.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 723 از 771 نخستنخست ... 223623673703713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733743 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 7,221 تا 7,230 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #7221


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو ناظر مجلس در شورای رقابت:
    شورای رقابت دیگر به بحث قیمت گذاری دنا نمی‌پردازد
    پرشین خودرو: عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت اظهار کرد:‌ موضوع قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت به پایان رسیده است و این شورا دیگر به این موضوع نمی‌پردازد.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، عیسی امامی تصریح کرد:‌ قیمت در نظر گرفته شده در شورای رقابت برای خودرو دنا با چندین مرحله جلسات و اصلاحات 42 میلیون تومان است و موضوع نیز با در نظر گرفتن همه شرایط و ضوابط مرتبط اعلام شده و خودرو سازان موظف به تبعیت از آن هستند.
    وی افزود: فرصت قانونی اعتراض به تصمیم شورای رقابت گذشته است و شورا قصد بازگشت دوباره به موضوع قیمت گذاری خودروی دنا را ندارد و اگر کارخانه تولید کننده این خودرو از تصمیم شورا تمکین نکند و به نوعی بخواهد به شکل دیگری این محصول را در بازار عرضه کند با توجه به ابزارهای نظارتی در شورای رقابت این موضوع پیگیری می‌شود. و قطعا کارخانه تولید کننده حق افزایش قیمت این خودرو به بیش از مبلغ اعلام شده توسط شورای رقابت را ندارد.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st January 2015)

  3. #7222


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس شورای رقابت:
    قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نمی کند
    پرشین خودرو: رییس شورای رقابت با بیان اینکه احتمال تغییر قیمت خودرو تا پایان سال بعید است، گفت: ما دستورالعمل تعیین نرخ خودرو را به نحوی آماده کرده ایم که تنها یک قیمت واحد از این فرمول به دست می آید.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رضا شیوا در ارتباط با شیوه قیمت گذاری خودروی دنا و اعتراض خودروسازان به نرخ های اعلام شده، گفت: شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل و تنظیم قیمت بر اساس اطلاعات اعلامی خودروساز را داشته و بر اساس این رسالت نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرد.
    رییس شورا و مرکز ملی رقابت افزود: دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا را نیز شورای رقابت بر اساس قیمت پایه خودرو( قیمت سمند سورن)، بعلاوه 37 قلم کالا که در سمند سورن و دنا متفاوت است تعیین می کند.
    وی تصریح کرد: تعدادی از این 37 قلم کالا در هر دو خودرو مشترک هستند، اما در دنا ارقام یافته و تعدادی از قطعات نیز جدیدند، خودروساز قیمت این قطعات را در اختیار شورای رقابت گذاشته و ما هم بر اساس محاسبات صورت گرفته نرخ کنونی دنا را اعلام کردیم.
    شیوا در واکنش به تهدید ایرانخودرو، مبنی بر احتمال تعطیلی خط تولید خودروی دنا نیز گفت: این موضوع به شورای رقابت ربطی ندارد، اما به هر حال سرمایه گذاری بسیاری برای راه اندازی خط تولید دنا صورت گرفته و باید که این سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری برسد، اما بازهم این موضوع جزو وظایف شورای رقابت نبوده و مطمئنا توقف تولید دنا هم به صرف ایرانخودرو نیست.
    رییس شورای رقابت تصریح کرد: قیمت تعیین شده برای دنا بر اساس نرخ های اعلامی از سوی خودروساز است و ما هیچ قیمتی را تغییر ندادیم، بلکه ما قیمت خودروی سورن را بعلاوه 37 قلم کالای جدید کرده و حتی مسایلی از قبیل سرمایه گذاری را هم بر نرخ کلی خودرو سرشکن کردیم.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود و در رابطه با تاکید نمایندگان مجلس مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو نیز بیان کرد: شورای رقابت وظیفه دارد که بصورت سالانه قیمت خودروها را بررسی کند و این محاسبه بر اساس تورم و سایر متغیرها است، لذا بعید می دانم که برنامه ای برای تجدید قیمت گذاری در سال جاری داشته باشیم.
    شیوا در رابطه با مسایل مطرح شده مبنی بر غیر قانونی بودن قیمت گذاری از سوی شورای رقابت نیز گفت: شورای رقابت با مرکز ملی رقابت متفاوت است، شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل را داشته، اما مرکز ملی رقابت تشکیلات اجرایی و نظارتی بوده و وظایف کارشناسی شورا را بر عهده دارد، لذا شورا دستورالعمل را تعیین کرده و هر مرکزی می تواند با قرار دادن نرخ ها در دستورالعمل، قیمت خودرو را محاسبه کند.
    رییس شورای رقابت تاکید کرد: ما دستورالعمل را به نحوی آماده کرده ایم که تنها یک قیمت واحد از این فرمول به دست می آید.
    وی در رابطه با اقدامات در دست بررسی در شورای رقابت نیز گفت: بحث تعیین دستورالعمل برای قیمت خودرو یک بحث کوچک بوده و اکنون پروژه های بسیار بزرگی بر عهده شورای رقابت است.
    وی تصریح کرد: ما تنظیم کننده های بخشی را برای کالاهایی که انحصاری هستند به وجود می آوریم تا وارد برنامه ریزی تولید، قیمت و تعرفه شوند.
    شیوا ادامه داد: قانونگذار، شورای رقابت را موظف به تنظیم بخشی کالاهای انحصار طبیعی کرده که نمونه آن تعیین فرمول قیمت گذاری برای آب، برق، گاز، راه آهن و تلفن ثابت بوده و ما با تشکیل کارگروه های کارشناسی در حال بررسی آنها هستیم.
    وی مورد دیگری را که قانونگذار بر عهده شورای رقابت گذاشته در خصوص صدور مجوزها عنوان کرد و گفت: کسانی که برای رونق کسب و کار به دنبال مجوز هستند می توانند با مشاهده کارشکنی و تاخیر، به شورای رقابت مراجعه کرده تا ما از مجموعه مربوط در این مورد جواب بخواهیم.
    رییس شورا و مرکز ملی رقابت افزود: همچنین مورد دیگر اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی به تازگی موظف شده که شرایط صدور هر نوع مجوزی را در سایت مشخصی اعلام کند تا متقاضیان مجوز بتوانند از این طریق، برای دریافت مجوز اقدام کنند، وزارت اقتصاد همچنین موظف است که بلافاصله پس از تکمیل مدارک متقاضی، نسبت به صدور مجوز اقدام کرده و اگر این اتفاق رخ نداد متقاضی می تواند به شورای رقابت شکایت کرده و اینها از جمله مواردی هستند که ما آن را دنبال می کنیم.

  4. #7223


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وقتی خریداران به فروشندگان خودرو "وام" می‌دهند
    پرشین خودرو: میزان جریمه تاخیر در تحویل پرداختی از سوی برخی فروشندگان خودرو به خریداران تنها یک چهارم مبلغی است که سیستم بانکی به عنوان سود سپرده‌گذاری پرداخت می‌کند , این می‌تواند به نوعی به معنای دریافت وام کم بهره فروشندگان خودرو از خریداران محصولاتشان باشد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده به عرف رایج در میان شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو در ایران تبدیل شده است.
    در این شرایط شرکت فروشنده موظف است درصدی از پول پرداختی از سوی خریداران را به عنوان جریمه تاخیر در تحویل خودرو محاسبه و به آنها پرداخت کند زیرا مشتری پول خودرو را به طور کامل پرداخت کرده اما شرکت فروشنده به هر دلیلی خودرو را در موعد مقرر تحویل نداده است.
    در این میان نگاهی به متن قرارداد فروش یک شرکت واردکننده خودروهای کره‌ای نشان می‌دهد که میزان جریمه تاخیر پرداختی از سوی این شرکت به خریداران محصولاتش حدودا یک چهارم مبلغی است که در صورت سپرده‌گذاری در سیستم بانکی، نصیب مشتریان خواهد شد.
    معنای این جمله آن است که این شرکت واردکننده خودروهای کره‌ای در صورت تاخیر در تحویل هر خودرو می‌تواند از پول واریز شده از سوی مشتری به عنوان یک وام کم بهره (بهره‌ای معادل یک چهارم آنچه که سیستم بانکی بابت ارائه تسهیلات دریافت می‌کند) استفاده کرده و مبلغ ناچیزی را نیز به عنوان جریمه تاخیر پرداخت کند.
    به عنوان مثال اگر قیمت فروش یک دستگاه خودروی وارداتی کره‌ای از سوی این شرکت 90 میلیون تومان باشد، میزان جریمه تاخیر در تحویل تعیین شده در قرارداد معادل ماهانه 405 هزار تومان است. در حالیکه مشتری در صورت سپرده‌گذاری همین مبلغ (90 میلیون تومان) در سیستم بانکی ماهانه حدود یک میلیون و 875 هزار تومان به عنوان سود دریافت می‌کرد و از آن سو نیز شرکت فروشنده خودرو در صورت دریافت این 90 میلیون تومان به عنوان تسهیلات از سیستم بانکی، باید ماهانه مبلغی بیش از دو میلیون تومان را به عنوان بهره تسهیلات به بانک پرداخت می‌کرد اما در این حالت ماهانه تنها 405 هزار تومان به عنوان جریمه تاخیر در تحویل به خریدار پرداخت می‌کند.
    البته میزان جریمه تاخیر در تحویل پرداختی از سوی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده مختلف خودرو در کشور متفاوت است اما این اطلاعات نشان می‌دهد که بعضی از این شرکتها به خوبی از آشفته بازار تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده، ماهی می‌گیرند و دست مشتریان نیز به جایی جز قراردادهای یک طرفه تنظیمی از سوی این شرکتها، بند نیست.

  5. #7224


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وزیر صنعت در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو:
    خودروسازان خارجی به‌جای صادرات در ایران سرمایه‌گذاری کنند
    پرشین خودرو: جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنج شنبه هفته گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم ارائه اطلاعات و آمار مورد نیاز این وزارتخانه از سوی سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها انتقاد کرد.
    محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد که سازما‌ن‌ها و وزارتخانه‌های دیگر اطلاعات را به درستی منتشر و ارائه نمی‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد رانت برای عده ای و برخی مشکلات می‌شود.
    در این رابطه یکی از اعضای این شورا نیز اظهار کرد که در 10 سال اخیر بارها خواستار ارائه اطلاعات مربوط به تصادفات خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، پزشکی قانونی و آتش نشانی شده‌ایم اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
    در ادامه این جلسه برخی از اعضا از رویه جدید سازمان ملی استاندارد در تائید گواهی‌های کیفی قطعات وارداتی انتقاد کردند. در این زمینه عنوان شد که در گذشته سازمان استاندارد صحت گواهی‌های کیفی صادره در کشورهای مبدا برای قطعات وارداتی را از طریق ایمیل با شرکت صادرکننده گواهی چک می‌کرد اما اخیرا به دلیل عدم پاسخ‌دهی این شرکت‌ها، این کار را از طریق سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر انجام می‌شود.
    در این زمینه عنوان شد که این کار هزینه بر و زمان‌بر بوده و بهتر است که سازمان ملی استاندارد مانند یکی از رویه‌های پیشین خود، با امضای کتبی بالاترین مسوول شرکت واردکننده، صحت گواهینامه‌های کیفی صادره از سوی شرکت‌های خارجی را بپذیرد تا مشکل پیش آمده حل شود.
    همچنین در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو برخی اعضا اظهار کردند که شرکت‌های خارجی چون هیوندای و کیا در بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری و خط تولید راه اندازی کرده‌اند پس چرا در ایران این کار را انجام نمی‌دهند و تنها خودروهای تولیدی آنها در تعداد بالایی وارد کشور می‌شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه از کارگروه‌های مربوطه خواست تا راهکارهای ترغیب این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و تولید مستقیم خودرو در ایران را بررسی و اعلام کنند.
    در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو انتقاداتی نسبت به بخشنامه اخیر بانک مرکزی در زمینه چگونگی ارائه تسهیلات مطرح شد مبنی بر اینکه بانک مرکزی ارائه تسهیلات به شرکت‌هایی که میزان بدهی آنها بیشتر از 75 درصد از دارایی‌ها آنها است را ممنوع کرده است.
    به گزارش ایسنا، در این زمینه عنوان شد به دلیل شرایط نابسامان صنعت در چند سال اخیر، در صورت اجرای این بخشنامه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده شرایط دریافت تسهیلات بانکی را از دست خواهند داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره خواستار مذاکره با بانک مرکزی برای حل این مشکل شد.

  6. #7225


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیرعامل شرکت صادرات لیفان خبر داد:
    خودروهای لیفان ایکس50 و 820 در راه ایران
    پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت صادرات لیفان اعلام کرد: به زودی خودرو لیفان 720 که در ابتدای امسال به سبد محصولات شرکت لیفان اضافه شده است، در بازار ایران عرضه خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مارک تیمبر(MARK TIMBER)، با بیان این مطلب از برنامه ریزی برای تولید و عرضه دو محصول لیفان X50 و لیفان820 برای سال آینده خبر داد و گفت: محصول ایکس50 یک خودرو شاسی بلند کوچک و لیفان 820 یک خودرو صندوقدار طویل بوده و به لحاظ رقابتی نزدیک ترین محصول به تویوتا کمری محسوب می شود.
    وی با بیان اینکه در سال 2016 نیز نسل دوم خودروهای لیفان ایکس60 و 620 به ایران خواهد آمد، تصریح کرد: در سال 2017 نیز دو شاسی بلند ایکس70 و ایکس80 که دو دیفرانسیل هستند در برنامه تولید لیفان قرار دارد و در کنار این دو خودرو نسل سوم ایکس50، 720 و 820 را نیز روانه بازار خواهیم کرد.
    مدیرعامل شرکت صادرات لیفان، با اشاره به اینکه در حال حاضر با 40 کشور در حوزه خودروهای سواری مشارکت داریم، افزود: بزرگترین بازار صادراتی لیفان را کشورهای مشترک المنافع تشکیل می دهد که در این میان بازار روسیه با صادرات 35 هزار دستگاه خودرو به عنوان مهمترین بازار لیفان محسوب می شود.
    به گفته تیمبر، بازار ایران و عراق با صدور 31 هزار دستگاه خودرو دومین بازار بزرگ لیفان به شمار می رود که متاسفانه با توجه به مسایل سیاسی و جنگ داخلی در عراق شاهد محدودیت همکاری ها در عراق هستیم.
    وی ادامه داد: لیفان در امریکای جنوبی و کشور اروگوئه دارای کارخانه تولید خودرو بوده و در عین حال بزریل بزرگترین بازار ما در این قاره است که با توجه به افزایش چشمگیر فروش خودرو لیفان ایکس60 در این کشور و دیگر بازارها، این محصول عنوان پرتیراژ ترین خودرو صادراتی چین را به خود اختصاص داده است.
    مدیرعامل شرکت صادرات لیفان، با اشاره به اینکه در سال 2014 سومین صادرکننده بزرگ خودرو سواری در چین هستیم، یادآور شد: در قاره آفریقا نیز کشور اتیوپی پایگاه تولید و صادرات خودروهای لیفان به شمار می رود.
    تیمبر در ادامه اولویت اول لیفان در بازار ایران را موضوع خدمات پس از فروش دانست و از ارائه پیشنهاد برای راه اندازی یک شرکت سرمایه گذاری مشترک در حوزه خدمات پس از فروش خبر داد.
    وی با بیان اینکه اعتبار یکساله برای تامین و واردات قطعات یدکی به کرمان موتور داده شده است، اظهار کرد: بازار ایران با تمام کشورها متفاوت است چراکه ایرانی ها دارای اطلاعات فنی مناسب در خصوص خودرو بوده و نسبت به موضوع کیفیت، امکانات و خدمات پس از فروش بسیار حساس هستند.
    مدیرعامل شرکت صادرات لیفان در پایان خاطرنشان کرد: هیچ محصولی از سوی لیفان با کوچکترین دغدغه کیفی وارد بازار نخواهد شد و دو موضوع افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش و ارتقای سطح آموزش در دستور کار دو شرکت لیفان و کرمان موتور قرار گرفته است.

  7. #7226


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تونس، دروازه صادرات محصولات ایران خودرو به آفریقا
    پرشین خودرو: مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس، این كشور را برای صادرات خودروهای ایرانی و تولید قطعات مناسب توصیف كرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یكه‌زارع در این دیدار با بیان این مطلب گفت: كشور تونس به دلیل نزدیكی به اروپا دارای موقعیت ویژه برای صادرات خودروهای ایرانی است و توان آن در تولید قطعات خودرویی به‌ویژه دسته سیم را قابل توجه ارزیابی كرد.
    وی در پاسخ سوال وزیر بازرگانی تونس در مورد رشد 65 درصدی تولید ایران‌خودرو نسبت به سال گذشته گفت: این افزایش تولید بدون افزوده شدن نیروی انسانی و تنها با بهره‌گیری منابع موجود اتفاق افتاده است.
    یكه‌زارع ایران را در رده‌بندی خودروسازان جهانی در سال 2013 دارای رتبه بیستم دانست و گفت: این رتبه در سال رو به پایان، 16 است.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گردش مالی سالانه ایران‌خودرو را چهار و نیم میلیارد دلار ذكر كرد.
    وی ایران‌خودرو را بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه دانست و گفت: تركیه از نظر قطعه‌سازی قوی است و خودروسازان جهانی در آن كشور کارخانه‌های تولیدی دارند، اما تعداد تولید آن‌ها زیاد نیست. ایران‌خودرو هم در سال‌های گذشته محصولاتی را به آن كشور صادر كرده است.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهارداشت: ‌ایران‌خودرو دارای 800 نمایندگی در سراسر كشور و سهم این شركت در بازار سواری كشور 55 درصد است. این در حالی است كه زمانی كه من به ایران‌خودرو آمدم، این سهم 37 درصد بود.
    وی تعداد صادرات به بازارهای جهانی را تاكنون 200 هزار دستگاه عنوان كرد كه در مدت چهار سال و 45 هزار دستگاه آن از طریق شبكه پژو صادر شده و گفت: تحریم‌ها روی صادرات خودرو‌سازان نیز تاثیر گذاشت.
    یكه‌زارع افزود: در صورت موافقت پژو با شرایط ایران‌خودرو، كارخانه مشتركی بین دوكشور ایجاد و ایران به پایگاه صادرات پژو در منطقه خاور میانه و كشور‌های مشترك‌المنافع تبدیل می‌شود.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تعداد تولید امسال را 600 هزار و برنامه سال آینده را 700 هزار دستگاه ذكر كرد و گفت: این تعداد در سال گذشته 370 هزار دستگاه بود.
    وی تقاضای بازار ایران را نیز یك میلیون و 200 تا یك میلیون و 300 هزار دستگاه و جمعیت نزدیك به 80 میلیونی كشور را یك بازار جذاب برای خودروسازان دانست و گفت: از همین رو بسیاری شركت‌ها علاقه‌مند به حضور در ایران هستند.
    در ادامه، خانم نجله هاروش وزیر بازرگانی تونس نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی كشورش در تولید قطعات خودرو به‌ویژه دسته سیم، گفت: سرمایه‌گذاری‌هایی در كشورهای مختلف از جمله در آمریكای جنوبی برای تولید قطعات انجام داده و كارخانه‌هایی را ایجاد كرده‌ایم.
    وی پیشنهاد كرد که ایران‌خودرو از آن كشور به‌عنوان دروازه ورود به بازار شمال آفریقا و حتی اروپا استفاده كند و اظهار امیدواری كرد، هر چه زودتر همكاری‌هایی در این زمینه بین دو كشور شكل گیرد.
    خانم هاروش سطح فن‌آوری و سیستم‌های تولیدی ایران‌خودرو را بسیار پیشرفته توصیف كرد و گفت: امیدوارم این شركت الگویی برای توسعه صنعتی برای كشور ما باشد.
    شایان ذكر است، وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس كه برای شركت در دوازدهمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاری‌های اقتصادی دو كشور در تهران به سر می‌برد، به همراه سفیر این كشور در تهران و یكی از مدیران كل آن وزارت‌خانه در ایران‌خودرو حاضر شدند و ضمن بازدید از سالن‌های مختلف تولیدی، با مدیر عامل و مدیران ارشد ایران‌خودرو دیدار و گفت‌و‌گو كردند.

  8. #7227


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در سال 2014 میلادی؛
    صادرات سایپا 80 درصد افزایش یافت
    پرشین خودرو: میزان صادرات محصولات گروه خودروسازی سایپا درسال میلادی 2014 نسبت به سال گذشته میلادی80 درصد رشد داشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، گروه خودروسازی سایپا در سال 2013 به واسطه تحریم های ناعادلانه بین المللی با کاهش صادرات مواجه شد و در سال 2014 با وجود تداوم محدودیت ها و بروز نا آرامی در منطقه به واسطه ظهور گروه تکفیری داعش، موفق شد صادرات خود را افزایش داده و به رشد 80 درصدی نسبت به سال 2013 دست یابد. این موفقیت حاصل دیدگاه استراتژیک گروه خودروسازی سایپا در زمینه صادرات و تلاش و همت تمامی کارکنان این گروه خودروسازی برای تامین سفارشات متنوع بازارهای صادراتی است.
    بر اساس این گزارش، گروه خودروسازی سایپا از سال ها قبل برنامه های صادراتی خود را براساس چشم انداز برنامه 1404 تعیین کرده است اما در شرایط فعلی که سیاست های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت تدبیر و امید بر امر صادرات تاکید فراوان داشته و کاهش قیمت نفت و تداوم تحریم های ناعادلانه اهمیت ارز آوری صادراتی را افزایش داده، تلاش خود را برای دستیابی به اهداف تعیین شده صادراتی چند برابر کرده و موفق شده در سنگر اقتصادی در راستای اعتلای وطن اسلامی گام های موثری بردارد.
    گفتنی است گروه خودروسازی سایپا در سال های گذشته 7 بار به عنوان صادر کننده برتر و2 بار به عنوان صادرکننده ممتاز در صنعت خودروسازی کشور برگزیده شده و نقش به سزایی را در کسب درآمدهای غیر نفتی کشور بر عهده داشته است.

  9. #7228


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سهم زیر هفت درصدی خودروهای خارجی در ایران
    پرشین خودرو: بازار ایران در شرایطی انواع و اقسام خودروهای داخلی و خارجی را در خود جای داده که طبق جدیدترین آمارها، ایران خودرو و سایپا در کنار هم بیشترین سهم را در آن دارند و سایر عرضه‌کنندگان خودرو کشور از سهمی بسیار اندک برخوردارند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بنابر آماری که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر کرده، طی نیمه نخست امسال، 4/93 درصد از بازار خودرو ایران در اختیار آبی و نارنجی‌های «جاده مخصوص» قرار داشته است و با این حساب، سهم سایرین به کمتر از هفت درصد می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد با وجود حضور خودروسازان خارجی و تنوع نسبتا بالای محصول در بازار خودرو ایران، هنوز هم ایران خودرو و سایپا نبض بازار را در اختیار دارند. به عبارت بهتر، آمار موردنظر منعکس‌کننده وجود «انحصار رسمی» در بازار خودرو ایران است، چه آنکه به‌صورت «اسمی» ده‌ها مدل خودرو در این بازار به چشم می‌آید، اما چون سهم غول‌های جاده مخصوص بسیار بالاست، سایر عرضه‌کنندگان خودرو به کشور، با تیراژ بسیار پایینی روزگار می‌گذرانند.
    به اعتقاد کارشناسان، اگرچه در حال حاضر چندین شرکت خودروساز و واردکننده در بازار خودرو ایران فعالیت کرده و به عرضه انواع خودرو مشغول هستند، اما هیچ‌گاه رقابتی جدی و عادلانه میان آنها برقرار نبوده، زیرا شرکت‌های بخش خصوصی و واردکننده‌ها قدرت رقابت با ایران خودرو و سایپا را به «لحاظ تیراژ» نداشته و ندارند. در واقع، با وجود آنکه خودروهای وارداتی و بعضا مونتاژی‌ها از سطح کیفی بهتر و امکانات بیشتری نسبت به محصولات داخلی، برخوردار هستند، اما هیچ‌گاه تیراژ بالایی نداشته‌اند و معمولا نیز قیمت شان بالاتر بوده است.
    از همین رو، برگ برنده را همواره خودروسازان بزرگ کشور در اختیار داشته و توانسته‌اند انحصار خود را بر بازار حفظ کنند. گفته می‌شود در حال حاضر نزدیک به 20 خودروساز مختلف در ایران وجود دارد و چندین شرکت نیز به واردات مشغول هستند، اما با این حال هنوز هم غول‌های جاده مخصوص، سلطان بازار خودرو کشور به‌شمار می‌روند. آن طور که در آمار شرکت بازرسی آمده است، ایران خودرویی‌ها با سهمی 4/52 درصدی، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده خودرو در بازار کشور به‌شمار می‌روند و در نیمه نخست سال جاری، محصولاتی مانند سمند و تندر و رانا و پارس را راهی خیابان‌ها و جاده‌ها کرده‌اند.
    پس از ایران خودرو نیز گروه سایپا (شامل سایپا و پارس خودرو) توانسته با سهمی 41 درصدی، دومین غول بازار خودرو ایران باشد. پراید، تیبا، مگان و تندر از جمله محصولات عرضه شده توسط سایپایی‌ها به بازار، در نیمه نخست امسال به حساب می‌آیند.
    سهم چینی‌ها
    در آماری که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر کرده، نام شش شرکت عرضه‌کننده خودروهای چینی به چشم می‌آید و این در حالی است که سهم این چشم بادامی‌ها از بازار خودرو کشور از 7/5 درصد تجاوز نمی کند. هرچند سهم 7/5 درصدی به هیچ وجه قابل مقایسه با سهم 4/93 درصدی ایران خودرو و سایپا (سلاطین بازار خودرو) نیست، اما فعالان صنعت خودرو و برخی کارشناسان از همین سهم اندک نیز هراس داشته و معتقدند که نباید تا این حد نیز به چینی‌ها اجازه عرض اندام در بازار خودرو ایران داد. از نظر آنها، خودروهای چینی از سطح کیفی مناسبی برخوردار نبوده و برتری آنها نسبت به محصولات داخلی، بیشتر به دلیل دارا بودن امکانات و آپشن‌های بیشتر است.
    این موضع فعالان صنعت خودرو و برخی کارشناسان، در حالی است که هم‌اکنون تقریبا همه خودروسازان بخش خصوصی کشور (در حوزه محصولات سواری)، خودروهای چینی به تولید می‌رسانند و مشتریان خاص خود را دارند. چینی‌ها تا قبل از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و همچنین بروز بحران در «جاده مخصوص»، سهم چندانی از بازار خودرو کشور نداشتند، اما رفته رفته و چراغ خاموش، جای خود را باز کرده و حالا دیگر جزو لاینفک این بازار به حساب می‌آیند. به جز خودروسازان بخش خصوصی، برخی واردکنندگان نیز به سراغ خودروهای چینی رفته‌اند تا بدون آنکه خود را به دردسر تولید بیندازند، تجارتی پر سود و کم دردسر را به واسطه عرضه این خودروها در بازار ایران، تجربه کنند.
    با شرایط فعلی، به‌نظر می‌رسد چینی‌ها عزمی جدی برای ماندن در بازار ایران و توسعه فعالیت خود دارند و هیچ بعید نیست در آینده سهم خود را در این بازار افزایشی قابل توجه بدهند. در بین عرضه‌کنندگان خودروهای چینی اما بیشترین سهم را در نیمه نخست سال گذشته، «مدیران خودرو» در اختیار داشته است، شرکتی که محصولات چری چین را در ایران به فروش می‌رساند و در حال حاضر پرتیراژترین خودروساز بخش خصوصی کشور است. این شرکت طی نیمه نخست امسال خودروهای ام‌وی‌ام را در مدل‌های 315، 530، 110 و X33 به بازار ایران عرضه کرده تا سهمی 7/3 درصدی را در این بازار، به نام خود ثبت کند. این عدد نشان می‌دهد که در بین خودروسازان چینی، شرکت چری بیشترین سهم را در بازار ایران در اختیار دارد.
    پس از چری، اما این شرکت «لیفان» است که توانسته به دومین چینی بازار خودرو ایران تبدیل شود. محصولات این خودروساز چینی در ایران، توسط شرکت «کرمان موتور» عرضه می‌شود و در نیمه نخست امسال، خودروهای لیفان در مدل‌های 620 و X60 میهمان جاده‌های کشور بوده‌اند. کرمان موتور البته به جز لیفان، دو محصول به نام‌های «توجوی» و «J5» را که متعلق به خودروسازی جک (JAC) چین هستند نیز روانه بازار ایران کرده تا در مجموع، سهمی 5/1 درصدی در این بازار داشته باشد.
    به جز لیفان و چری و جک، بازار ایران میزبان چند خودرو چینی دیگر نیز شده است، از جمله ولیکس، سابرینا و بسترن (B50). در این بین، ولیکس که توسط «خودروسازان راین» عرضه می‌شود، طی نیمه نخست امسال تنها دو دهم درصد در بازار ایران سهم داشته و سابرینا نیز از سهمی یک دهم درصدی برخوردار است. سابرینا را شرکت «دیارخودرو» عرضه می‌کند، اما این خودرو در اصل متعلق به خودروسازی در چین به نام «بایک» (BAIC) است. از سابرینا که بگذریم، بسترن یا همان B50 نیز که توسط «گروه بهمن» عرضه می‌شود، دیگر خودرو چینی بازار ایران به‌شمار می‌رود.
    هرچند شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در اعلام سهم بازار «گروه بهمن»، سهم بسترن را در کنار مزدا2 و مزدا3، در کل یک دهم درصد اعلام کرده است، ولی با توجه به توقف تولید مزدا و رشد تولید بسترن، به‌نظر می‌رسد بخش اعظمی از این سهم یک دهم درصدی گروه بهمن را همین خودرو چینی تشکیل داده است. اما شرکت بازرسی نام خودروهای چینی وارداتی را نیز در لیست خود جای داده؛ به‌نحوی‌که مشخص شده خودروهای مدل «ام‌جی» یک دهم درصد در بازار خودرو ایران طی نیمه نخست امسال، نقش داشته‌اند. این خودرو توسط شرکت مدیاموتورز روانه بازار ایران شده و مدل‌های «ام‌جی‌6» و «ام‌جی 350» طی 6‌ماه ابتدایی سال جاری، میهمان این بازار بوده‌اند. بازار ایران به جز ام جی، یک خودرو چینی دیگر به نام «جیلی» را نیز از راه «واردات محصول کامل» میهمان خود کرده که البته شرکت بازرسی در گزارش خود اطلاعاتی مبنی بر سهم این خودرو در بازار کشور، ارائه نداده است.
    هیاهو برای سهم یک درصدی
    با وجود هیاهویی که خودروسازان گاهی بر سر واردات خودرو به راه می‌اندازند، آمارهای شرکت بازرسی نشان می‌دهند سهم خودروهای خارجی در بازار ایران به حدود یک درصد می‌رسد. بر این اساس، طی نیمه نخست سال جاری، سهم خودروهای خارجی در بازار ایران، 9 دهم درصد بوده که غالب آن در اختیار کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها قرار داشته است. هرچند شرکت بازرسی در گزارش خود نامی از خودروهایی مانند بنز و بی‌ام‌و وپورشه و مازراتی نیاورده است، اما با توجه به تیراژ بسیار پایین و قیمت بسیار بالای آنها، نمی توان در بازار ایران سهم چندان قابل ذکری برای آنها در نظر گرفت. به عبارت بهتر، بخش اعظم بازار خودروهای خارجی در ایران را محصولات کره‌ای و ژاپنی تشکیل داده‌اند که در مقایسه با امثال بنز و پورشه، قیمت به مراتب پایین تری دارند. طبق آمار، در نیمه نخست امسال و در بین خودروهای خارجی، محصولات هیوندایی موتورز کره بیشترین سهم را در اختیار داشته و توانسته‌اند چهار دهم درصد از بازار را به خود اختصاص دهند. توسان، سانتافه، سوناتا و النترا از جمله محصولاتی بوده‌اند که هیوندایی توسط شرکت آسان موتور، روانه بازار ایران کرده است.
    پس از هیوندایی، این کیاموتورز کره بوده که توانسته سه‌دهم درصد از بازار خودرو ایران را طی نیمه نخست امسال در اختیار بگیرد. محصولات این شرکت از جمله سراتو، اسپورتیج و موهاوی توسط اطلس خودرو (نماینده رسمی کیا در ایران) به بازار کشور عرضه شده‌اند. از کره‌ای‌ها که بگذریم، میتسوبیشی ژاپن توانسته پس از هیوندایی و کیا، بیشترین سهم را از بازار خودرو ایران به خود اختصاص دهد. این شرکت توانسته طی نیمه نخست سال جاری دو دهم درصد از بازار خودرو ایران را در اختیار بگیرد. میتسوبیشی در بازه زمانی موردنظر، خودروهای لنسر و ASX را میهمان خیابان‌های کشور کرده است.

  10. #7229


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروهای ساخت داخل توان رقابت با خودروهای خارجی را دارند؟
    پرشین خودرو: آیا خودرو ساخت ایران توان ظاهر شدن در بازارهای رقابتی این محصول و مقایسه با خودروهای خارجی را دارد یا خیر؟
    به گزارش «پرشین خودرو»، کشوری که اقتصاد آن بر محور تک محصولی هدایت می‌شود میزان آسیب و درجه ریسک پذیری آن در تحولات، بحرانهای سیاسی و اقتصادی بیشتر است.
    از این رو با توجه به اینکه صنعت خودرو بزرگ‌ترین صنعت داخل محسوب می‌شود و به عنوان صنعت پیشتاز درایران تلقی می‌گردد با کمی حمایت و توجه از سوی دولت، کار‌شناسان متخصص و رسانه‌ها می‌تواند در کنار صنعت نفت با توجه به تحریم‌های بین المللی به عنوان اولین صادرات غیر نفتی و اساسی کشور که زمینه ساز اشتغال زایی و ارز آوری است مطرح باشد.
    به جرات می‌توان گفت که صنعت خودرو قابل رقابت با خودرو‌های خارجی است، زیرا در چند سال اخیر با تحریم‌های موجود خودروسازان داخل با رعایت استانداردهای جهانی در مراحل طراحی و ساخت به خوبی توانسته‌اند به عرصه‌های بازار جهانی ورود کند و میزان صادرات خود را به نسبت افزایش دهند.
    امید است دولت تدبیر و امید حمایت خودرا از صادرات این صنعت با تمهید برنامه‌ها، سیاستهای خاص و تلاش برای بالا بردن کمی وکیفی ظرفیت تولید داخل و رفع عوامل موجود اعم از اصلاح نرخ ارز، اصلاح تعرفه‌ها، انتخاب بازار هدف، دراختیار قرار دادن بوجه لازم جهت گسترش تحقیق و توسعه که می‌تواند بعد از صنعت نفت به عنوان اولین صنعت ملی باشد اعلام کند.
    در این شرایط از جراید، صدا و سیما که هدایت کنندگان افکار عمومی هستند انتظار می‌رود با درک بهتر از این موضوع به جای متهم کردن، تضعیف و تخریب غیر منصفانه این صنعت در بازارهای داخلی و خارجی با یک نگاه عمیق و منطقی علاوه بر نقد و ارایه راهکارهای مناسب، با اطلاع رسانی دقیق و درست نسبت به صادرات صنعت خودرو درجهت افزایش سرمایه ملی گام موثر بردارند.

  11. #7230


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس شورای رقابت خبر داد:
    ابلاغ رسمی قیمت خودرو دنا به ایران خودرو
    پرشین خودرو: رییس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت خودروی دنا به طور رسمی به ایران خودرو ابلاغ شده است، گفت: این خودروساز تاکنون هیچ گونه اعتراضی در خصوص قیمت خودروی دنا نداشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رضا شیوا افزود: شرکت ایران خودرو با توجه به اعلام رسمی قیمت خودروی دنا، موظف است خودروهای پیش فروش شده را براساس قیمت مصوب تحویل مشتریان دهد.
    یادآوری می شود، براساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت در مورخه 19 آذرماه سال جاری، مرکز ملی رقابت اقدام به محاسبه قیمت خودروی دنا کرد که براین اساس سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا برابر با 42 میلیون تومان اعلام شد.
    رییس شورای رقابت در مورد دستورالعمل انتخاب شده شورای رقابت برای قیمت گذاری دنا، اظهار داشت: تعیین دستورالعمل بر این مبنا استوار بود که نزدیکترین خودرو به خودروی دنا از لحاظ خصوصیات ظاهری و فنی خودروی سمند سورن است. بنابراین پایه، سمند سورن گرفته شد.
    وی با اشاره به تفاوت های خودروی سمند سورن و دنا، افزود: ایران خودرو 37 مورد تفاوت این دو خودرو را برای شورا ارسال کرد. این تفاوت ها نیز به این صورت است که بعضی قطعات در سمند سورن وجود دارد و در دنا ارتقاء یافته و برخی قطعات اصلاً در سمند سورن وجود ندارد و در دنا اضافه شده است.
    شیوا تصریح کرد: پس از محاسبات دقیقی که صورت گرفت به قیمت 42 میلیون تومان برای خودروی دنا رسیدیم که محاسبه آن را مرکز ملی رقابت انجام داد.
    به گزارش ایرنا، رییس شورای رقابت در مورد ضمانت اجرایی رعایت قیمت اعلامی خودروی دنا، با اشاره به اینکه شورای رقابت دارای تشکیلات قضایی و اقتصادی است و می تواند براساس تخلفی که صورت می گیرد، حکم دهد و حکم لازم الاجراست، افزود: نه تنها ایران خودرو بلکه هر تشکیلاتی که به مصوبات شورا عمل نکرده و تخلف کند، شورا با آن امکان برخورد قانونی خواهد داشت.
    به گفته شیوا، ایران خودرو اعتراضی نسبت به قیمت اعلام شده خودروی دنا اعلام نکرده است ضمن اینکه بررسی و کار کارشناسی صورت گرفته، بسیار دقیق است.

صفحه 723 از 771 نخستنخست ... 223623673703713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733743 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University