.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 624 از 771 نخستنخست ... 124524574604614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634644674724 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,231 تا 6,240 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6231


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آغاز فروش زود هنگام کادیلاک ELR
    پرشین خودرو: مسافر دیترویتی کارخانه Hamtramck جنرال موتور یعنی کادیلاک ELR، خود را برای حضور در نمایندگی‌های مجاز فروش آماده کرده است. خودرویی که اولین بار در نمایشگاه بین المللی 2013 آمریکای شمالی نمایش داده شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ظاهر این خودرو از نمونه مفهومی Converj 2009 الگو برداری شده و با استفاده از فاکتورهایی همچون چراغ‌های تمام LED مجهز به چراغهای مخصوص روز، رینگهای 20 اینچی تقویت شده تحت فشار، چراغهای تمام LED عقب کشیده شده تا گلگیرهای عقب، یک اسپویلر کوچک قالب گیری شده بر روی در صندوق عقب، چراغ‌های مه شکن کم مصرف و ... ظاهری جذاب و اسپرت و جوان پسندی را از کوپه لوکس کادیلاک به وجود آورده است.
    دیگر برجستگی مهم خودرو که در کنترل و پایداری خودرو هم تاثیر بسزایی دارد، سیستم تعلیق Hiper Strut است. برای هدایت و کنترل بهتر خودرو و کاهش نیروی لازم از سوی راننده هم از سیستم فرمان الکتریکی ZF استفاده شده است.
    برای به حرکت درآوردن خودرو هم تنها از یک پیشرانه الکتریکی 400 نیوتن‌متری EREV استفاده شده که حدود 12 درصد شتاب سریع‌تری نسبت به پیشرانه 3.6 لیتری استفاده شده در مدل SRX در شهر و بزرگراه‌ها به خودرو می‌بخشد. برای احیای بخشی از شارژ مصرفی باطری‌ها هم با هر بار عمل ترمز گیری، نیروی حاصله از ترمز در باطری‌ها ذخیره می‌شود. در کنار پیشرانه الکتریکی EREV و برای محکم کاری هم از یک ژنراتور 1.4 لیتری با قدرت تولیدی 154 کیلووات برای مواقع ضروری استفاده شده است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rahman1643 (23rd December 2013)

  3. #6232


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معاون کیفیت ایران خودرو:
    پس از تشدید تحریم‌ها به سراغ بازارهای غیراروپایی رفتیم
    پرشین خودرو: ما همواره به دلیل نقصان هایی که در خودروها وجود دارند شرمنده مشتریان هستیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، «کیفیت» سال‌ها است که برای مشتریان بازار خودرو تبدیل به واژه‌ای شده که یافتن آن در واقعیت کار آسانی نیست، اما به نظر می‌رسد تعریف خودروسازان از کیفیت با تعریف عموم مشتریان تفاوت دارد. معاون کیفیت ایران خودرو، عقیده دارد مفهوم کیفیت به درستی در میان مشتریان جا نیفتاده است زیرا بسیاری از مواردی که مشتریان خودروهای داخلی انتظار داشتن كیفیت را بر روی خودرویشان دارند، جزو «آپشن‌هایی» محسوب می‌شود که از ویژگی‌های خودروهای جدید به شمار می‌روند.
    کیومرث پورمجیب در میان صحبت‌هایش تاکید می‌کند به دلیل مشکلات موجود در خودروهای تولیدی «شرمنده مشتریان هستند» عقیده دارد منظور بسیاری از مشتریان از کیفیت، تنوع محصولات است. مساله اصلی نیز همین‌جا است، چرا خودروسازان با وجود آگاهی از این خواست مشتری تا کنون اقدامی قابل قبول در این راستا و برای افزایش کیفیت محصولات خود انجام نداده‌اند؟ آیا برای داشتن محصولاتی متنوع، با کیفیت و به روز در صنعت و بازار خودرو کشور باید در انتظار ورود ناجیانی از آن‌سوی مرزها باشیم یا اینکه خودروسازان خود قادر به تحقق این آرمان خواهند بود؟
    اینها سوالاتی هستند که به بهانه ابلاغ خط مشی جدید کیفیت در ایران‌خودرو، با معاون کیفیت یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور در میان گذاشته‌ایم:

    فکر می‌کنید ابلاغ خط مشی‌ یا استراتژی‌های کیفیت در صنعت خودرو چقدر در بهبود واقعی کیفیت محصولات موثر بوده‌اند؟
    ابلاغ این خط مشی‌ها از آنجایی اهمیت دارد که وظایف بخش‌های مختلفی را که درگیر کیفیت محصولات تولیدی هستند به آنها یادآوری می‌کند. برای مثال یکی از مهم‌ترین تاکیدات خط‌ مشی کیفیتی که اخیرا در ایران‌خودرو ابلاغ شد، توسعه متوازن زنجیره تامین قطعات بوده زیرا بسیاری از اهداف ما در بخش افزایش کیفیت از طریق قطعه‌سازان محقق می‌شود. اگر قطعه‌سازان موفق نباشند تولید خودرو و تمام بندهای این ابلاغیه زیر سوال خواهد رفت، ما تلاش داریم یک رابطه برنده برنده در زمینه موضوعات فنی و تجاری با قطعه‌سازان داشته باشیم زیرا قطعه‌سازان از ارکان جدانشدنی اهداف کلان ما در زمینه تولید و کیفیت هستند.
    اما به نظر می‌رسد تاکنون ارتباط برنده- برنده میان خودروسازان و قطعه‌سازان وجود نداشته، قطعه‌سازان همیشه مطالبات معوق فراوانی از خودروسازان داشته‌اند که همین موضوع باعث شده تا به زعم بسیاری از کارشناسان تولید قطعات با کیفیت برای قطعه‌سازان صرفه اقتصادی نداشته باشد و بسیاری از آنها به سراغ واردات قطعات چینی بروند.
    در رابطه با معوقات عقب مانده قطعه‌سازان باید بگویم خودروساز و قطعه ساز هر دو در یک کشتی نشسته‌اند یعنی سود و زیان این دو به یکدیگر وابسته است. بر همین اساس طی دو سال گذشته که تیراژ تولید خودروسازان بسیار کاهش پیدا کرد و به دنبال آن میزان گردش نقدینگی خودروسازان هم پایین آمد، این مشکل بدون واسطه به قطعه‌سازان نیز منتقل شد پس در این میان خودروساز اراده‌ای برای متضرر کردن قطعه‌سازان یا کاهش کیفیت محصولات تولیدی آنها نکرده است. در رابطه با موضوع افت کیفیت احتمالی قطعات نیز باید بگوییم کل صنعت خودرو دچار افت تیراژ شد و به دنبال آن قطعه‌سازان هم تضعیف شدند که البته هم اکنون این مشکلات در حال برطرف شدن هستند.

    چگونه؟
    در حال حاضر تولیدات خودروسازان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است، این افزایش تولید در ایران خودرو تا جایی بوده که ما حالا روزی 2 هزار دستگاه تولید داریم که این به معنای قدرتمند تر شدن قطعه‌سازان هم هست.
    از طرفی در دولت یازدهم ما سلسله جلساتی را با حضور انجمن قعطه‌سازان در وزارتخانه صنعت داشته‌ایم، در این جلسات ما در حال ترسیم راهبردهایی هستیم که انتظارات خودروسازان از قطعه‌سازان برای افزایش داخلی‌سازی و همچنین بحث‌های کیفی و مالی آنها مشخص شود.
    اما با وجود تمام این جلسات و خط‌مشی‌ها ما شاهد افت کیفیت خودروسازان خصوصا طی دوره تشدید تحریم‌ها بوده‌ایم، حتی خودروسازان در رابطه با استفاده از قطعات نامرغوب که اغلب چینی هم بوده‌اند بارها از سازمان ملی استاندارد اخطار دریافت کرده‌اند.
    من این موضوع را قبول ندارم زیرا به شهادت شاخص‌های کیفی که توسط یک ناظر سوم بررسی می‌شوند ما افت کیفیت محسوسی نداشته‌ایم و حتی رشد هم داشته‌ایم. این شاخص‌ها نمادهای کیفیت خودرو هستند که هرروز‌اندازه‌گیری می‌شوند. یک شاخص دیگر شاخص رضایتمندی مشتری است که ما هر ماه بررسی می‌کنیم و شاخص دیگر هم که شاخصی درون سازمانی است، بررسی میزان قطعات برگشتی از نمایندگی‌های مجاز است. مجموع این شاخص‌ها نشان دهنده رشد کیفیت طی این دوره هستند.

    با وجود تمام محدودیت‌ها و تمام تذکرهایی که سازمان ملی استاندارد برای افت کیفیت به خودروسازان داده است، این رشد کیفیت چگونه رخ داده است؟
    این رشد کیفیت از آنجایی رخ داده است که خودروساز طی این مدت بسیار به خودش سخت گرفته تا در مقابل تمام این ناملایمات دچار افت کیفیت نشود. حالا اگر تاجری رفته از کشوری قطعه بی کیفیت آورده و وارد بازار سیاه کرده است خودروساز بی‌تقصیر است. من نمی‌گویم طی این مدت قطعه بی کیفیت وارد کشور نشده است، چرا اتفاقا وارد شده است، اما به این نکته هم توجه کنید که بحث قاچاق در گمرکات بسیار جدی است. اگر سازمان استاندارد نگران واردات این قطعات غیراصولی است، می‌تواند از طریق مبادی بازرسی که در گمرکات کشور دارد جلوی ورود قطعات بی‌کیفیت را به کشور بگیرد.

    پس به اعتقاد شما بعد از تشدید تحریم‌های صنعت خودرو، این دست قطعات بی‌کیفیت فقط وارد بازار سیاه شده‌اند و خطوط تولید از چنین قطعات بی‌کیفیتی خالی هستند؟
    ببینید بعد از تشدید تحریم‌ها مسلما ما به سراغ بازارهای غیراروپایی رفتیم، مثلا ما با کشورهایی نظیر مالزی، هند، چین و یا کره جنوبی ارتباط برقرار کردیم اما این به معنای افت کیفیت قطعات ما نیست زیرا ما در این کشورها به سراغ تامین کنندگان غیرکیفی نرفته‌ایم. در رابطه با ایران خودرو من با اطمینان اعلام می‌کنم که هیچ قطعه غیراستاندارد و بی شناسنامه‌ای نه وارد ایران خودرو شده است و نه اجازه استفاده از چنین قطعاتی در خط تولید این شرکت وجود دارد.
    پس دلیل اصلی معیوب بودن خودروهای صفر کیلومتری که تحویل مشتریان داده می‌شود چیست؟ خودروهایی که به گفته مشتریان بعد از گذشت مدت کوتاهی از خروجشان از کارخانه، در راه می‌مانند.
    ما مکانیزم بسیار پیچیده‌ای برای جلوگیری از تحویل یک محصول با عیب به مشتری داریم اما این به آن معنا نیست که محصول ما هیچ عیبی ندارد، اصلا گارانتی یک خودروی صفر برای همین است که اگر محصولی عیب پیدا کرد از مشتری حمایت شود. نه ما و نه هیچ خودروساز دیگری در دنیا نمی‌تواند بگوید تا پنج سال اول محصولش هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد، فقط شدت و ضعف مشکلات است که فرق می‌کند.

    اما به نظر می‌رسد شدت ضعف در خودروهای داخلی خیلی زیاد است!
    به هر صورت ما توانسته‌ایم به طور متوسط رضایت مشتری را افزایش دهیم اما این به آن معنا نیست که هیچ کدام از مشتری‌ها از عیب خودرو دچار رنج و عذاب نشده باشد. ما همواره به دلیل نقصان هایی که در خودروها وجود دارند شرمنده مشتریان هستیم، اما مشتریان هم آگاه باشند که راه افزایش کیفیت بی پایان است. به هر حال ما هرگز ادعا نمی‌کنیم که جزو خودروسازان بی‌عیب دنیا هستیم.

    با توجه به مشکلات بی شمار کیفی که به هر حال در محصولات خودروسازان وجود دارد، شما فکر می‌کنید که صنعت خودرو ایران در مسیر خودروساز شدن به درستی گام برداشته است؟
    یکی از گام‌های اولیه برای خودروساز شدن سرمایه‌گذاری است. وقتی کسب و کار و همچنین سرمایه‌گذاری دچار افت می‌شود به دنبال آن توسعه محصول که یکی از ارکان خودروساز شدن است هم دچار افت می‌شود، تولید پلت فرم جدید نیز همین طور است. پس این یک اصل کلی است که گام برداشتن در مسیر خودروساز شدن به سرمایه‌گذاری نیاز دارد چیزی که ما آن را نداشته‌ایم اما این به این معنا نیست که ما می‌خواهیم از هدف توسعه محصول دست بشوییم.

    از طرف ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور چه اقدامی در این زمینه صورت گرفته است؟
    برای مثال با وجود تمام این مشکلات ما الان دنا را داریم که در خرداد سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
    پروژه دنا مربوط به سال‌ها قبل است...
    بله پروژه آن مربوط به گذشته است اما سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه آن مربوط به زمانی نه چندان دور است؛ یعنی درست در دوره‌ای که فشارهای زیادی بر دوش ما بود ما برای تولید انبوه این محصول برنامه ریزی کردیم و آن را به مرحله اجرا در آوردیم.

    فكر می‌کنید اگر یک شریک خارجی که این روزها خودروسازان به شدت در انتظار آن هستند، وجود نداشته باشد، خودروسازان بتوانند با تکیه بر توانایی‌های خودشان اهداف کیفی را در تولیداتشان به ثمر برسانند؟
    داشتن یک شریک خارجی به هیچ وجه عیب نیست، قرار نیست تمام کارها را یک خودروساز به تنهایی انجام دهد. الان بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا هم فقط معماری می‌کنند و قطعات مورد نیاز را از کشورهای مختلف و از زنجیره‌های تامین جهانی دریافت می‌کنند.

    گفته های شما کاملا درست است اما فکر می‌کنید خودروسازان داخلی توان کافی برای معماری یک خودرو را دارند؟
    ما واحدهای طراحی و تحقیق و همچنین واحدهای توسعه محصول داریم اما حتما باید آنها را تقویت کنیم که این کار بدون نیاز به یک شریک خارجی نخواهد بود اما شراکتی که تحت هدایت و مدیریت خودمان باشد، به هر حال ما نمی‌توانیم از صفر تا صد یک خودرو را خودمان بسازیم، اصلا این کار برای هیچ خودروسازی امکان پذیر نیست.

    فكر می‌کنید خودروهایی که در کشور به تولید می‌رسند از کیفیت کافی برخوردار هستند؟
    قبل از هرچیز باید بگویم کیفیت یک کلمه عام است که باید بیشتر شکافته شود، اما منظور بیشتر افرادی که از «کیفیت» صحبت می‌کنند، تنوع محصول است، در حالی‌که ممکن است محصولاتی که ما الان در کشور تولید می‌کنیم تنوع لازم را نداشته باشند اما از مرغوبیت کافی برخوردار باشند، بنابراین تعداد قابل توجهی از مشتریان وقتی از کیفیت صحبت می‌کنند منظورشان تنوع محصول است. باقی امکانات نظیر ترمز ای.بی.اس یا کیسه هوا، کولر تقویت شده و ... هم از جمله آپشن‌هایی هستند که ما در خودروهایمان گنجانده‌ایم اما به هر حال اینها آپشن‌هایی هستند که در محصولات جدید به صورت گسترده‌تری وجود دارند.

    منظور از مرغوبیت چیست؟ یک خودرو مرغوب از نظر شما چه خودرویی است؟
    برای مثال ما نمی‌توانیم بگوییم خودرو پژو 405 خودرویی غیرمرغوب است، این خودرو در زمان خودش خودرو روز اروپا بوده.
    بله، اما در زمان خودش...
    اما بعد از 15 سال تولید نیز ما نمی‌توانیم بگوییم این خودرو نامرغوب است زیرا قطعات این خودرو با کیفیت است، برای مثال شاخص هایی مانند کولر، صندلی‌ها، سیستم تایر یا دیگر رفاهیات درون خودرو از کیفیت کافی برخوردار هستند. مشکل اصلی ما در بحث کیفیت، تنوع محصول است، تنوع محصول هم سرمایه‌گذاری می‌خواهد پس ما برای اینکه ارتقای کیفیت داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

    با توجه به صحبت‌های شما از نبود سرمایه‌گذاری اگر با تحریم‌های جدید غرب ورود شرکای تجاری خارجی به صنعت خودرو کشور برای مدتی به تاخیر بیفتد، خودروسازان چه برنامه‌هایی برای رشد کیفیت یا تنوع محصولات خود دارند؟
    اگر خودروسازان جهانی نیایند ما باید خودمان تنوع محصول داشته باشیم و برای این کار همان طور که گفتم نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی دولت و نهادهای بانکی و همچنین حمایت مجلس هستیم تا طی یک دوره معقول پنج ساله بتوانیم تنوع محصولات خود را بالا ببریم در غیر این صورت از محل سود عملیاتی نمی‌توانیم با سرعت زیادی این اتفاق را رقم بزنیم، اصلا اگر این تحریم‌ها هم نبود صنعت خودرو برای توسعه محصول باید از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار ‌بود. به هر حال نیامدن خودروسازان خارجی به معنای افت مرغوبیت خودروهای تولیدی ما نیست زیرا بیش از 90 درصد از قطعات مورد استفاده خودروسازان ساخت داخل است که کیفیت‌شان ثابت خواهد بود. در صورتی که خودروسازان جهانی نیایند تنها اتفاقی که رخ می‌دهد این است که سرعت تنوع محصول ما کم خواهد شد و برای مثال به جای اینکه هر سال محصولی جدید ارایه دهیم هر سه سال این اتفاق رخ خواهد داد.
    هر چند همیشه از سوی دولت حمایت‌های ویژه‌ای از خودروسازان شده است، اما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بعید است یک حمایت ویژه مالی از خودروسازان به عمل بیاید...
    الان را فراموش کنید، مگر طی چندین سال گذشته برای توسعه محصول از خودروساز حمایتی شده است؟ مثلا می‌گویند تعرفه‌ واردات خودروهای خارجی را برای خودروسازان بالا نگه داشته‌اند، این حمایت تعرفه‌ای ساده‌ترین حمایتی است که در کشورهایی چون فرانسه و کره که خودروسازانی بزرگ دارند نیز اعمال می‌شوند. چیزی که در رابطه با صنعت خودروی ایران اتفاق نیفتاده است حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای توسعه محصول است. برای مثال طی دوره‌ای که ما پیکان را از خط تولید خارج کردیم، برای طراحی و تولید سمند صدها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم و به این واسطه دانش طراحی را وارد صنعت خودروی کشور کردیم، 206 صندوقدار نیز ارمغان صنعتی بزرگی بود اما متاسفانه این چرخه که باید با تزریق مالی سرعت بیشتری می‌گرفت، رها شد و ما نیز نتوانستیم سرعت بالایی برای افزایش تنوع محصولات داشته باشیم.

    در نهایت فکر می‌کنید شرکای خارجی برای تولید محصولاتی متنوع‌تر و با کیفیت‌تر به خودروسازان ایرانی بپیوندند؟
    به نفع آنها است که به ایران بیایند. ما اصلا برای آمدن هیچ شریکی از خارج از کشور التماس نمی‌کنیم. من قاطعانه می‌گویم که ورود به بازار ایران در برنامه‌های کلان بسیاری از شرکت‌های اروپایی وجود دارد پس نیازی به اصرار ما نیست، آنها فقط در انتظار فرصتی هستند تا وارد بازار خودروی ایران شوند و مسلما با ورود آنها به صنعت و بازار خودروی ایران روند تولید محصولات نیز با تغییراتی مثبت همراه خواهد بود.
    منبع: دنیای اقتصاد

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rahman1643 (23rd December 2013)

  5. #6233


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    چری Tiggo 5 در چین رونمایی شد+تصاویر
    پرشین خودرو: چری از یک مدل جدید و استراتژیک دیگر Tiggo 5 تحت برند و سیستم جدید در تاریخ 28,2013 NOV پرده برداری کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، تمام مدل‌های Tiggo5 با موتورهای V شکلی که در جلو قرار داده شده‌اند، بوسیله کارخانه Dalian (که یک کارخانه در سطح استاندارد جهانی است) ساخته شده‌اند .
    همیشه یک قاعده کلی برای ساخت چنین خودروهای خانوادگی براساس سلیقه و نیاز مشتری وجود دارد. چری خودرا برای ساخت SUV مدل جدید مطابق با استانداردهای مشترکی که دربردارنده پروسه تولید، مطابق با ایمنی و هندلینگ مناسب متعهد کرده است .
    Tiggo 5 به سمت مسیری که شامل افزایش و رشد بازار خودروهای شاسی بلند خانوادگی در اندازه‌های متوسط و بزرگ (که دارای طرفدار های زیاد است) پیش می رود.
    ابعاد و اندازه‌های طولی برابر با mm 4505 و عرض برابر با mm 1840 و ارتفاعی برابر با mm 1741 و همچنین فاصله 2 محور برابر با 2610 mmاست. همچنین با توجه به استانداردهای ساخت خودروهای شاسی بلند در این بخش به طور مشهود کیفیت Tiggo 5 از انتظار معمول هم برای مشتریان بالاتر است. این خودرو دارای طراحی بدنه خارجی، مقاوم و زیبا و همچنین طراحی داخلی و تکنولوژی فنی بالا است.
    Tiggo5 همچنین خودرو بی‌عیب و قابل اعتمادی است و بطور تقریبی تست جاده را 2800 و تست انطباق را نزدیک به 100 هزار ساعت گذرانده است و تجربه 9 تست جامع و کامل را دارد که شامل: تست‌های دوام و پایداری، تست مخصوص قوای محرکه و تست‌های مربوط به چرخ و آزمون‌های سرعت بالا، تست قابلیت اطمینان، تست شرایط آب و هوایی و تست‌های ناهمواری و تست هوای سرد و کوهستانی و همچنین تست زمین‌های مسطح را با موفقیت گذرانده است.
    Tigoo 5 را مطابق با بالاترین استاندارهای ایمنی اروپا و آمریکا شمالی ساخته‌اند و تست خط ترمز این خودرو از km 100 ساعت تا حالت سکون، 40/45 متر فضا نیاز داشته است که بالاتر از مدل‌های رقیب (با برندهای مختلف) دراین کلاس خودرو قرار گرفته است‌.
    در خودرو Tiggo 5 از مقدار زیادی لوله فولادی با مقاومت بالا که خاصیت جذب شونده دارد استفاده شده که تضمین کننده ایمنی خودرو در زمان تصادف است. همچنین چری تلاش گسترده‌ای در زمینه تطبیق Tiggo 5 با استانداردهای جهانی حفظ جان عابر پیاده انجام داده که نشان دهنده آن است که چری به بالاترین استانداردها در زمینه امنیت دست یافته است.
    از مزایای رقابتی این خودرو می‌توان به ویژگی‌های: سیستم ورود بدون کلید، استارتر، دوربین دید عقب، GPS، سیستم‌های سرگرمی‌، شیشه‌های برقی با حسگرهای باز و بسته شدن‌، صندلی‌های برقی قابل تنظیم، سانروف الکتریکی ضد نور، سیستم( ESP(Bosch و همچنین شامل سیستم‌های دیگر که در بردارنده امنیت و راحتی خودرو می شوند، اشاره نمود.
    Tiggo5 به یک موتورkw102 که دارای حداکثر قدرت (140 اسب بخار) و حداکثر گشتاور (N.M 182) است مجهز شده و انتقال این نیرو توسط یک گیربکس دستی 5 سرعته یا اتوماتیک CVT به چرخ‌ها صورت می‌پذیرد. اگرچه این خودرو بعنوان یک SUV خانوادگی است اما تمام خصلت‌های یک خودرو SUV قوی را دارد.
    از ویژگی‌های رقابتی این خودرو می‌توان به: رانندگی در مسیرهای ناهموار ، بالارفتن از تپه‌ها و رانندگی در مسیر‌های طولانی و جاده‌های خاکی اشاره کرد.
    در زمان رونمایی از Tiggo 5 مدیر شرکت چری آقای "این" بیان داشتند: همزمان با به بازار آمدن خودرو Tiggo 5 شرکت چری توانست یک مهندسی رو به پیشرفت را براساس استانداردهای جهانی سال 2013 به معرض نمایش بگذارد.
    این نشان می دهد که قسمت اول از استراتژی جدید توسعه محصولاتش را با موفقیت به اتمام رسانده است و در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک بنیاد مستحکم و همراه با رشد سریع در سال 2014 است.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rahman1643 (23rd December 2013)

  7. #6234


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس اتحادیه اتو سرویس و کارواش‌ تهران اعلام کرد:
    چه کسی مسوول رسیدگی به تخلفات کارواش‌ها است؟
    مراجعه به کارواش و دریافت هزینه‌های خارج از شمول توسط کارگران و یا دیگر عوامل آنها همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های مشتریان به شمار می‌رود.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، وقتی از کارگران کارواش‌ها علت دریافت این هزینه‌ها را جویا می‌شویم آنها اینگونه پاسخ می‌دهند که ما بابت شست و شوی خودرو هیچ حقوق و دستمزدی از مالکان کارواش دریافت نمی‌کنیم و تنها درآمد ما انعام و پاداش دریافتی از مشتریان است.
    این در حالیست که وقتی به کارواش‌ها در سطح شهر مراجعه می‌کنیم و براساس لیست قیمتی که دراختیار ما قرار می‌گیرد، موارد شست و شو از جمله روشویی، موتورشویی، نظافت داخل خودرو و ... را به طور دلخواه انتخاب کرده و قبض دریافتی را به کارگر کارواش ارائه می‌کنیم، هیچ اطلاعیه و یادداشتی مبنی بر اینکه هزینه کارگران جداگانه دریافت می‌شود بر روی فیش‌ها و یا در محل کارواش‌ها وجود ندارد.
    از سوی دیگر مدیران کارواش‌ها هنگام درخواست مشتریان مبنی بر ارائه خدمات واکس، پولیش و یا دیگر موارد آن را به کارگران محول می‌کنند که همین مساله تردیدهایی را در بین مشتریان به وجود می‌آورد. به طوریکه به نظر می‌رسد روزانه مبالغ هنگفتی خارج از شمول قوانین و مقررات در کارواش‌ها اخذ می‌شود و کمترین نظارتی بر نحوه اخذ این مبالغ صورت نمی‌گیرد.
    در همین رابطه رییس اتحادیه اتو سرویس و کارواش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو» عنوان کرد: دریافت اجباری انعام توسط کارگران کارواش‌ها از مشتریان غیر قانونی است و نظارت در این بخش به عهده اتحادیه نیست.
    علیرضا راسی افزود: نرخ کارواش‌ها و دریافت دستمزد توسط اتوسرویس‌ها بر اساس تعرفه مشخص بوده و دریافت هرگونه انعام از مشتریان خلاف نرخ مصوب است این در حالیست که برخی کارواش‌ها به اجبار از مشتری انعام طلب می‌کنند که مراجعه کنندگان با شکایت به اتحادیه می‌توانند پیگیری کنند.
    وی با اشاره به اینکه اتحادیه متولی قراردادهای کارگران با مالکان کارواش‌ها نیست، گفت: قراردادهایی که بین کارگران با مالکان کارواش‌ها منعقد می‌شود به خود کارواش‌داران مربوط است و اتحادیه قانونی در این مورد برای کارگران در نظر نگرفته است و نوع قرارداد می‌تواند به دلخواه مالکان کارواش‌ها باشد اما این موضوع به منزله دریافت انعام از مشتری نیست.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rahman1643 (23rd December 2013)

  9. #6235


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت خبر داد:
    تهران برای همکاری کامل صنعتی با ونزوئلا آمادگی دارد
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با سفیر ونزوئلا گفت: آمادگی کامل داریم تا در زمینه های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و سایر صنایع و مسکن با کشور ونزوئلا همکاری کنیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمد رضا نعمت زاده در این دیدار افزود: یک واحد ساخت تراکتور و تولید انواع سواری در کشور ونزوئلا ایجاد شده و در زمینه ساخت مسکن هم 10 هزار واحد احداث شده و 10 هزار واحد دیگر نیز توسط پیمانکار در حال تکمیل است.
    مهندس نعمت زاده با اشاره به قرارداد ساخت کشتی با ونزوئلا افزود: خوشبختانه اولین کشتی یکسال است تکمیل شده و در حال تحویل است اما به خاطر تحریمهای که بوجود اورده اند مدتی است که معلق مانده است.
    وی همچنین با اشاره به سفرآتی رییس سازمان ایمیدور و هیات همراه به کشور ونزوئلا تاکید کرد: در زمنیه های همکاری با کشور ونزوئلا شما نیز باید کمک کنید تا پروژه ها فعال تر شوند.
    وزیرصنعت،معدن وتجارت همچنین وضعیت خودروسازی را دراین کشور که با کمک شرکتهای خودرو سازی راه اندازی شده چندان رضایت بخش ندانست و افزود: ظاهرا طرف ونزوئلایی بدهی خود را بابت قطعات ارسالی پرداخت نکرده اما این مشکلات به دلیل عدم وجود ارتباطات کافی طی این مدت رخ داده لذا باید این مشکل به سرعت مرتفع شود.
    وی اظهارکرد: کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا حدود 2 سال است که تشکیل نشده و منتظر اعلام تاریخ از طرف ونزوئلا هستیم تا هیاتی از طرف ما این کمیسیون را تشکیل دهند و یقینا خیلی از مسائل جزیی در این اجلاس حل می شود.
    در این دیدار همچنین سفیر ونزوئلا در ایران نیز علاقمندی کشورش را برای مشارکت شرکتهای ایرانی در زمینه های مسکن، خودرو، نفت و سیمان و پتروشیمی، الکترونیک و برق، کشاورزی و نانو تکنولوژی اعلام کرد و افزود: ونزوئلا در حال حاضر 35 هزار متقاضی خودرو ایرانی دارد و علاقمندیم که خودرو های ساخت ایران و نیز محصولات سیمانی به کشور ما صادر شود.
    زامبرانو افزود: در زمینه تراکتور سازی نیز نیاز به افزایش ظرفیت داریم.
    وی افزود: از سال جدید شرایط برای عمل به تعهدات ما بیش از بیش مهیا خواهد بود وامیدواریم توافقات بین دو کشور اجرایی شود.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rahman1643 (23rd December 2013)

  11. #6236


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت:
    افزایش قیمت خودرو منطقی است
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم اجرای مصوبات دولت به ویژه کاهش ال سی به ۳۰ درصد توسط بانکها گله کرد و گفت: برای حل این موضوع چندین بار با رئیس کل بانک مرکزی صحبت کرده‌ام اما تاکنون نتوانسته‌ایم به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (یکشنبه اول دی ماه) در مراسم مجمع کارآفرینان ایران، ضمن شنیدن مشکلات تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه 50 درصد این ایرادات به جاست و باید اصلاح شود، اظهار داشت: به عنوان نمونه قرار است هفته آینده مشکلات شهرک‌های صنعتی بررسی شود تا در این رابطه به اجماع نظری دست پیدا کنیم.
    وی خطاب به کارآفرینان با اشاره به اینکه خودتان شرایط اقتصادی کشور را بهتر می‌دانید، گفت: با وجود آنکه مطالب متعددی در بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها عنوان شده است، باید بگویم تحریم‌ها در فعالیت‌های اقتصادی کشور تاثیر گذاشته است؛ باید همه دست به دست هم دهیم و مسائل را پیگیری کنیم. حتی به اعتقاد بنده شما باید جلساتی را نیز با وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و حتی معاون اول برگزار کنید.

    مذاکره با سیف برای اجرای مصوبات دولت توسط بانک‌ها نتیجه نداد
    نعمت‌زاده در ادامه گفت‌وگو با کارآفرینان ایران ضمن گلایه از اینکه براساس مصوبات اخیر، دولت گشایش ال‌سی را با نرخ پایین قرار داده اما متاسفانه بازپرداخت با نرخ بالا صورت می‌گیرد افزود: برای حل این موضوع چندین بار با رئیس کل بانک مرکزی صحبت کرده‌ام تا در راستای آن مصوبات دولت در سیستم بانکی اجرا شود اما تاکنون نتوانسته‌ایم در این رابطه به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم.

    افزایش قیمت خودرو منطقی است
    وی اضافه کرد: در حال حاضر تولید خودرو به یک‌سوم سال 90 رسیده است که طبیعتا افزایش قیمت با این حجم تولید منطقی به نظر می‌رسد. اما در اینجا باید از مسئولان به ویژه از خودم بپرسیم چه دلایلی باعث شده تا تولیدکننده نتواند به میزان مناسبی فعالیت کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به گلایه مدیرعامل یک کارخانه آرد مبنی بر اینکه هم‌اکنون کارخانجات آرد در کشور با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند، گفت: این موضوع نیز باید پیگیری شود و از پتانسیل موجود در کشور برای تولید آرد و تامین نیاز داخل استفاده کنیم.
    نعمت‌زاده با ورود به بحث صادرات که در جلسه امروز کارآفرینان ایران یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف به شمار آمد اظهار داشت: به طور قطع موانع جدی برای تقویت بخش صادرات کشور وجود دارد که در حال حاضر در حال پیگیری و رفع آنها هستیم.

    پیمان سپاری ارزی لغو شد ولی برخی هنوز مقاومت می‌کنند
    به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر یکی از بزرگترین موانع پیش‌روی صادرکنندگان پیمان‌سپاری ارزی بوده است گفت: در جلسات متعدد با وزرا بنده اصرار زیادی بر لغو این مصوبه داشتم که بالاخره طی مصوبه‌ای از سوی دولت تعهدات پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان لغو شد.
    نعمت‌زاده افزود: با وجود ابلاغ این مصوبه به بخش‌های مختلف هنوز بخش‌هایی از سیستم اقتصادی کشور به بهانه‌های متعدد حاضر به اجرای مصوبات جدید دولت نیستند که بنده به شما قول می‌دهم تا آخر خط مسائل و مصوبات را پیگیری و دنبال خواهم نمود.
    وی در رابطه با محدودیت‌های صادراتی برای تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: سعی می‌کنیم محدودیت‌های صادراتی را برطرف کنیم حتی بازه زمانی 6 ماهه‌ای را نیز برای صادرکنندگان در نظر گرفته‌ایم. البته باید این نکته را متذکر شوم که اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین نیاز داخل و سپس صادرات محصولات تولیدی است.
    نعمت‌زاده کاهش عوارض در برخی از کالاهای صادراتی را نیز دیگر اقدام دولت برای رفع محدودیت‌های صادراتی عنوان کرد و گفت: در بخش آرد صادرکنندگان این بخش باید مابه‌التفاوت ارز را پرداخت کنند که این امر مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است. البته در سالهای آینده درصددیم هزینه‌ها را به حداقل ممکن برای صادرکنندگان برسانیم.

    پیشنهاد تزریق 4 میلیارد دلار به تولید با افزایش سرمایه بانکهای تخصصی
    وی در ادامه در خصوص پیشنهاد یکی از کارآفرینان در این جلسه که تزریق 10 برابری نقدینگی را به بانکهای تخصصی از جمله توسعه صادرات عنوان کرده بود، افزود: افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات مطرح است که امیدواریم در بودجه سال 93 این کار انجام شود. البته باید این نکته را متذکر شوم که افزایش سرمایه 10 برابری برای بانکهای تخصصی ممکن نیست اما برای ارائه تسهیلات و رفع مشکلات واحدهای تولیدی درصددیم 3 تا 4 میلیارد دلار به افزایش سرمایه بانکهای تخصصی کمک کنیم.

    ام الفساد مشکلات صنعت تعهدات ارزی است
    وزیر صنعت معدن و تجارت ام‌الفساد مشکلات صادرکنندگان را تعهدات ارزی عنوان کرد و گفت: درصددیم ضمن رفع محدودیتها مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان را نیز برطرف کنیم. البته مباحثی در خصوص مشوق‌های صادراتی و شرط و شروط آن به صادرکنندگان نیز مطرح می‌شود که این معضل نیز با رایزنی‌ها برطرف خواهد شد.

    برای نقدینگی نمی‌توانم به بانک مرکزی فشار بیاورم
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مشکلات بانکی تولیدکنندگان نیز اظهار داشت: دولت یازدهم بر این اعتقاد مصر است که نمی‌توانیم برای تامین نیاز واحدهای مختلف پول اضافی به جامعه تزریق کنیم چرا که به دنبال آن تورم افزایش پیدا خواهد کرد.
    وی مورد مذکور را خط قرمز دولت در ارائه نقدینگی به بخش‌های متقاضی دانست و افزود: نمی‌توانیم به بانک مرکزی فشار بیاورم که نقدینگی زیادی را به جامعه واریز کند. البته دولت یازدهم موانع پیش روی بخش‌های مختلف را شناسایی و با رفع آنها درصدد رفع مشکلات سیستم اقتصادی کشور است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکلات ذینفع واحد و گشایش اعتبارات ارزی را از اقدامات اساسی دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: این نکته را باید متذکر شوم که در حال حاضر با چند کشور در گشایش اعتبارات اسنادی فعالیت می‌کنیم که در همین راستا باید به تقویت و رفع مشکلات تبادلات ارزی خود با سایر کشورها بپردازیم.

    کارشناسان بانک مرکزی پاسخ‌های نامربوط می دهند
    وی تصریح کرد: در حال حاضر هنوز مشکلات بانکی واحدهای تولیدی با وجود مصوبات متعدد دولت برطرف نشده است حتی جلسات متعددی را نیز با رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار کرده‌ایم اما گویا کارشناسان این بخش هنوز آموزش و تربیت مناسب را برای حل این مشکلات ندارند.
    نعمت‌زاده با اشاره به اینکه احترام زیادی به بانک مرکزی و فعالان آن قائل هستم اظهار داشت: در جلسات متعددی که در بانک مرکزی برگزار کردیم به هیچ عنوان کارشناسان بانک حرف‌های ما را قبول نداشته و پاسخ‌های نامربوط و نامناسبی را که برای ما به هیچ عنوان قانع کننده نیست مطرح می‌کردند.

    اصلاح تعرفه تمام کالاها تا پایان سال/ قوانین صادرات و واردات بازنگری می‌شود
    وزیر صنعت معدن و تجارت درباره واردات نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد و گفت: یک ماه پیش جلسه‌ای با گمرک در کمیته‌ای خاص برگزار نموده‌ایم که با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران حداقل تا 15 روز آینده ویرایش مناسبی در رابطه با قوانین صادرات و واردات انجام خواهد شد.
    وی بر ساده‌سازی مقررات صادرات و واردات اشاره کرد و افزود: تا حدامکان در قالب این کمیته مقررات صادرات و واردات را ساده و مشکلات پیش روی فعالان این بخش را برطرف خواهیم نمود.
    نعمت زاده دیگر اقدام اساسی دولت یازدهم و به ویژه وزارت صنعت را اصلاح تعرفه‌ها تا پایان سال عنوان کرد و اظهار داشت: در قالب کمیته مشترک اصلاح تعرفه‌ها در تمام کالاها انجام می شود و امیدواریم این اصلاحات در سالهای آینده بدون تغییر اجرا شود چرا که تغییرات متعدد تعرفه‌ها از مهمترین مشکلات اساسی صادرکنندگان و واردکنندگان به شمار می‌آید.
    این مقام مسئول در وزارت صنعت در رابطه با تجارت نیز نکاتی را برای کارآفرینان حاضر در جلسه بیان کرد و گفت: از همان روزهای نخست فعالیت دولت یازدهم با همکاری فعالان بخش تجارت مشکلات تجارت و تولیدکنندگان در حوزه واردات نیز شناسایی شده است که با همکاری صنعتگران به زودی مشکلات به صورت تدریجی برطرف خواهد شد.

    حمل‌ونقل کشور جوابگوی تجارت نیست
    نعمت‌زاده دیگر مشکل اساسی تولیدکنندگان در صادرات و واردات را هزینه حمل و نقل دانست و افزود: مشکلات این حوزه بسیار درست و منطقی است. حتی در 3 تا 4 سال آینده 20 میلیون تن کنجاله و محصولات فلزی از طریق سیستم حمل و نقل قرار است جابجا شود که باید بگویم سیستم فعلی حمل و نقل کشور جوابگو نیست و ظرفیت چنین جابجایی‌هایی را ندارد.

    تعرفه واردات فولاد بالا می رود
    وی تصریح کرد: صحبت‌هایی را با وزارت راه در این رابطه انجام داده‌ایم. در بودجه امسال نیز پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات حمل و نقل عنوان کرده‌ایم به نحوی که قرار است تعرفه واردات فولاد افزایش پیدا کند تا در راستای آن مشکلات حمل و نقل نیز به صورت تدریجی برطرف گردد.
    وزیر صنعت معدن و تجارت تحریم‌ها و موانع داخلی کشور را به عنوان مشکلات اساسی تولیدکنندگان مطرح کرد و با اشاره به اینکه دولت با صدور مصوباتی موانع داخلی پیش روی فعالان اقتصادی را برطرف می‌کند گفت: در حوزه گمرک همکاری‌های مناسبی برای رفع موانع داخلی صورت گرفته است حتی رئیس کل گمرک در اصلاح تعرفه‌ها و لغو ایران‌کد و شبنم نیز همکاری‌های مطلوبی را با وزارت صنعت داشته و درصدد رفع مشکلات است البته باید این نکته را متذکر شوم که موانع را به ما منتقل کنید تا بتوانیم در قالب مذاکرات بین‌المللی و رفع محدودیت‌های داخلی آنها را برطرف کنیم.

    حل مشکلات ثبت سفارش کالاها به این زودی میسر نیست
    نعمت‌زاده با اظهار امیدواری از نتایج مذاکرات 1+5 اظهار داشت: ثبت سفارش کالاها نیز در حال حاضر با مشکلات متعددی روبرو است و درصدد اصلاح آن هستیم اما شاید رفع این مشکلات به همین زودی میسر نباشد ولی با همکاری‌های مختلف در پی رفع آنها هستیم حتی شخصا مراحل ثبت سفارش را پیگیری خواهم نمود.

    با عملکرد فعلی بورس کالا مخالفم
    نعمت‌زاده در ادامه سخنان امروز خود به جلسات متعدد با فعالان بورس کالا و بورس اشاره کرد و گفت: بنده شخصاً با فعالیت بورس کالا در شرایط فعلی مخالفم به نحوی که باید معیار اختیار برای تولیدکنندگان برای ورود به بورس کالا در نظر گرفته شود حتی پرونده‌هایی که در این رابطه به تعزیرات ارسال شده است را پیگیری و مانع صدور حکم برای آنها خواهم شد.
    وی با تاکید بر اینکه باید عرضه کالا در ارقام کوچک و به صورت اختیاری در بورس کالا محقق شود تصریح کرد: تولیدکنندگان باید با آزادی کامل به حوزه بورس ورود پیدا کرده و نیروهای خود را تامین کند.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rahman1643 (23rd December 2013)

  13. #6237


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی:
    محدودیت تردد خودروهای شناسنامه‌ای در مناطق آزاد تجاری
    پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اعلام کرد: واردات خودروهای شناسنامه‌ای در مناطق آزاد تجاری به طور وسیع موجب شد تا این نوع خودروها با محدودیت تردد مواجه شوند.
    علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: خودروهایی که بعضا مصرف‌کننده‌ها به صورت انفرادی از کشورهای دیگر از جمله دبی وارد می‌کنند بسیار محدود است و ممنوعیت واردات این خودروها با توجه به نیاز مصرف داخلی در مقابل تیراژ بالای تولید و واردات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تاثیر چندانی در بازار داخلی خودرو نخواهد گذاشت.
    وی خاطر نشان کرد: خودروهایی که در مناطق آزاد تجاری ارس از طرف آذربایجان و کیش از طرف دبی وارد می‌شوند با محدودیت تردد در آن شهرها مواجه هستند که این قانون فقط در مورد خودروهای وارداتی شناسنامه‌ای اعمال شده است.
    جزایری در ادامه تصریح کرد: در کل سیاست‌های صنعت خودرو کشور باید از طرف مسولین و شرکت‌های خودروسازی به طور اساسی ساماندهی شود که مرتفع نشدن بی برنامگی‌ها در این بخش در درازمدت مشکلاتی را برای صنعت خودرو و همچنین مصرف‌کننده ایجاد خواهد کرد.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rahman1643 (23rd December 2013)

  15. #6238


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معاون وزیر صنعت:
    سال آینده تعرفه واردات خودرو تغییر نمی کند
    پرشین خودرو: رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: تعرفه واردات خودرو فعلا هیچ تغییری نمی‌کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ولی‌الله افخمی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها از بررسی تغییر تعرفه خودرو و احتمال تغییر آن خبر داده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ‌گونه بررسی در خصوص تغییر تعرفه خودرو انجام نمی‌شود.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا برای سال آینده نیز به همین منوال خواهد بود، گفت: برای سال آینده هم تصمیمی برای تغییر تعرفه واردات خودرو نداریم و فعلا به همین شکل خواهد بود.
    معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که پس احتمال تغییر تعرفه خودرو منتفی است به فارس گفت: تا این لحظه هیچ برنامه‌ای نداریم ممکن است در آینده هر اتفاقی بیفتد.
    این در حالی است که پیش از این برخی از خبرگزاری ها اعلام کرده بودند، وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارگروهی خواسته میزان تعرفه واردات خودرو برای سال‌ آینده را بررسی کنند.
    هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی معادل 45 درصد و تعرفه واردات خودرو با حجم موتور بیشتر از 2500 سی‌سی معادل 90 درصد است.
    براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو پیشنهادی مبنی بر افزایش پلکانی تعرفه واردات خودرو براساس حجم موتور ارائه شده است.
    در این جلسه پیشنهاد شده که خودروهای وارداتی با حجم موتور بیشتر تعرفه بالاتری نیز بپردازند به‌گونه‌ای که به عنوان مثال تعرفه واردات برای خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2000 سی‌سی بیشتر از خودروهای با حجم موتور کمتر از 2000 سی‌سی باشد.
    علاوه بر آن در این جلسه عنوان شده که هم‌اکنون تناسبی بین تعرفه واردات خودرو به صورت CBU و همچنین تعرفه واردات قطعات خودرو به صورت CKD وجود ندارد به‌گونه‌ای که تعرفه واردات خودروی آماده در حد کمی بیشتر از تعرفه واردات قطعات بوده و این موضوع توجیه داخلی‌سازی خودروها را کمتر می‌کند.
    براساس اخبار به دست آمده در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارگروهی خواسته موضوعات مطرح شده مربوط به تعرفه واردات خودرو را بررسی و نتایج را ارائه کنند تا درباره میزان تعرفه‌ها برای سال آینده تصمیم‌گیری شود.

  16. #6239


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شمارش معکوس خارجی ها برای حضور در بازار ایران
    پرشین خودرو: بازار خودرو ایران برای خودروسازان خارجی بازار جذابی است به گونه ای که پس از توافقات ژنو، خودروسازان خارجی راه بازگشت مجدد به این بازار را در پیش گرفته اند به طوری که به گفته کارشناسان، بزودی خبرهای خوشی در این زمینه اعلام خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، از چندی پیش با بهبود روابط سیاسی بین ایران و کشورهای 1+5 زمزمه بازگشت خودروسازان خارجی به کشور شنیده می شود و براساس توافقات صورت گرفته، قرار است بزودی موانع تحریم صنعت خودرو ایران از میان برداشته شود.
    اگرچه حضور خودروسازان خارجی در کشور موضوع جدیدی نیست اما خروج آنها پس از تحریم های ناعادلانه غرب علیه ایران سبب شد برای از سرگیری فعالیت های خود در ایران ابراز امیدواری و اعلام کنند منتظر رفع تحریم ها به طور موثر هستند.
    هم اکنون شرایط به گونه ای پیش می رود که خودروسازان خارجی همه الزامات مورد نیاز برای حضور در بازار ایران با توجه به تحریم های کنونی را انجام می دهد و به دقت تحولات موجود را رصد می کند.
    اما کارشناسان و صاحب نظران حوزه صنعت خودرو کشور معتقدند در صورتی که بازگشت خودروسازان خارجی به بازار خودروی کشور اتفاق بیافتد این اقدام تایید حرکت شتابزده و غیرمنطقی آنها در خروج از کشور به شمار می آید ضمن آنکه اگر بدرستی صورت گیرد، به نفع صنعت خودروسازی کشور خواهد بود چرا که صنعت داخلی نیز مجبور به رقابت خواهد شد و شاهد رشد آنها خواهیم بود.
    همچنین تنها یک هفته پس از توافقات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 همایشی در خصوص صنعت خودرو کشور برگزار شد که بیش از 150 شرکت فعال در زمینه خودروسازی در آن حضور داشتند تا امکان سرمایه گذاری و حضور در بازار خودروی ایران را بررسی کنند.
    به گزارش ایرنا، شرکت پژو از خودروسازان فرانسوی از ابتدای سال 91 همکاری خود را با ایران قطع کرد که به دنبال این اقدام متحمل ضرر و زیان سنگینی از ناحیه توقف ارسال قطعات به ایران شد.
    این شرکت که به عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا شناخته می شود در سال 2011 بیش از 457 هزار دستگاه خودرو به ایران فروخت.
    ایران نیز در سال یادشده از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ پژو بوده است. پس از اینکه پژو در فوریه سال 2012 ارسال محموله های خود را به ایران متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران 68 درصد کاهش یافت و به 145 هزار دستگاه خودرو رسید و درآمد این شرکت به علت تحریم های ایران ماهانه 10 میلیون یورو کاهش یافت.
    شرکت رنو دیگر خودروساز فرانسوی نیز که در ایران حضور فعالی داشت، پس از تحریم ها فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد. رنو در سال 2012 میلادی 103 هزار دستگاه خودرو به ایران فروخت.
    این خودروساز خارجی از جمله شرکت هایی است که تلاش های زیادی برای از سرگیری فعالیت در ایران در کوتاه ترین زمان ممکن را در دستور کار خود دارد.
    اما کارشناسان معتقدند در صورت امکان بازگشت خودروسازان خارجی به ایران، محدود کردن بازار خودروی ایران به دو یا سه شرکت خارجی، کار نادرستی است و باید از سایر برندهای مطرح دنیا از جمله تویوتا، بنز، فولکس، ولوو و آئودی که حضورشان همراه با انتقال دانش فنی است، استقبال کرد.
    در کنار دو خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است. فورد و جی ام (دو خودرو ساز آمریکایی) اعلام کردند با دقت در حال شناسایی طرف های ایرانی برای همکاری در بازار ایران هستند؛ آن هم برای روزی که احتمالا فرا می رسد.
    اما آنچه مشخص است حضور خودروسازان خارجی باید در راستای تامین منافع ملی و صنعت خودروسازی کشور باشد.
    با توجه به توافقات هسته ای در ژنو، خودروسازان جهان برای حضور در بازار ایران رقابت چشمگیری خواهند داشت که باید این حضور مدیریت شود تا خودروسازان تنها به فروش محصولات خود در بازار کشور فکر نکنند.
    کارشناسان معتقدند در قراردادهایی که با خودروسازان جهانی منعقد خواهد شد باید طوری رفتار کرد که ضمن حفظ منافع دو طرف، سیاست خودروسازشدن طرف ایرانی به طور کامل رعایت شود.
    به یاد داشته باشیم باید تلاش کرد در تعامل خوب با شرکت های خودروساز بنام دنیا، در زنجیره جهانی آنها قرار بگیریم اما باید دقت کرد آن کاستی هایی که پیش از این در رابطه با خودروسازان جهان داشتیم، مجددا تکرار نشود تا مسایلی همچون تحریم نتواند صنعت خودروسازی کشور را دچار چالش کند.
    خودروسازان داخلی به عنوان خودروساز باید در کنار همکاری مناسب با شرکای خارجی، در فرآیند طراحی محصولات توسط مهندسین داخلی حرکت کنند تا در این بحث مواضع قوی تری داشته باشیم.

  17. #6240


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    هیاهوی بازگشت خودروسازان بزرگ جهان
    آیا سئات به بازار ایران برمی‌گردد؟
    پرشین خودرو: در حالیکه پس از برگزاری موفق همایش بین‌المللی صنعت خودرو در تهران گمانه‌زنی‌ها برای ورود خودروسازان بزرگ جهان شدت یافته زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت شرکت سئات اسپانیا به ایران مطرح شده که البته هنوز با ابهاماتی روبرو است.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حدود پنج سال پیش زمزمه ورود خودرو سئات اسپانیا به بازار ایران مطرح شد ولی هیچوقت این هدف محقق نشد. شرکت توسعه صنعت دستان پس از کسب نمایندگی این شرکت نخستین سری از کامل ترین محصولات سئات را آماده عرضه کرده بود.
    از مزیت های اصلی سئات جدیدبودن در بازار ایران، طراحی ظاهری خاص، موتور پرقدرت، كیفیت مناسب ساخت و تجهیزات مناسب است که البته با مشکلاتی نیز مواجه بوده که می‌توان به ناشناخته بودن این برند در بازار ایران و بحث خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی اشاره کرد.
    این در حالیست که شركت توسعه صنعت دستان در همان ابتدا نمونه‌هایی از دو مدل Leon و Altea را به ایران آورد، اما ادامه حضور این برند که البته طرفدارانی هم در بازار ایران داشت متوقف شد.
    در همین راستا یک منبع آگاه در شرکت توسعه صنعت دستان در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو» عنوان کرد: نا‌هماهنگی و ناکارآمدی مدیران شرکت و همچنین تحریم‌های اعمال شده بر صنعت خودرو ایران از عواملی بود که موجب توقف واردات سئات به بازار ایران شد.
    وی با اشاره به برنامه جدید این شرکت در خصوص همکاری و تعامل مجدد با سئات افزود: در صورت پذیرفتن شرکت خودروسازی سئات برنامه‌های مطلوب و هدفمندی را برای همکاری با این برند اسپانیایی در آینده خواهیم داشت که تحقق این هدف مستلزم حمایت و پشتیبانی مسوولین مرتبط با صنعت خودرو است.
    این مقام آگاه در شرکت توسعه صنعت دستان گفت: با توجه به احتمال ورود خودروهای سئات به بازار ایران در آینده، تمامی مدل‌های این برند برای بازار داخلی ایران مناسب بوده و جوابگوی نیاز بازار داخلی خودرو است.
    وی گفت: تنها موضوع مورد بحث و مذاکره در این بخش تعیین قیمت تمام شده خودرو سئات برای مصرف‌کننده بوده و این در حالیست که با توجه به کیفیت بسیار مطلوب این خودروها گران بودن و قیمت بالای آن چندان دور از ذهن نیست.
    وی تصریح کرد: شرکت توسعه صنعت دستان در آینده با برندهای مطرح دیگر علاوه بر شرکت خودروسازی سئات برای ورود به بازار ایران مذاکره خواهد کرد که اخبار مربوط به آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

صفحه 624 از 771 نخستنخست ... 124524574604614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634644674724 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University