.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 638 از 771 نخستنخست ... 138538588618628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648658688738 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,371 تا 6,380 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6371


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان
    نخستین کارت طلایی الکترونیک خودرو رونمایی شد
    پرشین خودرو: همزمان با برپایی دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان شرکت امدادخودرو ایران برای نخستین بار کارت طلایی الکترونیکی را رونمایی کرد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نمایندگان مجلس، مسوولان استان اصفهان و گروه کثیری از مدیران صنعت خودرو ایران برگزار شد، کارت طلایی الکترونیکی رونمایی شد.
    در حاشیه این مراسم سیدعلی جعفری مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران از برنامه های گسترده این شرکت برای ارائه خدمات کارت طلایی الکترونیک خودرو به مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و افزود: ارایه کارت های طلایی الکترونیکی خودرو در راستای بهبود خدمات و بهره گیری از آخرین فناوری ها، از تابستان امسال برای چند محصول ایران خودرو به صورت آزمایشی اجرا شده و بهمن ماه سال جاری توسط شرکت امدادخودرو ایران در نمایشگاه اصفهان رونمایی می شود.
    وی گفت: به این ترتیب، تمامی کارت های طلایی به صورت مکانیزه و الکترونیکی به مشتریان ارایه می شود که از جمله مزایای این شیوه، می توان به امنیت، افزایش سرعت و دقت تبادل اطلاعات میان مراکز و نمایندگی ها، حفظ اطلاعات خودرو در سرویس های دوره ای برای ارایه خدمات مورد نیاز خودروها، اطمینان از حضور مشترک در نمایندگی و سهولت استفاده اشاره کرد.
    وی با بیان اینکه رسالت گروه صنعتی ایران خودرو افزایش رضایتمندی مشتریان و ارائه خدمات مطلوب در سریعترین زمان ممکن است افزود: علاوه بر امكانات فوق، نوآوری و اطمینان در خدمت رسانی مناسب و رفع کلیه نیازمندی های مشتریان، خدمات مرتبط با فروش خودرو و استفاده از تسهیلات خاص، برای دارندگان کارت های الکترونیکی امدادخودروی ایران نیز در برنامه هست که در آینده به خدمات این کارت اضافه خواهد شد.
    وی با بیان اینکه کاهش هزینه های عملیاتی یکی از ویژگی های منحصر به فرد کارت طلایی الکترونیک خودرو است، افزود: یکپارچگی سیستم های تبادل اطلاعات مربوط به خودرو در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو نیز از دیگر ویژگی های این کارت بوده و امکانات متنوعی را برای سهولت در خدمت رسانی به مشتریان فراهم می کند.
    جعفری افزود: امکانات امنیتی بسیار بالا از دیگر ویژگی های این کارت به شمار می رود و در آینده نزدیک با توسعه زیرساخت های ارتباطی و همکاری با شبکه الکترونیکی بانک های کشور، خدمات دیگری نیز از طریق این کارت قابل ارائه به مشتریان خواهد بود.





    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (14th February 2014),SOBHAN86 (14th February 2014)

  3. #6372


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نایب رییس اتحادیه لوازم یدکی اعلام کرد:
    نوسانات قیمت در بازار لوازم یدکی
    پرشین خودرو: نایب رییس اتحادیه لوازم یدکی بیان کرد: کاهش تولید برخی لوارم یدکی و کمبود آن در بازار موجب افزایش قیمت این قطعات شده است.
    سید مهدی کاظمی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به ثبات نرخ ارز طی پنج ماه اخیر، افزایش واردات لوازم یدکی باعث شده تا با کاهش قیمت برخی اجناس در این بازار مواجه شویم.
    وی تصریح کرد: واردات بالای برخی قطعات از جمله تیغه های برف پاک کن چینی کاهش قیمت 20 تا 30 درصدی آن را در بازار لوازم یدکی در پی داشته است.
    نایب رییس اتحادیه لوازم یدکی در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت برخی اجناس در بازار لوازم یدکی به دلیل وجود تورم و تحریم‌ها نیست بلکه کمبود این اجناس در بازار موجب افزایش قیمت آن شده است.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (14th February 2014),SOBHAN86 (14th February 2014)

  5. #6373


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروهای مدل 93 به چه قیمتی عرضه می‌شود؟
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران توضیحاتی را درباره قیمت عرضه خودروهای مدل 93 در سال جاری ارائه کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش، اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز عرضه محصولات خود با مدل سال 93 را آغاز کرده‌اند. تا پایان سال جاری این خودروها با قیمت خودروهای مدل سال 92 عرضه خواهند شد.
    وی با بیان این‌که متاسفانه مسوولان پلیس راهنمایی و رانندگی باز هم برخلاف موازین قانونی صحبت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اخیرا یکی از مسوولان پلیس راهنمایی و رانندگی در گفت‌وگو با صدا و سیما اظهار کرده که به خودروسازان هشدار داده‌ایم در صورتی که قیمت خودروهای مدل سال 93 را در سال جاری افزایش دهند این خودروها شماره‌گذاری نخواهند شد.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این در حالی است که طبق قانون مصوب هیات دولت، اظهار نظر درباره قیمت خودروها ارتباطی به پلیس نداشته و این نهاد موظف است با ابلاغیه سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست خودروها را شماره‌گذاری کند.
    وی به ایسنا گفت: علاوه بر آن نمی‌دانیم که چرا صدا ‌و سیما چنین اظهاراتی را از نهادهایی که هیچگونه اختیار قانونی در این باره ندارند ضبط و پخش می‌کند در حالیکه همه می‌دانند اظهار نظر در رابطه با قیمت خودروها در حیطه اختیارات پلیس نیست.
    نعمت‌بخش با بیان این‌که نکته اصلی در این زمینه آن است که برخلاف اظهارات صورت گرفته خودروهای مدل 93 تا پایان سال جاری با قیمت خودروهای سال 92 عرضه خواهند شد، تصریح کرد: امیدواریم سازمان‌های مربوطه به جای انتقاد‌های غیرقانونی و بلاموضوع از صنعت خودرو به بهبود عملکرد خود در حوزه‌های مربوطه بپردازند.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (14th February 2014),SOBHAN86 (14th February 2014)

  7. #6374


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معاون رئیس جمهوری خبر داد:
    آخرین مهلت خودروسازان برای تولید خودروهای یورو4
    پرشین خودرو: آخرین مهلت استاندارد یورو4 برای خودروسازان خردادماه سال 93 است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان این مطلب گفت: مهلت فوق دیگر تمدید نخواهد شد و جدیت دولت در این دوره به گونه‌ای است که حتی رئیس جمهوری نیز بارها بر مسائل محیط زیست تاکید کرده و سخنان معاون اول وی نیز نشان از جدی بودن مسائل زیست محیطی برای دولت است.
    معاون رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا هیچ کدام از خودروسازها در نمایشگاه بین المللی محیط زیست امسال حضور ندارند، اظهار کرد: اینکه خودروسازها در این نمایشگاه نیستند مشکل ما نیست بلکه مشکل خودشان است.ضمن آنکه چه خودروسازها باشند و چه نباشند باید خود را با ضوابط و استانداردهای زیست محیطی همراه کرده و سیستم‌های مغایر با محیط زیستی خود را اصلاح کنند.
    وی ادامه داد: همانگونه که وزارت نفت عرضه سوخت یورو4 را آغاز کرده و در همان شکل به طور کامل، خودروسازان نیز باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند.
    معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: چنانچه وزارت نفت نمی‌تواند تولید بنزین پتروشیمی را متوقف کند باید به سمت واردات بنزین استاندارد روی بیاوریم و در هر صورت وزارت نفت باید هرچه سریعتر تولید بنزین پتروشیمی را متوقف کند.
    ابتکار در پایان با بیان اینکه توزیع سوخت استاندارد در کلانشهرها اولویت دولت باید باشد، خاطرنشان کرد: وزارت نفت با وجود محدودیت‌های جدی زیرساختی که دارد تمام تلاش خود را برای دستیابی به این هدف به کار می‌برد. امیدواریم که هرچه سریعتر بنزین استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (14th February 2014),SOBHAN86 (14th February 2014)

  9. #6375


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تعرفه واردات کاهش می یابد؟
    رکود در بازار خودروهای خارجی
    پرشین خودرو: اخبار منتشر شده در مورد احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو در سال آینده موجب شد، بازار شب عید خودروهای خارجی همچنان با رکود روبرو شود و مشتریان بازار منتظر کاهش قیمت برخی خودروها در سال آینده شوند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حاضر بازار خودرو با رکود روبرو است و در این میان وضعیت بازار خودروهای داخلی نسبت به خارجی‌ها بهتر است.
    در این شرایط اخبار منتشر شده در مورد احتمال کاهش 10 تا 15 درصدی تعرفه واردات خودرو در سال آینده باعث شده، تا خریداران برای خرید خودروهای خارجی به ویژه با حجم موتور پایین دست نگه دارند.
    در این شرایط یکی از فعالان بازار خودرو گفت: انتشار اخبار مربوط به کاهش تعرفه بیشتر به منظور کنترل بازار شب عید خودرو صورت گرفته، تا قیمت‌ها افزایش نداشته باشند.
    وی ادامه داد: سال گذشته نیز نزدیک عید بود که انتقاد رئیس جمهور وقت به خودروسازان باعث شد تا تب و تاب بازار شب عید خودرو فروکش کند.
    به گزارش فارس، در شرایط فعلی، خودروهایی مانند النترا محصول هیوندای که حجم موتور آن در دامنه 1500 تا 2000 سی‌سی است، با قیمت 103 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که ممکن است اجرای تعرفه‌های جدید، بر قیمت این خودرو تأثیرگذار باشد.
    همچنین قیمت سراتو محصول کیا با موتور 2000 سی‌سی نیز که در حال حاضر در بازار 112 میلیون تومان است، جزء خودروهایی قرار می‌گیرد که تعرفه واردات آن کاهش خواهد یافت.
    سراتو با موتور 1600 سی‌سی نیز هم اکنون به قیمت 95 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که در صورت موافقت دولت با کاهش تعرفه‌ها، تعرفه واردات این خودرو نیز در سال آینده کاهش خواهد یافت.
    تویوتا یاریس نیز از جمله خودروهایی است که ممکن است کاهش تعرفه، بر آن تأثیرگذار باشد.
    در عین حال، باید به افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده و همچنین رشد حق بیمه خودروها نیز توجه داشته باشیم که این مسائل، مقداری قیمت خودرو را تغییر می‌دهد.
    قیمت خودرو در بازار طی چند روز اخیر تغییر قابل توجهی نداشته و تنها می‌توان به تغییر قیمت چند خودرو اشاره کرد. در این میان، قیمت پژو 206 تیپ 5 با 200 هزار تومان افزایش به 36 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.
    در مقابل، پژو 206 تیپ 6 با 500 هزار تومان کاهش به قیمت 49 میلیون تومان در بازار به خریداران عرضه می‌شود.
    در مورد سایپا 132 مدل SX نیز باید به قیمت 17 میلیون و 900 هزار تومانی این خودرو اشاره کنیم که با رشد 100 هزار تومانی همراه بوده است.
    قیمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز با رشد 200 هزار تومان به 37 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.
    قیمت لکسوس RX350 هم در بازار 408 میلیون تومان است که رشد 3 میلیون تومانی را در روزهای اخیر نشان می‌دهد.
    در مورد آزرا گرانجور هم باید به کاهش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر 201 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
    قیمت سانتافه 2014 نیز با کاهش 2 میلیون تومانی به 178 میلیون تومان رسیده و قیمت سوناتا نیز با با کاهش یک میلیون تومانی در بازار به 131 میلیون تومان رسیده است.

  10. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (14th February 2014),SOBHAN86 (14th February 2014)

  11. #6376


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بررسی شایعه افزایش قیمت خودرو از زبان رییس شورای رقابت
    پرشین خودرو: رییس شورای رقابت درباره شایعات مطرح شده پیرامون افزایش قیمت خودرو در سال 93 اظهار کرد: در این رابطه هیچ هماهنگی با شورای رقابت صورت نگرفته است.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، رضا شیوا، با اعلام این موضوع تصریح کرد: طبق قانون، دولت اختیار تعیین قیمت‌گذاری خودرو را بر عهده شورای رقابت گذاشته و در طول سال گذشته نیز خودروسازان قیمت خود را با توجه به فرمول این شورا تعیین کرده‌اند.
    وی هر گونه تغییر در قیمت خودروهای داخلی را منوط به نظر شورای رقابت دانست و گفت: کارگروه ویژه شورای رقابت در حال بررسی فرمول فعلی قیمت‌گذاری خودرو است و این موضوع که نرخ تورم بخشی خودروها چگونه باشد، احتمال تغییر دارد اما قطعا برای تغییر در قیمت خودروهای حاضر در بازار، خودروسازان باید با توجه به نظر شورای رقابت عمل کنند و هنوز در این رابطه هیچ هماهنگی با این شورا انجام نشده است.
    شیوا درباره امکان کاهش قیمت خودرو در آینده نزدیک نیز اعلام کرد: با توجه به بهبود شرایط اقتصادی و مالی کشور و همچنین لغو برخی از تحریم‌ها و تسهیل نقل و انتقال بین‌المللی پول، امیدواریم که در کنار دیگر بازارها، فشار بر روی مردم در بازار خودرو نیز کاسته شود. هرچند این موضوع نیاز به بررسی زیادی دارد.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای بهبود فرمول فعلی قیمت‌گذاری به کار بسته‌اند. هرچند این مسئله تا حد زیادی پیش رفته است اما با توجه به علمی بودن بررسی‌ها تا نهایی نشدن آن‌ها نمی‌توان هیچ گونه پیش‌بینی نسبت به آینده قیمتی بازار ارائه کرد.

  12. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    omid1744 (14th February 2014),SOBHAN86 (14th February 2014)

  13. #6377


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل ایران‌خودرو عنوان کرد:
    فرانسوی‌ها شرایط ایران را پذیرفتند
    پرشین خودرو: خشک و تقریبا خالی مثل زاینده‌رود؛ این شاید بهترین توصیف باشد برای دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اصفهان.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نمایشگاهی که هفته گذشته افتتاح و امروز به‌کار خود پایان می‌دهد، آن هم در شرایطی که تقریبا هیچ محصول جدیدی برای نمایش و رونمایی نبود و شرکت‌کنندگان در آن، به عرضه خودرو با رنگ‌های جدید یا همان محصولات پیشین خود بسنده کرده و خودرو جدیدی در غرفه‌ها به چشم نمی‌آمد.
    هرچند اصفهانی‌ها استقبال نسبتا خوبی از نمایشگاه دهم کردند، اما وقتی وارد سالن‌ها و غرفه می‌شدند، بیشتر همان خودروهایی را مشاهده می‌کردند که چند دقیقه قبل از ورودشان نیز آنها را در خیابان دیده بودند. طبق معمول چند سال اخیر، باز هم چینی‌ها بیشتر غرفه‌های نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند، البته نه خود آنها، بلکه شرکت‌های ایرانی که برندهای چینی را در ایران مونتاژ می‌کنند. در این بین، کرمان خودرویی‌ها لیفان X60 خود را با رنگی جدید (دودی)، به نمایشگاه آورده بودند تا از این روش برای کشاندن بازدید‌کنندگان به غرفه خود استفاده کنند و اتفاقا روششان نیز کارساز بود.
    «تغییر رنگ» را البته ایران‌خودرویی‌ها نیز تدبیر کرده بودند، به نحوی که در غرفه شان پژو 206 و پژو پارس با رنگ‌های جدید (سبز انگوری) به چشم می‌آمد و هر چند ظاهری دلربا داشتند، اما باطن شان همان بود که بود. برای خیلی‌ها جای سوال شده بود که چرا ایران‌خودرو جدیدترین و پیشرفته محصولش؛ یعنی دنا را به نمایشگاه نیاورده، آن هم درحالی‌که دو روز دیگر پیش‌فروشش را آغاز خواهد کرد.
    اما کره‌ای‌ها نیز دیگر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه دهم، به حساب می‌آمدند و در این بین، اطلس خودرو (نمایندگی انحصاری محصولات کیا در ایران) با کیا سول و پیکانتو خود به اصفهان آمده بود و در غرفه رامک خودرویی‌ها نیز محصولاتی مانند نیو اکتیون در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار گرفت. در کنار کره‌ای ها، شرکت ژاپنی سوبارو هم که به تازگی میهمان ایران شده، یکی دو خودرو خود را به نمایشگاه آورده بود، بر خلاف هموطنانش (تویوتا، نیسان و هوندا) که هرچه چشم چرخاندیم، آنها را در سالن‌های نمایشگاه ندیدیم. البته از سایپا و پارس‌خودرو هم خبری نبود؛ گویا برایشان عادت شده که وقتی ایران‌خودرو در نمایشگاهی شرکت می‌کند؛ آنها غایب آن نمایشگاه باشند و وقتی سایپا و پارس‌خودرو حضور داشته باشند، ایران‌خودرو نباشد.

    دنای 50 میلیونی؟
    اما در حاشیه دهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان، بازار مصاحبه داغ بود، به‌خصوص مصاحبه با ایران‌خودرویی‌ها که به نظر می‌رسید پر‌زرق و برق‌تر از بقیه در نمایشگاه حضور یافته بودند. در این بین، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو حدود نیم ساعت در جمع خبرنگاران قرار گرفت تا پاسخگوی پرسش‌های آنها باشد. محور پرسش‌ها بیشتر حول و حوش روابط آتی ایران‌خودرو با خودروسازان خارجی (به‌خصوص رنو و پژو) و همچنین قیمت محصول جدید این شرکت؛ یعنی «دنا» بود.
    «دنا» خودرویی است که حدود سه سال پیش رونمایی شد و از آن به عنوان پیشرفته‌ترین محصول ایران‌خودرو یاد می‌شود. این خودرو که به نوعی مدل پیشرفته سمند به حساب می‌آید و نام اولیه آن نیز «سمند NX» بود، باید خیلی زودتر از اینها روانه بازار می‌شد؛ اما یکسری مشکلات اجازه نداد ایران‌خودرویی‌ها دنا را سر وقت عرضه کنند. حالا پس از گذشت حدود سه سال، دنا پیش‌فروش شده و طبق گفته مدیرعامل ایران‌خودرو قرار است تابستان سال آینده ورود خود به خیابان‌های کشور را جشن بگیرد.
    با این حال نکته مبهم دنا مانند دیگر خودروهای داخلی، قیمت آن است؛ به نحوی که ایران‌خودرویی‌ها هنوز اعلام نکرده‌اند که دنا در نهایت با چه قیمتی به دست مشتریان خواهد رسید. در حاشیه نمایشگاه اصفهان، مدیرعامل و مدیر فروش و بازاریابی ایران‌خودرو جداگانه نشستی خبری را برگزار کردند، اما هیچ‌کدام حاضر به اعلام قیمت نهایی دنا نشدند.
    ابتدا این عبدالله بابایی مدیرفروش و بازاریابی ایران‌خودرو بود که در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر قیمت نهایی دنا، تنها به مبلغ پیش پرداخت این خودرو اشاره کرد.
    وی با بیان اینکه پیش‌فروش خودروی دنا از 28 بهمن آغاز خواهد شد، تاکید کرد که مشتریان برای ثبت نام دنا باید 20 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت بپردازند.
    به گفته بابایی، دنا مرداد ماه سال 93 به مشتریان تحویل داده خواهد شد. وی بدون اشاره به قیمت نهایی دنا، خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد و گفت که این کار سبب ایجاد تعادل در بازار خودرو می‌شود.
    وی با بیان اینکه با آزادسازی قیمت خودرو از رانت و دلالی در بازار جلوگیری خواهد شد، گفت که در آن صورت خودروسازان می‌توانند عرضه محصولات با سود کمتر را با عرضه محصولات با سود بیشتر متعادل کرده و بازار را مدیریت کنند.
    به گفته بابایی، در حال حاضر قیمت فروش برخی از خودروها کمتر از قیمت تمام شده است و مواردی بوده که خودروها از سوی خودروساز به دست مشتریان نهایی نرسیده و توسط دلالان به فروش رفته است.
    اما مدیرعامل ایران‌خودرو نیز مانند مدیرفروش این شرکت از اعلام قیمت نهایی دنا خودداری کرد و تنها اطمینان داد که این خودرو در تابستان 93 به دست مشتریان خواهد رسید. یکه‌زارع با بیان اینکه دنا نهایتا با یک ماه تاخیر عرضه خواهد شد، گفت که قیمت این محصول بعدا اعلام می‌شود.ایران‌خودرویی‌ها در حالی قیمت نهایی دنا را اعلام نمی‌کنند که در روز رونمایی این محصول؛ یعنی سه سال پیش اعلام شد که قیمت آن بین 18 تا 25 میلیون تومان خواهد بود. آن زمان البته جواد نجم‌الدین مدیرعامل ایران‌خودرو بود و مدیریت فروش را نیز علی‌اصغر سرایی‌نیا در اختیار داشت و حال که حدود سه سال از آن زمان می‌گذرد، و هزینه‌های تولید نیز روندی صعودی پیدا کرده قطعا خبری از دنای 18 تا 25 میلیونی نخواهد بود. گفته می‌شود ایران‌خودرو قیمتی حول و حوش 50 میلیون تومان را برای دنا در نظر گرفته است.

    فقط سمند ملی است
    اما مدیرعامل ایران‌خودرو در ادامه نشست خبری خود به مذاکرات این شرکت با خارجی‌ها اشاره کرد و گفت که در ماه‌های اخیر مذاکرات گسترده‌ای با خودروسازان خارجی برای توسعه‌ همکاری‌ها و تولید خودروهای جدید در ایران، انجام شده است.
    یکه‌زارع اگرچه در طول صحبت‌هایش مستقیما نام هیچ شرکتی را به زبان نیاورد، اما با توجه به فکت‌هایی که می‌داد، مشخص بود منظورش از مذاکره با خودروسازان خارجی، بیشتر رنو و پژوی فرانسه است.
    وی در مورد وضع همکاری با خودروسازان فرانسوی تاکید کرد: همان شرکتی که در حال حاضر در سکوت بیشتری به سر می‌برد شاید به یکی از پرکارترین شرکت‌ها در ایران تبدیل شود.
    یکه‌زارع با بیان اینکه مذاکرات با این شرکت طی 10 روز آینده نهایی خواهد شد، تاکید کرد: شرکت موردنظر پیش‌تر رغبتی برای سرمایه‌گذاری در ایران نداشت، اما در مذاکراتی که با یکدیگر داشتیم، آنها تقریبا به انجام سرمایه‌گذاری رضایت دادند و قرار است طی 10 روز آینده، مسائل مربوط به نحوه سرمایه‌گذاری در ایران و چگونگی ورود آنها به بازار کشور، نهایی شود.
    به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، شرکت فرانسوی موردنظر، 23 درصد فروشش در بازار ایران بود و از همین رو وقتی ایران را ترک کرد، مشکلات زیادی برای آن در فرانسه ایجاد شد؛ بنابراین با توجه به واقعیات موجود، این شرکت باید متفاوت با گذشته عمل کند.
    با توجه به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو، مشخص است که منظور وی از «خودروساز فرانسوی» شرکت پژو است و ظاهرا پژویی‌ها شرایط کلی ایران‌خودرو را برای حضور دوباره در بازار کشور، پذیرفته‌اند. همچنین آن طور که مدیرعامل ایران‌خودرو عنوان کرد، در مذاکره با دیگر شرکت‌ فرانسوی (رنو) نیز مقرر شده محصولی جدید از این خودروساز در ایران به تولید برسد و در پی آن ایران‌خودرو می‌تواند روی پلت‌فرم مربوطه یک محصول شاسی‌بلند و یک محصول سدان به صورت مشترک طراحی و تولید کند.
    علاوه‌بر این قرار شده که این دو محصول جدید، هم در ایران و هم در زنجیره جهانی خودروساز فرانسوی عرضه شود. یکه‌زارع در عین حالی که تلویحا از حضور توامان رنو و پژو در ایران صحبت به میان آورد، تاکید کرد که 10 سال پیش باید به جای رنو، خودروساز دیگری به ایران می‌آمد.
    به گفته وی، در آن زمان پژو حضور فعالی در خودروسازی و بازار ایران داشت و اینکه یک خودروساز فرانسوی دیگر را نیز در کنار این شرکت قرار دادیم، اشتباه بود.
    مدیرعامل ایران‌خودرو، اما در ادامه به واگذاری سهام خودروسازان داخلی به شرکت‌های خارجی اشاره کرد و گفت كه ممکن است برخی خودروسازان اروپایی علاقه‌مند به خرید سهام خودروسازان داخلی باشند؛ اما این موضوع وقتی برایشان جذابیت بیشتری خواهد داشت که خودروسازان داخلی سودده و قوی باشند.
    یکه‌زارع در انتها این را هم گفت که ایران‌خودرو در حال حاضر «خودروساز» نیست و او سعی می‌کند طی 6 سال آینده این شرکت را به معنای واقعی «خودروساز» کند.
    مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین به ماجرای خودرو ملی نیز اشاره کرد و گفت که از نظر من فقط «سمند» خودرو ملی به حساب می‌آید و سایر خودروهایی که ملی نامگذاری شده‌اند، فیس لیفت و تغییر شکل یافته‌اند.
    منبع: دنیای اقتصاد

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    islamnik (20th February 2014)

  15. #6378


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک کارشناس بازار خودرو مطرح کرد:
    آزادسازی قیمت خودرو باید با افزایش تولید همراه باشد
    پرشین خودرو: یک کارشناس بازار خودرو بیان کرد: با توجه به نبود تنوع در خودروهای داخلی و کمبود تولید، آزادسازی قیمت خودرو در این شرایط بی معنی است.
    علی اصغر سرایی نیا در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: با افزایش تولید خودرو و متنوع شدن محصولات داخلی قدرت انتخاب مشتری بیشتر شده و آزادسازی قیمت خودرو به خودی خود رخ خواهد داد که این امر موجب رونق بازار خودروهای داخلی می‌شود.
    وی اظهار داشت: با نوسازی خودروهای فرسوده، ارائه تسهیلات بیشتر از جانب بانک ها به خودروسازان و مشتریان و افزایش تولید می‌توان انتظار داشت قیمت خودروهای داخلی آزاد شده و رونق به این بازار بازگردد اما در غیر این صورت این کار عملا بی فایده است.
    این کارشناس بازار خودرو در ادامه با اشاره به لزوم رعایت حد تعادل در مشارکت با خارجی ها تصریح کرد: این همکاری باید به گونه‌ای باشد که موجب ارتقا و ورود تکنولوژی به صنعت خودرو شود زیرا این امر باعث افزایش تولید محصولات جدید و آزادسازی قیمت خودرو می‌شود.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    islamnik (20th February 2014)

  17. #6379


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مذاکرات خودرویی ایران و آمریکا؛
    شایعه یا واقعیت؟
    پرشین خودرو: در شرایطی که منابع داخلی به هیچ وجه مذاکرات خودرویی ایران و آمریکا را تایید نمی‌کنند، منابع خارجی روی آن صحه گذاشته و هر چند وقت یک‌بار پرده از ابعاد جدید این ماجرا برمی‌دارند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، چندی پیش روزنامه فیگارو چاپ پاریس، در سرمقاله خود مدعی شد که نمایندگانی از سوی جنرال موتورز آمریکا (با پاسپورت سوئیسی) به ایران آمده و مذاکراتی را با مسوولان خودروسازی کشور انجام داده‌اند. همزمان نیز اخباری مبنی‌بر تمایل جنرال موتورز به خرید سهام ایران خودرو منتشر شد، اما هیچ‌یک از این دو خبر را مسوولان ایرانی تایید نکردند و حتی مدیرعامل ایران خودرو نیز در واکنش به این موضوع عنوان کرد که هیچ آمریکایی را در این شرکت ندیده است.
    همچنین وزیر «صنعت، معدن و تجارت» نیز در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر احتمال فروش سهام خودروسازان به شرکت‌های آمریکایی‌ها، گفت که «فعلا با آمریکا رابطه نداریم.»
    همه این «تایید نکردن‌ها» در شرایطی است که این روزها خبرهای غیررسمی در مورد تمایل آمریکایی‌ها برای حضور در بازارهای ایران به‌خصوص «بازار خودرو» به گوش می‌رسد. پس از افشای مذاکرات پنهانی نمایندگان جنرال موتورز با خودروسازان ایرانی توسط روزنامه فیگارو فرانسه، حالا یک فرانسوی دیگر ابعاد جدیدی از ماجرا را فاش کرده است.
    «میشل ماکیسنیکی» مدرس مدرسه عالی تجارت فرانسه که چندی پیش همراه با هیات تجار فرانسوی به ایران سفر کرد، در گفت‌وگو با سایت‌های خارجی پرده از دورخیز آمریکایی‌ها برای حضور در بازارهای ایران برداشته است.
    وی با انتقاد از سیاست اخیر ایالات متحده در قبال ایران، به تابستان گذشته اشاره و به نوعی مدعی شده که سیاست جدید آمریکایی‌ها، خالی کردن بازار ایران از رقبا به نفع خودشان است.
    به گفته وی، واشنگتن بر شرکت‎های خودروسازی فرانسوی فشار وارد می‎کرد تا از ایران خارج شوند، حال آنکه همزمان، شرکت آمریکایی جنرال موتورز بازگشت خود را به ایران اعلام کرد.
    «ماکیسنیکی» در ادامه به نکته کلیدی این ماجرا اشاره کرده و گفته است که دولت اوباما هیچ واکنشی نسبت به اعلام جنرال موتورز مبنی‌بر آغاز فعالیت‌هایش در ایران، نشان نداده است؛ این در حالی است که اوباما همواره تحریم ایران را به جهان گوشزد و اعلام کرده که خاطیان را مجازات خواهد کرد.
    آن طور که «ماکیسنیکی» عنوان کرده، رفتار متناقض دولت آمریکا در تحریم ایران سبب شده که جامعه تجاری فرانسه در پاییز تصمیم بگیرد به ایران بیاید.
    وی این را هم گفته که تجار فرانسوی تصمیم گرفته‌اند حتی بدون هیچ گونه حمایت، رهبران خود را به تهران بفرستند تا نشان دهند آماده همکاری با ایرانی‌ها هستند.در کنار «ماکیسنیکی»؛ اما علی آهنی سفیر ایران در پاریس نیز در گفت و گو با شبکه TV5 فرانسه از رفتار به گفته خودش «منافقانه» آمریکا در ماجرای تحریم ایران، انتقاد کرده است.
    اظهارات آهنی به نوعی تایید‌کننده گفته‌های «ماکیسنیکی» است، چه آنکه وی نیز از رفتار متناقض آمریکایی‌ها صحبت به میان آورده است.
    آهنی تاکید کرده که تجار فرانسوی از رفتار تناقض آمیز دستگاه اداری آمریکا بسیار دلخور و عصبانی شده‌اند. به گفته وی، ناراحتی فرانسوی‌ها به این دلیل است که دستگاه اداری آمریکا با تصمیمات خود مانع حضور شرکت‌های اروپایی در ایران شده است؛ اما همزمان برای بهره مند شدن از مهلت ۶ ماهه توافق ژنو، سعی کرده تا زمینه را برای شرکت‌های خودشان فراهم بیاورد؛ در واقع دستگاه اداری آمریکا خواسته کاری کند که شرکت‌های آمریکایی در بازار ایران فعال بوده و بتوانند محصولات خود را به این کشور صادر کنند.
    سفیر ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که واکنش کشورش به این ماجرا چیست، تاکید کرده که، بازار آزاد است و وقتی شرکت‌های فرانسوی محتاط باشند یا چراغ سبز را برای همکاری با ایران نشان ندهند، در همان زمان شرکت‌های آمریکایی راه خود را برای حضور در بازار ایران پیدا کرده و طبعا پیروز خواهند شد.
    سفیر ایران در ادامه خطاب به شرکت‌های فرانسوی تاکید کرده که آنها باید هشیار باشند و فضا را برای رقبا باز نگذارند. اظهارات سفیر ایران و همچنین «ماکیسنیکی» به خوبی منعکس‌کننده رفتار متناقض آمریکایی‌ها در قبال تحریم ایران است و همچنین نشان می‌دهد که آنها تمایل دارند حضوری دوباره را در ایران تجربه کنند.حتی برخی کارشناسان بر این باور هستند که آمریکایی‌ها می‌خواهند بازارهای ایران را به نفع خود خلوت کرده و روزهایی کم رقیب و شاید هم بی‌رقیب را در ایران بگذرانند.
    هرچند نه سفیر ایران و نه «ماکیسنیکی» هیچ‌کدام مستقیما صحبتی از مذاکره خودروسازان ایرانی و آمریکایی به میان نیاورده‌اند، اما به نظر می‌رسد «صنعت و بازار خودرو» از اهمیتی ویژه برای آمریکایی‌ها برخوردار است و آنها به حضور در «جاده مخصوص» رغبت دارند و حتی بدشان هم نمی‌آید بخشی از سهام خودروسازان ایرانی را خریداری کنند.
    یکی از نشریات خودرویی آمریکا نیز به تازگی بر اهمیت بازار خودرو ایران تاکید کرده و از خودروسازان کشورش خواسته تا در ورود به این بازار از رقبای خود به‌خصوص فرانسوی‌ها عقب نمانند. این البته در حالی است که فرانسوی‌ها تازه متوجه کلاهی که آمریکایی‌ها سرشان گذاشته‌اند شده و از همین رو می‌خواهند تا فرصت هست، میخ خود را در بازار خودرو ایران بکوبند.
    همان‌طور که «ماکیسنیکی» نیز اشاره کرده، تجار فرانسوی وقتی متوجه حربه آمریکایی‌ها شده‌اند، تصمیم به فرستادن هیات تجاری خود به ایران گرفتند و این نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ فرانسه از جمله رنو و پژو نمی‌خواهند بازار بزرگ ایران را از دست داده و در اختیار شرکت‌های آمریکایی بگذرانند. همین رنو و پژو به‌دلیل تحریم‌ها و فشار آمریکایی‌ها از ایران رفتند و قطعا آن زمان گمان نمی‌کردند رفتن شان به معنای ورود شرکت‌های آمریکایی به بازار ایران باشد. حالا اما فرانسوی‌ها متوجه حربه آمریکایی‌ها شده اند و حتی خبر می‌رسد که خودروسازان فرانسوی مذاکرات خوبی نیز در ایران داشته‌اند. با این حال هنوز هم مقامات صنعتی ایران حاضر به تایید این مذاکرات نیستند و بیشتر بر مذاکره و ارتباط دوباره با فرانسوی‌ها تاکید دارند.
    منبع: دنیای اقتصاد

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    islamnik (20th February 2014)

  19. #6380


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    استاد دانشکده مهندسی خودرو اعلام کرد:
    دولت با واردات قطعات بی‌کیفیت چینی مقابله کند
    پرشین خودرو:‌ استاد دانشکده مهندسی خودرو عنوان کرد: در حال حاضر مشکلات جدی‌تری از ممنوعیت خودروهای بالای 2500 سی سی در صنعت خودرو وجود دارد.
    امیرحسن کاکائی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی تاثیر چندانی بر نرخ ارز و ایجاد تورم ندارد چرا که واردات این خودروها در تعداد کم و محدود است و واردات آن تنها برای افرادی که توان مالی بالایی دارند ممکن است.
    وی خاطر نشان کرد: هم اکنون مشکل اساسی صنعت خودرو کشور کاهش تولید خودرو و پایین آمدن رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی است که با توجه به این موضوع دولت باید واردات قطعات بی کیفیت چینی را تا حد ممکن کاهش دهد زیرا قطعه سازان داخلی اثبات کردند می‌توانند قطعات با کیفیت را مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید کنند.
    عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در ادامه تصریح کرد: دولت با ارائه راهکارهایی از جمله افزایش تعرفه واردات خودروهای بالای 2500 سی سی هم می‌تواند از ممنوعیت واردات این خودروها جلوگیری کند هم اینکه محل افزایش درآمدی برای دولت خواهد بود.
    کاکائی با اشاره به رفع تحریم‌های بین المللی وآغاز همکاری با خودروسازان خارجی گفت:‌ مشارکت با قطعه سازان و خودروسازان خارجی باید به گونه‌ای باشد که منجر به واردات قطعات بی‌کیفیت به صنعت خودرو نشود چرا که در سالیان گذشته واردات قطعات نامرغوب چینی موجب تولید خودروهای بی‌کیفیت شد و نارضایتی مصرف‌کنندگان را در پی داشت.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    islamnik (20th February 2014)

صفحه 638 از 771 نخستنخست ... 138538588618628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648658688738 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 4 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 4 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University