سلام
اون فاصله چرا وجود داره؟
و همچنین اون شیار ها چرا هستند؟ اونا برای تنظیم جبهه ی آتش هستند.
حتما میدونید که برای افزایش تراکم و بالارفتن بازدهی سر سیلندر رو کفتراشی میکنن.
اینم حتما بهتر از من میدونید که یه راه افزایش تراکم موتور پراید استفاده از پیستون تخت هست
و اینکه استفاده از میل سوپاپ با لیفت بیشتر از لیفت فابریک یه راه مرسوم تقویت تورک در دورهای بالا هست.
که در تمام این حالات با بریدن تسمه تاج پیستون میخوره به سوپاپ ها...
شما مثال نقضی برای اینکه همه ی موتور هایی که تراکم بالا دارند (مثلا 1: 11) با بریدن تسمه تایم آسیب نمیبینند؟