با سلام
قسمت اصلی سنسور فشار از یک پیزو الکتریک تشکیل شده است. با فرض
اینکه پیزو الکتریک یک مکعب باشه ، وارد کردن فشار به دو وجه از اون(وجوه
مکانیکی) باعث انتشار الکترونها از دو وجه دیگه میشه(وجوه الکتریکی). این
ولتاژ بسیار ضعیف بوده و میبایست بوسیله تقویت کننده(آپ امپ) به سطح
قابل قبولی از ولتاژ برسه(استاندارد صفر الی 5 ولت).
قطعه ای که در خودرو ها عمل تبدیل فشار به ولتاژ رو انجام میده در واقع یک
قطعه مرکبه. برای مثال سنسوری که حداکثر فشار3بار رو اندازه گیری میکنه
ولتاژی بین صفر تا 5 ولت رو بصورت متناظر و با تغییرات خطی ایجاد میکنه.
چنانچه در حالت کار این ولتاژ متناظر با مقدار فشار گاز باشه و هیچ تغییر
ناگهانی در خروجی سنسور پیش نیاد ، این یعنی سنسور وظیفش رو بطور
کامل انجام داده.
اما برای عیب یابی و شناسائی وضعیت لحظه ای شما میتونید یک ولتاژ DC
متناظر با مقدار فشار 2.5 بار بوسیله مثلا باطری قلمی ایجاد کنید و بطور
مستقیم بجای خروجی سنسور به ایسیو اعمال کنید.
در این حالت دیگه کاملا مطمئن هستید که هیچ ولتاژ غیر عادی به ایسیو
اعمال نمیشه. حالا بررسی کنید و ببینید که آیا باز هم عمل سویچ بروی
بنزین تکرار میشه یا مشکل برطرف شده.