دومین خودروساز بزرگ آمریكا قصد دارد به كمك بازارهای نوظهور مانند چین و هند فروش جهانی خود را ظرف چهار سال آینده تا 50 درصد افزایش دهد.
آلن مولالی مدیرعامل شركت فورد، در این باره توضیح داد: فورد سابقه فعالیت زیادی در منطقه آمریكای شمالی دارد و حالا وقت آن رسیده كه تمركز اصلی فعالیت های خود را روی بازارهای نوظهور مانند چین و هند معطوف كند.
وی افزود: ما به سرعت در حال تحكیم زیرساخت های فعالیت های خود در بازارهای نوظهور در قاره آسیا هستیم.
وی خاطرنشان كرد: موفقیت در بازارهای رو به رشد آسیا بستگی زیادی به سرمایهگذاری و انتقال فناوری و همچنین تولید محصولات جدید در این بازارها دارد.
فورد تنها خودروساز آمریكا محسوب میشود كه در جریان بحران مالی سال 2008 ورشكست نشد و توانست حتی به سودآوری هم برسد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فورد برای حضور در بازارهای نوظهور آسیا باید با رقبای سرسختی مانند جنرالموتورز، تویوتا و فولكسواگن بجنگد.