.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 713 از 771 نخستنخست ... 213613663693703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723733763 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 7,121 تا 7,130 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #7121


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس سازمان گسترش تشریح کرد:
    شروط جدید ایران برای خودروسازان خارجی
    پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازان خارجی نباید در تیپ جدید مشارکت با ایران، خودروها را به صورت cbu وارد کشور کنند، گفت: آغاز داخلی سازی از 40 درصد شرط اصلی است که باید ظرف 5 سال، سهم ساخت داخل در تولید خودروهای ایرانی- خارجی به 85 درصد برسد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رضا نوروز زاده از شروط جدید ایران برای خودروسازان خارجی پرده برداشت و گفت: در سال‌های گذشته، یک قرارداد خارجی برای تولید با تندر 90 با رنو پارس تنظیم شده بود که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم که در چند سال اخیر اتفاق افتاد، قرارداد آنطور که تدوین شده بود، اجرایی نشد، اما طبیعی است که اگر قرار باشد یک شرکت ایرانی، با خودروساز خارجی وارد مشارکت شود، باید شروط ایران را بپذیرد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توضیح این مطلب افزود: آنچه که ایران در قراردادهای خارجی، دنبال می‌کند، این است که خودروهایی با مشارکت خارجی‌ها در کشور ساخته می‌شود باید منجر به رشد قطعه‌سازی ایران شود، درصد ساخت داخل آن بالا رود و در نهایت از پتانسیل های داخلی برای رشد صنعت خودروسازی ایران استفاده شود.
    وی ادامه داد: مشارکت باید به گونه ای باشد که ایران در صادرات خودروهای این کمپانی به منطقه نقش داشته باشد، چراکه اگر کل کشورهای منطقه را مقایسه کنیم. هیچ یک از کشورهای اطراف ایران از حاشیه خلیج فارس تا کشورهای شمالی، بستر لازم و زیرساخت‌های کافی در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری را برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو به جز ایران ندارند و خودروسازان خارجی نیز این موضوع را در ملاقات‌های خود اعلام می‌کنند.
    مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ابراز امیدواری کرد تا با رفع مشکلات ناشی از تحریم با مشخص شدن نتیجه مذاکرات، خودروسازان خارجی وارد گود و تولید مشترک با ایران شوند.
    وی تصریح کرد: خودروسازان خارجی کاملا آمادگی دارند که وارد تولید مشترک با ایران شوند و البته ما نیز باید مراقبت کنیم که وارد شدن آنها به بازار ایران، به صورت برد-برد باشد و ایران، بی‌جا یک بازار کامل را در اختیار آنها قرار ندهد؛ بلکه آنها در مقابل استفاده از ظرفیت‌های داخلی، زمینه را برای استفاده از پتانسیل‌ها نیز فراهم شود.
    نوروز زاده ادامه داد: ایدرو به عنوان نماینده حکومت، بر قراردادهای خودروسازان داخلی با خارجی‌ها نظارت عالیه دارد ولی اگر بخش خصوصی بخواهد با یک خودروساز خارجی قرارداد ببندد، ما دخالت نمی‌کنیم بلکه باید سیاستگذاری‌های دولت را رعایت کند.
    وی اظهار داشت: در شروطی که برای خودروسازان خارجی در نظر گرفته شده، داخلی سازی در راس قرار دارد، به نحوی که داخلی سازی در گام اول از 40 درصد شروع شده و تا 85 درصد ظرف مدت 5 سال برسد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد که یک خودروساز خارجی به بهانه مشارکت با طرف ایرانی، خودروها را به صورت cbu وارد کشور کند، بلکه باید درصد ساخت داخل را بالا ببرد، ضمن اینکه ما تعرفه هایی پیشنهاد خواهیم داد که این تعرفه ها باعث رشد قطعه سازان و سازندگان داخلی شود.
    به گزارش مهر، نوروز زاده در خصوص بازنگری در قرارداد رنو با ایران برای تولید تندر 90 خاطرنشان کرد: از زمان این قرارداد گذشته است و آن مشمول مرور زمان بوده و تحریم نیز بر آن بار شده است، ضمن اینکه دو طرف نقطه نظر متفاوت بر روی آن دارند که امیدواریم در قراردادهای آتی به گونه ای حرکت کنیم که این مشکلات نباشد.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    فتوحی (1st December 2014),پروانه (1st December 2014)

  3. #7122


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سازمان اموال تملیکی خودروهای 2500 سی سی را مرجوع کرد
    پرشین خودرو: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از مرجوع شدن تعدادی از خودروهای 2500 سی سی توسط این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه براساس مصوبه دولت خودروهای یادشده قابلیت فروش ندارند تعدادی از این خودروها توسط سازمان اموال تملیکی مرجوع شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اردشیر محمدی افزود: البته تعداد محدودی خودرو 2500 سی سی در این سازمان موجود است که در صورت مراجعه صاحبان آن به آنها مرجوع خواهد شد.
    براساس مصوبه هیات وزیران، واردات خودروهای با حجم موتور 2500سی سی به کشور به طور کامل ممنوع شده است.
    طبق مصوبه هیات وزیران خودروهای بالای 2500 سی سی که باید متروکه می شد دیگر امکان فروش را در داخل کشور ندارند و باید مرجوع شوند.
    همچنین براساس مصوبه دولت خودروهای بالای 2500 سی سی صرفا در مناطق آزاد اجازه تردد دارند و اگر وارد گمرک شوند پس از طی مراحل متروکه که سه ماه طول خواهد کشید، این خودروها باید مرجوع شوند.
    یادآور می شود در سال جاری 130 دستگاه خودروی بالای 2500 سی سی به کشور وارد شد که این رقم در سال قبل 4 هزار و 16 دستگاه خودروی بالای 2500 سی سی بوده است.
    رییس سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی ادامه داد: هشت هزار میلیارد ریال اموال متروکه در هفت ماهه امسال به سازمان اموال تملیکی اعلام شده که از این میزان هفت هزار و 500 میلیارد ریال مجددا به گمرک برگردانده است.
    به گزارش ایرنا، به گفته وی، کالاهای مرجوعی شامل ماشین آلات صنعتی و خط تولید و دیگر کالاهای مورد نیاز کشور که صاحبانش مشکلی در ترخیص آن داشته اند، است.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    پروانه (1st December 2014)

  5. #7123


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با کاهش سهمیه سوخت وانت بارهای غیرفعال؛
    مصرف بنزین 4 میلیون لیتر کاهش می یابد
    پرشین خودرو: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: با ساماندهی کارت های سوخت وانت بارهایی که فعالیت عمومی ندارند، روزانه حدود 4 میلیون لیتر در مصرف بنزین یارانه ای صرفه جویی می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، علیرضا فیض بخش در خصوص ساماندهی کارت های سوخت وانت بارها، اظهار داشت: طبق برنامه قرار است، کارت سوخت وانت بارهایی که در چرخه حمل بار عمومی فعالیت ندارند، بازنگری می شود.
    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، افزود: با ساماندهی کارت های سوخت این وانت بارها، روزانه حدود 4 میلیون لیتر در مصرف بنزین یارانه ای صرفه جویی می شود.
    فیض بخش ادامه داد: برخی وانت بارها فعالیت عمومی ندارند، بنابراین دلیلی ندارد که سهمیه خودروهای عمومی برای آنها در نظر گرفته شود.
    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه تاکنون 6 میلیون کارت سوخت باطل شده و یا در میزان سهمیه آنها بازنگری شده است، افزود: از طریق ساماندهی کارت های سوخت مصرف بنزین یارانه ای روزانه حدود 7 میلیون و 300 هزار لیتر کاهش یافته است.

    جزییات ابطال و ساماندهی 6 میلیون کارت سوخت
    به گزارش ایرنا، از ابتدای طرح ساماندهی کارت های سوخت تا دی ماه سال 1392، حدود 24 میلیون کارت سوخت صادر شده بود که هیچ گاه مورد پایش قرار نگرفته بودند، بنابراین ساماندهی این کارت ها از سال گذشته در دستور کار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور قرار گرفت.
    بررسی ها نشان می دهد که در طی سالیان گذشته برای برخی خودروهای فاقد تردد، کارت سوخت صادر شده بود و یا اینکه برخی خودروها چهار عدد کارت سوخت داشتند که نیاز به بازنگری در آنها وجود داشت.
    به گفته حسین هاشمی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، با ساماندهی کارت های سوخت، روزانه هفت میلیون و 390 هزار لیتر در مصرف بنزین و 800 میلیارد تومان در پرداخت یارانه بنزین صرفه جویی می شود.
    هاشمی با اشاره به ابطال کارت سوخت پنج میلیون و 314 هزار موتورسیکلت، گفت: کارت سوخت این موتورسیکلت ها به دلیل فرسودگی، سن بالای وسیله نقلیه و نداشتن پلاک ملی باطل شد.
    وی همچنین با بیان آنکه تاکنون 100 هزار کارت سوخت خودروهای آژانس تغییر کلاس داده شده است، گفت: کلاس کارت سوخت خودروهایی که فعالیت آنها در آژانس های مسافربری تایید نشود به عادی تغییر خواهد یافت.
    معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، ادامه داد: همچنین کارت سوخت 36 هزار خودروی فعال در مراکز آموزش رانندگی نیز به عادی تغییر یافته است.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    فتوحی (1st December 2014),پروانه (1st December 2014)

  7. #7124


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خودروسازان توصیه کرد:
    تولید خودروهای سبز محور مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا
    پرشین خودرو: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خودروسازان داخلی توصیه کرد در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو در ایران تلاش کنند تا محور مذاکرات را سمت تولید خودروهای سبز هدایت کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، معصومه ابتکار گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ایران و تاثیر تردد خودروها بر روند افزایش حجم آلاینده ها، هیچ راهی جز تولید خودروهای سبز و سازگار با محیط زیست وجود ندارد و به همین دلیل بابد در رویکردهای فعلی صنعت خودرو بازنگری شود.
    وی افزود: براساس گزارش سال ۲۰۱۴ سازمان بهداشت جهانی حدود هفت میلیون نفر به علت آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲ جان خود را از دست داده‌اند که علت مرگ بیش از بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در فضای بیرونی شهرها بوده است.
    معاون رییس جمهوری با بیان اینکه خودروسازان بزرگ دنیا به تجارب ارزشمندی در زمینه تولید خودروهای سازگار با محیط زیست دست یافته اند، افزود: طبیعی است که خودروسازان داخلی نیز بدون همکاری با این شرکت ها نمی توانند روند سریع تولید خودروهای سبز را طی کنند و به همین دلیل باید سازوکارهای لازم جهت انعقاد قراردادهای همکاری مشترک با آنها را فراهم کرد.
    ابتکار، با تاکید بر عزم جدی سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرد: با روند کنونی تولید خودرو در کشور به هیچ وجه نمی توانیم اهداف کلان در حوزه کاهش آلودگی هوا را محقق کنیم و به همین دلیل خودروسازان داخلی باید تمام تلاش خود را در بخش تولید خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و دستیابی به استانداردهای بالاتر از یورو4 متمرکز کنند.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: روند نوسازی خودروهای فرسوده با وضعیت فعلی تولید خودرو تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی هوا نخواهد داشت و چنانچه قرار است این طرح با جدیت دنبال شود باید تولید خودروهایی با استاندارد روز دنیا در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.
    معاون رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه صنعت خودروسازی کشور به حفظ محیط زیست در مذاکره با خودروسازان خارجی خاطر نشان کرد: تنها در صورت تولید خودروهایی منطبق با استانداردهای روز دنیا می توانیم وارد چرخه رقابت در بازار جهانی شویم و در غیر این صورت خودروسازان داخلی باید منتظر حذف تدریجی از بازارهای داخلی و منطقه ای شوند.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    فتوحی (1st December 2014),پروانه (1st December 2014)

  9. #7125


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل این شرکت اعلام کرد:
    سرمایه گذاری مشترك، شرط ایران خودرو برای همكاری ها
    پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو نقشه راه توسعه همكاری های بین المللی خود را براساس سرمایه گذاری مشترك، انتقال فن آوری تولید و استفاده از شبكه های صادراتی شركای خارجی ترسیم كرده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یكه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در آستانه برگزاری همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با بیان این مطلب گفت: این گروه صنعتی، سیاست های تعیین شده از سوی مسوولان ذیربط در مورد شروط همكاری با خودروسازان خارجی مبنی بر آغاز تولید با ساخت داخل بالا، استفاده از شبكه های صادراتی، ‌استراتژی برد-برد و رشد صنعت قطعه سازی كشور را سرلوحه امور خود قرار می دهد.
    وی افزود: در دور جدید همکاری‌مان با شركای خارجی به ازای بازاری كه در اختیار آنان قرار می دهیم، تكنولوژی روز را طلب می كنیم و سطح محصولات تولیدی مان را بالا می بریم.
    یكه زارع تاكید كرد: علاوه بر فن آوری در همكاری با شركای خارجی سرمایه گذاری مشترك در تولید محصول را در برنامه داریم.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: همكاری با شریك خارجی باید در جهت ارتقای فن آوری و رقابت پذیری در بازار جهانی پیش برود نه در جهت وابسته شدن ما به آن ها. رویكردهای پیشین همكاری خارجی به گونه ای بود كه در زمان قطع ناگهانی رابطه، حیات ایران خودرو با تهدید روبه رو شد و این نتیجه رویكرد وابسته كننده است.
    یكه زارع یادآور شد: امروز ایران خودرو زیر بار قراردادهایی كه مونتاژكاری را برای این شركت به ارمغان می آورد، نمی رود و رویكرد جدید به گونه ای است كه ضمن تسهیل دست یابی به فن‌آوری های روز جهانی، با قطع همكاری به هر دلیلی، ادامه تولید شركت مختل نشود و این موارد در قراردادهای جدید گنجانده می شود.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به آماده بودن زیرساخت های لازم برای توسعه همكاری با خودروسازان بزرگ جهان گفت: ایران خودرو در سال های گذشته، سرمایه گذاری های لازم برای ظرفیت سازی را انجام داده و در حال طراحی پلاتفرم های خاص خود است. به این ترتیب بسترهای مناسب سخت افزاری و نرم افزاری برای حركت در مسیر خودروسازان جهانی و برابری با آن ها را فراهم كرده است.
    وی مهم‌ترین عوامل برای مشارکت پایدار با خودروسازان بزرگ جهان را تسهیل قوانین و مقررات سرمایه گذاری در جهت بهبود فضای كسب و كار، حمایت دولت از پروژه های تحقیقاتی و طرح های توسعه خودروسازان داخلی، بازنگری قوانین صادراتی و فراهم شدن زمینه عضویت در انجمن جهانی خودرویی عنوان كرد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پایان از فعالیت و توسعه فن آوری پیشرفته هیبریدی خبر داد.

  10. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    فتوحی (1st December 2014),پروانه (1st December 2014)

  11. #7126


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو خبر داد:
    جلوگیری از ورود خودروهای بی‌کیفیت خارجی
    پرشین خودرو: سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از طرح جدید دولت برای ساماندهی واردات خودرو و جلوگیری از ورود خودروهای بی‌کیفیت خارجی به بازار ایران خبر داد و گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح مدیریت واردات خودرو در حال تدوین است که امیدواریم در ماه آینده به تصویب برسد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ساسان قربانی با تشریح جزئیات طرح مدیریت واردات خودرو، گفت: تا به حال خودروهایی تنها با محدودیت حجم موتور یا به هر شکل وارد کشور شده که بر این اساس وزارت صنعت معدن و تجارت با دستور وزیر، کمیته‌های تخصصی برای تدوین طرح مدیریت واردات خودرو را در دستور کار قرار داده است.
    سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: پس از تصویب نهایی طرح مدیریت واردات خودرو براساس چارچوب‌های معین خودرو وارد کشور خواهد شد و هم اکنون تیمی به شکل سازمان یافته در حال تدوین طرحی است که براساس آن، مشخص شود چه خودرویی با چه ویژگی‌هایی باید به بازار ایران ورود یابد.
    وی تصریح کرد: در گذشته برخی از خودروهایی که وارد کشور می شدند، از کیفیت لازم برخوردار نبودند و بنابراین از این پس در قالب طرح مدیریت واردات خودرو از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.
    قربانی با بیان اینکه طرح مدیریت واردات خودرو در ماه آینده برای تصویب در شورای سیاست‌گذاری خودرو مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیریت واردات خودرو به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که به تولید داخل صدمه وارد نکند و هر خودروی خارجی نتواند وارد کشور شود بلکه واردات خودروهایی مجاز باشد که خدمات پس از فروش داشته، از کیفیت لازم بهره مند باشد، حجم موتور آن مطابق با دستورالعمل‌های دولت بوده و در نهایت استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت را نیز رعایت کند.
    به گزارش مهر، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: این کار سیستمی برای اولین بار در کشور و آن هم برای مدیریت واردات خودرو که همواره یک بحث جنجال برانگیز بوده، در حال تدوین است و پس از تصویب در شورا، آن بخش‌هایی که نیازمند به ابلاغیه وزارت صنعت و یا مصوبه دولت باشد، به مراجع تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    پروانه (1st December 2014)

  13. #7127


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معاون مهندسی گروه خودروسازی سایپا مطرح کرد:
    ضرورت معرفی فرصت های ویژه در همایش صنعت خودرو ایران
    پرشین خودرو: در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت های ویژه و جدیدی از امتیازات و جوایز دولت به سرمایه گذاران خارجی را برای خودروسازان و قطعه سازان بزرگ دنیا ارائه کنند.
    مرتضی شفیعی معاون مهندسی گروه خودروسازی سایپا، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: با توجه به شناخت کامل شرکت های خارجی از فضاهای سرمایه گذاری در مناطق مختلف جهان، باید در این همایش از اغراق و مبالغه بیش از حد جلوگیری کنیم و براساس واقعیت های موجود صنعت خودرو و قطعه سازی کشور زمینه را برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم کنیم.
    وی با تاکید بر شکل گیری یک ساختار منظم در روند مذاکره با شرکت های خارجی، اظهار داشت: در این راستا می بایست قوانین، مقررات و سازوکارهای حمایتی برای ایجاد فضای سرمایه گذاری مشترک به درستی تشریح و تصمیمات جدید دولت برای حمایت از این بخش حتی به صورت یک پیش نویس در این همایش ارائه شود.
    شفیعی، با بیان اینکه دعوت از میمانان داخلی و خارجی برای حضور در این همایش باید با دقت و تمرکز بیشتری صورت گیرد، افزود: به همین دلیل باید از ارائه سخنرانی های سیاسی پرهیز و بیشتر فرصت ها و ظرفیت های موجود برای انعقاد قراردادهای همکاری مشترک مطرح شود.
    معاون مهندسی گروه سایپا با اشاره به اینکه ملاک دعوت از مدعوین باید جایگاه و میزان اثرگذاری آنها باشد، تاکید کرد: در راستای توصیف دقیق فضای کنونی صنعت خودرو کشور باید نگاه تخصصی داشته باشیم و با بهره گیری از چهره های شاخص این صنعت، محتوای معقول و منطقی برای ارائه در این همایش تدوین شود.
    شفیعی اضافه کرد: دو خودروسازی بزرگ کشور به عنوان ارکان اصلی این همایش باید با هماهنگی و همفکری یکدیگر و قبل از برگزاری این همایش در مباحث و موضوعات کلان صنعت خودرو به یک اتفاق نظر برسند و استراتژی های صنعت خودرو ایران را به صورت مفید و موثر ارائه کنند و حتی شاید بهتر باشد یك نفر به نمایندگی از خودروسازان داخلی موضوعات مهم را ارائه کند.
    وی افزود: یکی از موضوعات مهم قابل طرح در این همایش فرصت های از دست رفته و متاثر از تحریم ها برای خودروسازان خارجی است، زیرا به طور حتم ظرفیت های موجود در صنعت خودرو ایران می تواند فرصت مناسبی را برای آنها فراهم کند.
    معاون مهندسی گروه خودروسازی سایپا، با اشاره به ضرورت تدوین یک آئین نامه مشخص برای این همایش، گفت: آنچه بیش از سال گذشته بر کیفیت دومین دوره این همایش می افزاید این است که سوژه های جدید و جذاب برای میهمانان خارجی ارائه شود و از مباحث مطرح شده در همایش قبل پرهیز گردد تا میهمانان سال گذشته كه امسال نیز حضور دارند از مشاركت مجدد در همایش رضایت داشته باشند.
    شفیعی در پایان با بیان اینکه فضای بحث ها و مذاکرات در این همایش باید کاملا آزاد باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت های بسیار بالای صنعت قطعه سازی کشور لازم است تا یکی از قطعه سازان بزرگ و شناخته شده در بین میهمانان خارجی، ظرفیت های موجود در این صنعت را به صورت دقیق و علمی ارائه کند.

  14. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    فتوحی (1st December 2014),پروانه (1st December 2014)

  15. #7128


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:
    اروپایی ها روی خودروسازان ایرانی حساب ویژه باز کرده اند
    پرشین خودرو: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر در بازارهای جهانی، خودروسازان اروپایی حساب ویژه روی بازار و صنعت خودرو ایران باز کرده‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی ساسانی در حال حاضر کمتر کسی است که نداند علت اصلی مشکلات خودروسازان داخلی ریشه در تحریم ها دارد، متذکر شد: برای یک شرکت خودروسازی سهولت در ارتباطات مالی با سایر کشورها می تواند بستری مناسب برای تامین مواد اولیه و بالا بردن فناوری خود با شرایط روز دنیا باشد.
    ساسانی تصریح کرد: برای پی بردن به مشکلات اصلی باید عمیق تر نگاه کرد، مشکلاتی که از سوء مدیریت در سالهای گذشته در این شرکت ها بوجود آمده بود در کنار تحریم ها موجب شد تا شرکت های داخلی تا مرز توقف خط های تولید نیز پیش روند و در سال های گذشته تولید شرکت های داخلی به حداقل تعداد ممکن برسد و این در مقابل هزینه های بالا موجب زیان در این شرکت ها شد.
    این کارشناس ادامه داد: بدیهی بود این موضوع نمی تواند تا انتها ادامه داشته باشد اگر چه با افزایش قیمت محصولات سعی بر این شد تا بخشی از کمبود در تولید را با افزایش بهای خودرو جبران کنند اما در این مورد نیز باید قبول کرد بالا رفتن قیمت محصولات، کاهش بازار تقاضا را در میان مدت در پی خواهد داشت و نتیجتا این امر نمی تواند یک راه حل قطعی باشد، پس باز هم متوجه لزوم ارتباط با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان خواهیم شد.
    وی با بیان اینکه در دولت جدید سعی بر این شد تا برای دستیابی به توافقاتی جامع با شرکت های خودروسازی خارجی گام های موثری برداشته شود که لزوم اجرایی شدن تمام این اقدامات برداشته شدن تحریم ها و از سر گیری مراوردات مالی بود.
    ساسانی اظهار کرد: در روزهای گذشته نگاه تمام دنیا به مذاکرات ژنو بود، مذاکراتی که نتیجه آن می توانست برای تمام صنایع تاثیرات مهمی را در پی داشته باشد و خودروسازها به عنوان شرکت هایی که از تحریم بیشترین آسیب را دیده بودند می توانستند از این موقعیت بهترین بهره را ببرند، چرا که چندی پیش صحبت هایی مبنی بر ورود شرکت های خارجی در صنعت خودروسازی توسط مسولان این شرکتها مطرح و این موارد منوط به توافقات هسته ای و رفع تحریم ها شده بود.
    وی تاکید کرد: با بررسی دقیق تر فرآیند رخ داده در جلسات این دوره مذاکرات، متوجه می شویم دستاورد این دوره یک گام به جلو محسوب شده و اگر چه توافق جامعی اتفاق نیافتاده اما گام هایی که برداشته شده است نشان می دهد در مسیر درست در حال حرکت هستیم و به زودی، این توافق اتفاق خواهد افتاد.
    به گفته ساسانی، از طرفی دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران که در هفته جاری برگزار می‌شود، می‌تواند نگاهی عمیق تر به پیشرفت‌های مذاکرات اخیر را نشان دهد، چرا که حضور شرکت‌های خارجی همچون رنو و پژو که از شرکت‌های مطرح برای مشارکت با شرکت‌های داخلی ما هستند می تواند نشان دهد در مسیری صحیح در حال گام برداشتن هستیم. حضور این شرکت ها می تواند باری دیگر ما را در دستیابی به فناوری روز دنیا کمک کند.
    وی با اشاره به اهمیت برپایی دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران گفت: حضور بیش از 500 مدیر ارشد خودروساز و قطعه ساز از 30 کشور جهان در این رویداد بیراه نیست و آنها می دانند که با تکیه بر ظرفیت های صنعت خودرو ایران می توانند علاوه بر حضور در یک بازار مهم، حاشیه امنی برای خود نیز دست و پا کنند.
    به گزارش مهر، ساسانی همچنین با بیان اینکه باید قبول کنیم به دلیل مشکلات اقتصادی اروپا، شرکت‌های این قاره نیازمند یافتن بازارهای جدید برای محصولات خود هستند و به همین دلیل روی شرکت های ایرانی حساب ویژه ای باز کرده اند، متذکر شد: ایران می تواند در مشارکت با اینگونه شرکتها شرایطی مناسب برای هر دو طرف را ایجاد کند پس به نوعی می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که حضور شرکت های خارجی در کنفرانس خودرو برج میلاد نشان می دهد در مسیری پیش می رویم که در نهایت به بهبود شرایط اقتصادی در صنعت خودرو منجر خواهد شد و در کنار شرکت های ایرانی این شرکتهای خارجی هستند که می توانند از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرند.

  16. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    فتوحی (1st December 2014),پروانه (1st December 2014)

  17. #7129


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    از فردا اجرا می‌شود؛
    پلمب باک کامیون‌های ترک در مرز بازرگان
    پرشین خودرو: رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: از فردا - دهم آذر - باک کامیون‌های ترک در مرز بازرگان پلمب می‌شود که موجب توقف‌های طولانی در مرز و کندی تردد خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مسعود خوانساری اظهار کرد: پلمب باک کامیون‌ها در مرز،‌ هنگام ورود، توسط گمرک ایران و به صورت شماره‌بندی شده انجام می‌شود و هنگام خروج برداشته خواهد شد.
    وی یادآور شد: پس از توقف طولانی کامیون‌ها در مرز بازرگان به دلیل وضع عوارض غیر منطقی از سوی ترکیه، تنها توافق حاصل شده بین ایران و ترکیه،‌ پلمب باک کامیون‌ها در مرز است.

    احتمال توقف‌های طولانی در مرز و کندی تردد
    خوانساری معتقد است: این کار موجب توقف‌های طولانی در مرز و کندی صادرات و واردات می شود.
    رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: این شرایط تا توافق نهایی که برداشت عوارض تردد از سوی دو کشور است، ادامه دارد.
    وی با بیان اینکه در بحث حمل‌ و نقل جاده‌ای ناوگان خوبی داریم ولی در بحث یدک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در زمینه کانتینر‌های یخچال دار یا یدک‌ها برای حمل گاز مایع کمبود داریم و از طرفی مدل‌های آنها نیز به روز نیستند.

    کمبود تانکر‌های حمل گاز مایع و مواد آتش‌زا
    رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه به دلیل بازار نا امنی که در این بخش وجود دارد، سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود در این بخش ندارند، گفت: باید سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش ترغیب شوند چون تانکر‌های حمل گاز مایع و مواد آتش‌زا بسیار کم هستند و همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

    محدودیت تعداد ورود کامیون‌ها به ترکمنستان
    به گزارش ایسنا، وی در عین حال عنوان کرد:‌ بازرگانان و تجار برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر با چالش‌های فراوانی روبرو هستند؛ به عنوان مثال تجار باید محموله های خود را در مرز عراق تخلیه کنند یا محدودیت تعداد ورود کامیون ها به ترکمنستان وجود دارد و روزانه اجازه ورود تعداد معینی از کامیون‌ها داده می‌شود.
    خوانساری با بیان اینکه ترکیه در زمینه حمل‌ و نقل جاده‌ای وضعیت مناسبی دارد، گفت: اگر تسهیلات ارزان‌قیمتی به فعالان این بخش داده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و از طرفی اجازه واردات یدک‌های کم کارکرد نیز داده می‌شود.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    پروانه (1st December 2014)

  19. #7130


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فرانس پرس گزارش داد؛
    ایران شرایط همکاری با خودروسازان خارجی را تغییر داده است
    پرشین خودرو: فرانس پرس با اشاره به تمایل شرکت های خودروسازی خارجی برای ورود به بازار ایران نوشت ایران شرایط همکاری خود با خودروسازان خارجی را تغییر داده و می خواهد برای شروع، ۴۰ درصد تولید در ایران انجام گیرد و این رقم پس از ۵ سال به ۸۵ درصد برسد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فرانس پرس طی گزارشی نوشت: شرکت های خودروسازی خارجی که به دنبال بازگشت به بازار با پتانسیل بالای ایران بعد از لغو تحریم ها هستند، فضای فعالیت تجاری در ایران را متفاوت از گذشته خواهند یافت. شرکای سرمایه گذار سابق، اکنون خواهان ایفای نقش در این زمینه با قواعد خودشان هستند.
    صنعت خودروسازی ایران یکی از قربانیان اصلی تحریم های اعمال شده بوده است. میزان تولید خودرو در ایران بعد از تحریم ها به شدت کاهش یافته و بسیاری از کارگران به دلیل افت تولید، از کار بیکار شده اند.
    شرکت پژو سیتروئن فرانسه و هیوندای کره از بازار ایران خارج شده اند، اما شرکت رنو همچنان به واردات قطعات و مونتاژ خودرو در تهران ادامه می دهد، هرچند که حجم کار به اندازه قبل از تحریم ها نیست.
    کل تولید خودروی ایران در سال 2011، 1.6 میلیون دستگاه بود که این رقم 2 سال بعد به نصف رسید.
    تحریم های آمریکا علیه صنعت خودروسازی ایران در سال 2013، عامل اصلی این کاهش بوده است ضمن اینکه تحریم های امریکا و اروپا در زمینه مبادلات بانکی نیز موثر بوده است.
    اما تحریم های صنعت خودرو اوایل امسال پس از امضای توافق موقت ژنو برداشته شد و امیدها برای فرا رسیدن روزهایی بهتر برای صنعت خودروسازی ایران افزایش یافت.
    این امیدواری، خودروسازان بین المللی را برای شرکت در دومین همایش خودرو ایران، به تهران خواهد کشاند.
    شرکت های مرسدس بنز، فولکس واگن، رنو، پژو، کیا و تویوتا حضور خود در این همایش را تایید کرده اند. خودروسازان آمریکایی از جمله جنرال موتورز و فورد نیز به این همایش دعوت شده اند، اما هنوز مشخص نیست که آیا آنها در این رویداد حضور خواهند یافت یا نه.
    سازمان دهندگان این همایش می خواهند پای سرمایه گذاران خارجی را به بازار 77 میلیون نفری دست نخورده ایران باز کنند، اما شرایط شراکت، احتمالا متفاوت با گذشته خواهد بود.
    بر اساس قراردادهای جدید سرمایه گذاری مشترک، وزارت صنایع ایران می خواهد برای شروع، 40 درصد تولید در ایران انجام گیرد و این رقم پس از 5 سال به 85 درصد برسد.
    ایران خودرو که 54 درصد سهم بازار خودروی ایران را در اختیار دارد، امسال قصد دارد میزان تولید خود را به سطح سال 2011، یعنی 600 هزار دستگاه برساند.
    هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو به خبرگزاری فرانسه گفت، قبلا، توافقاتی با شرکت های پژو، رنو و سوزوکی انجام شده است، اما تولید فعلی بدون همکاری شرکت های خارجی انجام می گیرد.
    وی افزود: «ما انتظار داریم شرکای قبلی مان به ایران برگردند، اما با شرایطی که ما پیشنهاد می کنیم.» وی به خصوص با اشاره به شرکت پژو سیتروئن خاطرنشان کرد که وقتی وضعیت رو به وخامت می گذارد، «آنها ایران را ترک می کنند.» وی اضافه کرد، آنها مجبور خواهند بود «هزینه چنین اقداماتی را پرداخت کنند.»
    نمایندگان شرکت پژو سیتروئن فرانسه، که قبلا ایران دومین بازار بزرگ محصولات آن محسوب می شد، در اوایل ماه اکتبر در پاریس با مقامات ایرانی دیدار کردند و در مورد بازگشت احتمالی به بازار این کشور به گفت و گو پرداختند.
    اکنون ایران خودرو به جای سرمایه گذاری 51-49 خواهان سرمایه گذاری 50-50 است که شامل تولید، فروش، انتقال تکنولوژی و دسترسی به شبکه خارجی پژو سیتروئن نیز خواهد بود.
    یکه زارع افزود: «ما منافع ایران خودرو را می شناسیم و به سراغ شرکتی خواهیم رفت که از این منافع به بهترین وجه محافظت کند.»
    به گزارش تسنیم، یک کارشناس خودرو که ادعا می کند ایران پیشتر به یک توافق مقدماتی با اسکودای فولکس واگن دست یافته است در این باره گفت: «روزی که توافق هسته ای امضا شود... تجارت رونق خواهد گرفت.»
    با این حال، تا زمانی که تحریم های بانکی پا برجا باشند، شرایط بازار به حالت عادی باز نخواهد گشت. در آستانه همایش خودروی ایران، برخی خودروسازان به مشکلات دیگری نیز اشاره دارند.
    انعقاد قرارداد انحصاری دولت ایران با شرکت های ایران خودرو و سایپا برای تامین خودروهای ناوگان حمل و نقل درون شهری، سوالاتی را در مورد فضای غیررقابتی بازار ایران مطرح کرده است.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    فتوحی (1st December 2014)

صفحه 713 از 771 نخستنخست ... 213613663693703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723733763 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University