.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دیپلماسی صنعتی و منافع ملی
    پرشین خودرو: وقتی مدیرعامل شركت پژو از پشت میز مذاکره برخاست تا مطابق معمول تشریفات چنین نشست هایی، دست مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو را بفشارد، دریافته بود كه صنعت خودروی ایران در كوران حوادث آبدیده شده و در کارزار مذاکره قوی است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نور فلاشها در صورت «ماكسیم پیكا» می پاشید و هوشیار شده بود كه فصل آسودگی برای كار پژو با ایرانی ها سپری شده است و این شركت از این پس باید با رویه های جدیدی در ایران خودرو کار کند.
    حالا در فصل جدید بر اثر استقامت و خلاقیتی كه تلاشگران ایران خودرو به خرج داده اند، همه چیز تغییر كرده است از عزت و اقتدار طرف ایرانی در طول مذاكرات در این برهه از زمان تا تغییر شرایط تولید خودرو در بزرگترین خودروساز خاور میانه.
    مدیرعامل پژو دریافت كه بی حضورش هنوز پژو 206 تولید می شود، اما 206 ساخت ایران.
    طرف خارجی فهمید كه این بار در موسم گشایش سیاسی ایجاد شده در كشور به ویژه در عرصه بین المللی، اگر فروتنی به خرج ندهد و شرایط را نپذیرد، باید از جاده مخصوص برود و با آن خداحافظی کند یعنی ناگزیر است كه بازی شراكت را به نوآمدهای دیگر بسپارد و بازنده باشد.
    ایران خودرویی ها اما در این دور از مذاكرات خوش درخشیدند و نشان دادند كه از گذر روزگار، درس فراوانی آموخته اند. چم وخم مذاكره را با كسی كه قرار است با آنها شراكت كند، می دانند.
    دوران پرتلاطم تحریم به آنها یاد داد كه ضعف های خود را بشناسند. جمله ای كه مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو یادآور شد، حكایت از این داشت كه از گذشته برای آینده درس گرفته اند: «حضور همزمان پژو و رنو به عنوان دو خودروساز فرانسوی در یك زمان به مصلحت ما نبود.» طرف ایرانی دریافت كه منافع ملی باید بیش از گذشته در مناسبات تجاری و صنعتی لحاظ شود تا حریف نسبت به قواعد بازی متعهدتر بماند.
    این گونه بود كه ایران خودرو با طرح و برنامه ای منسجم پشت میز مذاكره با میهمان نشست. از ابتدا می دانست چه می خواهد: «سرمایه گذاری پژو در ایران»، می دانست كه قرار است با این شراكت، شرایط تولید خودرو در بزرگترین خودروساز خاور میانه تغییر كند.
    «همکاری فنی، انتقال دانش فنی، طراحی و تولید خودروهای مشترک و فعالیت مراکز تحقیق و توسعه مشترک» از جمله مواردی بود که ایران خودرو برای این فصل از كار با شرکت پژو، بر آن تاكید داشت.
    همچنین تولید محصولات جدید پژو در ایران بر روی دو پلاتفرم متفاوت خواست و تقاضای ایران خودرو بود.
    این یعنی گذار به دوره جدید، گذار به دوره ای که قرار است در آن، صنعت خودرو كشور را شكوفا كنیم. ایران خودرو برای بازار صادرات هم برنامه داشت و تاكید كرد كه می خواهد به صادرات محصولات تولیدی مشترك در شبکه فروش پژو بپردازد و این یعنی شریك بازار صادراتی پژو باشد.
    این بار طرف فرانسوی هوشیارتر بود، چند بار در جلسه شنید که ایران خودرو غیر از پژو، شریکی غیرفرانسوی هم خواهد داشت؛ همچنین عزت ایران و ایرانی همواره مورد توجه مذاکره کنندگان در این نشست بوده و تاکید بر خروجی مذاکرات در چارچوب منافع ملی کشورمان، نکته مهمی بود که نشان از توجه به این مهم داشت.

  2. #2


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اولین عکس از پژو 508
    پرشیین خودرو: اولین عکس از پژو 508 مدل 2015 در فضای مجازی منتشر شده است. این خودرو به صورت رسمی در زمستان امسال معرفی خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، گفته شده این مدل فیس‌لیفتی برای مدل 508 که سپتامبر 2010 معرفی شده بود، نیست و در واقع نسل جدید این مدل خواهد بود. در طول این چند سال، هیچ نسخه فیس‌لیفتی برای این مدل عرضه نشده و شاید برای عده‌ای، تعجب‌آور باشد که پژو تصمیم گرفته به صورت ناگهانی، نسلی جدید عرضه کند.
    البته از طرفی هم این تصمیم منطقی است زیرا 508 فعلی سوار بر شاسی قدیمی PF3 است که از آن برای مدل‌های سیتروئن C5 و پژو 407 هم استفاده شده بود. اگر این عکس پیش‌نمایش نسل بعدی 508 باشد، می‌توان انتظار داشت که شاسی آن EMP2 باشد تا هم وزن خودرو کمتر شود و هم مصرف سوخت آن کاهش یابد.
    به نظر می‌رسد که ظاهر خودرو هم دستخوش تغییر شده و البته بهتر شده است. جلوپنجره کرومی خودرو با نشان پژو، جذابیت نسل جدید 508 را بالا برده است.
    نسل جدید 508 مانند قبل در فرانسه و چین تولید خواهد شد. دستگاه‌های چینی البته با همکاری دانگ‌فنگ-PSA تولید خواهند یافت. فروش نسل جدید 508 در سال 2015 و با قیمتی بیشتر از مدل فعلی شروع خواهد شد.

  3. #3


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    موتور محصولات سایپا تغییر کرد
    پرشین خودرو: موتور M13GS با راندمان بالاتر و مصرف سوخت کمتر در مقایسه با موتور ایکس100 در مگاموتور تولید شده و از ابتدای سال 1393 در همه محصولات سایپا مورد استفاده قرار گرفته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهروز غفاری مدیرعامل مگاموتور با بیان این مطلب که طراحی، نمونه سازی، انجام تست های مربوطه و انبوه سازی موتور جدید M13GS در مگاموتور انجام شده است، اظهار داشت: هدف ما در این طرح، افزایش سطح رضایت مشتری با بالا بردن قدرت و گشتاور موتور و پایین آوردن مصرف سوخت خودرو و همچنین رعایت الزامات استانداردهای یورو4 و استانداردهای بالاتر بوده که با همت و تلاش مهندسان مگاموتور موفق شدیم به این هدف مهم دست یابیم.
    مدیرعامل مگاموتور با اشاره به این که خودروهای سایپا با بیشترین مصرف کننده در سطح کشور جزو اصلی سیستم حمل و نقل در کشور به شمار می آیند، گفت: تلاشمان بر این بوده تا با تولید موتور M13GSکه هم اکنون به تولید انبوه رسیده و از ابتدای سال 1393 بر روی همه محصولات ایکس100گروه سایپا نصب شده است، بتوانیم با افزایش راندمان، کیفیت و همچنین کاهش مصرف سوخت، نقش به سزایی در تامین رضایت مشتری و بالا بردن سطح آن در کشور داشته باشیم.
    وی با اشاره به ویژگی های این موتور گفت: توان موتور جدید تولید شده در مگاموتور در مقایسه با موتورهای قبلی محصولات ایکس100، 12 درصد و گشتاور آن 6.5 درصد افزایش داشته همچنین میزان مصرف سوخت موتور M13GS نیز به میزان 2 درصد در مقایسه با موتورهای پیشین محصولات ایکس100کاهش یافته است.
    غفاری با اشاره به ساختار جدید موتور M13GSگفت: این محصول قابلیت پوشش تمام الزامات یورو4 و یورو 5 را داراست و برای سبک سازی موتور، منیفولد ورودی و درپوش سرسیلندر نیز پلیمری شده اند، طراحی برخی قطعات (5C) شامل بلوک سیلندر، سرسیلندر، شاتون و میل بادامک براساس استانداردهای روز دنیا انجام شده است و همچنین سیستم باز و بسته شدن سوپاپ ها هیدرولیکی شده و به همین دلیل این موتور دیگر نیازی به فیلر گیری ندارد.
    وی همچنین در پایان افزود: ارتقای سیستم سوخت رسانی و تغییر کاتالیست به نوع CCC که پوشش استاندارد بالاتر از یورو4 را نیز شامل می شود از دیگر تفاوت های چشمگیر موتور M13GS با موتورهای قبلی است و در این نوع موتورها برای پوشش استانداردهای آلایندگی جدید از دو سنسور اکسیژن استفاده شده است.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (20th May 2014),حامد59 (20th May 2014)

  5. #4


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اولین خودرو CVT مدیران خودرو در راه ایران
    پرشین خودرو: شرکت چری بعنوان شریک تجاری شرکت مدیران خودرو بزرگترین صادر کننده خودرو در میان برندهای مستقل چینی به خارج از مرزهای این کشور می باشد همچنین شرکت مدیران خودرو نیز به عنوان سومین تولید کننده خودرو در بازار ایران به حساب می آید.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این دو شرکت در سال 2009 قرارداد همکاری مشترک امضاء نمودند که ماحصل این همکاری تولید خودروهای MVM 110 در کلاس A ، 315 هاچ بک و صندوق دار در کلاس B ، 530 در کلاس C وX33 در کلاس SUV است ، که در بازار ایران نیز شناخته شده می باشد.X33 یک خودروی کراس اوور با کارایی بالا و اندازه مناسب است که خانواده های ایرانی طرفدار آن می باشند .
    شرکت مدیران خودرو در آینده ی نزدیک محصول جدید دیگری به نام " New x33 " با دو نوع گیربکس دنده ای واتوماتیک را وارد بازار خواهد نمود . نکته قابل توجه حضور نخستین شاسی بلند با قیمت مناسب و گیربکس CVT در بازار ایران است .
    امروزه داشتن گیربکس CVT برای خودروها به عنوان یک مزیت اصلی به حساب می آید ، پس جا دارد تا در ادامه به ذکر مزایای گیربکسهای CVT بپردازیم.
    مصرف مناسب سوخت، شتاب قابل قبول و پایداری توان موتور، همیشه از مسائل مورد توجه خودروسازان و طراحان موتور بوده است. به همین دلیل صنعت خودروسازی همواره شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای متعدد از گوشه و کنار جهان است. اولین فاکتور مهم در دستیابی به اهداف اصلی یعنی مصرف سوخت پایین، شتاب بالا و پایداری توان موتور، اصلاح طراحی و به کارگیری مکانیزم بهینه در انتقال نیرو از موتور اتومبیل به چرخ‌ها است. از این‌رو طراحی دقیق جعبه‌دنده پس از نحوه کارکرد موتور اتومبیل و قدرت آن، از مهمترین شاخص‌های دستیابی به ایده‌آل‌های دنیای‌خودرو به شمار می‌رود.
    قبل از آشنایی با این نوع جعبه‌دنده‌ها لازم است مکانیزم کارکرد جعبه‌دنده های معمولی و اتوماتیک مورد بررسی قرار بگیرد و ببینیم چه مشکلاتی در آنها وجود دارد که از گیربکس CVT به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.
    هنگامی که خودرو در دنده یک قرار دارد به سرعت به حداکثر دور موتور می‌رسد و در این لحظه است که باید دنده عوض شود. این رویه برای همه دنده‌ها تکرار می‌شود با این تفاوت که فاصله زمانی دستیابی به حداکثر توان موتور و تعویض دنده با دنده قبلی افزایش پیدا می‌کند اما در مقابل در هر دنده خودرو به سرعت بیشتری دست پیدا می کند.
    اولین مشکل در این مکانیزم کاهش و هدر رفتن نیروی موتور در فاصله تعویض هر دنده با دنده بعدی است. مساله بعدی مشکلاتی است که بر سر راه رسیدن به حداکثر گشتاور قرار دارد. هر موتور با توجه به نوع طراحی و قدرتی که دارد در یک دور موتور خاص حداکثر گشتاور و نیروی خود را تولید و به جعبه‌دنده و سپس به چرخ‌ها منتقل می‌کند. به همین دلیل در صورتی که راننده بخواهد از حداکثر توان موتور در دور بالا استفاده کند مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و اگر بخواهد به صورت اقتصادی از توان موتور بهره بگیرد باید مرتب در حال تعویض دنده باشد.
    موضوع دیگری که از مشکلات گیربکسهای معمولی به شمار می‌رود، محدود بودن تعداد دنده‌های آن است. حتماً برای شما پیش آمده است که احساس می‌کنید مثلاً بین دنده یک و دنده دو، جا برای یک دنده خالی است! دلیل این موضوع این است که سرعت و دور موتور در یک حالت خاص به نحوی است که برای یک دنده به اصطلاح سبک بوده و برای دنده قبلی سنگین.
    در نتیجه هر چه تعداد دنده‌ها بیشتر باشد دست راننده برای انتخاب دنده متناسب با سرعت و دور موتور بازتر است، اما اولاً چون جعبه‌دنده‌ها براساس چرخ دنده کار می‌کنند دارای محدودیت هستند و نمی‌توان از یک حد مشخص در آنها دنده تعبیه کرد، ثانیاً در صورتی که تعداد دنده‌ها زیاد باشد مشکلاتی نظیر هدر رفتن نیرو در فاصله زمانی تعویض‌دنده‌ها و عدم راحتی راننده را موجب می‌شود.
    در اینجا است که گیربکسهای اتوماتیک به عنوان راه‌ حل ارائه می‌شوند و به مرور تعداد دنده‌ها در آنها افزایش یافته است، تا آنجا که تا امروز جعبه‌دنده اتوماتیک با 9 دنده توسط شرکت ZF ساخته شده است .
    اما باز هم مشکل کاهش مصرف سوخت و افزایش پایداری توان موتور و هدر رفتن آن در تعویض دنده‌ها به قوت خود باقی است. علت اصلی این موضوع به فاصله زمانی تعویض دنده‌ها بازمی‌گردد که باعث افت و خیز نوسانی دور موتور شده و با ضربه‌ای که هنگام تعویض دنده در اتاق اتومبیل حس می‌شود قابل تشخیص است. در صورتی که بتوان تعداد دنده‌ها را نامحدود در نظر گرفت می‌توان گفت که دامنه نوسانات دور موتور از هر دنده به دنده دیگر ثابت می‌ماند و خودرو در شرایط ایده‌ال حرکت می‌کند. در اینجاست که جعبه‌دنده‌هایی با مکانیزم انتقال نیروی پیوسته معرفی می‌شوند که در واقع فاقد چرخ‌دنده هستند و ضریب دنده در آنها با مفهوم دیگری عنوان می‌شود.
    از دیگر مزایای این جعبه‌‌دنده عدم ضربه‌زدن در هنگام تعویض دنده است. در این حالت میزان سوخت مصرفی ثابت می‌ماند و توان محرکه موتور هدر نمی‌رود. ساخت این جعبه‌دنده‌ها اقتصادی‌تر است، چرا که قطعات متحرک درون آن 25درصد کاهش یافته و عمر آن افزایش پیدا می‌کند. این موضوع همچنین باعث می‌شود روغنی که در این جعبه‌دنده استفاده می‌شود بیشتر کار کند و نیازی به تعویض زودهنگام وجود ندارد.
    برخی افراد بر این باورند که گیربکسهای CVT معایبی هم دارند. در درجه اول برخلاف اینکه هزینه تولید آن پایین است ولی هزینه تعمیر آن دست کمی از جعبه‌دنده‌های اتوماتیک معمولی ندارد. همچنین روغن مورد استفاده در آن نیز از نوع خاصی بوده که کمی گران است. البته این مساله با در نظر گرفتن زمان طولانی کارکرد روغن قابل توجیه است.
    در این گیربکس ها معمولا دور موتور با رسیدن به یک مرز مشخص ثابت می ماند و پس از آن با تغییر نسبت در گیربکس، سرعت افزایش پیدا می کند در حالی که دور موتور ثابت است.
    از آنجایی که صدای موتور در اتومبیل‌هایی که از گیربکسهای CVT استفاده می‌کنند ثابت است، ممکن است برای رانندگانی که به افت و خیز صدای موتور در دورهای مختلف عادت کرد‌ه‌اند، کمی ناراحت‌کننده باشد .
    همچنین افزایش ضریب دنده هیچ نشانه‌ای برای فهم سرنشینان خودرو از این موضوع بر جای نمی‌گذارد و فقط سرعت خودرو با یک دور موتور ثابت افزایش پیدا می‌کند که این موضوع نیز می‌تواند حس غریبی برای راننده در پی داشته باشد.
    گیربکسهای CVT امروزی، مانند سایر جعبه‌دنده‌های اتوماتیک معمولی دارای آپشن‌های رانندگی در برف و رانندگی Sport هستند تا در شرایط مختلف ضریب دنده‌ها را با دور موتور اتومبیل تنظیم کنند .

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (20th May 2014),حامد59 (20th May 2014)

  7. #5


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مشکلات عدیده در ثبت نام فروش فوری ایران خودرو؛
    ظرفیتی که یک ساعته پُر شد و مردمی که موفق به ثبت‌نام نشدند
    پرشین خودرو: همزمان با آغاز دور جدید فروش محصولات ایران خودرو از دیروز در سایت‌ فروش مانند دفعات قبل مردم با مشکلاتی در ثبت نام مواجه‌ شدند و در همان ساعت ابتدایی، ظریفت ثبت نام پُر شد یا به دلیل اخلال در سایت امکان ثبت نام فراهم نشد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هر ساله خرید خودرو در بازار داخلی با حاشیه‌ها و البته موضوعات متعددی روبه رو است که هنوز بدون راه حل مانده است. در حالی طی سال‌های اخیر بازار خرید و فروش خودرو به واسطه اعمال سیاست گذاری نامناسب و البته بلاتکلیفی قیمت گذاری با مشکلات متعددی مواجه شده است که گویا کسب رضایت مشتریان از کمترین اعتبار در نزد شرکت های خودروساز برخوردار است. چرا که علی رغم تمام گلایه‌های مردم مبنی بر کیفیت نامناسب خودروها همچنان این خودروها با همان کیفیت سابق ولی با قیمت بالاتر از سوی خودروسازان به بازار عرضه می شود و اگر استانداردهای جدیدی هم اعمال شود به واسطه مصوبات اجباری است.
    این روزها نیز همانند سال‌های گذشته روال پیش فروش‌های عادی و فوری از سوی شرکت‌های خودروسازی برای تأمین نیاز مشتریان اجراء می شود اما تماس های متعدد مردم حکایت از نارضایتی مردم از روال ثبت نام در این سایت ها دارد چراکه امسال هم مانند دفعات قبل مردم در این پروسه مشکل داشته و کمتر کسی امکان خرید خودرو آن هم با شرایط درج شده در سایت خودروسازان را پیدا کرده است.
    از روز گذشته سایت فروش ایران خودرو باز شده ولی مردم نمی توانند بخاطر اشکالات فنی ثبت نام خود را تکمیل کنند چراکه در مواردی ظرفیت پُر شده است و در مواردی هم که ظرفیت به اصطلاح خالی است متقاضی امکان تکمیل فرم را بخاطر اشکالات فنی پیدا نمی کند.
    بد نیست یادآور شویم پیش فروش و فروش فوری به روش مذکور انتقادات فراوانی را از سوی مجلس و برخی مسئولان به همراه داشته است؛ برخی معتقدند در اکثر مواقع قبل از آنکه مردم اقدام به ثبت نام در سایت فروش کنند "ظرفیت پیش فروش و یا فروش فوری برخی از خودروها تکمیل می شود" و این سرعت در تکمیل ظرفیت قابل تأمل است.
    قطعی نبودن زمان تحویل خودرو و مشخص نبودن قیمت ها را باید دو فاکتور اصلی مشکل آفرین برای مردم در خرید خودرو از شرکت های خودروساز دانست زیرا خودروسازان با وجود آنکه در تنظیم قرارداد پیش فروش فوری خودرو زمان تحویل محصولات را 30 روز اعلام می کنند اما مشتری با تجربه خود و با یک حساب سر انگشتی زمان تحویل خودرو را با بد قولی شرکت حدود 2 و یا دربرخی از موارد تا 3 تخمین می زند.
    علاوه بر این مشتریان در همین فروش های عادی هم باید با توسل به برخی از نمایندگی ها فروش خود را در سایت قطعی کنند زیرا از همان لحظه های آغاز پیش فروش خودرو هجوم نمایندگی ها و البته برخی از روابط ها باعث می شود تا کمتر از یک ساعت سایت فروش بسته شود و مردم عادی به ندرت امکان ثبت نام داشته باشند.
    نمایندگی‌های فروش شرکت های خودروساز "ثبت نام" سایت فروش خودرو را لحظه ای می‌دانند و معتقدند مردم باید برای ثبت نام وقت و البته سرعت زیادی داشته باشند اما آیا فقط فرصت برای ثبت نام کافی است؟
    بابایی مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو محدویت ظرفیت توزیع خودرو را یکی از عوامل بسته شدن سریع سایت فروش می داند و معتقد است:" هر کسی که زودتر برای ثبت نام اقدام کند موفق خواهد شد. البته سازوکارهایی برای جلو گیری از سوء استفاده های احتمالی پیش‌بینی شده است؛ به عنوان مثال در مورد خودروهایی که اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار وجود دارد ارائه کد ملی الزامی است بدین صورت هر مشتری تنها مجاز به خرید یک دستگاه است و بدین وسیله سعی می کنیم با دلال‌بازی برخورد کنیم."
    در حال حاضر مردم در شرایطی اقدام به پیش خرید خودرو می‌کنند که نه زمان تحویل و نه قیمت خودرو ثبت‌نامی شان مشخص نیست البته گاهی خودروسازان هزینه هایی را هم به واسطه نصب استانداردها در خودروهای ثبت نامی بهانه کرده و در نهایت خریداران پس از ماه‌ها انتظار خودرو را با قیمتی خارج از تصور تحویل می ‌گیرند.
    حال بماند که همین خودروهای به ظاهر صفر کیلومتر خود سرشار از ایراد بوده و خریداران مجبورند پس از گذشت چند ماه از تحویل خودروها برای رفع عیوب به نمایندگی ها خودرو ساز مراجعه کنند.
    برخی از خریداران خودرو که این روزها فقط در حال چک کردن سایت فروش شرکت های خودروساز برای آغاز ثبت نام خودروهای مورد نیاز خود هستند، در این ارتباط به تسنیم می گویند: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار آزاد چند ماهی است که منتظر خرید خودرو از طریق سایت فروش شرکت های خودرو ساز هستیم اما هر بار سایت یا پر بوده و یا با اشکال فنی مواجه است به نحوی هم اکنون در بلاتکلیفی قرار داریم.
    این افراد با اشاره به اینکه اکثر نمایندگی با به کارگیری روابط خاص خود خودروها را خریداری کرده و در نهایت در بازار آزاد با چند برابر قیمت به مصرف کنندها می فروشند، می گویند: هر سال این داستان سایت فروش شرکت های خودروساز در حال تکرار است و هیچ تدبیر مناسبی را برای رفع سوء استفاده کنندگان نمی شود.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

  9. #6


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آیا مردم با بازگشت پژو موافقند؟
    پرشین خودرو: نتیجه نظرسنجی برنامه پایش اعلام شد.
    Click here to enlarge

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

  11. #7


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خوش‌بینی قطعه‌سازان فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران
    پرشین خودرو: گویا فرانسوی‌ها برای حضور دوباره در صنعت و بازار خودرو ایران خیز برداشته و می‌خواهند تا تنور ارتباط ایران و غرب گرم است، نان خود را چسبانده و دوباره میهمان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو خاورمیانه و شاید هم دنیا بشوند.
    به گزارش «پرشین خودرو»،پس از آنکه پژویی‌ها خود روانه ایران شده و پای میز مذاکره نشستند و رنو نیز از توسعه فعالیت‌هایش در «جاده مخصوص» خبر داد، حالا قطعه‌سازان فرانسوی نیز خود را آماده سفر به ایران می‌کنند تا در این شرایط، شراکتی دوباره را با ایرانی‌ها آغاز کنند.
    آن طور که انجمن قطعه‌سازان فرانسه حکایت می‌کند، شرایط فعلی (توافق هسته‌ای ایران و غرب و لغو برخی تحریم‌ها)، فرصت مناسبی را برای گرم شدن دوباره روابط با زنجیره خودروسازی ایران به وجود آورده و شرکت‌های قطعه‌ساز فرانسوی باید از این شرایط استفاده لازم را ببرند.
    نه اینکه انجمن قطعه‌سازان فرانسه خبری رسمی از روابط جدید با ایرانی‌ها داده باشد، اما تلویحا تاکید کرده که با بهتر شدن فضای سیاسی و لغو برخی تحریم‌ها، تمایل برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران از سوی فرانسوی‌ها، وجود دارد.
    بنابر خبری که انجمن خودروسازان فرانسه (FAIV) منتشر کرده، معاون این انجمن به نوعی از حضور قطعه‌سازان فرانسوی در ایران و حتی انجام سرمایه‌گذاری مشترک (جوئینت ونچر) خبر داده است.
    بر این اساس، انجمن تامین کنندگان صنایع خودروی فرانسه بر این باور است که گرم شدن روابط میان ایران و غرب به اعضای این انجمن اجازه داده است تا با این کشور دوباره ارتباط برقرار کنند.
    در ادامه این خبر آمده که، «پاریس در صنایع مختلف به مدت طولانی روابط تجاری نزدیکی با تهران داشت و تاکنون رابطه خود را با این کشور حفظ کرده است. در واقع، موفقیت مذاکرات در ژنو به فرآیند کمرنگ شدن تحریم‌ها علیه ایران کمک کرده است.»
    نویسنده این خبر اما به همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نیز که در آذر ماه سال گذشته برگزار شد نیز اشاره کرده و گفته: «در اواخر سال گذشته، تهران میزبان کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو متشکل از 170 نماینده از 20 کشور جهان بود.
    آقای آرنود دیوید بیورگارد معاون مدیرعامل و مسوول اجرایی انجمن قطعه‌سازان فرانسه که نمایندگی 16 شرکت فرانسوی را به عهده دارد، دراین کنفرانس شرکت کرد.
    بیورگارد در آن کنفرانس گفت: «فکر می‌کنم، بازدید از ایران فرصتی برای فروشندگان ما بود تا دوباره با صنایع خودرویی ایران و فعالان ایرانی ارتباط برقرار کنند.»
    اظهارات بیورگارد در جریان همایش تهران در حالی است که وی تاکید کرده فرانسوی‌ها درآن سطح نتوانستند هیچ پروژه مشخصی را با ایرانی‌ها توسعه بدهند، زیرا این موضوع در شرایط بین‌المللی وقت، پیچیده بوده است. وی تاکید کرده که در آن زمان، اتفاق ویژه‌ای رخ نداد و فقط تماس‌های دوجانبه برقرار شد.»
    بیورگارد اما حالا امیدوارانه‌تر صحبت کرده و می‌گوید که ‌«اگر صادقانه بگوییم، برقراری رابطه دوباره با ایران می‌تواند به آهستگی یا بسیار سریع پیش رود؛ البته تجربه من این است که ما شاهد یک فرآیند بسیار سریع در سرمایه‌گذاری مشترک با ایرانی‌ها خواهیم بود. از این رو، این مساله می‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد، هرچند در عین حال، شرایط بین‌المللی روشن و شفاف نیست و امیدواریم روشن شود.
    اما موضع انجمن قطعه‌سازان فرانسه برای حضور در ایران در شرایطی است که اوایل هفته گذشته مدیرعامل پژو نیز به ایران آمد و برای همکاری دوباره با ایران خودرو، مذاکراتی را با مدیرعامل این شرکت انجام داد.
    هرچند هنوز قراردادی رسمی میان ایران خودرو و پژو بسته نشده و ابعاد دقیق توافقات دو طرف، مشخص نیست، اما به گفته کارشناسان و منابع آگاه، مذاکرات در سطح خوبی برگزار شد و هم ایران‌خودرویی‌ها راضی بوده‌اند و هم پژویی‌ها. حتی گفته می‌شود که روابط دو طرف پس از دو سال و اندی، دوباره از تابستان امسال از سر گرفته خواهد شد؛ به نحوی که ایرانی‌ها می‌توانند تابستان سال جاری محصولات جدید پژو را به چشم ببینند.
    از آن سو اما رنویی‌ها نیز برای توسعه فعالیت‌های خود در ایران به تکاپو افتاده و قصد دارند با افزایش تیراژ و همچنین عرضه محصولات جدید، از قافله عقب نمانده و سهم خود را در صنعت و بازار خودرو کشور حفظ كنند و حتی رشد دهند. این اتفاق احتمالا در اواسط سال جاری رخ خواهد داد تا رنو با محصولات جدیدش حضور دوباره خود را در ایران تجربه كند.
    هم رنو و هم پژو، در جریان تشدید تحریم‌های بین‌المللی مجبور به ترک ایران و تعلیق فعالیت‌های خود شدند و این در حالی بود که قلبا تمایلی به این کار نداشتند و از همین رو به محض لغو تحریم‌ها، اقداماتی را برای بازگشت دوباره به ایران انجام دادند؛ حالا هم انجمن قطعه‌سازان فرانسه ابراز تمایل کرده تا با سرمایه‌گذاری مشترک و جوئینت ونچر، فعالیت دوباره خود را در ایران از سر بگیرد و همه اینها پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب در ژنو، رخ داد.
    ایران و گروه 1+5 در اواخر آذر ماه سال گذشته پس از سال‌ها، به توافقی 6 ماهه دست یافتند، توافقی که به لغو برخی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از جمله تحریم صنعت خودرو، انجامید.
    پیش از آن و در اوایل تیر ماه سال 92، آمریکایی‌ها خودروسازی ایران را تحریم کرده بودند؛ تحریمی که ابعاد گسترده‌ای داشت و سبب شد بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا (از آمریکایی‌ها گرفته تا اروپایی‌ها و آسیایی‌ها)، روابط خودرویی خود با ایران را به حالت تعلیق درآورند.
    این تحریم، صنعت خودرو ایران را که پیش‌تر در بحران فرو رفته بود، بحرانی‌تر کرد و بعدها مشخص شد آمریکایی‌ها می‌خواسته‌اند بعد از نفت، خودروسازی را به‌عنوان دومین صنعت مهم ایران، به واسطه تحریم‌ها از کار بیندازند. توافق هسته‌ای ژنو اما به داد صنعت خودرو کشور رسید و با لغو تحریم آمریکایی‌ها، مقدمات حضور دوباره شرکت‌های خارجی در ایران فراهم شد. البته کمی قبل از توافق ژنو، اولین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در برج میلاد تهران برگزار و نمایندگان خودروسازان و قطعه‌سازان کشورهای مختلف دنیا در آن حضور یافتند تا فرصت توسعه فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری در این بازار بزرگ خاورمیانه را از دست ندهند. گویا در همان همایش بوده که رایزنی‌هایی میان انجمن قطعه‌سازان فرانسه و قطعه‌سازان ایرانی انجام شده و حالا به مراحل جدی‌تر خود رسیده است.
    در آن زمان انتقادات زیادی مبنی بر اینکه بزرگان خودروسازی دنیا در همایش تهران شرکت نکرده و چینی‌ها پرچمدار آن بوده‌اند، مطرح شد، اما با توجه به اتفاقات اخیر، به نظر می‌رسد خودروسازان و قطعه‌سازان فرانسوی در جریان همان همایش، استارت حضور دوباره در ایران را زده‌اند. به عبارت بهتر، گویا آنها می‌دانسته‌اند تحریم صنعت خودرو لغو خواهد شد و از همین رو خود را به همایش تهران رساندند و مقدمات مهمانی دوباره در ایران برایشان فراهم شود.
    قطعه‌سازان فرانسوی البته پیش‌تر نیز به واسطه حضور رنو، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در ایران انجام داده اند، اما به هر حال تحریم‌ها سبب ضعیف شدن روابط طرفین شده و طبعا توسعه و پیشرفتی هم در این دوران تحریم صورت نگرفته است.
    از طرفی، قطعه‌سازان پژو ارتباطی قوی (مانند رنو) نداشته‌اند و بیشتر این رنویی‌ها بودند که کارهای مشترک با شرکت‌های قطعه‌سازی ایران انجام دادند.
    حالا اما با توجه به موضع جدید انجمن قطعه‌سازان فرانسه، می‌توان به توسعه روابط بسیاری از قطعه‌سازان فرانسوی با طرف‌های ایرانی امیدوار بود. نکته بسیار مهم در مورد این ماجرا این است که مسوولان انجمن قطعه‌سازان فرانسه، خود برای حضور گسترده و توام با سرمایه‌گذاری در ایران، ابراز تمایل کرده‌اند و این نشان از مزیت مناسب بازار خودرو کشور دارد. مشابه این اتفاق البته در مورد پژو و رنو نیز رخ داده، چه آنکه این دو شرکت نیز خود به حضور دوباره در ایران و ازسرگیری روابط شان، ابراز تمایل کرده‌اند.
    به گزارش دنیای اقتصاد، این در حالی است که هم‌اکنون شایعات زیادی در مورد حضور بزرگان صنعت خودرو دنیا (از جنرال موتورز و فورد گرفته تا فولکس واگن)، در ایران بر سر زبان‌ها است اما فعلا حضور فرانسوی‌ها و البته چینی‌ها قطعی به نظر می‌رسد.
    هرچه هست، با توجه به اتفاقات اخیر، در آینده نزدیک شاهد حضور دوباره فرانسوی‌ها در صنعت و بازار خودرو ایران خواهیم بود؛ حضوری که البته باید هوشمندانه از سوی خودروسازان کشور مدیریت شود تا ماجرای تلخ گذشته (قطع ارتباط ناگهانی و بروز بحران تولید) تکرار نشده و روابطی محکم و صد البته توام با انتقال دانش فنی و تکنولوژی به «جاده مخصوص»، برقرار باشد.
    کارشناسان بر این باورند که حضور رقبایی در حد و اندازه‌های خودروسازان و قطعه‌سازان فرانسوی، می‌تواند به رشد و توسعه زنجیره خودروسازی ایران بینجامد، زیرا وقتی رقبای بزرگ در کنار هم باشند، برای حفظ موقعیت خودشان هم که شده، دانش فنی و تکنولوژی روز را در ایران به کار خواهند گرفت.
    به باور کارشناسان، اگر رنو و پژو در حضور دوباره خود، رقبایی اسم و رسم دار را در کنارشان احساس کنند، دیگر نمی‌توانند هر طور که خواستند با ایرانی‌ها رفتار کنند و مثلا ناگهان بگذارند و بروند؛ البته ایران خودرویی‌ها آن‌طور که مدیرعامل شان می‌گوید، شریکی غیر فرانسوی را برای خود دست و پا کرده و این موضوع را نیز به اطلاع رنو و پژو رسانده‌اند تا به نوعی حساب کار برای حضور دوباره در ایران، دست‌شان بیاید.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University