.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 704 از 771 نخستنخست ... 204604654684694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714724754 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 7,031 تا 7,040 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #7031


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تورم تولید؛ ابزاری یک‌طرفه برای رشد قیمت؟
    پرشین خودرو: در جریان تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی؛ «رشد تورم تولید» همواره یكی از موضوعات مورد اشاره برای دفاع از این درخواست بوده است، این در حالی است كه با وجود مهار رشد تورم در ماه‌های اخیر، خودروسازان هم‌اکنون سکوت اختیار کردند و دیگر سخنی از ضرر و زیان ناشی از تولید نمی‌گویند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، براساس آمار منتشر شده از سوی بانك مركزی، اگرچه تورم تولید در كشور هنوز فاصله زیادی تا تك‌رقمی شدن دارد، اما نسبت به سال قبل از خود با كاهش چشمگیری همراه شده است.
    بر اساس آمار «شاخص بهای تولیدكننده» كه بانك مركزی هر ماه در آن به بررسی هزینه‌های تولید می‌پردازد، در شهریورماه امسال، متوسط قیمت‌ها در بخش «تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر»، نسبت به ماه قبل خود با كاهش 0.3 درصدی همراه بوده است.
    كاهش 0.3 درصدی قیمت‌های گروه «تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر» در شاخص بهای تولیدكننده نسبت به ماه قبل از خود در حالی است كه این شاخص در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال 92، رشد 19 درصدی را به ثبت رسانده است.
    این رشد 19 درصدی طی یك سال گذشته نیز در حالی است كه شاخص بهای تولیدكننده در بخش یاد شده، از شهریور سال 91 تا همین ماه در سال 92 با رشدی 61.4 درصدی همراه بوده است. با كنار هم قرار دادن این آمارها می‌توان به روشنی دریافت كه تورم تولیدكننده در بخش وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر از سال 91 تاكنون از روند افزایشی آن كاسته شده است. این روند نزولی تورم برای تولیدكننده در حالی است كه با توجه به سكوت خودروسازان در این رابطه، به‌نظر می‌رسد آنها از این شاخص تنها به‌عنوان ابزاری برای رشد قیمت استفاده می‌كنند؛ چراكه با كاهش تورم در بخش تولید، آنها به تغییرات احتمالی در قیمت خودرو هیچ اشاره‌ای نمی‌كنند.
    بر این اساس كارشناسان عقیده دارند همان‌طور كه در زمان افزایش نرخ تورم خودروسازان درخواست‌های افزایش قیمت خود را پیگیری می‌كنند، در زمان كاهش این نرخ نیز باید برنامه‌هایی برای تثبیت یا حداقل كاهش قیمت داشته باشند.
    اظهارات كارشناسان در حالی است كه قابل تغییر بودن نرخ تورم، تحت عنوان تورم بخشی خودرو، در فرمول شورای رقابت نیز پیش‌بینی شده است. به این ترتیب این انتظار كه با محاسبه تغییرات تورمی، قیمت خودرو نیز با تغییراتی همراه شود، انتظار نامعقولی به نظر نمی‌رسد. كارشناسان این انتظار را جدای از درخواست همراه با اعمال قدرت نمایندگان مجلس برای كاهش قیمت خودروهای داخلی می‌دانند و با توجه به فرمول شورای رقابت، محاسبه تورم فعلی در قیمت خودرو را خالی از لطف نمی‌دانند.

    تعیین قیمت به تورم ارتباطی ندارد
    اگرچه بحث تعیین قیمت خودروهای داخلی مدتی است كه از هیاهوی ماه‌های قبل دور شده و به نظر می‌رسد انتظارها برای كاهش قیمت در حال رنگ باختن است، اما این سوال همچنان مطرح است كه همان‌طور كه رشد تورم تولید در افزایش قیمت كالایی مانند خودرو تاثیرگذار است، آیا كاهش آن نیز می‌تواند اثری كاهشی در قیمت خودرو داشته باشد؟
    كارشناسان اقتصادی و خودرویی پاسخ‌های متفاوتی به پرسش مطرح شده دارند و به ابعاد مختلفی در رابطه با این مساله اشاره می‌كنند.
    بر این اساس یك مدیر صنعت خودرو با اشاره به اینكه در نتیجه تلاش‌های دولت تورم با سرعت كمتری در حال رشد است و به‌نوعی مهار شده است به دنیای‌اقتصاد می‌گوید: درست است كه واقعیات اقتصاد كشور نشان می‌دهد تورم با رشد كمتری همراه است، اما با وجود تمام تلاش‌های دولت برای كنترل تورم می‌توان گفت كه تورم همچنان در كشور وجود دارد اما با سرعت كمتری در حال رشد است.
    از نگاه این مدیر ارشد در صنعت خودرو این اتفاق به این معنا است كه اگر فرضا در سال گذشته خودروسازان به 30 درصد افزایش قیمت نیاز داشته‌اند، امسال 15 درصد افزایش قیمت برای آنها كافی است تا هزینه‌های تولید آنها را پوشش دهد زیرا تورم تنها «مهار» شده است اما همچنان وجود دارد.
    به عقیده این مدیر ارشد، تورم و رشد تورم دو مقوله جدا هستند به این ترتیب كه ممكن است زمانی در یك اقتصاد تورم وجود نداشته باشد، اما در اقتصادی تورم وجود داشته باشد؛ اما با نوسان همراه باشد، در چنین اقتصادی كاهش رشد تورم به معنای از بین رفتن آن نیست بلكه به معنای مهار رشد آن است.
    این مدیر ارشد در صنعت خودرو در نهایت با ارائه توضیحات یاد شده می‌گوید: هرچند حالا تورم در حال مهار شدن است، اما نمی‌توان انتظار داشت اثر آن به‌صورت كاهش قیمت خودرو مشاهده شود، زیرا از ابتدا قیمت‌ها به میزانی كه خودروسازان درخواست كرده بودند رشد نداشته‌اند كه حالا بخواهد با كاهش همراه شود.
    اما درحالی‌كه خودروسازان در زمان پیگیری برای افزایش قیمت بارها به بالا بودن نرخ تورم اشاره كرده بودند، این مدیر ارشد در نهایت عقیده دارد قیمت یك كالا نباید بر اساس نرخ تورم تعیین شود، بلكه این عرضه و تقاضا است كه باید تعیین‌كننده ارزش یك كالا باشد.
    او در ادامه می‌گوید: شاید در كشوری تورم صفر باشد و هیچ تورمی وجود نداشته باشد، اما زمانی كه كالایی با استقبال همراه می‌شود، بر اساس قانون عرضه و تقاضا قیمت آن كالا نیز می‌تواند از سوی عرضه‌كننده آن با رشد همراه می‌شود، پس بحث قیمت‌گذاری ارتباطی به تورم ندارد بلكه به تقاضا مربوط می‌شود.
    این مدیر ارشد در حالی این مثال را مطرح می‌كند كه یك استاد دانشگاه، چنین شرایطی را تنها در بازاری رقابتی ممكن می‌داند. جمشید پژویان می‌گوید: تعیین قیمت خودرو براساس عرضه و تقاضا در بازارهایی رخ خواهد داد كه در آن رقابت وجود دارد نه بازاری مانند ایران كه 90درصد آن دست دو خودروساز بزرگ است.

    كاهش تورم، كاهش زیان
    اما در كنار مدیر ارشدی كه «مهار تورم» را به‌دلیل منطبق نبودن قیمت‌های فعلی با خواسته اصلی خودروسازان، دلیلی بر كاهش قیمت‌ها نمی‌داند، دیدگاه دیگری نیز در این زمینه وجود دارد كه اگرچه كاهش تورم در بخش تولید را بر كاهش قیمت‌ها بدیهی می‌داند، اما در عین حال به بیهوده بودن انتظار برای كاهش قیمت خودرو در شرایط فعلی اشاره دارد.
    سعید لیلاز به‌عنوان كسی كه این دیدگاه را مطرح می‌كند، می‌گوید: بدیهی است كه توقف رشد تورم تولید بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد؛ اما با توجه به زیان‌های انباشته خودروسازان، این امر در شرایط فعلی تنها می‌تواند جلوی تداوم زیان خودروسازان را بگیرد نه اینكه برای آنها سود به همراه داشته باشد.
    لیلاز با اشاره به این نكته كه كاهش تورم فعلی برای خودروسازان سودی به همراه ندارد، عقیده دارد که نمی‌توان در چنین شرایطی انتظار ارزان شدن خودرو را كشید.
    لیلاز در عین حال به این موضوع اشاره می‌كند كه اگرچه شاخص بهای تولیدكننده در شهریور نسبت به ماه قبل از آن كاهشی 0.3 درصدی داشته است، اما نمی‌توان تنها به آمار یك‌ماه برای تعیین تغییرات قیمت خودرو تكیه كرد. او در ادامه می‌گوید: تغییرات شاخص بهای تولیدكننده از سال 91 نشان می‌دهد كه هزینه‌های تولید خودرو طی این سال‌ها 93 درصد رشد داشته است پس با استناد به این میزان رشد در هزینه‌های تولید، به این زودی‌ها نمی‌توان با تكیه بر تغییراتی مقطعی انتظار كاهش قیمت داشت.
    لیلاز در عین حال به این نكته اشاره می‌كند كه انتظار برای كاهش قیمت در پی این تفكر ایجاد می‌شود كه خودروسازان گران‌فروشی می‌كنند. او در ادامه می‌گوید: برای روشن شدن این نكته كه خودروسازان گران‌فروشی می‌كنند یا خیر، باید دید سود حاصل از گران‌فروشی آنها به كجا می‌رود؟ به جیب سهامداران می‌رود یا برای ریخت‌وپاش‌های مدیریتی هزینه می‌شود؟
    او در ادامه با اشاره به این موضوع كه نه سهامداران تا كنون سود قابل توجهی دریافت كرده‌اند و نه هزینه‌های جاری خودروسازان نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است، تلویحا به این نكته اشاره می‌كند كه اگر بحث گران‌فروشی خودروسازان مطرح بود، سود حاصل از آن باید در جایی دیده می‌شد در حالی كه تا كنون چنین چیزی مشاهده نشده است، بنابراین انتظار برای كاهش قیمت خودرو با تغییراتی مقطعی در تورم تولید كار درستی نخواهد بود.
    اما در نهایت یك دیدگاه دیگر نیز در كنار دو دیدگاه یاد شده وجود دارد كه توسط جمشید پژویان، رئیس پیشین شورای رقابت مطرح می‌شود.
    پژویان در این زمینه می‌گوید: زمانی‌كه آمارهای بانك مركزی كاهش شاخص بهای تولیدكننده را نشان می‌دهد، این به معنای كاهش هزینه‌های تولید است.
    او در ادامه می‌گوید: نرخ تورم بخشی برای صنعت خودرو به معنای كاهش هزینه‌های تولید است پس قاعدتا طبق دستورالعملی كه در شورای رقابت وجود دارد، این كاهش هزینه‌ها در تولید باید در فرمول اعمال و محاسبه شود.
    اشاره پژویان به یكی از پارامترهای فرمول شورای رقابت؛ یعنی نرخ تورم بخشی تولید خودرو است كه چندی قبل بیش از این روزها مورد اشاره خودروسازان قرار می‌گرفت؛ درحالی‌كه چندی قبل خودروسازان از محاسبه نشدن نرخ تورم بخشی در فرمول شورای رقابت ناراضی بودند و عقیده داشتند در صورت محاسبه آن در فرمول شورای رقابت قیمت خودرو در نیمه دوم امسال با رشد همراه خواهد بود، این روزها كمتر شاهد مطرح شدن بحث تورم بخشی از سوی آنها هستیم، اما در نهایت با در نظر گرفتن تمام دیدگاه‌هایی که در رابطه با کاهش تورم تولید و تاثیر آن در قیمت نهایی خودرو وجود دارد، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که کاهش شاخص بهای تولیدكننده اگرچه می‌تواند در کاهش قیمت خودرو تاثیرگذار باشد، اما در شرایط فعلی که خودروسازان همچنان با چالش زیان‌های انباشته‌ مواجه هستند، شاید انتظار برای کاهش قیمت‌ها در نتیجه کاهش تورم تولید نتیجه‌ای در پی نداشته باشد. به عقیده کارشناسان با تداوم کاهش تورم تولید در ماه‌های آینده، می‌توان چشم‌انداز روشن‌تری برای کاهش قیمت خودرو متصور بود.

  2. #7032


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    حضور بنز، فولکس واگن، ولوو و فیات در ایران
    پرشین خودرو: دبیر دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان این‌که حضور شرکت‌های بنز، فولوکس واگن، ولوو، فیات، روور، سئات و اشکودا در ایران قطعی شده است، از احتمال حضور آمریکایی‌ها خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ساسان قربانی اظهار کرد: تاکنون حضور شرکت‌های بنز، فولکس واگن، ولوو، فیات، روور، سئات، اشکودا، رنو، پژو، هیوندای، کیا و تویوتا در دومین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو ایران قطعی شده است.
    وی با بیان این‌که دعوت نامه حضور شرکت‌های آمریکایی نیز ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط شاهد حضور شرکت‌های جنرال‌موتورز و فورد در ایران خواهیم بود.
    دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ادامه داد: علاوه بر شرکت‌های خودروسازی شرکت‌های مطرح طراح بین‌المللی از جمله ایتال دیزاین و همچنین شرکت‌های مطرح قطعه سازی از جمله زیمنس، مندو، بوش، FRW و ACI در این همایش حضور خواهند داشت.
    قربانی افزود: تاکنون حضور 148 میهمان خارجی از 30 کشور دنیا در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران قطعی شده است و البته تعداد میهمانان روز به روز در حال افزایش است.
    وی با بیان این‌که معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جمله سخنرانان این همایش هستند، تصریح کرد: مدیران عامل چند شرکت خودروساز داخلی و خارجی نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
    به گزارش ایسنا، به گفته وی، جلب مشارکت و همکاری‌های خارجی و همچنین تلاش برای افزایش عمق داخلی سازی خودروهای خارجی و در کنار آن بررسی راهکارهای تحقق اهداف ایران در حوزه صنعت خودرو در سال 1404 (2025) از جمله اهداف دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو است که در تاریخ 10 آذر ماه (اول دسامبر) برگزار خواهد شد.

  3. #7033


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تندر 90 مدرنیزه با كیفیت تر از آب در آمد
    پرشین خودرو: شهرت تندر 90 در جهان به اقتصادی بودن آن است چرا كه قیمت مناسب، مصرف پایین و لوازم یدكی ارزان، استفاده از آن را برای قشر متوسط جامعه آسان می كند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در ایران نیز هرچند به دلیل بالا بودن قیمت تمامی خودروها قشر متوسط رفته رفته قدرت خرید خودرو را از دست می دهد اما باز هم به عنوان خودرویی با كیفیت و مقرون به صرفه بین مردم شناخته می شود.
    این خودرو چنان در دل مشتریان جا باز كرده كه با وجود طراحی اتاق نه چندان زیبا، كمتر مصرف كننده ای را می توان یافت كه با استفاده از ال90 ساز نارضایتی كوك كند. اختصاص 730 امتیاز به این خودرو در سال 92 از 1000 امتیاز رضایت مشتریان، نشاندهنده رضایت مردم از كیفیت این محصول است.
    تندر90 همچنین در ارزیابی های كیفی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران نیز اصولا رو سفید از آب در می آید به طوریكه در سال گذشته بالاترین و پایین ترین نمره منفی كسب شده توسط آن به ترتیب 21.3 و 20.7 بوده است و در بیشتر ارزیابی ها جایگاه دوم گروه قیمتی خود را كسب نموده است.
    با این وجود مدتی است كه همزاد مدرنیزه آن یعنی تندر 90 اتوماتیك با قدرت وارد عرصه شده و به نظر می آید تازه نفسانه در حال تسخیر بازار می باشد.
    هر چند كه بر اساس گفته مسوولین ایران خودرو تندر90 اتوماتیك و دنده ای از لحاظ مشخصات فنی تفاوت چندانی با هم ندارند و تغییرات جزئی فقط در نمایشگر جلوی آمپر، دسته دنده و پوسته سپر جلو بوده است اما نتایج ارزیابی های كیفی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران نشان از كیفیت بالاتر خودروی جدید دارد.
    این خودرو در رده بندی كیفی 20.5 نمره منفی كسب كرده است كه این به معنی ایستادن در پله بالاتر كیفی نسبت به تندر 90 دنده ای می باشد. شاید تفاوت قیمت 10 میلیون تومانی نیز گواه این امر باشد.

  4. #7034


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    36 بنز 2500 سی سی وارد کشور می شود+ سند
    پرشین خودرو: هیئت دولت مصوب کرد 36 دستگاه خودرو بنز جهت استفاده وزارت خارجه ترخیص شده و این خودروها از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی نیز مستثنی باشد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، دولت نهم در جلسه 13 تیرماه سال 89 خود با صدور مصوبه ای بنا به پیشنهاد نهاد ریاست ‌جمهوری و وزارت امورخارجه مصوب کرد که «واردات 60 دستگاه خودرو سواری بنز برای نهاد ریاست ‌جمهوری و 50 دستگاه خودرو سواری بنز برای وزارت امورخارجه با سود بازرگانی صفر درصد و بدون رعایت آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو مجاز باشد»
    اما رییس وقت مجلس با ارسال نامه ای برای محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد که با توجه به مفاد قانون حداكثر استفاده از توان فنی و مهندسی كشور و همچنین مغایرت مصوبه فوق با تبصره یك ماده 117 قانون برنامه پنجم مصوب 89 از باب ممنوعیت هرگونه تخصیص و ترجیح، این مصوبه مغایر قانون است.
    البته پس از آن، مجددا هیئت دولت سابق دست به کار شد و در جلسه مورخ 3 اردیبهشت سال 91 تصویب کرد که در تصمیم‌نامه شماره 82732/44757 مورخ 14/4/1389 عبارت «بنز كم‌ مصرف برای وزارت امور خارجه با سود بازرگانی نیم درصد» جایگزین عبارت «سواری بنز برای وزارت امورخارجه با سود بازرگانی صفر درصد» می ‌شود.

    Click here to enlarge
    اما کابینه یازدهم نیز چند روز قبل در ادامه این مصوبه دولت سابق، ابلاغ کرد که «ترخیص 36 دستگاه خودرو متعلق به وزارت امور خارجه باقیمانده از خودروهای موضوع تصمیم نامه شماره ۸۲۷۳۲/ ۴۴۷۵۷ مورخ ۱۴/ ۴/ ۱۳۸۹ با رعایت قوانین و مقررات مربوط از شمول تصویب نامه های شماره ۱۷۳۹۶۶/ت۴۹۸۵۱هـ مورخ ۲۰/ ۱۱/ ۱۳۹۲ و شماره ۷۰۴۴۱/ت۵۱۰۴۰هـ مورخ ۲۳/ ۶/ ۱۳۹۳ مستثنی می باشد.»
    Click here to enlarge

    اما این مصوبه جدید دولت و تسهیلات جدید برای وزارت خارجه جهت واردات 36 بنز و نیز استثنا شدن از مصوبه 23 شهریورماه امسال دولت، همان مصوبه ای را نشانه گرفته است که بر اساس آن، مقرر شده بود هیچگونه خودرو بالای 2500 سی سی وارد کشور نشود و اکنون بنا به ضرورت ها و مصلحت هایی، دولت تصمیم گرفته است خودروهای وزارت خارجه را از این مصوبه استثنا کند.
    از سوی دیگر، درج کلمه ترخیص در مصوبه جدید دولت این ابهام را به وجود می آورد که آیا این خودروها هم اکنون وارد کشور شده و فقط منتظر ترخیص هستند یا کلمه ترخیص شامل همه فرآیند واردات این خودروها به کشور می شود؟
    منبع: صبحانه آنلاین

  5. #7035


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس سازمان ملی استاندارد:
    بنزین سوپر و معمولی یورو 4 نیست
    پرشین خودرو: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طی بررسی‌هایی که از سال 1391 تاکنون انجام داده‌ایم نظارت بر بنزین را در سه سطح معمولی، سوپر و یورو 4 نمونه برداری کردیم که در بنزین وارداتی مشکلی پیدا نشد اما در سه گروه دیگر طبق بررسی‌ها، بنزین معمولی و سوپر با یورو 4 تطابق نداشت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نیره پیروزبخت در نشست خبری صبح امروز سه شنبه اظهار کرد: بنزین یورو 4 با استانداردها در 90 درصد انطباق داشت و 10 درصد دیگر این امر به دلیل اکتان موجود در بنزین بود، نه خود بنزین. تاکنون نیز کنترل‌های زیادی در این راستا علیرغم این که مسئولیتی بر عهده ما نبود انجام داده‌ایم.
    وی در خصوص تاریخچه نظارت سازمان استاندارد بر بنزین گفت: در سال 1384 طبق تفاهم نامه‌ای که بین مسئولان وقت سازمان استاندارد و وزارت نفت بسته شد، قرار بر این بود که نظارت واردات و تولید داخلی بنزین بر عهده وزارت نفت باشد و سازمان به صورت تصادفی کنترل‌هایی را انجام دهد و این اتفاق نیز عملیاتی شد.
    رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: قرار بر این بود که گزارش‌هایی از سوی وزارت نفت طی این سال‌ها به سازمان استاندارد اعلام شود اما به صراحت می توان گفت که گزارش‌های پی در پی از سوی وزارت نفت صورت نگرفت.
    پیروزبخت با بیان این‌که تا سال 1391 که در قانون بودجه این آیین نامه اجرایی به تصویب هیات وزیران رسید در آن به صراحت اعلام شد که نظارت بر بنزین وارداتی و تولید داخل بر عهده وزارت نفت است، گفت: صادرات بنزین نیز بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت نفت قرار گرفت.

    اعلام آمادگی سازمان استاندارد برای نظارت ویژه بر واردات و تولید داخلی بنزین
    وی افزود: به دلیل موانع قانونی، سازمان استاندارد آن زمان نتوانست بنزین را کنترل کند اما از سال 1391 به بعد فعالیت‌هایی را در این راستا به کار گرفت، به طوری که می توان گفت اگر این موانع به طور کامل برداشته شود سازمان استاندارد آمادگی این را دارد که بنزین را به صورت استاندارد اجباری در آورد و هم در واردات و هم تولید داخلی نظارت ویژه‌ای روی آن داشته باشد.
    رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که در این راستا آزمایشگاه مجهزی را در بندرعباس در حدود دو هفته پیش راه اندازی کرده‌ایم، گفت: سازوکارهایی را پیش بینی کرده‌ایم که در خارج از کشور نیز بتوانیم از طریق شرکت‌های بازرسی مورد قبول سازمان، استاندارد بنزین را قبل از ورود به کشور بازرسی کنیم.
    پیروزبخت با بیان این‌که این مساله تنها در خصوص بنزین است، گفت: به دلیل این که وزارت نفت مصوبه قانونی در این زمینه داشته این مسائل ایجاد شده است و اگر این مصوبه برداشته شود سازمان استاندارد می‌تواند نظارت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشد.
    وی در خصوص همایش روز 18 آبان به مناسبت روز ملی کیفیت گفت: در مرحله نخست باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که کیفیت از استاندارد جدا است.
    رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: یکی از اقدامات صورت گرفته سازمان در راستای افزایش کیفیت این است که با ارتقای معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد که از سه ماه پیش فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است از حقوق مصرف‌کنندگان به ویژه در تولید داخل و در مرزهای وارداتی حمایت کند.
    پیروزبخت با بیان این‌که قصد داریم نرخ کیفیت را برای تولیدات و خدمات کشور تعیین کنیم، گفت: در روز ملی کیفیت هدف ما این است که بحث ارزیابی کالاها و خدمات را مطرح کنیم و گام‌های خود را در راستای رضایت مردم برداریم.

  6. #7036


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    از ۱۰ آبان اجرا می شود؛
    طرح محدودیت تردد ناوگان باری بالای ۴۰ سال
    پرشین خودرو: مدیرکل دفترحمل‌ونقل کالا سازمان راهداری ازاجرای طرح محدودیت تردد ناوگان باری بالای ۴۰ سال از ۱۰ آبان‌ماه سال‌جاری خبردادوگفت:‌ناوگان باری با سن مذکور از دو مبداء بندر امام‌ و بندرعباس صرفاً مجاز به تردد در محدوده استان مربوطه هستند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، غلامحسین دغاغله با اشاره به بخشنامه جدید طرح محدودیت تردد ناوگان باری فرسوده افزود: براساس بررسی‌ها و مطالعات انجام گرفته در بهبود شاخص‌ها و الگوهای حمل‌ونقل و ضرورت افزایش راندمان ناوگان باری کشور و در جهت تقویت نوسازی ناوگان طرح محدودیت تردد ناوگان باری فرسوده با شرایط تعیین شده به ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
    وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از اختلال در حمل‌ونقل کالا، با مقامات و مسؤولین استانی و تشکل‌های صنفی و اطلاع‌رسانی درخصوص اجرای طرح مذکور در مکان‌های بارگیری و پایانه‌های بار هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
    وی با اشاره به برنامه‌های گسترده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جهت بالابردن ضریب بهره‌وری در بخش حمل‌ونقل کالا در کشور تاکید کرد: شرکتهای حمل‌ونقل، صاحبان کالا و حتی رانندگان با استقبال از برنامه‌های بهینه‌سازی در بخش همواره در کنار و همراه برنامه‌های سازمان بودند به وی‍‍ژه تشکلهای صنفی که به عنوان بازوان پرتوان حاکمیت محسوب می‌شوند.
    به گزارش تسنیم، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا با روشن خواندن افق‌های پیش‌روی بخش حمل‌ونقل کالا اعلام کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همواره آمادگی پذیرش پیشنهادات و راه‌کارهایی که در توسعه و ارتقاء جایگاه بخش مؤثر باشد از سوی صاحب‌نظران و فعالان در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای را داشته و استقبال نیز می‌کند.

  7. #7037


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مطرح کرد؛
    پیشنهادی برای خروج بازار آزاد خودرو از رکود
    پرشین خودرو: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: در صورتی که ایران خودرو و سایپا مانند سال‌های پیشین محصولات خود را به صورت امانی در اختیار نمایشگاه‌داران اتومبیل بگذارند بازار آزاد خودرو از رکود خارج خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حسن زمانی‌افشار اظهار کرد:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون بازار خودرو در رکود به سر می‌برد.
    وی با بیان این‌که فرار رسیدن ماه محرم و پس از آن نیز صفر، رکود بازار خودرو را تشدید کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نمایشگاه‌داران اتومبیل به دلیل کاهش شدید معاملات متحمل زیان زیادی شده‌اند.
    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ادامه داد:‌ تا سال 1390 ایران خودرو و سایپا علاوه بر نمایندگی‌های فروش خود، محصولاتشان را به صورت امانی در اختیار نمایشگاه‌داران اتومبیل معتبر و مورد اعتماد خود قرار می‌دادند تا با اندکی سود بیشتر در بازار آزاد بفروشند.
    وی افزود: در شرایط فعلی آغاز مجدد این کار می‌تواند از یک سو باعث افزایش دسترسی مشتریان به محصولات این دو خودروساز بزرگ با قیمت‌های مناسب شده و از سوی دیگر نیز معاملات بازار آزاد خودرو را رونق بخشد.
    زمانی‌افشار با بیان این‌که هم اکنون دلالان و واسطه‌ها محصولات ایران خودرو و سایپا را از این خودروسازان و نمایندگی‌های آن‌ها خریداری کرده و با قیمت‌های گزاف در بازار آزاد می‌فروشند، تصریح کرد: فروش امانی خودرو توسط نمایشگاه‌داران اتومبیل باعث می‌شود دست واسطه‌ها و دلالان از این بازار کوتاه شده و فاصله بین قیمت کارخانه‌ای و آزاد خودروها نیز به حداقل خود برسد.
    به گزارش ایسنا، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل خاطرنشان کرد:‌امیدواریم با توجه به رشد قابل توجه تولید ایران خودرو و سایپا در سال جاری‌، این شرکت‌ها فروش امانی خودرو به نمایشگاه‌های اتومبیل معتبر را پس از پنج سال وقفه مجددا در دستور کار خود قرار دهند.

  8. #7038


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معرفی برترین های جشنواره كارآمدی ارتباطات ایران خودرو
    پرشین خودرو: گروه ایران
    به گزارش «پرشین خودرو»، نخستین جشنواره كارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو با برگزاری مراسم ویژه ای به كار خود پایان داد و نفرات برگزیده شده از سوی هیات داوران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

    معرفی برترین ها در 13 بخش
    آئین اختتامیه نخستین جشنواره كارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو با حضور مدیرعامل گروه، قائم مقام تولید، برخی معاونان و مدیران شركت های گروه، استادان دانشگاه در رشته ارتباطات و مسوولان و كاركنان واحدهای ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد و نفرات برگزیده در 13 بخش معرفی شدند، اما حضور و تقدیر از مدیران ارتباطات و روسای روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه در دو دهه گذشته بخشی از این مراسم را شامل می شد، كه فضایی متفاوت را در سالن برگزاری مراسم ایجاد كرد.
    برترین های جشنواره كارآمدی در بخش های گفت وگو، گزارش، مقاله و یادداشت، گرافیک، عکس خبری، آثار تبلیغات چاپی(پوستر، بنر، بروشور)، آثار تبلیغات شفاهی(تیزر)، آثار تولیدی سمعی و بصری، پروژه حوزه فناوری ارتباطات، پروژه حوزه روابط عمومی، کارشناس برگزیده سال، نشریه برتر گروه، روابط عمومی برگزیده سال و تقدیر ویژه هیات داوران لوح تقدیر، تندیس یادبود و كمك هزینه سفر زیارتی دریافت كردند.
    این جشنواره به ابتكار مدیریت ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو برگزار شد و از میان 373 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 38 اثر از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی شدند. آثار ارسالی و برگزیده مربوط به فعالیت های مجموعه ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو در فاصله سال های 91 و 92 بود.

    تقدیر از قدیمی های ارتباطات ایران خودرو
    علاوه بر معرفی برگزیدگان، تقدیر از مدیران ارتباطات و روسای اداره های روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو در دو دهه گذشته و تعدادی از بازنشستگان از جمله برنامه های این مراسم بود كه مورد توجه حضار قرار گرفت.
    علیرضا شعبانی، رضا نقی پور، محمد محمودپور، سیدحسین غضنفری، محمدرضا عرب، احمد خادم المله، مجتبی عبدالحسینی راد، مجید باقری و عبداله بابائی، ابراهیم هوشیار، غلامحسین حاج ابراهیم، حمید لیلاز، محمود اشرفی، مرتضی آقائی، پیمان صدقی، جعفر جوانی، جعفر آزادیان و مهرنوش جعفری مدیران ارتباطات و روسای روابط عمومی و اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو در دو دهه گذشته بودند كه توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مورد تقدیر قرار گرفتند.

    نحوه گفتن آنچه اتفاق می افتد، هنر ارتباطات است
    در این مراسم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان اینكه روابط عمومی در دو جبهه داخل و خارج شركت فعالیت می كند، گفت: در بخش داخلی، ارتباطات باید رابطه بسیار خوبی با پرسنل شركت داشته باشد و نمی تواند خود را در تعامل با آنها ایزوله كند، برقراری این ارتباط مناسب بسیار مهم است و از حد داشتن یك جریده یا موارد معمولی، فراتر است.
    هاشم یكه زارع اظهار كرد: ارتباطات یك علم است و باید فعالیت های این حوزه به صورت کاملا علمی و برنامه ریزی شده انجام پذیرد.
    وی با بیان اینكه انسان هیچگاه و به هیچ دلیلی نباید دروغ بگوید، افزود: انتظار و توقع من در بخش ارتباطات این است كه آنچه در واقعیت اتفاق افتاده را مطرح و منتشر كنند، البته اینكه آنچه اتفاق افتاده است را به چه شكل و شمایلی بگوئیم نیز برای خود یك هنر است.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خطاب به مجموعه ارتباطات این گروه اظهار داشت: اگر می خواهیم هر كاری را در هر حوزه ای انجام بدهیم باید طراحی كنیم كه از چه راهی به هدف خود برسیم، ارتباطات اگر این طراحی و هدفگذاری را نداشته باشد، به روزمرگی دچار می شود و آن زمان می توان گفت براساس معیارهای علمی حركت نمی كند.

    تدوین مدل تعالی ارتباطات ایران خودرو
    علی مصریان، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم از تدوین مدل تعالی ارتباطات در این گروه صنعتی خبر داد و گفت: به زودی مدل تعالی سازمانی را با مشاركت مدیریت های ارتباطات گروه در حوزه ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو پیاده می كنیم تا زمینه ارزیابی علمی فعالیت ها، تحول ساختاری، ارتقای جایگاه و سطح دانش فنی و تكنیكی ارتباطات گروه با رویكرد هم افزائی میسر شود.
    وی حضور همزمان تمام مدیران اسبق و فعلی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو را در این جشنواره مهم و نادر خواند و گفت: تجلیل از پیشکسوتان که زحمت حفظ و نگاه داشت برند ایران خودرو را سالها بر دوش کشیده اند، وظیفه ای بود که توفیق آن در این همایش حاصل شد.
    مصریان ادامه داد: در تلاش هستیم تا یك تاریخ شفاهی از مجموعه اقدامات و تلاش های مدیران ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو تدوین كنیم تا تجربه های مدیریتی در دوره های مختلف و مواجهه با رویدادهای متعدد داخلی و خارجی گروه برای استفاده در زمان حال و انتقال دانش به مدیران آینده به صورت مستند و ثبت شده، قابل بهره برداری باشد.
    وی با اشاره به نام گذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری، گفت: این نامگذاری وظیفه هر یك از ما به عنوان متولیان فرهنگی در بزرگ ترین بنگاه اقتصادی كشور را بسیار سنگین و خطیر كرده است و باید با كمك هم آن را به بهترین نحو انجام برسانیم.
    مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از برگزاری جشنواره كارامدی ارتباطات به صورت سالانه خبر داد تا نتیجه فعالیت های كاركنان در رشته های مختلف تبلیغات، رسانه، امور اجرایی و سایر حوزه های مرتبط ارزیابی شود.
    وی با اشاره به اینکه مجله تصویری سیمای ایران خودرو نخستین مجله تصویری سازمانی کشور بوده است، اظهار داشت: جشنواره كارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو نیز نخستین جشنواره ارتباطی درون سازمانی کشور می باشد که امید است با برگزاری مستمر و سالانه، این مهم، موجب ارتقای سطح دانش فنی و انگیزشی کارکنان ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو گردد.

    كارشناسان ارتباطات ثروت سازمان هستند
    بیانیه هیات داوران توسط رئیس این هیات، سیدغلامرضا كاظمی دینان خوانده شد. كاظمی دینان، رئیس انجمن روابط عمومی ایران نیز هست و نزدیك به سی سال سابقه داوری در جشنواره های رسانه ای کشور را دارد. منصور ساعی، امیر لعلی، علیرضا كتابدار و امیرهوشنگ قلندری دیگر اعضای هیات داوران نخستین جشنواره كارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو بودند.
    وی در سخنرانی خود بر اهمیت كارشناسان در روابط عمومی ها و سازمان های ارتباطاتی تاكید كرد و گفت: این مجموعه بسیار بزرگ به افراد و كارشناسان متخصص، دانا و آگاه به مسایل نیاز دارد كه تشخیص دهند چه گونه باید عمل كنند تا ایران خودرو كه قابلیت جهانی شدن را دارد، موفق شود.
    رییس هیئت داوران نخستین جشنواره کارآمدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو كارشناسان ارتباطات را پل ارتباطی دانست كه می توانند شایسته سالاری را در سازمان توسعه داده و خلاقیت و نوآوری كاركنان را آشكار و كاری كنند.
    كاظمی دینان افزود: انسان ها اگر دیده شوند كارهای خلاقانه می كنند و می توانند سازمان را به توسعه پایدار و پویایی برسانند.
    رییس انجمن روابط عمومی ایران تاكید كرد: انسان ها و سازمان های موفق، مورد اعتماد هستند و گرنه، كسی سراغ سازمان نمی آید و افكار عمومی هم موضوع را می فهمد، بنابراین وظیفه ما این است كه شفاف سازی را پیشه كنیم.

    پخش نماهنگ تاریخ روابط عمومی
    در مراسم پایانی نخستین جشنواره كارامدی ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو كه با هدف تشویق كارشناسان و كاركنان و تقدیر از برگزیدگان، ایجاد انگیزه و نشاط و تقویت فضای ارتباطی میان مدیریت های ارتباطات گروه صنعتی برگزار شد، نماهنگ هایی از تاریخچه روابط عمومی در ایران خودرو و جشنواره كارآمدی از نگاه كاركنان ارتباطات گروه برای حاضران نمایش داده شد.
    در این مراسم نماهنگ تاریخچه روابط عمومی در ایران خودرو ( برای اولین بار) به نمایش درآمد و سرود جدید ایران خودرو تولید سیمای ایران خودرو نیز مودر توجه حاضران قرار گرفت.

  9. #7039


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    راه اندازی قطب سوم خودروسازی چقدر هزینه دارد؟
    پرشین خودرو: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: مرحله نخست طرح راه اندازی قطب سوم خودروسازی کشور در چابهار با ظرفیت تولید سالانه 10 هزار خودرو تا پایان سال 94 به بهره برداری می‌رسد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حامدعلی مبارکی گفت: عملیات احداث قطب سوم خودروسازی کشور در چابهار حال انجام است.
    مبارکی افزود: طرحی با نام تیس خودرو در زمینی به مساحت 400 هکتار در منطقه آزاد در حال اجرا است.
    وی بیان کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای این طرح در حال انجام است.
    مبارکی گفت: این طرح در شش مرحله اجرا می‌شود و محور اصلی فعالیت این قطب جدید خودروسازی بر صادرات خودرو به خصوص به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس است.
    وی تاکید کرد: اعتبار سه هزار و 500 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی نیاز است که تلاش می کنیم این سرمایه با مشارکت بخش خصوصی و خارجی جذب شود. راه‌اندازی این طرح حدود 25 تا 30 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد می‌کند.

  10. #7040


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رشد فروش خودروسازان در سایه آرامش بازار
    پرشین خودرو: بازار خودرو همزمان با شروع ماه محرم، به رسم هر سال با كاهش معاملات همراه شده است؛ این در حالی است که به گفته برخی مسوولان فروش در شرکت‌های خودروساز، فروش خودرو در نمایندگی‌ها با رشد 37 تا 40 درصدی همراه شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، به گفته فعالان بازار اگرچه کاهش خرید و فروش خودرو در این برهه از سال اتفاقی قابل پیش‌بینی است، اما بازار خودرو در حالی وارد این دوره شده است كه اتفاقات هفته گذشته نشانه‌هایی از رونق معاملات در این بازار به همراه داشت.
    بر این اساس بازار خودرو طی این هفته از رونقی نسبی كه در هفته گذشته تجربه كرده بود، اندكی فاصله گرفت تا به این ترتیب قیمت‌ها همچنان با ثبات و در برخی خودروها با كاهش اندك همراه باشند. به گفته فعالان بازار، اگرچه معاملات روند كندی به خود گرفته‌اند اما قیمت‌ها با كاهش چندانی همراه نشده‌اند زیرا قیمت‌ها هم‌اكنون در كف قرار دارند و كاهش بیش از این به معنای زیان فروشندگان خودرو خواهد بود. آن‌طور كه از بازار شنیده می‌شود، فروشندگان خودرو پای قیمت‌های فعلی ایستاده‌اند و حاضر به کاهش آن نیستند؛ اما با این وجود برخی محصولات داخلی با كاهش قیمت اندكی همراه بوده‌اند.
    اما بازار خودرو در این هفته در حالی با افت معاملات همراه بوده است كه معاون بازاریابی و فروش یكی از خودروسازان بزرگ كشور، فروش كارخانه‌ای خودروسازان را طی این هفته خوب ارزیابی می‌كند.
    او در رابطه با تغییرات فروش خودروسازان در كارخانه می‌گوید: آمار فروش نشان می‌دهد كه این هفته یكی از خودروسازان بین 37 تا 40 درصد رشد فروش داشته است كه این به معنای بهبود فروش خودروسازان در كارخانه است. با كنار هم گذاشتن گفته‌های این مدیر و اتفاقاتی كه بازار را به‌نوعی از معاملات دور كرده است، می‌توان به این نتیجه رسید كه اگرچه آغاز ماه محرم دلیلی بر كاهش معاملات خودرو بوده است، اما همین كاهش معاملات و كاهش فاصله قیمت‌ها در كارخانه و بازار نیز به‌نوعی سبب مراجعه مشتریان به كارخانه برای خرید خودرو شده است.
    این مدیربازاریابی و فروش اما در كنار اشاره به این نكته كه رشد فروش در كارخانه نشان‌دهنده حركت مردم به سمت خرید از كارخانه است، می‌گوید: یكی از دلایلی كه باعث رشد خرید از كارخانه شده است، جو حاصل از مذاكرات هسته‌ای است؛ زیرا این پیش‌بینی وجود دارد كه اگر توافقات با نتایج خوبی همراه نباشد، بار دیگر تولید خودرو با كاهش همراه خواهد شد، در چنین فضایی با توجه به ثبات قیمت و همچنین كم شدن فاصله قیمت‌ها در كارخانه و بازار مشتریان ترجیح می‌دهند خرید خود از كارخانه را ادامه دهند.
    نكته بعدی از نگاه این مدیر فروش این است كه با توجه به نزدیك شدن به انتهای سال، این تصور در میان مشتریان وجود دارد كه به دنبال افزایش تقاضا در بازار، قیمت‌ها نیز رشد خواهند كرد؛ بنابراین بهتر است تا زمانیكه بازار در دوره آرامش به سر می‌برد، خرید خود را از كارخانه انجام دهند.

    یكه‌تازی تندر در بازاری آرام
    هرچند بازار خودرو این روزها را آرام سپری می‌كند، اما تندر 90 از این قاعده مستثنی است و برای تعیین قیمت روال خود را دارد. آن‌طور كه شنیده می‌شود تولید این خودرو به دلیل كمبود برخی قطعات مانند جعبه دنده به كندی پیش می‌رود.
    مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز در رابطه با تولید تندر 90 اتومات و دستی به دنیای اقتصاد می‌گوید: در حال حاضر تولید مدل دنده اتومات این خودرو متوقف است و تولید مدل دستی نیز به كندی در حال انجام است.
    به گفته عبدالله بابایی ایران‌خودرو هم‌اكنون با تعهدی 2 هزار دستگاهی برای تندر همراه است. این خودرو پر طرفدار در بازار، این روزها در مدل اتومات خود 53 میلیون تومان قیمت دارد كه نشان‌دهنده اختلاف قیمت 7 میلیون تومانی این خودرو در كارخانه و بازار است.
    مدل E2 این خودرو كه در پارس‌خودرو تولید می‌شود 42 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و تندر ایران‌خودرو نیز 42 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
    دیگر مدل تندر، یعنی پارس‌تندر هم كه در واقع فیس لیفتی از این خودرو است 42 میلیون تومان قیمت دارد.
    اما از تندرها كه این روزها یكه‌تازان بازار هستند بگذریم، به دیگر خانواده فرانسوی بازار یعنی پژو می‌رسیم. پژو 206 تیپ 5 طی این هفته با 100 هزار تومان كاهش قیمت به 36میلیون و 600 هزار تومان رسید و دیگر مدل آن یعنی V8 نیز روی قیمت 37 میلیون و 100هزار تومان ثابت باقی مانده است.
    پژو 405 بنزینی نیز در بازار این هفته بین 29 تا 30 میلیون تومان قیمت داشته است. دیگر مدل 405 كه اس.ال.ایكس خوانده می‌شود این هفته 500 هزار تومان كاهش قیمت داشته است تا به قیمت 31 میلیون و 500 هزار تومان برسد. پژو پارس سال بنزینی نیز قیمتی برابر با 35 میلیون تومان دارد كه نشان‌دهنده رشدی 100 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته است. این خودرو در مدل 2 ایربگ با قیمت 38 میلیون تومان قابل معامله است. پژو پارس ال.ایكس با موتور TU5 نیز در بازار افتی 500 هزار تومانی را تجربه كرده است تا به 42 میلیون تومان برسد.
    اما نگاهی به قیمت خانواده سمند نشان می‌دهد كه مدل ال.ایكس این خانواده كه در هفته گذشته با كاهش قیمت همراه بوده است، این هفته رشدی 100 هزار تومانی داشته و به 29 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. دیگر مدل سمند؛ یعنی سورن ای.ال.ایكس كه به خودرویی بدفروش در میان فعالان بازار مشهور است، طی این هفته قیمتی برابر با 36میلیون تومان داشته است. رانا كه عضو جوان خانواده سمند به شمار می‌رود، این روزها 500 هزار تومان زیر قیمت كارخانه در بازار قابل معامله است، آن‌طور كه فعالان بازار می‌گویند قیمت این خودرو در بازار برابر با 32میلیون و 500 هزار تومان است.
    اما پرایدها در بازاری كه فعالان آن را آرام توصیف می‌كنند تا حدودی ثبات قیمت خود را حفظ كرده‌اند. پراید 111 طی هفته جاری نسبت به قبل تغییری نداشته و روی 20 میلیون و 500 هزار تومان باقی مانده است. مدل 131 این خودرو نیز همچنان روی 20میلیون و 500 هزار تومان است در حالی‌كه مدل 132 آن با 300 هزار تومان كاهش قیمت به 19 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. تیبا هم خودرویی است كه 100 هزار تومان كاهش قیمت داشته و هم‌اكنون با قیمت 24 میلیون و 100 هزار تومان معامله می‌شود؛ این در حالی است كه تیبا 2 كه مدل‌هاچ‌بك این خودرو است هم‌اكنون در بازار قیمتی برابر با 27 میلیون و 200 هزار تومان دارد كه نشان از اختلاف قیمت 300 هزار تومانی این خودرو در كارخانه و بازار دارد.

صفحه 704 از 771 نخستنخست ... 204604654684694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714724754 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University