.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 693 از 771 نخستنخست ... 193593643673683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703713743 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 6,921 تا 6,930 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #6921


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معاون وزیر صنعت:
    قیمت حامل های انرژی در ایران با قیمت های جهانی فاصله دارد
    پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ حامل‌های انرژی ما هنوز هم با قیمت‌های جهانی فاصله دارد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع، در پاسخ به این پرسش که آیا طرح‌های فولادی در کشور اقتصادی هستند یا خیر اظهار داشت: صنایعی مانند فولاد در کشور ما مبتنی بر سه نوع مزیت ذاتی هستند، ظرفیت‌های ذاتی معدنی، نرخ پایین حامل‌های انرژی و نیروی انسانی متخصص.

    کارخانجات اگر صرفه اقتصادی نداشتند سرپا نمی‌ماندند
    وی افزود: ما در کشوری هستیم که ظرفیت مواد معدنی در آن بالاست از سنگ آهن و گندله تا آهن اسفنجی و فولاد خام و در فرآیند‌های بعدی فولاد نهایی در کارخانجات ما تولید می‌شود و اگر صرفه اقتصادی نداشت تاکنون سرپا نمی‌ماند.
    صالحی نیا ادامه داد: مزیت بعدی انرژی است، قیمت حامل‌های انرژی ما هنوز هم با کشورهای دیگر فاصله دارد و صنایع همگی انرژی بر هستند و انرژی جز مزیت ذاتی آن‌ها محسوب می‌شود و نقش انرژی نقشی انکار ناپذیر در صنعت فولاد است.

    در ماشین آلات وابسته به خارج هستیم
    صالحی نیا نیروی انسانی را مزیت دیگر صنایع کشورعنوان کرد و گفت: انجام کلیه طرح‌ها با استفاده از توان فنی و مهندسی کشور انجام می‌شود، هر چند تامین ماشین آلات از طریق خارج صورت می‌گیرد ما هم ادعا نمی‌کنیم در صنایع کشور وابسته به خارج نیستیم اما بسیاری از ماشین آلات درداخل کشور و توسط متخصصین داخلی تولید و نصب می‌شود.
    معاون وزیر صنعت معدن تجارت تامین زیر ساخت‌ها را مهم‌ترین عامل در توسعه صنایع عنوان کرد و گفت: صنایعی همچون صنایع فولاد در نرخ بهره وری و توسعه صنعتی کشور و افزایش ارزش افزوده نقش استراتژیک دارد.

    الزام مدیریت آب در صنعت فولاد
    وی درپاسخ به این پرسش که چرا با وجود جانمایی غلط طرح‌های فولادی و کمبود آب در آن مناطق باز هم برادامه تکمیل آن‌ها تلاش می‌شود افزود: هر چند مسئله آب در این صنایع بسیار حائز اهمیت است اما با روشهای مدیریتی می‌توان به تکمیل ظرفیت‌ها پرداخت.
    وی به ایلنا گفت: ما با باید بتوانیم با تولیدات بزرگتروحجم انبوه‌تر کشورهای رقیب توانایی رقابت داشته باشیم و واحدی با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در سال در یک پلنت با واحدی با ظرفیت ۱ تا ۲ میلیون تن دارای پارامتر‌های متفاوتی در قیمت تمام شده است که باید به آن نیز توجه شود.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

  3. #6922


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تحویل 99درصد از خودروهای ثبت نامی ایران خودرو
    پرشین خودرو: بیش از 99درصد از خودروهایی كه در طرح فروش فوری با تحویل 5روزه گروه صنعتی ایران خودرو به فروش رسیده بود، تحویل خریداران شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، طرح فروش فوری با تحویل 5روزه گروه صنعتی ایران خودرو هفته گذشته اجرا شد كه با وجود مشكلات ناشی از اختلالات اینترنتی، مورد استقبال گسترده هموطنان قرار گرفت.
    براساس این گزارش استقبال از خودروهای عرضه شده به اندازه ای بود كه ظرفیت فروش برخی از این محصولات در روزهای نخست به پایان رسید.
    با وجود این میزان استقبال، بیش از 99درصد خودروهای ثبت نام شده در مدت زمان 5 روزه تحویل خریداران شده و مشكل اندك خودروهای باقی مانده كه به دلیل نقص در مدارك خریداران، هنوز تحویل نشده اند نیز در كوتاه ترین زمان ممكن رفع خواهد شد.
    خودروهایی كه در طرح فروش فوری با تحویل 5روزه گروه صنعتی ایران خودرو عرضه شدند، به محض انجام ثبت نام، به صورت خودکار برای مشتری رزرو می شدند و اطلاع رسانی به مشتری نیز صورت می گرفت.
    گروه صنعتی ایران خودرو بلافاصله پس از اجرای این طرح فروش فوری، عرضه محصولات خود به شكل پیش فروش ویژه مهرماه را نیز آغاز كرده است.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

  5. #6923


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مقایسه تعرفه واردات خودرو در ایران و سایر کشورها
    پرشین خودرو: نقش صنعت خودروسازی در اقتصاد ملی و رشد رفاه عمومی، دولت ها را بر آن داشته تا به شیوه‌های گوناگون از صنایع خودروسازی خودشان حمایت کنند که یکی از راه‌های آن در قالب بستن مالیات و تعرفه به واردات خودرو و قطعات صورت می گیرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، خودروها به دو صورت خودرو کامل و قطعات منفصله وارد می‌شود و دولت ها بر این اساس دو نوع تعرفه بر واردات خودرو می‌بندند که از خودروی کامل به قطعات منفصله تفاوت می‌کند.
    از آن جا که قطعات منفصله در کشور مقصد مونتاژ و به خودروی کامل تبدیل می‌شود و این امر اشتغال نیروی کار و در آمد ملی را به دنبال دارد، تعرفه ای که به واردات قطعات منفصله ( سی. کی. دی. ) بسته می شود، کمتر از تعرفه ای است که به خودروی کامل بسته می شود و هدف دولت‌ها از این کار حمایت از صنعت خودروی داخلی و اقتصاد ملی کشورشان است. از این رو هر اندازه تفاوت میان تعرفه واردات خودروی کامل ( سی. بی. یو. ) با تعرفه واردات قطعات منفصله بیشتر باشد، می‌تواند نشان دهنده حمایت بیشتر از صنایع خودروسازی داخلی‌شان باشد.
    امروز تجارت جهانی به گونه ای حرکت می کند که محصولات در بازارهایی به غیر از مکان تولید و بسیار دورتر از آن نیز به فروش می رسند. از سوی دیگر شرایط و مناسبات تولید، فضای کسب و کار و درجه حمایت از صنعت داخلی در کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد. لذا دولت ها به بستن تعرفه روی واردات مبادرت می کنند تا صنایع خودروی خود را حمایت کرده و در مسیر رشد بیشتر به پیش ببرند.
    در این گزارش به وضعیت فضای کسب و کار و چگونگی حمایت از صنایع خودروی داخلی پرداخته می شود.
    بالا بودن هزینه های مالی
    میانگین هزینه های مالی شرکت های خودروساز حداکثر چهار درصد است. به عنوان مثال هزینه های مالی شرکت تویوتا 1.5 درصد، هیوندای سه درصد و شرکت های غربی بین دو تا چهار درصد و این عدد در صنعت خودروسازی ایران به صورت میانگین حدود 13 تا 15 درصد است.
    با وجود هزینه های مالی سنگین،‌ این صنعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت قابل قبولی داشته و هر چند با شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز، فورد، تویوتا، رنو، نیسان، فولکس و قابل مقایسه نیست، اما نسبت به سایر صنایع داخلی تقریبا از سطح بالاتری برخوردار است. در عین حال خودروسازی ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارد و می‌تواند در کاهش آمار بی کاری موثر باشد.
    مقایسه حمایت تعرفه ای کشورها از صنعت خودروی داخلی
    در هند، تعرفه واردات برای خودروی آماده 60 و برای سی.کی.دی 30 درصد است که نشان می دهد نسبت حمایت دولت از صنعت خودروی داخلی در هند 2 است. یعنی دولت هند برای مونتاژکاری نسبت به واردات کامل اهمیت بیشتری قائل است. تعرفه واردات خودروی کامل در تایلند نیز 80 و سی.کی.دی 30 است که نشان دهنده شاخص حمایت از صنعت خودروی داخلی به میزان 2.66 است.
    دولت مالزی که از کشورهای توسعه یابنده در زمینه صنعت خودرو و دارای برند خودروسازی مخصوص به خود است،‌ تعرفه واردات خودروی کامل را 30 و سی.کی.دی را 10 قرار داده که نسبت این دو یعنی 3 نشان دهنده میزان حمایت دولت از خودروسازی داخلی است. در اندونزی تعرفه واردات خودروی کامل 40 و سی.کی.دی 15 درصد است که نشان دهنده 2.66 واحد حمایت دولت از صنعت خودروی داخلی‌اش است.
    نیجریه از جمله کشورهای در حال توسعه برای خودروی کامل 70 و برای سی.کی.دی 15 درصد تعرفه واردات دارد که 4.66 واحد حمایت دولت از خودروسازی داخلی‌اش را نشان می‌دهد.
    به همین ترتیب در روسیه تعرفه واردات خودروی کامل 25 و سی.کی.دی 5 است که نشان می‌دهد دولت این کشور 5 واحد از صنعت خودروی داخلی حمایت می‌کند. هر چه تعرفه واردات سی.کی.دی از خودروی کامل کمتر باشد، نسبت بین این دو بالاتر و در نتیجه حمایت دولت از خودروسازی داخلی‌اش بیشتر است؛ زیرا قطعات منفصل در داخل آن کشور مونتاژ می‌شود که از یک سو زیرساخت های صنعتی را ایجاد و از سوی دیگر نیروی کار انسانی را مشغول می‌کند.
    در میان کشورهایی که در این گزارش به آن ها اشاره شده بیشترین تفاوت میان تعرفه خودروی کامل و سی.کی.دی در روسیه یعنی کشوری است که اغلب شرکت های بزرگ خودروسازی در آن سالن‌های مونتاژ دارند و این شاخص نشان دهنده حمایت بیشتر این کشور از صنعت داخلی‌اش است.
    در این میان اژدهای زرد (چین) که بزرگ‌ترین خودروساز جهان به شمار رفته و بخش بزرگی از بازار خودرو را در اختیار دارد، عوارض 25 درصدی را برای سی.بی.یو و 10 درصدی را برای سی.کی.دی تعیین کرده است. کشور چین که درحال تبدیل شدن به قطب اقتصاد جهانی است نیز با نسبت 2.5 حمایت مناسبی از صنعت داخلی خود می‌کند.
    برزیل دیگر کشور در حال توسعه دارای صنعت خودروی داخلی است که شرکت های بزرگ جهانی نیز در آن پایگاه های تولید دارند. در این کشور نیز تعرفه واردات خودروی کامل 35 و سی.بی.یو 18 درصد است که با نسبت 1.94 از خودروسازی داخلی‌اش حمایت می‌کند. ترکیه 10 درصد تعرفه برای واردات خودروی کامل و 6.2 درصد برای واردات سی.کی.دی قرار داده که نشان دهنده حمایت از صنعت خودروسازی با نسبت 1.61 است.
    و بالاخره در ایران میزان تعرفه واردات خودروی کامل 40 و سی.کی.دی 26 درصد است که نسبت این دو عدد 1.53 است و همانطور که در بررسی 9 کشور در حال توسعه دارای صنعت خودرو نشان داده شد، کم ترین حمایت را از صنعت خودروی داخلی دارد. البته ناگفته نماند که این شاخص از تعدادی دیگر از کشورهای دارای صنعت خودرو بالاتر هم است ولی معمولا صنعت خودروی این کشورها در جهان حرفی برای گفتن ندارند.
    واردات خودرو به شرط آماده‌سازی زیرساختها
    شرکت های بزرگ خودروسازی سالانه 15 میلیون خودروی مازاد تولید می‌کنند و به فکر تصاحب بازار سایر کشورها برای عرضه خودروهای مازادشان هستند و اگر تنها پنج درصد از این خودروها وارد ایران شوند، فاجعه‌ای بزرگ برای صنعت خودروسازی کشور رخ می‌دهد، زیرا بعید است که محصولات داخلی بتوانند در میدان رقابت با محصولات خارجی حرف چندانی برای گفتن داشته باشند.
    با توجه به این امر، حمایت از صنعت خودروی داخلی در برابر واردات کالاهای خارجی ضرورت می‌یابد. چه در غیر این صورت این صنعت از بین خواهد رفت و میزان قابل توجهی از اشتغال که برای نیروی انسانی ایرانی به وجود آمده نیز از بین خواهد رفت. از سوی دیگرصنایع پیشین و پسین خودروسازی نیز متوقف خواهد شد؛ زیرا صنعت خودرسازی دارای یک زنجیره ارزش بزرگ است که واردات بی‌رویه و عدم حمایت از صنعت داخلی، تمامی حلقه های زنجیر را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد آن را مختل می‌کند. برای بهبود شرایط در صنعت خودرو، سیاست های حمایتی دولت و همکاری وزارتخانه‌های دست اندرکار مانند امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد لازم است که هم تعرفه‌های واردات را در بر می‌گیرد و هم شرایط کسب وکار داخلی که صنایع خودروسازی در آن به فعالیت مشغول هستند. با چنین اتفاقی، نه تنها این صنعت به رونق بیشتری می‌رسد، بلکه صادرات خودرو از ایران به سایر کشورها به ویژه کشورهای خاورمیانه درآمد مناسبی را برای خودروسازان و احساس افتخار برای ایرانیان را در پی دارد.
    البته بر همگان روشن است که رقابت عامل رشد و پیشرفت است و صنعت خودروی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، ولی راه صحیح این نیست که به یکباره مرزها را برای ورود مهمانان خارجی گشود. بلکه ابتدا باید زیرساخت‌ها و شرایط توسعه و بالندگی این صنعت را در داخل مهیا کرد و سپس برای تقویت و پیشرفت آن شرایط رقابتی را با آزادسازی برنامه‌ریزی شده محصولات خارجی ایجاد کرد.
    همکاری مشترک، بهتر از واردات
    صنعت خودروی ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر در شرایط گوناگون درجات و گونه هایی از حمایت را دریافت کرده، اما همانطور که گفته شد به دلیل نامناسب بودن ساختار و فضای کسب و کار، این حمایت در اندازه ای که مشکلات کلان صنعت را حل کند، نبوده است. از سوی دیگر درآمدهای نفتی نیز در نگاه به این صنعت تاثیر گذاشته و در دوران گوناگون سرنوشت صنعت و بازار خودروسازی داخلی به درآمدهای نفتی گره خورده است. به این ترتیب که هر گاه نفت در بازار جهانی به خوبی به فروش می‌رفت، دلارهای حاصل از این تجارت برای واردات خودروهای خارجی وسوسه انگیز بوده و بلافاصله کسانی که اختیار و قدرت استفاده از دلارهای نفتی برای واردات خودرو را داشته‌اند، به انتقاد از وضعیت خودروسازی داخلی پرداخته و با این باور که مشتری ایرانی حق دارد بر خودروی مدرن و با کیفیت سوار شود، زمینه را برای وارد کردن خودروهای خارجی فراهم کرده‌اند. هر زمان هم که نفت به رکود دچار می شده نیز گروه دیگری شعار حمایت از صنعت داخلی را سر می داده اند. به هر صورت صنعت خودرو در ایران با وجود پیشرفت‌هایی که در دهه‌های اخیر صورت داده، هنوز نتوانسته جایگاه خود در اقتصاد ملی را به دست آورد.
    امروز نیز حمایت از صنعت خودرو در ایران طرفداران و مخالفانی دارد. طرفداران این امر عمدتا دست اندرکاران این صنعت هستند و مخالفان هم با طرح دلایل مختلف و تاکید بر لزوم برداشته شدن تعرفه ها، توقف حمایت از صنعت خودروی داخلی را خواستارند. آنان معتقدند، حمایت از صنعت خودروی داخلی این صنعت را از پیشرفت و ارتقای کیفیت محصول باز داشته و اگر تعرفه واردات خودروهای خارجی برداشته شود، صنعت خودروی داخلی ناچار خواهد بود خود را با شرایط رقابتی سازگار کند یا فعالیت خود را به پایان برساند.
    اما خودروسازی لوکوموتیو صنعت نام گرفته و دولت مردان کشورهای مختلف نسبت به این امر آگاه هستند و می‌دانند که از راه توسعه و رشد این صنعت می‌توانند تولید ناخالص داخلی و در نتیجه درآمد ملی و رفاه جامعه را ارتقا دهند.
    مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیری که با اعضای هیات دولت داشتند با تاکید بر این که موضوع واردات،‌ فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد، به دولت دستور دادند که درخصوص واردات کالاهای غیرضروری و تجملی سخت‌گیری بیشتری انجام داده و اعمال قدرت کند. ایشان درباره ضررها و زیان های واردات بی رویه و تاثیر آن بر تولید داخلی هشدار دادند. حال سوال اینجاست که آیا واردات خودروهای چند صد میلیونی و میلیاردی توسط برخی عناصر صاحب نفوذ در شرایط فعلی اقتصاد کشور، تهدیدی برای صنعت و اقتصاد نیست؟ آیا بهتر نیست ارزهای هنگفتی که صرف خرید این خودروها می‌شود، در بخش‌های تولید خودرو داخلی به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد، سرمایه گذاری شده و زمینه رشد و توسعه صنعت ملی فراهم شود؟
    با عنایت به این موارد می توان گفت، خودروسازی ایران و جایگاه هفدهم آن در میان خودروسازان جهانی، نیازمند توجه و حمایت جدی دولت است. تاثیر این صنعت در تولید ناخالص ملی و صادرات غیرنفتی نشان دهنده اهمیت بالای آن است. خودروسازی درحال حاضر از محدودیت‌هایی رنج می‌بردکه فضای نامناسب‌ کسب‌و‌کار و هزینه‌های‌مالی‌ سنگین از جمله آن است.
    سخن آخر این‌که اگر در وضعیت فعلی قرار بر واردات خودرو باشد بهتر است که این کار در قالب همکاری مشترک با کشورهای صاحب تکنولوژی در این صنعت انجام شود تا از طریق آن هم محصولات با کیفیت‌تر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد و هم این‌که صنعت خودروی ایران بتواند از کنار این همکاری مشترک اقدام به افزایش دانش و تکنولوژی خود کرده و زمینه برای رشد کیفی و کمی آن مهیا شود.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

  7. #6924


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شاخص‌های کیفی خودروها سختگیرانه می‌شود
    پرشین خودرو: براساس طرح در دست بررسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، روند نظارت و ارزیابی کیفی محصولات خودروسازان داخلی سختگیرانه‌تر خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با وجود نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان، مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند.
    در این زمینه بازرسان به صورت روزانه و رندوم، خودروهای تولیدی خودروسازان را براساس شاخص‌های کیفی موجود تست کرده و براساس این بررسی‌ها در هر ماه رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر می‌شود.
    هم‌اکنون بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل براساس 9 شاخص اصلی صورت می‌گیرد. در این زمینه در حوزه عیوب فنی و عملکردی، سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز و تجهیزات الکتریکی خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    در حوزه عیوب تزئینات و مونتاژ نیز وضعیت تزئینات و وجود صداهای غیر عادی از موارد تحت بررسی در تست‌های کیفی است. در حوزه عیوب بدنه نیز شرایط بدنه، میزان نفوذ آب و عیوب رنگ از موارد مدنظر در بررسی کیفی بازرسان است.
    در این شرایط و با توجه به ادامه ناراضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت برخی از خودروهای داخلی، طرح تشدید و سخت‌گیرانه‌تر شدن شاخص‌های کیفی در خودروهای داخلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.
    در این طرح، بررسی‌ها برای شناسایی و رفع ایرادات عملکردی خودروهای تولیدی افزایش خواهد یافت و گزارش‌های دقیق‌تری از وضعیت کیفی خودروها ارائه خواهد شد.
    به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، این طرح تا پایان سال جاری به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و اجرایی خواهد شد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

  9. #6925


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    محصولات بعدی خانواده تندر در راه است
    پرشین خودرو: معاون تولید تندر ایران خودرو گفت: محصولات دیگری از جمله ون و وانت مسقف بر مبنای پلتفرم ایكس 90 طراحی شده كه برای تولید آن در حال مذاكره با شركت رنوپارس هستیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا معتمد افزود: در صدد هستیم تا محصول را با ظاهر جدید و مطابق با نیاز مشتریان در اختیار آنان قرار دهیم.
    وی گفت: خطوط تولید در ایران خودرو آمادگی و توانایی تولید محصولات مختلف با پلاتفرم مشترك را دارند و در صورتی كه محصول جدید با پلاتفرم متفاوتی باشد سالن بدنه سازی جدیدی طراحی و احداث خواهد شد.
    معاون تولید تندر ایران خودرو درعین حال افزود: سالن های مونتاژ و رنگ توانایی هر محصول با ابعاد و ظرفیت های مختلف را دارا هستند.
    معتمد تاكید كرد: تندر پیكاپ به دلیل داشتن پلتفرم مشترك با تندر90 سواری، با تغییرات جزئی در خطوط بدنه سازی تندر به تولید رسید كه این صرفه جویی، بهره وری بالایی در حوزه نیروی انسانی به همراه داشت.
    وی درباره تندر90 اتوماتیك، محصول انحصاری ایران خودرو نیز اظهار كرد: بازار و مشتریان استقبال زیادی از این محصول داشته و درحال حاضر حدود 70 درصد از تولید روزانه تندر به این محصول اختصاص یافته است.
    معاون تولید تندر ایران خودرو درباره تندر «فیس‌لیفت‌شده» ایران خودرو نیز تاكید كرد: این پروژه به اتمام رسیده اما با توجه به وقفه ای كه از زمان طراحی تا اتمام پروژه ایجاد شده، كلینیك مجددی برای آن اجرا خواهد شد تا در صورت پیش بینی تقاضا در بازار برای هفت سال آینده به بهره برداری برسد.
    وی تصریح كرد: هدف ما تامین خواسته ها و نیاز مشتریان است و ما آمادگی ارائه محصول منطبق با نظر مشتری را داریم.
    وی درباره وضعیت فعلی تولید در خطوط تندر90 اظهار كرد: در برخی از قطعات مشكلاتی برای تامین وجود داشت. در مذاكراتی كه با شركت رنوپارس داشتیم قرار بر شد تا این مشكلات مرتفع شده و تیراژ تولید افزایش یابد.
    معاون تولید تندر ایران خودرو ضمن اشاره به داخلی سازی برخی قطعات اظهار كرد: مشكل تامین كیسه هوای مورد نیاز را از طریق سازندگان داخلی برطرف كردیم و از اوایل مهر، تمامی تندرهای تولیدی با دو كیسه هوا روانه بازار خواهد شد.
    معتمد درباره همكاری با شركت رنو اظهار كرد: دوطرف علاقه مند و مصر به تداوم همكاری ها هستند و در صورت رفع موانع بین المللی این همكاری ها قطعا توسعه خواهد یافت.
    معتمد در پایان گفت: با تاکیدات قائم مقام محترم در خصوص اجرای مدیریت یكپارچه تولید در ایران خودرو كه در یك سال اخیر صورت گرفته، از ظرفیت توانمندی های كارشناسان حل مساله برای رفع ایرادات و موانع در فرآیند تولید استفاده می شود و نتایج آن در بهبود كیفیت محصولات به زودی به بار خواهد نشست .

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

  11. #6926


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شرایط پیش فروش محصولات ایران خودرو
    پرشین خودرو: به اطلاع نمایندگی های ایران خودرو می رساند شرایط پیش فروش مهرماه محصولات این شرکت به شرح زیر و زمان شروع این طرح از سه شنبه راس ساعت 10 صبح است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، متقاضیان خرید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو می توانند از ساعت 10 صبح روز سه شنبه، اول مهرماه برای پیش فروش عادی و از ساعت 12 همان روز برای پیش فروش طلائی به وب سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو مراجعه و نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنند.
    ویرایش توسط حميد ذوالعلا : 26th September 2014 در ساعت 11:28

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

  13. #6927


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    هشدار مشاور وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو
    پرشین خودرو: در حالیکه گفته می‌شود برخی از برندهای خودروهای وارداتی به کشور فاقد سیستم خدمات پس از فروش هستند مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید می‌کند که این اقدام خلاف قانون است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در سال‌های اخیر روند واردات خودرو به کشور افزایش یافته است به‌گونه‌ای که علاوه بر افزایش کمی واردات، بیشتر شدن تنوع مدل و برند خودروهای وارداتی را شاهد هستیم.
    در این میان به گفته برخی از فعالان بازار خودرو و همچنین دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، برخی از برندهای خودروهای وارداتی به کشور فاقد نمایندگی رسمی و سیستم خدمات پس از فروش هستند.
    در این زمینه مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این‌که گفته می‌شود برخی برندهای خودروهای وارداتی به کشور فاقد نمایندگی خدمات پس از فروش هستند، اظهار می‌کند: این موضوع خوب نبوده و باید ساماندهی شود.
    بیوک علیمرادلو ادامه می‌دهد: طبق قانون تمام برندهای خودروهای وارداتی باید سیستم خدمات پس از فروش داشته باشند به‌گونه‌ای که حتی در قانون مشخص شده که به ازای چه تعداد خودروی وارداتی، چند نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش باید ایجاد شود.
    وی خاطرنشان می‌کند: بنابراین اگر برخی از برندهای خودروهای وارداتی نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش ندارند این موضوع تخلف بوده و باید به آن رسیدگی شود زیرا براساس قانون هر برند وارداتی برای ورود به کشور باید خدمات پس از فروش رسمی داشته باشد و در غیر این صورت برخلاف قانون عمل شده است.
    پیش از این دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، اظهار کرده بود: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایندگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش هستند.
    به گزارش ایسنا، عباسعلی غیاثی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان کرده بود:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

  15. #6928


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شورای رقابت نمی‌تواند قیمت خودرو را تعیین کند
    پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح محورهای گزارش عملکرد شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو، گفت: برای حل مشکل قیمت‌گذاری خودرو، ابتدا باید ساختار این صنعت اصلاح شود و از حالت نه خصوصی و نه دولتی خارج شود.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، حمید رضا فولادگر، با تشریح محورهای گزارش عملکرد شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو اظهار داشت: این گزارش آماده شده و هفته آینده در کمیسیون صنایع مطرح می‌شود تا بعد از آن، برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارائه شود.
    وی در تشریح محورهای مهم گزارش عملکرد شورای رقابت، گفت: با توجه به ساختار صنعت خودرو معتقدیم اگر این ساختار همچنان ادامه داشته باشد، مسائل مربوط به قیمت‌گذاری خودرو حل نخواهد شد.
    فولادگر تأکید کرد: ابتدا باید مشکل ساختاری صنعت خودرو حل شود تا از ساختار نه دولتی و نه خصوصی خارج شود، تا در نهایت از حالت انحصاری بیرون بیاید و ساختار رقابتی داشته باشد.
    وی توضیح داد: در این شرایط، قیمت خودرو در عرصه رقابت تعیین خواهد شد.
    وی با بیان اینکه شورای رقابت با این عنوان که صنعت خودرو حالت شبه انحصاری دارد، به موضوع قیمت‌گذاری خودرو ورود پیدا کرد، ولی با فرض اینکه این صنعت شبه انحصاری باشد، باز هم شورای رقابت طبق قانون تنها می‌تواند دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را تعیین کند، نه اینکه قیمت خودرو را مشخص کند.
    عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: یکی دیگر از محورهای گزارش عملکرد شورای رقابت این است که دستورالعمل تعیین شده از سوی این شورا برای قیمت‌گذاری خودرو مورد نقد قرار دارد و مشخص نیست، میزان ارزبری واقعی هر خودرو چقدر است و علاوه بر این، تعیین قیمت مبنا برای خودروها مورد بحث است که همین قیمت‌ها نیز باعث شده به عنوان مبنایی برای افزایش‌های بعدی قیمت قرار گیرد.
    وی با طرح این سوال که آیا افزایش قیمت خودرو باید فقط از جیب مردم تأمین شود، گفت: آیا بهره‌وری و قیمت تمام شده خودرو نباید بهبود یابد؟

  16. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (1st October 2014),حامد59 (15th October 2014)

  17. #6929


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل جی.ای.سی موتورز:
    امسال 3محصول «جی.ای.سی» به ایران می آید
    پرشین خودرو: در سال جاری، دو خودرو شاسی بلند S3 و S5 و سواری صندوق دار A30 از سوی جی.ای.سی و کرمان موتور در بازار ایران تولید و عرضه خواهد شد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، ژینگچو ژیانگ(Xingchu Xiang) مدیرعامل خودروسازی جی.ای.سی موتورز(Jac Motors)، با بیان با بیان اینکه به هیچ وجه نگران آینده و رقابت در بازار ایران نیستیم، تاکید کرد: فارغ از تحریم و دیگر روابط غیر عادی تجاری علیه ایران، به دنبال بهبود فناوری و افزایش توانایی تولیدات خود و شریک تجاری مان(کرمان موتور) آماده پاسخگویی مطلوب به نیاز مشتریان ایرانی هستیم.
    وی، رضایت و وفاداری را مهمترین راهکار جی.ای.سی و کرمان موتور در رقابت با رقبا دانست و افزود: کسب رضایت مشتریان، رفع نیازها و بهره مندی از تقاضای مناسب در بازار ایران را جزء رموز موفقیت جی.ای.سی اعلام کرد و از ترسیم افق روشنی برای آینده حضور در ایران و همکاری با کرمان موتور خبر داد.
    مدیرعامل جی.ای.سی همچنین با توجه به برخی تصویرهای ذهنی مخدوش در بین مشتریان ایرانی نسبت به کالا و محصولات چینی اظهار کرد: برای بهبود تصویر و ارتقای نام و برند JAC در ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و هرچند که تغییر تصویر در اذهان مصرف کنندگان ایرانی یک فرآیند بلند مدت و نیازمند تلاش زیاد است.
    وی در ادامه از تولید و عرضه سه محصول S5 ، A30 و S3 در بازار خبر داد و افزود: براساس نظرسنجی یک پایگاه اینترنتی، هر سه خودرو جز لیست 10 خودرو برتر کشور چین ارزیابی شده است.
    ژیانگ، گفت: پنجم شهریورماه امسال محصول S3 رونمایی شد و تاکنون 9000 دستگاه از این خودرو فروخته شده که نشان از نقطه نظر مشتریان نسبت به کیفیت و زیبایی این خودرو است.
    مدیرعامل جی.ای.سی با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری بیشتر به دنبال بهبود عملکرد موتورهای تولیدی و کم مصرف هستیم، اذعان داشت: طی پنج سال گذشته و با بررسی سه نهاد ناظر بر عرضه و تولید موتور خودرو، بر روی شش موتور خودروهای سواری جی.ای.سی، هر 6 موتور در لیست 10 موتور برتر قرار گرفته که نشان از فناوری و کیفیت بالای تولید است.
    وی همچنین از عرضه نسل جدید خودروهای برقی این شرکت تا پایان سال جاری میلادی خبر داد که تا 200 کیلومتر با هر بار شارژ حرکت می کند و مناسب فضاهای شهری است.
    ژیانگ، در پاسخ به این پرسش که برای رقابت با برندهای مطرح اروپایی که کم کم شاهد حضور آن در بازار ایران هستیم، جی.ای.سی چه استراتژی در پیش گرفته است؟ تاکید کرد: ما در بازار چین که شاهد حضور تمام برندهای مطرح جهانی است رقابت موفقیت آمیزی داشته ایم به طوری حجم فروش محصول S3 در زمان رونمایی و پس از آن نشان دهنده توان بالای رقابت پذیری این مجموعه است.
    مدیرعامل جی.ای.سی موتورز، با تاکید بر ظرفیت رقابت پذیری این شرکت با برندهای اروپایی به بازار کشور برزیل اشاره کرد و گفت: به دلیل فروش بالای محصولات جی.ای.سی در برزیل، برخی خودروسازان اروپایی و امریکایی دولت برزیل را مجبور به افزایش تعرفه و مالیات برای محصولات JAC کردند که منجر به افزایش قیمت این محصولات در این بازار شده است.
    وی با بیان اینکه به هیچ وجه نگران آینده و رقابت در بازار ایران نیستیم، تاکید کرد: فارغ از تحریم و دیگر روابط غیر عادی تجاری علیه ایران، به دنبال بهبود فناوری و افزایش توانایی تولیدات خود و شریک تجاری مان(کرمان موتور) آماده پاسخگویی مطلوب به نیاز مشتریان ایرانی هستیم.
    ژیانگ، رضایت و وفاداری را مهمترین راهکار جی.ای.سی و کرمان موتور در رقابت با رقبا دانست و افزود: کسب رضایت مشتریان، رفع نیازها و بهره مندی از تقاضای مناسب در بازار ایران را جزء رموز موفقیت جی.ای.سی اعلام کرد و از ترسیم افق روشنی برای آینده حضور در ایران و همکاری با کرمان موتور خبر داد.
    مدیرعامل جی.ای.سی همچنین با توجه به برخی تصویرهای ذهنی مخدوش در بین مشتریان ایرانی نسبت به کالا و محصولات چینی اظهار کرد: برای بهبود تصویر و ارتقای نام و برند JAC در ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و هرچند که تغییر تصویر در اذهان مصرف کنندگان ایرانی یک فرآیند بلند مدت و نیازمند تلاش زیاد است.
    وی گفت: خوشبختانه هم در بازار چین و هم بازارهای خارجی نام تجاری جی.ای.سی را به عنوان شرکتی با محصولات کیفی و عملکرد خوب به خاطر دارند.
    ژیانگ ادامه داد: شرکت جی.ای.سی از فاکتورهایی چون توانایی فنی، مرکز تحقیق و توسعه، و شرکای تجاری مطرح برای ارائه محصولات با کیفیت برخوردار است، به طوری که ارتقای تولیدات و تلاش برای رفع نیاز مشتریان محدود به مرز مشخصی نمی شود.
    وی خودروسازی جی.ای.سی را تنها خودروساز چینی دانست که از تمام بازرسی های دولت معاف شده است و به دلیل اهمیت مقوله کیفیت و مدیریت کیفیت در این گروه، تمام آزمون ها و تست های مرکز بازرسی JAC مورد تایید دولت است.
    مدیرعامل جی.ای.سی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکای خارجی فقط به دنبال سهم بازار هستند، تاکید کرد: حرکت ما در جی.ای.سی بلندپروازانه و همراه با آرزوهای بزرگ است تا با ارتقای محصولات به سهم بازار بالا دست یابیم.
    ژیانگ با بیان اینکه صنعت خودروسازی چین را دارای سابقه 100 ساله بوده و هم اکنون روند توسعه سریعی دارد، تاکید کرد: به رغم این سابقه طولانی، همان طور که ژاپنی ها از اروپایی ها و کره ای از ژاپنی ها برای طراحی محصولات استفاده کردند ما نیز در این مسیر از شرکای خارجی و دیگر شرکت های مطرح جهانی بهره برده ایم.
    وی از نظارت شدید بر روی جی.ای.سی برای طراحی محصولات جدید با تکیه بر ایده های جدید و خلاقانه و بدون کپی برداری از طرح های دیگر شرکت ها خبر داد و افزود: در آخرین نمایشگاهی که محصول S3 عرضه شد یک گروه خارجی افزون بر چهار ساعت برای بررسی طراحی خودرو و عکاسی از بخش های مختلف آن وقت صرف کردند.
    مدیرعامل جی.ای.سی، از افزایش تولید 40 درصدی خودروهای سنگین در "جک" و کسب رتبه اول در بین خودروسازان چینی خبر داد و متذکر شد: در اگوست 2014 نیز به نمایندگی از گروه جک برای تامین 5 هزار دستگاه کامیون سنگین با کشور ونزوئلا قرارداد بسته ایم.
    به گفته ژیانگ، خودروسازی جی.ای.سی در تولید خودروهای تجاری سبک(کامیونت) جزء دو شرکت اول و در صادرات رتبه اول چین را دارا است.
    مدیرعامل جی.ای.سی موتورز در پایان با توجه به اینکه در تولید تمام موتورهای دیزلی 1.8، 2.7، 2.8، 4.8 و 7.2 و ... لیتری به جایگاهی رسیده ایم که تکنولوژی تمامی موتورها داخلی سازی شده است، خاطرنشان کرد: به تازگی و با صرف یک میلیارد یوان کارخانه موتورسازی 2.8، 3.2 و 4.8 لیتری برای تولید موتورهایی با استاندارد یورو4 و 5 با فناوری بومی و به منظور تولید انبوه انواع موتور راه اندازی کرده ایم.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st October 2014)

  19. #6930


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل ایساکو خبر داد:
    اجرای طرح جدید خدماتی در نمایندگی های تهران
    پرشین خودرو: نخستین جلسه هم اندیشی نمایندگان دفاتر منطقه ای تهران به منظور تبیین طرح تحول گارانتی و پذیرش با حضور بیش از صد نمایندگی فعال در تهران و مسوولان خدمات پس از فروش ایران خودرو برگزار شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در آغاز این جلسه علی نمكین مدیرعامل شركت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساكو) در سخنانی با اشاره به رویكرد جدید مدیریت ارشد مبنی بر رضایت مشتری در تمامی خودروها كه رضایت مشتری از همه نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌ها را در بر دارد، گفت: چنانچه نمایندگان خدمات پس از فروش از برنامه و عملكرد شركت راضی نباشند، نمی‌توان رضایت مشتری را انتظار داشت.
    نمكین از برنامه ایساكو برای اصلاح روند ارایه خدمات مانند نظام گارانتی و اجرت نمایندگان خبر داد و اظهار كرد: اجرت‌ها با بررسی كاملا كارشناسی‌شده درتمامی حوزه‌ها و در حد معقول توان شركت، محاسبه خواهد شد، این اقدام رضایت مشتریان را نیز در حوزه گارانتی تامین می‌كند.
    مدیرعامل ایساكو با بیان این كه اجرت جدید در شركت امداد خودرو نیز به اجرا در می‌آید، از بهبود فضای كسب و كار شبكه خدمات پس از فروش سخن گفت و افزود: به دستور مدیریت ارشد ایران خودرو، یك كمیته كاری تشكیل شده كه عملكرد را رصد می‌كند و به منظور ارج نهادن به تلاش نمایندگان پركار با پذیرش بالا و كسب رضایت مشتری، بسته‌های تشویقی شامل تخصیص خودرو نیز در نظر گرفته شده است.

    طرح ویژه در تهران
    نمكین با اشاره به ورود دنا به بازار از مهرماه گفت: بسته قطعات مصرفی دنا تهیه شده و در همین هفته در شبكه توزیع و تشویق‌هایی هم در مورد این محصول لحاظ می‌شود.
    این مقام مسوول افزود: با توجه به رونق فضای كسب و كار نمایندگی‌ها، طرح ویژه ای برای نمایندگی‌های تهران با تسهیلات ویژه به اجرا در می‌آید.
    در ادامه نشست هم اندیشی نمایندگان خدمات پس از فروش شهر تهران، سلطانی معاون خدمات پس از فروش ایساكو گفت: فروش خودرو نمایندگان مجاز شهر تهران، نیمه اول سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و متناسب با افزایش تولید، 55 درصد رشد داشته است.
    وی تاكید كرد: بر اساس گزارش ارزیابی های شركت بازرسی و كیفیت استاندارد ایران كه به نمایندگی از وزارت صنعت معدن و تجارت انجام می شود رشد 43 درصدی نمایندگان رتبه یك شهر تهران را در مقایسه با ارزیابی دوره قبل نشان می دهد.
    وی از اجرای طرح های جدید خدماتی در نمایندگی های شهر تهران كه به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان است نیز خبر داد.

    تحول نظام گارانتی
    معاون مدیر عامل ایساكو از نمایندگی‌ها خواست در ارائه خدمات گارانتی به مشتریان دغدغه ای نداشته باشند، چرا كه قطعات مورد نیاز شبكه تامین شده است و در صورت نیاز به قطعه خاص نمایندگان می توانند ضمن درخواست قطعه به صورت امدادی، در كم‌ترین زمان ممكن قطعه را دریافت كنند
    سلطانی افزود: در ضمن به منظور تسهیل در فرایند كسب و كار نمایندگی مبالغ كلیم گارانتی در همان روز ارائه خدمت به حساب نمایندگی واریز می شود.
    وی از تغییر ساختار دفاتر تهران با هدف چابك سازی فرایند ها در ارایه خدمت به نمایندگان و به تبع آن مشتریان خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، شهر تهران و نمایندگان مجاز به سه ناحیه تقسیم بندی خواهند شد و هر منطقه تحت نظر یك رییس ناحیه خواهد بودو تمامی فعالیت های خدمات پس از فروش نمایندگان توسط مسوول ناحیه پی‌گیری و پیاده سازی خواهد شد.
    در پایان این نشست، نمایندگان انجمن صنفی و برخی صاحبان امتیاز، پیشنهادها و مسایل خود را رو در رو با مدیران ایساكو مطرح كردند.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    حامد59 (15th October 2014)

صفحه 693 از 771 نخستنخست ... 193593643673683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703713743 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University