.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 657 از 771 نخستنخست ... 157557607637647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667677707757 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,561 تا 6,570 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6561


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    موتور محصولات سایپا تغییر کرد
    پرشین خودرو: موتور M13GS با راندمان بالاتر و مصرف سوخت کمتر در مقایسه با موتور ایکس100 در مگاموتور تولید شده و از ابتدای سال 1393 در همه محصولات سایپا مورد استفاده قرار گرفته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهروز غفاری مدیرعامل مگاموتور با بیان این مطلب که طراحی، نمونه سازی، انجام تست های مربوطه و انبوه سازی موتور جدید M13GS در مگاموتور انجام شده است، اظهار داشت: هدف ما در این طرح، افزایش سطح رضایت مشتری با بالا بردن قدرت و گشتاور موتور و پایین آوردن مصرف سوخت خودرو و همچنین رعایت الزامات استانداردهای یورو4 و استانداردهای بالاتر بوده که با همت و تلاش مهندسان مگاموتور موفق شدیم به این هدف مهم دست یابیم.
    مدیرعامل مگاموتور با اشاره به این که خودروهای سایپا با بیشترین مصرف کننده در سطح کشور جزو اصلی سیستم حمل و نقل در کشور به شمار می آیند، گفت: تلاشمان بر این بوده تا با تولید موتور M13GSکه هم اکنون به تولید انبوه رسیده و از ابتدای سال 1393 بر روی همه محصولات ایکس100گروه سایپا نصب شده است، بتوانیم با افزایش راندمان، کیفیت و همچنین کاهش مصرف سوخت، نقش به سزایی در تامین رضایت مشتری و بالا بردن سطح آن در کشور داشته باشیم.
    وی با اشاره به ویژگی های این موتور گفت: توان موتور جدید تولید شده در مگاموتور در مقایسه با موتورهای قبلی محصولات ایکس100، 12 درصد و گشتاور آن 6.5 درصد افزایش داشته همچنین میزان مصرف سوخت موتور M13GS نیز به میزان 2 درصد در مقایسه با موتورهای پیشین محصولات ایکس100کاهش یافته است.
    غفاری با اشاره به ساختار جدید موتور M13GSگفت: این محصول قابلیت پوشش تمام الزامات یورو4 و یورو 5 را داراست و برای سبک سازی موتور، منیفولد ورودی و درپوش سرسیلندر نیز پلیمری شده اند، طراحی برخی قطعات (5C) شامل بلوک سیلندر، سرسیلندر، شاتون و میل بادامک براساس استانداردهای روز دنیا انجام شده است و همچنین سیستم باز و بسته شدن سوپاپ ها هیدرولیکی شده و به همین دلیل این موتور دیگر نیازی به فیلر گیری ندارد.
    وی همچنین در پایان افزود: ارتقای سیستم سوخت رسانی و تغییر کاتالیست به نوع CCC که پوشش استاندارد بالاتر از یورو4 را نیز شامل می شود از دیگر تفاوت های چشمگیر موتور M13GS با موتورهای قبلی است و در این نوع موتورها برای پوشش استانداردهای آلایندگی جدید از دو سنسور اکسیژن استفاده شده است.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (20th May 2014),حامد59 (20th May 2014)

  3. #6562


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اولین خودرو CVT مدیران خودرو در راه ایران
    پرشین خودرو: شرکت چری بعنوان شریک تجاری شرکت مدیران خودرو بزرگترین صادر کننده خودرو در میان برندهای مستقل چینی به خارج از مرزهای این کشور می باشد همچنین شرکت مدیران خودرو نیز به عنوان سومین تولید کننده خودرو در بازار ایران به حساب می آید.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این دو شرکت در سال 2009 قرارداد همکاری مشترک امضاء نمودند که ماحصل این همکاری تولید خودروهای MVM 110 در کلاس A ، 315 هاچ بک و صندوق دار در کلاس B ، 530 در کلاس C وX33 در کلاس SUV است ، که در بازار ایران نیز شناخته شده می باشد.X33 یک خودروی کراس اوور با کارایی بالا و اندازه مناسب است که خانواده های ایرانی طرفدار آن می باشند .
    شرکت مدیران خودرو در آینده ی نزدیک محصول جدید دیگری به نام " New x33 " با دو نوع گیربکس دنده ای واتوماتیک را وارد بازار خواهد نمود . نکته قابل توجه حضور نخستین شاسی بلند با قیمت مناسب و گیربکس CVT در بازار ایران است .
    امروزه داشتن گیربکس CVT برای خودروها به عنوان یک مزیت اصلی به حساب می آید ، پس جا دارد تا در ادامه به ذکر مزایای گیربکسهای CVT بپردازیم.
    مصرف مناسب سوخت، شتاب قابل قبول و پایداری توان موتور، همیشه از مسائل مورد توجه خودروسازان و طراحان موتور بوده است. به همین دلیل صنعت خودروسازی همواره شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای متعدد از گوشه و کنار جهان است. اولین فاکتور مهم در دستیابی به اهداف اصلی یعنی مصرف سوخت پایین، شتاب بالا و پایداری توان موتور، اصلاح طراحی و به کارگیری مکانیزم بهینه در انتقال نیرو از موتور اتومبیل به چرخ‌ها است. از این‌رو طراحی دقیق جعبه‌دنده پس از نحوه کارکرد موتور اتومبیل و قدرت آن، از مهمترین شاخص‌های دستیابی به ایده‌آل‌های دنیای‌خودرو به شمار می‌رود.
    قبل از آشنایی با این نوع جعبه‌دنده‌ها لازم است مکانیزم کارکرد جعبه‌دنده های معمولی و اتوماتیک مورد بررسی قرار بگیرد و ببینیم چه مشکلاتی در آنها وجود دارد که از گیربکس CVT به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.
    هنگامی که خودرو در دنده یک قرار دارد به سرعت به حداکثر دور موتور می‌رسد و در این لحظه است که باید دنده عوض شود. این رویه برای همه دنده‌ها تکرار می‌شود با این تفاوت که فاصله زمانی دستیابی به حداکثر توان موتور و تعویض دنده با دنده قبلی افزایش پیدا می‌کند اما در مقابل در هر دنده خودرو به سرعت بیشتری دست پیدا می کند.
    اولین مشکل در این مکانیزم کاهش و هدر رفتن نیروی موتور در فاصله تعویض هر دنده با دنده بعدی است. مساله بعدی مشکلاتی است که بر سر راه رسیدن به حداکثر گشتاور قرار دارد. هر موتور با توجه به نوع طراحی و قدرتی که دارد در یک دور موتور خاص حداکثر گشتاور و نیروی خود را تولید و به جعبه‌دنده و سپس به چرخ‌ها منتقل می‌کند. به همین دلیل در صورتی که راننده بخواهد از حداکثر توان موتور در دور بالا استفاده کند مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و اگر بخواهد به صورت اقتصادی از توان موتور بهره بگیرد باید مرتب در حال تعویض دنده باشد.
    موضوع دیگری که از مشکلات گیربکسهای معمولی به شمار می‌رود، محدود بودن تعداد دنده‌های آن است. حتماً برای شما پیش آمده است که احساس می‌کنید مثلاً بین دنده یک و دنده دو، جا برای یک دنده خالی است! دلیل این موضوع این است که سرعت و دور موتور در یک حالت خاص به نحوی است که برای یک دنده به اصطلاح سبک بوده و برای دنده قبلی سنگین.
    در نتیجه هر چه تعداد دنده‌ها بیشتر باشد دست راننده برای انتخاب دنده متناسب با سرعت و دور موتور بازتر است، اما اولاً چون جعبه‌دنده‌ها براساس چرخ دنده کار می‌کنند دارای محدودیت هستند و نمی‌توان از یک حد مشخص در آنها دنده تعبیه کرد، ثانیاً در صورتی که تعداد دنده‌ها زیاد باشد مشکلاتی نظیر هدر رفتن نیرو در فاصله زمانی تعویض‌دنده‌ها و عدم راحتی راننده را موجب می‌شود.
    در اینجا است که گیربکسهای اتوماتیک به عنوان راه‌ حل ارائه می‌شوند و به مرور تعداد دنده‌ها در آنها افزایش یافته است، تا آنجا که تا امروز جعبه‌دنده اتوماتیک با 9 دنده توسط شرکت ZF ساخته شده است .
    اما باز هم مشکل کاهش مصرف سوخت و افزایش پایداری توان موتور و هدر رفتن آن در تعویض دنده‌ها به قوت خود باقی است. علت اصلی این موضوع به فاصله زمانی تعویض دنده‌ها بازمی‌گردد که باعث افت و خیز نوسانی دور موتور شده و با ضربه‌ای که هنگام تعویض دنده در اتاق اتومبیل حس می‌شود قابل تشخیص است. در صورتی که بتوان تعداد دنده‌ها را نامحدود در نظر گرفت می‌توان گفت که دامنه نوسانات دور موتور از هر دنده به دنده دیگر ثابت می‌ماند و خودرو در شرایط ایده‌ال حرکت می‌کند. در اینجاست که جعبه‌دنده‌هایی با مکانیزم انتقال نیروی پیوسته معرفی می‌شوند که در واقع فاقد چرخ‌دنده هستند و ضریب دنده در آنها با مفهوم دیگری عنوان می‌شود.
    از دیگر مزایای این جعبه‌‌دنده عدم ضربه‌زدن در هنگام تعویض دنده است. در این حالت میزان سوخت مصرفی ثابت می‌ماند و توان محرکه موتور هدر نمی‌رود. ساخت این جعبه‌دنده‌ها اقتصادی‌تر است، چرا که قطعات متحرک درون آن 25درصد کاهش یافته و عمر آن افزایش پیدا می‌کند. این موضوع همچنین باعث می‌شود روغنی که در این جعبه‌دنده استفاده می‌شود بیشتر کار کند و نیازی به تعویض زودهنگام وجود ندارد.
    برخی افراد بر این باورند که گیربکسهای CVT معایبی هم دارند. در درجه اول برخلاف اینکه هزینه تولید آن پایین است ولی هزینه تعمیر آن دست کمی از جعبه‌دنده‌های اتوماتیک معمولی ندارد. همچنین روغن مورد استفاده در آن نیز از نوع خاصی بوده که کمی گران است. البته این مساله با در نظر گرفتن زمان طولانی کارکرد روغن قابل توجیه است.
    در این گیربکس ها معمولا دور موتور با رسیدن به یک مرز مشخص ثابت می ماند و پس از آن با تغییر نسبت در گیربکس، سرعت افزایش پیدا می کند در حالی که دور موتور ثابت است.
    از آنجایی که صدای موتور در اتومبیل‌هایی که از گیربکسهای CVT استفاده می‌کنند ثابت است، ممکن است برای رانندگانی که به افت و خیز صدای موتور در دورهای مختلف عادت کرد‌ه‌اند، کمی ناراحت‌کننده باشد .
    همچنین افزایش ضریب دنده هیچ نشانه‌ای برای فهم سرنشینان خودرو از این موضوع بر جای نمی‌گذارد و فقط سرعت خودرو با یک دور موتور ثابت افزایش پیدا می‌کند که این موضوع نیز می‌تواند حس غریبی برای راننده در پی داشته باشد.
    گیربکسهای CVT امروزی، مانند سایر جعبه‌دنده‌های اتوماتیک معمولی دارای آپشن‌های رانندگی در برف و رانندگی Sport هستند تا در شرایط مختلف ضریب دنده‌ها را با دور موتور اتومبیل تنظیم کنند .

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (20th May 2014),حامد59 (20th May 2014)

  5. #6563


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مشکلات عدیده در ثبت نام فروش فوری ایران خودرو؛
    ظرفیتی که یک ساعته پُر شد و مردمی که موفق به ثبت‌نام نشدند
    پرشین خودرو: همزمان با آغاز دور جدید فروش محصولات ایران خودرو از دیروز در سایت‌ فروش مانند دفعات قبل مردم با مشکلاتی در ثبت نام مواجه‌ شدند و در همان ساعت ابتدایی، ظریفت ثبت نام پُر شد یا به دلیل اخلال در سایت امکان ثبت نام فراهم نشد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هر ساله خرید خودرو در بازار داخلی با حاشیه‌ها و البته موضوعات متعددی روبه رو است که هنوز بدون راه حل مانده است. در حالی طی سال‌های اخیر بازار خرید و فروش خودرو به واسطه اعمال سیاست گذاری نامناسب و البته بلاتکلیفی قیمت گذاری با مشکلات متعددی مواجه شده است که گویا کسب رضایت مشتریان از کمترین اعتبار در نزد شرکت های خودروساز برخوردار است. چرا که علی رغم تمام گلایه‌های مردم مبنی بر کیفیت نامناسب خودروها همچنان این خودروها با همان کیفیت سابق ولی با قیمت بالاتر از سوی خودروسازان به بازار عرضه می شود و اگر استانداردهای جدیدی هم اعمال شود به واسطه مصوبات اجباری است.
    این روزها نیز همانند سال‌های گذشته روال پیش فروش‌های عادی و فوری از سوی شرکت‌های خودروسازی برای تأمین نیاز مشتریان اجراء می شود اما تماس های متعدد مردم حکایت از نارضایتی مردم از روال ثبت نام در این سایت ها دارد چراکه امسال هم مانند دفعات قبل مردم در این پروسه مشکل داشته و کمتر کسی امکان خرید خودرو آن هم با شرایط درج شده در سایت خودروسازان را پیدا کرده است.
    از روز گذشته سایت فروش ایران خودرو باز شده ولی مردم نمی توانند بخاطر اشکالات فنی ثبت نام خود را تکمیل کنند چراکه در مواردی ظرفیت پُر شده است و در مواردی هم که ظرفیت به اصطلاح خالی است متقاضی امکان تکمیل فرم را بخاطر اشکالات فنی پیدا نمی کند.
    بد نیست یادآور شویم پیش فروش و فروش فوری به روش مذکور انتقادات فراوانی را از سوی مجلس و برخی مسئولان به همراه داشته است؛ برخی معتقدند در اکثر مواقع قبل از آنکه مردم اقدام به ثبت نام در سایت فروش کنند "ظرفیت پیش فروش و یا فروش فوری برخی از خودروها تکمیل می شود" و این سرعت در تکمیل ظرفیت قابل تأمل است.
    قطعی نبودن زمان تحویل خودرو و مشخص نبودن قیمت ها را باید دو فاکتور اصلی مشکل آفرین برای مردم در خرید خودرو از شرکت های خودروساز دانست زیرا خودروسازان با وجود آنکه در تنظیم قرارداد پیش فروش فوری خودرو زمان تحویل محصولات را 30 روز اعلام می کنند اما مشتری با تجربه خود و با یک حساب سر انگشتی زمان تحویل خودرو را با بد قولی شرکت حدود 2 و یا دربرخی از موارد تا 3 تخمین می زند.
    علاوه بر این مشتریان در همین فروش های عادی هم باید با توسل به برخی از نمایندگی ها فروش خود را در سایت قطعی کنند زیرا از همان لحظه های آغاز پیش فروش خودرو هجوم نمایندگی ها و البته برخی از روابط ها باعث می شود تا کمتر از یک ساعت سایت فروش بسته شود و مردم عادی به ندرت امکان ثبت نام داشته باشند.
    نمایندگی‌های فروش شرکت های خودروساز "ثبت نام" سایت فروش خودرو را لحظه ای می‌دانند و معتقدند مردم باید برای ثبت نام وقت و البته سرعت زیادی داشته باشند اما آیا فقط فرصت برای ثبت نام کافی است؟
    بابایی مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو محدویت ظرفیت توزیع خودرو را یکی از عوامل بسته شدن سریع سایت فروش می داند و معتقد است:" هر کسی که زودتر برای ثبت نام اقدام کند موفق خواهد شد. البته سازوکارهایی برای جلو گیری از سوء استفاده های احتمالی پیش‌بینی شده است؛ به عنوان مثال در مورد خودروهایی که اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار وجود دارد ارائه کد ملی الزامی است بدین صورت هر مشتری تنها مجاز به خرید یک دستگاه است و بدین وسیله سعی می کنیم با دلال‌بازی برخورد کنیم."
    در حال حاضر مردم در شرایطی اقدام به پیش خرید خودرو می‌کنند که نه زمان تحویل و نه قیمت خودرو ثبت‌نامی شان مشخص نیست البته گاهی خودروسازان هزینه هایی را هم به واسطه نصب استانداردها در خودروهای ثبت نامی بهانه کرده و در نهایت خریداران پس از ماه‌ها انتظار خودرو را با قیمتی خارج از تصور تحویل می ‌گیرند.
    حال بماند که همین خودروهای به ظاهر صفر کیلومتر خود سرشار از ایراد بوده و خریداران مجبورند پس از گذشت چند ماه از تحویل خودروها برای رفع عیوب به نمایندگی ها خودرو ساز مراجعه کنند.
    برخی از خریداران خودرو که این روزها فقط در حال چک کردن سایت فروش شرکت های خودروساز برای آغاز ثبت نام خودروهای مورد نیاز خود هستند، در این ارتباط به تسنیم می گویند: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار آزاد چند ماهی است که منتظر خرید خودرو از طریق سایت فروش شرکت های خودرو ساز هستیم اما هر بار سایت یا پر بوده و یا با اشکال فنی مواجه است به نحوی هم اکنون در بلاتکلیفی قرار داریم.
    این افراد با اشاره به اینکه اکثر نمایندگی با به کارگیری روابط خاص خود خودروها را خریداری کرده و در نهایت در بازار آزاد با چند برابر قیمت به مصرف کنندها می فروشند، می گویند: هر سال این داستان سایت فروش شرکت های خودروساز در حال تکرار است و هیچ تدبیر مناسبی را برای رفع سوء استفاده کنندگان نمی شود.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

  7. #6564


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آیا مردم با بازگشت پژو موافقند؟
    پرشین خودرو: نتیجه نظرسنجی برنامه پایش اعلام شد.
    Click here to enlarge

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

  9. #6565


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خوش‌بینی قطعه‌سازان فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران
    پرشین خودرو: گویا فرانسوی‌ها برای حضور دوباره در صنعت و بازار خودرو ایران خیز برداشته و می‌خواهند تا تنور ارتباط ایران و غرب گرم است، نان خود را چسبانده و دوباره میهمان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو خاورمیانه و شاید هم دنیا بشوند.
    به گزارش «پرشین خودرو»،پس از آنکه پژویی‌ها خود روانه ایران شده و پای میز مذاکره نشستند و رنو نیز از توسعه فعالیت‌هایش در «جاده مخصوص» خبر داد، حالا قطعه‌سازان فرانسوی نیز خود را آماده سفر به ایران می‌کنند تا در این شرایط، شراکتی دوباره را با ایرانی‌ها آغاز کنند.
    آن طور که انجمن قطعه‌سازان فرانسه حکایت می‌کند، شرایط فعلی (توافق هسته‌ای ایران و غرب و لغو برخی تحریم‌ها)، فرصت مناسبی را برای گرم شدن دوباره روابط با زنجیره خودروسازی ایران به وجود آورده و شرکت‌های قطعه‌ساز فرانسوی باید از این شرایط استفاده لازم را ببرند.
    نه اینکه انجمن قطعه‌سازان فرانسه خبری رسمی از روابط جدید با ایرانی‌ها داده باشد، اما تلویحا تاکید کرده که با بهتر شدن فضای سیاسی و لغو برخی تحریم‌ها، تمایل برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران از سوی فرانسوی‌ها، وجود دارد.
    بنابر خبری که انجمن خودروسازان فرانسه (FAIV) منتشر کرده، معاون این انجمن به نوعی از حضور قطعه‌سازان فرانسوی در ایران و حتی انجام سرمایه‌گذاری مشترک (جوئینت ونچر) خبر داده است.
    بر این اساس، انجمن تامین کنندگان صنایع خودروی فرانسه بر این باور است که گرم شدن روابط میان ایران و غرب به اعضای این انجمن اجازه داده است تا با این کشور دوباره ارتباط برقرار کنند.
    در ادامه این خبر آمده که، «پاریس در صنایع مختلف به مدت طولانی روابط تجاری نزدیکی با تهران داشت و تاکنون رابطه خود را با این کشور حفظ کرده است. در واقع، موفقیت مذاکرات در ژنو به فرآیند کمرنگ شدن تحریم‌ها علیه ایران کمک کرده است.»
    نویسنده این خبر اما به همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نیز که در آذر ماه سال گذشته برگزار شد نیز اشاره کرده و گفته: «در اواخر سال گذشته، تهران میزبان کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو متشکل از 170 نماینده از 20 کشور جهان بود.
    آقای آرنود دیوید بیورگارد معاون مدیرعامل و مسوول اجرایی انجمن قطعه‌سازان فرانسه که نمایندگی 16 شرکت فرانسوی را به عهده دارد، دراین کنفرانس شرکت کرد.
    بیورگارد در آن کنفرانس گفت: «فکر می‌کنم، بازدید از ایران فرصتی برای فروشندگان ما بود تا دوباره با صنایع خودرویی ایران و فعالان ایرانی ارتباط برقرار کنند.»
    اظهارات بیورگارد در جریان همایش تهران در حالی است که وی تاکید کرده فرانسوی‌ها درآن سطح نتوانستند هیچ پروژه مشخصی را با ایرانی‌ها توسعه بدهند، زیرا این موضوع در شرایط بین‌المللی وقت، پیچیده بوده است. وی تاکید کرده که در آن زمان، اتفاق ویژه‌ای رخ نداد و فقط تماس‌های دوجانبه برقرار شد.»
    بیورگارد اما حالا امیدوارانه‌تر صحبت کرده و می‌گوید که ‌«اگر صادقانه بگوییم، برقراری رابطه دوباره با ایران می‌تواند به آهستگی یا بسیار سریع پیش رود؛ البته تجربه من این است که ما شاهد یک فرآیند بسیار سریع در سرمایه‌گذاری مشترک با ایرانی‌ها خواهیم بود. از این رو، این مساله می‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد، هرچند در عین حال، شرایط بین‌المللی روشن و شفاف نیست و امیدواریم روشن شود.
    اما موضع انجمن قطعه‌سازان فرانسه برای حضور در ایران در شرایطی است که اوایل هفته گذشته مدیرعامل پژو نیز به ایران آمد و برای همکاری دوباره با ایران خودرو، مذاکراتی را با مدیرعامل این شرکت انجام داد.
    هرچند هنوز قراردادی رسمی میان ایران خودرو و پژو بسته نشده و ابعاد دقیق توافقات دو طرف، مشخص نیست، اما به گفته کارشناسان و منابع آگاه، مذاکرات در سطح خوبی برگزار شد و هم ایران‌خودرویی‌ها راضی بوده‌اند و هم پژویی‌ها. حتی گفته می‌شود که روابط دو طرف پس از دو سال و اندی، دوباره از تابستان امسال از سر گرفته خواهد شد؛ به نحوی که ایرانی‌ها می‌توانند تابستان سال جاری محصولات جدید پژو را به چشم ببینند.
    از آن سو اما رنویی‌ها نیز برای توسعه فعالیت‌های خود در ایران به تکاپو افتاده و قصد دارند با افزایش تیراژ و همچنین عرضه محصولات جدید، از قافله عقب نمانده و سهم خود را در صنعت و بازار خودرو کشور حفظ كنند و حتی رشد دهند. این اتفاق احتمالا در اواسط سال جاری رخ خواهد داد تا رنو با محصولات جدیدش حضور دوباره خود را در ایران تجربه كند.
    هم رنو و هم پژو، در جریان تشدید تحریم‌های بین‌المللی مجبور به ترک ایران و تعلیق فعالیت‌های خود شدند و این در حالی بود که قلبا تمایلی به این کار نداشتند و از همین رو به محض لغو تحریم‌ها، اقداماتی را برای بازگشت دوباره به ایران انجام دادند؛ حالا هم انجمن قطعه‌سازان فرانسه ابراز تمایل کرده تا با سرمایه‌گذاری مشترک و جوئینت ونچر، فعالیت دوباره خود را در ایران از سر بگیرد و همه اینها پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب در ژنو، رخ داد.
    ایران و گروه 1+5 در اواخر آذر ماه سال گذشته پس از سال‌ها، به توافقی 6 ماهه دست یافتند، توافقی که به لغو برخی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از جمله تحریم صنعت خودرو، انجامید.
    پیش از آن و در اوایل تیر ماه سال 92، آمریکایی‌ها خودروسازی ایران را تحریم کرده بودند؛ تحریمی که ابعاد گسترده‌ای داشت و سبب شد بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا (از آمریکایی‌ها گرفته تا اروپایی‌ها و آسیایی‌ها)، روابط خودرویی خود با ایران را به حالت تعلیق درآورند.
    این تحریم، صنعت خودرو ایران را که پیش‌تر در بحران فرو رفته بود، بحرانی‌تر کرد و بعدها مشخص شد آمریکایی‌ها می‌خواسته‌اند بعد از نفت، خودروسازی را به‌عنوان دومین صنعت مهم ایران، به واسطه تحریم‌ها از کار بیندازند. توافق هسته‌ای ژنو اما به داد صنعت خودرو کشور رسید و با لغو تحریم آمریکایی‌ها، مقدمات حضور دوباره شرکت‌های خارجی در ایران فراهم شد. البته کمی قبل از توافق ژنو، اولین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در برج میلاد تهران برگزار و نمایندگان خودروسازان و قطعه‌سازان کشورهای مختلف دنیا در آن حضور یافتند تا فرصت توسعه فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری در این بازار بزرگ خاورمیانه را از دست ندهند. گویا در همان همایش بوده که رایزنی‌هایی میان انجمن قطعه‌سازان فرانسه و قطعه‌سازان ایرانی انجام شده و حالا به مراحل جدی‌تر خود رسیده است.
    در آن زمان انتقادات زیادی مبنی بر اینکه بزرگان خودروسازی دنیا در همایش تهران شرکت نکرده و چینی‌ها پرچمدار آن بوده‌اند، مطرح شد، اما با توجه به اتفاقات اخیر، به نظر می‌رسد خودروسازان و قطعه‌سازان فرانسوی در جریان همان همایش، استارت حضور دوباره در ایران را زده‌اند. به عبارت بهتر، گویا آنها می‌دانسته‌اند تحریم صنعت خودرو لغو خواهد شد و از همین رو خود را به همایش تهران رساندند و مقدمات مهمانی دوباره در ایران برایشان فراهم شود.
    قطعه‌سازان فرانسوی البته پیش‌تر نیز به واسطه حضور رنو، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در ایران انجام داده اند، اما به هر حال تحریم‌ها سبب ضعیف شدن روابط طرفین شده و طبعا توسعه و پیشرفتی هم در این دوران تحریم صورت نگرفته است.
    از طرفی، قطعه‌سازان پژو ارتباطی قوی (مانند رنو) نداشته‌اند و بیشتر این رنویی‌ها بودند که کارهای مشترک با شرکت‌های قطعه‌سازی ایران انجام دادند.
    حالا اما با توجه به موضع جدید انجمن قطعه‌سازان فرانسه، می‌توان به توسعه روابط بسیاری از قطعه‌سازان فرانسوی با طرف‌های ایرانی امیدوار بود. نکته بسیار مهم در مورد این ماجرا این است که مسوولان انجمن قطعه‌سازان فرانسه، خود برای حضور گسترده و توام با سرمایه‌گذاری در ایران، ابراز تمایل کرده‌اند و این نشان از مزیت مناسب بازار خودرو کشور دارد. مشابه این اتفاق البته در مورد پژو و رنو نیز رخ داده، چه آنکه این دو شرکت نیز خود به حضور دوباره در ایران و ازسرگیری روابط شان، ابراز تمایل کرده‌اند.
    به گزارش دنیای اقتصاد، این در حالی است که هم‌اکنون شایعات زیادی در مورد حضور بزرگان صنعت خودرو دنیا (از جنرال موتورز و فورد گرفته تا فولکس واگن)، در ایران بر سر زبان‌ها است اما فعلا حضور فرانسوی‌ها و البته چینی‌ها قطعی به نظر می‌رسد.
    هرچه هست، با توجه به اتفاقات اخیر، در آینده نزدیک شاهد حضور دوباره فرانسوی‌ها در صنعت و بازار خودرو ایران خواهیم بود؛ حضوری که البته باید هوشمندانه از سوی خودروسازان کشور مدیریت شود تا ماجرای تلخ گذشته (قطع ارتباط ناگهانی و بروز بحران تولید) تکرار نشده و روابطی محکم و صد البته توام با انتقال دانش فنی و تکنولوژی به «جاده مخصوص»، برقرار باشد.
    کارشناسان بر این باورند که حضور رقبایی در حد و اندازه‌های خودروسازان و قطعه‌سازان فرانسوی، می‌تواند به رشد و توسعه زنجیره خودروسازی ایران بینجامد، زیرا وقتی رقبای بزرگ در کنار هم باشند، برای حفظ موقعیت خودشان هم که شده، دانش فنی و تکنولوژی روز را در ایران به کار خواهند گرفت.
    به باور کارشناسان، اگر رنو و پژو در حضور دوباره خود، رقبایی اسم و رسم دار را در کنارشان احساس کنند، دیگر نمی‌توانند هر طور که خواستند با ایرانی‌ها رفتار کنند و مثلا ناگهان بگذارند و بروند؛ البته ایران خودرویی‌ها آن‌طور که مدیرعامل شان می‌گوید، شریکی غیر فرانسوی را برای خود دست و پا کرده و این موضوع را نیز به اطلاع رنو و پژو رسانده‌اند تا به نوعی حساب کار برای حضور دوباره در ایران، دست‌شان بیاید.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

  11. #6566


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ساخت لیموزین جدید پوتین با کمک پورشه
    پرشین خودرو: دنیس مانوتاروف، وزیر صنعت و بازرگانی روسیه گفت که تیم مهندسی پورشه «یک خانواده جدید از خودروها برای مقامات رده بالا» در روسیه تولید خواهد کرد.
    به گزراش «پرشین خودرو»، لیموزین جدید و مخصوص ریاست‌جمهوری ولادیمر پوتین روز به روز در حال نزدیک شدن به مرحله تولید است.
    این خط تولید که پروژه کورتاژ نام دارد شامل یک خودروی سدان، یک مینی‌ون و یک SUV است. مدل SUV در شعبه اولیانوسک اتوموبیل ساخته خواهد شد. اولین عضو این خانواده در سال 2017 معرفی خواهد شد.
    وبسایت RG.ru عکس‌هایی مرتبط به این خبر را منتشر کرده است. در این عکس‌ها مدل لیموزین را می‌بینیم که متاسفانه اصلا طراحی جالبی ندارد و بیشتر شبیه یک ترکیب خسته‌کننده و ضعیف از کرایسلر 300 و لینکلن تان کار است.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

  13. #6567


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رقابت دوباره رنو و پژو در ایران
    پرشین خودرو: در روزهایی که خبر از شراکت و همکاری دوباره ایران خودرو و پژو به گوش می‌رسد، رنو به‌عنوان دیگر خودروساز فرانسوی نیز به‌دنبال توسعه فعالیت‌های خود در ایران است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آن طور که دبیر انجمن قطعه‌سازان می‌گوید، رنویی‌ها با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی، از بازدید واحدهای قطعه‌سازی برای سنجش توان تولید آنها خبر داده‌اند.
    ساسان قربانی تاکید می‌کند که خودروساز فرانسوی، همزمان بازدیدهای خود را نیز آغاز کرده و هدفش از این کار، بررسی توان کمی و کیفی قطعه‌سازان ایرانی برای افزایش تیراژ محصولات فعلی رنو و همچنین تولید خودروهای آینده این شرکت در «جاده مخصوص» است.
    به گفته وی، در حال حاضر روزانه بین 200 تا 250 دستگاه تندر-90 در ایران تولید می‌شود و رنو قصد دارد تا قبل از پایان سال‌جاری میلادی، تولید روزانه این خودرو را به 400 دستگاه برساند. قربانی اعتقاد دارد که اقدام تازه رنو نشان‌دهنده تمایل این شرکت برای توسعه فعالیت‌هایش در ایران است، چه آنکه می‌خواهد علاوه‌بر رشد تولید محصولات قبلی (تندر-90 و مگان)، خودروهای جدیدیش را نیز از شهریور ماه روانه خط تولید و بازار کند.
    اظهارات دبیر انجمن قطعه‌سازان در شرایطی است که رنو از تیر ماه سال گذشته با فشار دولت‌های تحریم‌کننده ایران، همکاری با خودروسازان داخلی را به حالت تعلیق درآورد و حالا پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب در ژنو، زمزمه‌های ازسرگیری فعالیت‌های این خودروساز فرانسوی به گوش رسید و گویا به مرحله عمل نیز نزدیک شده است.
    گفته می‌شود افزایش تولید تندر-90، پارس تندر و مگان و همچنین تولید خودروهای جدیدی مانند ساندرو، ون لوگان (F90)، پیکاپ لوگان (U90) نیز جزو دیگر فعالیت‌های آتی رنو در ایران است. همچنین احتمال دارد که رنویی‌ها محصول دیگر خود به نام «داستر» را نیز در ایران به تولید برسانند.
    به گزارش دنیای اقتصاد، به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی توسعه فعالیت‌های رنو در ایران، همکاری دوباره ایران خودرو و پژو باشد، چه آنکه رنویی‌ها نمی‌خواهند در رقابت آینده خود با پژو، قافیه را به هموطن شان ببازند.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (20th May 2014)

  15. #6568


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سهم خارجی‌ها از بازار خودرو ایران چقدر است؟
    پرشین خودرو: 35 درصد کل فروش بازار خودرو ایران در سال گذشته مربوط به خودروهای وارداتی بوده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در سال گذشته 624 هزار و 749 دستگاه خودرو تولید و 78 هزار و 673 دستگاه خودرو وارد کشور شد. میزان خودروی تولیدی در سال 1392 معادل 20 درصد کاهش و در مقابل واردات این محصول 75 درصد افزایش داشته است.
    رشد 75 درصدی واردات خودرو به کشور در سال 1392 سهم خودروهای خارجی از بازار ایران را افزایش داده است به‌گونه‌ای که سال گذشته 35 درصد کل فروش بازار خودروی ایران مربوط به خودروهای وارداتی بوده است.
    براساس برآورد صورت گرفته در این زمینه، با فرض میانگین قیمت 27 میلیون تومانی خودروهای داخلی و میانگین قیمت 153 میلیون تومانی خودروهای خارجی عرضه شده در بازار ایران، ارزش کل خودروهای فروخته شده در بازار ایران در سال 1392 معادل 27 هزار و 308 میلیارد و 307 میلیون تومان بوده است.
    با توجه به تعداد خودروهای تولید و وارد شده به کشور در سال گذشته، معادل 17 هزار و 972 میلیارد و 355 میلیون تومان از کل فروش بازار خودرو در سال 1392 مربوط به خودروهای تولید داخل و معادل 9 هزار و 335 میلیارد و 952 میلیون تومان آن مربوط به فروش خودروهای خارجی بوده است.
    به گزارش ایسنا، بر این اساس در سال 1392 معادل 35 درصد کل فروش بازار خودروی ایران مربوط به خودروهای خارجی عرضه شده در این بازار و 65 درصد بازار نیز در اختیار خودروهای داخلی بوده است.

  16. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ASHKAN-NO (20th May 2014),حامد59 (20th May 2014)

  17. #6569


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رسیدگی به شکایات خودرویی مصرف‌کننگان در 20 روز
    پرشین خودرو: براساس دستورالعمل در حال تدوین شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو ملزم به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مشتریان در مدت زمان حداکثر 20 روز هستند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مدت زمان حداکثر 20 روز را برای رسیدگی به شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است.
    در ماده 25 بند مربوط به وظایف عرضه‌کنندگان خودرو در حوزه فروش در این دستورالعمل آمده است:"عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و وارداتی موظفند نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان را مستقر و اجرا کنند. در این نظام مدت زمان تعیین تکلیف شکایت مصرف‌کنندگان از زمان وصول آن نباید بیش از 20 روز به طول بینجامد".
    تعیین فرصت 20 روزه برای رسیدگی به شکایت خودرویی مصرف‌کنندگان در حالی است که میزان نارضایتی خریداران ایرانی از شرایط فروش خودروهای داخلی و خارجی در کشور بالا است.
    به گزارش ایسنا، تاخیر در تحویل خودرو از بیشترین انتقادات مصرف‌کنندگان به شرایط فروش خودرو در کشور است ضمن آنکه هم‌اکنون برخی از شرکت‌های عرضه کننده خودرو به ویژه شرکت‌های واردکننده فاقد نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان هستند.

  18. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ASHKAN-NO (20th May 2014),حامد59 (20th May 2014)

  19. #6570


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تغییر در راس امداد خودو سایپا
    5 میلیون خودرو سایپا از گارانتی خارج شده است
    پرشین خودرو: بهبود كیفیت خدمات امدادی، افزایش رضایت مشتری و توسعه كسب و كارهای جدید باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های امداد خودرو سایپا قرار گیرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مصطفی وحیدزاده مدیرعامل شرکت سایپایدک، با بیان این مطلب و با تاكید بر ضرورت تقویت خدمات امدادی سایپا، اظهار داشت: طراحی كسب و كارهای جدید باید یكی از اولویت‌های امداد خودرو سایپا باشد؛ چراكه ارائه خدمات بر اساس روش های قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نیست.
    وی که در تودیع و معارفه مدیرعامل امدادخودرو سایپا سخن می‌گفت، اظهار داشت: تلاش برای ارائه خدمات نوین، كسب رضایت مشتریان و افزایش آن و همچنین افزایش سهم خدمات امدادی و خدمت در محل از خدمات پس از فروش، باید سه رویكرد اساسی امداد خودرو سایپا در دوره جدید باشد.
    مدیرعامل سایپایدك گفت: در كنار رویكردهای یاد شده، توجه به نیروی انسانی باید در اولویت برنامه‌های امدادخودرو قرار گیرد. در این راستا انگیزه امدادگران باید افزایش یابد چراكه امدادگر بی انگیزه نمی‌تواند خدمات مناسبی به مشتریان ارائه دهد. در واقع در حوزه منابع انسانی، احترام و توجه همگانی باید مورد توجه باشد.
    وی با تاكید بر اینكه طراحی كسب و كارهای جدید و توجه به مشتریان و ارتباط مستمر با سایپایدك باید در همه برنامه‌ریزی‌های امداد خودرو در اولویت قرار گیرد، افزود: همه باید در برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای منافع گروه خودروسازی سایپا حركت كنیم.
    وحیدزاده افزود: شركت سایپایدك و امداد خودرو وظیفه جذب و نگهداری مشتری را بر عهده دارند و اگر از عهده این وظیفه به خوبی برآیند، موفقیت گروه سایپا تضمین خواهد شد.
    مدیرعامل سایپایدك اضافه کرد: باید مشتریان وفادار را تشویق كنیم و در دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها باید به این مشتریان بیشتر بها داده شود. اصل بر این است كه بتوانیم خدمات با كیفیت ارائه دهیم و رضایت مشتریان را افزایش دهیم.
    پیش از سخنان مدیرعامل سایپایدك، بهزاد پناهی مدیرعامل امداد خودرو سایپا در سخنانی اظهار داشت: نیروی انسانی تنها ثروت و سرمایه یك شركت خدماتی است و بر همین اساس بیشتر از گذشته به این بخش توجه خواهد شد.
    وی افزود: ارتقاء دانش سازمانی و سطح كارشناسی منابع انسانی از اولویت‌های امداد خودرو در این دوره خواهد بود. علاوه بر این نسبت كاركنان عملیاتی و پشتیبانی نیز باید تعریف شود ضمن اینكه كلیه نیروها باید به دانش روز تجهیز شوند.
    مدیرعامل امداد خودرو سایپا با تاكید بر اینكه تمام برنامه‌ها و رویكردهای امداد خودرو باید با برنامه‌ها و استراتژی‌های سایپایدك منطبق باشد و از واگرایی پرهیز شود، افزود: برای امداد خودرو سایپا هیچ ماموریتی بالاتر از امداد و خدمات سیار نیست؛ لذا تمام امكانات و انرژی خود را باید بر روی خدمات و امداد سیار متمركز كنیم و بعد كسب و كارهای مكمل را تعریف کنیم. بر طبق آمار، حدود 5 میلیون خودرو تولیدی سایپا از گارانتی خارج شده‌ است و باید طوری برنامه‌ریزی كنیم كه بخش بزرگی از این 5 میلیون خودرو خدمات امدادی سایپا را دریافت كنند.
    وی با اشاره به شكل گیری كسب و كارهای نوین در امداد خودرو، افزود: كارت نارنجی زمانی می‌تواند برای مشتری ارزش افزوده ایجاد كند كه هم در فروش و هم در قیمت‌گذاری، رضایت مشتری را در بر داشته باشد. مشتری باید خدمات خوب و مطلوب و آسانی را دریافت كند چراكه رضایت مشتری بهترین تبلیغ برای خدمات است.
    پناهی گفت: طراحی خدمت در آینده بر اساس نیازهای مشتری خواهد بود كه این فرآیند در حال انجام است.
    پیش از سخنان پناهی، احمد كرفی، مدیرعامل سابق امداد خودرو در سخنانی اظهار داشت: خدمات امدادی باید مبنای توسعه خدمات پس از فروش باشد، لذا در دورانی كه مسوولیت مدیریت امداد خودرو را بر عهده داشتم با همكاری كاركنان سعی كردیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبكه، بسته خدمت را جاری كنیم.
    وی ادامه داد: در طول دوران خدمت در امداد خودرو تلاش ما بر این بود كه مفهوم خدمت را نهادینه كنیم و خوشحالم كه این خواسته در وجود تك تك كاركنان محقق شده است.
    در پایان این مراسم با اهدای هدایی از زحمات احمد كرفی مدیرعامل سابق امداد خودرو سایپا تشكر و قدردانی شد.

  20. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ASHKAN-NO (20th May 2014),حامد59 (20th May 2014)

صفحه 657 از 771 نخستنخست ... 157557607637647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667677707757 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University