.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 702 از 771 نخستنخست ... 202602652682692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712722752 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 7,011 تا 7,020 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #7011


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شماره گذاری متوقف شد؛ بازار خودرو تکان خورد
    پرشین خودرو: از زمانی‌که سازمان ملی استاندارد به مرکز شماره گذاری خودرو مجوز شماره گذاری را داد 9 روز می‌گذرد اما این بخش به روی خودروها چراغ قرمز نشان می‌دهد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بازار خودرو این روزها به غیر از رکود با چالش شماره گذاری هم روبه‌رو شده است. چندی پیش(‌دو هفته قبل) سازمان ملی استاندارد از مرکز شماره گذاری خودرو خواست تا از شماره گذاری خودروهایی که فاقد کپسول آتش نشانی است خودداری کند.
    بر این اساس تمام خودروهایی که آماده شماره گذاری بودند به دلیل مصوبه سازمان استاندارد مجبور شدند تا مجهز شدن خودروها به کپسول منتظر بمانند. اما خودروسازان مانند سنوات گذشته خواستار به تعویق افتادن این مصوبه شدند و تا پایان سال جاری از سازمان ملی استاندارد فرصت گرفتند.
    با کش و قوس‌های فراوان و پافشاری سازمان استاندارد مبنی بر اجباری بودن نصب کپسول آتش نشانی روی خودروها و اینکه پیش از این هم این موضوع عنوان شده بود، رئیس سازمان ملی استاندارد 20 مهرماه طی نامه‌ای به مرکز شماره گذاری خودرو خواستار رفع ممنوعیت پلاک شدن خودروها شد. ولی از آن تاریخ تاکنون مرکز شماره گذاری خودرو برای اجرا کردن نامه سازمان استاندارد کاری انجام نداده است و شماره گذاری خودروها همچنان متوقف است. این امر سبب شده قیمت خودروها در بازار تحت تأثیر قرار گیرد به نحوی که در برخی از خودروها قیمت تا سه میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. به طور متوسط نیز هر خودروی پلاک شده صفر نسبت به کاردکس (حواله) یک میلیون تومان گرانتر است. با این اوصاف مردم بابت خودروهایی بهای بیشتری می‌پردازند که هیچ آپشن جدیدی روی آنها نصب نشده است و تنها برخی از تصمیم‌ها باعث این رشد کاذب قیمت‌ها شده است.
    از زمانی‌که سازمان ملی استاندارد به مرکز شماره گذاری خودرو مجوز شماره گذاری را داد 9 روز می‌گذرد اما این بخش به روی خودروها چراغ قرمز نشان می‌دهد.
    روز گذشته چرایی افزایش قیمت خودرو را با فعالان و کارشناسان بازار خودرو مطرح کردیم و از سویی در مورد شماره گذاری خودرو نیز از مسئولان ذیربط سؤالاتی پرسیدیم که در نهایت برای ما یک نتیجه داشت و آن «افزایش قیمت خودرو در بلاتکلیفی شماره گذاری»بود.
    سردار اسکندر مؤمنی (رئیس راهور ناجا) در پاسخ به چرایی شماره گذاری نکردن خودروها اینگونه پاسخ داد:این موضوع را سازمان ملی استاندارد باید جواب دهد. این جمله در حالی است که سازمان استاندارد 20 مهرماه مجوزهای لازم را صادر کرده بود.
    از سویی سرهنگ شیرمحمدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی راهور ناجا در این باره گفت: «شماره گذاری خودروها آغاز شده است و از ابتدای سال 94 خودروسازان مکلف به نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروها هستند.»
    مقام مسئول دیگری در راهور ناجا این خبر را تأیید نکرد و گفت: «همچنان شماره گذاری خودروها متوقف است.بخصوص خودروهایی مثل پراید و نیسان که اخیراً با مشکلاتی در ایمنی روبه‌رو شدندکه البته این امر ارتباطی با راهور ندارد چرا که سازمان ملی استاندارد متولی تعیین استاندارد خودروها است.»
    به هر حال دو گانگی در صحبت‌ها نشان می‌دهد که مردم همچنان برای شماره گذاری خودروها باید معطل بمانند.
    نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد نیز گفت:شورای عالی استاندارد بزودی در مورد نصب کپسول آتش نشانی و سایر استانداردهای اجباری خودرو جلسه خواهد داشت. بر این اساس بنا شد نصب کپسول آتش نشانی تا ابتدای سال 94 به تعویق بیفتد اما در این خصوص خودروسازان باید برنامه خود را اعلام کنند.
    وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد مطابق با مصوبات حرکت خواهد کرد ادامه داد: «بهتر است خودروسازان به جای گرفتن مهلت به فکر برنامه ریزی برای نصب کپسول باشند.»
    در همین زمینه غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: «بازار خودرو به دلیل نبود عرضه خودرو توسط خودروسازان دوباره با رکود مواجه شده است. همچنین ممانعت از شماره گذاری خودرو و تولید نشدن برخی از خودروها سبب شده قیمت خودرو افزایش پیدا کند.»
    وی افزود: «از آنجا که شرکت رنو به خودروسازان قطعه نمی‌دهد خط تولید تندر 90 متوقف شده واین امر باعث افزایش قیمت 2 تا 3میلیون تومانی این خودرو شده است.بخش دیگر افزایش قیمت‌ها که در سایر خودروها رخ داده به دلیل امتناع از شماره گذاری است.»
    وی ادامه داد: «از آنجا که عرضه خودرو در بازار کاهش یافته است بازار همچنان با رکود مواجه است. بدین جهت تا زمانی‌که خودرو به صورت انبوه وارد بازار نشود این بخش رونق نخواهد گرفت.»
    محمود رنجبرفر کارشناس بازار خودرو نیز درباره وضعیت فعلی بازار گفت: «در حالی که بازار از کمبود خودرو رنج می‌برد برخی از نمایندگی‌های خودروسازان در حجم قابل توجهی کاردکس دارند و از طریق نمایشگاه داران می‌خواهند این کاردکس‌ها را به فروش برسانند.»
    وی با بیان اینکه نمایندگی‌ها به صورت مستقیم کاردکس‌ها را به مردم نمی‌دهند و از طریق واسطه این امر انجام می‌شود تأکید کرد: «اگر خودرو‌های نمایندگی‌ها مورد بررسی قرار گیرد و این بخش ساماندهی شود قطعاً ضمن خروج بازار خودرو از رکود قیمت‌ها دستخوش تغییر نمی‌شود.»
    رنجبرفر افزود: «قیمت تندر 90 ساده و اتومات بین دو تا سه میلیون تومان افزایش یافته است و این موضوع تنها به ضرر مشتریان این قبیل خودروها است. اگر قرار است خودرو تندر 90 تولید نشود بهتر است دولت در این خصوص اطلاع‌رسانی کند تا مردم نیز از آینده خودروتندر 90 مطلع شوند.»
    وی درباره پیش‌بینی بازار خودرو گفت: «قیمت‌ها به همکاری شرکت‌هایی چون پژو و رنو بستگی دارد و همچنین اگر روند مذاکرات هسته‌ای خوب پیش برود می‌توان امیدوار به بهبود وضعیت بازار خودرو بود.»
    این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه بازار کشش رشد دوباره قیمت‌ها را ندارد تأکید کرد:«خودروسازان با عرضه خودرو در بازار باید مانع از رشد قیمت‌ها شوند.»
    کارشناس دیگر بازار خودرو اذعان داشت: « عنوان شده از هفته آینده شماره‌گذاری خودروها آغاز می‌شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد دیگر قیمت‌ها به غیر از تندر 90 افزایش نخواهد یافت.»

    منبع: روزنامه ایران

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  3. #7012


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در گزارش شهریور ماه ISQI؛
    سوزوکی گرند ویتارا به جدول رده بندی بازگشت
    پرشین خودرو: پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو کیفی ترین سواری در بین خودروهای 20 تا 40 میلیون تومانی شد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در بخش خودروهای 40 تا 60 میلیون تومانی نیز تندر 90 اتوماتیک محصول ایران خودروجایگاه نخست را به خود اختصاص داد.
    سوزوکی گرند ویتارا محصول ایران خودرو خراسان نیز تنها محصول ارزیابی شده در خودروهای بالای 100 میلیون تومان است.
    بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،
    در شهریور ماه 1393 بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی شرکت های خودروساز جهت ارزشیابی محصولات، مجموع خودروهای تولید شده اعم از سبك و سنگین، نسبت به ماه قبل با افزایش 12.4 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی 97.2 درصدی مواجه گردید.
    در این ماه 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل كشور مختص خودروهای سبك (سواری و وانت) و یك درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.
    گروه سبك:
    در بخش سواری شاهد روند رو به رشد 12.4 درصدی تولید نسبت به ماه قبل بودیم که افزایش تولید خودروهای پژو 206، سایپا X132 و تولید مجدد سوزوکی گرند ویتارا از جمله عوامل اصلی، در ایجاد این روند صعودی می باشند. از دیگر نكات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای ساخت داخل، می‌توان به قطع تولید خودروهای لیفانX60 و ام وی ام X33 اشاره نمود.
    در این ماه جمعا تعداد 23 مدل خودرو توسط شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران مورد بازرسی قرار گرفت كه 18 مدل در سطح كیفی خیلی خوب و 5 مدل نیز در سطح كیفی خوب قرار گرفتند.
    همانطور كه در جدول رده‌بندی كیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، به طور كلی خودروی سوزوكی گراند ویتارا محصول شركت ایران خودرو خراسان كمترین میزان نمره منفی و خودروی ام وی ام 110 محصول شركت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را در این ماه از آن خود كرده اند.
    در شهریور ماه سال جاری سوزوكی گراند ویتارا به عنوان تنها خودرو موجود در گروه قیمتی بالای 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفت و با كسب 16.7 نمره منفی، كیفی ترین خودرو در بین تمام گروه های قیمتی شناخته شد.
    همانطور كه قبلا نیز اشاره شد به دلیل قطع تولید خودروهای لیفانX60 و ام وی ام X33، در این ماه خودرویی در گروه قیمتی بین 60 تا 80 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار نگرفت.
    همچنین در گروه خودروهای بین 40 تا 60 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیك محصول شركت ایران خودرو با 20.5 نمره منفی كمترین نمره منفی را از آن خود كرد و در سطح كیفی A+ قرار گرفت. پس از آن نیز جك 5J اتوماتیك، لیفان 620 و ام وی ام 530 هر كدام به ترتیب 45.5، 51.3 و 56.3 نمره منفی كسب كردند و در سطح كیفی A قرار گرفتند.
    شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران در این ماه 15 خودرو بین 20 تا 40 میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد كه از میان آن ها شش خودرو رتبه كیفی A+، هفت خودرو رتبه كیفی A و دو خودرو رتبه كیفی B+ را از آن خود كرد. در این گروه پارس تندر با 20.5 نمره منفی در گروه كیفی خیلی خوب و در صدر قرار گرفت و پس از آن تندر90 پارس خودرو و ایران خودرو با 20.7 نمره منفی در جایگاه های بعدی جای خوش كردند. در انتهای جدول این گروه قیمتی نیز خودروهای تیبا با 60.8 نمره منفی و ام وی ام 110 با 85 نمره منفی به چشم می خورد.
    در این ارزشیابی نیز همچون ماههای گذشته خودروهای سایپا X131 محصول شركت سایپا و پارس خودرو و سایپا X132 در گروه خودروهای زیر 20 میلیون تومان قرار دارند و در رده كیفی B+ جای گرفته اند.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  5. #7013


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پژو شروط ایران را پذیرفت
    پرشین خودرو: علاوه بر اینکه این خودروسازان باید در ایران سرمایه گذاری کنند، نوع قرارداد باید به گونه‌ای تنظیم شود که طرف مقابل اجازه ترک ایران را به راحتی نداشته باشد، بازارهای صادراتی محصولات مشترک تولیدی خود در ایران را در اختیار ما بگذارد، تولید محصول مشترک صورت گیرد و مرکز تحقیقاتی نیز در کشور راه اندازی شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مشارکت خودروسازان داخلی با خارجی‌ها گفت: شروط خودروسازان داخلی برای مشارکت با خارجی‌ها، بستگی به نوع سرمایه‌گذاری دارد که قرار است بین دو خودروساز صورت گیرد، این در حالی است که تیراژ تولید نیز در این مشارکت نقش تعیین کننده ای دارد که بر اساس این دو فاکتور، دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت قابلیت اجرایی دارد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: سیاست این گروه صنعتی برای مشارکت با خودروسازان خارجی، حرکت بر اساس سرمایه گذاری مشترک است، ضمن اینکه در مذاکراتی که این روزها با پژو و رنو داریم، این پیش‌شرط ها را مطرح کرده ایم.
    وی تصریح کرد: در قراردادهای جدیدی که با خودروسازان خارجی منعقد خواهیم کرد، حتما منافع ملی را لحاظ می کنیم، این در حالی است که شرط سرمایه گذاری 50-50 را ایران خودرو با شرکت پژو مطرح کرده است، اما ممکن است بسته به نوع قرارداد و تیراژ تولید، نوع سرمایه گذاری‌ها در قراردادهای دیگر به صورت 40-60 یا 30-70 باشد. بنابراین عدد ثابتی را نمی توان برای مشارکت با خارجی ها، در سرمایه گذاری تعیین کرد و این به تناسب نوع و شرایط قرارداد متفاوت خواهد بود.
    یکه‌زارع در پاسخ به این سئوال که پژو و رنو و سایر خودروسازانی که هم اکنون پای میز مذاکره با آنها برای حضور و سرمایه گذاری در ایران هستید، آیا این پیش‌شرط‌ها را پذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: پژو در مذاکرات خود این پیش‌شرط‌ها را پذیرفته است، البته باید باز هم تاکید کرد که نوع مشارکت مالی با خودروسازان خارجی بر اساس تیراژ تولید و نوع خودروهایی که قرار است تولید شود، متفاوت خواهد بود.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به منافع برد- بردی که این خودروساز در قراردادهای خود با خودروسازان خارجی لحاظ خواهد کرد، ادامه داد: دو شریکی که در هر مقوله‌ای از جمله خودروسازی با هم شراکت دارند، باید نوع قرارداد فی مابین را به گونه‌ای تنظیم کنند که منافع هر دو طرف حاصل شود، چراکه اگر قرار بر این باشد که تنها منافع یکی از طرفین قرارداد تامین شود، حتما آن قرارداد محکوم به شکست است و به نظر می رسد که باید به منافع شریک خود احترام گذاشته و او نیز منافع ما را به رسمیت بشناسد.
    به گزارش مهر، وی در توضیح این مطلب ادامه داد: علاوه بر اینکه منافع مالی ایران خودرو و طرف مقابل باید تامین شود، ما به دنبال این هستیم که خودروسازان خارجی از جمله پژو و رنو، علاوه بر اینکه در ایران سرمایه گذاری می کنند، نوع قرارداد به گونه‌ای تنظیم شود که طرف مقابل اجازه ترک ایران را به راحتی نداشته باشد، بازارهای صادراتی محصولات خود را که در ایران تولید می شود، در اختیار ایران بگذارد، تولید محصول مشترک صورت گیرد و مرکز تحقیقاتی نیز در ایران راه اندازی شود. این مجموعه منافعی است که ایران خودرو در مذاکرات خود با خودروسازان دنبال می کند.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  7. #7014


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    چه تضمینی برای ارائه خدمات پس از فروش وجود دارد؟
    بازار داغ گارانتی فروشی نمایندگان رسمی خودروهای وارداتی
    پرشین خودرو: بازار گارانتی فروشی خودروهای وارداتی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می گیرد، روز به روز داغ تر می شود، اما هنوز مشخص نیست که کدام نهاد بر ارائه خدمات پس از فروش به این خودروها نظارت می کند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، این در حالی است که به نظر می رسد در حال حاضر فروش گارانتی برای نمایندگان رسمی خودروسازان خارجی در ایران، به مراتب سود آور تر از واردات خودرو شده است.
    بر اساس این گزارش، در شرایطی که محدودیتی برای واردات خودرو توسط اشخاص و شرکت های مختلف وجود ندارد، این موضوع فرصتی ایجاد کرده است تا بدون در نظر گرفتن ارائه خدمات پس از فروش و تنها با خرید گارانتی از نمایندگان رسمی بتوانند خودروهای خود را به فروش برسانند.
    همین گزارش می افزاید: این در حالی است که طی سالهای گذشته موضوع واردات متفرقه خودرو همواره مورد انتقاد نمایندگان رسمی بوده، اما به تازگی فروش گارنتی به همان واردکنندگان متفرقه برای آنها جذاب تر شده است.
    این گزارش حاکی است، از سوی دیگر بسیاری از مشتریان خودروهای وارداتی متفرقه از روند ارائه خدمات پس از فروش به خودروهایی که به این شیوه گارانتی شده اند گله مند بوده و معتقدند خودروهای آنها اغلب به خاطر برخی از قطعات هفته های معطل مانده است.
    برپایه این گزارش، در شرایط فعلی به رغم شکایات متعدد هیچگونه نظارتی بر این فعالیت ها وجود ندارد و واردات خودرو به صورت متفرقه روز به روز در حال افزایش بوده و عمدتا گارانتی آنها از این طریق تامین می شود. بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که این امر همواره از سوی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مغفول مانده است.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  9. #7015


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    همزمان با رونمایی؛
    «میراژ» و «اوتلندر» قیمت خورد
    پرشین خودرو: دو محصول جدید میتسوبیشی(میراژ و اوتلندر) برای عرضه در بازار ایران رونمایی و معرفی شد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، رضا مزینانی مدیر فروش آرین موتور نماینده میتسوبیشی موتورز ژاپن، در این مراسم از عرضه اولیه و محدود محصول میراژ با قیمت 68 میلیون و 700 هزار تومان خبر داد.
    وی با بیان اینکه هر دو خودرو میراژ و اوتلندر ابتدای بهمن ماه سال جاری روانه بازار خواهد شد، قیمت خودرو اوتلندر 2014 را 172 میلیون و 900 هزار تومان و محصول 2015 این خودرو را 179 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرد.
    به گفته مزینانی، تا پایان سال جاری 500 دستگاه اوتلندر و 300 دستگاه میراژ وارد کشور و عرضه خواهد شد.
    خودرو میراژ (MIRAGE) که با عنوان "ظریف اما حریف" رونمایی و معرفی شد دارای 1200 سی.سی حجم موتور، حداکثر قدرت 79 اسب بخار، گیربکس اتوماتیک CVT، مصرف سوخت ترکیبی 4.6 لیتر در 100 کیلومتر، حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت، فرمان تمام الکتریکی، استاندارد آلایندگی یورو5 و ... می باشد.
    محصول اوتلندر(OUTLANDER 4wd) نیز که با عنوان "آقای خاص" رونمایی و برای حاضران در مراسم معرفی شد دارای 2400 سی.سی حجم موتور، حداکثر قدرت 170 اسب بخار، حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت، شتاب 0 تا 100 برابر 10.8 ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در 100 کیلومتر، گیبرکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی و ... است.

  10. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  11. #7016


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو کمیسیون صنایع و معادن:
    واردات فن‌آوری روز خودرو دنبال شود
    پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشورهای غربی به راحتی انتقال فن‌آوری‌های جدید در حوزه خودرو به ایران را انجام نخواهند داد بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا فن‌آوری‌های روز خودروسازان آمریکایی و اروپایی وارد کشور شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سیدهادی حسینی تأکید کرد: باید از مطالعات، پژوهش‌ها و فن‌آوری‌های روز صنعت خودرو غرب برای اصلاح صنعت معیوب خودروسازی کشور استفاده کنیم.
    نماینده مردم قائمشهر خواستار اقدام صنعت خودروسازی کشور برای فراهم کردن بستر تولید خودورهای برقی و دیزلی در کشور شد و افزود: اکنون که بستر توسعه روابط اقتصادی با دنیا در آستانه فراهم شدن است بهتر است با نیازسنجی از صنعت خودروسازی کشور منافع بلندمدت را در قراردادهای جدید با خودروسازان آمریکایی و اروپایی هدف‌گذاری کنیم.
    وی با ابراز تأسف از واردات خودرو با ارز دولتی و فروش آن به نرخ آزاد در بازار خودرو، گفت: بخشی از بازار اقتصادی کشور و به دنبال آن برخی مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور با استفاده از رانت‌های ارزی و اقتصادی هر بلایی که دلشان خواست بر سر حوزه خودرو و قیمت‌های آن آوردند.
    نماینده مردم قائمشهر با تأکید بر اینکه خودروسازان یک کشور باید بر اساس منافع متقابل با خودروسازان غربی همکاری کنند، گفت: وظیفه دولت‌ها در روابط اقتصادی با کشورهای جهان تأمین همزمان منافع ملت و دولت است. اما متأسفانه به این مسأله در گذشته توجهی نشد. شاهد آن نیز تبادلات اقتصادی کشور در بنادر شمالی و جنوبی کشور است.
    وی ادامه داد: بنادر جنوبی کشور از حیث واردات کالا از غرب و کشورهای شرق آسیا نسبت به بنادر شمالی کشور فعال هستند. میزان تبادلات اقتصادی در بنادر شمالی کشور به حدی ناچیز است که اصلا نمی‌توان آمار واردات از این بنادر را با حجم عظیم واردات از بنادر جنوبی کشور مقایسه کرد.
    به گزارش ایسنا، به گفته حسینی بروز این رفتار به دلیل فقدان ارزیابی از مزیت‌های نسبی کشور و تقویت نشدن توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه کشور است.

  12. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  13. #7017


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بررسی قیمت‌ دنا و تندر-90 در شورای رقابت
    پرشین خودرو: رئیس شورای رقابت از ارسال اطلاعات دو خودروی دنا و تندر-۹۰ برای تعیین قیمت نهایی آنها به این شورا خبر داد. رضاشیوا از دریافت اطلاعات خودروهای جدید برای تعیین قیمت آنها خبر داد و اظهار کرد: ایران خودرو و سایپا اطلاعات دو خودرو دنا و تندر-90 را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند و در جلسه‌ای روند قیمت‌گذاری آنها بررسی خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، وی اضافه کرد: در این جلسه 15 عضو شورای رقابت اطلاعات خودروهای جدید را مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهایت امیدواریم در قیمت‌گذاری خودروهای جدید به اختلاف‌نظری برخورد نکرده و این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.
    پیش از این شیوا گفته بود: در حال حاضر محصولات جدید ایران‌خودرو و سایپا قیمت‌گذاری نشده‌اند که درصددیم این موضوع را به‌زودی بررسی كنیم.
    به گزارش دنیای اقتصاد، وی با بیان اینکه هم‌اکنون خودروهای تندر-90، دنا و یکی از مدل‌های ام‌‌وی‌‌ام قیمت نهایی ندارند، افزود: قیمت پژو 206 تیپ دو محصول جدید ایران خودرو که قرار شد با موتور ملی تولید شود هم باید مورد بررسی قرار گیرد به همین منظور از شرکت‌های خودروساز درخواست کرده‌ایم تا اطلاعات خودروهای جدید خود را به شورای رقابت ارسال کنند.

  14. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  15. #7018


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل سایپا:
    خودروهای جدید جایگزین مدل های قدیمی می شود
    پرشین خودرو: گروه خودروسازی سایپا برنامه های وسیعی در حوزه تولید خودروهای جدید دارد و به زودی برخی محصولات جدید را رونمایی می کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروهای قدیمی را بتدریج از رده خارج می کنیم ، گفت: بزودی خودروهایی با استانداردهای روز دنیا در سایپا تولید و به بازار عرضه می شود.
    وی افزود: با تدوین سیاست کلی بر مبنای شرایط اقتصاد جهانی و سیاسی دنیا به تدریج وابستگی به خودروسازهای خارجی را کمتر و کمتر می کنیم.
    مدنی با بیان اینکه در مبادلات با شرکت های خارجی شرایط خاصی را در نظر می گیریم، گفت: 70 درصد از تولیدات با برند (نشان) داخلی خودمان تولید خواهد شد.
    وی اضافه کرد: حدود 20 تا 25 درصد از برندهای معروف دنیای نیز در تولیدات ما نقش خواهد داشت که البته با شرایط ویژه ای خواهد بود.
    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: این شرایط را خودمان تعیین می کنیم و حدود 5 تا 10 درصد نیز با خودروسازانی همکاری می کنیم که ممکن است در شرایط خاصی به آنها نیاز داشته باشیم.
    سعید مدنی با بیان اینکه روند تولید خودروی پراید با پلت فرم x100 بتدریج رو به کاهش است و بتدریج پلت فرم x100 با نام های تیبا، تیبا 2 به بازار عرضه خواهد شد، گفت: طرح اصلی سایپا بر روی SD100 خواهد بود که از سال 92 اغاز شده است و سال 95 به نتیجه خواهد رسید.
    مدنی درباره ویژگی های SD100 افزود: همه طراحی آن با همکاری متخصصان داخلی و البته با مشاوره نماینده خارجی انجام گرفته است و قطعات موتور، گیربکس و اکسل و هم بدنه کلاً در ایران تأمین خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه کارشناسان سایپا آموزش های لازم را در این زمینه می بینند، اضافه کرد: سازنده های داخلی در حال مذاکره با سازندگان خارجی هستند تا فن آوری روز دنیا را در این خودرو لحاظ کنند.
    مدیر عامل سایپا گفت: این خودرو با دو محصول و سپس سه محصول جدید در سال 95 وارد بازار می شود.
    مدنی گفت: از آخر سال 92 تا به امروز خودرو 211 سایپا با مدل تیبا 2 طراحی و وارد بازار شده است.
    وی افزود: مدل x100 151 به شکل وانت بار به تولید انبوه رسیده است.
    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از ساخت خودرو x32 روی پلت فرم x200 خبر داد و گفت: این خودرو از بهمن ماه به بازار عرضه می شود.
    s300 یا آریو خودرو دیگری است که مدنی از ساخت و تولید آن ‌در ساوه خبر داد.
    مدیرعامل سایپا اضافه کرد: موتورهای خودروهای جدید کاملاً در این توسعه یافته که شامل M13 بر روی خودرو پراید، M15 بر روی x200 یا تیباست و با 1500 سی سی قدرت روی خودروها نصب شده است.
    وی گفت: این موتورها در شرکت سایپا توسعه و به تولید رسیده که مرکز تحقیقات سایپا و مگاموتور در آن نقش مهمی داشته است.
    مدنی اعلام کرد: خودرو سراتو (Serato) از شرکت کیاموتور از تولیدات گذشته و متوقف شده بود مجدد به خط تولید آورده ایم.
    وی گفت: در پارس خودرو نیز پیش از این محصولات نیسان و رنو تولید می شد که رنو با ظرفیت محدودی در حال تولید است و پس از رفع مشکلات و نهایی شدن مذاکرات با شرکت رنو تولید تندر90 و پارس تندر و همچنین (سندرو یا (B90 در پلت فرم L90 به تولید انبوه خواهد رسید.
    مدیر عامل سایپا اضافه کرد: در حال تحقیق برای تولید خودرو شاسی بلندی با نام داستر (Daster) با شرکت رنو هستیم که بزودی آن را هم فعال خواهیم کرد.
    سعید مدنی همچنین با اشاره به موفقیت گروه سایپا در حوزه صادرات گفت: این شرکت همیشه در صادرات خودرو پیشرو بوده و چند بار به عنوان صادر کننده نمونه کشور انتخاب شده است.
    مدنی گفت: امسال نیز قطعه سازی گروه سایپا به عنوان قطعه ساز نمونه کشور معرفی شد و از آنجا که چند بار به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شده ایم، احتمال مطرح شدن برای انتخاب صادر کننده ممتاز بسیار بالاست.
    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از مجموع محصولاتی که در سال 92 و 93 و 94 به بازار عرضه می کنیم 13 محصول جدید است و با توجه به تنوع در مدلها و قیمت می تواند رضایت مشتریان داخلی و خارجی ما را جلب کند.
    وی افزود: این محصولات بازار صادرات ما را نیز رونق خواهد داد.

  16. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    abady (24th October 2014),حامد59 (26th October 2014)

  17. #7019


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    همزمان با رونمایی؛
    «میراژ» و «اوتلندر» قیمت خورد
    پرشین خودرو: دو محصول جدید میتسوبیشی(میراژ و اوتلندر) برای عرضه در بازار ایران رونمایی و معرفی شد.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، رضا مزینانی مدیر فروش آرین موتور نماینده میتسوبیشی موتورز ژاپن، در این مراسم از عرضه اولیه و محدود محصول میراژ با قیمت 68 میلیون و 700 هزار تومان خبر داد.
    وی با بیان اینکه هر دو خودرو میراژ و اوتلندر ابتدای بهمن ماه سال جاری روانه بازار خواهد شد، قیمت خودرو اوتلندر 2014 را 172 میلیون و 900 هزار تومان و محصول 2015 این خودرو را 179 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرد.
    به گفته مزینانی، تا پایان سال جاری 500 دستگاه اوتلندر و 300 دستگاه میراژ وارد کشور و عرضه خواهد شد.
    خودرو میراژ (MIRAGE) که با عنوان "ظریف اما حریف" رونمایی و معرفی شد دارای 1200 سی.سی حجم موتور، حداکثر قدرت 79 اسب بخار، گیربکس اتوماتیک CVT، مصرف سوخت ترکیبی 4.6 لیتر در 100 کیلومتر، حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت، فرمان تمام الکتریکی، استاندارد آلایندگی یورو5 و ... می باشد.
    محصول اوتلندر(OUTLANDER 4wd) نیز که با عنوان "آقای خاص" رونمایی و برای حاضران در مراسم معرفی شد دارای 2400 سی.سی حجم موتور، حداکثر قدرت 170 اسب بخار، حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت، شتاب 0 تا 100 برابر 10.8 ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در 100 کیلومتر، گیبرکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی و ... است.

  18. #7020


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مشتریان پنهان به بازار خودرو باز می‌گردند؟
    پرشین خودرو: خودروسازان از اواخر سال گذشته در حالی به جبران افت تولید 50 درصدی خود طی بیش از یك سال و نیم گذشته پرداختند كه با توجه به افزایش قیمت خودرو، این گمانه مطرح است كه این رشد تیراژ با قدرت خرید مشتریان خودروهای داخلی همخوانی ندارد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با توجه به اینكه قدرت خرید مشتریان یكی از ملاك‌های تعیین‌كننده تیراژ تولید خودرو است، به عقیده كارشناسان به‌نظر می‌رسد با كاهش چشمگیر قدرت خرید مشتریان، ممكن است تیراژ رو به رشد خودروسازان با چالشی جدید مواجه شود. آنها می‌گویند؛ اگرچه خودروسازان با تكیه به فروش اموال مازاد خود و تزریق نقدینگی به خطوط تولید، تیراژ خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند، اما در این میان قدرت خرید مشتریان خودروهای داخلی كه ضمانتی برای رشد و تداوم تولید به شمار می‌رود، طی نزدیك به دو‌سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
    به این ترتیب بخش زیادی از مشتریانی كه تا پیش از اسفند 91 توانایی خرید یكی از چند خودروی تولید داخل را داشتند، با عبور از زمان یاد شده و رشد قیمت‌ها ناچار خرید خودرو را به فراموشی سپردند. اگرچه افزایش قیمت خودرو در اسفند 91 با كاهش تولیدات خودروسازان و از بین رفتن قدرت خرید بخشی از مشتریان همزمان شد، اما حالا با تغییر شرایط و رشد تولیدات خودروسازان، به‌نظر می‌رسد قیمت‌ خودرو و همچنین تیراژ تولید از قدرت خرید مشتریان پیشی گرفته‌اند.
    حال این سوال مطرح می‌شود كه آیا سه گانه تیراژ تولید، قیمت خودروهای داخلی و قدرت خرید مشتریان این خودروها با یكدیگر همخوانی دارند؟ آیا بازار خودرو و مشتریان آن می‌توانند پشتوانه‌ای برای تولید یك میلیون و 200 هزار دستگاه در سال جاری و تولیدی تا سقف دو میلیون دستگاه در سال‌های آینده باشند یا فاصله بین تیراژ تولید و قدرت خرید مشتریان مانعی از انجام این كار خواهد بود؟
    سوال‌های یاد شده در حالی مطرح است كه در كنار کاهش قدرت خرید بخشی از مشتریان، بخش دیگری كه از توانایی خرید برخوردارند در انتظار روشن شدن تكلیف قیمت‌ها دست از خرید كشیده‌اند و چالشی دیگر بر سر راه هماهنگی تولید با بازار پدید آورده‌اند.
    به عقیده كارشناسان با رشد قیمت‌ها و همچنین اظهارنظرهای گاه‌و‌بیگاه نمایندگان مجلس برای كاهش قیمت خودرو، بخش زیادی از مشتریان خودروسازان به لایه‌های پنهان بازار پیوسته‌اند؛ بنابراین به راه انداختن سازوكارهایی برای فعال كردن این بخش از مشتریان، باید جزو اولین اقدامات خودروسازان برای فعال كردن مشتریان و رسیدن به تیراژهای برنامه‌ریزی شده باشد.

    مشتری‌های پنهان، از دهه 80 تا دهه 90
    «دهه 80 زمانی بود كه خودروسازان به تدریج و پس از سپری كردن دهه 70 تصمیم به افزایش تیراژ تولیدات خود گرفتند و این تصمیم را از سال‌های 82 و 83 آغاز كردند.» این را مدیر بازایابی و فروش سایپا به دنیای اقتصاد می‌گوید و ادامه می‌دهد: «در این زمان خودروسازان تیراژ تولید خود را از 400 تا 500 دستگاه خودرو در روز به هزار دستگاه رساندند، اما پیش از افزایش تیراژ هزار دستگاهی، سوالی كه پیش‌روی خودروسازان قرار گرفت این بود كه آیا بازار خودرو كشش جذب روزانه هزار دستگاه از تولیدات خودروسازان را خواهد داشت؟»
    به گفته حسن فروزانمهر «نخستین پاسخی كه در آن زمان به چالش یاد شده داده شد، این بود كه بازار خودرو برای جذب تیراژی هزار دستگاهی در روز كشش ندارد، این در حالی بود كه با انجام مطالعات بیشتر بر بازار در زمان یاد شده مشخص شد كه بازار به نقطه اشباع در تقاضا نرسیده است، اما به دلیل قیمت بالا بازار خودرو با اشباع قیمتی مواجه است، چیزی كه حالا نیز خودروسازان با آن مواجه هستند.»
    كسب چنین نتیجه‌ای در مطالعات سال‌های دهه هشتاد، باعث شد خودروسازان با در پیش گرفتن راهكارهایی، ظرفیت تولید خود كه همان 400 تا 500 دستگاه خودرو در روز بود را به روزی هزار دستگاه برسانند. برای مثال در آن زمان در نظر گرفتن وامی 5 میلیون تومانی برای خودروی پراید از سوی سایپا كه معادل دو سوم قیمت این خودرو در آن زمان بود، راهكاری موثر برای فروش تمام هزار دستگاه خودروی تولیدی در طول روز بود.
    راهكارهایی برای تحریك بازار كه از سوی خودروسازان به كار گرفته شد، در نهایت باعث شد تولیدات آنها با ورود مشتریان پنهان به بازار در سال 90 به 2 هزار و 700 دستگاه در روز نیز برسد، اما حالا و در دهه 90 نیز شرایط خودروسازان با سال‌های ابتدایی دهه هشتاد تفاوت چندانی ندارد و به‌نظر می‌رسد خودروسازان بار دیگر به گذشته بازگشته‌اند، البته تنها تفاوت این دو دهه از نگاه فروزانمهر این است كه «در سال‌های دهه 80 قیمت‌ها برای مدتی طولانی ثابت بوده‌اند؛ اما در سال‌های دهه 90 همزمان با رشد تیراژ، قیمت‌ها نیز رشد پیدا كردند و این موضوع كار خودروسازان را كمی سخت‌تر می‌كند.»

    خودروسازان نگران نیستند
    اما چالش یاد شده در رابطه با اینكه آیا بازار با توجه به قیمت‌های فعلی توان پوشش دادن به تیراژ تولیدات خودروسازان را دارد یا خیر در حالی مطرح است كه یك كارشناس مسائل اقتصادی عقیده دارد «همانطور كه بازار در نیمه ابتدایی امسال تولیدات بیش از 521 هزار دستگاهی خودروسازان را جذب كرده است، در نیمه دوم امسال نیز توان انجام این كار را خواهد داشت.»
    به عقیده سعید لیلاز «هرچند قیمت خودرو در تیرماه امسال با افزایش همراه بود؛ اما خودروسازان با افزایش تولید، به خوبی توانستند قیمت خودرو را نسبت به قیمت ارز ثابت نگاه دارند.»
    لیلاز همچنین تاکید دارد که هرگونه افزایش تولیدی در سال آینده منوط به افزایش قدرت خرید مشتریان از طریق لیزینگ یا اعطای وام خواهد بود؛ زیرا برای داشتن تولیدی بیشتر، ورود مشتریان بالقوه به بازار ضروری خواهد بود.
    یك مدیر ارشد در صنعت خودرو نیز در این زمینه نظری مشابه لیلاز دارد، او با اشاره به اینكه «خودروسازان تا پایان امسال به زحمت خواهند توانست تیراژی نزدیك به یك میلیون دستگاه داشته باشند»، می‌گوید: «خودروسازان برای اینكه به تیراژ بیشتری برسند، باید لیزینگ‌ها و تسهیلات خرید خودرو را فعال كنند تا مشتریان با تكیه بر این راهكارها بتوانند خودروی موردنظر خود را تهیه كنند.»
    این مدیر ارشد با اشاره به این موضوع كه «صحبت‌هایی كه گاه‌گاه در رابطه با كاهش قیمت خودرو مطرح می‌شود، تاثیر چشمگیری در به هم ریختن هماهنگی بازار و تولیدات خودروسازان دارد»، می‌گوید: «اگر این صحبت‌ها نبود دست‌كم مشتریانی كه قدرت خرید دارند وارد بازار می‌شدند، اما متاسفانه حالا آنها نیز با بلاتكلیفی كه دارند بازار را ترك كرده‌اند.»
    اما در حالی كه كارشناسان بر فعال شدن لیزینگ‌ها و اعطای تسهیلات مالی برای تحرك مشتریان بازار خودرو تاكید دارند، فروزانمهر می‌گوید: «خودروسازان حالا مدل‌های مختلفی برای فروش دارند كه تمام اقشار جامعه می‌توانند با اتكا به آنها خودرودار شوند.»
    او در ادامه می‌گوید: «در حال حاضر با توجه به اینكه بانك مركزی نرخ‌های بهره در لیزینگ‌ها را به‌صورت تك‌نرخی كنترل كرده‌اند، خودروسازان تلاش می‌كنند با نرخ‌های بانكی رقابت كرده و به این ترتیب مشتریان بیشتری را جذب كنند، این در حالی است كه وام خودرو در بانك‌ها نیز در كنار رشد قیمت خودرو تغییری نداشته و هنوز همان هفت میلیون تومان است.»
    در كنار راهكارهایی كه فروزانهمر به آنها اشاره می‌كند، لیلاز عقیده دارد قدرت خرید افراد متوسط جامعه در سال آینده (به واسطه افزایش درآمدها و كاهش نرخ تورم) بیشتر خواهد شد، اما همچنان این خودروسازان هستند كه باید برای تقویت قدرت خرید مشتریان خود و به تعادل رساندن تولید و فروش، تلاش كنند.
    از سویی كارشناسان به تسریع روند خروج خودروهای فرسوده نیز به‌عنوان یكی دیگر از فرمول‌های قابل اجرا برای هماهنگ كردن تقاضا با تولید اشاره می‌كنند.
    به عقیده این كارشناسان چنانچه دولت یا خودروسازان تسهیلات مناسبی را در اختیار صاحبان خودروهای فرسوده قرار دهد، آنها نیز در كنار سایر مشتریان وارد بازار خودرو شده و با تزریق این تقاضای جدید، خودروسازان با اطمینان بیشتری به برنامه تولید خود خواهند رسید.

صفحه 702 از 771 نخستنخست ... 202602652682692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712722752 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University