تاریخچه SLI :
نام SLI اولين بار توسط 3dfx استفاده شد .
3dfx يك شركت توليد كننده كارتهاي گرافيكي بود كه در سالهاي 1990 تا 2000 ورشكسته شد و براي هميشه از صنعت توليد قطعات كامپيوتري كناررفت .
اين شركت SLI را Scan-Line Interleave مي ناميد .
پس از ورشكستگي 3dfx شركت NVIDIA تشكيل مي شود كه كليه كاركنان 3dfx را استخدام كرده و با خريداري كارخانجات 3dfx فعاليت توليد قطعات كامپيوتري ، به ويژه كارتهاي گرافيكي را با مديريتي نوين از سر مي گيرد .
سرانجام شركت NVIDIA در سال 2004 مجدداًSLI را به بازار مصرف معرفي مي كند .
NVIDIA اين كار را همزمان با استفاده از كامپيوترهايي كه از تكنولوژي جديد PCI Express پشتيباني مي كردند ، آغاز مي نمايد.
به هر حال با حضور SLI، تكنولوژي ، نمايش مهيجي از تصاوير حرفه اي در معرض ديد عموم قرار داد.
روش هاي پياده سازي Sli :
روش اول: استفاده از دو يا چند كارت گرافيكي
در اين روش مي توان با استفاده از دو يا چند كارت گرافيكي كه تكنولوژي SLI را پشتيباني مي كنند پردازشهاي گرافيك را بصورت اشتراكي بين كارتها انجام داد .
بدين ترتيب يكي از كارتها نقش Master يا اصلي و ديگري نقش Slave يا كمكي را بازي مي كند.
حال ارتباط بين اين دو كارت به شكلي معين مي شود كه هميشه كارت Master (اصلي) به عنوان محور يا مدير پردازشها در نظر گرفته مي شود .
خروجي تصوير هميشه در Buffer اين كارت ذخيره شده و سپس به Monitor ارسال مي شود .
البته نكته قابل توجه در پياده سازي SLI از اين روش اين است كه Motherboard مي بايست حتما دو عدد PCI Express Slot (شيار نصب كارت با تكنولوژي PCI Express) داشته باشد .