
نوشته اصلی توسط
saman 20
سلام
دوستان من پراید 83 با انزکتور سازم دارم درست در خط وسط عقربه دمای آب موتور؛ فن شروع به کار میکند ولی در وقتی که توقف میکنم برای خاموش شدن باید عقربه بیاد روی خانه اول تا خاموش شود چند دقیقه طول میکشد در این هنگام تا سرد شدن هم باید ماشین روشن باشد و گر نه فن خاموش میشود در ماشینهای مدل بالا سیستمی طراحی شده که وقتی هم خاموش است تا سرد شدن موتور فن به خودی خود روشن است و دیگر این که وقتی از کولر ماشین استفاده میکنم عقربه دما از وسط هم رد میشود و میاد همین جوری بالا که نا چار باید کولر رو قطع کنم حالا اول راهنمایی کنید که چه جوری میشود این مشکل رو که فن دیر قطع میشود را برطرف کرد دوم آیا سیستم سرد کننده یا همون راه انداز فن رو میشه تغییراتی داد که در زمان خاموش بودن موتور؛ فن تا زمان سرد شدن موتور روشن بماند و سوم اینکه چرا با روشن شدن کولر دمای ماشین بالا میرود
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام
دوست عزیز در ecuساژم برق رله فن بعد از سویچ گرفته میشود ویه قول دوستمون باید برق یکسره به رله بدید دوباره جواب نمیده چون منفی رله فن رو ECUصادر میکنه و در زمان خاموش شدن خودرو این منفی هم با قطع شدن برق ecuقطع میشه شما یک راه دارید که مفنی رله رو یک سیم یه یک رله پنج فیش و یک شمع فرمان فن وصل کنید در کل یعنی فن رو هم در اختیار ecu و هم دراختیار شمعی که وصل کردید قرار میگیرد این روش خوبه ولی عمر باطری رو کم میکنه در ضمن وقتی ماشین و خاموش میکنید آرم آرم سرد بشه بهتره و عمره وسیله بالا تر میره و مشا اگر ماشین موردی نداره این کار رو نکنید