.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 628 از 771 نخستنخست ... 128528578608618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638648678728 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,271 تا 6,280 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6271


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بررسی کاهش قیمت خودرو در شورای رقابت
    پرشین خودرو: عضو ناظر شورای رقابت گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم و با پائین آمدن نرخ ارز، قیمت خودروها باید مورد بازنگری قرار گیرد که این موضوع در شورای رقابت بررسی خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خوردو»، عیسی امامی اظهار داشت: قیمت‌گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز 3600 تومانی تعیین شده که در حال حاضر با توجه به کاهش نرخ ارز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
    وی تصریح کرد: در عین حال طبق اعلام دولت، نرخ تورم نیز کاهش یافته که باید قیمت جدید خودروها بر این اساس تعیین شود.
    عضو ناظر شورای رقابت با تأکید بر لزوم تعیین قیمت خودروها بر اساس ارز 2650 تومانی، گفت: ‌نرخ ارز در بودجه سال آینده 2650 تومان تعیین شده و قیمت خودرو نیز باید بر این اساس تعیین شود.
    عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد:‌ شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تدوین کرده است که خودروسازان موظفند از این دستورالعمل تبعیت کنند و در صورت عدم اجرای آن، با متخلفان برخورد خواهد شد.
    وی ادامه داد: وزارت صنعت باید بر اجرای دستورالعمل شورای رقابت در زمینه قیمت‌گذاری خودروها نظارت داشته باشد.
    امامی تأکید کرد: دستورالعمل‌های مصوب شورای رقابت، قابل بازنگری است و می‌توان این دستورالعمل‌ها را با توجه به حقوق مصرف‌کننده و به نحوی که به تولید ضربه‌ای نخورد، مورد بازنگری قرار داد.
    به گزارش فارس، امامی در پایان در خصوص جلسه شورای رقابت در هفته گذشته نیز گفت: این جلسه تشکیل نشد و تاکنون جلسه‌ای به ریاست شیوا، رئیس جدید شورای رقابت تشکیل نشده است.

  2. #6272


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو دیترویت
    GT4 استینگر، اسپرت مفهومی کیاموتورز
    پرشین خودرو: با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی دیترویت، شرکت‌های خودروسازی بزرگ هم اندک اخباری از خودروهایی که برنامه‌ای برای به نمایش درآوردن آن‌ها در نمایشگاه‌ها را دارند، منتشر می‌کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، GT4 استینگر نام کانسپتی است که کیاموتورز برنامه‌ای برای معرفی آن در نمایشگاه دیترویت تدارک دیده است.
    طراحی و توسعه این کانسپت را تیم طراحی کیاموتورز آمریکا واقع در کالیفرنیا برعهده گرفته است. اگر خوب به طراحی کلی خودرو دقت کنید می‌توانید وجه اشتراک بالایی بین این کانسپت با کانسپت کیا Kee که در سال 2007 معرفی شد، پیدا کنیم، اما در جزییات، کیا مستقل و بدون الگوبرداری عمل کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده از کیا و همانطور که در تصویر پیداست، چراغ‌های LED جلویی خودرو در هفت ردیف عمودی، در قسمت جلوی خودرو فرمانروایی می‌کنند. برای این خودرو هم از چهار عدد رینگ 20 اینچی استفاده شده است. ظاهر خودرو در کل و بنا به تصاویر، از طراحی خشک و عاری از هرگونه خلاقیتی بهره مند است. ظاهری که تنها در هفت ردیف عمودی چراغ‌های LED در هر طرف و جلوپنجره بزرگ مشبک با حاشیه نورانی LED و یک لوگوی شرکت کیا خلاصه می‌شود.
    در مورد پیشرانه خودرو هم کیا تنها به انتشار حجم 2.0 لیتری و قدرت 315 اسب‌بخاری آن بسنده کرده است.
    تاریخ برگزاری نمایشگاه دیترویت نزدیک است، پس تا برگزاری این نمایشگاه و اعلام مشخصات فنی و منتشر شدن اطلاعات بیشتر از این خودرو باید منتظر ماند.

  3. #6273


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو دیترویت
    فورد F-150 با موتور 320 اسب بخاری
    پرشین خودرو: طبق اطلاعات منتشرشده توسط خبرگزاری فورد آتوریتی، مدل F-150 2015 از یک موتور جدید توین‌توربو 2.7 لیتری V6 اکوبوست بهره خواهد برد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در روز کریسمس شایعاتی مبنی بر استفاده فورد جدید از این موتور 2.7 لیتری شنیدیم. اکنون خبرگزاری فورد آتوریتی می‌گوید که این موتور V6 320 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور آن نیز به 508 نیوتن‌متر می‌رسد. این موتور از لحاظ عملکردی، بالاتر از موتور 3.7 لیتری V6 که 300 اسب بخار و 379 نیتوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، قرار خواهد گرفت.
    قدرتمندترین موتور این خودرو همچنان نمونه 3.5 لیتری اکوبوست V6 خواهد بود. پس از این موتور، موتور 5 لیتری V8 قرار دارد که احتمالا از آن در موستانگ GT جدید استفاده خواهد شد.
    این خودرو در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت که چند هفته بعد برگزار می‌شود، به طور رسمی معرفی خواهد شد.

  4. #6274


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    افزایش آلایندگی با مصرف بنزین یورو 4 در خودروهای قدیمی
    پرشین خودرو: رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: اگر اتومبیل‌های قدیمی بخواهند از بنزین یورو 4 استفاده کنند باید کیت‌های مخصوصی در موتور تعبیه شود تا توان جذب گازهای مضر را داشته باشد که باتوجه به عدم اطلاع‌رسانی؛ صحیح استفاده از این بنزین به جای کمک به کاهش آلودگی هوا؛ نتیجه عکس می‌دهد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بیژن حاج محمدرضا(رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور) از افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین یورو 4 خبر داد و گفت: براساس اظهارات معاون وزیر نفت قرار است استان‌های مرکزی و البرز نیز به شبکه توزیع سوخت یورو 4 اضافه شوند.
    وی افزود: درحال حاضر در استان تهران 22 تا 28 جایگاه عرضه سوخت یورو 4 وجود دارد که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و مشخص نکردن جایگاه‌هایی که به ارائه این سوخت اختصاص یافته‌اند، بعضی استفاده‌کنندگان ندانسته از آن استفاده می‌کنند و با توجه به درجه خلوص این سوخت وسایط نقلیه سن‌دار دچار اشکال می‌شوند.

    جایگاه‌های عرضه بنزین یورو4 به مردم معرفی شوند
    حاج محمدرضا تصریح کرد: اگر اتومبیل‌های قدیمی بخواهند از بنزین یورو 4 استفاده کنند؛ باید کیت‌های مخصوصی در موتور تعبیه شود تا توان جذب گازهای مضر را داشته باشد که باتوجه به عدم اطلاع‌رسانی؛ صحیح استفاده از این بنزین به جای کمک به کاهش آلودگی هوا نتیجه عکس داشته است.
    وی با اشاره به گزارش ستاد هوای پاک شهرداری تهران مبنی بر اینکه با استفاده از بنزین یورو 4 میزان ناخالصی و بنزن در هوای تهران افزایش یافته، توضیح داد: درحال حاضر صاحبان خودرو از بنزین یورو 4 اطلاعاتی ندارند و با تصور استفاده از بنزین یورو 2 به جایگاه‌های سوخت مراجعه می‌کنند درحالیکه بنزین یورو 4، 82 تا 94 درصد اکتان دارد اما میزان اکتان یورو 4، 94 تا 95 درصد است لذا وقتی 8 میلیون خودروی قدیمی کشور که مصرف سوخت بالایی نیز دارند به دلیل عدم توان تحمل یورو 4 موتورشان دچار مشکل می‌شود، آلودگی هوا به جای کاهش؛ افزایش می‌یابد.

    استفاده از بنزین یورو 4 در خودروهای قدیمی خروجی آلاینده‌ها از اگزوزها را 3 برابر می‌کند
    رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور ادامه داد: استفاده از یورو 4 در خودروهای قدیمی علاوه بر اینکه مصرف سوخت را بالا برده و به موتور آسیب می‌رساند؛ میزان خروجی آلوده کننده‌ها از اگزوز نیز 2 تا 3 برابر بیشتر می‌شود.
    وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی از جایگاه‌های عرضه سوخت یورو 4 اظهار داشت: وسایط نقلیه‌ای که از کیت استفاده می‌کنند باید بطور متناوب اقدام به تعویض آن کنند تا آلودگی به مراتب کاهش یابد ضمن اینکه مهمترین اقدام در کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت ابتدا مستلزم تغییرات اساسی در سیستم موتور خودروها می‌باشد.

    عدم رعایت فرمول استفاده از بنزین یورو 4 مساوی تبخیر بنزین و خسارت به مصرف‌کننده
    حاج محمدرضا با اشاره بر اینکه وزارت نفت باید برای مصرف بنزین یورو 4 فرمول اروپا را ارائه کند، خاطرنشان کرد: وقتی این بنزین وارد انبار می‌شود به دلیل فرار بودن این بنزین باید 72 ساعت در مخازن بدون حرکت ذخیره شده؛ سپس به جایگاه حمل شود در حالی که زمانی که این بنزین از خط لوله خارج می‌شود به فاصله چند ساعت در جایگاه تغذیه می‌شود که این عدم رعایت فرمول باعث تبخیر و تبدیل مایع به گاز شده که منجر به وارد شدن خسارت به مصرف کننده و جایگاه‌دار می‌شود.

    عدم اجرای طرح کهاب بنزین مخازن را به آسمان تزریق می‌کند
    وی همچنین به مسکوت ماندن طرح کهاب اشاره و اظهار داشت: طرح جمع‌آوری بخارات چند سال پیش ارائه شد اما تاکنون اقدامی در جهت اجرایی شدن آن انجام نشده و همچنین تاکنون خودروهایی که گاز را جمع‌آوری می‌کنند؛ معرفی نشده‌اند.
    رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت افزود: درحال حاضر 15 تا 20 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که به دلیل اجرایی نشدن طرح کهاب از هر 10 هزار لیتر 45 لیتر از طریق مخازن به آسمان تزریق می‌شود لذا اگر این روند ادامه یابد به هوای پاک نخواهیم رسید مگر اینکه با برنامه‌ریزی یعنی تبدیل گاز به مایع از تبخیر بنزین جلوگیری نماییم که امیدواریم با تغییرات در صدر هرم وزارت نفت و ورود آقای زنگنه به این حوزه؛ خسارت‌های 8 سال سیاه گذشته جبران شود.

  5. #6275


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اثرات خودرویی سفر هیات پارلمانی ایتالیا به ایران
    پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: سفر هیات پارلمانی ایتالیا به ایران زمینه حضور خودروسازان ایتالیایی در ایران را هموار خواهد کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شهرام آزادی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که سفر هیات پارلمانی ایتالیا به تهران تنها در مورد روابط سیاسی دو کشور نخواهد بود.
    وی با بیان این‌که در این سفر روابط اقتصادی و صنعتی بین ایران و ایتالیا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به عرف چنین مذاکراتی به نظر می‌رسد که در آن درباره حضور شرکت‌های بزرگ ایتالیایی به ویژه خودروسازان این کشور در ایران مذاکره خواهد شد.
    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نکته مهم آن است که در شرایط فعلی اولین کشورها و به طور خاص اولین خودروسازانی که در ایران حاضر شوند سود کلانی برده و می‌توانند جایگاه مناسبی در بازار خودروی ایران پیدا کنند.
    وی افزود: شرکت خودروسازی فیات ایتالیا نیز در سال‌های گذشته در ایران حضور داشته و تجربه تولید خودرو در ایران را دارد بنابراین زمینه برای حضور مجدد این شرکت در ایران فراهم است.
    به گزارش ایسنا، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان این‌که سفر هیات پارلمانی ایتالیا نشان می‌دهد که این کشور قصد دارد در روابط خود با ایران تجدیدنظر کند، تصریح کرد: مطمئنا این تجدیدنظر منحصر به روابط سیاسی نبوده و گسترش روابط صنعتی و اقتصادی دو کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

  6. #6276


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فروش ویژه مرسدس آغاز شد
    پرشین خودرو: شرکت ستاره ایران نماینده انحصاری فروش خودروهای سواری بنز در ایران به مناسبت میلاد پیامبر فروش ویژه تعداد محدودی مرسدس بنز C200- E 2014 را با گارانتی ستاره ایران آغاز کرد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، این شرکت به منظور خدمات پشتیبانی به مشتریان خودرو در نظر دارد کارت طلایی طرح رنگ و بدنه جهت کلیه کلاس های مرسدس بنز (2008 به بالا) را مطابق با آخرین استانداردها و تکنولوژی فرآیند صافکاری و رنگ شرکت دایملر ارائه دهد.
    شرکت ستاره ایران همچنین در نظر دارد با هدف یاد شده طرح اعطای گارانتی مطابق با تعرفه های جهانی شرکت دایملر را نیز اجرا کند.

  7. #6277


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو کمیسیون صنایع اعلام کرد:
    منع معافیت واردات خودرو برای دولتی‌ها
    پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: برخی مصوبات دولت دهم از جمله مصوبه معافیت 90 درصدی مسوولان دولتی برای واردات و ترخیص خودرو که از طرف رییس مجلس شورای اسلامی مغایر قانون اعلام شد و علت بررسی دیرهنگام این مصوبه به دلیل نبود تعامل مناسب بین دولت با مجلس بوده است.
    حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: متاسفانه دولت دهم در سال‌های پایانی کار خود مصوبات را یا به طور مستقیم به مجلس نمی‌فرستاد و یا اینکه این مصوبات خیلی دیر به دست مجلس می‌رسید و نمایندگان از طریق روزنامه‌ها و منابع خبری از مصوبه اجرایی دولت مطلع می‌شدند.
    وی با پاسخ به این سوال که برخی معتقدند بر اساس همین مصوبه بخشداران 2 دستگاه، فرمانداران 5 دستگاه و استانداران هم 10 تا 15 دستگاه اجازه واردات خودرو با معافیت گمرکی 90 درصد داشته‌اند و بعد هم این حواله‌ها را در بازار فروخته‌اند، آیا این اقدام مغایر قانون نبوده است؟ افزود: این مصوبه به طور کامل مغایر قانون بوده و به دلیل نداشتن تعامل مناسب دولت قبلی با مجلس شورای اسلامی چندی پیش به مجلس رسید که بلافاصله پس از انجام بررسی های دقیق رییس مجلس آن را غیر قانونی و باطل اعلام کرد اما اجرای آن در همان مدت زمان کوتاه موجب رانت‌خواری در بازار خودرو شد.
    حمیدرضا فولادگر همچنین از قانون جدید مجلس در خصوص پرداخت عوارض بیشتر خودروهای با مصرف سوخت بالا خبر داد و گفت: خودروهایی که مصرف سوخت بالایی دارند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند تا شاید این موضوع موجب شود صنعت خودرو از وجود اینگونه خودروها پاک شود و شاهد تولید محصولات باکیفیت‌تری در این صنعت باشیم.
    وی در ادامه تصریح کرد: از جمله رویکردهایی که برای ساماندهی واردات خودرو و تعیین تعرفه گمرکی باید در دستور کار قرار گیرد واردات خودرو با تعرفه پایین، کنترل کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب است که باعث می‌شود خودروسازان در صحنه رقابتی قرار گرفته و خودروهایی با کیفیت بالا تولید کنند.

  8. #6278


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عامل توقف افت تولید فروش دارایی‌ها یا دستور وزیر؟
    پرشین خودرو: آمار تولید خودرو در 9 ماه منتهی به آذر ماه امسال در حالی از توقف روند کاهشی تیراژ تولید خودروسازان خبر می‌دهد که به نظر می‌رسد شرایط نامساعد مالی خودروسازان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هرچند مشاهده چنین آمار مثبتی از تولیدات خودروسازان بعد از مدت‌ها سقوط تیراژ بسیار امیدوار‌کننده است، اما در کنار این امیدواری و با توجه به شرایط فعلی خودروسازان، موضوع «توقف روند کاهشی تولید خودرو» جلب توجه می‌کند.
    خودروسازان چگونه موفق به توقف روند کاهش تولید به واسطه رشد تیراژ شده‌اند در شرایطی که نه کمکی از سوی دولت به آنها رسیده است و نه بانک‌ها در سیاست خود برای همکاری با آنها تغییری ایجاد کرده‌اند؟
    در کنار این سوال شبهه‌ای هم ایجاد می‌شود؛ اینکه آیا خودروسازان طی تمام مدتی که با برشمردن مشکلات گوناگون سعی در توجیه افت شدید تولیداتشان داشته اند، می‌توانسته‌اند تولیدشان را حفظ کنند و نکرده‌اند؟
    هرچند دبیر انجمن خودروسازان با شبهه‌ای که آن را مطرح کردیم مخالف است و می‌گوید هم افت تولید خودروسازان واقعی بوده و هم افزایش تیراژ آنها، اما سوال اصلی همچنان پابرجاست، اینکه خودروسازان چگونه موفق به بهبود تیراژ تولید خود با وجود تمام مشکلات شده‌اند؟
    رشد تولید خودروسازان آن هم در شرایطی که نه در فضای کلی کسب‌و‌کار کشور گشایشی حاصل شده است و نه سیاست‌های دولتی و بانکی برای اختصاص نقدینگی به خودروسازان تغییری یافته است، در حالی رخ داده است که خودروسازان همچنان بدهی‌های معوق فراوانی به قطعه‌سازان دارند. این نکته از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که افزایش تولید خودروسازان ارتباط مستقیمی با تولیدات قطعه‌سازان دارد.

    رشد تولید با درخواست وزیر
    محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ورودش به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستوراتی در جهت بهبود وضعیت صنعت خودرو صادر کرد، برای مثال مذاکره با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نیز در دستور کار وزیر قرار گرفت، مذاكراتی كه البته مورد توجه بانك‌ها قرار نگرفت. با این شرایط به نظر می‌رسد خودروسازان اهمیت ویژه‌ای برای دستورات وزیر قائل هستند تا آنجا که عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان یکی از عوامل اصلی موفقیت خودروسازان برای متوقف کردن روند افت تولید را نتیجه دستور وزیر برای این کار ارزیابی می‌کند.
    محمد رضا نجفی منش در رابطه با چگونگی رشد تولیدات خودروسازان با توجه به شرایط فعلی می‌گوید: به‌طور مسلم در این میان اتفاق خاصی در رابطه با بهبود شرایط سخت خودروسازان رخ نداده است، اما به هر حال زمانی که وزیر از خودروسازان برای افزایش تولید درخواست کرده است، مجموعه خودروسازی نیز نهایت سعی خود را برای برآورده کردن این درخواست به‌کار بسته است.
    بر اساس آمار طی ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال‌جاری تولید انواع خودرو در کشور به ۵۰۲ هزار و ۲۷۳دستگاه رسید که در این میان تولید پراید نسیم و صبا با تیراژ ۱۴۰‌هزار و۲۱۱ دستگاه از سایر محصولات پیشی گرفت. در مدت یاد شده تولید خودروهای سواری بالغ بر426 هزار و 674 دستگاه گزارش شده است.
    این میزان تولید طی 9 ماه ابتدایی امسال در حالی است که آمار تجمعی 8 ماهه خبر از تولید 331 هزار و 452 دستگاه خودروی سواری می‌دهد. به این ترتیب هر چند تولید خودرو نسبت به سال گذشته همچنان با افت همراه است، اما به نظر می‌رسد دستور وزیر برای جلوگیری از افت بیشتر تاثیرگذار بوده تا آنجا که آمار از رشد 95 هزار و 222 دستگاهی تولید خودروی سواری طی یک ماه گذشته خبر می‌دهد.
    اما محمدرضا نجفی منش در کنار درخواست وزیر از خودروسازان برای افزایش تولید «تشکیل جلسات شورای سیاست‌گذاری» را نیز در بهبود شرایط خودروسازان موثر می‌داند و می‌گوید: جلسات شورای سیاست‌گذاری از این جهت برای خودروسازان مفید بوده که در آن راهکارهایی با حضور وزیر و دست‌اندرکاران صنعت خودرو برای مشکلات این صنعت اندیشیده می‌شود.
    نجفی منش یکی دیگر از دلایل بهبود تولیدات خودروسازان را تزریق نقدینگی خودروسازان به قطعه‌سازان به واسطه فروش برخی دارایی‌هایشان می‌داند.
    تزریق نقدینگی خودروسازان به قطعه‌سازان به واسطه فروش دارایی‌ها را احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان نیز تایید می‌کند و به دنیای اقتصاد می‌گوید: مدتی است که خودروسازان با توصیه وزیر فروش دارایی‌های مازاد خود به‌منظور تامین نقدینگی را آغاز کرده‌اند؛ زیرا به هر حال دولت و بانک‌ها آب پاکی را روی دست ما ریختند و گفتند که برای جلوگیری از رشد تورم به خودروسازان نقدینگی نمی‌دهند.
    نعمت بخش در ادامه می‌گوید: مدیر عامل گروه خودروسازی ایران خودرو در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو در گزارشی اعلام کرد که این شرکت 90 درصد کارهای فروش سهام بانک پارسیان را به پایان رسانده است، که این خود به معنای تزریق نقدینگی است.
    به گفته نعمت بخش؛ هاشم یکه زارع، مدیر‌عامل ایران خودرو علاوه بر اعلام نهایی شدن فروش سهام بانک پارسیان، در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری از فروش بیش از 300 میلیارد تومان از دارایی‌های این شرکت نیز خبر داده است.

    تغییر شرایط، بهبود تولید
    تغییر مدیریت، یکی از دلایلی است که از نظر کارشناسان و فعالان صنعت خودرو تاثیر زیادی در بهبود تیراژ تولیدات خودروسازان داشته است.
    سعید لیلاز یکی از کارشناسانی است که عقیده دارد بهبود نسبی تولیدات خودروسازان نمی‌تواند دلیلی جز تاثیر بی چون و چرای تغییرات مدیریتی جدید داشته باشد.
    او با اشاره به تغییرات مدیریتی شکل گرفته در دولت جدید می‌گوید: این توقف در روند کاهشی تولیدات خودروسازان نشان‌دهنده سهم مدیریت یک مجموعه است و می‌تواند نمونه‌ای باشد برای اینکه ما بدانیم اگر برای نقش مدیریت اهمیت قائل باشیم می‌توانیم نتیجه‌اش را به خوبی مشاهده کنیم.
    لیلاز عقیده دارد با روی کار آمدن دولت یازدهم فضای کسب‌و‌کار به واسطه امیدی که ایجاد شد با بهبود نسبی همراه بود و همین موضوع نیز به صورت مستقیم در عملکرد مدیران اثر گذاشته است.
    بهتر شدن تولیدات خودروسازان بعد از تغییرات مدیریتی موضوعی است که دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز به آن معتقد است. نعمت بخش در این رابطه می‌گوید که بعد از تغییر مدیریتی که در ایران خودرو رخ داد، ما شاهد رشد تولیدات خودروسازان بودیم که این موضوع تاثیر شیوه‌های مدیریتی را بر میزان تولید نشان می‌دهد.

    رشد تولید مدیون قطعه‌سازان
    ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان توقف روند کاهشی تولیدات خودروسازان را به صورت مستقیم با همکاری بیشتر قطعه‌سازان با خودروسازان ارتباط می‌دهد.
    او در این رابطه می‌گوید: اینکه روند تولیدات خودروسازان نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده درست است و می‌تواند دلایل زیادی هم داشته باشد، اما مهمترین دلیل آن همکاری بیشتر قطعه‌سازان با خودروسازان بوده است.
    قربانی در ادامه برای نقش مدیریتی نیز اهمیت ویژه‌ای قائل است و می‌گوید: البته روش‌های مدیریتی فعلی که در حال اعمال است منجر به کاهش فشارها و بهتر شدن فضا شده است.
    قربانی در رابطه با اقدامات قطعه‌سازان در استفاده از توان خود برای افزایش تولید قطعات می‌گوید: قطعه‌سازان به هر حال از اعتبار خودشان در سیستم بانکی و همچنین فضای بین‌المللی استفاده می‌کنند تا تولیدات به روند قبلی خود بازگردند، زیرا بقای صنعت خودرو و قطعه به یکدیگر وابسته است اما باید توجه داشت که توان قطعه‌سازان نیز حدی دارد.

    هنوز مشکل اصلی حل نشده است
    رشد تولیدات خودروسازان در شرایطی که هنوز بسیاری از مشکلات آنها حل نشده باقی مانده است، به هر حال در آمار تولید خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده است، اما فعالان صنعت خودرو عقیده دارند با ادامه پیدا کردن مشکلات خودروسازان ثبت دوباره این رشد در آمار هیچ تضمینی نخواهد داشت.
    دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه قطعه‌سازان به عنوان بخش کلیدی در تولید خودرو در حال افزایش ظرفیت تولید خود با استفاده از آخرین انرژی‌ها هستند می‌گوید: اگر مشکل نقدینگی خودروسازان حل نشود، این میزان از تولید نیز ماندگار نخواهد بود زیرا قطعه‌سازان در حال استفاده از تمام ظرفیت‌های اعتباری و ارتباطی خود برای افزایش تولیداتشان هستند.
    افزایش میزان ظرفیت تولید قطعه‌سازان را در آمار نیز می‌توان مشاهده کرد، زیرا خودروهایی که بالاترین میزان داخلی‌سازی قطعات را دارند، بر اساس آمار با رشد همراه بوده‌اند، خودروهایی مانند پراید، پژو پارس و رانا از این دست خودروها هستند.
    البته رشد این خودروها کاملا طبیعی است، زیرا خودروهایی که تولید آنها وابستگی بیشتری به قطعات خارجی دارند، عملا در حجم انبوه امکان‌پذیر نیست. بر همین اساس با نگاهی به آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توان متوجه بیشتر بودن تیراژ تولیداتی شد که میزان داخلی‌سازی آنها بیش از خودروهایی مانند تندر-90 است.
    آمار 9 ماهه تولید خودرو نشان می‌دهد که طی این مدت پراید نسیم و صبا به تعداد 140هزار و211 دستگاه و پژو پارس به تعداد 69 هزار و 292 دستگاه به تولید رسیده‌اند.
    پژو 405 خودرویی است که با تولیدی بالغ بر 44 هزار و 122 دستگاه در جایگاه بعدی تولید قرار می‌گیرد.
    سمند که خودرویی ملی است، اما از نظر تیراژ در جایگاه سوم قرار دارد و به تعداد 41 هزار و 580 دستگاه تولید شده است. با توجه به اینکه خودروسازان محصولات خود را بر اساس تقاضای مشتریان به تولید می‌رسانند، به نظر می‌رسد تقاضای خودروی سمند از دو خودرویی که در مقام بالاتر قرار دارند کمتر بوده است.
    «تیبا» که خودرو ملی سایپا است به تعداد 26 هزار و 211 دستگاه تولید شده است و پژو 206 در مقام بعدی قرار دارد، این خودرو که تولید نمونه‌های داخلی‌سازی شده آن بعد از خروج پژو از ایران در خطوط تولید ایران‌خودرو آغاز شد طی 9 ماه ابتدایی سال‌جاری به تعداد 23 هزارو 310 دستگاه به تولید رسیده‌است.
    رانا، دومین خودرو ملی ایران خودرو به تعداد 21 هزار و 250دستگاه، تندر90 به تعداد 14 هزار و 867 دستگاه و سایر محصولات رنو نیز به تعداد 12 هزار و 621 دستگاه تولید شده‌اند.
    این میزان از تولیدات خودروسازان در حالی است که قربانی بر خلاف نجفی منش و نعمت‌بخش عقیده دارد افزایش تولید خودروسازان به تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان بازنمی‌گردد؛ بلکه به اهتمام قطعه‌سازان برای افزایش تولید مربوط می‌شود.
    اما در نهایت از گفته‌های خودروسازان می‌توان اینطور برداشت کرد که آنها در حال افزایش تولید با تکیه بر توان خود هستند، در حالی که اگر به زودی مشکلات نقدینگی آنها حل نشود، نمی‌توان به افزایش مجدد تولیدات امیدی داشت.
    به گفته ساسان قربانی چنانچه مشکلات مالی خودروسازان به واسطه تزریق نقدینگی حل نشود، رفع کامل تحریم‌های خودرو نیز نمی‌تواند وضعیت خودروسازان را بهتر کند، زیرا با رفع تحریم‌ها آنها برای سفارش‌گذاری‌های جدید به نقدینگی نیاز دارند.

  9. #6279


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ورود نمایندگان خودروسازان آمریکایی به ایران با پاسپورت سوئیسی!
    پرشین خودرو: رسانه‌های خارجی پس از مذاکرات ژنو همچنان از تمایل سرمایه گذاری اتحادیه اروپا بویژه اروپای مرکزی در ایران تأکید دارند و به این نکته اشاره می‌کنند که گروه‌های سرمایه گذار خارجی در راه ایران هستند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، گرچه رقیب آنها یعنی شرکتهای آمریکایی نیز با شیوه‌های مختلف به دنبال ورود به بازار ایران هستند.
    دراین باره نشریه آلمانی اشپیگل طی گزارشی از ورود گسترده شرکتهای غربی به ایران پس از توافق ژنو خبر داده و نوشت: در پی توافق هسته ای ژنو هیچ کدام از تحریمها برداشته نشده، اما این توافق منجر به سرازیر شدن تاجران غربی به تهران شده است.
    اشپیگل طی گزارشی نوشت: از زمان انعقاد توافق هسته ای ژنو میان ایران و غرب، بسیاری از مردم ایران امیدوارند تحریمها علیه این کشور برداشته شود. شرکتهای غربی نیز در حال آماده شدن برای انعقاد قراردادهای بزرگ با ایران هستند.
    دانیل برنبک، رئیس اتاق صنعت و تجارت آلمان و ایران، مسیر را برای گسترش روابط تجاری در کشور هموار می‌کند.
    روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز در گزارشی به بررسی وضعیت بازار ایران توسط شرکتهای اروپایی پرداخت و نوشت: این شرکتها به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی بسیاری از بازارها خواستار ورود به بازار ایران هستند.
    دراین باره شماری از صاحبان داد وستدهای اروپایی در ماه‌های اخیر با امید به بهبود روابط ایران با غرب به این کشور آمده اند؛ زیرا در صورت بهبود روابط، ایران مقصد خوبی برای سرمایه گذاری‌های تجاری است. تاجران ایرانی و غربی می‌گویند، بعضی از قراردادهای تجاری حساس تهیه شده و آماده امضاست، زمانی‌که توافق موقت ایران با قدرتهای جهان اجرایی شود. این شرکتها که بیشتر فرانسوی و آلمانی و همچنین ایتالیایی و اتریشی هستند، شامل کارخانه‌های خودروسازی، گروه‌های تولید انرژی، حمل و نقل و کارخانه‌های تولیدی می‌شوند.

    رقابت آمریکایی ها با آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها
    به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، آمادگی ورود شرکتهای اروپایی برای ورود به ایران درحالی است که روزنامه نگار فیگارو خبر داده است که نمایندگان شرکتهای آمریکایی با پاسپورت سوئیسی مشغول بازاریابی در ایران برای شرکتهای آمریکایی هستند.
    فیگارو اعلام می‌کند: آمریکایی‌ها از طریق یکی از همسایه‌های شمالی ایران چند دستگاه کامارو به بازار ایران وارد کردند تا واکنش بازار ایران به این نشان (برند) را بسنجند.
    براساس این گزارش، جنرال موتورز به دنبال یافتن جا پا در بازار ایران و کنار زدن رقبای اروپایی خود است.
    گذشته از آن تمایل غولهای بزرگ نفتی برای سرمایه گذاری در میدانهای گازی و نفتی کشورمان در کانون توجه قرار گرفت.
    اما این روزها آلمانی‌ها وایتالیایی‌ها بیش از دیگر کشورهای اروپایی خواهان ورود به ایران هستند، در این راستا گروهی از نمایندگان پارلمان ایتالیا و صاحبان صنایع این کشور از 24 تا 27 ژانویه( 4 تا 7 بهمن) به ایران سفر خواهند کرد.
    مؤسسه ایتالیایی آسیا و مدیترانه «ایزیامد» در بیانیه‌ای مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: سفر هیأت ایتالیایی به ایران در راستای تقویت هر چه بیشتر روابط موجود میان دو کشور انجام می‌شود.
    مؤسسه ایتالیایی آسیا و مدیترانه در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، با وجود تحریمهای یک جانبه اروپا و آمریکا علیه تهران، ایتالیا همچنان شریک نخست تجاری ایران در جمع کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

    هیأت سرمایه‌گذاران فرانسوی در راه تهران
    ظاهراً فرانسوی‌ها هم ازاین قافله عقب نمانده‌اند و برای سرمایه گذاری در بخش‌های معدنی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
    در همین حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور هیأت سرمایه گذاری فرانسوی در ایران در ماه جاری خبرداد و گفت: طیف متنوعی از پروژه‌های معدنی برای سرمایه‌گذاری به این هیأت معرفی می‌شود.
    مهدی کرباسیان افزود: طیف متنوعی از پروژه‌های معدنی و فولادی به این سرمایه گذاران معرفی خواهند شد تا بتوانند در مشارکت و سرمایه گذاری مشترک با ایرانی‌ها، در این پروژه‌ها حضور یابند.

  10. #6280


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در گفت وگوی پرشین خودرو با یک نماینده مجلس مطرح شد:
    چرا مصوبه جنجالی واردات خودرو با تاخیر ابطال شد؟
    پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: با توجه به میزان آلایندگی خودروهای داخلی، خودروسازان باید کیفیت محصولاتشان را مطابق با استانداردهای دنیا ارتقا دهند.
    حسین گروسی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو» ضمن بیان این مطلب افزود: کیفیت سوخت خودروهای داخلی با استانداردهای دنیا فاصله زیادی دارد و همین موضوع موجب شده تا آلودگی هوا در کلان‌شهرها مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورد.
    وی اظهار داشت: نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان حفاظت از محیط زیست بر شرکت‌های خودروسازی و تعامل با آنها در زمینه استاندارد سوخت خودروهای داخلی تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت صنعت خودرو خواهد گذاشت.
    گروسی همچنین با اشاره به رسیدگی مجلس شورای اسلامی به مصوبه معافیت گمرکی 90 درصد واردات خودرو برای مسوولان گفت: مصوبات دولت پس از بررسی در کمیته تطبیق قوانین در خصوص مغایرت نداشتن با قانون اساسی و ارسال آن به شورای نگهبان اجرایی می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود تا مدت زمان زیادی صرف شود تا یک مصوبه دولت مورد بررسی قرار گیرد.
    وی یکی از عوامل بررسی دیرهنگام مصوبه دولت دهم در خصوص معافیت گمرکی 90 درصد واردات خودرو مسوولان را ترافیک بالای مصوبات ارسالی توسط دولت دهم دانست و تصریح کرد: با توجه به حجم بالای مصوبات دولت دهم، کمیسیون اصل 90 پس از بررسی و مغایرت آن با قانون اساسی این مصوبه را باطل اعلام کرد که بررسی این موضوع مدت زمان زیادی به طول انجامید.

  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    علی دارابی (9th January 2014)

صفحه 628 از 771 نخستنخست ... 128528578608618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638648678728 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University