.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #12


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سهم بازار و تنوع خودروهای کشور اعلام شد؛
    سهم بیشتر برای داخلی‌ها، تنوع بهتر برای خارجی‌ها
    پرشین خودرو: «ترافیک» این روزها همدم وفادار شهرهای بزرگ ایران است، همدمی که البته هیچ ** دل‌خوشی از آن ندارد و همه آرزوی رفتنش را در سر می‌پرورانند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بیشتر آنهایی که در ترافیک گیر می‌افتند، از حجم بالای خودرو در خیابان‌ها گله می‌کنند، حال آنکه خود آنها و خودروهایشان یکی از عوامل همدمی با «ترافیک» هستند.
    حالا انتشار گزارش مربوط به سهم انواع خودرو در ایران نشان می‌دهد خودروهای طبقه متوسط مانند تندر-90 و پژو 405 و تیبا و ام‌ وی ام، بیشترین نقش را در ترافیک ایران دارند و خودروهای لوکس اثری ناچیز در این ماجرا از خود به جا گذاشته‌اند.
    در این گزارش که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تهیه شده، انواع خودروهای داخلی و خارجی حاضر در خیابان‌های کشور به شش دسته قیمتی «کمتر از 20 میلیون تومان»، «20 تا 40 میلیون تومان»، «40 تا 60 میلیون تومان»، «60 تا 80 میلیون تومان»، «80 تا 100 میلیون تومان» و «بالاتر از 100 میلیون تومان»، تقسیم و سهم هر کدام در بازار مشخص شده است.
    گزارش مذکور البته به شش ماه دوم سال گذشته مربوط می‌شود و طبعا اگر آماری از سهم حال حاضر خودروهای کشور تهیه شود، تفاوت‌هایی با این گزارش خواهد داشت.
    هرچه هست، طبق گزارش موردنظر، گروه «زیر 20 میلیونی‌‌ها» 34.5 درصد از کل خودروهای سواری کشور را طی نیمه دوم امسال در اختیار داشته و «20 تا 40 میلیونی‌ها» نیز از سهمی 58.2 درصدی برخوردار بوده‌اند. از سوی دیگر، خودروهایی که عضو گروه «40 تا 60 میلیونی‌ها» هستند، تنها سه درصد بازار را به خود اختصاص داده‌اند و این در شرایطی است که اعضای گروه «60 تا 80 میلیونی»، سهمی 2/2 درصدی را به خود می‌بینند.
    خودروهای «80 تا 100 میلیونی» هم سهمی نیم درصدی در بازار خودروهای کشور طی نیمه دوم سال گذشته داشته‌اند که کمترین سهم در بین 6 دسته قیمتی مورد اشاره، به حساب می‌آید. به‌عبارتی، اعضای این گروه، کمترین نقش را در ترافیک خیابان‌های کشور طی نیمه دوم سال 92 داشته‌اند.
    اما در مورد «خودروهای بالای 100 میلیون تومان» نیز آمارها از سهم 1.6 درصدی آنها حکایت دارند، خودروهایی که گران‌ترین و لوکس‌ترین‌ها در بازار خودرو ایران محسوب می‌شوند.
    با این حساب، بیشترین سهم بازار خودرو کشور در دست «20 تا 40 میلیون تومانی‌ها» است و کمترین سهم نیز به «80 تا 100 میلیونی‌ها» مربوط می‌شود. دسته «20 تا 40 میلیونی»، ترکیبی از محصولات ایران خودرو و سایپا به همراه برخی خودروهای متعلق به بخش خصوصی است، حال آنکه در گروه «80 تا 100 میلیونی‌ها»، خودروهایی مانند مگان و هیوندایی مدل i20، به چشم می‌آیند.
    همچنین آمار منتشره نشان می‌دهد بازار خودروهای سواری ایران در دست خودروسازان داخلی است، چه آنکه حدود 95 درصد خیابان‌های کشور را در نیمه دوم سال گذشته، امثال پراید و پژو 405 و تندر-90 و تیبا و پارس و ام‌وی‌ام اشغال کرده‌اند.
    این در شرایطی است که تنوع خودروهای وارداتی با وجود سهم حدودا پنج درصدی، بیش از داخلی‌ها گزارش شده و این نشان از قدرت انتخاب بالای مشتریان در بازار خودروهای خارجی دارد.
    در مجموع نام 49 خودرو در گزارش مربوط به سهم بازار خودروهای کشور به ثبت رسیده که در این بین می‌توان با مدل‌های مختلفی از برندهای وارداتی مواجه شد. این در شرایطی است که بیشتر خودروهای داخلی با وجود اینکه در اصل یک محصول به‌شمار می‌روند، اما به چند مدل مختلف تقسیم شده‌اند و تفاوت آنها فقط در ظاهرشان است نه مسائل فنی. به عنوان مثال، نام چهار مدل تندر-90 در گزارش منتشر شده به چشم می‌آید که به جز تندر اتومات، سه مدل دیگر فقط به لحاظ ظاهری و نام شرکت تولید‌کننده (ایران خودرو و پارس خودرو) متفاوت از یکدیگرند.
    اما نگاهی بیندازیم به جزئیات سهم بازار خودروهای کشور و ببینیم هر خودرویی چه سهمی در این بازار دارد. بنابر گزارش موجود، خودروهای گروه زیر 20 میلیونی را پرایدها تشکیل داده‌اند و در میان آنها، مدل 131 بیشترین سهم (78.1درصد) را داراست و پراید 141 نیز حائز کمترین سهم (یک درصد) است. در این گروه، پراید 111 نیز 16.1 درصد سهم دارد و مدل 132 هم سهمی 9.4 درصدی را به خود می‌بیند. اعضای این گروه همگی جزو خودروهای کم کیفیت کشور به‌شمار می‌روند، اما چون از قیمت پایین‌تری نسبت به سایر خودروها برخوردار هستند، مشتریانشان بیشتر است.
    به سراغ گروه «20 تا 40 میلیونی‌ها» برویم که توانسته‌اند بیشترین سهم بازار خودروهای سواری کشور را ازآن خود کنند. در این گروه، پژو پارس و پژو 405 به ترتیب 26.4 و 16.9 درصد سهم دارند که در مقایسه با سایر خودروها سهم‌های بیشتری به حساب می‌آید. تیبا، سمند معمولی و رانا نیز به ترتیب 12.1، 10.1 و 8.9 درصد در گروه 20 تا 40 میلیونی‌ها سهم دارند. دیگر مدل سمند به نام EF7 نیز 5.2 درصد سهم را به خود می‌بیند و پژو 206 نیز تنها 9.2 درصد خودروهای این گروه را به خود اختصاص داده که سهم مدل صندوقدار آن بیشتر است. طبق آمار، خودروهای چینی ام‌وی‌ام مدل 110 و ام‌وی‌ام مدل 315 نیز به ترتیب حائز سهمی 1.7 و 3.9 درصدی در گروه «20 تا 40 میلیونی‌ها» شده‌اند. سمند سورن نیز سهمی تنها هفت دهم درصدی در گروه مورد بررسی دارد و در بین تندرهای این گروه نیز، تندر پارس خودرو دارای بیشترین سهم (3.2 درصد) است.
    اما در گروه خودروهای 40 تا 60 میلیونی که پنج عضو دارد و سه درصد سهم بازار خودرو ایران را به خود اختصاص داده، ام‌وی‌ام مدل 530 سهمی بیشتر از سایر اعضا (27.4 درصد) را داراست و تندر-90 اتومات و لیفان مدل 620 نیز پشت سر این محصول قرار گرفته‌اند.
    خودرو چینی جک نیز سهمی 7.3 درصدی و هموطنش ولیکس نیز سهمی 1.7 درصدی را در این گروه به خود می‌بینند.
    اما در گروه بعدی که همان 60 تا 80 میلیونی‌ها باشند نیز با پنج خودرو روبه‌رو می‌شویم که بیشترین سهم را شاسی بلند چینی ام‌وی‌ام مدل X33، داراست. این خودرو سهمی 2/61 درصدی را دارد و این در شرایطی است که رقیب هموطنش لیفان مدل X60، سهمی 28 درصدی را به خود می‌بیند. مگان، پیکانتو و بسترن (خودرو چینی با نام اختصاری B50) نیز به ترتیب 4.2، 3.7 و 2.8 درصد در گروه 60 تا 80 میلیونی‌ها سهم دارند. در مجموع اما خودروهای 60 تا 80 میلیونی سهمی 2/2 درصدی را از کل خودروهای کشور طی نیمه دوم سال گذشته، به خود اختصاص داده‌اند.
    به گزارش دنیای اقتصاد، از این گروه که بگذریم، به دسته خودروهای 80 تا 100 میلیونی می‌رسیم که در آن تنها چهار خودرو به چشم می‌آید و در این بین، هیوندایی مدل i20 بیشترین سهم (39.1) را داراست. ام جی مدل 350 نیز با سهمی 29.6 درصدی پس از i20 قرار گرفته و مگان مدل 2000 سی‌سی و هیوندایی اکسنت هم با 23.2 و 8.1 درصد، باقی سهم این گروه را تشکیل داده‌اند. خودروهای 80 تا 100 میلیونی، در کل تنها نیم درصد از سهم بازار کشور را طی 6 ماه دوم سال گذشته در اختیار داشته‌اند.
    اما سری هم به گروه بالای 100 میلیونی‌ها بزنیم که در بین خودروهای این گروه، هیوندایی سوناتا با 18.1 درصد، بیشترین سهم را دارا است. پس از سوناتا، این هیوندایی النترا و کیا اسپورتیج هستند که به‌ترتیب با 11.4 و 10.2 درصد، صاحب بیشترین سهم در گروه خودروهای بالای 100 میلیون تومان شده‌اند.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    REZA.R (6th August 2014),taher550 (6th August 2014)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University