.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 633 از 771 نخستنخست ... 133533583613623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643653683733 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,321 تا 6,330 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6321


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توسط شرکت جیلران موتور صورت می گیرد:
    فروش استثنایی زمستانه خودروهای جیلی
    پرشین خودرو: شرکت جیلران موتور نماینده انحصاری فروش خودروهای جیلی در ایران، فروش استثنایی زمستانه خودرو Emgrand7 را آغاز کرد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، فروش خودرو Emgrand7 MT با تحویل فوری بوده و پیش پرداخت آن 19 میلیون و 900 هزار تومان است.
    در فروش ویژه جیلران موتور خودرو یاد شده با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر کارکرد به فروش می رسد.
    این خودرو دارای موتور 1.8 لیتری با قدرت 137 اسب بخار است که به 6 ایربگ و تودوزی و صندلی های تمام چرم شده.
    از دیگر امکانات این خودرو می توان به سنسور پارک عقب‌، سانروف برقی، کولر اتوماتیک و رینگ آلومینیومی اشاره کرد.
    شرکت جیلران موتور اعلام کرده است که تمامی هزینه‌های شماره گذاری و هزینه پلاک برای کلیه خودروها به عهده شرکت است و متقاضیان خرید خودرو مکلف هستند کلیه وجوهات مربوط به قیمت خودرو مورد درخواست را فقط به نام و به حساب بانکی شرکت جیلران موتور واریز کنند و در صورت عدم رعایت مورد مذکور شرکت جیلران موتور هیچ‌گونه مسوولیت و تعهدی در قبال متقاضی نخواهد داشت.
    بنابر اعلام این شرکت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر عهده خریدار است اما با توجه به اینکه حق‌الزحمه عاملیت مجاز از سوی شرکت پرداخت می‌شود، پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان خلاف مقررات شرکت بوده و غیرمجاز است.

  2. #6322


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در گفت وگو با عضو دانشکده مهندسی خودرو مطرح شد:
    حضور بی تاثیر شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو
    پرشین خودرو: عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت از حضور بی تاثیر شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو بیان کرد و گفت: در حال حاضر شورای رقابت قادر به تعیین معقول قیمت خودرو نیست.
    امیرحسن کاکائی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: باید دولت در این امر مداخله کند تا نه زیانی به تولیدکننده برسد و نه قیمت بالای خودرو باعث ایجاد فشار روی مصرف کننده شود.
    وی تصریح کرد: صنعت بزرگ خودرو به دلیل ایجاد مشاغل فراوان و فن آوری های جدید تمام توجه مسوولین را به خود جلب کرده است و به همین دلیل است که خودروسازان راه های مناسبی برای مذاکره با دولتمردان هستند.
    وی عنوان کرد: در حال حاضر دو خودروساز مطرح داخلی که به اعتقاد برخی موجب انحصار در بازار خودرو شده اند، دولتی نبوده و سعی می کنند به طور دولتی مدیریت کنند و این انحصار به وجود آمده در بازار داخلی مزایای نسبی را برای خودروسازان به دنبال دارد که از آن جمله می توان به استقبال مردم از خودرو پراید با توجه به قیمت آن در بازار اشاره کرد.
    عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت از انجام نشدن واردات با تعرفه 40درصد گفت: به دلیل افت ریال در بازار جهانی ارز، واردات با تعرفه 40درصد انجام نمی شود زیرا قیمت های واقعی با ارز آزاد و دلار قابل رقابت است و در دیگر کشورهای منطقه نیز هیچ گاه تعرفه واردات به صفر نمی رسد و این به دلیل پرداخت عوارضی است که واردکنندگان باید پرداخت کنند.
    وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در بازار جهانی رقابت کنیم باید حجم تولیدات خودرو باکیفیت را بالا ببریم و متاسفانه طی این چهار یا پنج سال خودروسازان و مسوولین برای راه یافتن به بازار جهانی هزینه مناسبی نکرده اند و با بستن کارخانه هایی در شهرهای تبریز و بابل و ... که اقتصادی نبوده و تنها هزینه های گزافی را درپی داشتند میتوان این هزینه ها را به صورت معقول تری برای راه یافتن به بازار جهانی استفاده کرد.
    کاکائی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در صنعت خودروسازی همانند دیگر صنایع لابی وجود دارد که باید اشکال را در جای دیگر جست وجو کرد که از آن جمله می توان به کارگیری سیاست های غلط دولت در صنعت خودروسازی و بالا بردن هزینه برای خودروسازان اشاره کرد که این امر با برنامه ریزی درست قابل اجرا خواهد بود و راه خودروسازان داخلی را به بازار خارجی فراهم خواهد کرد.

  3. #6323


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خبر داد:
    صف انتظار خارجی ها برای حضور در ایران
    پرشین خودرو: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: بسیاری از خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی برای ورود به بازار ایران لحظه‌ شماری می‌کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: بازار بزرگ ایران گزینه مطلوبی برای فعالیت شرکت‌های خارجی است.
    وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ خارجی به دلایل سیاسی و نه اقتصادی از بازار ایران محروم شده‌اند، خاطرنشان کرد: با این حال با توافقنامه ژنو و پیشرفت مذاکرات موانع حضور این شرکت‌ها در ایران به طور کامل از بین خواهد رفت.
    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: مشارکت قطعه‌سازان و خودروسازان خارجی با شرکت‌های داخلی فرصت مناسبی برای انتقال تکنولوژی و ارتقای کیفیت محصولات است.
    وی به ایسنا گفت: در سال‌های اخیر سطح توقعات مصرف‌کنندگان ایرانی تغییر کرده و دیگر نمی‌توان با تولید خودروهایی که پلت‌فرم آن مربوط به دو دهه پیش است آن‌ها را راضی کرد.
    محبی‌نژاد با بیان این‌که برخی شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی خارجی در تماس با شرکت‌های ایرانی از آمادگی خود برای آغاز همکاری خبر داده‌اند، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی نیز آماده همکاری با شرکتهای خارجی هستند.

  4. #6324


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک فعال حوزه خودرو خواستار شد،
    همکاری خودروسازان برای طراحی پلتفرم مشترک
    پرشین خودرو: دبیر شورای هماهنگی انجمن های تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان قطعات خودرو، همکاری دو خودروساز کشور برای طراحی یک پلتفرم مشترک را خواستار شد و گفت: این همکاری مشترک هزینه های طراحی و تحقیق و توسعه را برای هریک از خودروسازان 50 درصد کاهش خواهد داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آرش محبی نژاد با بیان اینکه هزینه های طراحی خودروهای جدید بسیار گزاف و سرسام آور است، افزود: هزینه های تحقیق و توسعه و طراحی زمانی پوشش داده می شود که شمارگان خودرو های طراحی شده زیاد و حجم فروش آن در سطح بالایی باشد ضمن آنکه این صورت سود معقولی را علاوه بر پوشش هزینه های طراحی و قیمت تمام شده، عاید خودروسازان می کند.
    وی ادامه داد: در ایران با توجه به وقایع چند سال اخیر و بحرانی که صنعت خودرو با آن مواجه بود، شمارگان تولید خود به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد بنابراین هزینه های طراحی برای یک خودروساز شاید خیلی قابل توجیه نباشد.
    عضو شورای سیاستگذاری خودرو با بیان اینکه همکاری مشترک خودروسازان هزینه های طراحی و تحقیق و توسعه را توجیه پذیر می سازد، اظهار داشت: طراحی پلتفرم مشترک راه حل معقولی به نظر می رسد که در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این خصوص صحبت هایی صورت گرفته و در دستور کار نیز قرار دارد.
    محبی نژاد در عین حال تصریح کرد: صنعت خودروی کشور هم اکنون دارای یک مشکل ساختاری است و آن اینکه یک صنعت دانش بنیان نیست و برمبنای طراحی توسط خودروساز ایرانی شکل نگرفته است.
    وی به ایرنا گفت: اگرچه اخیرا حرکت ها و حمایت های خوبی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان در کشور صورت گرفته اما باید سازوکارهای لازم برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ایجاد شود.
    دبیر شورای هماهنگی انجمن های تخصصی صنایع همگن تولیدکنندگان قطعات خودرو، تشکیل شرکت های تخصصی را از جمله سازوکارهای اصلی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: این شرکت ها باید در زمینه خودرو و طراحی آن شکل بگیرد ضمن آنکه زنجیره تامین خودرو نیز باید در طراحی خودروهای جدید مشارکت داده شوند.
    محبی نژاد اضافه کرد: مشارکت دادن قطعه سازان در موضوع تحقیق و توسعه و طراحی خودروهای جدید، بار بزرگی را از دوش خودروسازان برمی دارد ضمن اینکه آنها نیز بخشی از هزینه های طراحی را خود پوشش خواهند داد.
    وی تصریح کرد: همکاری مشترک قطعه سازان و خودروسازان در این موضوع، به طور قطع خط مرز بین این دو حوزه که در شرایط فعلی بشدت احساس می شود، تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

  5. #6325


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    Z28 R Race Car برای مسابقات 24 ساعته
    پرشین خودرو: شورولت پس از گذشت حدودا دو ماه پس از معرفی شورولت کامارو z28 در نمایشگاه نیویورک 2013، از نسخه مسابقه‌ای مخصوص مسابقات استقامت و بلند مدت با نام Z28 R Race و به همراه یک کیت بدنه جدید برای نقاط آیرودینامیکی خودرو پرده برداری کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نسخه اولیه یا بهتر است بگوییم اصلی کامارو Z28 از همان ابتدا برای شرکت در مسابقات، طراحی و توسعه داده شده است تا نمایان‌گر سر سختی این خودرو همچون پدر خود در هر زمینه‌ای بخصوص مسابقات باشد.
    شورولت برای نسخه R Race Car Z28 از کیت بدنه آیرودینامیکی موسوم به Aero جهت بهبود عملکرد در نقاط آیرودینامیکی خودرو استفاده کرده که اجزا آن شامل صفحه شکافنده بزرگ جلو زیر سپر، اسپویلر عقب با یک لایه اضافه، رینگ‌های جدید به همراه لاستیک‌های مسابقه‌ای، کاهش ارتفاع خودرو و بروزرسانی هود روی کاپوت و ... شده است.
    نسخه مسابقه‌ای Z28 یا همان Z28 R Race Car هم همچون نسخه استاندارد از یک موتور 7.0 لیتری سبک‌ LS7 با حداقل قدرت 500 اسب‌بخار و 637 نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده است که موتور به صورت طبیعی تنفس کرده و بدون دخالت هیچگونه توربوشارژری ، هوای مورد نیاز موتور را تامین می‌کند. سوپاپ‌های ورودی موتور هم از تیتانیوم ساخته شده و یاتاقان‌های آن نیز از فولاد مستحکم تشکیل شده است که در نسبت تراکم 11.0:1 دست به تولید قدرت می‌زنند که قدرت تولید شده نیز پس از تبدیل توسط گیربکس شش سرعته دستی Tremec TR6060 روانه دیفرانسیل پیشرفته و مجهز به خنک کننده شده که پس از تبدیل نهایی دور و تغییر جهت مسیر قدرت، به چرخ‌های خودرو که به سیستم ترمز کربنی سرامیک Brembo مجهز به شش پیستون کالیپر زوج در ابعاد 32x394 در جلو و چهار پیستون کالیپر زوج با ابعاد 32x390 در عقب مجهز شده‌اند، منتقل می‌کند.

  6. #6326


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش سیبا موتور:
    ثبات قیمت کشنده‌ها تا پایان سال
    پرشین خودرو: رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش شرکت سیبا موتور از عرضه هزار دستگاه کشنده تک محور، جفت محور و کمپرسی در سال 93 خبر داد و گفت: تا کنون حدود 360 دستگاه کشنده تولید و به بازار عرضه شده است که تا آخر امسال تولید و فروش آن به 540 دستگاه خواهد رسید.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، مهرداد امینی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر سهم شرکت سیبا موتور از بازار کشنده های سنگین در ایران حدود 28درصد است که در سال آینده و با افزایش تولید و عرضه هزار دستگاه کشنده این سهم از بازار افزایش می‌یابد.
    وی همچنین به حفظ جایگاه این شرکت در بازار و ارائه مناسب خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: اکنون در کشور از بین شرکت‌های تولید کننده کشنده که کمتر از 12 نمایندگی دارند رتبه 2را در اختیار داریم، این در حالی است که در تلاشیم تا در بین شرکت‌هایی که 12 نمایندگی به بالا دارند با ارائه مناسب خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتری پی کسب رتبه 4 را کسب کنیم.
    امینی با اشاره به اینکه سعی شرکت سیباموتور در حفظ قیمت خودروهای تجاری است بیان کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال هیچ‌کونه افزایش قیمتی نداشته باشیم و همچنین پیش بینی می‌شود که در سال آینده نیز بجز یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و احتمالا یک درصد بیمه شخص ثالث شاهد افزایش قیمت برای این محصولات نباشیم مگر اینکه تغییراتی در قیمت ارز به وجود آید.
    وی از مشکلاتی که این تولیدکنندگان را به خصوص در 6ماهه نخست سال تهدید می‌کرد خبر داد و گفت:‌ به دلیل تحریم‌ها و فشارهای بین المللی، افزایش نرخ ارز و مشکلات به وجود آمده در نقل و انتقال پول در نظام بانکی بین المللی عملکرد تمام شرکت‌ها در تولید محصولات کشنده را به گونه‌ دیگری رقم زد به طوری که در 6ماهه ابتدای امسال برنامه تولید به خوبی محقق نشد.
    وی در ادامه خاطرنشان کرد: در 6ماهه دوم سال این افت تولید جبران شد و امید است تا با توجه به شرایط جدید و رفع محدودیت‌ها، تولید محصولات روز در کشور ادامه یابد.

  7. #6327


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سنجش توانایی X1 در برف
    پرشین خودرو: آخرین تصاویر جاسوسی از ب‌ام‌و X1 درحالی منتشر شد که به همراه برادر ناتنی خود یعنی مینی کوپر در حال گذراندن تست‌های شرایط برفی در خیابان بودند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، X1 جدید بر روی پلتفرم UKL1 پیاده شده که با بهره‌گیری از پنج صندلی داخلی و رینگ و چرخ‌های بزرگ‌تر نسبت به نسخه‌های پیشین به یک SUV جمع و جور کاربردی و مدرن برای سال 2015 تبدیل شده است.
    لازم به ذکر است که پلتفرم UKL1 امکان نصب عرضی پیشرانه و ارسال قدرت به چرخ‌های محرک جلو را هم داراست که با گزینه چهارچرخ دیسکی، هم موجب کاهش مصرف سوخت و اتلاف نیرو در مسیر خطوط انتقال و هم باعث کاهش تولید گازهای آلاینده می‌شود که بر روی برخی مدل‌های مینی مورد استفاده قرار گرفته که تولید کنندگان ب‌ام‌و هم همین فکر را برای مدل X1s در سر دارند ولی این عمل برای خودرویی شاسی بلندی همچون X1 که به چهارچرخ محرک بودن و قابلیت‌های آفرودی خود می‌نازد، کار عاقلانه‌ای محسوب نمی‌شود.
    طبق اطلاعات ضعیفی که از سوی سازنده به بیرون انتشار پیدا کرده انتظار می‌رود بیشتر X1‌های تولیدی از یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژر بنزینی یا نوع دیزلی در زیر کاپوت خود استفاده کنند که موجب صرفه جویی بالایی در کاهش مصرف سوخت می‌شود و از طرفی هم ب‌ام‌و برای کسانی که به فکر جیب خود نیستند یک نسخه قدرتمند‌تر پیشرانه از نوع 2.5 لیتری چهار سیلندر را در نظر گرفته که در صورت سفارش برای مشتری نصب می‌گردد.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  8. #6328


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نسل جدید موتورهای دیزل مزدا در آمریکا
    ژاپن آمریکا را گازوئیلی می‌کند
    پرشین خودرو: خودروهای سواری دیزل سال‌ها است جای خود را در اروپا باز کرده‌اند تا جایی که نیمی از خودروهای سواری فروخته شده در اروپا را انواع دیزلی این محصولات تشکیل می‌دهد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در گذشته آمریکایی‌ها هیچ‌گاه روی خوش به سواری‌های دیزل نشان نداده‌ بودند و به همین دلیل کمتر تولید کننده‌ای ریسک عرضه خودروی دیزل در این بازار را می‌پذیرفت و از سوی دیگر سوخت دیزل عرضه شده در آمریکا نیز کیفیت لازم برای استفاده در خودروهای سواری را نداشت.
    در این میان شرکت ژاپنی مزدا، برای حفظ بازار خود در این کشور قصد دارد نسل جدید مزدا6 را با موتور دیزل به بازار آمریکا عرضه کند.
    این موتور که سواری مزدا با عنوان Skyactiv-D نامیده می‌شود می‌توان مجموعه کاملی از نوآوری‌های فنی دانست که در نوع خود بسیار پیشرفته است و از این نظر حتی جلوتر از رقبای آلمانی‌اش قرار می‌گیرد.

  9. #6329


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فروش سهام خودروسازان به خارجی ها؛
    تهدید یا فرصت؟
    پرشین خودرو: پس از خبرهای خوشی که در پی برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو به گوش رسید و در پی آن لغو تحریم‌های صنعت خودرو اینبار شاهد ارائه پیشنهادی خوب و جالب توجه از جانب رییس‌ دولت یازدهم هستیم.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حسن روحانی در حاشیه اجلاس داووس در جریان سخنرانی خود تلویحاً از آمادگی ایران برای فروش سهام خودروسازان به شرکت‌های خارجی خبر داده است.
    در صورتی که به این پیشنهاد جامه عمل پوشانده شود شاهد رشد و ارتقاء صنعت خودرو ایران و برندهای خودرویی ایران خواهیم بود. با توجه به اینکه نمونه‌های زیادی از این اتفاق برای برندهای ملی سایر کشورها رخ داده به جرأت می توان گفت فروش سهام خودروسازان ایرانی به شرکت‌های معتبر خارجی پیشرفت‌های کیفی، فنی و آماری را در پی خواهد داشت.
    از نمونه های بارز این ادعا می توان به برند چکی اشکودا اشاره کرد که اوایل دهه 90 توسط کروه فولکس‌واگن آلمان خریداری شد و تا سال 95 چیزی حدود 70 درصد از سهام این شرکت در اختیار فولکس‌واگن قرار گرفت این اتفاق موجب شد اشکودا در سال 2012 نزدیک به یک میلیون دستگاه تولید داشته باشد. در حال حاضر نیز این شرکت با اتکا به توان فنی مهندسان فولکس واگن 8 مدل کاملاً متفاوت را با تنوع تیپ و تجهیزات تولید می‌کند و در هشت کشور سایت تولیدی دارد.
    نمونه دیگر این اتفاق اوایل دهه 80 برای سئات اسپانیا رخ داد که این خودروساز نیز توسط گروه فولکس‌واگن آلمان خریداری شد. هم‌اکنون سئات نیز با بهره‌گیری از توان فنی محصولات پیشین آئودی که آن نیز به گروه فولکس‌واگن تعلق دارد طیف را محصولات خود را گسترش داده و آنها را به حدود 70 کشور صادر می‌کند.
    آخرین نمونه نیز به چند سال اخیر برمی‌گردد که فیات بخشی از سهام کرایسلر آمریکا را خریداری کرد که با این اتفاق هر دو شرکت از بحران بیرون آمده و توانستند محصولات خود را گسترش دهند. در پی این موفقیت باقی سهام کرایسلر نیز به فیات واگذار شد.
    حال با بررسی این الگوها و آماده بودن بستر برای واگذاری سهام خودروسازان به خارجی‌ها می‌توان خوش‌بین بود که خودروسازان داخلی علاوه بر بیرون آمدن از بحران‌های مالی بتوانند از دانش خارجی‌ها استفاده کرده و علاوه بر افزایش تنوع و کیفیت محصولات خود در سطح جهانی نیز بیشتر مطرح شوند.

  10. #6330


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروهای گران‌قیمت؛ گزینه‌ای برای جذابیت مناظره‌های تلویزیونی؟
    پرشین خودرو: «آیا موافقید با حفظ نرخ سهمیه‌ای، قیمت بنزین خودروهای گران‌قیمت افزایش پیدا کند؟» این سوالی بود که جمعه گذشته در مناظره‌ای تلویزیونی با موضوع قیمت بنزین در سال ۹۳ مطرح شد تا بینندگان برنامه از طریق پاسخگویی به آن در برنامه سهیم باشند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند یکی از اهداف برنامه مذکور مشخص کردن این موضوع بود که آیا افزایش قیمت بنزین مصرف آن را کنترل می‌کند یا نه؟ اما طرح سوالی که قرار بر پاسخگویی آن از جانب بینندگان بود، به اعتقاد برخی از دست اندرکاران صنعت خودرو کارشناسانه انتخاب نشده بود.
    به نظر می‌رسد قبل از طرح چنین سوالی ابتدا باید یک تعریف مشخص از خودروهای گران‌قیمت و تاثیر آنها بر میزان مصرف بنزین ارائه می‌شد و بعد از بینندگان این برنامه پرسش می‌شد که موافق افزایش قیمت سوخت خودروهای یاد شده هستند یا خیر؟ از سوی دیگر باید مشخص می‌شد که چه تعداد از خودروهای موجود در کشور در دسته خودروهای گران قیمت قرار دارند. در این صورت این امكان وجود داشت با تکیه بر آمار و ارقامی که از خودروهای گران قیمت وجود دارد، محاسبه کرد که با افزایش قیمت سوخت این خودروها، چقدر در میزان مصرف سوخت کشور صرفه جویی می‌شود؟
    اما اشاره به «خودروهای گران قیمت» و افزایش قیمت سوخت آنها به دلیل گران بودنشان در سوال این برنامه در حالی است که خودروهای گران‌قیمت که اکثر آنها وارداتی هستند، بخش بسیار کوچکی از خودروهای موجود در بازار را تشکیل می‌دهند.
    در این صورت اگر سوخت آنها گران شود و اگر مصرف سوخت آنها در پی این افزایش قیمت کاهش یابد، به نظر می‌رسد صرفه جویی چشمگیری در مصرف سوخت رخ نخواهد داد.
    به نظر می‌رسد کسانی که این سوال را مطرح کرده‌اند، به این نکته توجهی نداشته‌اند که تعداد خودروهای فرسوده موجود در کشور که مصرف سوخت آنها به مراتب از خودروهای گران‌قیمت که اکثرا بر اساس استانداردهای روز دنیا هستند، بیشتر است.
    به گزارش دنیای اقتصاد، تعداد خودروهای فرسوده در کشور در حالی به مراتب از خودروهای «گران‌قیمت» بیشتر است که به عقیده کارشناسان سوختی که خودروهای فرسوده مصرف می‌کنند، دو برابر سوخت مصرفی خودروهای جدید است.
    هر چند در سوال مطرح شده به میزان مصرف سوخت «خودروهای گران‌قیمت» نیز اشاره نشده است، اما بر اساس قانون، خودروهای گران‌قیمتی که مصرف آنها زیاد است (خودروهای بالای 2500 سی‌سی)، حق ورود به کشور را ندارند و در صورتی هم که بخواهند وارد کشور شوند ملزم به پرداخت تعرفه‌ای بالا هستند.

صفحه 633 از 771 نخستنخست ... 133533583613623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643653683733 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University