.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به بهانه ماراتن 10ساعته دو مدیرعامل
    آیا مدیران پژو از گذشته درس گرفته اند؟
    پرشین خودرو/احمد بروغنی: «به مسئولان شرکت پژو اعلام کردیم که یا در چارچوب مورد‌نظر ما عمل کنند و یا اینکه بازار ایران را فراموش کنند.» این یکی ازجملاتی است که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با موضوع مذاکره 10ساعته با مدیرعامل پژو عنوان کرده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، روز گذشته وقتی خبر حضور مدیرعامل شرکت پژو فرانسه در شرکت ایران خودرو و مذاکرات سخت و نفس گیر 10ساعته این دو منتشر شد، بسیاری گمان می بردند که ممکن است هر دو شرکت به دلیل مشکلات حادی که بر بنگاههای تحت مدیریت آنها حاکم شده چاره ای جز مذاکره و تلاش برای ادامه همکاری ندیده اند.
    در توضیح این موضوع باید اشاره کرد که شرکت پژو فرانسه طی سالهای اخیر با چالش های عمده ای در حوزه تولید و سهم بازار مواجه شده و به عبارتی هر تلاشی که در این مجموعه برای رهایی از بحران صورت گرفته به در بسته خورده است. در طرف مقابل نیز گروه صنعتی ایران خودرو متاثر از محدودیت ها و روابط غیرعادی تجاری غرب با ایران با مشکلات متعددی روبرو بوده که در نتیجه آن کاهش تولید در این مجموعه اتفاق افتاده است.
    وجود چنین پیش زمینه ذهنی نگاه ناظران صنعت خودرو داخل و خارج کشور را به این موضوع معطوف ساخته که دو طرف با توجه به همین فشارها سودای تعریف فصل جدیدی از همکاری ها را در سر پرورانده اند. اما روز گذشته وقتی مصاحبه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خبرگزاری ها منتشر شد اظهار نظر صریح هاشم یکه زارع به نوعی بر این سابقه ذهنی اثر گذاشت و در عین حال بسیاری تصورات ناظران صنعت خودرو را تغییر داد.
    اگر چه وی پیشتر هم به صورت سربسته از مذاکرات جدی ایران خودرو با دیگر خودروسازان بزرگ جهان سخن گفته بود، اما در صحبت های دیروز او ودر خطوط سفید لابه لای خبر واقعیت های مهمتری هم پنهان بود که نوید روزهای بهتری را برای صنعت خودرو ایران خواهد داد.
    او در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرده است «به مدیر عامل پژو اعلام کردیم که این شرکت تنها شریک خارجی ایران خودرو نخواهد بود و علاوه بر آنها، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز خواهیم داشت.اشتباه تاریخی‌ که قبلاً صورت گرفت و در کنار شرکت پژو، یک شریک فرانسوی دیگر نیز در کنار ایران خودرو قرار گرفت، تکرار نخواهد شد و از یک شریک غیرفرانسوی استفاده خواهیم کرد.» تردید نیست که هاشم یکه زارع با این لحن آب پاکی را روی دست شرکت رنو ریخته و پاسخ روشنی به غمزه های این خودروساز فرانسوی در طول سالهای گذشته داده است.
    از طرفی به هر دو خودروساز فرانسوی هشدار داده که مذاکرات جدی و عملی ایران خودرو با دیگر خودروسازان بزرگ جهان ادامه دارد و دیر یا زود فصل جدیدی از تحولات در این مجموعه آغاز خواهد شد. هر چند که صنعت خودرو ایران به صورت تاریخی پایگاهی برای خودروسازان فرانسوی بوده است، اما رویدادهای تلخ سالهای اخیر درس بزرگی به مدیران صنعت خودرو ایران داده و آنها تلاش می کنند تا از مونتاژکاری فاصله گرفته و رویکرد جدیدی اتخاذ کنند.
    ناگفته پیداست که در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران که آذرماه سال گذشته در تهران برگزار شد، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان در آن حضور یافته و نگاهی مجدانه به بازار خودرو ایران داشتند. اکنون بعد از آن رویداد بزرگ مذاکرات خودروسازان ایرانی با شرکت های معتبر خارجی ادامه یافته و این موضوع دستکم زنگ خطر را برای مدیران پژو به صدا درآورده است.
    چه بسا صنعت خودرو ایران و به ویژه مجموعه ایران خودرو با در اختیار داشتن امکانات زیربنایی و منابع انسانی قدرتمند از استعداد بالایی برای تبدیل شدن به یک خودروساز در کلاس جهانی برخوردار بوده و استقرار آن در قلب بازار مستعد خاورمیانه برای هر خودروسازی وسوسه انگیز است.
    اضافه بر آن در شرایط فعلی خودروسازان چینی که خود به کابوسی برای خودروسازان بزرگ جهان تبدیل شده اند، آماده هر گونه همکاری و دادن امتیاز به خودروسازان ایرانی بوده و برای دستیابی به بازار ایران حتی به حداقل ها نیز قناعت نشان می دهند. چه مذاکره و اخذ امتیاز از آنها نیز بسیار سهل الوصول به نظر می رسد.
    حال باید دید مدیران شرکت پژو فرانسه که به طور سنتی در بازار ایران حضور داشته و ذائقه مصرف کنندگان ایرانی را نیز به خوبی می شناسند، آیا از این وضعیت درس گرفته اند؟ آیا آنها حاضر خواهند بود در زمینه تولید به روزترین محصولات خود آن هم به شرط انتقال تکنولوژی و یا تولید خودروهای مشترک با طرف ایرانی همکاری کنند؟ آیا فرانسوی ها به شریک ایرانی خود اجازه صادرات محصولات مشترک را خواهند داد؟
    پاسخ به این سوالات برای طرف فرانسوی با توجه به وضعیتی که بر فضای تولید و بازار محصولات آن حاکم است چندان دشوار نخواهد بود.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    3400  (8th May 2014),حامد59 (10th May 2014)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University