.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 684 از 771 نخستنخست ... 184584634664674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694704734 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,831 تا 6,840 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6831


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در بین خودروهای 20 تا 40میلیون؛
    پارس تندر صدرنشین شد
    پرشین خودرو: پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو در بین خودروهای 20 تا 40 میلیون تومان رتبه اول جدول را به خود اختصاص داد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، جك 5J اتوماتیك محصول شرکت کرمان موتور در میان خودروهای 40 تا 60 میلیون تومانی صدر نشین شد.
    در بین خودروهای 60 تا 80 میلیون تومان هم لیفان 60X محصول شرکت کرمان خودرو رتبه نخست را کسب کرد.
    بر اساس گزارش شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در تیر ماه 1393 براساس آمار ارائه شده از سوی خودروسازان مجموع خودروهای تولید شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگین نسبت به ماه قبل با کاهش 8.6 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی 58.3 درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل كشور مختص خودروهای سبك (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.
    گروه سبك:
    در بخش سواری شاهد افت 6.1 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم كه کاهش تولید خودروهای تندر 90 ایران خودرو ، پارس تندر و رانا از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی می باشد. از دیگر نكات مهم و حائز اهمیت در مورد تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید مجدد خودروهای لیفان (1800) 620 و ام وی ام110 اشاره نمود.
    با توجه به کاهش تولید خودروهای سواری در تیر ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نیز نسبت به ماه قبل 3.9 درصد تنزل یافت،
    از بین 22 مدل خودرو بازرسی شده 16 مدل در سطح كیفی خیلی خوب و 6 مدل دیگر نیز در سطح كیفی خوب قرار گرفته‌اند.
    همانطور كه در جدول رده‌بندی كیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، به طور كلی خودروی پارس تندر محصول شركت پارس خودرو كمترین میزان نمره منفی و خودروی ام وی ام 110 محصول شركت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را از آن خود كرده اند.
    در تیرماه سال جاری خودروهای ارزشیابی شده در دسته قیمتی 20 میلیون تومان شامل سایپا 131X محصول سایپا، سایپا 131X محصول پارس خودرو و سایپا 132X بود كه هر كدام به ترتیب 79، 80.8 و 82.3 نمره منفی را كسب كردند.
    شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران در این ماه 14 خودرو در دسته قیمتی 20 تا 40 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد كه از میان آن ها پنج خودرو رتبه كیفی A+، هفت خودرو رتبه كیفی A و دو خودرو رتبه كیفی B+ را از آن خود كرد. در این گروه پارس تندر با 20.6 نمره منفی در گروه كیفی خیلی خوب و در صدر جدول قرار گرفت و پس از آن تندر90 پارس خودرو با 20.9 نمره منفی و تندر90 ایران خودرو با 21 نمره منفی در جایگاه های بعدی جای خوش كردند. در انتهای جدول این دسته قیمتی نیز خودروهای تیبا با 60.2 نمره منفی و ام وی ام 110 با 84.3 نمره منفی به چشم می خورد.
    در این ارزشیابی سه خودرو بین 40 تا 60 میلیون ریال وجود داشت كه به این ترتیب رده بندی شدند: جك 5J اتوماتیك با 45 نمره منفی در جایگاه اول، لیفان 620 با 51.3 نمره منفی در جایگاه دوم و ام وی ام 530 با 52.7 نمره منفی در جایگاه سوم قرار گرفتند.
    همچنین لیفان 60X و ام وی ام 33X در دسته قیمتی بین 60 تا 80 میلیون قرار گرفتند كه لیفان 60X با كسب 50 نمره منفی رتبه كیفی A را از آن خود كرد اما ام وی ام 33X با 65.5 نمره منفی در رده كیفی خوب با رتبهB+ قرار گرفت.
    مطابق روال چند ماهه اخیر به منظور تجزیه و تحلیل بهتر مخاطبین گزارش، دسته بندی قیمت خودروها در گزارشات، لحاظ گردیده است. شایان ذكر است دسته بندی فوق تاثیری در وضعیت كیفی (نمره منفی) خودروها نداشته و تنها روشی جهت شفاف‌تر نمودن ارائه اطلاعات است.
    جدول رده بندی كیفی- گروه سبك- سواری
    ردیف خودرو شركت نمره سطح كیفی گروه قیمت (میلیون تومان)
    سازنده منفی
    1 سایپا 131X سایپا 79.0 خوب B+ كمتر از 20
    2 سایپا 131X پارس خودرو 80.8 خوب B+
    3 سایپا 132X سایپا 82.3 خوب B+
    4 پارس تندر پارس خودرو 20.6 خیلی خوب A+ بین 20 تا 40
    5 تندر 90 پارس خودرو 20.9 خیلی خوب A+
    6 تندر 90 ایران خودرو 21.0 خیلی خوب A+
    7 پژو 206 SD ایران خودرو 22.1 خیلی خوب A+
    8 پژو 206 ایران خودرو 22.6 خیلی خوب A+
    9 رانا ایران خودرو 29.3 خیلی خوب A
    10 جك كرمان موتور 47.5 خیلی خوب A
    11 پژو پارس ایران خودرو خراسان 51.0 خیلی خوب A
    12 پژو 405 ایران خودرو خراسان 52.1 خیلی خوب A
    13 سمند ایران خودرو 52.2 خیلی خوب A
    14 پژو 405 ایران خودرو 52.5 خیلی خوب A
    15 ام وی ام 315 مدیران خودرو 55.7 خیلی خوب A
    16 تیبا سایپا کاشان 60.2 خوب B+
    17 ام وی ام 110 مدیران خودرو 84.3 خوب B+
    18 جك 5J اتوماتیك كرمان موتور 45.0 خیلی خوب A بین 40 تا 60
    19 لیفان 620 كرمان موتور 51.3 خیلی خوب A
    20 ام وی ام 530 مدیران خودرو 52.7 خیلی خوب A
    21 لیفان 60X كرمان خودرو 50.0 خیلی خوب A بین 60 تا 80
    22 ام وی ام 33X مدیران خودرو 65.5 خوب B+

    درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه پژو 206 بیشترین درصد بهبود و رانا هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (30th August 2014)

  3. #6832


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وعده فرماندار شهر ری به مدیرعامل سایپا پرس
    پرشین خودرو: به مناسبت هفته دولت جبرئیلی، مدیرعامل شركت سایپاپرس با فرماندار شهرستان ری دیدار و گفت و گو كرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، همزمان با هفته دولت جبرئیلی در دیدار با هدایت الله جمالی پور، فرماندار شهرستان ری هفته دولت را به وی و سایر دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبریك و تهنیت گفت.
    جبرئیلی در این دیدار با اشاره به فداكاری های فرزندان پاك نهاد و گرانقدر انقلاب، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و توفیق دولتمردان در خدمتگزاری صادقانه به ملت شریف ایران در سایه منویات مقام معظم رهبری را از خداوند متعال مسئلت نمود.
    مدیرعامل شركت سایپاپرس در ادامه صحبت های خود اقدامات و فعالیت های مثبت و سازنده دولت تدبیر و امید بویژه تیم قوی اقتصادی این دولت را در حوزه های مختلف صنعتی و خودرویی ستودنی دانست.
    جمالی پور، فرماندار شهرستان ری نیز در این دیدار به لزوم توجه بیشتر دولت به صنعت خودرو اشاره كرد و گفت: امروزه باید شركت های فعال در زمینه صنعت خودرو نگاه تعاملی به بازار داشته باشند و دولت نیز باید رویكرد تخصصی در این خصوص و نگاه حرفه ای به مسائل مختلف این بخش از صنعت داشته باشد.
    شایان ذكر است كه فرماندار شهرستان ری نیز در این دیدار آمادگی خود را جهت هرگونه همكاری و مساعدت در خصوص اجرای پروژه های مختلف تولیدی در شركت سایپا پرس اعلام داشتند.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (30th August 2014)

  5. #6833


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت:
    تعرفه واردات خودروهای هیبریدی صفر شد
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعرفه بازرگانی واردات خودرو هیبریدی را صفر کردیم و فقط سه -چهار درصد تعرفه گمرکی دارد که باید با این بسترسازی ها تردد خودروی هیبریدی را در داخل کشور توسعه دهیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نعمت زاده در مراسم اختتامیه دهمین همایش بین المللی انرژی ایران اظهار داشت: باید از خودمان شروع کنیم، تا زمانی که راندمان بالا نرفته نباید افزایش قیمت دهیم.
    وی افزود: وزارت نفت می‌گوید ۲۰ میلیون بخاری گازی در منازل مردم می‌سوزد، من می‌گویم کمتر از این رقم است اما بهترین گرید آنها C است، اگر تولیدکننده‌ای می‌گوید گرید B تولید می‌کند بیخود می‌گوید، اگر ما بتوانیم از C به B برسیم خیلی کار کردیم که در این زمینه داریم با وزارت نفت بررسی‌ها و مذاکراتی انجام می‌دهیم تا ببینیم برای افزایش راندمان بخاری‌های گازی چگونه می‌توانیم از ظرفیت قانون بودجه کشور استفاده کنیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۵۳ هزار کامیون بالای ۱۰ تن بالای ۳۵ سال در جاده‌های کشور داریم گفت: با تبدیل آنها و نوسازی این ناوگان می‌توانیم ۸۰ درصد مصرف انرژی را پایین بیاوریم که امیدواریم قراردادی که دو -سه ماه است با وزارت نفت و خودروسازان روی آن کار می‌کنیم زودتر به نتیجه برسد. وی افزود: با صندوق توسعه ملی صحبت ‌کرده‌ایم تا خودروسازان بتوانند برای نوسازی ناوگان کامیون‌های فرسوده از این صندوق وام بگیرند و بعد با پرداخت آن از بند "ق" بودجه کشور انجام شود.
    نعمت زاده با اشاره به رعایت نشدن کامل صرفه جویی انرژی در ساختمان‌ها گفت: خیلی وقت است ما مبحث ۱۹ را داریم که باید آن را اجرایی کنیم، از من باید بخواهند مصالحی را تولید کنیم که ضریب انتقال حرارتی‌اش مناسب باشد، اخیرا در اردبیل تولید آجر با ضریب انتقال حرارتی ۱۵ درصد شروع شده که ما گفتیم همانجا ساخت ماشین آلات مربوطه را شروع کنند تا بتوانیم این آجر مرغوب را از نظر نقش آفرینی در صرفه جویی انرژی در اقصی نقاط کشور به تولید برسانیم.
    وی افزود: خوشبختانه پنجره‌ها با شیشه‌های دوجداره درحال ورود به فرهنگ مردم است، اگر بتوانیم به این قسمت یارانه‌ای بدهیم تا سریعتر توسعه پیدا کند بهتر است. این عضو کابینه دولت با باین اینکه در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر علاقمندیم در خدمت وزارت نیرو باشیم گفت: باید ورود بیشتر و سریعتری به استفاده از صفحات خورشیدی و خودروهای هیبریدی داشته باشیم که اکنون داریم روی خودروهای هیبریدی کار می‌کنیم به طوری که تعرفه بازرگانی واردات آن را صفر کرده‌ایم و فقط سه- چهار درصد تعرفه گمرکی دارند.
    وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: زمان تدوین برنامه پنجم توسعه ما گفته بودیم تا پایان برنامه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق کشور باید به ۵ درصد برسد اما در زمان تدوین کتاب اشتباه شد و نوشتند که در ۵ سال باید به ۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر برسیم.
    وی افزود: گویا آلمان اکنون ۲۰ درصد مصرف انرژی خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کند و ما نیز باید در این بحث به سرعت در توسعه فکر کنیم و باید سرمایه گذاران را به گونه‌ای تشویق کنیم که در احداث توربین‌های بادی مشارکت کنند. نعمت زاده با اشاره به بالا بدون شدت انرژی در ایران اذعان داشت: ما باید مصرف انرژی را در بخشی افزایش دهیم که به تولید ملی می‌انجامد، مطمئنا مصرف برق خانه من تولید ملی دربرندارد.
    وی ادامه داد: ما تمام انرژی خود را بر روی کاهش مصرف گذاشته‌ایم به نظر من اگر مصرف انرژی را به سمتی هدایت کنیم که تولید ایجاد می‌کند زودتر به نتیجه می‌رسیم. البته این دو باید به موازات هم پیش برود یعنی هم مصرف انرژی را به سمت تولید سوق دهیم و هم مصرف در بخش‌های غیرتولیدی را کاهش دهیم. وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: وقتی خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان تأکید کردند که رونق اقتصادی بدون تولید ملی امکان پذیر نیست، پس ما باید تشویق به تولید کنیم و کشور تا صنعتی نشود، درست نمی‌شود.
    به گزارش اکو نیوز، وی افزود: استانداردهای مصرفمان را باید در صنعت، پالایشگاه، نیروگاه و خطوط توزیع و انتقال اصلاح کنیم.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (30th August 2014)

  7. #6834


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران
    نمی گذارند هیوندا و تویوتا تاکسی شوند!
    پرشین خودرو: قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران یکی از برنامه‌های شهرداری تهران در جهت کاهش معضل آلودگی هوا و ارائه خدمات بهتر به شهروندان را نوسازی ناوگان تاکسیرانی و ورود 10 هزار خودرو هیبریدی عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه تاکنون هیچ یک از خودروهای هیبریدی در لیست واردات قرار نگرفته‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حجت‌الله بهروز قائم مهم‌ترین مسئله در عدم واردات خودروهای هیبریدی و به کار گیری آن در ناوگان تاکسیرانی را عدم تأیید لیست خودروهای ارائه شده شهرداری تهران از سوی وزارت صنایع و معادن عنوان نمود و افزود: این در حالی است که مدیریت شهری به دنبال خودروهای لوکس و مدل بالا نیست و موارد درخواستی شامل خودروهای در حد متوسط است که امروز در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان تاکسی در حال استفاده است.
    قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از هوندا، تویوتا، نیسان و هیوندا به عنوان بخشی از مدل‌های درخواستی مدیریت شهری یاد کرد واظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی 35 شرکت صنایع شاهد ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.
    بهروز در پایان با عنوان این که مبلغ هر یک از این خودروها در حدود 70 میلیون پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد:‌ بخشی از این مبلغ در قالب وام از سوی شهرداری ارائه خواهد شد.

  8. #6835


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تلاش برای خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو
    پرشین خودرو: خودروهای داخلی در هفت خوان قیمت‌گذاری متوقف شده‌اند. در این میان زمزمه‌هایی مبنی بر خلع ید شورای رقابت از حوزه قیمت‌گذاری خودرو به گوش می‌رسد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سه ضلع مجلس، دولت و شورای رقابت به جای تعامل برای حل مشکل قیمت‌گذاری خودرو راه دیگری را در پیش گرفته‌اند. هم‌اکنون طیف منتقدان مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش قیمت‌ خودروها در برابر طیف موافقان دولتی و شورای رقابت قرار گرفته‌اند.
    در جدیدترین رویداد در این زمینه از راهروهای مجلس خبر می‌رسد که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال ارائه طرحی برای خلع ید شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو و جایگزینی نهاد دیگری در این زمینه هستند.
    بنابراین با توجه به زمان‌بر بودن تهیه، ارائه و تعیین تکلیف (تصویب یا رد) طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی، به نظر می‌رسد که ابهامات شکل گرفته پیرامون قیمت خودروهای داخلی به این زودی‌ها رفع نخواهد شد.
    ادامه بلاتکلیفی در حوزه تعیین قیمت خودروهای داخلی و بروز اتفاقات جدید در این حوزه در حالی است که برخی از مصرف‌کنندگان در انتظار تعیین تکلیف قیمت این محصولات هستند تا بتوانند خودروی مورد نیاز خود را خریداری کنند.
    در این شرایط یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه این شیوه تعیین قیمت خودرو به هیچ وجه پسندیده نیست، خاطرنشان می‌کند: مردم انتظار دارند تمام نهادهای مرتبط با قیمت خودرو مواضع خود را هماهنگ کرده و پس از آن قیمت این محصولات را اعلام کنند.
    به گزارش ایسنا، امرالله امینی با بیان اینکه این شرایط که هر روز یکی از افراد مرتبط با موضوع قیمت‌گذاری خودرو اظهارات متفاوت و متضادی را درباره قیمت‌ها بیان کند تنها موجب سردرگمی بازار و خریداران می‌شود، خاطرنشان می‌کند: این وضعیت تنها اعتماد مصرف‌کنندگان را به تصمیمات فعلی و آتی اعلام شده در این حوزه از بین می‌برد.
    این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با طرح برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کنار گذاشتن شورای رقابت از حیطه قیمت‌گذاری خودرو، می‌گوید: براساس نظر شورای اقتصاد، خودرو جزو کالاهای انحصاری است و طبق قانون تعیین قیمت کالاهای انحصاری نیز بر عهده شورای رقابت است.
    وی اضافه می‌کند: حال اگر برخی از نمایندگان مجلس به تصمیمات شورای رقابت درباره قیمت خودروهای داخلی معترض هستند می‌توانند طرحی را در این زمینه به مجلس ارائه کنند تا اکثریت نمایندگان در این باره تصمیم‌گیری کنند.
    امینی با بیان اینکه به هر حال تکلیف قیمت ‌خودروها باید هرچه زوتر روشن شود، تصریح می‌کند: در حدود دو ماه اخیر به دلیل ابهامات ایجاد شده در قیمت‌ها بازار خودرو قفل شده است. این موضوع برخلاف سیاست‌های کلان دولت برای خروج فضای اقتصادی کشور از رکود است.
    این کارشناس صنعت خودرو اظهار می‌کند: برای مردم فرقی نمی‌کند که شورای رقابت، مجلس یا هر نهاد دیگری قیمت خودرو را تعیین کند بلکه مهم این است که تصمیمات مرتبط به سرعت اتخاذ و اجرایی شود.

  9. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    ARIYA (30th August 2014),حامد59 (30th August 2014)

  10. #6836


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سهم بانک ها از قیمت خودرو
    پرشین خودرو: طی سال‌های اخیر همواره هرگاه بحث گرانی خودروهای داخلی به میان آمده، خودروسازان نیز از نقش بسزای هزینه‌های مالی در قیمت تمام شده محصولات شان صحبت به میان آورده و تاکید کرده اند که در صورت حذف یا کاهش این هزینه‌ها، خودرو نیز ارزان خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این موضوع البته پیش‌تر نیز در گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صنعت خودرو کشور منعکس و مشخص شد 13 درصد از قیمت تمام شده خودروهای داخلی، ناشی از همین هزینه‌های تولید است، حال آنکه این هزینه‌ها در شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا بسیار کمتر است. طبق محاسبه‌ای که مجلسی‌ها انجام داده بودند، به‌طور متوسط چهار میلیون تومان از قیمت خودروهای داخلی به دلیل وجود هزینه‌های تولید است، هزینه‌هایی که بیشتر، بهره بانکی و جریمه‌های دیرکرد اقساط را شامل می‌شود.
    در آن گزارش، مجلسی‌ها تاثیر هزینه‌های مالی بر قیمت تمام شده یک محصول ایران خودرو را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده بودند که در صورت حذف این هزینه‌ها، چهار میلیون تومان از قیمت محصولات این شرکت کاسته خواهد شد.
    آن طور که مجلسی‌ها روایت کرده بودند، تاثیر «بهره و جریمه ایران خودرو» به‌تنهایی دو میلیون و 300 هزار تومان به قیمت تمام شده محصولات این شرکت افزوده و «بهره و جریمه ساپکو (شرکت تامین قطعات ایران خودرو) نیز نقشی 700 هزار تومانی در قیمت نهایی این محصولات داشته است. همچنین بهره و جریمه سایر شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو نیز تاثیری یک میلیون تومانی بر قیمت خودروهای این شرکت گذاشته، که مجموع این هزینه‌ها، به چهار میلیون تومان می‌رسد. به‌عبارت بهتر، چهار میلیون تومان از قیمت تمام شده یک محصول ایران خودرو، صرف بهره بانکی و جریمه دیرکرد وام‌ها می‌شود، که البته ظاهرا نقش غالب در هزینه را «جریمه‌ها» ایفا می‌کنند. در واقع جدا از آنکه بهره‌های بانکی نقش قابل توجهی در قیمت تمام شده خودروها دارند، آنچه نقش اصلی را در هزینه‌های مالی خودروسازان ایفا می‌کند، جریمه‌های ناشی از دیرکرد پرداخت اقساط است.
    داستان از این قرار است که خودروسازان معمولا وام‌های کلان از سیستم بانکی دریافت می‌کنند و بهره بالایی نیز برای آنها می‌پردازند، اما چون نمی‌توانند سر وقت اقساط خود را تسویه کنند، مشمول جریمه دیرکرد شده و ضربه اصلی را دقیقا از همین ناحیه می‌خورند. سهم 13 درصدی هزینه‌های مربوط به بهره و جریمه بانکی در قیمت تمام شده تولید خودرو در شرایطی است که به گفته کارشناسان اقتصادی، میانگین این سهم در قیمت تمام شده بنگاه‌های تولیدی کشور، کمتر از اینها است.
    آبان ماه سال گذشته بود که احمد توکلی، نماینده عضو ناظر شورای پول و اعتبار در مجلس، به نقل از مسوولان بانک مرکزی اعلام کرد هزینه تسهیلات در قیمت تمام شده بنگاه‌های تولیدی پایین‌تر از 3 درصد است. البته پیش از توکلی، مسوولان بانک مرکزی نیز تاکید کرده بودند که بر خلاف ادعای تولیدکنندگان مبنی‌بر سهم بالای هزینه‌های مالی بر قیمت تمام شده محصولات، این هزینه‌ها پایین‌تر از ارقام اعلامی هستند.
    به گفته آنها، سهم هزینه‌های تسهیلاتی در قیمت تمام‌شده‌ تولید پایین است، به‌نحوی‌که اگر نرخ سود تسهیلات حتی 10 درصد هم افزایش پیدا کند، قیمت تمام‌شده‌ تولید کمتر از نیم درصد بالا خواهد رفت. مسوولان بانک مرکزی همچنین سهم هزینه تسهیلات در قیمت تمام شده بخش تولید را طی سال 92، تا 6.5 درصد اعلام کرده بودند که دقیقا نصف رقم اعلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور است.
    بحث نقش هزینه‌های مالی در قیمت تمام شده خودرو همواره طی سال‌های اخیر میان خودروسازان و مسوولان دولت و بانک‌ها در جریان بوده و تا به امروز نیز که قیمت خودرو هنوز در بلاتکلیفی قرار دارد، به جایی نرسیده است. حرف خودروسازان این است که می‌گویند بخش قابل‌توجهی از قیمت محصولات‌شان به بهره‌های بانکی و جریمه‌های ناشی از دیرکرد پرداخت اقساط مربوط است و اگر این هزینه‌ها کم شوند، قیمت خودرو نیز پایین خواهد آمد. به گفته آنها، سیستم بانکی در ازای پرداخت وام به صنعت خودرو، بهره‌های سنگینی دریافت می‌کند و از آنجاکه شرکت‌های خودروساز و زیرمجموعه‌های آنها نمی‌توانند در موعد مقرر اقساط خود را بپردازند، مشمول جریمه‌های هنگفتی می‌شوند. در نهایت نیز خودروسازان هزینه‌های مربوط به بهره و جریمه‌های بانکی را روی قیمت محصولات خود می‌کشند و یکی از دلایل اصلی گران تمام شدن تولید خودرو در کشور دقیقا به همین موضوع مرتبط است.
    انتقاد خودروسازان به رفتار سیستم بانکی با صنعت خودرو کشور در شرایطی است که برخی کارشناسان معتقدند آنها (خودروسازها) خود باید هزینه‌های تولیدشان را مدیریت کرده و اجازه ندهند بار افزایش این هزینه‌ها روی دوش مشتریان سنگینی کند.
    به گفته آنها، بهره بانکی و جریمه دیرکرد، شامل همه مشتریان سیستم بانکی می‌شود و صنعت خودرو نیز استثنا نیست؛ بنابراین خودروسازان باید حساب و کتاب خود را به نحوی تنظیم کنند که مشمول جریمه‌های سنگین دیرکرد نشوند. این کارشناسان بر این باورند که در صورت کنترل هزینه‌های مربوط به جریمه دیرکرد، می‌توان قیمت خودرو را چند درصد پایین آورد، چه آنکه همین حالا نیز نقش اصلی در هزینه‌های تولید خودروهای داخلی را این «جریمه‌ها» بازی می‌کنند.
    در مقابل البته هستند کارشناسانی که با مقایسه برخورد سیستم بانکی کشورهایی مانند کره و ژاپن با خودروسازان، بر اصلاح رفتار بانک‌های ایرانی با صنعت خودرو تاکید کرده و عنوان می‌کنند که بنگاه داری بانک‌ها یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در این صنعت است. به گفته آنها، سیستم بانکی باید در شرایط فعلی که تولیدکنندگان به خصوص خودروسازان دارای اوضاع مالی مناسبی نیستند، با آنها مدارا کرده و مثلا تنفسی یک ساله یا شش ماهه برای پرداخت اقساط و جریمه‌های صنعت خودرو در نظر بگیرد.

    منبع: دنیای اقتصاد

  11. #6837


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کمتر از یک هفته دیگر صورت می گیرد؛
    رونمایی از 315 جدید مدیران خودرو
    پرشین خودرو: شركت مدیران خودرو پس از عرضه موفق خودرو ام وی ام 315 در سال 91، قصد دارد تا طی روزهای آتی مدل جدید فیس لیفت این خودرو زیبا را روانه بازار نماید.
    به گزارش «پرشین خودرو»، خودرو 315 جدید در بازارهای داخلی و بین المللی توانسته است لقب خودرو هاچ بك سالرا از آن خود سازد.
    طراحی ایتالیایی و زیبایی این خودرو همواره مورد توجه كارشناسان بازار قرار گرفته است كه در مدل جدید، نمای جلو و عقب خودرو تغییرات گسترده ای پیدا کرده كه حاصل این تغییرات چهره مدرن تر را برای این خودرو به ارمغان داشته است. در بخش نمای داخلی نیز تغییرات زیادی صورت گرفته به طوری كه فضای كابین آن شکیل تر و باکیفیت تر شده است.
    به گفته امیرحسن امیری مدیر بازاریابی و فروش شرکت مدیران خودرو، پس از رونمایی و معرفی خودرو X33 جدید اتوماتیک در خرداد ماه سال جاری، این شرکت در نظر دارد تا مدل فیس لیفت ام وی ام 315 جدید را با تغیرات ظاهری همراه با ارتقاء سیستم گیربكس و صفحه كلاچ معرفی نموده تا در این بخش از بازار با قدرت بیشتر، موفقیت مدل قبلی خود را تشدید نماید.
    به گفته وی شرکت مدیران خودرو توانسته است در سال های اخیر با ارائه مدل های متنوع با قیمت مناسب و رقابتی، همراه با افزایش كیفیت قطعات به یك خودروساز مطرح در کشور تبدیل گردد.

  12. #6838


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ایران خودرو فراخوان داد

    پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد تعدادی از سمندهای تولید شده در سال 92 را برای بررسی و باز بینی سیستم كیسه هوا (ایربگ) فراخوان كند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فراخوان انجام شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو با هدف تضمین كیفیت و رفع شبهات آتی و در جهت رضایت مندی و اهمیت به مشتریان صورت گرفته است.
    این شركت از دارندگان و مالكان خودروهای سمند «ال.ایكس» مدل 1392 خواسته به آدرس اینترنتی www.ikco.com مراجعه كرده و در صورتی كه شماره شاسی خودروهای آنها در لیست مشمولین فراخوان باشد، به نزدیك ترین نمایندگی مجاز ایران خودرو در سراسر كشور مراجعه كنند.
    براساس این فراخوان، بازدید فنی و بررسی خودروها توسط كارشناسان مستقر در نمایندگی ها انجام شده و هزینه های این فراخوان نیز به عهده گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود.

  13. #6839


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تعرفه واقعی واردات خودرو چقدر است؟
    پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: تعرفه واقعی و موثر واردات خودرو نه 40 درصد بلکه 25 درصد است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: نرخ دلار آزاد به طور میانگین 3150 تومان است.
    وی با بیان این‌که در گمرک معادل 40 درصد ارزش خرید خودرو به عنوان تعرفه و بر مبنای نرخ ارز مبادله‌ای دریافت می‌شود، خاطرنشان کرد: نرخ ارز مبادله‌ای نیز به طور میانگین 2650 تومان است که 40 درصد آن حدود 1060 تومان می‌شود.
    مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین قیمت تمام شده یک دلار صرف شده برای خرید و واردات خودرو برابر با 4210 (3150 + 1060) تومان است که 1060 تومان تعرفه دریافتی در گمرک، معادل 25 درصد ارزش ریالی این مبلغ است.
    به گزارش ایسنا، میرخانی رشتی افزود: بنابراین به دلیل آن‌که مبنای دریافت تعرفه در گمرکات کشور نه نرخ ارز آزاد بلکه نرخ ارز مبادلاتی است هم‌اکنون تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور حدود 25 درصد است.
    وی با بیان این‌که با این حساب ایران یکی از کمترین تعرفه‌ها برای واردات خودرو را دارد، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله کره جنوبی مجموع دریافت تعرفه و دیگر حقوق گمرکی از خودروهای وارداتی بالاتر است.

  14. #6840


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جای خالی اتوبوس ها در جدول رده بندی کیفی؛
    بنز WH کیفی ترین کامیون شد
    پرشین خودرو: کامیونت ایسوزو P75NPR محصول شرکت بهمن دیزل کیفی ترین کامیونت تولید در تیر ماه شد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در بخش کامیون نیز بنز WH محصول شرکت ایران خودرو دیزل رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
    بر اساس گزارش شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران،
    در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماههای قبل خودرویی ارزیابی کیفی نشده است.
    در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد 4.5 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به تولید مجدد کامیونت ایسوزو P75NPR و کامیونت الوند می­باشد. از دیگر نكات مهم و حائز اهمیت در مورد خودروهای تجاری باری ساخت داخل می‌توان به قطع آدیت كشنده ماز و قطع تولید کامیون اسکانیا 410P اشاره نمود.
    با توجه به روند صعودی تولید خودروهای این رده، ارزشیابی این خودروها نیز به میزان 0.5 درصد افزایش یافت، بطوریكه از 5 مدل خودروی ارزشیابی شده 4 مدل در سطح كیفی خیلی خوب و یک مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

صفحه 684 از 771 نخستنخست ... 184584634664674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694704734 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University