.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 622 از 771 نخستنخست ... 122522572602612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632642672722 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,211 تا 6,220 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6211


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یادداشتی برای صنعت خودرو پس از توافق؛
    پهلوانان صنعت ایران بر سر 3 راهی
    پرشین خودرو: گروه ایران
    چند روزی از توافق بزرگ ایران با شش قدرت جهان می گذرد توافقی که به برداشتن سایه های تحریم از برخی زمینه ها مانند: طلا و فلزات گران بها؛ خودروسازی ایران و صادرات پتروشمی ایران منجر شده است. در این میان به نظر می رسد صنعت خودروسازی به عنوان دومین صنعت بزرگ ایران بر سر چند راهی گزینش و انتخاب قرار گرفته است. چند راهی که از آن به عنوان «ستیزناسازها» یاد خواهیم کرد.
    از منظر پدیدار شناسانه «ستیز ناسازها»، بیناد و خاستگاه هر پدیده‌ و رخداد حماسی است، این ستیز و کشاکش می‌تواند در میان پهلوانان و دیوان، پهلوانان و نیروهای زمینی یا فراسویی، در میان پهلوانان یا دو تبار، دو مردم باشد.
    رویارویی «کیومرث» و «هوشنگ» و «تهمورث» با دیوان؛ سپس هماوردی «فریدون» با «دهاک» (ضحاک)؛ زورآزمایی پهلوانان نامدار با پتیارگان و اژدهایان؛ و نبردهای دیریاز در میان «ایران» و «توران» که سده‌ها به درازا می‌کشد؛ و از آن پس جنگ‌های آیینی در میان «ایرانیان» (گشتاسپیان) و «خیونان» (ارجاسبیان)؛ و سر انجام ستیز و آویز دو پهلوان تهم، «رستم» و «اسفندیار» نمونه‌هایی چند از «ستیز ناسازها» در بزرگ‌نامه گرانمایه فردوسی است.
    اما «ستیزناسازها» نباید فقط محصور در داستان‌های شاهنامه دانست، این موضوع در سراسر پدیده‌های این جهان نمود دارد و رد پای آن را می‌توان در پدیده‌های اطراف واکاوید؛ تاب و تب، تپش و جنبش، کوشایی و پویایی در نهاد «گیتی» است؛ در آن جا که ناسازها با هم در می‌آمیزند و در می‌آویزند. در آن‌جا که نیکی با بدی، زشتی با زیبایی، جان با تن، سود با زیان در کشاکشند.
    چنانچه صنعت خودرو را تَهَم صنایع ایران بدانیم این پهلوان صنعتی امروزه با ستیزناسازها مواجه است. اگر همه پهلوانان و قهرمانان شاهنامه همواره بر سر دوراهی‌اند و ناچار از گزینش یکی از آن دو، پهلوان صنعتی ایران بر سر سه ‌راهی قرار گرفته و ناچار به گزینش یکی از این سه؛ حال بهتر است قدری به سه ‌راهی تهم صنعت ایران بپردازیم؛ سه راهی که خواسته یا ناخواسته صنعت خودرو باید یکی از آنها را برگزیند:
    • نخست؛ ادامه راه طی شده یعنی رفع مشکل بی‌پولی خودروسازان با انجام کمک‌های مالی به صورتی که آنها به همان تیراژ تولید سابق خود برگردند و از کمند زیان و ضرر فعلی رهایی یابند، آن طور که فعالان صنعت خودرو اعلام کرده‌اند، در صورت عدم تامین نقدینگی، پهلوانان صنعتی ایران، بزودی اندک توان تولیدی خود را نیز از دست خواهد داد و ممكن است دیگر نشانی از آنها باقی نماند. طبق برآوردهای انجام شده، احیای صنعت خودرو و رسیدن به تیراژ حداکثر حداقل یک میلیون دستگاه در سال، حدود 14 هزار میلیارد تومان نقدینگی می‌خواهد و از این پول، دولت باید حداقل شش هزار میلیاردش را طی امسال تامین کند.
    • دویم؛ فروش و واگذاری سهام این پهلوانان صنعتی به شرکت‌های خارجی به نوعی که آنان پرودگی ایننان را بر عهده گیرند، به گمان تعدادی از کارشناسان در شرایط فعلی که صنعت خودرو نیاز به نقدینگی فوری دارد، یکی از راه‌های احیای دوباره آن، فروش سهام آنها به شرکت‌های خودروساز خارجی است. آنها بر این باورند که فروش سهام به خودروسازان خارجی، نه تنها احیای دوباره صنعت خودرو کشور را به دنبال خواهد داشت، بلکه به ارتقای کمی و کیفی خودروها نیز خواهد انجامید.
    • سیم؛ راهی برای آشتی ناسازها و پیروی از استراتژی موازی کاری؛ یعنی کوششی برای ادامه همان راه قبلی با نگاهی به توسعه همکاری‌های مشترک بین خودروسازان ایرانی و خودروسازان جهانی، آنگونه که "رضا ویسه" در آخرین گفتگوی خود مطرح می‌کند او در سال‌های آخر فعالیتش در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سعی کرده بود تا همین استراتژی را پی بگیرد: «آخرین استراتژی که من در صنعت خودرو و در سازمان گسترش پیگیری می‌کردم استراتژی موازی بود به این روش که با طراحی نسل‌های جدید سمند دانش‌های نداشته در زمینه طراحی خودرو کسب شود و برند ایرانی توسعه پیدا کند و در کنار این موضوع با همکاری مشترک با خودروسازان جهانی مانند رنو کیفیت تولیدات ساخت داخل افزایش پیدا کند و قطعه‌سازان و خودروسازان وارد شبکه جهانی شوند.»
    «ستیزناسارها» پس از کشاکش‌ها و کشمکش‌های بسیار، سرانجام به «رویارویی فرجامین» و به «نبرد سرنوشت» فرا خواهد رسید. زمانی که دو «ناساز» با هم در می‌آویزند، چاره‌ای جز آن نیست که یکی به سود دیگری پهنه هماوردی را فرو نهد. چه آنکه جنبش و پویایی زمانی آغاز می‌شود که «ناسازها» در برابر هم می‌ایستند. در آنجا که «ناسازی» و «هماوردی» نیست، «آرامش» و «خموشی» فرمان می‌راند. انگیزه تلاش، شور جستن و یافتن در ستیز ناسازهاست.
    به نظر می‌رسد پهلوانان صنعتی ایران زمین امروز به مرحله گزینش خود نزدیک شده و چاره‌ای جز انتخاب یکی از این راه‌های فراروی را نداشته باشد. انتخاب هر کدام از این هر سه راه، پهلوان صنعت خودرو را به سه مقصد گوناگون خواهد رسانید، در این میان آنچه که مهم است «گزینش» است و نه «ستیزناسازها»؛ که آن ستیز سود و ثمر بسیار برای این پهلوان صنعتی در بر خواهد داشت.
    گزینش و انتخابی که فردای صنعت خودرو با آن رقم خواهد خورد، پس هر چقدر که بتوانیم ابعاد گوناگون این گزینش‌ها را بررسی کنیم، کمک موثری به این تهم صنعت کرده‌ایم که در انتخاب خود بهترین راه را گزینش کند.
    • اگر این تَهَم صنعتی راه نخست را برگزیند، به جایی خواهد رسید که دو سال پیش‌تر بود، یعنی وجود پهلوانی بدون رقیب در میدان خودرو؛ چنین تَهَمی ممکن است به ورطه قیاسات بیفتد و با دیدن عضلات فربه‌اش گمان می‌برد که به‌قدر کافی پرورده شده و می‌تواند در مصاف با هماوردان از عهده‌ی آنان برآید و رقیب را از میدان به در برد، اما این سودا در میدان واقعی کسب و کار محقق نشد. شاید امروزه دانسته باشد که در این میدان فقط نباید به زور بازو و فربه‌گی عضله اکتفاء کرد؛ چیزهای دیگری هم باید داشت، باید یاد گرفت که چگونه در میدان بی‌رحم رقابت از فرصت‌ها، شایستگی‌ها، الگوها و ... استفاده کرد!
    • اگر او راه دوم را گزینش نماید، خود را زیر نظر مربیان خارجی قرار خواهد داد و از آنها فرمول‌های هماوردی در میدان رقابت را خواهد آموخت. خون این تَهَم فربه دیالیزی به دستگاه دیالیز وصل خواهد شد و گمان می‌رود که با دفع بسیاری از سموم بدنش بهبود نسبی پیدا کند. گرچه چنین راهی در نگاه نخست مقصدی دلپذیر را نشانه می‌رود اما نباید جانب احتیاط را فرو گذاشت و یکسویه در سودای آن قوت خفت!
    • و اما راه سوم؛ که می‌توانیم آن را استراتژی موازی کاری نام برنهیم، تلاشی است برای حفظ صنعت خودرو با همکاری مشترک خودروسازان خارجی، در این مسیر تَهَم صنعتی سهامش را واگذار نمی‌کند بلکه در پی همکاری بر می‌آید، البته صنعت خودرو با این مسیر بیگانه نیست او این مسیر را یک بار دیگر هم تجربه کرده است. ایده تندر90 تجربه‌ای بود برای همکاری مشترک صنعت خودروی ایران با خودروسازان اروپایی، عده‌ای هنوز هم بر این باورند که آن مسیر، راه صواب صنعت خودرو بوده است و می‌گویند که امروزه پس از هشت سال مشهود است که این طرح چه خیر بزرگی برای صنعت خودرو داشته و چقدر کیفیت افزایش پیدا کرده است!
    البته در این نتیجه‌گیری هم می‌توان اندکی درنگ ورزید و چند سوال مهم را مطرح کرد؛ اینکه آیا امروزه هم جلب مشارکت شرکت‌های بزرگ خودروساز نظیر شرکت رنو ممکن است؟ بیاد داریم که در همان زمان سازمان گسترش با تعداد زیادی از شرکت‌ها وارد مذاکره شد اما فقط چند شرکت محدود به آن درخواست اعتنا کردند و تنها شرکت رنو بود که درخواست را اجابت کرد، آن هم نه بنا بر ذات درخواست ما؛ که بنا بر منظومه‌ای در برنامه‌های خودش برای تولید لوگان داشت. دو دیگر اینکه آیا کیفیت صنعت خودرو امروزه بهتر از هشت سال پیش شده است؟
    امروزه چنین به نظر می رسد که گویی این تَهَم صنعتی چاره‌‌ی دیگری جز اندیشیدن به همان سه راه ندارد؟ و باید در همان حیطه گزینش بماند؟ اما آیا می‌توان طور دیگری هم دید؟ آیا می‌توان مقصد دیگری را هم به او نشان داد؟ شاید بهترین راه این باشد که اصلاً راهی را به آنها نشان ندهیم؛ بگذاریم این پهلوانان صنعت، یک بار هم که شده خودشان گزینش کنند.
    خودشان تصمیم بگیرند شاید هر پهلوانی راه جداگانه‌ای را برگزید! لابد این پهلوانان 40 ساله می‌دانند که چگونه از میان این «ناسازها» گزینشی کنند و راه خود را بیابند.

  2. #6212


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پژو آزاد می شود
    پرشین خودرو: جنرال موتورز امریکا تصمیم دارد با فروش سهام خود از گروه پژو-سیتروئن خارج شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در فوریه 2012 سال میلادی شرکت جنرال موتورز امریکا هفت درصد سهام گروه پژو-سیتروئن را خریداری کرد.
    در آن زمان جنرال موتورز دو میلیارد دلار برای خرید این سهام پرداخت کرد.

  3. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    shok53 (15th December 2013)

  4. #6213


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ایجاد نرم افزار آن لاین ارزیابی نمایندگی های مجاز خودرو
    پرشین خودرو: مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) عنوان کرد: نرم افزار آن لاین ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو در کشور توسط این شرکت ایجاد شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سعید تاجیک، با بیان این مطلب و با توجه به اینکه ساخت این نرم افزار از اقدامات جدیدی است که در سال جاری از سوی ISQI در حوزه خدمات پس از فروش صورت گرفته است، اظهار داشت: این نرم افزار به منظور ارزیابی نمایندگی های مجاز خودرو در سراسر کشور تولید و طراحی شده است.
    وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت های جدید ISQI در سال جاری می توان به انعقاد تفاهم نامه های همکاری با انجمن های صنفی در حوزه ماشین آلات راهسازی و معدنی، ماشین آلات کشاورزی و لوازم خانگی برای استانداردسازی خدمات پس از فروش و طراحی مدل های مقایسه ای ارزیابی خدمات و اندازه گیری رضایت مشتریان اشاره کرد.
    مدیر مهندسی بازرسی خدمات ISQI به سایر اقدامات شرکت در سال 92 اشاره کرد و گفت: ارزیابی و رتبه بندی خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز تمام شرکت های تولید کننده و واردکننده خودرو و اطلاع رسانی وضعیت کیفیت خدمات به مشتریان از طریق رسانه های ارتباط جمعی و نیز ارائه گزارش به مراجع سیاست گذار و شرکت های تحت ارزیابی برای برنامه ریزی و انجام اقدامات اصلاحی موثر، اندازه گیری شاخص رضایت مشتریان از خدمات فروش و پس از فروش در صنعت خودرو و اطلاع رسانی مستمر آن به مصرف کنندگان بالفعل و بالقوه و ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت های واردکننده ماشین آلات راهسازی و کشاورزی و لوازم خانگی و ارائه گزارش مربوطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تصمیم گیری در خصوص مجوز ثبت نمایندگی شرکت های خارجی از جمله فعالیت های این شرکت در سال جاری بوده است.
    وی با اشاره به حضور شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دومین نمایشگاه خدمات پس از فروش و ارتقای رضایت مصرف کنندگان با هدف معرفی توانمندی های isqi در زمینه استانداردسازی و ارزیابی خدمات پس از فروش کالاهای مصرفی با دوام تصریح کرد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از سالیان گذشته متولی انجام مطالعات مختلف در زمینه تعیین زیرساخت های خدمات پس از فروش کالاهای مختلف بوده و در حال حاضر نماینده وزات صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه بررسی وضعیت خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه کننده خودرو، لوازم خانگی، ماشین آلات راهسازی و کشاورزی و سایر کالاهای مصرفی بادوام می باشد. همچنین در زمینه تدوین استانداردهای مرتبط با خدمات و نظارت بر اجرای آنها با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری می کند.
    تاجیک اضافه کرد: در این نمایشگاه جزییات استانداردها و قوانین جاری در حوزه خدمات فروش و پس از فروش و نیز مدل های ارزیابی و استانداردسازی خدمات توسط کارشناسان شرکت در اختیار شرکتهای عرضه کننده و شرکتهایی که قصد انجام عرضه کالاهای بادوام در آینده را دارند و سایر علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین این امکان برای مصرف کنندگان کالاهای بادوام فراهم است که در صورت نیاز از حقوق قانونی خود در مورد خدمات پس از فروش کالاها مطلع شوند.

  5. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    shok53 (15th December 2013)

  6. #6214


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    گزارش صد روزه بخش تولید و تجارت
    پرشین خودرو: وزیر صنعت،معدن وتجارت با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه پنج شنبه شب، عملکرد صد روزه وزارتخانه را تشریح کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمد رضا نعمت زاده گفت: بنابر اعلام مرکز آمار در سال گذشته 9 و 4 دهم و بنابر اعلام بانک مرکزی 12 و 7 دهم رشد منفی در توسعه صنعت داشتیم که اقدامات لازم برای شناسایی موانع انجام و شروع به رفع آنها کرده ایم.
    وی با اشاره به اینکه رفع موانع تولید اصلی ترین کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در 100 روزه نخست دولت یازدهم بود، گفت: امیدواریم از نیمه دوم سال روند کاهشی در برخی از بخشهای تولید متوقف شود. ما در این مدت 10 مصوبه مشکل دار دولت قبل را در هیئت دولت لغو کردیم و 20 مورد از مصوبات مشکل دار مربوط به گذشته نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت رفع شدند.
    نعمت زاده با اشاره به این که وضعیت واردات نهاده های دامی و گندم نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است گفت: هم اکنون انبارهای کالاهای اساسی مانند روغن، برنج و شکر در وضعیت خوبی قرار دارند و برای تنظیم بازار میوه شب عید نیز اقدامات لازم انجام شده است.
    وی تصریح کرد : هم اکنون 20 قلم کالا مشمول قیمت گذاری هستند و سازمان حمایت 3500 بازرس در سراسر کشور دارد که به کمک آنها قیمت کالاهای مشمول قیمت گذاری را مورد نظارت قرار می دهد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با انتقاد از طرح های شبنم و ایران کد گفت: شبنم اگر واقعا طرح خوبی بود باید مانع قاچاق می شد اما چنین اتفاقی نیافتاد بلکه طرح شبنم در دسترس همگان قرار گرفت و عملا باعث مشروعیت بخشی به کالاهای قاچاق شد.
    وی افزود: ایران کد نیز هیچ سودی جز صرف هزینه و اتلاف وقت برای کشور نداشته است. این طرح در هیچ کجای دنیا وجود نداشته و عملا بی استفاده بوده است.
    نعمت زاده از اصلاح و تغییر تعرفه واردات برخی کالاها در راستای مدیریت واردات کشور خبر داد و با بیان اینکه بورس کالا می تواند در شرایطی خود عامل گرانی شود، گفت: در حال رایزنی با بورس کالا هستیم تا امکان عرضه مواد اولیه با تناژ کمتر نیز در آن به وجود بیاید تا تولیدکنندگان کوچک مجبور نشوند مواد اولیه مورد نیاز خود را از واسطه ها و با قیمت بیشتر خریداری کنند.
    وی تصریح کرد: به نظر من تولیدکننده باید بتواند علاوه بر بورس کالا مواد اولیه خود را از خارج از بورس نیز تامین کند تا به این شکل رقابت به وجود آمده و زمینه کاهش قیمت مواد اولیه فراهم شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: این وزارتخانه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیده اند که با اقدامات مکانیکی نمی توان با قاچاق مبارزه کرد بلکه باید برای مقابله با قاچاق کالا اقدامات نرم افزاری انجام داد.
    وی افزود: وقتی نیاز به کالایی وجود داشته باشد مسیر قاچاق آن هم باز می شود همان گونه که زمانی واردات سیگار را ممنوع شد ولی نه فقط قاچاق آن به کشور به شدت افزایش یافت بلکه در این بین حقوق و تعرفه دولت نیز پایمال شد.
    نعمت زاده گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر مقررات صادرات و واردات می تواند به برنامه های مبارزه با قاچاق کالا کمک کند.
    وی افزود: امیدواریم کالاهایی که ثبت سفارش آن ممنوع بود با شرایطی آزادسازی شوند و دولت به زودی در باره آزادسازی این دسته از کالاها تصمیم گیری کند.
    نعمت زاده همچنین از اجرا نشدن مصوبه گشایش ال سی ۳۰ درصدی توسط برخی بانکها خبر داد و گفت: برخی بانکها مصوبه ال سی ۳۰ درصدی دولت را اجرا کرده اند اما متاسفانه برخی بانکها که مشکلاتی نیز دارند هنوز این کار را انجام نداده اند که ما از آنها می خواهیم هرچه زودتر مصوبه صریح دولت را در این زمینه اجرایی کنند.

  7. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    shok53 (15th December 2013)

  8. #6215


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بازگشت با «‌دنگ و فنگ» پژو به ایران؟
    پرشین خودرو: گویا موانع بازگشت فرانسوی‌ها به جاده مخصوص کم‌کم در حال رفع شدن است؛ فرانسوی‌هایی که در بدترین شرایط، خودروسازان ایران را تنها گذاشتند و روزهایی بحرانی را برای صنعت خودرو کشور رقم زدند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، پژو و رنو، دو خودروساز بزرگ فرانسه هستند که نام‌هایی آشنا برای صنعت خودرو ایران و ایرانی‌ها به شمار می‌روند و اولی حدود 25 سال در جاده مخصوص میهمان بود و دومی نیز حول‌وحوش شش سال.
    با این حال، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران سبب شد ابتدا پژو و سپس رنو، چمدان‌های خود را ببندند و بروند و حالا که زمزمه لغو تحریم‌ها به گوش می‌رسد، آنها دوباره سودای بازگشت در سر دارند.
    آن طور که خبر می‌رسد، جنرال موتورز شریک آمریکایی پژو قصد دارد سهام خود در این شرکت فرانسوی را واگذار کند و این یعنی کنار رفتن بزرگ‌ترین مانع بر سر راه شراکت دوباره پژو و ایران خودرو.
    همچنین گفته می‌شود رنویی‌ها نیز تحرکاتی را برای از سرگیری روابط خود با خودروسازان ایرانی آغاز کرده و احتمالا آنها نیز در آینده نزدیک فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. هرچند پژو و رنو رفتار نامناسبی را در جریان تحریم‌ها از خود نشان دادند، اما قطعا بازگشت آنها می‌تواند چرخ‌های خودروسازی ایران را تندتر بچرخاند و تولید را رونق ببخشد.
    البته کارشناسان معتقدند حالا که بحث بازگشت دوباره رنو و پژو به ایران مطرح شده، خودروسازان ایرانی باید هوشمندانه و ظریف با آنها وارد مذاکره شوند و اگر امتیازی ویژه نگرفتند، حداقل امتیازی نابه‌جا هم ندهند.

    حذف مانع آمریکایی
    اما مانع بزرگ بازگشت پژو به ایران در حالی در آستانه رفع شدن است که این شرکت اوایل سال گذشته بی‌آنکه به قراردادش با ایران خودرو پایبند باشد، رفت و پشت سرش را هم نگاه نکرد. داستان از آنجا شروع شد که شرکت آمریکایی جنرال موتورز تصمیم گرفت بخشی از سهام پژو را بخرد. اگرچه طرفین (جنرال موتورز و پژو) تنها بر سر انتقال هفت درصد سهام از پژو به جنرال موتورز به توافق رسیدند؛ اما همین سهم ناچیز نیز بهانه‌ای بزرگ دست خودروساز فرانسوی داد تا پس از 25 سال با خودروسازی ایران وداع کند.
    این در شرایطی بود که پژو تا سال 2014 با ایران خودرو قرارداد داشت و قانونا نباید ناگهانی می‌رفت، اما به هر حال تحت فشار شریک آمریکایی اش، کاری را که نباید، انجام داد و دو سال زودتر به قراردادش پایان داد.
    پژو خوشحال از اینکه شریکی قدرتمند و بسیار معتبر در جهان خودروسازی را یافته، قید بازار ایران را زد و به خیال آنکه روزهای خوشی را با جنرال موتورز رقم خواهد زد، با ایران‌خودرو خداحافظی كرد. جنرال موتورز در آن زمان رقمی معادل 320 میلیون یورو به پژو پرداخت کرد تا این شرکت کمی از بحران مالی فاصله بگیرد و همچنین قرار شد طرفین فعالیت‌های مشترکی برای ساخت خودروهای جدید آغاز کنند.
    البته پژویی‌ها رویای بزرگی را نیز از پس شراکت با جنرال موتورز در سر می‌پروراندند و آن، حضور در بازارهای صادراتی شریک آمریکایی شان بود. آنها گمان می‌کردند حالا که با خودروساز شماره یک آمریکا شریک شده‌اند، می‌توانند محصولات خود را در بازارهای صادراتی جنرال موتورز به فروش برسانند و حتی در بازار بزرگ ایالات متحده نیز حضور یابند. با این گمانه‌زنی، دل کندن از بازار سهل‌الوصول خودرو ایران، آسان‌تر می‌نمود و پژویی‌ها اگرچه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو خاورمیانه را از دست می‌دادند، اما در عوض آن؛ روزنه‌ای به آمریکا می‌یافتند. این اما خیالی خام بود و حالا که هنوز دو سال هم از شراکت پژو و جنرال موتورز نمی‌گذرد، طرف آمریکایی ساز جدایی زده و می‌خواهد زوج فرانسوی خود را طلاق بدهد. ظاهرا در این ماجرا پای یک هووی چینی در میان است به نام دانگ فنگ موتورز.
    گفته می‌شود علت اصلی جدایی احتمالی جنرال موتورز و پژو این است که طرف فرانسوی می‌خواهد به عقد خواستگار چینی‌ خود دربیاید و این موضوع برای زوج آمریکایی اش قابل تحمل نیست. دانگ فنگ موتورز یکی از شرکت‌های بزرگ چین به شمار می‌رود که طبق اخبار، قصد دارد 30 درصد سهام پژو را خریداری کند، یعنی چیزی حدود 5/4 برابر سهمی که جنرال موتورز از پژویی‌هادر اختیار دارد.
    حالا جنرال موتورز می‌گوید راضی به دست خوردن ترکیب سهام پژو نیست و اگر قرار به آمدن هووی چینی باشد، قید هفت درصد سهامش را خواهد زد. این شرکت حتی خریدار این سهام هفت درصدی را هم پیدا کرده و گفته می‌شود، قرار است آن را به یک «موسسه سرمایه‌گذاری» بفروشد. در واقع جنرال‌موتورز با درک خطر چینی‌ها می‌خواهد پای خود را از زندگی پژو بیرون بکشد و باید دید واکنش پژویی‌ها به این اقدام شریک آمریکایی‌شان چیست.
    جنرال موتورز البته دلایل دیگری هم برای جدایی از پژو دارد که در این بین می‌توان مشکلات مالی خودروساز فرانسوی اشاره کرد. به عبارت بهتر، جنرال موتورز نمی خواهد حالا که پژو دچار مشکلات مالی شده و خود را به حراج گذاشته، در کنار آن بماند و برای خود بار مالی به وجود بیاورد. البته ظاهرا قراردادهای فی‌مابین برای ساخت خودروهای جدید همچنان پابرجا خواهد بود، اما در هر حال جنرال موتورز پولی به پژو نخواهد داد.
    ظاهرا قرار است از بابت فروش سهام پژو نیز رقمی معادل 240 میلیون یورو گیر جنرال موتورز بیاید که نشان از زیان 80 میلیون یورویی این شرکت آمریکایی دارد. خبر فروش سهم آمریکایی پژو همچنین ارزش سهام این شرکت فرانسوی را 5/7 درصد کاهش داد، تا پژویی‌ها حسابی غافلگیر شوند و بیشتر به خواستگار چینی‌شان دل ببندند.
    با جدایی جنرال موتورز و پژو، مانعی بزرگ از سر راه همکاری دوباره این شرکت فرانسوی با خودروسازی ایران برداشته شده و پژویی‌ها می‌توانند بدون ترس از تحریم، دوباره بخت خود را در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه بیازمایند.
    باید دید حالا که پژو در آستانه جدایی از شریک آمریکایی اش قرار دارد، چه برنامه‌ای برای خودروسازی و بازار ایران تنظیم خواهد کرد و آیا ایران خودرو و پژو دوباره به عقد هم در خواهند آمد؟

    چراغ سبز رنو برای بازگشت به ایران
    اما از رنو هم خبرهایی می‌رسد که نشان از بازگشت دوباره این خودروساز معتبر اروپایی به ایران دارد.
    رنویی‌ها نیز اگرچه با تاخیر، اما مانند هموطن‌شان پژو، تحت تاثیر تحریم‌ها از ایران رفتند و حالا دوباره قصد بازگشت دارند.
    این خودروساز بزرگ فرانسه، تیر ماه امسال و پس از آنکه ایالات متحده آمریکا رای به تحریم صنعت خودرو ایران داد، فعالیت‌هایش را در جاده مخصوص به حالت تعلیق درآورد، اما تاکید کرد دلش با ایران است.
    در نهایت نیز پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب در ژنو، احتمال از سرگیری فعالیت‌های رنو در ایران بیشتر شد و آنها در اولین اقدام، مجوز ترخیص قطعات مگان را که در گمرک ترکیه معطل مانده بود، صادر کردند.
    در حال حاضر نیز مونتاژ مگان در پارس‌خودرو کمی رونق گرفته و گفته می‌شود روند ارسال قطعات ادامه خواهد یافت. مونتاژ مگان طی 6 ماه گذشته افت شدیدی را به خود دید، زیرا تحریم‌ها اجازه ارسال قطعات این خودرو از سوی رنو را نمی داد و حالا ظاهرا مشکل برطرف شده است.
    البته تندر-90 نیز به عنوان دیگر محصول رنو در ایران، با افت تولید شدیدی طی 6 ماه گذشته روبه‌رو بوده و گفته می‌شود مشکلات مربوط به تامین قطعات این خودرو نیز در حال رفع شدن است.
    گویا رنویی‌ها منتظر اعلام رسمی لغو تحریم علیه صنعت خودرو ایران هستند تا فعالیت‌های خود را به طور کامل از سر بگیرند. این خودروساز فرانسوی حتی قصد دارد «ایران» را به پایگاه صادراتی خود در خاورمیانه تبدیل کرده و محصولاتی جدید از جمله «ساندرو» را در جاده مخصوص به تولید برساند.
    منبع: دنیای اقتصاد

  9. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    shok53 (15th December 2013)

  10. #6216


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت خبر داد:
    آزادسازی واردات خودروهای 2500 سی‌سی در دستور کار دولت
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت پنج شنبه شب گذشته در یك برنامه تلویزیونی در حالی نسبت به آزاد سازی کالاهای اولویت دهم ابراز امیدواری کرد که کمتر از یک ماه پیش حدود 12 هزار خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی از گمرکات کشور ترخیص شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، واردات خودروهای مذکور حدود یکسال پیش بر اساس مصوبه دولت دهم متوقف شده بود حال آنکه در دولت یازدهم واردات این خودروها به‌طور موقت و با شرایط خاص آزاد اعلام شد.
    حال محمد رضا نعمت زاده از دولت خواسته است که نسبت به رفع محدودیت کالاهای اولویت دهم اقدام کند. بر این اساس خودروهای بالای 2500 سی‌سی در فصل نود و ششم واردات کالاهای اولویت دهم (کالاهای لوکس و غیرضرور) به کشور قرار دارند که ثبت سفارش آنها در دولت دهم ممنوع اعلام شد.
    حال ابراز تمایل وزیر به رفع ممنوعیت‌ اولویت دهمی‌ها در شرایطی است که دولت‌های پیشین و حتی دولت یازدهم برای تولید و واردات خودروهای کم مصرف که حجم موتور کمتری نیز دارند، مشوق‌هایی در نظر گرفتند حال آنکه وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان خودرو در کشور با توجه به مشوق‌های ارایه شده از سوی دولت هیچ‌گاه تمایلی به اجرای خواست دولت در این زمینه نداشته‌اند. در همین حال هر ساله شاهد واردات خودروهایی با حجم موتور بالا مخصوصا شاسی بلندهایی هستیم که با وجود مصرف بالای بنزین مشتریان زیادی نیز در کشورمان دارند.
    به گزارش دنیای اقتصاد، در این زمینه یکی از وارد‌کنندگان خودرو در خصوص اینکه چرا واردات خودروهایی با حجم موتور کم که مصرف کمی نیز دارد در کشور ما پا نمی‌گیرد، عنوان می‌کند که مشتریان اگر به دنبال خودروهایی با حجم موتور کمتری باشند، خودروهای داخلی از این شرایط بهره کافی دارند و در این زمینه تنوع داخلی‌ها زیاد است حال آنکه خودروهای 2500 سی‌سی به بالا که مشتریان خاص خود را دارد تنها وارداتی هستند، کما اینکه برای وارد‌کنندگان نیز واردات این نوع خودرو پرسودتر است.

  11. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    shok53 (15th December 2013),مسعود منفرد (15th December 2013)

  12. #6217


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل جدید پرشیا خودرو:
    ب.ام.و های کلاس 2 و 4 به ایران می آید
    پرشین خودرو: تاکنون کمتر از 15 مدل جدید ب‌‌.ام‌.و برای ورود به بازار ایران ثبت سفارش شده، بطوریکه طی 10 سال گذشته حدود 15 هزار دستگاه از خودروهای ب‌‌.ام‌.و به ایران آمده ‌است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهرام قیصر.زاده، مدیرعامل جدید شرکت پرشیا خودرو نماینده ی انحصاری BMW آلمان در ایران با بیان این مطلب، دلیل تفاوت قیمت پنج درصدی قیمت خودروهایی که توسط نمایندگی عرضه می‌شود نسبت به خودروهای موجود در نمایشگاه‌های سطح شهر را به خاطر داشتن بیمه ی بدنه و گارانتی پنج ساله ی خودروهای پرشیا خودرو دانست.
    وی با توجه به اینکه واردات خودروهای ب‌‌ام‌و کلاس دو و چهار را در برنامه داریم، گفت: از لحاظ سال ساخت امسال پنج مدل جدید که همگی 2014 می باشد وارد شده‌ و این مدل‌ها 520، 528، 640 گرن کوپه، 535 جی‌تی و 760li دوازده سیلندر است.
    مدیر عامل پرشیا خودرو در واکنش به این پرسش که در میان مدل‌های 2013 و 2014 گران‌ترین و ارزان‌ترین ب‌‌.ام‌.وهای موجود در بازار ایران کدام است، بیان کرد: ارزان‌ترین خودرویی که توسط نمایندگی عرضه می‌شود همان 520 مدل 2014 است که بین 280 تا 290 میلیون تومان قیمت دارد.
    به گفته ی قیصر زاده، ارزان‌ترین ب‌‌.ام‌.و موجود در نمایشگاه‌های سطح شهر نیز X1 است که مدل 2013 آن 185 میلیون تومان می‌ارزد، اما؛ گران‌ترین ب‌‌.ام‌.و موجود در بازار موسوم به سند جانبازی M6 است که حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
    وی در ادامه ی این گفت و گو از دو خبر خوب برای تمام دارندگان خودروهای ب‌‌.ام‌.و سخن گفت و افزود: از این پس به تمام دارندگان خودروهای ب‌‌.ام‌.و در کشور حتی آنهایی که خودرویشان را از نمایندگی نخریده‌اند سرویس و خدمات پس از فروش خواهیم داد در حالی که خریداران خودرو از نمایندگی مشمول امتیاز بالاتری نظیر گارانتی و بیمه ی بدنه نیز می‌شوند.
    مدیر عامل پرشیا خودرو ادامه داد: خبر دوم اینکه ما قصد داریم بازار ثانویه ی خرید و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده ب‌‌.ام‌.و را نیز در تهران راه‌اندازی کنیم و شرکت آمادگی دارد تا خودروهای دست دوم را از مشتریان خریداری کند و پس از تأیید اصالت و کارشناسی فنی، قیمت‌گذاری نماید و دوباره آن را پس از تعمیر و نوسازی یکسال گارانتی کرده و به دیگر مشتریان و علاقه‌‌مندان عرضه کند.
    قیصر زاده همچنین با اعلام اینکه پرشیا خودرو هیچ تعمیرگاه و نمایندگی فروشی در شهرستان‌ها ندارد، یادآور شد: قصد داریم تا ظرف یکسال آینده نمایندگی‌ها را در شهرستان‌ها فعال کنیم تا آنها هم بتوانند مانند نمایندگی مرکزی مطابق استانداردهای روز دنیا به مشتریان سرویس بدهند.
    مدیر عامل پرشیا خودرو از برنامه این شرکت برای ارائه ی خدمات به تمام دارندگان ب.ام.و در سراسر کشور خبر داد و در هشداری گفت: خودروهای ب‌‌ام‌و از لحاظ سیستم الکترونیکی بسیار حساس است و با توجه به زیاد شدن قطعات تقلبی و غیراصل در بازار صلاح نیست که مالکان این خودروها به هر تعمیرگاهی مراجعه کنند.
    به گزارش موج، قیصر زاده در پایان با بیان اینکه نمایندگی برای اولین بار به غیر از پکیج M توانسته سری M واقعی یا همان M با موتور و گیربکس تیونینگ شده را نیز به بازار ایران بیاورد، خاطر نشان کرد: همان‌گونه که می‌دانید هزینه ی تولید و ساخت موتور و گیربکس‌های مورد استفاده در سری‌های M دو برابر هزینه ساخت موتور و گیربکس‌های معمولی است.
    بنابراین گزارش، از حدود 70 سال پیش که خودروهای ب‌‌.ام‌.و برای اولین بار وارد ایران شد، تاکنون این شرکت آلمانی نماینده‌های زیادی در کشور داشته به طوری که نام‌هایی از فلاحتی و وهاب‌زاده تا نوریانی و سرمایه‌گذاری ری را می‌‌توان در تاریخچه ی این شرکت دید.
    خاطر نشان می شود: پس از مزایده‌ای که بهار امسال برگزار شد بخش خصوصی توانست 100درصد سهام شرکت پرشیا خودرو را خریداری کند و از شهریورماه امسال در شرکت مستقر شود. ترکیب سهامداران فعلی شرکت پرشیا خودرو را افراد حقیقی با سرمایه کاملاً خصوصی تشکیل می‌دهند و این افراد پیش از این در صنعت خودرو در زمینه ی تولید و صادرات قطعات فعالیت داشته‌اند.

  13. #6218


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در گفت و گو با یک فعال بازار خودرو مطرح شد:
    کدام خودروها بیشترین افت قیمت را داشته‌اند؟
    پرشین خودرو: یک فعال بازار خودرو اعلام کرد: طی هفته‌های اخیر قیمت پژو 206 صندوق دار 3.5 میلیون تومان، سمند و پژو 206 تیپ5 سه میلیون تومان همچنین قیمت پرشیا و پژو 405 نیز دو میلیون تومان کاهش یافته است.
    امید گودرزیان در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اشاره به رکود بازار خودرو، افزود: عدم ثبات قیمت در بازار خودرو ایران و کاهش خرید و فروش و معاملات خودرو موجب رکود موقتی بازار شده است که با توجه به این امرخودروهای داخلی کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.
    وی در پاسخ به این سوال که رکود حاکم بر بازار خودرو تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ گفت: با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و فرا رسیدن نوروز پیش بینی می‌شود در پی افزایش سفرهای نوروزی تقاضا برای خرید خودرو بیشتر شده و تا حدودی رکود حاکم بر بازار کمتر شود.
    وی افزود: حضور خودروسازان مطرح جهان در همایش بین المللی صنعت خودرو که اخیرا برگزار شد، تاثیر چشمگیری بر بازار خودروهای داخلی و خارجی خواهد گذاشت که طی ماه‌های آتی شاهد رشد قابل توجهی در صنعت خودرو ایران خواهیم بود و امیدواریم شاهد رونق چشمگیر بازار خودرو ایران باشیم.
    وی گفت: کاهش نرخ ارز با تاثیر فراوانی که بر بازار خودروهای خارجی گذاشته است، کاهش قیمت این خودروها در بازار ایران را در پی داشته است.

  14. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    shok53 (15th December 2013),مسعود منفرد (15th December 2013)

  15. #6219


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فروش ویژه تویوتا یاریس آغاز شد
    پرشین خودرو: شرکت ایرتویا نماینده انحصاری محصولات تویوتا در ایران، فروش ویژه تویوتا یاریس 1.5 لیتری را آغاز کرد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، این خودرو با گارانتی 5 ساله و یا 150 هزار کیلومتر به فروش می رسد.
    در فروش اقساطی این خودرو مبلغ پیش پرداخت 56 میلیون و 900 هزار تومان و مبلغ اقساط 12 ماهه آن 4 میلیون و 350 هزار تومان در هر دو ماه است.
    در فروش ویژه تویوتا یاریس مبلغ 79 میلیون و 900 هزار تومان به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت می شود و مابقی آن که 17 میلیون تومان است باید زمان تحویل خودرو پرداخته شود همچنین مشتریانی که از طرح فروش ویژه استفاده می کنند از یک سال بیمه بدنه و سرویس دو ساله یا 50 هزار کیلومتر رایگان برخوردار خواهند شد.
    در طرح بسته مشارکتی ودیعه اول 45 میلیون تومان و ودیعه دوم که 45 روز بعد باید پرداخت شود 10میلیون تومان است و الباقی پول خودرو نیز زمان تحویل از مشتریان دریافت می شود. سود مشارکت این طرح سالیانه 26 درصد و سود انصراف سالیانه 24 درصد است و زمان تحویل خودروها نیز 90، 120 و 180 روزه است.
    تیپ 3 تویوتا یاریس مجهز به موتور 1.5 لیتری، ترمزABS با EBD+ Brake Assist، رینگ آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کولر اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود و استارت بدون کلید، سنسور عقب و جلو، آینه های جانبی تاشو برقی با راهنما و کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو است.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  16. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    shok53 (15th December 2013),مسعود منفرد (15th December 2013)

  17. #6220


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نماینده شرکت اپل آلمان در ایران به پرشین خودرو خبر داد:
    رایزنی برای ورود اپل به بازار ایران+تصاویر
    پرشین خودرو: نماینده شرکت خودروسازی اپل در ایران اعلام کرد: رایزنی‌های مجدد برای ورود محصولات شرکت خودروسازی اپل آلمان به بازار ایران در حال انجام است.
    مجید شمس در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: طبق رایزنی های انجام شده با شرکت اپل در خصوص واردات این محصول به بازار ایران، این شرکت آمادگی خود را برای صادرات اپل به بازار ایران اعلام کرد.
    وی در پاسخ به این سوال که چرا در سال‌های گذشته به رغم ورود نمونه‌هایی از محصولات اپل حضور آنها در بازار ایران متوقف شد؟ افزود: اعمال تحریم ها بر صنعت خودرو ایران علاوه بر تاثیرفراوانی که بر همکاری و تعامل فی ما بین شرکت اپل گذاشت، مانع سرمایه گذاری این شرکت در بازار ایران شد که این امر موجب توقف ورود این خودرو به بازار را در پی داشت.
    وی با اشاره به اینکه توافقات ژنو و حضور خودروسازان مطرح جهان در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران چشم‌انداز بسیار مطلوبی را در زمینه تعامل با خودروسازان خارجی ایجاد خواهد کرد، افزود: حضور خودروسازان مطرح جهان در ایران فصل بسیار خوبی را در بازار صادرات خودرو ایجاد می‌کند.
    شمس در ادامه گفت: در شرایط کنونی بهترین محصول شرکت اپل برای بازار ایران خودرو کورسا خواهد بود که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و محدوده قیمتی مناسب آن پیش بینی می‌شود مورد استقبال قرار گیرد.
    وی افزود: ما به حضور موثر شرکت اپل در بازار ایران بسیار خوش‌بین هستیم و چنانچه حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد می‌توان زمینه های همکاری مناسب‌تری را با این شرکت آلمانی ایجاد کرد.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  18. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    shok53 (15th December 2013),مسعود منفرد (15th December 2013)

صفحه 622 از 771 نخستنخست ... 122522572602612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632642672722 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University