.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت به ایران خودرو رفت+تصاویر
    بهره برداری از پیشرفته ترین مركز تست آلایندگی خودرو
    پرشین خودرو: پیشرفته ترین مركز تست آلایندگی خودرو در خاور میانه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گروه صنعتی ایران خودرو به بهره برداری رسید.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌زمان با بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی ایران خودرو در تهران، آزمایشگاه های تست آلایندگی خودرو براساس استانداردهای یورو4 و یورو5 را نیز افتتاح كرد.
    با نصب و راه اندازی این تجهیزات جدید، گروه صنعتی ایران خودرو به مجموعه کاملی از پیشرفته ترین آزمایشگاه‌های تست آلایندگی خودرو براساس استانداردهای كامل آلایندگی یورو چهار و پنج دست یافت.
    با اجرای این پروژه آزمایشگاه های مركز طراحی و توسعه پلاتفرم ایران خودرو امكان انجام کلیه تست‌های آلایندگی و مصرف سوخت خودرو تا سطح استاندارد یورو چهار و پنج را دارد.
    درحال حاضر مجموعه‌ای از بهترین امکانات تست آلایندگی و مصرف سوخت در اختیار گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است كه مرکز تست آلایندگی خودرو با دو واحد آزمایشگاهی و تست مستقل علاوه بر توانایی انجام تست نوع شش استاندارد (در دمای 7درجه سانتی‌گراد)، قابلیت انجام تست برروی خودروی دیزلی سواری در ایران را دارد.
    همچنین این مجموعه تنها مرکز تست آلایندگی است که با در اختیار داشتن شاسی دینامومتر مخصوص دوام، امکان انجام تست نوع پنج استاندارد مربوط به تست دوام قطعات مرتبط با سیستم کاهنده آلودگی بر روی خودروها را درایران فراهم آورده است.
    پیشرفت و توسعه در زمینه فن‌آوری اندازه گیری میزان آلایندگی خودروها علاوه بر تاثیرگذاری بر كیفیت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، به عنوان یکی از پیش‌نیازهای دست‌یابی به هوای پاک در سطح شهرهای مختلف ایران مطرح بوده و نتایج زیست محیطی ارزش‌مند و رقابت پذیری برای محصولات را به همراه دارد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت علاوه بر افتتاح این آزمایشگاه، از سالن های پرس 3، بدنه 5، رنگ2، موتورسازی3، مونتاژ 4 و مرکز تحقیقات نیز بازدید و از نزدیك وضعیت فرآیند تولید محصولات بزرگ‌ترین خودروسازی خاورمیانه را بازدید كرد.
    نعمت زاده سپس در جلسه ای مشترك با مدیرعامل و دیگر مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو به بررسی مهم­ترین مسائل و مباحث موجود در صنعت خودروسازی پرداخت.
    در این جلسه مدیرعامل، قائم مقام ها و معاونان گروه صنعتی ایران خودرو در بخش های مختلف نظیر تولید، كیفیت، فروش، خدمات پس از فروش، تامین، مالی و ... به ارایه گزارشی از شرایط موجود و تشریح برنامه های آینده این شركت پرداختند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با صراحت و دقت نظر به جزییات هر بخش ورود كرد و نقطه نظرات خود را مطرح و عنوان كرد.
    نعمت زاده بر بخش فروش و حوزه صادرات تاكید بیش تری داشت و به مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو گفت: برای حضور موفق در بازارهای بین المللی نیاز به تولید محصولاتی داریم كه ویژگی و برتری خاصی نسبت به تولیدات رقبا داشته باشد.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    bijanmoradi (7th June 2014),حامد59 (7th June 2014)

  3. #2


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو ناظر شورای رقابت:
    دستورالعمل نهایی قیمت‌ خودرو این هفته اعلام می‌شود
    پرشین خودرو: یک عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه این هفته فرمول نهایی قیمت گذاری خودرو اعلام خواهد شد،گفت: سه سناریو در فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی اعضاء پیشنهاد شده است که در جلسه این هفته این پیشنهادات بررسی و در نهایت فرمول اعلام می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، عیسی امامی با اشاره به اینکه در نهایت پس از مشورت‌ اعضای شورای رقابت با مسئولان مربوطه فرمول نهایی دستور العمل قیمت گذاری خودرو این هفته اعلام خواهد شد، اظهار داشت: البته باید این نکته را متذکر شوم که فرمول قیمت گذاری خودرو در آخرین جلسه شورای رقابت تعیین شده بود اما به دلیل موضع گیری سخنگوی دولت، برای بررسی بیشتر فرمول قیمت‌گذاری اعلام آن به تعویق افتاد.
    وی در رابطه با نظر دولت در مورد فرمول قیمت گذاری خودرو نیز افزود: به اعتقاد دولت قیمت خودرو نباید افزایش پیدا کند و باید در قالب بسته‌های حمایتی مانع افزایش قیمت خودرو در سطح بازار شد.
    این عضو ناظر شورای رقابت در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه شورای رقابت هم به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت خودرو نیست، تصریح کرد: سه سناریو در فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی اعضاء شورای رقابت پیشنهاد شده است که در جلسه این هفته این پیشنهادات بررسی و در نهایت فرمول قیمت گذاری خودرو اعلام خواهد شد.
    امامی با اشاره به اینکه در سناریوی اول قیمت خودرو مطلقا افزایش نخواهد یافت و حتی در برخی از خودروها روند کاهشی قیمت نیز دیده می‌شود، گفت: در سناریوی دوم که به خودروسازان ارائه شده افزایش قیمت خودرو متصور است ولی شیب آن بسیار ملایم خواهد بود.
    وی به تسنیم گفت: چنانچه در سناریوی دوم قیمت محصولات داخلی با افزایش قیمت هم روبه‌رو شوند، این افزایش محسوس نخواهد بود و حقوق تولید‌کنندگان نیز رعایت می‌شود، اما در سناریوی سوم قرار است که با تخصیص ارز دولتی به خودروسازان و همچنین با در نظر گرفتن دیگر حمایت‌های دولتی، قیمت‌ها حتی کاهش هم پیدا ‌کند. البته اجرای این سناریو منوط به تأمین ارز مورد نیاز خودروسازان از سوی دولت و بانک‌ مرکزی است.

  4. #3


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کارشناس صنعت خودرو:
    فقط چینی ها در ایران نمایندگی رسمی دارند
    پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: فقط نمایندگی‌های خودروسازان چینی فعال در ایران دارای نمایندگی رسمی از خودروسازان خارجی هستند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فربد زاوه اظهار کرد: به دلیل شرایط بین‌المللی ارتباط نمایندگی‌های فعال در ایران با خودروسازان بین‌المللی قطع شده است.
    وی با بیان این‌که هم‌اکنون این نمایندگی‌ها محصولاتشان را بیشتر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس جمع‌آوری و وارد می‌کنند، خاطرنشان کرد: ‌این موضوع هزینه‌های واردات نمایندگی‌های فعال در ایران را افزایش داده است.
    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد:‌ در این شرایط تنها استثناء، نمایندگی‌های خودروسازان‌ چینی هستند که محصولاتشان را مستقیما از خودروساز اصلی خریداری و وارد می‌کنند.
    وی به ایسنا گفت: این شرایط به نوعی به نفع خودروسازان‌ چینی است به‌گونه‌ای که این شرکتها می‌توانند محصولاتشان را ارزان‌تر از خودروسازان‌ اروپایی وارد ایران کرده و با خودروسازان اروپایی رقابت کنند.
    زاوه با بیان این‌که مطمئنا در صورت بهبود شرایط بین‌المللی ارتباط واردکنندگان با خودروسازان بین‌المللی مجددا برقرار خواهد شد، تصریح کرد: ‌این موضوع هزینه‌های واردات خودرو را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

  5. #4


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به مناسبت نیمه شعبان آغاز می شود؛
    فروش فوری محصولات ایران خودرو
    پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن عرض تبریك به مناسبت میلاد با سعادت دوازدهمین اختر تابناک ولایت و امامت، امام عصر(عج) و در راستای تامین نیاز مشتریان گرامی، شرایط فروش فوری خرداد ماه خود را آغازمی كند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، گروه صنعتی ایران خودرو با برنامه ریزی لازم جهت عرضه سهم20 درصدی از تولید خودرو به مشتریان حقیقی بصورت فوری، امکان ثبت نام مشتریانی که طی شش ماه گذشته برای اولین بار تصمیم به خرید می گیرند را فراهم كرده است، به­طوری که آن دسته از افرادی که از دهه فجر سال گذشته اقدام به خرید كرده اند، دیگر مجاز به ثبت نام نیستند.
    در این شرایط فروش، ثبت نام هم بر اساس محدوده جغرافیایی آدرس محل سکونت و هم بر اساس کد ملی، محدود است.
    فروش خرداد ماه از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 19 خرداد ماه بر روی سایت فروش اینترنتی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به نشانیwww.ikco.com و یا ikco.iranecar.com فعال می شود.
    هم وطنان می توانند با مراجعه به سایت مذكور و یا یكی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو جهت ثبت نام اقدام نمایند.
    در این شرایط خودروهای گروه وانت، پژو405، پژو206، سمند، پژو پارس و رانا با موعد تحویل 30روزه عرضه می شود.
    همچنین از ویژگی های این شرایط، تنوع رنگ های متفاوت در خودروها و امکان دریافت کارت طلائی گروه صنعتی ایران خودرو با تخفیف ویژه است.

  6. #5


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    Manhart BMW1
    ب‌ام‌و سری1 M135i
    پرشین خودرو: Manhart Racing نام این پروژه را MH1 گذاشته که بر پایه ب‌ام‌و سری1 ساخته شده و توانسته تا حدودی چهره این هاچ‌بک را جذاب‌تر کند. پکیج تیونینگ مَنهارت شامل تغییرات استایل و ارتقاء فنی است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، پیشرانه 3لیتری شش سیلندر توربوشارژردار این خودرو پس از بهینه‌سازی‌ها و افزایش 85 واحدی توان و 110 واحدی گشتاور اکنون 405 اسب‌بخار نیرو و 560 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که بخش اعظم این نتیجه به دلیل استفاده از یک ACU اضافه و سیستم اگزوز اسپرت کامل حاصل شده است. ظاهر MH1 با رنگ سیاه مات پوشیده شده و انعکاسی مانند آلومینیوم سابیده شده دارد که در نوع خود بسیار زیباست، همچنین برخی تزئینات زرد در رکاب‌ها، لبه‌ سپرها و کالیپرهای ترمز جلب توجه می‌کنند. حال که صحبت از ترمز شد لازم به ذکر است دیسک‌هایی به ابعاد 32 ˣ380 میلی‌متر توسط 8 پیستون در جلو و 4پیستون در عقب وظیفه توقف MH1 را بر عهده دارند که این مجموعه در پسِ رینگ‌های 19 اینچی شش پره دوشاخه همرنگ با بدنه قرار گرفته‌اند و لاستیک‌های میشلن سوپر اسپرت مکمل آن‌ها هستند. اما بهینه‌سازی‌های فنی به همین جا ختم نمی‌شود چراکه فنرهای جدید کارخانه KW و دیفرانسیل LSD (دیفرانسیل مکانیکی با قابلیت لغزش محدود) محصول Quaife در زیر خودرو به هندلینگ بهتر آن کمک می‌کنند. درون کابین نیز از چرم آلکانترا به رنگ مشکی و دوخت زرد استفاده شده و صندلی‌ها با مدل ب‌ام‌و Performance تعویض شده‌اند.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  7. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    KIAN FAR (9th July 2014),حامد59 (11th June 2014)

  8. #6


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فضای داخلی MLC لو رفت
    پرشین خودرو: از امروز به بعد تنها کنجکاوی ما راجع به مدل مرسدس‌بنز MLC (C292) تنها طراحی خارجی آن خواهد بود زیرا عکس‌های اتاقک این مدل منتشر شده‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این دو عکس توسط یک عکاس جاسوسی مقیم اشتوتگارت (جایی که نمونه اولیه خودرو در حال تست شدن است) گرفته شد.
    گزارشات اخیر نشان می‌دهند که نام این مدل هنگام تولید، همانطور که انتظار می‌رفت، MLC نخواهد بود بلکه کوپه کلاسM یا کوپه ML برای آن در نظر گرفته شده است و البته این گزارشات هنوز رسمی نیستند و نمی‌توان خیلی به آنها اتکا کرد.
    این مدل که بر اساس کانسپت کوپه SUV مرسدس طراحی شده، با هدف دزدیدن بخشی از مشتریان نسل دوم ب‌ام‌و X6 عرضه خواهد شد. X6 تنها رقیب این مدل و در واقع اولین خودرویی که سگمنت «SUV کوپه پنج در» را شروع کرد محسوب می‌شود.
    همانطور که می‌بینید، MLC ازهمان کنسول مرکزی مرسدس‌بنز کلاسM فیس‌لیفت (W166) استفاده می‌کند.
    گزارشات مختلفی ادعا می‌کنند که تقریبا تمام گزینه‌های موتور این مدل از یک جعبه‌دنده جدید 9G-Tronic استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود که این مدل به طور رسمی در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت 2015 معرفی شود.

  9. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    KIAN FAR (9th July 2014),حامد59 (11th June 2014)

  10. #7


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروسازی ایران با چه کشوری قابل‌مقایسه است؟
    پرشین خودرو: مقایسه خروجی صنعت خودرو ایران به‌عنوان صنعتی چهل و هفت‌ ساله، با برخی خودروسازان آسیایی كه بعضا جوان‌تر از خودروسازی کشورمان هستند، سال‌ها است مورد بحث مردم و مسوولان است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، صنعت خودرو ایران در حالی پنجمین دهه از حیات خود را می‌گذراند كه در طول این زمان شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشته است.
    طی زمان یاد شده، بیشترین چشمداشت مشتریان از این صنعت تحویل خودرو مناسب پس از ماه‌ها انتظار در صف خرید بوده است. این انتظار برای تحویل خودرویی با امكانات ابتدایی، با ظهور خودروسازانی از آسیا كه توانستند بازار خودرو دنیا را تحت‌تاثیر خود قرار بدهند تغییر یافت و مطالبات مشتریان به كیفیت و تنوع خودروهای تولیدی نیز معطوف شد.
    بنابراین می‌توان گفت در سال‌هایی كه صنعت خودرو ایران در حال پیدا كردن خود بود،‌ خودروسازان نوظهور آسیایی با پیشرفتی چشمگیر برای محصولات خود در بازارهای جهانی سهمی پیدا كرده بودند و همین موضوع هم آغازگر مقایسه‌ها میان صنعت خودرو ایران و این دست خودروسازان شد.
    عمده مقایسه‌هایی كه میان محصولات تولید شده در صنعت خودرو كشورمان با خودروهای تولید شده در كشورهایی مانند چین، كره جنوبی یا همسایه شمال غربی ایران انجام می‌شود، حول محورهایی مانند كیفیت، تنوع، پیشرفت سریع در تولید خودرو با تكیه به تكنولوژی روز دنیا، قیمت پایین و مسائلی مانند اینها خلاصه می‌شود.
    به عقیده كارشناسان ریشه انجام چنین مقایسه‌هایی از سوی مشتریان یا برخی مسوولان به كیفیت نامطلوب تولیدات خودروسازان، قدیمی بودن آنها، قیمت بالا و باز شدن دید مشتریان بازار خودرو كشور نسبت به تكنولوژی‌های روز دنیا در تولید خودرو بازمی‌گردد.
    صنعت خودرو در برخی از کشورهای آسیایی به سرعت در حال رشد است و خودروسازان در این كشورها با سرعتی زیاد در حال دستیابی به تكنولوژی‌های جدید در تولید خودرو هستند، اما واقعیتی كه از نظر كارشناسان در رابطه با صنعت خودرو كشورمان وجود دارد این است كه آنها پس از گذشت سال‌ها نتوانسته‌اند خود را با سرعت رشد تكنولوژی تولید در دنیا وفق دهند و به نوعی از تحولات نوین خودروسازی جا مانده‌اند.
    حال این سوال مطرح است که با توجه به رشد صنعت خودرو در آسیا، می‌توان خودروسازی کشورمان را با صنایع خودروسازی در این قاره به صورت منطقی مورد مقایسه قرار داد؟
    كارشناسان در پاسخ به این سوال عقیده دارند اصولا هر مقایسه‌ای در رابطه با این موضوع، اگر قصد دقیق شدن در جزئیات را داشته باشد نادرست خواهد بود؛ زیرا شرایط هیچ کشوری شبیه به دیگری نیست.
    به عقیده كارشناسان برای انجام مقایسه‌ای منطقی‌تر در رابطه با موضوعی مانند صنعت خودرو، می‌توان بر كلیات تكیه كرد و با توجه به شرایط عمومی به مقایسه پرداخت؛ اما لازمه انجام چنین مقایسه‌ای هم در نظر گرفتن شباهت‌ها و تفاوت‌ها است.

    در شرایط دشوار كار كرده‌ایم
    مشاور انجمن خودروسازان، یكی از مخالفان مقایسه خودروسازی در ایران با خودروسازان نوظهوری است كه در كشورهایی مانند چین مشغول فعالیت‌اند.
    داوود میرخانی رشتی عقیده دارد برای انجام مقایسه‌ای صحیح میان خودروسازی ایران و دیگر كشورها، نیاز است از زوایای مختلف به این موضوع نگاه شود تا مقایسه انجام شده همه‌جانبه و جامع باشد نه یك طرفه.
    میرخانی به دنیای اقتصاد می‌گوید: اگر می‌خواهیم مقایسه‌ای میان خودروسازی ایران و مثلا چین انجام دهیم بهتر است شرایط سیاسی و اقتصادی این دو كشور را هم بایكدیگر مقایسه كنیم.
    مدیرعامل سابق ایران‌خودرو شكوفایی چین در خودروسازی را مدیون حركت این كشور به سمت اقتصاد آزاد می‌داند و می‌گوید: چین با پیش گرفتن خط‌مشی اقتصاد آزاد توانست سرمایه‌گذاران خارجی را در تمام صنایع خصوصا صنعت قطعه و خودرو به خود جذب كند و پس از مدتی هم دانش فنی تولید خودرو را از آنها به دست آورد.
    از نگاه میرخانی رشتی با وجود حركت بسیاری از كشورها به سمت اقتصاد آزاد و تجربه‌های خوبی كه در این رابطه وجود دارد، همچنان 80 درصد از اقتصاد كشور ما در دست دولت است.
    در چنین اقتصادی، مدیران در صنعتی مانند خودرو به صورت مستقیم از سوی دولت انتخاب می‌شوند در نتیجه انجام مقایسه میان این مدل از خودروسازی و مدلی كه در دنیا جریان دارد از نگاه میرخانی اشتباه است.
    تركیه، به‌عنوان همسایه ایران و كشوری كه كمی دیرتر از ایران وارد چرخه خودروسازی شد، در حال حاضر به دلیل وجود شركایی از اروپا و آمریكا، از نظر كیفی در سطح بالاتری از كشورمان قرار دارد. هرچند تیراژ تولید در ایران تا پیش از بحران تولید بیشتر از تركیه بود، اما بر اساس آمار تولید خودرو در سال 2013 تركیه از نظر تیراژ تولید هم از ایران پیشی گرفت. طی سال 2013 تركیه با تولید یك میلیون و 125 هزار خودرو، چهار سكو بالاتر از ایران با تولید ششصد و 26 هزار دستگاهی قرار گرفت.
    میرخانی در رابطه با تركیه نیز به‌عنوان كشوری كه هر از گاهی كیفیت محصولات تولیدی آن با ایران مقایسه می‌شود می‌گوید: تركیه زمانی كه آغاز به كار كرد برای سرمایه‌گذاران خارجی فرش قرمز پهن كرد و قطعه‌سازان و خودروسازان بزرگ دنیا در این كشور سرمایه‌گذاری كردند، در نتیجه حالا صنعتگران ترك در زمینه تولید قطعه با قیمت و كیفیت مناسب بسیار جلوتر از قطعه‌سازان ایرانی هستند.
    یك كارشناس مسائل اقتصادی نیز عقیده دارد پایه‌های صنعت خودرو در تركیه به دلیل همكاری با خودروسازان بزرگ دنیا نیرومندتر از ایران است.
    سعید لیلاز در این رابطه می‌گوید: تركیه از نظر سیاسی نیز همیشه جزو بلوك غرب بوده و همین موضوع هم كمك بزرگی به تركیه برای گذار به عصر صنعتی بود پس نمی‌توان شرایط ایران و تركیه را با یكدیگر مقایسه كرد؛ زیرا كشور ما همواره به مستقل بودن اهمیت داده است.
    در ادامه گفت‌وگو با میرخانی رشتی، او شرایط كار در فضای كسب‌و‌كار كشور را در دوره‌های مختلف به شوره‌زار تشبیه می‌كند و می‌گوید: نمی‌توان رشد و باردهی درختی كه نور كافی و خاك مناسب دارد را با درختی كه از این شرایط برخوردار نیست مقایسه كرد.
    میرخانی عقیده دارد شرایط سیاسی و اقتصادی كشورهایی كه خودروسازان نوظهور از آنها سر بر آورده‌اند با شرایط كشورمان اصلا قابل‌مقایسه نیست. او می‌گوید مدیران خودروساز در ایران نه بی‌تجربه‌اند و نه بی‌استعداد، بلكه فضای كسب‌و‌كار مناسب ندارند. او این فضای كسب‌و‌كار را برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز مناسب نمی‌داند.

    دولت، سدی پیش روی صنعت خودرو ایران
    بحث حمایت دولت‌ها از خودروسازی و تاثیرگذاری بر رشد و بالندگی آنها موضوع مهمی در مقایسه صنعت خودرو ایران با دیگر خودروسازها است. همان‌طور كه كارشناسان پیش از این اشاره كردند، دولت‌ها با فراهم آوردن فضای مناسب، رشد و شكوفایی را برای صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو در كشورهایشان فراهم آوردند.
    دولت‌های مختلف در ایران نیز همواره حامی خودروسازان بوده‌اند، اما نكته‌ای كه در رابطه با این حمایت‌ها بسیار مهم به نظر می‌رسد این است كه این حمایت‌ها نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نشده‌اند؛ بلكه باعث درجا زدن این صنعت شده‌اند.
    برای مثال در حالی كه كشوری مانند تركیه از سال 2008 به بعد، هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنعت خودرو كشورش را با معافیت 100 درصدی همراه كرد و كشور چین نیز مانع از دخالت دولت در مسائل فروش خودرو با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب و سیاست‌گذاری‌های صحیح شد تا به این واسطه مانع دلالی‌گری شود، دولتی بودن صنعت خودرو در ایران و وجود تعرفه‌های بالا برای واردات، رقابت‌پذیری در صنعت خودرو را بی‌معنا كرده است.
    یك اقتصاددان در این رابطه عقیده دارد مهم‌ترین مشكل صنعت خودروی ایران كه باعث جا ماندن آن از تكنولوژی روز دنیا در تولید خودرو شده است، رقابتی نبودن این صنعت است. موسی غنی‌نژاد مقایسه صنعت خودرو با خودروسازان كشورهای دیگر را از این نظر كه مقایسه بر سر یك محصول خاص است، درست می‌داند، اما از نظر فضای موجود برای كار، چنین مقایسه‌ای را نادرست ارزیابی می‌كند.
    غنی‌نژاد می‌گوید: بازار بسته‌ای كه همیشه از سوی دولت برای خودروسازان فراهم بوده، برای مدت‌ها انگیزه تولید خودرو با كیفیت و رقابتی را از خودروسازان گرفت.
    او در ادامه عقیده دارد هنوز هم با وجود رشد واردات خودرو به كشور، خودروسازان نگرانی بابت رقابت ندارند؛ زیرا خودروهای وارداتی فعلی، از نظر قیمت و كلاس، در رده خودروهای داخلی نیستند. غنی‌نژاد در نهایت عقیده دارد ما هیچ‌گاه فضای باز اقتصادی را كه برای مثال در چین ایجاد شد برای تولیدكنندگان فراهم نكردیم تا خودروسازان برای رشد خود تلاش كنند.
    لیلاز نیز در این زمینه می‌گوید: ما هم در اعمال سیاست‌های كلان اقتصادی و ارتباط با سایر كشورها خوب عمل نكرده‌ایم و هم در سیاست‌گذاری داخلی اشتباهات زیادی داشته‌ایم.
    این كارشناس مسائل اقتصادی عقیده دارد در چنین شرایطی نمی‌توان با انجام مقایسه‌هایی سطحی از خودروساز یا فعال اقتصادی كه عملا عوامل اجرایی هستند انتظار داشت مانند چیزی كه در دنیا مشاهده می‌كنیم عمل كنند و سیاست‌های دولت را نادیده گرفت.

  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (11th June 2014)

  12. #8


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو شیراز(3)
    رونمایی سدان بریلیانس در شیراز

    پرشین خودرو: سایپایی‌ها امسال به دست پر به شیراز آمده‌اند 6 محصول جدید را در این نمایشگاه رونمایی و معرفی کردند. یکی از این محصولات سواری، H230 نام دارد. این خودرو دومین محصول ببریلیانس در بازار ایران خواهد بود.
    به گزارش خبرنگار«پرشین خودرو»، این محصول در حال حاضر به عنوان کوچک‌ترین یدان بریلیانس شناخته می شود که برای اولین بار در آگوست سال 2012 به نمایش درآمد. حال سایپایی‌ها پس از اولین پیش فروش شاسی بلند بریلیانس از این خودرو کوچک در نمایشگاه شیراز پردهبرداری کرده اند.
    این محصول از پیشرانه‌ای 1.5 لیتری نیرو می‌گیر د که توان تولید 103 اسب بخار را دارد و بیشینه گشتاور آن به 143 نیوتن‌متر می رسد. این خودرو با وجود وزن 1265 کیلوگرمی‌اش توان رسین به سرعت 180 کیلومتر را داراست و استاندارد آلایندگی بورو4 را دریافت کرده است. H230 همانند برادران بزرگتر خود به 6 کیسه هوا مجهز شده‌است. این محصول در چرخ‌های جلو به ترمزهای دیسکی خنک شونده مجهز شده در حالی که چر‌خ‌های عقب از ترمزهای کاسه‌ای بهره می گیرند. سیستم های کمکی ABS به همراه EBD نیز به یاری ترمزهای می‌آیند.
    برخی زا امکانات این خودرو شامل آینه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب، سیستم ضد سرقت و ... می‌شود. سایپا عرضه این محصول را احتمالا به نیمه دوم سال جاری و یا سال آینده موکول خواهد کرد. می توان قیمتی حدود 40 میلیون تومان را برای این خودرو پیش بینی کرد.




    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  13. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (11th June 2014)

  14. #9


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    همه چیز درباره تصمیم خودرویی شورای رقابت
    پرشین خودرو: از حدود یک ماه پیش رییس شورای رقابت از آماده بودن فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو خبر داده بود با این حال به دلیل مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو تاکنون این فرمول ابلاغ نشده است و به نظر می‌رسد شورای رقابت در اولین جلسه آتی خود فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو را ابلاغ خواهد کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، البته اخیرا موضع دولت در این زمینه تغییر کرده و سخنگوی دولت در مواضعی جدید اظهار کرد که در نهایت شورای رقابت مسوول قانونی تعیین قیمت خودرو است بنابراین به نظر می‌رسد که فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو در جلسه آتی شورای رقابت ابلاغ خواهد شد.
    در این شرایط دبیر انجمن خودروسازان‌ ایران در پاسخ به این‌که اگر دولت با تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها مخالفت کند، چه خواهد شد؟ اظهار می‌کند: مطمئنا حتی پس از ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری نیز در صورت مخالفت دولت از افزایش قیمت‌ها خودداری خواهیم کرد.
    وی با بیان این‌که در آن صورت دولت باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و فروش خودروها را به خودروسازان پرداخت کند، خاطرنشان می‌کند: ‌میزان ضرر و زیان خودروسازان از ناحیه جلوگیری از واقعی‌سازی قیمت‌ها تاکنون بیش از شش هزار میلیارد تومان بوده است.
    نعمت‌بخش خاطرنشان می‌کند:‌ دولت می‌تواند با پرداخت شش هزار میلیارد تومان ضرر و زیان خودروسازان مانع از افزایش قیمت خودرو شود.
    نزدیک شدن به زمان ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو در حالی است که با توجه به تاکید دولت در زمینه مسوولیت شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو، این شورا مشکلی برای اجرایی کردن نظرات خود نخواهد داشت.
    در این زمینه یک فعال صنعت خودرو به ایسنا می‌گوید: با توجه به مواضع اخیر سخنگوی دولت، نظر شورای رقابت در مورد قیمت خودروها هر چه باشد دولت با آن مخالفت نخواهد کرد.
    مصطفی ممقانی با بیان این‌که براساس تصمیم شورای اقتصاد، خودرو در لیست کالاهای انحصاری قرار گرفته است، خاطرنشان می‌کند: بنابراین طبق قانون مسوولیت تعیین قیمت کالاهای انحصاری از جمله خودرو با شورای رقابت است.
    وی با بیان این‌که پس از ابلاغ نظر شورای رقابت در مورد قیمت خودروها دولت نیز طبق گفته‌های سخنگوی دولت با آن همراهی خواهد کرد، تصریح می‌کند: احتمالا در آینده نزدیک قیمت جدید خودروها ابلاغ خواهد شد.
    نزدیک شدن به زمان ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری و احتمال افزایش قیمت خودروها در حالی است که با قیمت‌های فعلی نیز بازار خودرو در رکود به سر می‌برد. در این شرایط برخی کارشناسان معتقدند افزایش مجدد قیمت خودروها رکود بازار خودرو را تشدید خواهد کرد.
    به گفته فعالان بازار خودرو نمایشگاه‌داران با افزایش قیمت خودروها موافق نیستند زیرا باعث کمتر شدن حجم معاملات خواهد شد.
    با قیمت‌های فعلی نیز خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد و افزایش قیمت‌ها تنها به نفع خودروسازان‌ است زیرا آنها محصولات خود را با قیمت بیشتری عرضه خواهند کرد اما نمایشگاه‌داران از ناحیه کاهش معاملات متضرر خواهند شد.

  15. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (11th June 2014)

  16. #10


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فردیس رضوانی، سخنگوی اصلی AMPA14
    پرشین خودرو: فردیس رضوانی، رییس و مدیرعامل کارخانه رضوانی موتورز به عنوان سخنران اصلی نشست AMPA است. این گردهمایی بیست و ششم آگوست در نیویورک برگزار می‌شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این مراسم که اولین بار در سال 2013 در لندن برگزار شد اکنون به مهم‌ترین نشست نوابغ و علاقه‌مندان دنیای پرینت سه بعدی و تولیدات دیگر برای استفاده در مباحث صنعتی تبدیل شده است.
    آقای رضوانی با موضوع استفاده از پرینت سه بعدی در ساخت سوپرخودرو جدید کارخانه خود یعنی Beast صحبت خواهد کرد. بعد از او نیز مدیرانی از شرکت‌هایی مثل بویینگ، آدیداس، نیو بلنس و ... به سخنرانی خواهند پرداخت.

  17. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (11th June 2014)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University