.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 682 از 771 نخستنخست ... 182582632662672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692702732 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,811 تا 6,820 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6811


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جدول قیمت‌های جدید با 3 درصد کاهش
    پرشین خودرو: پس از اعلام تکدرخاطر رئیس جمهور و اعتراض پارلمان نشینان به قیمت‌های فعلی خودرو، رئیس شورای رقابت از کاهش 3 درصدی قیمت انواع خودروی پراید، تیبا، سمند و پژو 405 خبر می دهد که بر این اساس، می‌توان شاهد کاهش 580 هزار تومانی تا نزدیک به یک میلیون تومانی این نوع خودروها بود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، 18 تیرماه سال جاری بود که سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هفتگی کابینه اعلام کرد که رئیس جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر است. بعد از این اعلام رسمی، دومینوی تکدرخاطرها از قیمتگذاری جدید خودرو از سوی شورای رقابت آغاز شد و بر این اساس، قرار بر این شد که بازنگری مجددی در قیمت های شورای رقابت صورت گیرد.
    در ادامه مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون صنایع و معادن مجلس وارد موضوع شد و شورای رقایت را با ابزارهای در اختیار، مجاب کرد که قیمت‌‌ خودرو باید کاهش یابد.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (20th August 2014),taher550 (30th August 2014)

  3. #6812


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مشاور ارشد رئیس‌جمهور:
    سرکوب قیمت عامل مشكلات خودروسازی
    پرشین خودرو: در روزهایی که نه صنعت خودروی ایران اوضاع کمی و کیفی چندان مناسبی دارد و نه بازار با رونق خرید و فروش روبه‌رو است، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور از بروز «بیماری هلندی» در این صنعت خبر می‌دهد و مشكلات خودروسازی کشور را حاصل سرکوب قیمت خودرو می‌داند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ترکان که با «ایسنا» به گفت‌و‌گو پرداخته، در ادامه به مزیت‌های بندر چابهار برای میزبانی از قطب سوم خودروسازی کشور نیز اشاره کرده و از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی این «قطب» خبر داده است.
    به گفته ترکان، خودروسازی بزرگ‌ترین صنعت ایران به حساب می‌آید که توسط سیاست‌گذاران ناشی، سرکوب شده است. وی تاکید کرده که در دنیا به ازای هر خودروی تولیدی 1.1 نفر شاغل می‌شوند؛ بنابراین وقتی یک میلیون و 600 هزار خودرو در ایران طی سال 90 ساخته شده، معادل یک میلیون و 770 هزار شغل ایجاد شده است.
    ترکان با تاکید بر اینکه سرکوب صنعت خودرو نتیجه بروز بیماری هلندی در اقتصاد کشور است، به نقش تورم در افزایش قیمت خودرو اشاره کرده است.
    به گفته وی، اگر به‌عنوان مثال، قیمت تمام شده‌ یک قطعه خودرو در داخل کشور پنج هزار تومان باشد و قیمت واردات آن هم چهار دلار با احتساب دلار 1200 تومان باشد در کل 4800 تومان تمام می‌شود که تقریبا با قیمت ساخت داخلی برابری می‌کند؛ اما اگر تورم 20درصدی در جامعه اتفاق بیفتد قیمت داخلی که پنج هزار تومان بوده حدود 20 درصد گران‌تر شده و به شش هزار تومان می‌رسد و در صورت ثابت ماندن قیمت ارز، سازنده به این نتیجه می‌رسد که واردات به‌صرفه‌تر است و حالا اگر 20 درصد تورم دوباره به آن اضافه شود آن رقم به 7200 تومان افزایش می‌یابد؛ با احتساب همه این تورم‌ها به این نتیجه می‌رسیم که فاصله بین قیمت تمام شده کالای داخلی و کالای خارجی مشابه خیلی زیاد شده و در آن زمان شکست تولید داخلی در مقابل واردات اتفاق می‌افتد چون سود در واردات است.
    مشاور ارشد رئیس‌جمهور در ادامه گفته که وقتی نرخ دلار به سه هزار و 600 تومان رسید، پژو نیز مجبور شد قطعات چینی را که زمانی با دلار یک هزار و 200 تومانی وارد می‌کرد، با دلار سه هزار و 600 تومانی وارد کند و این یعنی پژو باید سه برابر رقم قبلی هزینه کند. با این شرایط، قیمت خودرو باید افزایش پیدا کند و وقتی دولت اجازه این کار را ندهد، آنجا است که اختلاف و دعوا آغاز می‌شود و می‌گویند خودروسازان داخلی اجحاف می‌کنند.
    ترکان در ادامه با اشاره به رفتار نمایندگان در قبال قیمت خودرو نیز تاکید کرده که برخی از نمایندگان مجلس عوام‌پسندانه حرف می‌زنند، اما به اعتقاد من سرکوبی که در صنعت خودرو و قیمت‌گذاری آن شاهد بودیم، خودروسازان را به فلاکت کشاند و نتیجه کار این شده که الان خودروسازان بدهکارند و قیمت فعلی هم برایشان سودی ندارد و وقتی می‌بینند قیمت پایین است، کیفیت را کاهش می‌دهند.
    مشاور ارشد رئیس‌جمهور، اما در مورد راه‌های خروج صنعت خودرو از وضع فعلی نیز تاکید کرده که خودروسازان داخلی باید تولیدات فعلی را در لیست تولیدات میرا قرار دهند و از طرف‌های تجاری خود آخرین مدل‌ها را وارد کرده و به قیمت‌های جهانی بفروشند؛ البته گرفتاری‌های پیچیده، صنایع خودروی ما را زمین‌گیر کرده و آنها بدهکار و مستاصل هستند و دخالت‌های متعدد سیاسی آنها را بیمار کرده است.
    ترکان در ادامه با اشاره به اینکه می‌توان یک مدل صحیح صنعتی را برای تولید خودرو با درصد ساخت داخل قابل قبول در مناطق آزاد، شروع کرد، گفته که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهند بود و کسی نمی‌تواند در کار آن‌ها دخالت کند و خودروساز خصوصی می‌تواند با قیمت خودش کالاهایش را بفروشد.
    به گفته ترکان، دو منطقه برای تشکیل قطب سوم مطرح شده که یکی «اروند» و دیگری «چابهار» است و هر کدام مزایای خود را دارند؛ چابهار نقطه‌ای است که دسترسی صادرات به آسیای میانه، افغانستان و پاکستان دارد و اروند دسترسی صادرات به کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس و عراق را دارد همچنین اروند از نظر کارگری مزیت دارد، چون نجیب‌ترین کارگران صنعتی ما در اروند هستند.
    به گزارش دنیای اقتصاد، وی در ادامه این را هم گفته که چند شرکت خصوصی با شرکای صنعتی خودشان مذاکره می‌کنند و یکی از طرف‌ها چینی است.
    ترکان ادامه داده که رئیس‌جمهور بر صادرات محور بودن قطب سوم تاکید دارد، چون معتقد است اگر کسی صرفا برای بازار ایران تولید کند، خودش را مقید به کیفیت نمی‌داند.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (20th August 2014),taher550 (30th August 2014)

  5. #6813


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    چند درصد خودروهای سایپا چینی است؟
    پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از هدف گذاری برای حفظ و افزایش میزان تولید خودرو در این گروه خبر داد و گفت: خوشبختانه تلاش های صورت گرفته موجب خروج از بحران و ورود به یک موقعیت با ثبات و پایدار شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سعید مدنی با اشاره به حرکت رو به جلوی گروه سایپا در سال جاری اظهار کرد: به تدریج و با ورود محصولات جدید به چرخه تولید انبوه، شرایط به سمت بهبود حرکت کرده و در آینده با عرضه خودروهای جدید در بازار، شاهد جذب نقدینگی مناسبی در سطح گروه خواهیم بود.
    وی افزود: تلاش می کنیم با بهبود ارتباط خود با شرکت های تولیدکننده قطعات و زنجیره تامین، خطوط تولید خود را پویا و فعال نگه داریم.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر، شرایط سایپا با ثبات و آرامش همراه شده افزود: در قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد شده همواره سعی کرده ایم عمق داخلی سازی این خودروها را افزایش دهیم و با اتخاذ تدابیر لازم به سمتی حرکت کنیم که بخش عمده این خودروها در کارخانه های داخلی تولید شود تا هم کسب و کار درون سازمانی رشد یابد و هم در خصوص قیمت گذاری این محصولات بتوانیم رقابتی عمل کنیم.
    وی همچنین با اشاره به تولید محصولات چینی گفت: همان طور که در گذشته بارها اعلام کردیم، محصولات چینی بخش کوچکی از تولیدات ما را تشکیل خواهند داد و کمتر از 10درصد از خودروهای تولیدی چینی هستند، ضمن اینکه اکثر قریب به اتفاق تولیدات گروه سایپا را برندهای مطرح و شناخته شده و همچنین خودروهای طراحی شده توسط سایپا نظیر پلت فرم SP100 شکل خواهند داد.
    وی تاکید کرد: در حال حاضر، صنعت خودروسازی کشور بیش از هر زمانی نیازمند توجه و اهتمام جدی است زیرا در شرایطی که این صنایع توانسته اند تاحدودی خود را از بحران کامل خارج کرده و با مشقت، تمام سختی ها را پشت سر بگذارند، ایجاد مشکلات بیشتر برای آنها، آن هم از سوی برخی تریبون های داخلی جالب نخواهد بود.
    مهندس مدنی در خاتمه گفت: با توجه به روند فعلی، اطمینان داریم به زودی حرکت ما به سمت پیشرفت قطعی شتاب بیشتری خواهد گرفت و خواهیم توانست به جایگاه مناسبی دست یابیم.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

  7. #6814


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    قیمت جدید محصولات سایپا+درصد کاهش
    پرشین خودرو: پس از تشکیل جلسه بررسی قیمت خودرو که با حضور خودروسازان و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، گروه خودروسازی سایپا قیمت محصولات پرتیراژ خود را با هدف افزایش رضایتمندی هموطنان گرامی کاهش داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در پی برگزاری نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین مدیران عامل شرکت های سایپا و ایران خودرو برگزار گردید پس از بررسی نظرات اعضای جلسه مقرر شد گروه خودروسازی سایپا قیمت محصولات پرتیراژ خودرا کاهش دهد.
    همچنین در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت خودرو کشور بر تلاش و تمرکز بیشتر بر افزایش کیفیت محصولات تاکید و مقرر شد خودروسازان در خصوص ارتقاء کیفیت محصولات خود سرعت و جدیت بیشتری را دنبال نمایند.
    براین اساس سهم افزایش قیمت محصول ایکس 100 مدل 132 SE از افزایش قیمت های اعلامی توسط شورای رقابت 12230000 ریال بود که گروه خودروسازی سایپا با کاهش 50 درصدی این مبلغ 6080000 ریال از قیمت این محصول را کاهش داد.
    همچنین گروه خودروسازی سایپا از مبلغ 12730000 ریال افزایش قیمت محصول سایپا SE 111 چهل درصد به مبلغ 5030000 ریال را کاهش داد .
    گروه خودروسازی سایپا از سهم 12540000 ریال افزایش قیمت محصول سایپا 131 خود نیز 33 درصد بالغ بر 4020000 ریال کاهش داد .
    همچنین قیمت محصول تیبا گروه خودروسازی سایپا که مبلغ 16440000 ریال افزایش یافته بود با کاهش 29 درصدی مبلغ 4730000 ریال کاهش یافت .
    گروه خودروسازی سایپا افزایش رضایتمندی مشتریان ، پاسخگویی به انتظارات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین همراهی با شورای ملی رقابت و دولت تدبیر و امید را هدف خود از کاهش قیمت محصولات اعلام نموده است .
    کاهش قیمت محصولات پرتیراژ از سوی خودروسازان در حالی صورت میگیرد که بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی میانگین نرخ تورم کشور در ماههای گذشته از سال جاری 28.95 درصد بوده است .
    لازم به ذکر است مشتریانی که پس از افزایش قیمت اقدام به خرید نقدی نموده اند مابه التفاوت کاهش قیمت با مبلغ پرداختی خود را به صورت نقدی دریافت خواهند نمود .
    قیمت جدید برخی از محصولات سایپا به شرح جدول زیر اعلام می گردد:

    ردیف
    نام خودرو
    قیمت قبل (ریال)
    قیمت مصوب شورای رقابت (ریال)
    مقدار افزایش قیمت (ریال)
    قیمت جدید کاهش یافته (ریال)
    مقدار کاهش قیمت (ریال)
    درصد کاهش نسبت به افزایش
    1
    سایپا 132 SE با موتور جدید MI3
    189,850,000
    202,080,000
    12,230,000
    196,000,000
    6,080,000
    50
    2
    سایپا 111SE باموتور جدید MI3
    191,700,000
    204,430,000
    12,730,000
    199,400,000
    5,030,000
    40
    3
    سایپا 131SE با موتور جدید MI3
    188,680,000
    201,220,000
    12,540,000
    197,200,000
    4,020,000
    33
    4
    تیبا SX با موتور جدید MI5
    225,390,000
    241,830,000
    16,440,000
    237,100,000
    4,730,000
    29

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

  9. #6815


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پرداخت مابه التفاوت قیمت محصولات ایران خودرو ؛
    اعلام رسمی میزان کاهش قیمت محصولات ایران خودرو
    پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو پس از تشكیل جلسه بررسی قیمت خودرو با اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین نظر شورای ملی رقابت، قیمت برخی محصولات پرفروش خود را با هدف افزایش رضایت هموطنان کاهش داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بعدازظهر دیروز سه شنبه جلسه بررسی و بازنگری قیمت محصولات خودروسازان در كمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودرو سازان برگزار شد و پس از آن گروه صنعتی ایران خودرو اعلام كرد قیمت های افزایش یافته را بر اساس مصوبه تیرماه شورای رقابت كاهش خواهد داد.
    براین اساس سهم ایران خودرو از افزایش قیمت تیرماه در خصوص پژو 405 اس.ال.ایكس 9میلیون و 287هزار ریال افزایش پیدا كرده بود كه این خودروساز با كاهش 71درصدی این مبلغ، 6میلیون و 666هزار ریال از قیمت این خودرو كم كرد.
    همچنین سهم كارخانه از افزایش قیمت خودرو سمند ال.ایكس دوگانه سوز در تیرماه گذشته 14 میلیون و 549 هزار ریال بود كه براساس تصمیم جدید، قیمت این محصول 7میلیون و 943هزار ریال، معادل 54درصد تعدیل پیدا كرده است.
    مدل بنزینی این محصول نیز كه قرار بود 14میلیون و 164 هزار ریال افزایش سهم كارخانه داشته باشد، با 42درصد تعدیل، 6میلیون و 58هزار ریال كاهش قیمت داشته است.
    در جلسه اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیران صنعت خودرو بر تلاش و تمركز بیشتر خودروسازان بر افزایش كیفیت تاكید و مقرر شد خودروسازان پروژه های بهبود كیفیت محصولات را با سرعت و جدیت بیشتری دنبال و اجرا كنند.
    گروه صنعتی ایران خودرو یكی از اهداف خود در این كاهش قیمت را افزایش رضایت مشتریان، پاسخگوئی به انتظارات مجلس شورای اسلامی، همكاری با شورای ملی رقابت و تحقق منویات دولت تدبیر و امید در تحقق برنامه استراتژیک خروج از رکود عنوان کرده است.
    كاهش قیمت برخی محصولات پرفروش از سوی خودروسازان در حالی صورت می گیرد که براساس اعلام رسمی بانک مرکزی میانگین نرخ تورم کشور در ماه های گذشته از سال جاری 28.95 درصد بوده است.
    براساس تصمیم اتخاذ شده در گروه صنعتی ایران خودرو، خریدارانی که در هفته های گذشته سه محصول مذكور را براساس افزایش 5.5درصدی مصوبه شورای رقابت خریداری کرده اند، مابه التفاوت مبلغ پرداختی را دریافت خواهند کرد.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

  11. #6816


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اندونزیایی ها پیشقدم شدند
    راه اندازی خط مونتاژ خودروهای تویوتا در منطقه آزاد ارس
    پرشین خودرو: سفیر اندونزی در ایران گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با رییس کارخانه تویوتا در اندونزی، موافقت مونتاژ خودروهای این شرکت در منطقه آزاد ارس حاصل شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، دیان ویرنگ جوریت روز چهارشنبه در دیدار با رییس هیات مدیره و مدیر عامل این منطقه، با اشاره به تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در ایران افزود: امکان واردات مواد اولیه و لاستیک از اندونزی بدون واسطه وجود دارد.
    وی با بیان این که چای، قهوه و محصولات کشاورزی مهم ترین صادرات اندونزی است، گفت: این کشور در زمینه نفت، گاز و فناوری های نوین به همکاری با ایران نیازمند است.
    رییس هیات مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار با تشریح مزیت های قانونی سرمایه گذاری خارجی در این منطقه گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای صنایع مختلف در ارس فراهم است.
    محسن خادم عرب باغی با بیان این که در منطقه آزاد ارس از هرگونه سرمایه گذاری خارجی با رویکرد صادرات و انتقال تکنولوژی حمایت می شود، افزود: شرکت های فعال در زمینه الکترونیک، نساجی و مونتاژ خودرو می توانند با سرمایه گذاری در ارس، ارزش افزوده قابل توجهی کسب کنند.
    وی با بیان این که اندونزی از نظر وجود باغات میوه بسیار قوی است، ایجاد صنایع تبدیلی به منظور فرآوری محصولات باغی را یکی از زمینه های همکاری عنوان کرد.
    سفیر اندونزی امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید از صنایع فعال منطقه آزاد ارس به این منطقه سفر کرد.
    تویوتا، شرکت خودروسازی ژاپنی و چند ملیتی است که از نظر میزان فروش سومین شرکت خودروسازی جهان به شمار می رود.
    نخستین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ میلادی راه اندازی شد؛ این شرکت اکنون مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز است.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

  13. #6817


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو:
    تولید ون در دستور کار خودروسازان قرار گرفت
    شرکت های خودروسازی آمادگی خود را برای نوسازی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در بخش بار و مسافر(انوع اتوبوس، کامیون و تاکسی) اعلام کردند و مقرر شد تولید ون به طور جدی در دستور کار آنها قرار گیرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اعلام این خبر گفت: در نشست شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، برنامه های صادراتی شرکت های خودروسازی در خصوص خودروهای سبک و سنگین مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرر گرفت و مقرر شد کمیته صادرات طی دو هفته تبیین دقیق سیاست های توسعه صادرات و راهکارهای اجرایی را در دستور کار قرار دهند.
    ساسان قربانی افزود: همچنین به منظور کاهش آلایندگی و مدیریت مصرف سوخت مقرر شد که استفاده از گاز طبیعی در سوخت خودرو های عمومی اولویت داشه باشد.
    وی ادامه داد: در این نشست وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن اشاره به لزوم تولید خودروهای کم مصرف با آلایندگی بسیار کم تاکید کرد که خودروسازان تولید موتور خودرو با تکنولوژی روز دنیا را در اولویت کاری خود قرار دهند.
    قربانی اضافه کرد: از نکات حائز اهمیت در این نشست پیگیری تلفنی مشکلات پیش آمده بر صنعت خودروسازی از سوی وزیر در طول جلسه بود که بعد از هر تماس تلفنی وزیر با مسوولین ارگانها و نهادهای ذیربط وی خبر خوش رفع مشکل را، به اطلاع اعضای شورا می رساند.
    سخنگوی این شورا بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید و یادآوری پیگیری بی وقفه امور تا حل نهایی آن به تمام اعضای شورای سیاست گذاری خودرو تصریح کرد که ضروری است خودرو سازان بی وقفه برای رفع مشکلات تا حصول رضایتمندی كامل مشتریان تلاش کنند و هیچ عاملی نباید مانع تحقق این مهم شود.
    شورای سیاستگذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل گروههای خودروسازی، انجمن خودروسازان و مسوولین مربوط در این وزارتخانه هر دو هفته یکبار برای حل مشکلات این صنعت تشکیل جلسه می دهد.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

  15. #6818


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نامه رئیس مجلس به رئیس جهوری؛
    خرید خودروی خارجی از سوی ریاست جمهوری مغایر قانون است
    پرشین خودرو: رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران خرید خودروی خارجی توسط ریاست‌ جمهوری را مغایر قانون دانست.
    به گزارش «پرشین خودرو»، علی لاریجانی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی خرید خودروی خارجی توسط ریاست‌جمهوری را مغایر قانون دانست.
    متن این نامه به شرح ذیل است:

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی
    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
    بازگشت به رونوشت تصویب‌ نامه هیئت محترم وزیران به شماره 40350/ت50541 هـ مـورخ 15/4/1393، مـوضـوع: «خرید خودرو توسـط نهاد ریاسـت جمـهوری»، متعـاقب بررسـی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صـدر ماده واحده و تبصـره (4) الحاقی به «قـانون نحوه اجراء اصـول هشـتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد.
    بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.
    «نظر به بنـد «الف» مـاده (30) قانون تنظیم بخشـی از مقـررات مالی دولت ـ مصوب 1380ـ ناظر به مجاز بودن دستگاه‌های اجرایی به خرید خودروهای سواری تولید داخل و توجهاً به تبصره ذیل بند «الف» همین ماده که به موجب آن، صرفاً نیروی انتظامی و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مستثنی از شمول ممنوعیت خرید خودروی سواری خارجی بوده و نهاد ریاست جمهوری، مشمول مستثنیات شمارش‌شده در قانون نمی‌باشد، بنابراین، متن مصوبه و مشخصات خودروهای مندرج در جدول مربوط، تا آنجا که ناظر به امکان خرید خودروهای سواری خارجی توسط نهاد ریاست‌جمهوری می‌باشد، مغایر با قانون است.»
    رئیس مجلس شورای اسلامی
    علی لاریجانی

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

  17. #6819


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک کشور، چند قطب سوم خودروسازی!؟
    پرشین خودرو: چند سال اخیر طیف‌های مختلفی از فعالان اقتصادی کشور وعده ایجاد یک شرکت جدید خودروسازی را داده‌اند. نکته جالب آن است که تمام این طیف‌ها نام "قطب سوم خودروسازی" را به طرح‌های خود اطلاق کرده‌اند.
    به گزارش »پرشین خودرو»، در یکی از اولین وعده‌ها برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور، چهار سال پیش (سال 1389) وزیر صنایع و معادن دولت دهم از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خواست شرایط را برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور فراهم کند.
    در آن زمان علی اکبر محرابیان اعلام کرد که سومین قطب خودروسازی ایران در سال 1390 متولد خواهد شد. با این حال اگرچه در همان زمان اقدامات لازم برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفت اما طولانی شدن روند کار و همچنین برخی مشکلات داخلی و خارجی ایجاد شده موجب متوقف شدن روند اجرایی این طرح شد.
    "طرح قطب سوم خودروسازی" وزیر صنایع و معادن دولت دهم تا مرحله مکان‌یابی نیز پیش رفت و استان اصفهان با توجه به وجود شرکت‌های قطعه‌سازی در آن برای این کار انتخاب شد. طرح توجیهی این طرح نیز تهیه شد با این حال سرمایه‌گذاران این طرح نتوانستند درباره ترکیب سرمایه‌گذاران و زمان آغاز روند اجرایی آن به توافق برسند و عملا این طرح تاکنون متوقف مانده است.
    پس از آن نیز سال 1391 محمدحسن شجاعی‌فرد - رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت - از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک کارخانه جدید خودروسازی در کشور خبر داد. وی اعلام کرد که مراحل تجهیز و راه‌اندازی کارخانه جدید خودروسازی کشور با ظرفیت تولید پنج میلیون دستگاه در حال انجام است.
    وی اگرچه رسما اسم "قطب سوم خودروسازی" را به این طرح اطلاق نکرده بود اما تیراژ بالای اعلام شده برای ظرفیت تولید این کارخانه آنرا در جایگاهی بالا در مقایسه با دو قطب فعلی خودروسازی کشور (ایران خودرو و سایپا) قرار می‌داد.
    اگرچه در همان زمان اعلام شده بود اولین محصولات سواری این شرکت خودروسازی جدید در اواخر سال 1393 و در سطح قیمتی 10 تا 12 هزار دلار وارد بازار خواهد شد اما عملا در سال‌های اخیر خبری در رابطه با روند اجرایی این طرح منتشر نشده و به نظر می‌رسد این طرح نیز به سرنوشت طرح قطب سوم خودروسازی دولت دهم دچار شده است.
    پس از آن چند ماه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، اکبر ترکان - مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی - از ایجاد یکی از بزرگترین سایت‌های تولید خودرو در آسیا در منطقه آزاد چابهار در آینده نزدیک خبر داد.
    وی اعلام کرد با راه‌اندازی این خودروسازی انحصار تولید خودرو از دو شرکت خودروسازی "سایپا" و "ایران خودرو" خارج می‌شود و به نوعی به این شرکت جدید عنوان "قطب سوم خودروسازی کشور" اطلاق شد.
    در این شرایط هفته گذشته نیز خبری مبنی بر ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور اما این بار در سمنان منتشر شد. در این زمینه مجتبی رضایی - معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری سمنان - اظهار کرد: خودروسازی فردا که به زودی در استان سمنان راه‌اندازی خواهد شد به سومین شرکت بزرگ خودروساز کشور تبدیل می‌شود.
    البته وی اعلام نکرد که روند اجرایی و راه‌اندازی این کارخانه در چه مرحله‌ای قرار داشته و چه زمانی به تولید خواهد رسید.
    در شرایطی که هم‌اکنون چند طرح مختلف برای ایجاد و راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی کشور اعلام شده است یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مگر یک کشور به چند قطب خودروسازی نیاز دارد؟ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا دو شرکت اصلی خودروسازی و نه بیشتر فعالیت می‌کنند.
    شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - با بیان اینکه در گذشته نیز وعده‌هایی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی کشور داده شده است، خاطرنشان می‌کند: بهتر است به جای وعده‌هایی که معمولا نیز به عمل نمی‌رسند به معایب و ارتقای بهره‌وری دو قطب فعلی خودروسازی کشور پرداخته شود.
    وی ادامه می‌دهد: هم‌اکنون هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند که این موضوع افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده در این شرکتها را به دنبال داشته است.
    آزادی با بیان اینکه هرگونه سرمایه‌گذاری احتمالی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی بهتر است صرف افزایش توان تولید و افزایش بهره‌وری دو قطب فعلی خودروسازی کشور شود، تصریح می‌کند: تجربه کشورهای موفق دنیا در صنعت خودرو نیز نشان داده که معمولا دو شرکت بزرگ خودروسازی برای تحقق اهداف مربوطه در این حوزه مناسب است.
    در این شرایط باید صبر کرد و دید که وعده‌های جدید برای راه‌اندازی "قطب سوم خودروسازی" کشور به چه سرنوشتی دچار خواهد شد و آیا سرانجام طلسم ایجاد سومین قطب خودروسازی کشور شکسته خواهد شد یا خیر؟
    منبع: ایسنا

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

  19. #6820


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تیبا2 به آذربایجان رفت+قیمت
    پرشین خودرو: خودرو تیبا2 با قیمت بیش از 280 میلیون ریال در آذربایجان به فروش می رسد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محصول جدید تیبا 2 که به تازگی توسط شرکت سایپا تولید و روانه بازارهای داخلی شده توانسته در خارج از کشور نیز خودنمایی کرده و نظرها را به خود جلب کند.
    بر اساس این گزارش خودرو تیبا 2 با بهره مندی از مشخصات فنی به روز، زیبایی منحصر بفرد و قیمت رقابتی مناسب توانسته نظر دیگر کشورها را به خود جلب کند و برای اولین بار به کشور آذربایجان صادر خواهد شد.
    گروه خودروسازی سایپا بر اساس رویکرد صادراتی خود در سال های اخیر توانسته شش بار عنوان صادر کننده نمونه و دو بار عنوان صادر کننده برتر کشور را به خود اختصاص دهد و بر همین اساس در تلاش است تا با یافتن بازارهای جدید صادراتی و ارسال محصولات خود علاوه بر ارز آوری، موفق به تکرار این افتخارات شود.
    بر همین اساس با توجه به قیمت مناسب و ظاهر زیبای این خودرو پیش بینی می شود، تیبا 2 از بازار صادراتی مناسبی بهره برده و استقبال خوبی از آن در سایر کشورها شود.
    خودرو تیبا در کشور آذربایجان به صورت نقدی به قیمت 7300 منات معادل 9350 دلار به فروش می رسد که با احتساب دلار 3 هزار تومان قیمتی بالغ بر 28 میلیون تومان داشته و تا کنون ارز آوری مناسبی برای شرکت سایپا در بر داشته است.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    taher550 (30th August 2014)

صفحه 682 از 771 نخستنخست ... 182582632662672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692702732 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University