.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 631 از 771 نخستنخست ... 131531581611621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641651681731 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,301 تا 6,310 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6301


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس اتحادیه لاستیک و روغن موتور و *****:
    احتمال افزایش قیمت لاستیک خودرو در هفته‌های آتی
    پرشین خودرو: رییس اتحادیه لاستیک و روغن موتور و ***** عنوان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار لاستیک خودرو از طریق واردات این محصول تامین می‌شود و تنها 40درصد سهم بازار لاستیک در اختیار تولیدات داخلی است.
    عباس سماواتی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه بیشترین سهم بازار لاستیک به واردات این محصول از کشورهای چین، مالزی و هند اختصاص داده شده است، متاسفانه سالانه میزان قابل توجهی از تایرهای بی‌کیفیت چینی در بازار عرضه می‌شود که این امر تاثیر نامطلوبی در کیفیت خودرو و همچنین رانندگی ایجاد می‌کند.
    وی از تغییر نکردن قیمت لاستیک در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: امکان بالا رفتن قیمت لاستیک درهفته‌های آینده وجود دارد که از جمله عوامل آن می‌توان به افزایش هزینه‌های تولید شرکت‌های داخلی و همچنین نحوه عرضه واردات این محصول اشاره کرد.
    رییس اتحادیه لاستیک و روغن موتور و ***** با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی این صنف اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اتحادیه این است که متاسفانه لاستیک‌های وارداتی به طور مستقیم به دست واحد صنفی نمی‌رسد و توسط دلالان و واسطه‌های زیاد به دست تولیدکننده می‌رسد که خود این موضوع موجب ایجاد رانت و تقلب در این بازار می‌شود.
    سماواتی افزود: متاسفانه دولت هیچگونه حمایتی از اتحادیه لاستیک و روغن و ***** نمی‌کند و نظارت مداوم و مطلوبی بر بازار لاستیک و همچنین نحوه توزیع و واردات لاستیک ندارد که این خود باعث به دست گرفتن بازار توسط متقلبین خواهد شد.
    وی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های اتحادیه، مالیات‌های فراوانی است که اداره دارایی بر اساس محاسبات نامشخص به این حوزه اختصاص می‌دهد که طبق اظهارات این مقام مسوول به طورمثال مالیات دو میلیون تومانی را 15 میلیون در نظر می‌گیرند.

  2. #6302


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بررسی کیفیت تیبا و X33
    پرشین خودرو: در گزارش آذر ماه شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران همانند ماه قبل خودرو تیبا محصول گروه سایپا بالاتر از MVMX33 محصول شرکت مدیران خودرو قرار گرفته است.
    به گزارش خبرنگار«پرشین خودرو»، با توجه به اینکه MVMX33 یک خودرو شاسی بلند و تقریباً گران محسوب می شود اما در سیستم ترمز و معیار بدنه تیبا با کسب نمره منفی کمتر از عملکرد بهتری نسبت به MVMX33 برخوردار است.
    بر اساس این گزارش در تجهیزات الکتریکی نیز تیبا نمره منفی کمتری کسب کرده و از عملکرد بهتری برخوردار است و این در حالی است که خودرو تیبا در بازار با قیمت 22 میلیون تومان و MVMX33 با قیمت 60 میلیون به فروش می رسد.
    در گزارش ماهانه ارزشیابی كیفی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران، خودروهای ساخت داخل در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الكتریكی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  3. #6303


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر آغاز شد؛
    فروش ویژه محصولات مرتب خودرو
    پرشین خودرو: فروش ویژه محصولات گروه صنعتی مرتب خودرو به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر آغاز شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت صنعتی مرتب خودرو، اولین تولیدکننده SUV مدرن در ایران دو محصول هرور و گونو G5 را که هر دو از استاندارد یورو 5 برخوردار هستند را در این طرح به فروش می رساند.
    خودروG5 مجهز به موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی و جعبه دنده T.Tronic شش سرعته هیوندای است و مهم ترین امکانات آن شامل سانروف هوشمند، سیستم تهویه مطبوع اتومات و دروبین دنده عقب می‌شود و فروش استثنایی این خودرو با قیمت 94 میلیون تومان و مدت زمان محدود صورت می‌گیرد.
    خودرو هِرور نیز با موتور توربو دیزل Cummins و بدنه کاملاً آلومینیومی با پیش پرداخت 20 میلیون تومانی به فروش می رسد.
    در این طرح دو خودرو یاد شده به صورت نقدی، مشارکتی، چند مرحله‌ای و لیزینگی به فروش می‌رسند.

  4. #6304


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان:
    صنعت خودرو هشت سال قبل از مسیر خارج شد
    پرشین خودرو: اجرایی شدن توافق ژنو از سی‌ام دی ماه نمی‌تواند موجب تغییرات جدی در بازار خودرو شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهرام شهریاری‌، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با لغو این تحریم‌ها‌، اولین اتفاقی كه رخ خواهد داد این است كه صنعت خودروی ایران به شرایط قبلی خود بازمی‌گردد و این امیدواری هست كه هوشیاری لازم را داشته باشد تا از مسیری كه طی هفت- هشت سال اخیر طی كرد بازگردد‌.
    وی در توضیح این مطلب افزود: در طول سال‌های گذشته ما به جای اینكه درصدد توسعه صنعت خودرو و تعمیق قطعه‌سازی‌ها باشیم به توسعه صنعت قطعه‌سازی چین روی آوردیم. در حقیقت قبل از اینكه تحریم‌ها بخواهد ما را آزار دهد خودمان از مسیر خارج شده بودیم و با روی آوردن به قطعات چینی و شبه قطعه‌سازان، باعث شدیم تحریم‌ها تا این حد روی صنعت خودرو تاثیر بگذارد‌. وی گفت: فكر می‌كنم در شرایط جدید بهترین كاری كه باید صورت گیرد‌، ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری در كشور است‌. در این صورت می‌توان از سرمایه‌گذاران با تجربه جهان دعوت كرد كه راهی ایران شوند و در نتیجه فضا برای توسعه تحقیق و طراحی و روزآمد كردن صنعت خودرو فراهم می‌شود‌.
    وی گفت: توصیه من این است كه برای ارتقای سطح مدیریت و دانش فنی فضای امنی در كشور ایجاد شود و با توجه به نرخ ارز موجود برنامه‌ریزی برای ایجاد بازار صادراتی صورت گیرد‌. وی گفت: البته بهتر است تمركز ایران روی بازارهای صادراتی خودرو بنا شود و به بازار صادراتی قطعه نیز توجه كند.قطعه‌سازان ایرانی قدرت رقابت با قطعه سازان تركیه و چین را دارند اما متاسفانه همان طور كه گفته شد در طول هشت سال گذشته هیچ توجهی به این بخش نشد‌. وی گفت: در سال‌هایی كه گذشت شبه‌قطعه‌سازان توانستند در بازار ایران قدرت‌نمایی كنند به این صورت كه این افراد توانستند كارگاهی ظاهری داشته باشند اما در حقیقت از چین قطعه بخرند و به اسم ایرانی به بازار تزریق كنند‌. وضعیت پیش آمده سبب شد صنعت خودروی ایران بیش از پیش به دلار وابسته شود در نتیجه وقتی تحریم پیش آمد و قیمت ارز بالا رفت، قیمت تمام شده خودرو به شدت افزایش یافت در حالی كه اگر این وابستگی ایجاد نشده بود امروز ما با قیمت های بسیار بالای خودرو روبه‌رو نبودیم‌. وی گفت: برنامه‌ریزان باید تلاش كنند در شرایط جدید وابستگی صنعت خودرو به ارز را به حداقل برسانند تا این صنعت از تغییرات ارز مصون بماند‌.
    وی با اشاره به اینكه فضای كسب و كار در كشور باید بهبود یابد، گفت: بهتر است شرایطی پیش آید كه تولید‌كنندگان با یكدیگر "جوینت" شوند و به جای رقابت بیهوده با یكدیگر‌، نسبت به تولید محصولی با قابلیت رقابت با برندهای جهانی اقدام كنند‌.
    وی به قانون گفت: بهبود فضای كسب و كار به معنای آن نیست كه ما تنها به سمت تولید‌كننده غش كنیم بلكه باید طرف مشتری را نیز ببینیم و كاری كنیم كه تولید‌كنندگان در ارتقای امنیت و بالا بردن كیفیت برای جلب نظر مشتری با هم دست به رقابت بزنند‌.
    وی در پاسخ به این سوال كه آیا به نظر شما اجرای توافق ژنو از سی‌ام دی ماه تاثیر ملموسی بر بازار خودرو به جا خواهد گذاشت یا خیر، گفت: اگر منظور شما تغییرات ملموس قیمتی است باید بگویم به نظر من این اتفاق رخ نمی‌دهد‌، قیمت مولفه‌ای است كه از عوامل مختلف تشكیل شده و تاثیر می‌گیرد‌. علت بالا رفتن قیمت نیز همان طور كه گفتم بالا رفتن حجم واردات قطعه نسبت به تولید داخل بود و وقتی این وضعیت وجود دارد و قیمت ارز نیز پایین نیامده نباید انتظار كاهش قیمت آنی داشت اما می‌توان با برنامه‌ریزی و افزایش ظرفیت تولید خودرو‌، در بلند مدت شاهد تعدیل قیمت خودرو در ایران بود‌. وی گفت: این امر نیز مستلزم ورود سرمایه‌گذاران با تجربه به صنعت خودروی ایران است‌. كاری كه سبب می‌شود هم انحصار تولید كنندگان داخلی بشكند و هم كالای با كیفیت با قیمت مناسب‌تر به دست مردم برسد‌.

  5. #6305


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک کارشناس صنعت خودرو:
    در طراحی پلت‌فرم باید از چینی‌ها درس گرفت
    پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: طراحی و تولید پلت فرم جدید تحولی در کیفیت و تنوع محصولات به وجود خواهد آورد و موجب پیشرفت صنعت خودرو خواهد شد.
    امیرحسن کاکائی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: توافق بین ایران خودرو و سایپا در طراحی پلت‌فرم می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات صنعت خودرو باشد و همچنین باعث ترقی و رشد خودروسازی خواهد شد چرا که با طراحی پلت‌فرم جدید می‌توان انتظار داشت مدل‌های متنوع‌تر و خودروهای جدیدتری با مشارکت این دو خودروساز وارد بازار شود.
    وی با اشاره به موانع و مشکلات موجود در این موضوع گفت: با توجه به مشکلات اساسی و رقابت مصنوعی چندین ساله‌ای که بین این دو خودروساز مطرح بوده، طراحی مشترک می‌تواند منجر به رقابت سالم و تولید خودرو مشترک جدیدی شود واین امر با برنامه‌ریزی دقیق مسوولین و اختصاص بودجه مناسب با توجه به توان متخصصین به راحتی امکان‌پذیر است.
    عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: تا کنون با تغییر و تلفیق پلت‌فرم‌ها، خودرو سمند و تبیا ساخته شد اما هنوز به ساخت و طراحی پلت‌فرمی که جدید بوده و کاملا تغییر پیدا کند دست پیدا نکردیم که با انسجام بخشیدن به توانمندی‌هایی که هم در ایران خودرو و هم در سایپا وجود دارد می‌توان این هدف را محقق کرد.
    کاکائی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان این موضوع را با مشارکت یک خودروساز خوشنام جهان دنبال کرد؟ گفت: درشرایط فعلی که رکود قابل توجهی در صنعت خودرو در زمینه ارائه محصول جدید به بازار مشاهده می‌شود، انتظار می‌رود خودروسازان مطرح جهان حاضر به همکاری در طراحی پلت‌فرم جدید نباشند و در صورت در اختیار گرفتن بازار داخلی با ارائه محصولات جدید خود طی 7 یا 8 سال این هدف را محقق کنند.
    وی در ادامه افزود: به جای مشارکت با خودروسازان مطرح دنیا باید از توان طراحان و مشاوران بزرگ در این زمینه بهره برد تا بتوانیم با طراحی پلت‌فرم جدید موجب رشد و تعالی صنعت خودرو شویم به طور مثال خودروسازان چینی برای ساخت پلت‌فرم جدید از طراحان شرکت لوتوس در این زمینه استفاده کردند.
    این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به توان مالی خودروسازان داخلی گفت: طراحی یک پلت‌فرم جدید هزینه‌ زیادی را برای خودروسازان در برخواهد داشت که با توجه به توان مالی پایین خودروسازان این امر امکان‌پذیر نخواهد بود که تنها با حمایت مالی دولت و همچنین بانک‌ها می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.

  6. #6306


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک کارشناس بیمه خودرو:
    جای پرداخت اقساطی در بیمه های خودرو خالی است
    پرشین خودرو: یک کارشناس بیمه خودرو اعلام کرد: در حال حاضر بیمه‌های خودرو حدود 80درصد پرتفوی شرکت‌های بیمه را تشکیل می‌دهد.
    علی رستگار در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو» ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت‌های خودروساز یا واردکنندگان خودرو می‌توانند به جای مشتریان در انتخاب شرکت‌های بیمه تصمیم‌گیری کنند.
    وی افزود: به طور مثال ایران خودرو مدتی با بیمه پارسیان قرارداد داشت که به دلیل پرداخت نکردن خسارت به مشتریان، این قرارداد لغو شد و پس از آن نیز با بیمه‌های البرز، میهن و در حال حاضر نیز با بیمه آرمان قرارداد همکاری منعقد شده است.
    این کارشناس بیمه با اشاره به چالش‌ها و دغدغه‌های مردم در خصوص پرداخت حق بیمه خودرو گفت: یکی از مشکلات مردم پرداخت حق بیمه به صورت نقدی است که این امر به نفع شرکت‌های بیمه است در حالیکه بسیاری از بیمه شوندگان تمایل به پرداخت حق بیمه به صورت اقساط را دارند.
    رستگار تصریح کرد: بتازگی برخی شرکت های بیمه پس از این که بیمه گذار شخص ثالث دو برگ از بیمه نامه اش را به علت تصادف یا بروز حادثه مصرف می کند، از پرداخت خسارت به کوپن های سوم و چهارم خودداری کرده یا طفره می روند که این امر به طور کامل غیر قانونی است ضمن آن که در هیچ جای قانون نیز به محدودیت پرداخت خسارت به نسبت تعداد حوادث و تصادفات اشاره نشده است.
    وی در ادامه به توصیه‌هایی برای انتخاب بهتر بیمه‌نامه خودرو توسط مردم اشاره کرد و گفت: شخص بیمه‌گذار باید در انتخاب بیمه نامه خودرو به عواملی از جمله «پشتوانه محکم و قوی شرکت بیمه‌گر» و «توان پرداخت خسارت مالی مناسب به بیمه‌گذاران» دقت نماید چراکه یکی از عوامل رشد شرکت‌های بیمه سرمایه‌گذاران مالی آن است که موجب پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذار و همچنین ایجاد اطمینان در مشتریان می‌شوند.

  7. #6307


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بیابان نوردی با بیتل دونه کانسپت
    پرشین خودرو: فولکس‌ واگن خودروی مفهومی دیگری را از بیتل با پسوند Dune در نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکای شمالی به نمایش گذاشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مدل‌های بیتل همیشه در نسخه‌های مختلف، پای ثابت نمایشگاه‌های خودرویی چه زمستانی دیترویت و چه تابستانی سان فرانسیسکو و... بوده‌اند و در قالب خودرویی شهری سرنوشتشان با زندگی مردم از جنگ جهانی تا به حال گره خورده است.
    در این خودروی کانسپت، فولکس‌ واگن معادلات را بر‌هم زده و به دنبال ظاهر کردن روی اسپرت و بیابانی این خودرو می‌گردد، به همین دلیل با مشکی کردن رنگ پس زمینه چراغ‌های بیضوی شکل با حاشیه کرومی و یک ردیف نیم حلقه نوار LED و گنجاندن چراغ‌های مخصوص روز در لابه‌لای چراغ‌های اصلی LED، چشمانی عصبانی را برای این خودروی مفهومی دست و پا کرده‌اند، چند سانتیمتر پایین‌تر یعنی داخل ورودی‌های هوای رادیاتور طرفین ورودی‌های گسترده میانی هم، نواری نیمه بیضی شکل LED جاخوش کرده‌اند، از قسمت جلو سری به قسمت عقب می‌زنیم، جایی که با دیدن دو اسپویلر سقفی و اسپویلر در پنجم در کنار هم اسپرت بودن بیتل ثابت می‌شود.
    طول بیتل دونه 4290 میلی‌متر، عرض آن در 1856 میلی‌متر و ارتفاع آن هم در 1536 میلی‌متر خلاصه می‌شود و رینگ‌های خودرو هم با همان طرح قبلی در ابعاد 19 اینچی و از جنس آلومینیمی و ابعاد لاستیک 255/45 در زیر خودرو و بر روی سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک یا چند طبقی در عقب سوار می‌شود.
    نیرو محرکه این خودرو هم از یک پیشرانه TSI توربوشارژر تامین شده که قادر به تولید حداکثر 210 اسب‌بخار قدرت است که توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه DSG قدرت تولیدی موتور را تبدیل و پس از آن به دیفرانسیل ضدقفل XDS مجهز به کنترل کشش الکترونیکی ارسال می‌کند تا شتاب صفر تا صدی معادل 7.5 ثانیه و حداکثر سرعت 227 کیلومتر بر ساعت را برای این خودروی کوچک به اصطلاح اسپرت به ثبت برسانند.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  8. #6308


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک مقام مسئول در وزارت صنعت:
    واردات خودرو توسط افراد حقیقی‌ محدود می‌شود
    پرشین خودرو: یک مقام مسئول در وزارت صنعت با اعلام اینکه ۷۰ درصد خودرو توسط افراد حقیقی و شرکت های فاقد نمایندگی وارد شده که در بحث خدمات پس از فروش بحرانی را در آینده خواهیم داشت، گفت: بر این اساس احتمالا واردات خودرو توسط افراد حقیقی محدود شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این مقام مسئول در وزارت صنعت با اشاره به اینکه طی 9 ماهه نخست امسال حدود 44 هزار و 300 دستگاه خودرو وارد کشور شده است، اظهار داشت: این رقم نشان از آن دارد که واردات خودرو امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.
    وی با بیان این که از این میزان حدود 30 هزار دستگاه خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌های فاقد نمایندگی در کشور وارد شده است، افزود: در 9 ماهه امسال فقط 14 هزار دستگاه خودرو توسط شرکت های دارای نمایندگی وارد کشور شده است که این میزان حجم واردات در مقایسه با حجم تولید خودرو در کشور قابل تأمل است.
    وی اضافه کرد: در 9 ماهه نخست امسال فقط 490 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است.
    این مقام مسئول با اعلام این که اخیراً بحث مجاز بودن اشخاص حقیقی و حقوقی در واردات خودرو مطرح شده است، گفت: مقامات مسئول در صددند مجاز بودن اشخاص حقیقی و حقوقی بدون نمایندگی را در واردات خودرو مورد بررسی قرار دهند چرا که این افراد بالاترین آمار حجم وارادات خودرو را به خود اختصاص داده‌اند.
    وی افزود: روند واردات خودرو به کشور نشان از آن دارد، مصرف‌کنندگانی که در آینده اقدام به خرید این خودرو‌ها می‌کنند در بخش خدمات پس از فروش با مشکل روبرو می شوند زیرا تقریباً دو برابر فعالیت رسمی شرکت‌های دارای نمایندگی در کشور خودرو وارد شده است.

    واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی محدود می‌شود
    به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های دارای نمایندگی در کشور فقط به اندازه حجم واردات خودرو خود اقدام به تامین قطعات نموده اند که بر همین اساس طی 2 سال آینده بحران عدیده ای برای رعایت حقوق مصرف کنندگان در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور به وجود خواهد آمد.
    این مقام مسئول در وزارت صنعت با اشاره به اینکه اخیراً موضوعاتی مبنی بررسی عملکرد اشخاص حقیقی در واردات خودرو و انجام این امر فقط از سوی شرکت های دارای نمایندگی مطرح شده است، اظهار داشت: برخی از مباحث نشان از آن دارد که مسئولان تصمیم دارند امکان واردات خودرو را به شرطی در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دهند که با اطلاع نمایندگی ها صورت گیرد تا آنها مکانیزم های لازم را برای تامین خدمات پس از فروش این خودرو ها به وجود آورند.
    وی درباره بحث های مربوط به تأثیر افزایش تیراژ خودرو بر قیمت خودرو در سطح بازار نیز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو براساس فرمول شورای رقابت با مبنای ارز مبادله ای تعیین شده است پس تغییرات قیمت ارز تأثیری بر قیمت خودرو نخواهد گذاشت مگر آنکه سایر عوامل تولید همانند نیروی انسانی و مواد اولیه با کاهش قیمت مواجه شوند که باید بگویم این عوامل نیز هر ساله روند افزایشی را طی می کند.

    خودرو سال آینده ارزان نمی‌شود
    این مقام مسئول اضافه کرد: براین اساس احتمال کاهش قیمت خودرو در سال آینده حتی با افزایش تولید بعید به نظر می رسد.
    وی با بیان این که قیمت فعلی خودروها بر مبنای ارز مبادله ای اعلام شده است، گفت: نکته قابل تأمل آنکه هنوز خودروسازان ارز مبادله ای را برای چرخه تولید خود دریافت نکرده اند.

    رویکرد دولت افزایش تعرفه واردات خودرو است
    وی افزود: به نظر می رسد در تعیین تعرفه واردات خودرو نیز رویکرد دولت افزایش تعرفه واردات باشد اما این امر نیز تأثیری بر تولید داخل نخواهد گذاشت چرا که در حال حاضر فقط حدود 9 درصد از میزان کل خودرو کشور به واردات خودرو اختصاص دارد.
    ای مقام مسئول درباره ورود سازمان حمایت به حوزه قیمت گذاری خودرو نیز گفت: هم اکنون شورای رقابت مسئول تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو است و اعلام کرده اند که بحث نظارت بر بازار و تعیین دستور العمل قمیت گذاری خودرو را در دست دارند و سازمان حمایت این روزها مشغول رسیدگی به شکوائیه‌ها است.

  9. #6309


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    موانع پیش‌روی خودروسازان برای انتخاب شریک خارجی؛
    کسب تکلیف برای شراکت با خودروسازان خارجی؟
    پرشین خودرو: پیوستن خودروسازان بزرگ دنیا در قالب شرکای خارجی به صنعت خودرو ایران، در حالی تبدیل به یکی از چالش‌های پیش‌روی خودروسازان شده است که کمتر از یک هفته تا لغو کامل تحریم صنعت خودرو باقی مانده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، 20 ژانویه تاریخی است که فعالان صنعت خودرو پس از توافقات ژنو آن را به عنوان روز موعود لغو تحریم‌ها اعلام کرده بودند.
    با لغو تحریم‌های صنعت خودرو، علاوه‌بر اینکه مراودات صنعت خودرو ایران با دنیا تسهیل می‌شود، دریچه امیدی نیز برای جذب شرکای خارجی باز می‌شود؛ زیرا بسیاری از خودروسازانی که پیش از این برای پیوستن به صنعت خودرو ایران ابراز تمایل کرده بودند، شرط ورود به کشورمان را لغو تحریم‌ها اعلام کرده بودند.
    اما ورود شرکای خارجی به ایران از آنجایی به عنوان چالش مطرح می‌شود که پس از برگزاری همایش صنعت خودرو در آذر ماه سال‌جاری انتقادات فراوانی به خودروسازان مبنی‌بر بی‌برنامه بودنشان به آنها شد. این همایش با هدف جذب شرکای خارجی برای صنعت خودرو برگزار شد، اما منتقدان صنعت خودرو عقیده دارند خودروسازان برای مذاکره با میهمانان خود برنامه قابل‌توجهی نداشته‌اند.
    هر چند با توجه به ظرفیت‌های بازار خودرو ایران بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی برای ورود به این بازار تمایل دارند، اما به نظر می‌رسد در این میان نظرات متفاوت و انتقاداتی که به خودروسازان وارد می‌شود، موانعی برای ورود شرکای مورد نظر خودروسازان ایجاد کند.
    برای مثال، خودروسازان برای ورود دوباره پژو به ایران تمایل زیادی دارند، اما در این میان انتقاداتی از سوی نمایندگان مجلس و برخی رسانه‌ها متوجه خودروسازان شده است.
    به گزارش دنیای اقتصاد، منتقدان می‌گویند دلیلی ندارد خودروسازان شریکی را که یک بار آنها را رها کرده است بار دیگر به شراکت بپذیرند؛ این در حالی است که خودروسازان با توجه به همکاری چندین ساله با پژو تمایل بیشتری به همکاری با این شرکت دارند.
    خودروسازان قصد دارند در صورت همکاری دوباره با پژو در قرارداد خود تجدیدنظر کنند و قرارداد محکم تری ببندند.
    این انتقادات در حالی وجود دارند که عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان عقیده دارد انتخاب شریک از سوی خودروسازان بحثی درون بنگاهی است. محمدرضا نجفی‌منش می‌گوید انتخاب شریک بستگی به نظر خودروسازان و طرف مقابل آنها دارد و خودروسازان قطعا بر اساس منافع ملی به سراغ شریک تجاری خود خواهند رفت.
    این گفته نجفی‌منش در حالی است که با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم خودروسازان برای قراردادهای استراتژیک خود با دیگر کشورها به‌طور حتم نمی‌توانند به تنهایی تصمیم‌گیری کنند. برای مثال زمانی که رنو برای تولید خودروی تندر90 قصد ورود به ایران را داشت، موانعی که در نتیجه انتقادات بی‌وقفه برخی نمایندگان مجلس ایجاد شد، پروژه تندر-90 را با تاخیر زمانی و همچنین افزایش هزینه‌ها همراه کرد.
    بعضی نمایندگان در آن زمان این پروژه را به ضرر منافع ملی می‌دانستند؛ درحالی‌که خودروسازان عقیده داشتند در نتیجه اجرای این پروژه خودرویی ارزان و با کیفیت به دست مردم خواهد رسید، ضمن اینکه ایران پایگاه صادراتی محصولات رنو در منطقه خواهد بود، اتفاقی که البته با وجود اعتراضات پی‌در‌پی برخی نمایندگان هرگز رخ نداد.
    اما تمام این تجربه‌ها در حالی به وقوع پیوست که با نزدیک شدن به تاریخ 20 ژانویه، این سوال پیش می‌آید که برنامه خودروسازان برای روزهای بعد از این تاریخ چیست؟
    20 ژانویه تاریخی است که خودروسازان با توجه به توافقات اخیر نشست ژنو، از آن به عنوان روز موعد برداشته شدن تدریجی تحریم‌ها از جمله تحریم صنعت خودرو یاد می‌کردند.
    حالا و با نزدیک شدن به این تاریخ سوال اصلی باز تکرار می‌شود، اینکه بعد از رفع کامل تحریم‌های صنعت خودرو، خودروسازان برای انتخاب شریک تجاری خود چه برنامه‌ای دارند؟
    این سوال از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بعد از همایش بزرگ صنعت خودرو که نهم آذرماه با هزینه‌های فراوان و با هدف جذب شرکای خارجی برگزار شد، انتقادات فراوانی به خودروسازان شد.
    آماده نبودن خودروسازان برای مذاکره با میهمانانی که به همایش دعوت شده بودند، بی‌برنامه بودن آنها برای گفت‌وگو با طرف‌های خارجی و انتظار و توجه بیش از اندازه خودروسازان برای بازگشت پژو که بی‌توجه به قراردادش با خودروسازان، ایران را ترک کرد از جمله انتقاداتی است که در رابطه با همایش یاد شده متوجه خودروسازان است.
    حال با قرار گرفتن در آستانه این تاریخ به نظر می‌رسد خودروسازان برای پایان دادن به تمامی این انتقادات باید برنامه‌ای را طراحی و اعلام کنند تا انتقاداتی نظیر آنچه بعد از همایش صنعت خودرو پیش آمد بار دیگر تکرار نشود.
    هرچند در جریان برگزاری همایش صنعت خودرو، خودروسازان همچنان در تحریم‌ها به سر می‌بردند (و البته هنوز هم در وضعیت تحریم قرار دارند) و طرف‌های مقابل خودروسازان اعلام کرده بودند که تا زمان برداشته نشدن کامل تحریم‌ها برنامه‌ای برای همکاری با خودروسازان ایرانی نخواهند داشت، اما به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان رفع کامل تحریم‌ها طرف‌های خارجی نیز برنامه‌های خود را به مرور اعلام کنند.
    اما خودروسازان از میان داوطلبان حضور در صنعت خودروی ایران که به نظر کم هم نیستند، کدام را انتخاب خواهند کرد؟

    شریک خارجی می‌خواهیم، مهم نیست از کدام کشور
    در حال حاضر با توجه به رفت و آمد هیات‌های اقتصادی از کشورهای اروپایی که گفته می‌شود به حضور در صنعت خودروی ایران بی‌میل نیستند، به نظر می‌رسد داشتن برنامه‌ای برای مشخص کردن مدل همکاری با شرکای احتمالی بتواند از مطرح شدن انتقاداتی مانند آنچه بعد از همایش صنعت خودرو پیش آمد، جلوگیری کند.
    البته رفت و آمد هیات‌های اقتصادی اروپایی به ایران در حالی است که شنیده می‌شود هیات‌های آمریکایی نیز با پاسپورت‌های سوئیسی بازدیدهایی از ایران داشته‌اند. سعید لیلاز، می‌گوید: بسیاری از شرکت‌های خودروساز آمریکایی به دنبال حضور در ایران هستند، اما مشخص است که در صورت ورود آنها به ایران، در کوتاه‌مدت حضور آنها به صادرات خودروی کامل به ایران محدود خواهد بود و در میان‌مدت شاهد تولید محصولات آنها خواهیم بود.
    محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» در رابطه با برنامه خودروسازان بعد از لغو کامل تحریم‌ها می‌گوید: ما خواستار همکاری بین‌المللی هستیم، انتخاب شریک نیز بستگی به شرایط دارد.
    به عقیده نجفی‌منش تنها چیزی که در حال حاضر مشخص است این است که خودروسازان علاقه‌مند به همکاری با یک شریک خارجی هستند و این علاقه از سوی شرکت‌های خارجی نیز وجود دارد، اما با توجه به این گفته نجفی‌منش این طور به نظر می‌رسد که هنوز برنامه و هدف جامعی برای جذب یک شریک خارجی مشخص از سوی خودروسازان وجود ندارد.
    نجفی‌منش در رابطه با ورود احتمالی پژو به ایران پس از لغو کامل تحریم‌ها و انتقادات موجود می‌گوید: پژو هنوز برای ورود به ایران اعلام آمادگی نکرده است که نمایندگان به آن انتقاد دارند، نماینده‌ها برای کاری که اتفاق نیفتاده سوال و انتقاد می‌کنند و این کار آنها بیشتر به بهانه‌جویی می‌ماند تا انتقادهایی دلسوزانه.
    نجفی‌منش عقیده دارد ما باید سیاست اقتصادی داشته باشیم نه اقتصاد سیاسی به عقیده او تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد صنعت خودرو نیز کار به جایی نمی‌برد.
    اما عضو انجمن قطعه‌سازان درحالی‌که می‌گوید تمایلش به بازگشت برندهایی مانند پژو، بنز، کیا موتور یا فیات است (این برندها پیش از این نیز با خودروسازان همکاری داشته‌اند) اضافه می‌کند: در حال حاضر ملیت مهم نیست بلکه کیفیت، قیمت، شرایط، ایمنی و به روز بودن خودرویی مهم است که قرار است در آینده با یک همکاری مشترک تولید شود.
    نجفی‌منش در حالی به مهم نبودن ملیت شریک خارجی اشاره می‌کند که این سوال مطرح می‌شود که آیا ممکن است در نتیجه انتقادات بی‌وقفه از سوی نمایندگان مجلس برای ورود خودروسازی مانند پژو به کشور (که یکی از دلایل استیضاح وزیر نیز بود) شاهد حضور کشورهایی مانند چین یا هند در صنعت خودرو باشیم؟
    با توجه به این گفته نجفی‌منش به نظر می‌رسد با افت شدید تولید و همچنین قدیمی بودن محصولات تولیدی، خودروسازان حالا بیش از هر زمان دیگری به یک شریک تجاری خارجی برای ادامه مسیر نیاز داشته باشند.
    سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی به حضور شرکای خارجی از زاویه‌ای دیگر نگاه می‌کند و همکاری با هر شریکی را در شرایط فعلی قابل‌قبول نمی‌داند.
    به عقیده لیلاز بهترین حالت در همکاری با شرکای خارجی این است که همکاری با شرکایی که در ایران بوده‌اند ادامه داشته باشد؛ زیرا حتی با ورود شرکایی جدید اقدامات فوری در صنعت خودرو ایجاد نخواهد شد، ضمن اینکه ورود یک شریک جدید نیازمند صرف هزینه، زمان و انرژی فراوانی است؛ درحالی‌که شرکای قبلی به خوبی با صنعت خودرو ایران آشنا هستند و سرمایه‌گذاری‌هایی هم در ایران انجام داده‌اند که با فعال کردن دوباره آنها می‌توان شاهد رشد تولید بود.
    تمام این صحبت‌ها در حالی است که به نظر می‌رسد منتقدان چنین دیدگاهی ندارند.
    به عقیده لیلاز چنانچه خودروساز دیگری به غیر از دو خودروسازی رنو و پژو قصد ورود به ایران را داشته باشد، این ورود در کوتاه‌مدت به واردات محصولات آنها محدود خواهد شد.

    همه چیز به شرایط سیاسی بستگی دارد
    خودروسازان به‌طور رسمی هنوز نسبت به هیچ شریک خارجی اعلام نظر نکردند هر‌چند که به نظر می‌رسد با لغو کامل تحریم‌ها آنها به ورود پژو و همچنین گسترش همکاری با رنو تمایل بیشتری دارند.
    در این زمینه لیلاز عقیده دارد خودروسازی مانند پژو به میل خود از ایران نرفته است، زیرا فشارهای سیاسی در این میان از هر قراردادی قدرتمندتر است.
    او در ادامه به خروج شرکت‌هایی مانند بنز، فیات و ولوو اشاره می‌کند و می‌گوید: این عوامانه است که بگوییم شرکت پژو زیر قرارداد خود با خودروسازان زده است و در شرایط تحریم نباید ایران را ترک می‌کرد، زیرا خودروسازهایی که نام بردم هم مانند پژو یا خودروسازان ایرانی تحت‌تاثیر دولت‌های خود هستند.
    بر این اساس، هرچند فضای سیاسی کشور بعد از توافقات ژنو بسیار آرامتر به نظر می‌رسد، اما از آنجایی که صنعت خودرو با مسائل سیاسی گره خورده است، لیلاز عقیده دارد حتی بعد از لغو کامل تحریم‌های صنعت خودرو، همه چیز به شرایط سیاسی وابسته است.
    رشد تولید، کیفیت و همچنین رشد صادرات خودرو از جمله انتظاراتی هستند که باعث شده نگاه بسیاری از مشتریان و فعالان صنعت خودرو به لغو تحریم‌های صنعت خودرو و ورود یک شریک تجاری دوخته شود.

  10. #6310


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در آخرین گزارش کیفی ISQI؛
    بهمن دیزل صدر نشین تجاری سازها
    پرشین خودرو: در بخش کامیونت، خودرو ایسوزو NPR محصول شرکت بهمن دیزل که ماه گذشته جایگاه دوم جدول رده بندی کیفی خودروها را به خود اختصاص داده بود در گزارش این ماه و در نبود خودرو ایسوزو P75NPR یکی دیگر از محصولات همین شرکت به صدر جدول صعود کرده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در بخش کامیون نیز خودرو ایسوزو NQR یکی دیگر از محصولات گروه بهمن دیزل در صدر جدول قرار گرفته است.
    بر اساس گزارش شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران، در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل خودرویی تولید نگردیده است.
    در بخش خودروهای تجاری باری شاهد كاهش 13.8 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به قطع تولید کشنده البرز، کامیون ایسوزو M75NPR و کامیونت ایسوزو P75NPR می باشد.
    با توجه به كاهش تولید خودروهای این رده، ارزشیابی این خودروها نیز به میزان 14.9 درصد كاهش یافت بطوریكه از 5 مدل خودروی ارزشیابی شده 4 مدل در سطح كیفی خیلی خوب و یك مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

صفحه 631 از 771 نخستنخست ... 131531581611621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641651681731 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University