.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 635 از 771 نخستنخست ... 135535585615625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645655685735 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,341 تا 6,350 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6341


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آشنایی با جی‌ام‌سی کانیون
    پرشین خودرو: جنرال موتورز در نمایشگاه دیترویت 2014 فرصتی دوباره به دست آورد تا محصول یکه تاز میدان خود یعنی جی‌ام‌سی کانیون (Canyon) را در معرض دید عموم قرار دهد و از طرفی بخش وانت‌های نمایشگاه را از انحصار فورد با خودروی F-150، خارج سازد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بازار وانت‌ها در آمریکا در مقایسه با بازار خودروهای سواری، بخش کوچکی را به خود اختصاص داده و در همین بخش کوچک هم خودروسازان مطرحی همچون فورد و نیسان و تویوتا و... جولان می‌دهند، اما جی‌ام‌سی با دو مدل سیرا و کانیون اعلام موجودیت کرده و برای به دست آوردن حداکثر سهم خود از بازار وانت‌ها دندان تیز کرده است.
    با توجه به تغذیه شدن خودروهای جی‌ام‌سی و شورلت از یک منبع، جی‌ام‌سی کانیون هم همچون شورلت کلورادو از یک پیشرانه 2.5 لیتری با 193 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور به همراه یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک استفاده کرده است، از طرفی دیگر جی‌ام‌سی دستان مشتریان خود را توی پوست گردو نگذاشته و یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر وی شکل با قدرت خروجی 302 اسب‌بخار و گشتاور 366 نیوتن‌متری که تنها با یک جعبه دنده اتوماتیک و مجهز به سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود را برای آن‌ها در نظر گرفته است.
    داخل خودرو هم جی‌ام‌سی برای راحتی و شکل گیری بهتر ظاهر داخلی از صندلی‌های برقی راننده و مجهز به گرم کن، دوربین دید عقب، صفحه نمایشگر هشت اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای و مجهز به سیستم ناوبری و.... استفاده کرده است.
    تولید خودروی کانیون هم زمان با کلورادو در پاییز و در کارخانه Wentzville ایالت میسوری صورت می‌گیرد و قیمت پایه آن هم با نزدیک شدن به تاریخ انتشار اعلام می‌شود.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (7th February 2014)

  3. #6342


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بازار داغ خرید و فروش مجوز تاکسی+جدول
    پرشین خودرو: رونق کسب و کار جدیدی به نام «تاکسی فروشی» موجب به وجود آمدن بازار سیاه خرید و فروش مجوز تاکسی شده است.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، اگر سری به نیازمندی های روزنامه همشهری بزنید با خیل عظیم آگهی های فروش انواع تاکسی شامل پیکان، پراید، روا، آردی، سمند، 405، ون و تویوتا روبرو می شوید که با قیمت های متفاوتی از 8 میلیون تومان تا 130 میلیون تومان برای فروش آگهی شده اند.
    شاید در ابتدای امر قیمت تاکسی هایی که برای فروش گذاشته شده اند برای افزاد معمولی پرت و غیرواقعی جلوه کند اما برای دلالان و کسانی که متقاضی خرید تاکسی هستند چندان هم پرت و بیراه نیست.
    در حال حاضر اختلاف قیمت بین خودروهای معمولی و خودروهایی که به عنوان تاکسی فعالیت می کنند بین 4 تا 50 میلیون تومان است که این اختلاف قیمت در حقیقت بهای مجوز خط تاکسی ها است که بسته به نوع خودرو و خطوطی که تاکسی اجازه تردد در آن را دارد، متفاوت است.
    اما این اختلاف قیمت پای دلالان و واسطه ها را نیز به بازار تاکسی ها بازکرده به طوری که این افراد برای خود دفتر دستکی به راه انداخته و سخت مشغول فعالیت هستند و از این راه سودهای کلانی هم نصیب جیب خود می کنند.
    این افراد با بهره گیری از روابطی که دارند به جای امتیاز یک خط، امتیاز چند خط را برای تاکسی ها تهیه می کنند و با استفاده از این موضوع تاکسی را به قیمت بالاتری به فروش می رسانند. به طور مثال برای تاکسی های فرودگاهی مجوز فعالیت در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی را همزمان تهیه می کنند و تاکسی را به قیمت بالاتری به فروش می رسانند.
    به گفته یکی از فعالان بازار خرید و فروش تاکسی، در حال حاضر قیمت تاکسی های گردشی که شامل تاکسی های زرد، تاکسی تلفنی و بی سیم می شود از بهای انواع سبز این خودروها بالاتر است چرا که تاکسی های زرد گردشی محسوب شده و اجازه فعالیت در همه جای تهران را دارند درحالی که تاکسی های سبز زیر نظر بخش خصوصی بوده و خطی محسوب می شوند و تنها اجازه فعالیت در یک خط را دارند.
    به گفته وی، با توجه به توقف روند نوسازی تاکسی های فرسوده و کاهش تولید خودروسازان دیگر تاکسی صفر در بازار به ندرت پیدا می شود که همین موضوع باعث افزایش قیمت و رونق بازار تاکسی های کارکرده شده است.
    هشدار سازمان تاكسیرانی تهران درباره خرید و فروش تاكسی
    سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی شهر تهران در اطلاعیه ای درباره خرید و فروش تاكسی بدون اخذ مجوز از این سازمان هشدار داد.
    اخیرا مشاهده شده عده ای افراد سودجو اقدام به خرید و فروش تاكسی بدون اخذ مجوز از این سازمان كرده و مشكلات عدیده ای برای خود و دیگران بوجود آورده اند لذا به این افراد هشدار داده می شود هرگونه نقل و انتقال تاكسی بدون مجوز سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی فاقد وجاهت قانونی است و در صورت مشاهده، تاكسی مربوط متوقف و با متخلفان برابر مقررات قانونی رفتار خواهد شد.

  4. 4کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aminforozandeh (5th February 2014),ASHKAN-NO (1st February 2014),taher550 (7th February 2014),احمد برقکار (30th January 2014)

  5. #6343


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    طرح بازدید زمستانی محصولات مدیران خودرو
    پرشین خودرو: شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو قصد دارد به منظور ارتقاء سطح رضایت مشتریان گرامی و در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به مشتریان و همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر،طرح بازدید زمستانی محصولات MVMرا در نمایندگی های منتخب خود در سراسر کشور به انجام رساند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هدف از این طرح تاکید بر اهمیت انجام به موقع سرویس های ادواری خودرو است. هر یک از مشتریان محترم خانواده بزرگ مدیران خودرو میتوانند با انجام یکی از سرویس های ادواری خودروی خود در نمایندگی های منتخب در این طرح مشارکت نموده و از مزایای آن شامل یک گالن روغن 4 لیتری رایگان برای خودروهای گارانتی و یک گالن روغن 4 لیتری با 50% تخفیفبرای خودروهای فاقد گارانتی،بهره مند گردند.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ASHKAN-NO (1st February 2014),taher550 (7th February 2014)

  7. #6344


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خبر وزیر اقتصاد درباره افزایش نرخ حامل‌های انرژی
    پرشین خودرو: وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه بسته جامع سیاستی پولی، مالی، تجاری و بانکی را تدوین کرده‌ایم، گفت: شیب افزایش نرخ حامل‌های انرژی ملایم خواهد بود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش جهت‌گیری‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: به نظر می‌رسد پس از روی کار آمدن دولت جدید تعامل بسیار مثبت و نزدیکی با مجلس داشته است؛ دولت تعهداتی در قبال مجلس داشته و به نحو احسن ادا کرده که به عنوان مثال لایحه بودجه سال 1393 کل کشور به موقع تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
    وی ادامه داد: در مقابل هم مجلس همکاری‌های نزدیکی را با دولت داشته که از همکاران خوبمان در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم که لایحه بودجه دولت به نحو احسن و در موعد مقرر و به شکل مطلوبی در کمیسیون تلفیق رسیدگی شد که کمترین انحراف و تغییری را در آن شاهد بودیم.
    طیب‌نیا گفت: تغییراتی هم که در لایحه بودجه داده شده جهت تکمیل و به صورت مناسب بوده که امیدوارم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انسجام درونی لایحه بودجه باقی بماند که قطعاً با زمینه همکاری گذشته دولت و مجلس این هدف محقق شود.
    به گزارش خبر آنلاین، وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه تاکید کرد: ما ارتباط بسیار نزدیکی را با مجلس برقرار کردیم، مواردی که دغدغه مشترک مجلس و دولت است در کارگروه‌های کارشناسی با حضور نمایندگان مجلس و اعضای دولت و کارشناسان بخش خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ زمانی که مراحل کارشناسی و لوایح به نحو مناسب ارائه شود، تفاهم هم در صحن علنی مجلس هم به دست می‌آید تا زمینه بروز اختلافات احتمالی به حداقل ممکن برسد.
    وی افزود: فضای کنونی بسیار استثنایی و کاملاً بی نظیر است و همه ما، چه مجلس و چه دولت از این فضای دوستانه استفاده کنیم تا اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شود.
    وی درباره موضوع افزایش نرخ حامل‌های انرژی تاکید کرد: آنچه مسلّم است براساس قانون و براساس نیازهای ساختاری جامعه، قیمت حامل‌های انرژی باید اصلاح شود اما با توجه به شرایط حال حاضر و آنچه همه به خوبی مطلع‌اند، افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند تاثیر منفی در تورم و رکود داشته باشد. بنابراین دولت مجبور است بسته سیاستی خود را طوری تنظیم کند که حداقل آثار سوء را در کنار حداکثر مزایا از هدفمندی داشته باشیم.
    طیب‌نیا تاکید کرد: یکی از پیش‌بینی‌هایی که دولت در این خصوص کرده، شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی ملایم باشد به گونه‌ای که یک شوک و تکانه اقتصادی که چندان شرایط مناسبی نیست، وارد نکنیم.
    وی ادامه داد: خرسندیم از اینکه دولت در کاهش بار تورمی موفق بوده به طوری که نرخ تورم 3.5 درصد ماهانه را به نیم درصد کاهش بدهیم که حاکی از برنامه‌ریزی‌های دولت برای کاهش رشد تورم است.
    طیب‌نیا با اشاره به اینکه جلوگیری از رشد تورم یکی از پیش‌نیازهای اجرای هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: با توجه به شرایط رکودی که کماکان در کشور وجود دارد، دولت شیب قیمت افزایش حامل‌های انرژی را ملایم انتخاب کرده است و معتقدیم نرخ حامل‌های انری با شیب ملایم به نرخ هدف حرکت کند و در دوره چند ساله آثار منفی را به حد اقل ممکن برسانیم.
    طیب‌نیا گفت: در کنار آن بسته‌های سیاستی پولی، ارزی و مالی و بانکی و تجاری بصورت کاملاً هماهنگ تنظیم کرده که در مرحله هدفمندسازی یارانه‌ها دچار تورم یا مشکلات ناشی از تغییرات نرخ ارز نشویم.
    طیب‌نیا تاکید کرد: تامین سرمایه‌در گردش واحدهای تولیدی و شرایط اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و همینطور شرایط سیاسی مناسب آماده شده که بسته سیاستی کامل در جامعه را به اجرا بگذاریم تا هم از منافع هدفمندسازی یارانه‌ها برخوردار شویم و هم آثار و تبعات آن را به حداقل ممکن برسانیم.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ASHKAN-NO (1st February 2014),taher550 (7th February 2014)

  9. #6345


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جزئیات افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال 93
    پرشین خودرو: هر چند تاکنون سناریوهای مختلف قیمتی از 1100 تا 1800 تومان برای هر لیتر بنزین به عنوان پرطرفدارترین فرآورده نفتی کشور از سوی دولت برای سال 1393 و در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تعریف شده اما نخستین گام افزایش قیمت بنزین پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی برداشته شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته "پنج شنبه 10 بهمن در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ١٣٩٣ کل کشور بند (ک) تبصره ٢ این لایحه را تصویب کردند و از این رو قیمت هر یک لیتر فرآورده نفتی 5 درصد افزایش می یابد.
    براساس این مصوبه، وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف شد، پنج درصد به قیمت هرلیتر فرآورده نفتی، به عنوان عوارض افزایش دهد.
    با تصویب این لایحه در خانه ملت، بهای هر لیتر بنزین 400 تومانی با افزایش 5 درصد و در قالب عوارض مصرف سال آینده به 420 تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد معمولی به 735 تومان افزایش یافته است.
    از سوی دیگر در صورت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با احتساب قیمت های جدید هم باید 5 درصد به عنوان عوارض به افزایش بار مالی خرید هر لیتر فرآورده نفتی افزوده به عنوان نمونه اگر سال اینده قیمت هر لیتر بنزین 1000 تومان شود معادل 5 درصد یعنی 50 تومان دیگر به هزینه خرید یک لیتر بنزین افزوده خواهد شد.
    با تصویب این لایحه پیشنهادی وزارت نفت در مجلس هم قیمت هر لیتر گازوئیل یارانه ای از 150 تومان فعلی به 157.5 ریال و بهای هر لیتر گازوئیل آزاد از 350 تومان فعلی به 367.5 ریال برای سال 1393 افزایش یافته است.

  10. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ASHKAN-NO (1st February 2014),sajadnasirpor  (1st February 2014),taher550 (7th February 2014)

  11. #6346


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت، معدن و تجارت:
    خودرو با ارز آزاد می آید
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معنا ندارد خودروهای وارداتی با ارز غیر آزاد وارد شود.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت زاده، با بیان این مطلب گفت: زمانی که تولید با ارز آزاد انجام می شود، معنا ندارد که خودروهای وارداتی با ارز غیرآزاد وارد شود، بنابراین به بانک مرکزی نامه نوشتیم و آنها هم ترتیبی دادند که خودروها با ارز آزاد وارد شود.
    وی خاطرنشان کرد: فضای امروز دولت تغییر كرده و دولت تدبیر و امید با دو ركن اساسی خود یعنی یكی بهبود وضع تولید كشور و دیگری بهبود روابط بین‌الملل فعالیت خود را دنبال می كند.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    ASHKAN-NO (1st February 2014)

  13. #6347


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    قیمت‌های «سابرینا» اعلام شد
    پرشین خودرو: شرکت نیرو خودرو آسیا مجری انحصاری فروش محصولات دیار خودرو قیمت خودرو اتوماتیک سابرینا را اعلام کرد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، قیمت خودرو اتوماتیک سابرینا صندوق دار 54 میلیون و هاچ بک آن 53 میلیون و 500 هزار تومان است.
    بنابراین گزارش، این شرکت به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر خودرو هاچ بک سارینا را با 2 میلیون تومان تخفیف و با قیمت 51میلیون و 500 هزار تومان به مشتریان عرضه خواهد کرد.
    فروش این خودروها به دو صورت نقدی و اقساطی توسط نمایندگی‌ها صورت می‌پذیرد که در صورت خرید اقساطی، مبلغ 30 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت می شود و مابقی آن نیز زمان تحویل خودرو که از 15 اسفند ماه سال جاری به بعد(تا 90 روز کاری) دریافت خواهد شد.
    این خودرو اتوماتیک در فروش نقدی تا قبل از سال جدید و در رنگ‌های خاکستری‌، سفید، زیتونی و قرمز به مشتریان تحویل داده می‌شود.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    ASHKAN-NO (1st February 2014)

  15. #6348


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مشارکت خارجی‌‌ها در مالکیت خودروسازی ایران
    پرشین خودرو: موضوع سپردن مالکیت شرکت‌های خودروساز ایرانی در حالی اخیراً از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده که پس از گذشت نیم قرن از فعالیت صنعت خودرو در ایران و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب، جامعه خواستار استقلال و بومی‌سازی تولیدات این صنعت است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حدود 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت صنعت خودروسازی کشور هرچند همواره با انتقادهایی از سوی مصرف کنندگان و کارشناسان روبرو بوده است، اما در واقع از دوره مونتاژکاری به سمت بومی سازی تولیدات و طراحی خودروهای داخلی حرکت کرده است.
    تولد سمند، رانا و تیبا نمونه‌ای از حرکت از مونتاژکاری به سمت تولید داخل بود هرچند در این پروژه‌ها از پلت‌فرم‌های خارجی کمک گرفته شد.
    با گذشت نیم قرن از شکل‌گیری صنعت خودروسازی در ایران، توقف تولید خودروهای مونتاژی در حالی به یک دغدغه برای خودروسازان تبدیل شده که با توجه به اهمیت تولید ملی، ‌تاکنون گام‌های کوچکی در جهت بومی سازی این صنعت صورت گرفته است که چندان درخور صنعت ایرانی و کارشناسان داخلی که از سطح دانش بالایی برخوردارند، نیست.
    در کنار تلاشی که طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب برای رشد صنعت خودروسازی صورت گرفته است، نگاهی به وضعیت تولید خودرو در ایران نشان دهنده وابستگی شدید این صنعت به شرکت‌های خارجی است، در عین حال خودروسازان ایرانی در انتخاب شرکای خارجی خود تمام اختیارات را منحصر به تولیدکنندگان یک یا دو کشور کرده و این شرکای خارجی از انحصار قابل توجهی در تأمین قطعه شریک ایرانی خود برخوردارند.
    این در حالی است که طبق اصول اقتصادی، محدود کردن تأمین قطعات به یک شرکت خاص، به صلاح نیست و این تک‌منبع بودن باعث می‌شود تا شرکت خارجی هر زمان که اراده کرد نسبت به محدود کردن یا قطع تحویل قطعه اقدام کند.
    از سویی، خودروسازان ایرانی در انتخاب شرکای خود به سراغ کشورهایی رفته‌اند که سابقه بدی در روابط سیاسی خود با ایران داشته‌اند و هر زمان که توانسته‌اند منابع مالی کشورها را چپاول کرده‌اند.
    در این میان، اخیراً رئیس جمهور از واگذاری مالکیت خودروسازی‌های داخل به خودروسازان خارجی خبر داده و گفته است: «برنامه استراتژیک ما برای صنعت خودرو، انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک با خودروسازان عمده بین‌المللی و تلاش برای کسب سهم در بازار کشورهای همجوار، ارتقای تکنولوژیک صنعت خودرو و صنعت قطعه‌سازی، اتصال صنعت قطعه‌سازی به زنجیره تولید خودرو در سطح بین‌المللی و افزایش سهم ایران در صادرات جهانی قطعات و نهایتاً تبدیل ایران به یک بازیگر مهم در بازار جهانی قطعات خودرو است. با توجه به بازار رو به گسترش خودرو در ایران و همچنین در منطقه، ما به طور جدی شرکت‌های بزرگ تولید خودرو را به بهره‌گیری از این فرصت دعوت می‌کنیم و بنا داریم تا با ارائه پیشنهادهای جذاب، این شرکت‌ها را در مالکیت شرکت‌های خودروساز داخلی شریک کنیم.»
    این در حالی است که چند سالی است که خودروسازان ایرانی شعار "تولید خودروی ملی" را جزء برنامه‌های خود اعلام می‌کنند اما در عمل، اتفاق قابل قبولی رخ نداده و بیشتر شاهد تولید محصولات مونتاژی و تحت لیسانس خودروسازان خارجی هستیم.
    در نتیجه وابستگی خودروسازان ایرانی به شرکت‌های خارجی باعث شده تا با بروز کوچکترین اتفاق، تأمین قطعات این گونه خودروها با مشکل روبرو شود و توقف خط تولید اتفاق بیفتد.
    در این شرایط، صنعت خودروی ایران تا حدی توانسته به تولید داخلی بپردازد، هرچند باز هم پشت این تولید، شرکت‌های خارجی دیده می‌شوند.
    بعد از سمند، خودروهایی مانند رانا و تیبا از جمله محصولاتی هستند که کمتر می‌توان رد پای خارجی‌ها را در تولید آنها دید.
    به این ترتیب، باید گفت پس از گذشت نیم قرن از فعالیت صنعت خودروسازی و پس از آنکه در پی تحریم‌ها، صنعت خودروسازی کمی به سمت اتکا به قطعه‌سازان داخلی و جدیداً نیز به سمت طراحی خودرو حرکت کرده است، سپردن دوباره صنعت ایران به شرکت‌های خارجی و حتی سپردن مالکیت شرکت‌های ایرانی به طرف‌های خارجی امر قابل قبولی نیست.
    در این وضعیت بهتر است به جای اینکه به دنبال سپردن خودروسازان ایرانی به خارجی‌ها برای حل مشکلاتشان باشیم، فکری اساسی برای حل مشکلات این صنعت کنیم و با اعمال مدیریتی قوی در شرکت‌های خودروساز، راه را برای تقویت این صنعت و همچنین تأمین نیاز مشتریان بازار انحصاری خودروهای داخلی فراهم کنیم تا یکی از اهداف پیروزی انقلاب که دستیابی به تولیدی ملی و بومی است، فراهم شود.
    منبع: فارس

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (7th February 2014)

  17. #6349


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سکوت پژو، هیاهوی رنو
    پرشین خودرو: قرار است طی هفته جاری دو شرکت خودروساز پژو و رنو به همراه هیاتی اقتصادی شامل 110 شرکت فرانسوی در ایران حضور یابند تا از نزدیک به بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشورمان بپردازند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بر این اساس سفر نمایندگان پژو و رنو به ایران در حالی است که یکی از این دو همسفر مدت ها است سکوت اختیار کرده، به طوری که پژو مسافر ساکت این کاروان اقتصادی به ایران است.
    سکوت پژو در رابطه با آمدنش به ایران یا چگونگی همکاری این شرکت به دنبال از سرگیری دوباره مناسبات در حالی است که رنو از هر فرصتی برای اظهار نظر در رابطه با فعالیت دوباره و ازسرگیری تولید محصولات این شرکت در ایران استفاده می‌کند.
    به‌این ترتیب اعلام آمادگی رنو برای حضوری پررنگ در ایران بعد از لغو تحریم‌ها آغاز شد و در حاشیه اجلاس داووس از سوی کارلوس گوسن مدیرعامل این شرکت ادامه پیدا کرد و نهایتا ژیل نرمان رئیس منطقه‌ای رنو ادامه دهنده این اظهارنظرها بود. بر همین اساس مدیر منطقه‌ای رنو به تازگی اعلام کرده است طبق پیش‌بینی این خودروساز تولید خودورهایش در ایران با شروع صادرات قطعه این شرکت، در نیمه نخست سال‌جاری میلادی افزایش پیدا خواهد کرد.
    رنو در حالی پنجره‌ای از فرصت‌ها را به سوی ایران باز می‌بیند که مشخص نیست، پژو برای همکاری با شریک قدیمی خود چه برنامه‌ای در سر دارد. به این ترتیب هرچند تولید محصولات رنو در ایران با افت تولید شدیدی مواجه شده بود، اما به نظر می‌رسد با از سرگیری صادرات قطعات این شرکت به ایران، طی نیمه ابتدایی سال آینده شاهد رشد تولید محصولات این شرکت در ایران خواهیم بود.
    رشد تولید محصولات رنو در ایران در حالی است که تا قبل از اعمال تحریم‌های غرب علیه ایران، محصولات پژو سهم بیشتری را نسبت به رنو در بازار ایران داشت. اما آیا رنو جایگزین پژو در ایران خواهد شد یا این دو در کنار یکدیگر در ایران حضور خواهند داشت؟ این سوالی است که بعد از سکوت ممتد پژو و ابراز تمایل رنو برای حضور در ایران مطرح می‌شود. البته ابراز تمایل رنو برای حضور در ایران به زمان بعد از لغو تحریم‌ها محدود نمی‌شود.
    زمانی‌که پژو تحت فشارهای غرب، به‌ویژه شریک آمریکایی‌اش به ناچار به همکاری خود با صنعت خودروی ایران پایان داد، رنو همچنان در بازار ایران حضور داشت و به هر ترتیب صحنه را از حضورش خالی نکرد. حتی در شرایطی که تولیدات این شرکت در ایران به‌دلیل مشکلاتی مانند صادرات قطعه به ایران یا نقل و انتقالات مالی با افت شدیدی مواجه شده بود، رنو ایران را پایگاه صادرات محصولات خود در خاورمیانه معرفی کرد. هرچند به‌دلیل مشکلات ذکر شده ایران تاکنون به پایگاه صادراتی رنو در منطقه تبدیل نشده است و حتی تولیداتش در ایران به مرز صفر نیز رسید، اما از این ماجرا می‌توان این‌گونه برداشت کرد که رنو حتی در بدترین شرایط نیز قصد داشته حضورش در ایران را تثبیت کند.

    سرمایه‌گذاری رنو؛ ضامن حضورش در ایران
    ابراز تمایل گاه و بی‌گاه رنو برای حضور در ایران، حتی از جانب نفر اول این شرکت، از نظر کارشناسان خیلی عجیب نیست زیرا این شرکت طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی در ایران داشته است. به عقیده کارشناسان دلیل اصلی سکوت پژو و ابراز تمایل رنو برای حضور در ایران این است که پژو سرمایه‌ای را وارد ایران نکرده است که حالا نگران آن باشد، درست عکس رنو.
    محمد رضا نجفی منش، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان در رابطه با این موضوع می‌گوید: رنو بر خلاف دیگران حتی در بدترین شرایط نیز هیچ گاه ایران را ترک نکرد.
    او در ادامه با اشاره به این موضوع که دلیل اصلی کاهش تولیدات رنو محدودیت در نقل و انتقال پول بود، می‌گوید: اگر ما می‌توانستیم نقل و انتقال پول به رنو را بدون دردسر انجام دهیم، تولیدات رنو در ایران تا این حد کاهش پیدا نمی‌کرد زیرا آنها حاضر به فروش قطعاتشان به ایران بودند.
    نجفی منش در میان صحبت‌هایش به این نکته نیز اشاره می‌کند که رفتن پژو از ایران به خواست خودش نبوده و در واقع پژو تسلیم فشارهای غرب و خواست کشورش شده است. او به این نکته نیز اشاره می‌کند که بعد از رفتن پیکان از صنعت خودرو، پژو سهم زیادی در حرکت دادن زنجیره خودروسازی ایران به سمت تکنولوژی روز دنیا داشته و همکاری‌های فنی زیادی با خودروسازان داشته است.
    به عقیده نجفی منش رنو در حالی تمایل زیادی برای بازگشت به ایران دارد که سرمایه‌گذاری‌هایی در ایران داشته و در کنار این موضوع در حال توسعه محصولات خود نیز است.

    رنو و پژو رقیب یکدیگر؟
    اما با توجه به اینکه سهم بازار پژو در ایران نسبت به رنو بسیار وسیع‌تر است و از طرفی رنو تمایل زیادی برای حضور بیشتر در بازار ایران دارد، آیا این دو شرکت رقیبی برای یکدیگر برای حضور در ایران خواهند بود؟ آیا به واسطه این رقابت احتمالی، پژو استراتژی خود را به سمت سرمایه‌گذاری در ایران تغییر خواهد داد؟
    سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با سوال مطرح شده عقیده دارد، نمی‌توان بر اساس اظهارنظرهایی که بیان می‌شوند به این نتیجه رسید که شرکتی در ایران حضور پررنگ‌تری خواهد داشت یا خیر.
    لیلاز به دنیای اقتصاد می‌گوید: اینکه مدیرعامل شرکتی برنامه‌های آینده‌اش را اعلام کند و دیگری اعلام نکند، نمی‌تواند به تنهایی به معنای پیشرفت یا عدم پیشرفت حضور یکی از آنها در ایران باشد.
    او در توضیح بیشتر می‌گوید: درست است که پژو تاکنون صحبتی را برای حضور در ایران مطرح نکرده است اما پژو سهم بیشتری از بازار ایران دارد و منطقا برای بازگشت به ایران آمادگی دارد، نوع حضور پژو در ایران نیز به استراتژی مدیران این شرکت بستگی دارد، اینکه وارد ایران شود یا همکاری شان مانند قبل در قالب فروش ادامه داشته باشد.
    به عقیده لیلاز هر دو شرکت رنو و پژو زمینه‌های پیشرفت و رقابت در ایران را دارند، شاید نوع فعالیت آنها متفاوت باشد اما به هر حال هر کدام از آنها به واسطه پایگاه‌هایی که در ایران دارند می‌توانند، به فعالیت خود در ایران ادامه دهند. این کارشناس مسائل اقتصادی رقابت در صنعت خودروی ایران را به رنو و پژو محدود نمی‌داند و عقیده دارد سیلی از خودروسازان کوچک و بزرگ در حال سرازیر شدن به زنجیره خودروسازی ایران هستند که می‌توانند، فضای تولید خودرو را بسیار رقابتی‌تر از قبل کنند.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (7th February 2014)

  19. #6350


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    انتقاد از واگذاری مالکیت خودروسازان به خارجی‌ها
    پرشین خودرو: عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه واگذاری مالکیت خودروسازان داخلی به شرکت‌های خارجی اقدام درستی نیست، گفت: خودروسازان با مشکل تأمین قطعات برای تولید خودروی یورو ۴ روبرو هستند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فرهاد بهنیا در واکنش به بحث واگذاری مالکیت شرکت‌های خودروساز ایرانی به شرکت‌های خارجی که از سوی رئیس جمهور مطرح شد، اظهار داشت: اگر منظور، واگذاری مالکیت خودروسازان داخلی باشد، کار درستی نیست و بعد از گذشت دو دهه از رشد صنعت خودرو نباید این اتفاق بیفتد.
    وی با بیان اینکه مشارکت خودروسازان خارجی در شرکت‌های ایرانی به نفع خودروسازان ایرانی خواهد بود، افزود: این کار باعث انتقال دانش فنی روز به خودروسازی کشور می‌شود و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نیز صورت گیرد به نفع صنعت خودروسازی است.
    وی تصریح کرد: اینکه حضور خودروسازان خارجی در ایران به چه صورت اتفاق بیفتد، نکته ظریفی است و یک بحث خام است که باید با بررسی دقیق پخته شود.
    بهنیا افزود: به احتمال زیاد منظور رئیس جمهور مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و انتقال دانش فنی خارجی به صنعت خودرو کشور بوده است.
    وی در ادامه در مورد مهلت‌دهی دوباره به خودروسازان برای اعمال استاندارد یورو 4 گفت: ورود پلیس به این قضیه اشتباه است، زیرا سازمان استاندارد مسئول استانداردسازی صنایع در کشور است. پلیس باید اجرا کننده استاندارد باشد و در واقع مراجع دیگر تصمیم‌گیر هستند.
    وی به فارس گفت: حدود 2 سال است که بحث عرضه بنزین یورو 4 در کشور مطرح است ولی در حال حاضر مشخص نیست که چه میزان بنزین یورو 4 و در کدام جایگاه‌ها توزیع می‌شود و آیا اصولاً این اتفاق افتاده است یا خیر؟
    بهنیا تأکید کرد: باید حداقل 4 ماه توزیع بنزین یورو 4 در جایگاه‌ها صورت گیرد و بعد از آن برای تولید خودرو با این استاندارد اقدام شود.
    عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان توضیح داد: هر خودرویی که با استاندارد یورو 4 تولید شود نیازمند سوخت با استاندارد یورو 4 است و اگر از سوخت یورو 2 استفاده کند با مشکلات موتوری روبرو خواهد شد.
    وی مشکل تأمین نقدینگی را از جمله دلایل عدم تأمین قطعات لازم برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 عنوان کرد و گفت: برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 باید امکانات لازم و نقدینگی لازم برای خودروسازان فراهم شود.

صفحه 635 از 771 نخستنخست ... 135535585615625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645655685735 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University