من قبل از اینکه سوار ماشین سنگین بشم، از این ایرادها میگرفتم، ولی بعداز رانندگی با کامیونا فهمیدم اگر مراقب رانندگی ماشینهایی جلویی باشم تنها زمانی احتیاج به دنده یک پیدا میکنم که ماشین کاملاً متوقف شود. البته الان که با سواری بیرون میرم، خیلیها رومیبینم که این اشتباه رو مرتکب میشن وهم فشار سنگینی موتور و گیربکس می آورند و از دنده یک بخاطر عدم توجه به وضعیت عبور و مرور استفاده میکنند. و جالبتر اینکه رانندگی هیچکس ی رو هم قبول ندارند و فقط خودشان کاملترین و زبده ترین راننده جهان میدانند موقعی که بخواهند ماشینونوبفروشند، چون واقعاً نمیدونن با این کارهایی اشتباهی که سالها دارند تکرارش هم میکنند چه پدری از ماشین درآوردند، به خریدار تضمین میدهند که این ماشین ازنظرفنی درحدماشین صفر کیلومتره.
و اما این جناب استادی که در حین حرکت دنده ی یک میخواهد جا بزند البته شما استاد ما هستید، ولی دنده یک زیره سرعت ۲۰ کیلومتر،بشرطی جا میره که سرعت ماشین به سمت کم شدن با شتاب کم باشه، یعنی آرام آرام سرعت درحال کم شدن باشه، و درستش هم همین است، وگرنه فشار زیاد ی به گیربکس و موتور وارد میشه، البته شما قبلاً ماشین صفر سوار نشده بودید و بهمان خاطر دنده یک رو با ماشین قبلی بنا بدلایل ی. میتونستیجاکنی ولی بااین یکی نکن، وگرنه بعدازمدتی بهمون دردهایفراگیر سوختن سرسیلندر و سایر اموری که ناوارد مبتلا میشوند، شما هم مبتلا خواهی شد.