مدیرعامل شركت خودروسازی نیسان موتور ژاپن از برنامهی شش سالهی این شركت رونمایی كرد.
طبق این برنامه شركت نیسان قصد دارد سهم خود را در بازار جهانی خودرو به 8 درصد برساند. نیسان قصد دارد این هدف را تا پایان سال مالی 2017 محقق كند.
نیسان برای دسترسی به هدف فوق افزایش حضور خود در بازارهای نوظهور مانند چین، برزیل، روسیه و هند را برنامهریزی كرده است.
سهم نیسان در بازار جهانی خودرو در پایان سال مالی 2011 به 5.8 درصد رسید.
كارلوس گون، مدیرعامل نیسان گفت: ما در مسیری قرار داریم كه میتوانیم اهداف خود را محقق كنیم.
رونمایی از برنامهی شش سالهی نیسان در حالی رخ داد كه این شركت هنوز به طور كامل از تبعات منفی زلزله و سونامی ژاپن خارج نشده است.