه كرد تا براساس آن پیشرفت و پیشبرد امور در حوزه های مختلف امكان پذیر شود.
    صنعت خودروی ایران آن زمان كه برای همكاران و هم‌كیشان خارجی خود دعوت نامه امضا می كرد و می فرستاد هم به یاد داشت و فراموش نكرده بود كه برخی از آنان در گذشته ای نه چندان دور، تسلیم خواسته های سیاسیون شدند و دست شركای ایرانی را در پوست گردو رها كرده و به خوش خدمتی سیاست ورزان زیاده خواه پرداختند.
    اما آنان می دانستند كه این مرحله، زمان مناسبی برای تسویه حساب نیست. فرصت حضور در ایران باید یك‌بار دیگر در اختیار پیش قراولان خودروسازی دنیا قرار گیرد تا صنعت خودروی ایران از نتایج آن منتفع شوند. از این رو آنان دعوت را انجام دادند و با روی گشاده به استقبال آنانی رفتند كه این دعوت را اجابت كردند. آنانی كه تعدادشان هم كم نبود و از نظر جدیت و سطح حضور هم كم نگذاشتند.
    همایش آغاز شد و سخنرانان از میزبان گرفته تا میهمانان، یكی پس از دیگری تریبون در اختیار گرفته و هر كسی از ظن خود به جست وجوی یار پرداخت. در این میان این ایرانیان تیزهوش بودند كه نشان دادند می دانند بزنگاه یادآوری كم لطفی شریكان دیروز و میهمانان امروز چه وقتی بوده است؟!
    ایرانیان از معاون رییس دولت گرفته تا وزیر و معاون وزیر و مدیران خودروسازی هر یك در سخنان خود، علاوه بر یادآوری توان صنعت خودرو و تشریح زمینه های همكاری، مستقیم و غیرمستقیم به مطالبه گران حضور در ایران گفتند كه ایرانیان برای همكاری و شراكت با خودروسازان جهانی می خواهند آغوش بگشایند اما طرح نو دراندازند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت گفت قراردادی بین صنعتگران خودروی ایران با شركت های خارجی امضا نخواهد شد، مگر این‌كه تعهد صادرات ضمیمه آن باشد. رییس هیات عامل ایدرو به خودروسازان خارجی گفت كه باید اقدامات گذشته را جبران كنند و مدیران عامل خودروساز داخلی نیز از وداع با مونتاژكاری سخن گفته و مبنای همكاری دوباره با شركای آینده را تولید، تولید و تولید عنوان كردند.
    مجموع این سخنان و گفته ها، اتمام حجتی بود با آنان كه به بازار و صنعت خودروی ایران چشم حضور و همكاری دوباره دوخته اند. ایرانیان اگر چه در سایه سیاه تحریم سختی كشیدند و رنج دیدند اما هر چه بود به سلامت گذشتند تا نشان دهند توان و ظرفیت آن‌ها بیش از آنی است كه گاه تصور می شود.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University