.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 621 از 771 نخستنخست ... 121521571601611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631641671721 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,201 تا 6,210 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6201


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی انجمن قطعه سازان کشور:
    باید از اشتباهات گذشته صنعت خودرو درس گرفت
    پرشین خودرو: عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان کشور گفت: باید مراقب زحمات 18 سال گذشته خودروسازی در ایران به خصوص در زمینه توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی آن باشیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رضا طباطبائیان با بیان این مطلب اظهار داشت: خلاء عدم وجود متخصصان صنعت خودرو، و کسانی که سیاست های آینده خودرو اعم از سند چشم انداز و افق 1404 را می شناختند و با نقشه راه رسیدن به این اهداف آشنا بوده اند در جایگاه های تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور موجب شده است که طی این دو سال بحران حاکم بر صنعت خودرو متاسفانه راهکار مناسبی برای خروج از آن بحران تدوین و اجرا نشود.
    وی افزود: چنانچه درس آموخته شده از این بحران را به درستی نگیریم و اشتباهات گذشته را بازنگری نکنیم مطمئنا به این صنعت خدمتی نکرده ایم و حتی در صورت حل بحران کنونی با مشکلات بدتری در آینده مواجه خواهیم شد.
    طباطبائیان با بیان اینکه بازار جذاب و جوان خودروسازی ایران و همینطور منطقه خاص جغرافیایی کشورمان موجب جذابیت سرمایه گذاری خارجی شده است، تصریح کرد: باید مراقب زحمات 18 سال گذشته خودروسازی باشیم چراکه سند چشم انداز بر مبنای توسعه این دو مهم تنظیم شده و متولیان این صنعت وظیفه حراست از آن را باید داشته باشند.
    به گزارش موج، عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازی و قطعه سازی زمینه حضور متخصصان این صنعت برای دستیابی به اهداف چشم انداز و افق 1404 در جایگاه های مهم تصمیم گیری صنعت کشور محقق شود و موجب پیشرفت در این بزرگترین حرکت صنعتی کشور باشیم.

  2. #6202


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    50 سال حضور پرثمر در صنعت خودرو
    موستانگ جوان شد
    پرشین خودرو: کمتر کسی را می‌توان در دنیا و یا حتی در کشور خودمان پیدا کرد که خاطره‌ای از خودروهای فورد موستانگ نداشته باشد، خاطراتی که توسط فیلم‌ها، تلویزیون، موسیقی، بازی‌های ویدئویی (درایور) و... در این چند ساله عمر در ذهن‌های مردم حک شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، طراحی ظاهری را می‌توان الهام بخش شور و نشاط بالای خودروهای اسپرت دانست. هرچند ظاهر خودرو با تغییرات زیادی همراه بوده اما با یک نگاه کلی به خودرو می‌توان جلوه‌ای از نسل فعلی موستانگ را در کالبد خودرو نظاره کرد. با توجه به این که با مشاهده تصاویر می‌توان تغییرات اعمال شده را به وضوح تشخیص داد، به همین دلیل تاکیدی بر مقایسه آن با نسل قبل نداریم، اما اگر بخواهیم به صورت جدا و در قالب یک خودر جدید به آن نگاه کنیم باید گفت که در جلو خودرو از جلوپنجره شش ضلعی مشبک لانه زنبوری به همراه تیغه‌های شکافنده هوای طرفین، چراغ‌های LED و زنون مجهز به چراغ‌های مخصوص روز کشیده شده از جلو پیشانی تا روی گلگیرهای جلو، مه شکن‌های بزرگ با چراغ‌های نواری شکل نقش بسته شده در بالای مه‌شکن‌ها، فاب یا تیغه دفع کننده‌های هوای استفاده شده در زیر سپر جلو، هودهای ارث رسیده بر روی کاپوت و در عقب خودرو از دیفیوزر زیرین سپر، چراغ‌های سه گانه سنتی هر طرف با طراحی نو، باله کوچک عقب و ردیف دوازده‌تایی لامپ‌های LED قرمز رنگ جاسازی شده در بالای شیشه عقب خودرو اشاره کرد.
    طراحی داخلی
    طبق اطلاعات رسمی منتشر شده توسط فورد، فضای داخلی توسط چندین لایه ضخیم پارچه‌ای، عایق بندی شده که در کنار تجهیزات چشم نواز داخلی، محیطی لوکس و ارگونومی و راحتی را به وجود آورده است. با یک نگاه سطحی به داخل خودرو، اوج ظرافت و خلاقیت طراحان کار کشته آن را درک خواهید کرد، تجهیزات با نظم خاص و به طور مفیدی چیده شده و به تن اکثر آن‌ها هم لباس چرم پوشانده شده است. با وجود تجهیزات رفاهی گسترده، فضای داخلی به سمت خودروهای لوکس و سدان سوق داده شده و از هدف اصلی که همان طراحی یک کابین و فضای اسپرت برای یک خودروی اسپرت است، فاصله گرفته شده است، شاید تنها انتقادی که می‌توان از طراحی داخلی این خودرو داشت، همان جمله قبل باشد. از امکانات جانبی مهم خودرو هم می‌توان به فاکتورهایی همچون استارت لمسی، سیستم ناوبری و صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی کنسول مرکزی به همراه 12 بلندگو سیستم صوتی و... اشاره کرد.
    پیشرانه
    پیشرانه‌های مورد استفاده در خودرو بر خلاف تصور، مخاطبان خود را شوکه می‌کند، زیرا در کنار پیشرانه 5.0 لیتری V8، از یک پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست هم استفاده شده است، دلیل شوکه کردن آن هم این است که هرگز نمی‌توان تصور کرد که یک روز دو کلمه " محیط زیست " و " موستانگ " در یک جمله مشترک و در کنار یکدیگر قرار بگیرند، به هر حال مهندسین فورد با اصلاح زمان‌بندی بادامک‌ها، استفاده از یک مانیفولد ورودی ویژه و نصب یک توربوشارژر بر روی پیشرانه دوستدار محیط زیست، قدرت خروجی پیشرانه را به 305 اسب‌بخار و گشتاور خروجی آن را هم به 407 نیوتن‌متر رسانده‌‌اند. همانطور که در ابتدای شروع این مبحث گفته شد، یک پیشرانه 5.0 لیتری V8 هم به کار گرفته شده که با سوزاندن مخلوط بنزین و هوا باهم دست به تولید قدرت خروجی برابر با 420 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 529 نیوتن‌متر می‌زنند. پس از طی کردن پروسه تولید قدرت در موتور، نیرو توسط سیستم کلاچ دوبل به گیربکس شش سرعته دستی ( گیربکس اتوماتیک به همراه شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان در صورت سفارش ) منتقل شده که پس از اعمال تغییرات بر روی آن و هماهنگ کردن قدرت بسته به نیاز خودرو، روانه دیفرانسیل عقب شده و پس از اعمال تغییرات نهایی، به دست چرخ‌های 19 اینچی محور عقب سپرده می‌شود.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  3. #6203


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    موتور 5 لیتری جدید ولوو آماده خدمت در مسابقات
    پرشین خودرو: ولوو با توقف تولید موتورهای 6 لیتری، تعهد خود به موتورهای چهار سیلندر دوستدار محیط‌زیست را نشان داد اما آنها اکنون از موتور 5 لیتر V8 جدیدی برای مسابقات سوپرخودرو V8 رونمایی کردند.
    این موتور بر اساس موتور 4.4 لیتری V8 کارخانه که از آن در مدل‌های S80 و XC90 استفاده شده بود، ساخته شده است. از موتور جدید برای اولین بار در مدل ولوو پول‌استار ریسینگ S60 استفاده خواهد شد. پول‌استار این موتور را با هدف شرکت در مسابقات دستکاری کرده و تغییر داده است.
    جزئیات دقیق عملکرد موتور منتشر نشده است اما گفته شده که این موتور از قطعات آلومینیومی، بدنه‌های هشت سوپاپ و نسبت تراکم 10:1 بهره می‌برد. طبق گزارشات غیررسمی، موتور صدای خیلی خاصی هم دارد.
    کریستین دال، مدیر اجرایی پول‌استار گفته است: ما شبیه‌سازی‌های زیاد و تست‌های فراوانی روی این موتور انجام دادیم و از نتایج و آمار و ارقامی که به دست آوردیم، راضی و خوشحال هستیم. قدم بعدی قرار دادن موتور در خودرو و پیروی از جدول زمانی پیش‌فصل مسابقات است.

  4. #6204


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس اتحادیه لاستیک، روغن موتور و *****:
    مردم منتظر کاهش قیمت ها نباشند
    پرشین خودرو: رئیس اتحادیه لاستیک، روغن موتور و ***** اعلام کرد: بازار لاستیک، روغن موتور و ***** دستخوش افزایش قیمت شده است که این امر توان خرید مصرف کننده را پایین آورده است.
    عباس سماواتی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: نوسانات نرخ دلار این صنف را نیز تحت تاثیر قرار داده است و تا به ثبات نرسیدن نرخ دلار، شرایط خوبی را پیش رو نخواهیم داشت. کاهش قیمت دلار به طور موقت تاثیری در بازارکالای مربوطه ندارد و زمانی موثر خواهد بود که قیمت دلار از ثبات حداقل یکساله برخوردار شود. در غیر این صورت نه تنها نباید در انتظار کاهش قیمت اجناس بود بلکه افزایش قیمت ها نیز دور از ذهن نیست.
    وی با اشاره به مطلوب بودن بازار روغن موتور، اظهار داشت: در حال حاضر تولید روغن موتور داخل کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است و با توجه به میزان افزایش تولید این محصول، سازندگان توان رقابتی خوبی در بازار روغن موتور با کشورهای دیگر دارند و حتی می‌توانیم صادرات مطلوبی را در این بخش داشته باشیم.
    رئیس اتحادیه لاستیک، روغن موتور و ***** در ادامه گفت: متاسفانه تنها مشکل پیش روی این صنف تولیدی، ورود روغن موتورهای تقلبی به بازار است که سودجویان با کپی برداری از برندهای تجاری مطرح در این بخش تاثیر نامطلوبی را بر بازار روغن موتور داشته اند که این صنف نیازمند توجه مسئولین مربوطه در این زمینه است.
    وی گفت: امیدواریم با تمحیداتی که دولتمردان در این صنف خواهند گرفت بتوانیم پیشرفت قابل توجهی را در این بخش داشته باشیم تا بتوانیم دست سودجویان و متقلبین این صنف را در بازار روغن موتور کوتاه کنیم.

  5. #6205


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تاسف پژو و رنو از قطع روابط با ایران
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان کشور با بیان اینکه نمایندگان رنو و پژو از قطع روابط با ایران ابراز تاسف كردند،‌ تصریح کرد: این دو شرکت تنها دستورات دولت‌شان را اجرا کردند، حتی به گفته نماینده رنو، این گروه خودروسازی خواستار ادامه همکاری با ایران در زمان تحریم‌ها بودند اما با تهدید آمریکا مبنی بر تعطیلی خطوط تولید این شرکت در این کشور مواجه شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان کشور به ورود خودروسازان خارجی به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: طی جلسه‌ای که نعمت‌زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) با نمایندگان رنو و پژو برگزار کرد، برخوردی جدی با آنها داشت و مسئله قطع یک طرفه روابطشان با ایران را متذکر شد.
    وی با بیان اینکه نمایندگان رنو و پژو نیز از این موضوع ابراز تاسف کردند،‌ تصریح کرد: رنو و پژو تنها دستورات دولت‌شان را اجرا کردند، حتی به گفته نماینده رنو، این گروه خودروسازی خواستار ادامه همکاری با ایران در زمان تحریم‌ها بود اما با تهدید آمریکا مبنی بر تعطیلی خطوط تولید این شرکت در امریكا مواجه شد.
    نعمت‌بخش افزود: نمایندگان این دو شرکت قول ادامه همکاری را پس از لغو تحریم‌ها دادند.
    وی تصریح كرد: متاسفانه در این مدت اخبار غیرواقعی زیادی در خصوص جلسه وزیر صنعت با خودروسازان خارجی منتشر شد اما واقعیت این است كه هر دو طرف خواستار احیای دوباره روابط بودند.
    دبیر انجمن خودروسازان کشور در ادامه با بیان اینکه در اروپا تقریبا هیچ كدام از خودروسازان در حد ظرفیت خود کار نمی‌کنند، اظهار داشت: سرانه خودرو در ایران هر ۵ نفر یک خودرو ولی در امریکا و اروپا هر ۳ نفر ۲ خودرو است، از این رو آنها به دنبال بازاری برای استفاده از ظرفیت خودروسازی خود هستند.
    به گزارش افکار نیوز، وی تصریح کرد: قطعا اگر قرار باشد ما هم مقابله به مثل کرده و به دلیل قطع یک طرفه روابط از سوی آنها هم‌اکنون اقدام به همکاری نکنیم اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌ایم.
    نعمت‌بخش اظهار داشت: به عنوان مثال خودروی ۲۰۶، ۸۰ درصد تولید داخل و خودروی L۹۰، درصد ۶۰تولید داخل است که هر دوتوانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند، بنابراین اگر قرار باشد این محصولات را تولید نکنیم هم قطعه‌سازان و هم خودروسازان ما متضرر خواهند شد.
    وی در خصوص افزایش کیفیت خودرو نیز افزود: بعضی از قطعاتی که وابسته به پژو بود از چین وارد کشور شد، البته این محصولات استانداردهای اولیه را دارا هستند اما فاقد استانداردهای کامل اروپایی هستند از این رو احیای همکاری‌های ایران و اروپا در افزایش کیفیت خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود.
    دبیر انجمن خودروسازان کشور به تسریع روند توسعه محصولات اشاره کرد و گفت: عمده نارضایتی مردم به دلیل خودروهای قدیمی است بنابراین اگر توسعه محصولات سرعت گیرد و خودروهای جدید به بازار عرضه شود، قطعا رضایت مردم نیز جلب خواهد شد.

  6. #6206


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    همیشه پای یک چینی در میان است
    پرشین خودرو: بازار خودرو ایران به دلیل حجم بالای تقاضا همیشه از سوی خودروسازان خارجی جذابیت داشته است حال آنکه دو خودروساز قدر کشور که همیشه از حمایت دولت نیز برخوردار بودند، هیچ گاه اجازه ورود به این بازار را به دیگر شركت‌های خارجی نداده‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در همین حال اگر چه شرکت پژو توانست قرارداد تقریبا یک طرفه‌ای را با ایران خودرو در سال2003 منعقد کند، اما پس از آن قرار بر تولید پلت‌فرم مشترک با دیگر خودروسازان جهانی شد که در این بین رنو به عنوان اولین شرکت توانست در این زمینه قراردادی را منعقد کند. پس از آن شرکت‌های خودروساز تقریبا اجازه ورود به هیچ خودروسازی را ندادند که البته در این بین خودروسازان خصوصی از این امر مستثنی بودند.
    اما ورود چینی‌ها به ایران همیشه از سوی خودروسازان کشورمان به عنوان تهدیدی جدی تلقی می‌شد. حتی آنها خودروسازان چینی را به موریانه‌ای تشبیه می‌کنند که کم‌کم پایه‌های صنعت داخلی را با نابودی مواجه خواهند کرد؛ بنابراین برخورد با چینی‌ها همیشه با احتیاط مضاعفی روبه‌رو بود، حال آنکه در دوره مدیریت منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین ایران خودرو قرارداد تولید مشترک با خودروساز چینی چری منعقد شد.
    این دو شرکت با توجه به بحران سوخت جهانی، افزایش قیمت بنزین در ایران و طرح هدفمندی یارانه‌ها قرار بود خودروی ارزان و کم مصرفی را به تولید برسانند حال آنکه دولت نهم به طور جدی مانع از اجرای این قرار داد شد، و حتی وزیر وقت این دولت به صراحت عنوان کرد که «کلنگ تولید هیچ خودرو چینی در ایران به زمین زده نخواهد شد.» هر چند شرکت چری چین با خرید سهام یک شرکت خصوصی خودروساز توانست خط مونتاژ خودروهای خود را آغاز کند؛ اما ناکامی در این قرارداد به خودروسازان چینی فهماند که صنعت خودرو ایران تمایلی به ورود چینی‌ها در این حیطه ندارد.
    در این بین ذهنیت مشتریان ایرانی نیز جایگاه چینی‌ها را بیش از پیش در صنعت خودرو کشورمان تضعیف می‌کرد. ورود اجناس بی‌کیفیت و ارزان چینی به ایران ذهنیت بدی را در مورد کالاهای این کشور به‌وجود آورده بود، حال آنکه چنین افکاری می‌توانست به کل کالاهای وارداتی چین یا حتی خودروهای چینی تعمیم پیدا کند؛ بنابراین به طور قطع می‌توان گفت که صنعت خودرو و مسوولان و دست‌اندرکاران آن در هر دوره‌ای طالب ورود و حضور خودروسازان مطرح دنیا به این حیطه بودند حال آنکه هیچ‌گاه به چینی‌ها روی خوش نشان ندادند.
    در این بین تحریم صنعت خودرو کشور و حتی ترک خودروسازان فرانسوی یا ژاپنی از کشورمان نیز نتوانست گرایشی به خودروسازان چینی به‌وجود آورد اگر چه در گوشه و کنار اخباری مبنی‌بر تولید پلت‌فرم مشترک با خودروسازان چینی به گوش می‌رسد؛ اما این اخبار هیچ‌گاه به طور رسمی اعلام نشد.
    به گزارش دنیای اقتصاد، در هر حال با خروج شرکت پژو از ایران و همزمان با آن کاهش جدی تولید خودرو در کشور و مشکلات و چالش‌های نقدینگی خودروسازان داخلی، این باور را به‌وجود آورد که خودروسازان به هر حال ناگزیر از همکاری با چینی‌ها خواهد بود؛ چراکه چین تنها کشوری بود که مواضع مشترک استراتژیک با ایران داشت و نقل و انتقالات پولی نیز تا حدودی با آن به راحتی انجام می‌شد.
    در این بین با مشکلاتی که تحریم صنعت خودرو به‌وجود آورد، در برخی از مواقع این چین بود که می‌توانست به حل این مشکلات و چالش‌ها کمک کند کما اینکه تولید برخی از خودروها تنها به دلیل عدم تامین قطعه‌ای خاص متوقف می‌شد، حال آنکه واردات قطعه از چین می‌توانست تا حدود زیادی مشکل گشا باشد. یک دست‌اندرکار صنعت خودرو در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید که واردات قطعات چینی برای ادامه تولید برخی از خودروها در شرایط تحریم را می‌توان نقطه عطفی در صنعت خودروی کشورمان خواند؛ چراکه استفاده از این قطعات از روی اجبار بود و کیفیت خودروهای تولیدی را با وجود نظارت‌های متعدد با چالش جدی مواجه می‌کرد.
    تامین برخی از قطعات از چین در غیاب خودروسازان فرانسوی، مسوولان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو کشورمان را نیز نگران کرده بود حال آنکه چاره‌ای جز این نبود. از سوی دیگر برخی از چینی‌های مونتاژ کار در ایران نیز از غیبت دیگر خودروسازان و مهم‌تر از آن تحریم خودرو کشورمان استفاده کردند و با افزایش دو یا سه برابری قیمت محصولاتشان، مبادرت به افزایش تولید کردند. بر این اساس واردات برخی خودروهای چینی نیز که پیش از این سابقه نداشت، رو به افزایش بود و هم‌اکنون نیز این خودروسازان به طور جدی اقدام به پیش فروش برخی از خودروهای خود به مشتریان داخلی کرده‌اند.

    باید چینی‌هارا جدی بگیریم؟
    همزمان با ترک پژو و کاهش فعالیت‌های رنو در ایران و به دنبال آن افزایش فعالیت چینی‌ها در تولید و واردات خودرو، برخی از مسوولان و دست‌اندرکاران و حتی خودروسازان نسبت به وضعیت به‌وجود آمده ابراز نگرانی کردند. در این بین برخی از خودروسازان با مطرح کردن دامپینگ، ورود چینی‌ها را تهدیدی خواندند که برای صنعت خودرو کشورمان نه تنها منفعت بلکه با ضررو زیان‌های زیادی نیز همراه است.
    در این زمینه مدیرعامل شرکت سایپا عنوان کرده بود که خودروسازان چینی در ابتدای ورود به هر کشوری ابتدا خودروهای خود را با قیمت‌های اندکی برای جلب مشتری به فروش می‌رسانند، اما بعد از گذشت مدتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. حال با وجود نگرانی‌هایی که دست‌اندرکاران و مسوولان شرکت‌های خودروساز دارند این سوال مطرح است که آیا باید چینی‌ها را در صنعت خودروی کشورمان جدی بگیریم؟
    هم‌اکنون دو شرکت کرمان موتور و خودروسازی مدیران به‌طور جدی با همکاری چینی‌ها به تولید خودرو در کشور می‌پردازند. خودروسازی مدیران سال گذشته همزمان با اوج‌گیری مشکلات خودروسازان 29 هزار و 800 خودرو کلا تولید کرده حال آنکه این شرکت طی هشت ماه گذشته تنها 11 هزار خودرو به بازار عرضه کرده است. کرمان موتور نیز كه به تولید لیفان می‌پردازد سال گذشته تنها 4 هزار و 250 دستگاه تولید کرده و امسال نیز با در نظر گرفتن افزایش تولید این شرکت 10 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کرده است.
    با مشاهده آمار تولید خودروهای چینی در می‌یابیم که چینی‌های حاضر در بازار خودرو ایران سهمی کمتر از یک درصد دارند که این سهم به نظر نگران‌کننده نمی‌رسد. یک کارشناس در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید که مشتریان خودروهای چینی لوکس پسندهایی هستند که بیشتر به دنبال تزئینات و امکانات رفاهی خودرو می‌روند حال آنکه این خودروها در ابتدا ظاهری جذاب دارند؛ اما بعد از گذشت مدتی ظاهر ناپسندی پیدا می‌کنند.
    در هر صورت آنچه مشخص است خودروسازان چینی با توجه به سهم اندکی که در بازار ایران دارند نمی‌توانند برای این صنعت تهدیدی تلقی شوند حال آنکه برخی معتقد به پیشگیری از اتفاقی هستند که پیش بینی وقوع آن می‌رود. در این زمینه یک دست‌اندرکار صنعت خودرو حضور چینی‌ها در ایران را از زاویه دیگری مورد بررسی قرار می‌دهد. وی تاکید می‌کند که برخی از خودروسازان چینی در دنیا به عنوان بهترین سازندگان خودرو در جهان شناخته می‌شوند بطوری‌که SAIC MOTORE جزو 10 خودروساز اول جهان در سال 2013 بود.
    وی در ادامه این سوال را مطرح می‌کند که چرا چنین خودروسازان قدری در کشورمان حضور پیدا نمی‌کنند یا چرا خودروسازان بخش خصوصی به سراغ برترین‌های چینی نمی‌روند؟ وی تصریح می‌کند که در اذهان اینگونه جا افتاده که جنس چینی باید ارزان باشد، به خاطر همین مساله است که خصوصی سازان ما یا وارد کنندگان خودرو هم به دنبال ارزانی می‌روند در صورتی که خودروساز چینی که در بازار اروپا و آمریکا حضور داشته باشد می‌تواند جایگاه مناسبی نیز در بازار ایران پیدا کند. با توجه به اظهارنظر این دست‌اندرکار صنعت خودرو به سوالی که مطرح کردیم، برمی‌گردیم و اینکه آیا حضور چینی‌ها در صنعت خودروی کشورمان تهدید است؟
    یکی از مدیران شرکت‌های خودروساز می‌گوید که اگر خودروساز چینی که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، قدم به بازار ایران بگذارد شاید این مساله تهدیدی برای خودروسازان داخلی و به دنبال آن بازار کشورمان باشد؛ اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

    چه تکلیفی برای خودروسازان چینی متصور است؟
    وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه كشورمان اگر چه تا چند سال پیش تنها برای کشورهای عربی همسایه نان داشت، اما با تشدید تحریم‌ها این چینی‌ها بودند که نهایت استفاده را از شرایط موجود بردند. چینی‌ها طی چند سال گذشته با توجه به تحریم‌ها و همچنین عدم مدیریت صحیح مسوولان کشورمان از غیبت برندهای معروف در حوزه‌های مختلف صنعتی استفاده كردند و كم‌كم برخی از بازار‌ها را به تسخیر خود درآوردند.
    در این بین بازار خودرو برای این چشم بادامی‌ها از جذابیت زیادی برخوردار بوده است، اما حالا که تحریم‌ها کاهش پیدا کرده و قرار است موانع تولید در بسیاری از واحدهای صنعتی از جمله خودروسازی‌ها برداشته شود یا به نوعی صدای قدم‌های بازگشت خودروسازان فرانسوی به گوش می‌رسد، خودروسازان چینی چه تکلیفی خواهند داشت؟ در این بین یک کارشناس صنعت خودرو به خبرنگار ما می‌گوید که با ورود مجدد اروپایی‌ها به بازار كشور اگر خودروهای چینی كل بازار را از دست ندهند، سهم‌شان به شدت كاهش خواهد یافت؛ چراكه آنها قادر نخواهند بود یك رقابت آزاد با اروپایی‌ها داشته باشند.

    همیشه پای یک چینی در میان است
    دو شرکت پژو و رنو فرانسه هر چند در همایش بین‌المللی خودرو پس از توافقات ژنو شرکت کردند، اما برخی اخبار از بلاتکیفی این دو خودروساز برای حضور مجدد در ایران خبر دادند. در این بین بودند دست‌اندرکارانی که به وابستگی این دو خودروساز به بازار ایران برای جبران ضررو زیان ناشی از ترک کشورمان تاکید داشتند حال آنکه برخی اخبار از همکاری این دو با یک شرکت چینی خبر می‌دهند. بطوری‌که قرارداد همکاری دو فرانسوی با دانگ فنگ چین تا حدودی مراحل نهایی خود را می‌گذارند.
    در این بین چندی پیش «ایسنا» در تحلیلی تاکید کرد که اگرچه ممکن است همکاری با دانگ فنگ منجر به قطع همکاری پژو با جنرال موتورز و از بین رفتن موانع بازگشت این شرکت فرانسوی به ایران شود؛ اما این احتمال نیز وجود دارد که شرکت دانگ فنگ نیز موانعی را بر سر راه همکاری پژو با ایران ایجاد کند.
    بطوریکه ممکن است دانگ فنگ ورود پژو به ایران را منوط به حضور خود به عنوان شرکت واسط در این همکاری کند که البته با توجه به اشتیاق گسترده خودروسازان چینی به بازار ایران این موضوع بعید نخواهد بود.
    در این شرایط مدیران پژو در سردرگمی به سر برده و مطمئنا تا رفع ابهامات فعلی نخواهند توانست درباره چگونگی همکاری با خودروسازان ایرانی تصمیم‌گیری کنند هر چند که نمی‌توانند علاقه خود برای حضور مجدد در ایران را نیز پنهان کنند.

  7. #6207


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کاهش قطره‌چکانی قیمت‌ها در بازاری راکد
    پرشین خودرو: مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت، با توجه به رکود ادامه دار خرید و فروش در حال شکسته شدن است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند بازار خودرو از اواخر سال گذشته تجربه بلند‌مدتی از رکود را بعد از افزایش ناگهانی قیمت‌ها با خود به همراه دارد، اما این بار توافقات ژنو بود که بازار خودرو را وارد دور جدیدی از رکود کرد. با توافقات صورت گرفته در ژنو و امیدواری خودروسازان برای افزایش تولید و تنوع محصولات، بسیاری از مشتریان بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت‌ها دست از خرید کشیدند. پس از توافقات ژنو و روشن شدن امید کاهش قیمت‌ها در دل مشتریان، این سومین هفته‌ای است که قیمت خودروهای داخلی روندی کاهشی در پیش گرفته‌اند. این هفته خودروهای وارداتی نیز در کنار داخلی‌ها با کاهش قیمت همراه بوده‌اند.
    به این ترتیب طی سه هفته گذشته تا به امروز می‌توان گفت در مجموع بیشتر خودروهای داخلی کاهش قیمت 500هزار تا یک و نیم میلیونی تومانی را تجربه کرده‌اند که همچنان هم ادامه دارد. به نظر می‌رسد این بار مشتریان موفق شده‌اند مقاومت بازار را در برابر کاهش قیمت‌ها در هم بشکنند؛ زیرا به گفته فعالان بازار، ریزش قیمت‌ها به دلیل نبود مشتری رخ داده است.
    کاهش قیمت‌ها در بازار در نبود مشتری اتفاقی کاملا طبیعی است. براساس منطق بازار هر گاه تقاضا از عرضه پیشی بگیرد قیمت کالا افزایش پیدا می‌کند و برعکس اگر تقاضا کاهش پیدا کند قیمت‌ها نیز روندی نزولی در پیش خواهند گرفت، اتفاقی که بازار خودرو حالا تجربه می‌کند. می‌توان گفت یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو علاوه‌بر کاهش شدید عرضه خودروسازان به بازار، هجوم مشتری‌ها به بازار برای خرید بود، مشتری‌هایی که از ترس افزایش قیمت، با هجوم به بازار به صورت ناخواسته موجب رشد قیمت‌ها شدند.
    هر چند رفتار مشتری‌های بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت‌ها کاملا حساب شده به نظر می‌رسد؛ اما یک فعال بازار خودرو عقیده دارد رکود خرید و فروش در بازار به ماه‌های محرم و صفر باز می‌گردد. او در این رابطه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: بعد از ماه صفر حتما بازار خوبی خواهیم داشت؛ زیرا بسیاری از مشتریان سعی می‌کنند معاملات خود را به بعد از این دو ماه موکول کنند. از نگاه این فعال بازار خودرو ریزش قیمت‌ها در بازار نهایتا تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت؛ اما بعد از آن با جان گرفتن خرید و فروش، کاهش قیمت‌ها نیز پایان خواهد یافت.

    وارداتی‌ها یک میلیون تومان کوتاه آمدند
    با کاهش ناگهانی نرخ ارز بعد از توافقات ژنو و همزمان با انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی، برای کاهش قیمت وارداتی‌ها هم انتظارهای فراوانی ایجاد شد. هر چند این انتظار در هفته‌های ابتدایی کاهش نرخ ارز رخ نداد، اما طی هفته گذشته، وارداتی‌ها نیز با اندکی کاهش قیمت همراه شدند.
    آنطور که از بازار خبر می‌رسد، هیوندایی سوناتا یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته و هم‌اکنون در بازار 134 میلیون تومان قیمت دارد.
    آزرا اما تغییر قیمت نداشته و روی 198 میلیون تومان باقیمانده است. IX55 و IX35 نیز به ترتیب 211 و 145 میلیون تومان قیمت دارند.
    سانتافه، دیگر محصول هیوندایی نیز در مدل 2013 خود یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته و هم‌اکنون 104 میلیون تومان قیمت دارد. مدل فول 2014 این خودرو؛ اما در حال حاضر 115 میلیون تومان قیمت دارد.
    یاریس‌هاچ بک نیز مانند دیگر وارداتی‌ها کاهشی یک میلیون تومانی داشته و حالا 84 میلیون تومان معامله می‌شود.
    دو محصول کیا موتورز هم کاهش قیمت یک میلیون تومانی را طی هفته گذشته تجربه کرده‌اند. اسپورتیج و اپتیما این دو محصول هستند که هر کدام حالا به ترتیب 146 و 134 میلیون تومان قیمت دارند.

    خودروهای داخلی و کاهش گام به گام قیمت‌ها
    خودروهای داخلی که در دوره‌ای افزایش قیمت‌های چند میلیونی؛ اما یک شبه را تجربه کرده بودند، حالا در حال تجربه کاهش قطره‌چکانی قیمت‌ها هستند. بر همین اساس آن طور که از بازار خبر می‌رسد طی هفته گذشته، خودروهای داخلی برای سومین هفته متوالی کاهش قیمتی 200 تا 500 هزار تومانی را تجربه کرده‌اند.
    بر همین اساس خانواده پژو 206 طی هفته گذشته مانند هفته قبل کاهش 500 هزار تومانی را تجربه کرد تا به این ترتیب قیمت مدل‌های مختلف این خودرو طی هفته‌های گذشته در مجموع یک میلیون تومان کاهش پیدا کند. در حال حاضر 206 تیپ 2 در بازار 36 میلیون 500 هزار تومان قیمت دارد و تیپ 5 آن نیز با قیمت 37 میلیون تومان معامله می‌شود. صندوقدارهای این خانواده نیز در مدل‌های V9 و V8 به ترتیب 49 میلیون و 500 هزار تومان و 37 میلیون و 500 هزار تومان هستند که نشان از کاهش 500 هزار تومانی قیمت‌ها دارد.
    مدل V20 این خانواده نیز هم‌اکنون به 36 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.
    تندر ایران خودرو نیز با کاهشی 200 هزار تومانی در بازار این هفته 35 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشته و مدل E1 این خودرو نیز با کاهشی نیم میلیون تومانی به 33 میلیون و 500 هزار تومان رسید.
    پژو 405 بنزینی نیز 300 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به 27 میلیون و 800 هزار تومان رسید.
    405 دوگانه سوز اما با کاهشی 500 هزار تومانی به قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان رسید. پارس سال با کاهشی 700 هزار تومانی طی هفته گذشته با قیمت 34 میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شده، پژو پارس خودرویی است که تولید آن در هشت ماه ابتدایی امسال با رشد تیراژ همراه بوده است. مدل دوگانه سوز این خودرو نیز 500 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به 36 میلیون تومان رسید.
    سمند ال.ایکس نیز با دیگر محصولات بازار همگام بوده و کاهشی 500 هزار تومانی داشته، به این ترتیب این خودرو در بازار این هفته 27 میلیون و 500 هزار تومان معامله ‌شده است.
    رانا، دومین خودرو ملی ایران خودرو که تولید آن نیز طی ماه‌های گذشته با رشد همراه بوده، با کاهشی 200 هزار تومانی هم‌اکنون با قیمت 31 میلیون و 500 هزار تومانی در بازار قابل معامله است.
    خانواده پراید اما طی هفته گذشته تغییری را ثبت نکرد. قیمت تمام مدل‌های این خانواده مانند هفته گذشته است، به عقیده فعالان بازار ثبات قیمت این خانواده به تقاضای ثابت برای این خودرو در بازار باز می‌گردد. در حال حاضر محصولات خانواده پراید، به غیر از تیبا، تنها خودروهای زیر 20 میلیون تومان بازار هستند.
    اما ویتارای دنده‌ای، خودرو ژاپنی ایران خودرو که تولید آن ازسال گذشته با افت شدیدی همراه شد، طی هفته گذشته یک میلیون تومان ارزان شد و به 125 میلیون تومان رسید. ویتارا اتومات همچنان 130 میلیون تومان است.
    نیسان تیانا نیز دیگر مونتاژی ژاپنی است که در پارس خودرو تولید می‌شود و این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌است. این خودرو هم‌اکنون 140 میلیون تومان قیمت دارد.

  8. #6208


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    استقبال از غرفه کرمان موتور در نمایشگاه خودرو البرز:
    J5 اتومات کرجی‌ها را به نمایشگاه البرز کشاند+تصاویر
    پرشین خودرو: غرفه شرکت کرمان موتور در نمایشگاه خودرو استان البرز با استقبال گسترده بازدید‌کنندگان مواجه شد.
    به گزارش خبرنگار « پرشین خودرو »، شرکت کرمان موتور در این نمایشگاه خودروهای J5 اتومات و S5 را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.
    بنا بر این گزارش، شرکت کرمان موتور در این دوره از نمایشگاه خودرو استان البرز تخفیف ویژه در نظر گرفته که پیش بینی می‌شود با توجه به قیمت‌های مناسب خودروهای این شرکت نسبت به سایر رقبای موجود در بازار با استقبال بیشتری مواجه شود.
    نمایشگاه خودرو استان البرز طی روزهای 18 لغایت 22 آذز ماه در محل موقت نمایشگاه های شهر کرج برپا است.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  9. #6209


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مشاور انجمن خودروسازان:
    مشارکت با خارجی‌ها فقط با هدف صادرات موفق است
    پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان اعلام کرد: با توجه به اینکه خودروسازان بزرگ دنیا بیشتر علاقه مند به صادرات خودرو آماده (سی.بی.یو) هستند، باید تلاش کنیم که با استفاده از ابزار بازار، آنها را نسبت به سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو ایران ترغیب کنیم.
    داوود میرخانی رشتی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه مزیت های موجود در بازار ایران و منطقه خاورمیانه به طور حتم سودآوری مورد نظر خودروسازان خارجی را تامین می‌کند، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا قراردادهای آتی با انتقال تکنولوژی طراحی و تولید قطعات همراه باشد.
    وی با بیان اینکه از25 سال پیش تا کنون ، گنجاندن شرط صادرات در قراردادها همیشه برای خودروسازان ایرانی یکی از الزامات همکاری با خارجی ها بوده است ، افزود: شرکت پژو و رنو هردو شرکت‌هایی بودند که شرط صادرات را پذیرفتند، اما درعمل شرکت پژو تعامل مناسبی با خودروسازان و قطعه سازان داخلی نداشته و همواره تلاش کرده است سیاست مونتاژ را در ایران دنبال کند.
    میرخانی افزود: شرکت پژو همواره سیاست های ممانعت گرانه‌ای را در مواجهه با قطعه سازان ایرانی دنبال می‌کرد و کیفیت قطعات تولید داخل به سختی مورد تایید قرار می‌گرفت، در حالی که شرکت رنو کارشناسان شرکتهای قطعه ساز خود را به ایران می آورد تا مشکلات قطعه سازان ایرانی را برطرف کنند.
    وی اشاره کرد: با توجه به اینکه شرکت پژو از سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران امتناع می کرد، شرکت ایران خودرو مجبور بود تولید پیکان را ادامه داد که البته این امر مانع افزایش تولید پژو می‌شد بطوری که تیراژ تولید این خودرو بعد از گذشت 7سال به 100هزار دستگاه رسید.
    مشاور انجمن خودروسازان افزود:پس از آنکه تعدادی از قطعه سازان ایرانی به واسطه مشارکت و همکاری با قطعه سازان معتبر دنیا ارتقا تکنولوژیکی و کیفی را تجربه کردند تحولات مهمی در صنعت خودرو ایران شکل گرفت که از آن جمله می‌توان به پروژه‌های تولید پژو پارس، سمند، سورن و 206 سدان اشاره کرد.
    وی در ادامه بیان کرد: بر خلاف سیاست‌های پژو، رنو رقیب هموطن این شرکت، سیاست‌ سرمایه گذاری مشترک را برای حضور در بازار ایران اتخاذ کرد که متاسفانه به دلیل تندروی برخی از نمایندگان وقت مجلس و وزیراسبق صنایع و معادن، اجرای قرارداد پلاتفرم مشترک که بین شرکت رنو با خودروسازان ایرانی منعقد شده بود برای مدتی طولانی به تعویق افتاد.
    میرخانی مشکل عمده صنعت خودروی ایران راعدم شکل گیری مجموعه سازان بزرگ (رده اول ـ تیر وان) برای دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید مجموعه های خودرو ذکر کرد و افزود: تولید قطعات با تیراژ کم نه برای قطعه ساز و نه برای خودروساز توجیه اقتصادی ندارد. و به همین دلیل طراحی و تولید یک خودرو داخلی باید با اولویت صادرات همراه باشد.

  10. #6210


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پیشنهاد دبیر انجمن خودروسازان؛
    به جای یورو 4 خودروهای فرسوده را جایگزین کنید
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: با یک پنجاهم بودجه مورد نیاز برای تولید 800 هزار دستگاه خودروی یورو 4 می‌توان آلایندگی را در حد تولید این تعداد خودروی یورو 4 کاهش داد.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب اظهار کرد: تفاوت آلایندگی یک خودروی یورو 2 با خودروی یورو 4 معادل 1.52 گرم در هر کیلومتر است.
    وی با بیان این‌که خودروی یورو 4 در هر کیلومتر تردد 1.18 گرم آلایندگی تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: ‌این میزان در خودروی یورو 2 برابر 2.7 گرم آلایندگی در هر کیلومتر است.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: قیمت هر خودروی یورو 4 نسبت به یورو 2 به طور میانگین 2 میلیون تومان گران‌تر است بنابراین تولید 800 هزار دستگاه خودروی سواری با استاندارد یورو 4 نیاز به صرف 1600 میلیارد تومان هزینه اضافی دارد.
    وی افزود: این در حالی است که با خروج و نوسازی 20 هزار و 610 دستگاه خودروی فرسوده یا کاربراتوری، میزان آلایندگی هوا برابر با ارتقاء 800 هزار دستگاه خودرو به یورو 4 کاهش می‌یابد. البته هزینه این کار یک پنجاهم هزینه ارتقای استاندارد آلایندگی 800 هزار دستگاه خودروی سواری به یورو 4 (1600 میلیارد تومان) ‌است.
    نعمت‌بخش تصریح کرد: به دلیل عدم توزیع سراسری سوخت متناسب با استاندارد یورو 4، ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 تاثیری بر کاهش آلایندگی هوا نداشته و تنها موجب افزایش هزینه‌های فروش خودرو و اجحاف به مصرف‌کنندگان خواهد شد.

صفحه 621 از 771 نخستنخست ... 121521571601611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631641671721 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University