نحوۀ عملکرد خودرو :
لامپ خطا ( EDC ) : اگر این لامپ در حین رانندگی روشن شود، نشان آنست که در سیستم FMR یا PLD خطایی وجود دارد.
ایمنی : اجزاء سیستم FMR و PLD طوری طراحی شده است که حتی در مواقع خرابی بتوان به رانندگی ادامه داد، البته این عملیات ممکن است با کاهش قدرت خروجی همراه باشد، ولی با این حال هیچگونه ریسک خرابی مهمی وجود ندارد.
وظایف حفاظتی موتور : در مواقع افزایش درجه حرارت، از موتور در برابر جوشیدن آب حفاظت می کند و کنترل فشار هوای ورودی را به عهده دارد.
دور اضطراری : سیستم های FMR و PLD، سیستم های خود کنترل می باشند ود صورت بروز خطاهای زیر، خودرو در دور اضطراری عمل خواهد کرد:
- در صورت خرابی یکی از سیستم های FMR یا CAN، موتور در یک دور ثابت متناظر با بار خودرو، طبق مقدار تعریف شده تا دور rpm ١٣٠٠عمل می کند.
- در صورت خرابی سنسور TDC مربوط به میل سوپاپ و یا پمپ، همچنین در حالت قیچی TDC، فعال شده و دور موتور را کاهش می دهد.
- در صورت خرابی پروسسور اصلی واحد کنترل PLD، موتور با وظایف و خروجی محدود کار می کند.
خرابی یا خرابی های دیگر اجزاء PLD به کاهش خروجی موتور یا کنترل مقدار و حداکثر سرعت موتور منتهی می شود، در ضمن موتورهای جدید دارای وزن کمتر بوده و مصرف سوخت آنها نیز کاهش یافته است.
بهبود در سرویس و نگهداری :علاوه بر مطابقت موتورها با سیستم کنترل موتور PLD، برتری زیادی در طرح های مدل های جدید موتورها وجود داشته که باز بودن اطراف موتور، سرویس آسان آن را سبب شده است، ***** سوخت و روغن براحتی در دسترس می باشد (جلوی موتور)، هر دو ***** را می توان سوزاند که در نتیجه فقط مقدار کمی خاکستر از آنها باقی می ماند، زیرا مواد اولیۀ آنها قابل سوزاندن است.
طراحی فشرده موتور سبب شده تا در هنگام باز و بست موتور کار کمتری نسبت به موتورهای قبلی ببرد، زیرا فعالیت های تنظیمی کمتری نسبت به موتورهای قبلی دارد، همچنین کاسه نمد جلوی موتور را می توان بدون بازکردن موتور، توسط ابزار مخصوصی تعویض نمود. شاتون ها از نوع ترک دار می باشند، گوشۀ شکستۀ آنها قابل تعویض بوده و همچنین کثافات کمتری در آن جذب می شود و در کل بدون جایگزین هستند، کاهش لوله ها به منظور فشار پایین سوخت و امکان تعویض پمپ ها براحتی و بطور تکی و عدم نیاز به تنظیم شروع پاشش در آنها از جمله عوامل سرویس و نگهداری هستند، همچنین سطح آلودگی زیست محیطی موتور در حد خوب ودر سطح Euro ΙΙ می باشد و سوکت عیب یاب براحتی به خودرو متصل می شود.
کاهش مقدار صدای موتور :
- قاب پلاستیکی روی کارتر آلومینیومی که در انتهای موتور به شاسی وصل شده، باعث کاهش صدای موتور می شود.
- حذف صفحۀ زیرین موتور سبب بهبود تهویۀ قسمتهای موتور و به عبارتی خنک کاری دائم شده است.
- سوزن انژکتور دو مرحله ای صداهای احتراق را در مرحلۀ استارت سرد و دور آرام حداقل نموده است.
- ساختار میل لنگ بهینه سازی شده است، به گونه ای که صدای کمتری ایجاد میکند.
- دندۀ میل لنگ و میل سوپاپ در انتهای موتور قرار داده شده است.
- در جلوی میل لنگ صداگیر نصب شده است.
- پوشش قاب روی پمپ ها صدای کمتری دارد وعملکرد عقب موتور را بهبود می بخشد.